Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 18:27

Dalmatiankoirat

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

dellu

dellu
Viestimäärä: 122

VS: DALMATIANKOIRAT - Tiistaina, 21.01.2014 klo 14:21  
+
0
Hienolta näyttää Mersun meno! Oli pakko vilkaista myös Bettyn treenailuja ja kyllä sydän sulaa pienellä kääpiöeläimelle kun niin tohkeissaan rallyilee. :nauru:

Tällä suunnalla ei ole tapahtunut mitään uutta, oon joutunut koirailuja jättämään tosi paljon taka-alalle kun aikanaan leikattu käsi on alkanu vihoitella niin etten voi edes ovea avata oikealla kädellä. Onneksi avokki on reippaasti lenkittänyt ja leikittänyt täplälasta.

Milo oli muuten viime viikonloppuna kaverilla hoidossa kun meillä oli miehen kanssa menoja, joihin ei koiraa voinut ottaa mukaan. Vein täpliksen kaverille ja kun kaveri vei sitä asuntoonsa niin jätkä oli karannut meikäläisen perään alaovelle että äiti älä jätä. Kun kaveri oli vihdoin saanut pojan asuntoonsa niin tuo urpo oli nyhjöttänyt asunnon ulko-ovella hyvän aikaa ennen kuin oli suostunut siirtymään sohvalle mököttämään. Mikä mamman poika :roll:

Tässä Mailuusta vielä pari potrettia viikonlopulta:


Berninpaimenkoira Lyyti - s. 13.9.2015
Saksanpaimenkoira Cheri - s. 13.10.2007
Maatiaiskissat Jartsa, Pänä, Tirri ja Sulo

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 13:08  
+
0
^^ Hyvä ettette lähteny suorilta höntsäilemään vaan otitte ohjaajan niin tulee tosiaan ne oikeat suoritustavat opittua kunnolla :hymy:

^Voi Milo raukkaa :nauru: Jali on kyllä kans semmonen mammanpoika, että vieraassa paikassa pitää aina ettiä minne se mamma meni ja sitte just parkkeeretaan yleensä eteiseen.

Milolla on muuten jotenkin hyvin erityyppinen pää mitä Jalilla.


Onko joku löytäny jotku dallunkestävät tossut pakkasille? Siis semmoset jotka pysyy oikeesti jalassa? Tuo yleensä alkulenkistä varsinkin linkkaa niin surkeana kolmella jalalla, että vois jonkinlaista suojaa harkita. Entä onko joku samaan tarkoitukseen testannu tassuvahoja, toimiiko?

muoks. isoa kuvaa vähän pienemmäks (jahka se photobucket päivittäis sen tännekin)
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.01.2014 klo 13:12)

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 13:34  
+
0
^ No jep! Pakko muuten hehkuttaa, että Rölli meni maanantaina pussia ensimmäistä kertaa evör, ja se meni kolmannella toistolla ilman, että pussia piti raottaa ollenkaan! :jjei: Mamman rohkea muru!

Mä löysin M&M:stä Rukan fleecetossut, jossa on kaksi tarraa ympärillä. Ne pysyy todella hyvin, suosittelen!

Mites Milon sydänkuuntelu meni vai laahaanko taas perässä jutuissa? :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 14:19  
+
0
Mersu ja vääränrotuinen kiittävät kehuista Dellua!:kumarrus:

Meidän pitäis kans tossut hankkia, kun toi on nyt kovemmilla pakkasilla alkanut tassuja nostelemaan. Tietääkö kukaan mihin asti on Rukka Steps tossuissa kokotaulukko? Mulla on kyseinen malli tolla kääpiöpinserillä ja oon ollu niin saakelin tyytyväinen että haluisin samanmoiset pilkullisellekin. Mustin ja mirrin sivuilla näyttää että olis vaan 7 asti, mutta oon ihan satavarma että oon nähny jossain jonkun 9:nkin... tai sitten muistan vaan väärin :roll:

Meiltäkin uutta naamakuvaa. :hymy:
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 14:35  
+
0
^ Näyttäisi olevan 8 asti. Ihan näppärän näköiset kenkulit!
Dalmikset Rölli & Ronja

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 19:03  
+
0
Mä ostin Ellenille vaan jotku halpikset halpahallista ja sen kyllä huomas heti "tosikäytössä". Siis lenteli heti taivaan tuuliin ja yhestä tossusta se kiinnitysnarujuttu lähti irti. Mut jollain remmilenkillä ne kyllä pysyy.
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 19:15  
+
0
^^Okei. Pitääkin käydä joku päivä mustissa ja mirrissä kattelemassa josko siellä olis. Toi kasi varmaan olis kyllä sopiva kun mittailin tuon tassua ja seiska on aika rajoilla onko liian pieni.

Harmi kun en tänään tajunnut katsoa kun kävin tuon samaisessa liikkeessä punnitsemassa. Meillä kun on nyt massankasvatusprojekti meneillään. Sen verran ruipelo tää on verrattuna muihin ikäisiinsä. Mutta hyvin oli paino lähtenyt heti nousuun nyt kun juoksut alkaa olla lopuillaan. Viikossa tullut 2 kiloa lisää. Painoa tällähetkellä siis tasan 22 kg. :hymy:
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 20:50  
+
0
^ oi, ihana minidallu :) muistatko minkä kokoinen Mersu oli 10 viikkosena? Ronja punnittiin eilen ja painoa oli 7,2kg :)
Dalmikset Rölli & Ronja

dellu

dellu
Viestimäärä: 122

VS: DALMATIANKOIRAT - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 23:28  
+
0
Pixu, ei olla vielä päästy kardiologia moikkaamaan mutta helmi-maaliskuussa olisi tarkoitus mennä. Tuun kyllä tänne sitten juoruamaan kun ollaan käyty hoitamassa homma! :hymy:

Milolla on kyllä jotenkin tosi leveä pää verrattuna muihin dalluihin. Ehkä se luulee olevansa amstaffi tai jotain. :roll:
Berninpaimenkoira Lyyti - s. 13.9.2015
Saksanpaimenkoira Cheri - s. 13.10.2007
Maatiaiskissat Jartsa, Pänä, Tirri ja Sulo

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 12:46  
+
0
^^Mersu oli 10 viikkosena 8,4 kg. Siitä seuraavat 6 viikkoa tuli kilo viikossa lisää, jonka jälkeen alko kasvu hidastua tosi selkeesti. Puolvuotiaana oli jo täydessä korkeudessaan ja selkäkin saavuttanu lopullisen pituutensa. Tai ei oo ainakaan tässä kahessa kuukaudessa senttejä tullu lisää mihinkään suuntaan. Nyt sitten kasvatellaan massaa. Veikkaisin että joku <30kg tästä jää kuitenkin. Korkeutta meillä on siis 55cm että semmonen oikein kätevän kokoinen pilkkuneiti. :hymy:

Voi tosin olla että kun Mersu sairasti tossa syksyllä tosi pitkittyneen ja pahan ruokatorven tulehduksen, että se on vaikuttanut kasvuun jotenkin. Sekun todettiin sillä 5,5 kk iässä ja lekurin mukaan ei ollu mikään ihan uus tulehdus, että on vaatinu useamman viikon kehittyä noin pahaksi. Että kun miettii jos kuukaudenpäivätkin tuolla nielussa/ruokatorvessa jotain häikkää on niin kyllähän se heti vaikuttaa ruuan imeytymiseen ja sitä kautta sitten kehitykseen.
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 13:44  
+
0
Minkälaisia määriä Mersu syö tällä hetkellä? Rennyn kanssa sama juttu, eli massaa pitäis saada lisää. Mun on pitäny käydä ostamassa rasvasta lihaa tai lähinnä lihaista rasvaa jotta sais kunnolla extra-energiaa sapuskaan mukaan.

Ite en kauheesti tykkää nyky"muodista", että jo pikkupennut kasvaa hirveetä vauhtia joka suuntaan. Hyvä kun pentunäyttelyssä arvostelussa lukee että "saa vielä kehittyä", "vielä kovin pentumainen/hento/kevyt/whatever". You don't say? :roll:
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 13:51  
+
0
^ Sillon kastroinnin yhteydessä kun Rölli pääsi laihtumaan pari kiloa (vähensin ruokaa automaattisesti kun se lihoo kuitenkin!!), annoin sille eläinkaupasta ostettua kalkkunan rasvaa. Se on sellaista hiutalemaista ja säilyy pakkasessa.

Tässä Ronjasta toissapäivänä otettu pönötyskuva:



Voisi yrittää räpsästä kuvat vaikka luonnonvalossa ja hyvällä kameralla, mut nooh.. :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 13:55  
+
0
Ihana Ronja :love: Todella kaunis typykkä, tykkään. Koskas teillä on ekat näyttelyt? :wink:
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 14:01  
+
0
^ Kiitos! :aurinko: No mä tossa kattelin, että 13.4 olisi Royal Canin pentunäyttely ja Ronja täyttää samana päivänä viisi kuukautta :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 14:47  
+
0
Kyllähän tuota rasvaa saa vaikka mistä. Ihan puhdasta rasvaa tai lihaista rasvaa. Jali vetää tällä hetkellä kennelrehun lihaista rasvaa joka on n. 70% rasvaa ja loput lihaa. En tiiä onko olemassa vielä lihaisampaakin rasvaa, meille on pelkästään positiivista ettei lihaa oo enemmän. Meillä on kans ollu tommosta "hiutale"rasvaa, mikä oli ihan superhelppo annostella suoraan pussista.

Tää vissiin kuluttaa nyt ihan törkeesti kun ei tunnu tuo rasva oikein tarttuvan :nauru: Jalistahan on sanottu, että on kehittynyt hitaasti (toisin kun vaikka veljensä), mikä on mun mielestä pelkästään positiivista. Viime näyttelyissä tuomari kirjas tämmösen kommentin: "20 months. Still very immature." Täähän oli junnuna kans aika hoikka, mutta mä en nähny siinä mitään ongelmaa kun keräs kuitenkin lihaksia. On tää nytkin varmasti joidenkin makuun liian hoikka, mutta mä tykkään pitää sen tommosena sporttisena.

Tuo on kyllä kiva kuva Ronjasta, toinen pönöttää niin ryhdikkäästi! Tuo pyöreä kylkipilkku kaksine pienine kavereineen on hauska :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 15:06  
+
0
Ne on siis pakasteina kaikki? Possu ois rasvaisuutensa takia just hyvä, mutta Renny on sille vissiin allerginen kun rupee paikat punottamaan aina sen syömisestä. Toistaseks oon vaan reilulla kädellä lorauttanu halpisoliiviöljyä nappuloitten sekaan.
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 15:12  
+
0
Joo on pakasteina. En oo törmänny rasvaan joka ei ois pakasteena, öljyt on sitte tietty eri juttu.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 15:28  
+
0
Heippa vaan taas tännekin!
Oon sivusta seurannut juttuja, hetken olin kokonaan käymättä kooceessä (jonkun kuukauden) ja nyt vasta oikeastaan uskallan edes kirjoittaa koiriin liittyvistä mitään.
Jotkut jo tietävätkin että suunnittelin pidempään Valdosta luopumista ja sen sitten lopulta ennen joulukuuta tein. Kasvattajan kanssa ollaan edelleen tosi hyvissä väleissä, Valdo ainakin viimeisimmän tiedon mukaan (viikko sitten) vielä etsii kotia. Ei ihan jokaiselle halua luovuttaa tosiaankaan poikaa ja ei kovin moni ehkä haluakaan pari vuotiasta urosta laumaansa, vaikka muuten V:stä pitäisikin. Mikä on tosi ymmärrettävää. Mutta jos satutte tietämään kotia joka etsisi aikuisempaa koulutettua ja sosiaalistettua hirveän aktiivista ja nopeasti oppivaa niin vinkatkaa yv:llä, voin laitella etiäpäin :) (toivottavasti ei nyt mainostusta ole, en sillä tarkoita ollenkaan)

Pitkään pohdittu päätös oli kyllä rankka, välillä iskee poikaa ikävä, mutta kaikesta muusta tiedän ja huomaan että se oli myös oikea päätös.
Mindi on ottanut lähdön paljon paremmin. Se on leikkisämpi minun kanssa, kun Valdo ei ole vieressä katsomassa, vaikka pidin aina omat leikkihetket ilman toista mukana, silti sitä ilmeisesti hieman ärsytti V:n läsnäolokin, tai sitten se halusi vain leikkimään V:n kanssa.
Toivon kyllä että uudesta kodista saisin ehkä joskus kuulla jotain kautta miten pojalla sitten menee, pitää kysyä sitten kun sellainen ilmaantuu, onko tämä mahdollista :)

Mutta hei, muiden asioihin!
Pixulle onnea ihanasta uudesta tyttöpennelistä, kauhean nätti ja ihana ja hurmaava ja mitähän kaikkea! :love:

Mietin tuossa myös noita rasvajuttuja, että miksi sille massalle on niin kauhea kiire? :mietiskel: Jos siis koira on terve, hyvinvoiva, ei lihaksista ota energiaa eikä siis lihakset kuihdu (=saa tarpeeksi rasvaa, mutta ylimäärä vaan tulee pois, eikä tartu) niin mikäpä siinä.
Mindi on aikuinen 5vuotias (härregyyyyd, sillähä jo meni synttärit..) neitonen joka painaa sen 21-22kg :nauru: Siro mikä siro. Valdo oli laiheliini, vaikka molemmat söi rasvaista nappulaa ja lihaa lisänä (plus V rasvaa/lihaista rasvaa ja öljyjä).

Mersulla on kyllä tosi nätti pää minunki makuun, vaikka normaalisti pidän enemmän tosi tummapilkullisista eniten :D (ei sillä, on ne vähemmänkin pilkulliset komeita/kauniita, tummat vaan miellyttää enemmän). Ilme ja pään muoto on tosi kaunis, ehkä ihan hintsusti on samanlaisia piirteitä Mindissäkin :)

Mutta näin, viimeisimmät asiat :)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 15:52  
+
0
:heiluti: Minoon miettinykin että susta ei oo kuulunut mitään, kiva että "uskaltauduit" kirjottelemaan kuulumisia :hymy: Toivottavasti Valdo löytää kodin, ei varmastikaan ole mikään helppo homma. Jos Jalilla ois vähän enemmän ikää ja mulla toisen koiran paikka auki niin voisin ehdottomasti harkita aikuista kodinvaihtajaa.

Tää massakkuus on mää uskon vähän kans mielipidekysymys. Toiset tykkää pitää koiransa hoikkana (ei laihana!), toiset taas tahtoo että koiralla on enemmän "massaa" eli se esim. se rasvakerros siinä kylkien päällä. Ei se koira kummassakaan tapauksessa kärsi, kunhan ei mennä äärimmäisyyksiin.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - Torstaina, 23.01.2014 klo 16:29  
+
0
Nojuu, pitihän se vihdoin "uskaltautua" nimenomaan. Oon vähän valmistautunut pskan puhumiseen selän takana ja kyseenalaistukseen päätöksestä, mutta tiedämpähän itse asiani ja kasvattaja samoin, pitäisi olla tarpeeksi kaikille muillekin :) toki mie vastailen aina kysymyksiin mielelläni, jos asiallisesti kysellään. Mutta näin nytten, yhden pilkullisen voimin !

Ja onhan se makuasia, mutta jos koiraan ei tartu rasva niin mitä sille nyt sitten hirveästi ylimääränä syöttämään, hukkaan vain menee. Tai ainakin siltä välillä V:n kanssa tuntui kun yhtään jos liikaa antoi niin kakkakin oli rasvaista haisevaa, yök. Lopetin sitten, päätin että lihoo kun kerkiää vanhuudella sitten :D

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28199
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6334
Viestejä yhteensä545716
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265861
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 11:15)