Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 08:51  
+
0
Minusta Rella on normaalipainoinen labukka, siis mun mittapuulla normaali.

Enkä tarkoittanutkaan ettäkö koiralla ei saisi olla LIHASmassaa mutta valitettavasti näyttelyissä se massa kerätään hieman eritavalla niille koirilla kuin treenaamalla lihaksia. :roll:

Mä voisinkin seuraavaksi labukaksi ottaa käyttölinjaisen jos niitä vaan kukaan antaa ei metsästävään kotiin. :hymy: Ei se näyttely tulos niinkään ole se mun juttu vaikka näyttelyissä välillä käynkin Lunan kanssa. Aktiivista harrastuskoiraa etsin.

EH:ta parempaa se ei ole saanut koskaan,ehkä sitten vetskukehässä joskus... Kerran on tuomari sanonut että on liian lihavassa kunnossa ja sen silloin itsekin tiedostin ja siksipä meninkin kokeilemaan onneani josko tuhdimpi Luna ansaitsisi ERI:n, mutta näyttelyn jälkeen sitten kuulin että kyseinen tuomari tykkää hoikemmista labukoista ja antaa aika usein metsästyslinjaisillekin EH:ta joka on siis sille linjalle käytännössä SERTi. :nauru: No ihmekään kun ei silloinkaan Luna pärjännyt. Mutta muutoin on tullut aina näitä piilo kuvailuja siitä että Luna on liian laiha kehään. :roll:

Mutta nyt on hyvä nähdä kun Luna on kerryttänyt sitä lihasta oikeasti hyvin tuolla Vepessä ja myös se aktiivinen agintreenauskin alkaa näkyä lihaksistossa taas talven jäljiltä. :peukku:

Eepi: Lunalla ainakin löysänahka kertoo lihaksiston puutteesta. Talvella tuo oli yhtä nahkaa vaan ja nyt tosiaan kun on kesän aktiivitreenit alkaneet on koira ruvennut kiinteytymään kun lihakset alkaa löytymään. :hymy:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 09:55  
+
0
^Mutta miten saa kaupunkikoiralle lihasmassaa edes normaalin verran kun sitä ei voi pitää vapaana aitaamattomalla alueella eikä se ui pitkiä matkoja? VAihtelevissa maastoissa kyllä liikutaan, mutta eri asiahan se on remmissä kulkea kuin että tekis jotain spurtteja juosten. Ja kun Taavihan ei yksin vapaana muutenkaan juokse, tarttee siihen kaverin. Eli antakaas vinkkejä miten sille sais lihasta. Juoksu koiran kanssa tietty, mut sitäkään ei voi nyt helteillä tehdä kun ei se jaksa edes kunnolla kävellä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 09:59  
+
0
Moi vaan kaikille!

Rinolla painoa tulee se vähän yli kilo viikossa ja meidän silmiin ei näytä mitenkään lihavalta. Roteva uros siitä kasvaa varmaan jokatapauksessa. Täytyy laittaa kuvia tänne niin voi muutkin antaa arvion. Ihanhan tässä sokeutuu omalle koiralle...:kieli:

Jännittää tänään se pentukurssin aloitus. Helleraja on +25 ja jo nyt on luvattu +28 astetta. Sitten kurssi siirtyykin parilla viikolla kun ohjaajalla on loma.

Eilinen päivä ja tämä aamu on ollut aikamoista menoa nuoren miehen kanssa. Koettelua ja uhmaa, puremista ja päälle hyppelyä. Meinas kyllä jo hermot mennä ja ehkä menikin...:shifty:
Poistuin vaan kylmän viileästi toiseen huoneeseen ja se auttoikin...hetkeksi.
Ostin eilen sellaisen vauvojen kylpyammeen pihalle ja siellä Rino iloisesti kävikin välillä tassuttelemassa ja polkemassa vettä. Varmaan vähän viilensi tässä kuumassa kelissä.

Rinon silmistä sen verran, että olemme myös seuranneet rähmimistä ja olen jo kerran soittanutkin eläinlääkärille. Rinon molemmat alaluomet punoittaa. Silmät ei ole turvoksissa, ei se niitä hankaa tai siristele. Rähmä on välillä vaaleaa, harmaata ja jotain siltä väliltä. Lääkäri käski seurailla ja minähän seuraan...koko ajan...jatkuvasti...varmaan ihan liikaakin.:nolo:
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 10:46  
+
0
^Meillä ainakin on ollut normaalia jos alaluomi on punainen (minäkö seuraan neuroottisesti koiraani.. en suinkaan:nauru: se vaan jatkuva sairastelu tekee sellaiseksi) mutta yleensä oon tulehduksen huomannut ensin siitä kun silmän valkuainen on punainen ja sit melkein alkaakin se vihertävä rähmä. Ja sitä tulee koko ajan yleensä, meillä se ero on tietysti huima kun Taavin silmät harvoin muuten rähmii joten tulehduksenkin huomaa helposti.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Dojota

Dojota
Viestimäärä: 120

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 11:43  
+
0
Seralta kesäterveisiä. Ja perhetietoihin lisäys, että 21.6 syntyi viikolla 38 terve pikkumies. Tuli vähän vauhdilla, koska ennätimme olla sairaalassa 16 minuuttia :nauru:







Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 12:31  
+
0
Mun on nyt ihan pakko tulla purkautumaan ku kiehuttaa sillee ettei mitään rajaa :pyssyt:

Eilen mulla oli eilen oikeen kunnon siivousurakka. Pestiin matot, lattiat ja kaikki mahdollinen.. Bailey on tähän asti aina ollu "lukittuna" eteiseen päivisin kun en pentuna siihen luottanu. Nykyään se ei kuitenkaan enää riko mitään, niin ajattelin että oishan se kiva että vois kulkee vapaasti täällä. Tänä aamuna en siis lukinnut baileytä eteiseen vaan sai koko talon.

Kun tulin töistä ja avasin oven niin haistoin heti että ei hemmetti, tää ei oo totta.. Sit aloin rukoileemaan että kiltti älä oo käyny sängyssä. (Ehkä jotkut muistaa että aiemmassa episodissa Bailey sonti meidän sängyn niin täyteen että patjat ja muut oli roskiskamaa). Ei ollu nyt käyny sängyssä, onneks. Mutta olohuoneen matto.. Mun musta, tollane "karvamatto" NIIN TÄYNNÄ paskaa kun voi matto olla. Siis ei mitään ripulia vaan ihan peruskamaa. Sit vielä pyöriny siinä niin että levinny ja painunu jokapuolelle lattiaa ja mattoa.. Ei kun matto uudestaan pesuun.. :mad:

Argghh! Turha sille koiralle enää on suuttua, mutta kyllä mä sille ärähdin ja käskin mennä keittiöön lukkojen taakse että sain siivota rauhassa. Joskus kyllä kiehuttaa oikeesti. :ttou: toi on tollanen mielenosottaja ni oon varma että se oli sitä. Ei kyllä oo ollu pakottava hätä kun aamulla pääs.

muoks. Avasin kaikki ikkunat ja ovet ja lähdin kauppaan. Nyt on parempi olo. Taitaa Baileyn elintila edelleen rajottua tohon eteiseen tästä lähtien.. :nauru:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.06.2011 klo 13:11)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 13:32  
+
0
^Väitetään ettei koira osaa osoittaa mieltään. Mutta mä olin eri mieltä silloin kun Taavi pissi pokkana lattialle valtavan lätäkön ja samalla tuijotti mua syvälle silmiin. Siis se oli aina ennen tehnyt paperille hädät silloin nuorempana, aina. TIlanne oli vielä se, että olin just jostain komentanut sitä niin päätti sit kostaa. Ja mun mielestä se oli tasan mielen osoitusta eikä mikään vahinko.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 13:45  
+
0
Ihania kesäkuvia Dojota! Sera näyttää niin onnelliselta! Ja onnittelut pikkumiehestä! :aurinko:

Mouse: Varmaan jo arvaatki mun sanat, mutta I know the feeling. :nauru: Uhmaa, kokeilua, komennusyrityksiä, näykkimistä, you name it. Kaikkea ollu meillä taas tällä viikolla. Menee vissiin jotenki sykleissä, kun viime viikko oli aikas hyvä näiden kaikkien juttujen osalta.

Ja roteva taitaa meijänki Repasta tulla. Ainaki kaikista merkeistä päätellen. Tavoitteena olis saada Reinosta hyvinvoiva, hyväkroppainen nuorimies. Nyt en jaksa noista kiloista stressata sen kummemmin. Luotetaan meijän omiin tuntemuksiin näiden asioiden tiimoilta. :peukku: Painoa oli tosiaan tossa ekassa rokotuksessa se 12 kiloa ja tasasesti tuntuu lisääntyvän. Mutta kyllä toi roikale on taas kasvanu. :eek:

Eldarwen:eek: Aikamoisen yllärin Bailey järkänny.. Voi hyvää päivää. Saattais itellä tulla muutama kaunis sana tossa vaiheessa. Kun ei noi hermot oo ihan rautasimmasta päästä. :shifty: Ja mä oon silti aivan rakastunu Baileyhin (vai miten se nyt taipuu:nauru:) :love: Ja oli pakko käydä heti vaklaamassa blogia. :peukku:

Saa ny nähä, miten meijän pentukurssin käy. Tosin, pentuja ajatellen ei olis ehkä kauheen huono idea perua kurssia tältä päivältä. Itelläki jo niin tukala olo. :eitietoo:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 15:30  
+
0
Dojotalle onnea Pikku miehestä! On ollut vauhti herralla! Meillä kyllä tultiin kaksi viikkoa etuajassa mutta itse synnytys kestikin 34 H! :eek:

Ja sitten rakkauteni Sera! :love: Seran pennun voisin halutakin itselleni, on se vaan niin hieno koiruus! :peukku:

Eepi: pääsetkö johonkin mäelle/hiekkakuopalle tms? Juokseeko Taavi jos heittelet sille palloa tms? Mäkijuoksu on meinaan hyvää harjoitusta! Tämän kyllä jo varmaan tiesitkin... :roll:
Tai sitten ostat sellaisen agilitykotisetin jossa on mm. hyppyjä ja treenaat niillä jossain kentällä. :wink:

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.06.2011 klo 15:31)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 16:03  
+
0
No mä en tiedä täällä päin mitään hiekkakuoppia, lähellä on kyllä sellanen jätemäki, siis sellainen iso kumpu missä välillä muutenkin käydään, mutta siellä taas liikkuu paljon muitakin koiria eli ei oikein vapaana viitti pitää. Pallon perässä juoksee aikansa, mutta ei yksin jaksa sitäkään kovin pitkään, kaverin kanssa taas vois hakea palloakin loputtomiin. Juoksuahan suositeltiin joskus kun lihasköyhyydestä puhuin, mutta näin kuumalla se ei onnistu, pitääkin nyt alkaa juoksemaan sen kanssa aina viileillä keleillä, tekee hyvää munkin kunnolle :nauru:
Ja jos sais sen jotenkin uimaan pitempiä matkoja, siihen ois hyvä se Hyvinkään uimala mutta kun ei me päästä sinne mitenkään. Luonnon vesissä se ei ui kun tasan sen verran että hakee sen jonkun pallon sieltä ja jos sekin on liian kaukana niin ei hae. Pitää nyt alkaa liikkumaan enemmän metsissäkin missä on vaihteleva maasto, aika tasasia nuo metsät on missä me liikutaan. Kai sekin nyt jotain auttaa vaikka remmissä siellä kulkee, mutta joutuuhan siinä lihaksia käyttämään ihan eri tavalla kuin tasaisella. Siinä vaan on se, että Taavi sais periaatteessa kulkee vain asfaltti-teitä pitkin furunkuloosin takia nyt kun pari pattia on taas tassuissa. Tai lääkäri sanoi että hiekka ja nurmikko voi ärsyttää lisää ja aiheuttaa just sen ontumisen.

Niin joo, noi agility-jutut vois muuten olla hyvät, mutta sit ois kauhee duuni aina roudata eka ne johonkin kentälle, sit hakea koira, sit koira kotiin ja taas ne hakea pois, hankala koiran kanssa kanniskella mitään painavampaa. VAikka eihän sen tarttis olla tota omaa takapihaa pitemmällä kun siinäkin tilaa ois.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.06.2011 klo 16:04)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 20:03  
+
0
^Niin siis se setti on muovia ja siinä tulee kantokassi mukana. ihan rimpulat siis mutta ajaa varmaan asiansa. :hymy: Ja Taavi mukaan heti ja kiinni puuhun vaikka siksi aikaa. :hymy:

uisiko Taavi pelastusliivit päällä luonnonvesissä? Tuli vaan mieleen. Tietysti jos ei mene minkään perässä sinne veteen niin ei kait ne liivit siihen mitään auta ellei sitten juuri "pelkää" sitä uimista ja innostuisikin siitä jos olisi jotkut kannakkeet. :nauru:

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 21:03  
+
0
Voi ei Bailey :DD ei varmasti naurattas ku omalle kohalle sattus, mut nyt kyl vähä naurattaa :D
Ihania kesäkuvia oli taas tullut <3

Lakulta poistettiin eilen onnistuneesti alakulmurit, reppana oli vähän tööt sen jälkeen. Jätskiä/piimää/raejuustoo syötiinkin eilinen, vähän meni maha sekaisin. Tänään jo saanut nappuloita :) Kävin tänään myös ostaa Lakulle uuden isomman pannan, kun edellinen alkaa käydä pieneksi. Ostin puolikuristavan, katsotaan miten sopii meille.

Lakulla ikää nyt 14,5 viikkoa, painoa noin 15 kiloa. Ja Lakun silmät rähmii myös aika paljon, joten normaalia tuntuu olevan :)
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

Jonnes

Jonnes
Viestimäärä: 5

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 21:37  
+
0
Oi ihmiset, kehukaa mulle labbiksia!
Kovasti himottais ja harkinnassa on. Mietinnässä joku mielellään noutava metsällä ja pk-kentillä toimiva rotu ja jostain syystä labukka miellyttää omaa silmää eniten.. Ne vaan jotenkin on niin helkatin hienon näkösiä elukoita!

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 22:07  
+
0
Lunatic: sähän sen sanoit.. mä ostan pelastusliivit ja kokeilen jos se uskaltais niillä uida paremmin ja pitempään!
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Dojota

Dojota
Viestimäärä: 120

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 23:08  
+
0
Kiitos. Eka poikani tuli kahdessa tunnissa, toka tunnissa ja tämä nyt vielä nopeammin.

Sera on semmonen ikiteini. Minusta tuntuu, ettei se vanhene koskaan. Itseasiassa minusta tuntuu, että se on taantunut taas vuosikkaan tasolle :nauru:
Luna: pitää laitella syksymmällä tänne kuulumisia, jos sattus jotain kiinnostavaa tapahtumaan :viheltel:

Meillä treenataan koirat juoksulenkeillä, hiekkamontulla ja uimassa. Myös dreeveri Iitaamme treenataan uinnilla, koska se on yksinkertaisesti niin loistavaa harjoitusta kropalle. Nykyään ei voi uittaa irtaallaan, mutta 8m fleksi auttaa asiaan. Serahan nyt uisi vaikka kahvikupissa :roll:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 23:17  
+
0
Meijän ongelma on just se että Taavi ei ui mielellään. Se ei mene edes muuta kuin kahlaamaan mielellään, uimaan pitää jo houkutella. Eli ei oikein meidän vaihtoehto lihasten saamiseen. Eli jäljelle jää juoksu kun ei niitä hiekkakuoppiakaan oikein täällä oo. Niin ja sit vois kokeilla niitä agi-esteitä vaikka mä luulen, että turhaa sekin, tuohan ei hypi yhtään ylimääräistä edes nakin kanssa, se kiertää esteet mieluummin:nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 30.06.2011 klo 08:37  
+
0
Toimiskohan Taaviin sellainen namilaatikko mitä jotkut käyttää tuolla vesipelastuksessa ja varmaan mekin joudutaan siihen turvautumaan vientiliikkeessä.

Eli muoviseen kannelliseen (paksaste)rasiaan laitetaan jotain superherkkua, lihapullaa/nakkia tms, ja koira saa sisällön kunhan on tuonut ekaksi laatikon ohjaajalle. Tätä tietysti kannattaa ekaksi harjoitella kuivalla maalla. Jättää laatikon johonkin, kun on ekaksi näyttänyt mitä siellä on koiralle, ja käskee koiran sitten hakea sen ja kun tuo sen sulle saa sisällön. Sitten jos innostuu tästä maalla niin voisi toimia vedessäkin... ja sitten pikkuhiljaa voisi kokeilla pallolla tms. ja saisi palkan sitten siitä kun noutaa vedestä sen pallon. :wink: Ja tadaa näin meillä onkin sitten uiva koira! :nauru: Teoriassa kaikki vaikuttaa niiiiin helpolta, eikös vaan? :nauru: :nauru:

Dojota: vai sellaista syksyllä... :nauru: voipi olla meille vähän väärä kuitenkin tuo ajankohta. :wink:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 30.06.2011 klo 09:48  
+
0
Me yrittettiin mökilläkin sitä, että kun heitti pallon veteen ja Taavi lähti perään niin äkkiä siirrettiin pallo syvemmälle, että joutuisi uimaan enemmän, ei tehonnu kääntyi takaisin rantaan eikä sit hakenut palloa ollenkaan. Ja kun heitinkin sen liian kauas suoraan niin jouduin itse hakemaan. Eli se hakee vaan tietyn matkan päästä, ehkä pari metriä joutuu uimaan yhteensä ja kääntyy heti pallon saatuaan suuhun takaisin rantaan. Viime kesänä haki mun mielestä pidemmältä, nyt ei. Tota namilaatikkoa vois tietty kokeilla.. Mut en tiedä auttaako sekään kun ei edes pallon perässä mee vaikka on pallohullu koira. Kaverin sakemanni aikoinaan opetettiin uimaan kirjolohipullien avulla, pitäisköhän kokeilla Taaviinkin, menis pullien kans pitemmälle ja kattois tuleeko perässä :nauru: Ei muuten tolla uimisella oo niin väliä, mutta ois kyllä ihan kiva liikuntamuoto varsinkin tohon lihasten saamiseen ja sit vanhempana kun ja jos alkaa olemaan muitakin vaivoja niin uinti ois se kaikista paras.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 30.06.2011 klo 13:55  
+
0
eepi: Auttasko, jos ensin hyväksyisit sen, että se ui vain aivan vähän aluksi, koska uiminen voi olla kuitenkin pelottavaa. Rellalle heittelin aluksi keppejä aivan lähelle, sitten kauemmas ja rannalta, joka syvenee tasaisesti, niin, että se sai vähän varmuutta tuohon veteen. Sitten se molskahti vahingossa pari kertaa suolampeen (reunat, joilta ei meinaa päästä rannalle ja josta joutuu heti syvälle), jonkun ajan päästä se meni sinne vapaaehtosesti hirrrrmuisen kannustamisen jälkeen, sitten vähemmällä kannustamisella ja nykyään se loikkaa sinne niitä parin metrin hyppyjä ja hakee kaikenlaista vähän kauempaakin. :D Joessa se ui jo ilman mitään erityistä syytäkään, eli käy lenkin huvikseenkin.

Sitten voi olla hankalampaa, jos Taavi on yhtä tahdoton tossukka kuin tuo hoitokoirana oleva kultainennoutaja Peetu ainakin nyt kun sen omistaja ei ole paikalla... Sitä ei kiinnosta kepit juurikaan, tai vain sen verran, että voi napata suuhun sekunniksi jos eteen heitetään. Kahlaamassa se kävi mukavasti tai itse asiassa sitä ei meinannut saada joesta pois, kun se sinne kerran pääsi. :shifty:

Kultainennoutaja tuo muuten aivan älyttömän paljon enemmän rapaa sisälle kuin labbis, tuo turkki jotenki imasee kaiken ja sitten se kaikki rapa jää siihen, mihin koira päättää pistää maahan. Pysyn siis labbiksessa, vaikka joskus puolitosissaan mietinkin kultsua. :kieli:

Pyöräileminen on kans yks hyvä vaihtoehto kohottaa kuntoa, omistajalle helppoa, koiralle aikas rankkaa ja hellesäällä aivan turha edes yrittää, koska koira läkähtyy, mutta kun on viileämpää niin se on aivan ykkönen meillä (:

Jonnesille kuvaa minun hienonnäköisestä elukasta (Rella), joka on luonteeltaan rauhallinen (ei tosin tuohon hoidossa olevaan kultsuun verrattuna...), leikkisä, innokas tekemään sitä mistä tykkää (lenkkeily, leikkiminen, tokoilu silloin tällöin superpalkalla, noutaminen ja vedessä räpiminen), sosiaalinen ja nössö. Ei tosiaankaan haasta riitaa koskaan, vaan vetää maihin heti kun vähänkin antaa aihetta.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.06.2011 klo 14:01)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 30.06.2011 klo 14:31  
+
0
Noniin, terveisiä pentukurssilta joka siis oli eilen! :heiluti:

Ensimmäisenä havaintona kurssiporukasta tein sen, että kaikki muut koirat oli rauhallisempia kun meidän Reino ja Mousen Rino. Nää on oikeet vauhtiveljekset kyllä. :nauru: Ensin pikkusen haisteltiin kanssakurssilaisia ja sitten alkoi oikea toiminta.
Ensin otettiin kontaktitreeniä, joka alkoi sujumaan ihan kivasti. Tänään päivällä Reino osas jo ottaa kontaktin muhun pelkällä käskysanalla. :jjei: Mutta tätä reenataan nyt ihan non-stoppina.
Seuraavaksi oli vuorossa sivulletulo. Me valittiin takaa kiertäen sivulletulo, koska kyseessä on iso koira. Sekin sujuu jo mukavasti kun vaan saa namin pidettyä tarpeeksi nenän edessä. Tätäkin reenataan jokaisessa mahdollisessa välissä.
Ja sokerina pohjalla oli luoksetulo. Olin aivan varma, ettei Reino mun luokse tule kun on niin isännässä kiinni ja ilmaisin epäilykseni myös ohjaajalle. :shifty: Ohjaaja piti Reinoa ja kun lähdin pois ja kutsuin, niin sehän suorastaan ampas mun perään. :eek: Olin tosi iloisesti yllättynyt ja kyllä hävetti, että olin Reinoa sillälailla hetkeä aikasemmin parjannut.. :nolo:
Kurssilla oli kivaa ja ainakaan mamma ei malttais odottaa, että päästään seuraavan kerran reenailemaan ryhmässä. :peukku:

Sitten, asiasta kukkaruukkuun: Reino rapsuttelee tota leukaansa/huuliaan, niinku jo aikasemmin kerroin ja nyt sitten sen lisäks vielä kyynärpäitään. Ollaan noita kyynärpäitäkin kokeiltu ja kateltu, eikä niissä näy mitään poikkeavaa. :eitietoo: Ihan "tuskassa" rapsuttelee niitä. Mistähän mahtais voida johtua? Itelle tuli mieleen, että särkiskö niitä jotenki, kun toi kasvaa hirmusta tahtia tota pituutta.. Onko kellään kokemusta samanlaisesta?
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011


  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 23:30)