Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 26.06.2011 klo 19:40  
+
0
Ihan sydän sulaa kun katon Lakua ja sen isompaa kaveria lököttelemässä vierekkäin. Harmi ettei mun Mooseksella ole koira kavereita. Sen pitää ainaki nyt tyytyä vaan mun kainaloon :).

Joo tosiaan tota mä tarkoitinkin mitä ennakkoluuloja ihmisillä on labbiksilla. Ei tosiaankaan mikään sohvaperuna!
Follies Neville
09.03.2011

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 26.06.2011 klo 19:47  
+
0
Täytyy kyllä sanoa että olen totaalisesti pudonnut kärryiltä kun täällä ei ole nyt säännöllisesti käynyt. Hetken aikaa on poissa ja PUF, on tullut monta sivullista lisää tekstiä. :nauru:

Tässä kuitenkin Aino-mummelilta kesäterveisiä! :hymy:













Ainokaan ei kyllä helposti koulutettavaa ja rauhallista ole nähnyt. Vielä tässäkin iässä, jos aktiviteetit jää vähänkin vähemmälle, häiriökäyttäytyminen alkaa lisääntyä ja koko koira ajaa mut hulluuden partaalle. :nauru:
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 26.06.2011 klo 20:03  
+
0
Onpas täälä ahkeraan kirjoitettu, en tässä ees muista mitä kaikkee piti sanoo :nauru: Mutta ainakin siis eepi78 tuosta ilopissailusta vielä, että siis alko kyllä meillä ihan yhtäkkiä, en sit tie miksi alkoi :eitietoo: Mutta siis ei tuu muuten kun tervehtii jotakuta "pitkän" ajan jälkeen. Eli siis kun ite herään tai avo tulee töistä ja kun vieraita tulee tai nähdään yms. Mekin yritetään ottaa aina ihan iisisti eikä siis huomioda tuota mitenkään.. Toivottavasti toimii! :peukku: Ja tiistaina onkin sit eläinlääkäri ja rokotukset niin samallahan siitä voi mainita, ettei sitten vaan olekaan pissitulehdusta.

Mirle missä eläinlääkärillä kävitte? Tai missä päin Tamperetta?
Ja oliko Reinolla sitten korvatulehdus ollu? Ymmärsin siis että sillä on tullut paljon vaikkua sit korvista? Kun mietin että tuollakin sitä jonkin verran tulee ja sit se etutassulla sillee hinkkaa korvaa välillä, mutta aina kun oon putsannu niin on taas loppunu viikoiksikin.. Ei punota tai mitään kuitenkaan, että eikai sit ole tulehdusta.. :mietiskel:

Mutta ehkä meen sit miljoonan kysymyksen kanssa tiistaina eläinlääkärille ja saa sit tarkistaa koko koiran samalla :nauru:

Onpas Laku kyllä hellyyttävä näky kaverinsa kainalossa. :love: Meidän Lulu yrittää kovasti toisen lapukka kaverinsa kanssa samaa, mutta vanhempi lähtee aina karkuun kun tulee kylkeen makaamaan..höh!! :nauru:

Tuo Lulu on kyllä aika pakkaus. :love: Oon ihan umpirakastunut siihen! Ja oon tosi ylpeekin siitä, että meillä on pureminen loppunut ihmisiä (Huom. ihmisiä!!) kohtaan melkein kokonaan. :jjei: Lenkillä villiintyessä se saattaa ottaa vähän pohkeesta kiinni mutta lopettaa kyllä heti kun kieltää! Mamma on ylpeenä :ylpea:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

Onneli

Onneli
Viestimäärä: 12

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 00:00  
+
0
Iltoja!

Päätin laittaa teille muutaman kuvan tuosta meidänkin mötikästä. Tosin ovat p*skalaatuisia ja eivät mitenkään erityisen loistokkaita; parhaina hetkinä en ikinä tajua olla kamera/kännykkä valmiina kuvailemassa.

Mutta kuitenkin:

Paras paikka nukkua on tiiviisti ulko-oven edessä erittäin mukavasti kenkäkasan päällä..



Vauhdissa... kaunis & sulavaliikkeinen labbis? Huomatkaa multaiset silmäkulmat.



Kuva tältä illalta: ison vauvan on aivan must tunkeutua kaks kertaa pienemmän shetlanninlammaskoirakamun petiin niin, että perse tulee varmasti ulos puoli metriä... Taustalla pitäis näkyä oma, oikeenkokonen kori jossa ei tietenkään voi nukkua. ;)

♥ labbis 12/03
+ hoitokoira/koiria epämääräisiä aikoja menossa mukana !
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.06.2011 klo 00:15)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 09:48  
+
0
Taavihan on ollut mun äidillä viikon kohta hoidossa ja on edelleen. Mä sain lainaksi Taavin kasvattajalta Taavin äipän, kohta 9v mustan neitokaisen. Ihana tapaus tämäkin, ja ei näitä höseltäjiä kyllä ikä näytä kauheesti painavan tässä rodussa. Painelee tuolla ulkona kun mikäkin nuori.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 12:52  
+
0
Meiltä vähän juhannuksen tunnelmaa kanssa.. :heiluti:


näin meillä "nukutaan" :nauru:




tytöt <3
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 17:16  
+
0
Kiva juttu kyl on et tais löytyä Lakulle leikkikaveri :)

Lulu on aika nätti neiti :love: Ainoa unohtamatta ;)

Lakulla ois huomenna tosiaan alakulmureiden leikkaus edessä, toivotaan että kaikki menee hyvin. Sitten ilmeisesti pari päivää herran ruokavalio koostuukin jätskistä :D
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 20:58  
+
0
Tätä Taavin äiskää kun oon eilisestä asti hoitanut, niin kyllä täytyy sanoa, että on tää labbis niin mun rotu. Aina valmis kaikkeen ja ei väsy ikinä. Ihana tapaus tämäkin ja paljon samaa kuin Taavissa :hymy:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 13:31  
+
0
Aino :love: Lulu :love: ja ihana Bailey suihkulähteessä :nauru:

Mirtze Käytiin Hervannassa.
Ei se sitä tulehduksena diagnosoinu, pientä punotusta oli, niin tippoja sitten määräs. Nyt kun saatiin toi kuuri loppuun, niin korvat on ihan puhtaat. :peukku: Reinollakaan ei punottanu tosta näkyvältä osalta mitenkään, keräs vaan hirmusti sitä möhnää.

Mä oon nyt pistäny merkille, että Reino rapsuttelee leukaa/huulia takatassullaan. Oon miettiny että voisko liittyä noiden muutaman hampaan puhkeemiseen tai sitten alkaisko noi hampaat kohta vaihtua, että siks raaputtelee. :mietiskel: Kun ei leuassa, eikä huulissakaan näy/tunnu mitään mikä vois kutinaa aiheuttaa.

Eilen oli mun miestä odottanu yllätys, ku oli menny kotiin.. :roll: Reino ei ollu tullu ollenkaan vastaan eteiseen, niinku yleensä. Oli löytyny omalta paikaltaan juputtamasta omaa rakasta unileluaan. Aivan täydessä tohinassa oli ollu. :nauru:
Aiemmin Reino on saattanu alkaa juputtamaan mun sylissä ja oon sen ajatellu vaan ns. alistamiseksi. Silloin oon komentanu pois sylistä samantien. Mutta siis mun vauva on alkanu juputtamaan. :eek:
Mites muiden urokset? Olikos se Mooses joka juputtelee myös omaa tyynyään tms.? :nauru:

Huomenna mennään sitten pentukurssille. :cool: Vaikka voipi olla, että kurssin aloitus siirtyy, kun huomiseksi on luvattu niin kovaa hellettä. Kerron sitten, millaista siellä oli ja miten meillä meni.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 14:53  
+
0
^luna raapii leukaperiä myös,on tehnyt sitä jo vuosia ja syykin on meillä selvä eli niitä furunkoloosi patteja myös leuassa. Aluksi ei näkynyt mitään, siis alku vuosina, nyt leuka jo täynnä karvattomia kohtia ja "kraatereita". Leuka on nyt taas kun hiekkapaperia...kesällä uinti aiheuttaa tämän. Talvella ovat vain kuivat mutta ei kutise... ONNEKSI!

Niin ja Luna nyt ei ole uros, mutta lutkuttaa kyllä unilelujaan.:hymy:

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 15:07  
+
0
^ Jahas. :hymy: Pitääpäs tarkkailla tilannetta ja kysästä vaikkapa eläinlääkäriltä rokotusreissulla. Kuulostaa ikävältä vaivalta. :neutral: Onneks ei Lunalla kutise talvisin.

Reinokin on tähän asti vaan lutkuttanut tuota samaista rakasta unileluaan, tai siis sen häntää. Mutta nyt on alkanu juputtamaanki. :shifty:

Minkäväristä teidän koirien rähmä on? Ja rähmiikö koirienne silmät miten paljon?
Reinolla on rähmät silmien sisänurkissa aina kun herää unilta. Se rähmä on sellasta vaaleeta/harmahtavaa. Että onko toi nyt ihan normaalia väriltään.. :mietiskel: Kun luin tuolta terveyspulinasta, että rähmän pitäis olla ruskeeta/tummaa. Ja että toi vaalee viittais tulehdukseen..
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 15:15  
+
0
Kyllä meilläkin on silmärähmä tuollaista vaaleeta, ja Lulullakin aika usein rähmää, aina siis kun herää, mut oon aatellu et olis pennulle normaalia?:eek: Tänään just käytiin rokotuksilla ja sielläkin oli rähmää silmissä, mutta ei se eläinlääkäri ainakaan mitään sanonu, kun tutki silmätkin!

Ja tosiaan nyt kun tuo noita ilopissoja on tehnyt, niin lääkärin mielestä olis hyvä kattoo kuitenkin ettei ole sitten pissitulehdusta. Että vielä pitäis tänää kiikuttaa pissanäyte lääkärille, tosin nyt se ei suostu millään pissaamaan lattialle vaikka kuinka odotellaan! :ttou:
Ja lekurin mielestä Lulu oli vähän lihava, että ruokaa pitäis vähentää. Tuntuu että siitä tulis joku anorektikko jos vähentää, kun mun mielestä on aika hoikka muutenkin. 12 vk tosiaan ikää ja paino 10,7 kiloa. Onko se nyt niin paljon muka?? :roll:

muoks! niin ja onko teidän koirille tullu rokotuksesta mitään väsymystä tai pahaa oloa?
Tuo yksi ainakin on nukkunut koko reissun jälkeen, ei edes vieraita mennyt ovelle moikkaamaan vaikka yleensä menee heti!
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 15:27)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 15:36  
+
0

Lunatic kirjoitti:

Siksipä mun korvaan(no silmiin) särähti tuo Rellan näyttely arvostelu, että pitäisi olla massakkaampi... niin sen tietää sitten mitä se tuomari siis kaipaili lisää, sitä "massaa". :suru:
Tai voihan olla että juuri tämä tuomari tarkoitti sitten juuri sitä lihasmassaa mutta mutta... :roll:


Lihasmassaa sille ei kai voi enää kovin paljon vaatia, koska lihaksia kyllä löytyy kuten kuvasta näkyy... :)

Arvostelu kokonaisuudessaan oli tällainen (se mitä kirjoitettiin paperille): "Oikealinjainen, vielä hieman kevyen vaikutelman antava narttu, jolla vielä hieman kevyt oikeanmallinen pää. Hyvä kaula ja ylälinja. Hieman suora olkavarsi. Kapea etuosa. Runko vielä kesken kehityksen. Riittävästi kulmautunut takaa. Liikkuu riittävällä askelmitalla. Vielä pentukarva. Hyvä luonne." Lopuksi sanoi, että vielä liian massaton ja kehittymätön.



Käytiin kaverin kanssa vähän soutelemassa ja koluttiin yksi saari läpi ja sen jälkeen isolla hiekkarannalla juoksuttamassa koiria. :) Tuikella ja Rellalla oli ainaki hauskaa.




Minkä takia labbiksen muuten pitäisi olla niin mahdottoman iso ja tankki noin niinku käyttötarkotustaankin ajatellen. :D Ne 40kg urokset ei ikinä vois olla sorsametsällä ainakaan jos veneestä käsin metsästettäisiin. Sen kun nostaisi (ja kuka sellaisen muka pystyisi nostamaan) veneeseen niin venehän keikahtaisi ympäri.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 15:44  
+
0
^Jep, meillä tosiaan 43kg (viimeksi kun katsottiin) uros joka on tosin oikeasti hieman liian laiha. Kylkiluut melkeen vilkkuu kun on niin nirso. Eikä tota todellakaan nosteta mihinkään eikä mitenkään! :nauru: En halua ees kuvitella jos toi ois lihavassa kunnossa. Sehän ois joku 50 kilonen möhkäle! :eek:

muoks. Pitää kans lisätä että Baileyllä rähmii silmät senverran että parikertaa päivässä on sellanen rähmäklöntti tossa silmäkulmassa. Aina sellasta harmaata/valkosta. Vihree rähmä tosiaan yleensä merkitsee silmätulehdusta mutta tollasesta vaaleesta ei yleensä tarvi huolestua. Ellei sitä tuu ihan tuhottomasti, se vois hyvin merkitä vaikka et siellä silmässä ois jotain ylimäärästä. Mut jos sitä tulee niinkun meillä että välillä on sellanen valkonen klöntti tossa niin se on ihan ok.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 17:48)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 16:15  
+
0
Meidän silmätulehduskokemuksella vihreä rähmä viittaa tulehdukseen. Joka kerta on tulehdus ollut kun silmät rähmii vihertävää rähmää. Muuten ei oikeestaan sillä edes rähmi silmät, jos joskus harvoin rähmii niin ihan jotain harmaata se on eli mun mittakaavan mukaan normaalia.

Taavi ei ikinä nylkytä mitään lelujaan eikä ihmisiä eikä muutakaan, paitsi narttuja senkin edestä :nauru: Mutta siis koskaan ei oo edes ihmisiä vasten sitä tehnyt niinkuin monet urokset.

Puuttuukohan Taavilta muuten oikeesti lihaa vai lihaksia kun sen nahka on ihan älyttömän löysä? Siis varmaan 10cm saa nahkaa nostettua ihan helposti vaikka kyljestäkin. No laihahan se on ja varmaan nyt taas laihtunut entisestään kun ollut äidillä kun välillä saa siellä kevyempää ruokaa.
Taavihan painaa sen 34kg suunnilleen, on pitkään painanut. Kylkiluut näkyykin ihan ja päältäpäin kun katsoo Taavia niin sillä on ihan montut mahan kohdalla. Pidänköhän mä sitä nälässä :mietiskel:

Niin ja Mirtze (meniköhän oikein, ei voi osata aina kirjottaa..), Mä en lähtis pientä pentua laihduttamaan eikä tuo sun pennun paino (en näitä teidän pentujen nimiäkään muista kun harva on pää ja niin monella nyt saman ikäisiä pentuja) kuulosta mitenkään paljolta. Taavi painoi aikoinaan aina kilon vähemmän kuin ikäviikot eli tossa 12 viikkoisena oli noin 11kg jne. Ja oli suhteellisen hoikka jo tuon ikäisenä kun kaikki ruoka tuli läpi. Eli miten sit normaalin terveen pennun paino ois liikaa kun painaa vähemmän? En ymmärrä. Mutta missään nimessä en lähtis tollasesta painosta laihduttamaan pentua tai edes syöttämään kevyemmin, se kasvaa koko ajan ja nyt vasta se hurja kasvuvauhti alkaa mihin sitä energiaa tarvii. Eri asia ois jos pentu painais jonkun 18kg tossa iässä :nauru:

Ja muokkausta taas kun ei muista kaikkea kerralla. Toi pissanäytteen ottaminen on taiteenlaji. Voin kertoo ettei ainakaan aikuiselta uroskoiralta oo kauheen helppo metsästää saunakauhalla pissaa kun vaikka saisit sen pissan sinne kuuppaan niin kun se koira laskee sitä koipea niin se astuu itse siihen samaan kuuppaan ja pissat leviää pitkin mantuja. On koettu muutamankin kerran. Ja sitäpaitsi se näyttää ulkopuolisllekin tosi huvittavalta, kuljet koiran perässä kuuppa kädessä, vahtaat milloin se koira nostaa kinttua, sit kun nostaa niin äkkiä kuuppa alle pylly pystyssä, en ihmettele että ohikulkijat katto pitkään kun yritin viime kesänä Taavilta pissaa metsästää.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 16:25)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 19:46  
+
0
Noni, tässä olis pari kuvaa Pontuksesta - eiku Biidelistä. :) Kuvat otti Milla Lähteenmäki, kiitos. (joo, blondi vasta plösöltä näyttääkin, mutta sillä on selkävika eli pakko pitää hyvässä kunnossa, karvaa on tuo "maha")









Tolla on näyttelystä tänä vuonna 3 ERIä ja 1 EH. Myös yksi SA. Himpun lihavaksi tuomittiin silloin parisen viikkoa sitten, kun sai tuon SA:n, ja onhan sillä vähän ylimääräistä. Painoa 38 kg.

Mutta siis, nuori labbis on riisi. Se kasvaa ja saa massaa ajan kanssa, ei ruualla. Totta ihmeessä keskeneräinen koira saa huonomman arvostelun, koska se ei vastaa rotumääritelmää, sillä rotumääritelmässä kuvaillaan aikuista rodun ihannetta.

Toi ruskuli oli aina junnu/nuortenluokissa "kevyt, ilmava, kesken kehityksen, runko kehittymätön, liikaa raajoja" ja onhan sillä edelleen pitkähkön näköiset jalat. Sitä siis pidettiin normaalipainoisena pennusta asti eikä syötetty läskiksi. Mä luulin oikeasti itsekin, että se jäisi sellaiseksi riu'uksi, mutta kakat, tollanen "tankero" siitäkin tuli!

Eikä labukan kuulukaan olla sellainen kuin metsästyslinjaiset ovat. Labbishan on jalostettu kylmässä meressä työtään tekeväksi, sillä saa olla massaa (EI läskiä, vaan massaa) ja sen ei tarvi olla siellä mikään tykinkuula. Kauniita käyttölinjaiset ovat, jos näyttävät koiralta eivätkä avaruusoliolta, mutta kyllä mä tiedän myös kauniita näyttölinjaisia, kuten myös kamalia ihrakasoja.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.06.2011 klo 19:49)

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 19:54  
+
0
eepi78 samaa mieltä, etten viitti tuota kyllä laihduttamaan lähteä. Kasvattajan mielestä se on taas hieman hoikka, että pitäisi painaa sen 12 kg ja eläinlääkärin mielestä liian lihava :mietiskel: Kasvattaja sanoi sillon kanssa että pitäis olla aina samanpainoinen mitä on viikojakin kertyny, niin on sopiva kasvutahti menossa! Eläinlääkäri taas kertoi että kun syötetää vähemmän niin kasvaa hitaammin ja näin vältytään lonkkasairauksilta ja tosiaan että meidän pitäisi tahtia hidastaa.. tiedä sitten mitä uskoa...
Saatiin pissanäyte otettua. :jjei: Lulu ei millään pissannut sisälle, vaikka muuten kyllä pissailee.. :mad: Joten otettiin se sit lenkillä juurikin niin että kupin kanssa kyykittiin koiran perässä, varmaan huvittava näky! :nauru: Mutta hyvät uutisit oli että ei ollut mitään tulehduksia, että on ihan muuten vaan ilopissaa.. Eli nyt siis reenaamaan sitä pois ja toivotaan että menee muutenkin iän kanssa viimeistään ohi! :kumarrus:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 20:13  
+
0
Mun näkökulma on se,että pentu voi olla pullea, ja pitääkin olla, eri asia on sit se jos on huomattavan pyöreä pentu. Ja esim. yhdelle kaverille jonka kultsun pentu oli oikeesti pyöree pitkään niin eläinlääkäri oli sanonut että siinä vaiheessa kun suurin kasvu on ohi niin jos vieläkin on lihava niin siinä vaiheessa voi alkaa kattomaan mitä syöttää ja lisätä liikuntaa. Mutta kasvussa ne monesti ottaa sen lihavuuden takaisin, joten en ehkä puuttuis siihen ainakaan pikkupentuvaiheessa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 21:39  
+
0
Hieno tuo Kaisluksen koira! :)

Enhän mie nyt väitäkkään etteikö koira vois pärjätä hoikkana, mutta kun minun mielestä junioriluokan koiran ei tosiaankaan kuulu olla vielä täysin kehittynyt eikä koiran sais edes olla lihava. Junioriluokan koiran kuuluu ollakki vielä vähän kehittymätön ja se pitää ottaa arvostelussa huomioon. Jos se on alle vuoden ikäisenä niinku täyskokoinen aikuinen koira niin sehän on 3-vuotiaana aivan uskomattoman valtava ja massava. Koira pitäis arvostella ikäisenään, sitä vartenhan ne eri luokat siellä näyttelyssä on. :)

Ja niin, en mie ole arvostelua vastaan, se on sen tuomarin mielipide Rellasta, jokaisella on omansa. Mulla vaan hämmästyttää se, miten sitä voi sanoa kevyeksi, kun eihän se ole sitä? Eikä se ole edes metsästyslinjainen, ei vaikka miten päin kattois. :D Pää sillä kyllä on kevyt ja kapeaki.

Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 23:51  
+
0
Taavi kun on siis aina ollut luikku ja kehittyi tosi hitaasti fyysisesti niin junnuna näyttlyissä sai arvostelun keskeneräinen. Ja sitä mä just en ymmärtänyt kun junnuhan se olikin ja kai kuuluukin olla keskeneräinen. Ne muut kaikki näytti aina niin valmiilta ja aikuisilta massaltaan paitsi Taavi, se oli ainoo rimpula. Laihahan se on vieläkin ja rimpula, massaa ei ole juuri yhtään, mutta on se sentään enemmän labbiksen näköinen kuin joskus kun muistutti enemmän vinttikoiraa tai käyttölinjan lapukkaa. Saahan se vieläkin arvosteluita että massaa pitäis olla enemmän ja blaablaa. Minkäs teet kun tuo ei liho ja vaikka lihoiskin niin enpä mä sitä mitään näyttelyitä varten lihottais vaikka maksettais.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 19:45)