Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 11:47  
+
0


Relpsusta kuvia vaihteeksi. :)

Treenailtiin eilen tokoa ja mie vähän videoinki sitä. Ja totesin, että syy meän edistymättömyyteen on ihan varmasti minun sähläys. Korjailen aina tuon koiran virheitä ilman, että edes ajattelen sitä ja huion ja hosun niillä käsillä, vaikka ei pitäis. :D Eli toisin sanoen, sitä täydellistä suoritusta harvemmin tulee edes vaadittua ja toisekseen tuo koira on varmaan aivan sekasin, kun minun kädet heiluu ja käskee tehä montaa asiaa yhtä aikaa.

On kyllä parasta herätä siihen kun koira tepastelee vieressä naama virneellä ja suussa pehmohevonen. Sitten se loikkaa kainaloon rapsuteltavaksi ku huomaa, että olen oikeasti heränny. :>
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.10.2011 klo 11:49)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 12:03  
+
0
Luna tekee niin että istuu tuijottamassa sängyn vieressä ja pienikin peiton heilahdus tai kyljen kääntö alkaa armoton hännän heilutus. Jos erehdyt avaamaan silmät niin lätky käynnistyy heti, lopulta kanssa hyppää viekkuun ja alkaa ryömiä yhä ylös päin naamaa kohden samalla öristen ja haukotellen. :love::nauru:

Lunan leikkausaika varmistu, se on vasta 21.10. Sitten varmaan kuullaan jo jotain uutisia, ainakin se oliko mätäpaise vaiko kasvain... :suru: Jos kasvain lähtee se vielä tutkittavaksi patologille...:neutral:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 15:01  
+
0
Välillä Baileystäkin kuvapäivitystä! Käytiin tekemässä aika pitkä lenkki, hyvin tuntuu jalka kestävän. Vapaana ei vielä saa pitää, 3 viikkoa vielä hyvällä onnella - sitten pääsee juoksemaan niin paljon kuin haluaa. Muuten Bailey on toipunut todella hyvin, käytös on muuttunut myös. Paljon vähemmän sellasta "kohkaamista" ja läähätystä kun kipu on poissa.





Me tosiaan käytetään tota Cesar Millanin Illusion Collar- pantaa. Ostin sen vähän epäluulosena mutta epätoivosena, ja täytyy sanoa että ikinä en oo ostanu mitään niin hyvää! Meillä loppu vetäminen ku seinään ja ohitukset oon samaisen pannan kanssa saanu menemään paaaaljon paremmin. Oli kyllä ihan hintansa arvonen. :hymy: Nykyään tulee ihan ilman tota pantaakin nätisti, mutta hallitsen koiran paljon paremmin yllättävissä tilanteissa sen kanssa niin siks yleensä käytetään sitä jokatapauksessa.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 15:21  
+
0
^Tuo panta näyttää jännältä! Millä periaatteella se toimii? Ei sillä, että tarvis sitä mihinkään ko nuitten vanhempienki koirien viimesetki kiskomishalut on saatu kitkettyä pois, mutta kuitenki! Ei varmaan niin epämiellyttävä pitää noin muuten kuin kuonopanta, jonka takia minun seropiki raapi/hinkkasi maata vasten mieluummin kuonon verille ko käveli kunnolla silloin joskus nuorempana ja vallattomana.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.10.2011 klo 15:22)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 15:32  
+
0
^Suoraan tuolta sivuilta kopioituna koska mä oon ihan surkee selittämään: :nauru:

"Most dog collars rest on the strongest part of a dog's neck, giving dogs the leverage they need to take full control of the walk, and of you, too. The Illusion Collar is different — it keeps the slip collar at the top of your dog's neck so you can more effectively control and correct your dog during walks."

Se toimii samalla periaatteella mitä Cesar Millan käyttää koirakuiskaajassa. Eli kun koira keskittyy liikaa väärään asiaan, (kiskominen, lintu, ohitukset) niin oikeanlainen nyppäys oikeassa kohdassa katkasee ajatuksen ja koira keskittyy taas muhun.
Normaalilla pannalla koitin aikanaan samaa, mutta ei se vaan aiheuttanut koirassa samaa reaktiota, varmaan siks kun toi panta on just oikeassa kohdassa.

Ja painotan nyt sitä, että se ei todellakaan satuta koiraa niinkuin oon pari kertaa saanu kuulla tekeväni. :ttou:

Täällä sama panta ja vähän tarkempaa tietoa, ei mun selityksestä varmaan ymmärrä. :nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.10.2011 klo 15:34)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 20:50  
+
0
Mun pitää tulla nyt välillä kehumaankin mun koiraa. Oltiin tänään pitkällä 2,5h lenkillä keinukallion metikössä. Pidin koko metsämatkan koiraa vapaana ja ohitettiin varmaan parisenkymmentä lenkkeilijää ja Mooses ei kertaakaan mennyt moikkaamaan vastaantulijaa! Joka kerta kun tuli ihminen vastaan pyysin viereen ja pidin katsekontaktia tai sitten harjoiteltiin seuraa-käskyä.

Mutta joku idiootti tuli äsköisellä lenkillä pilaamaan meidän ohituksen...:ttou: Mies tuli sakemannin kanssa vastaan ja mä sitten siirryin toiselle puolelle tietä että annoin reilusti tilaa ohittaa meidät. Mutta kuitenki mies tuli siihen viereen ja antoi koiran tulla siihen haukkumaan ja vinkumaan naamaan kiinni ja muutenkin koira oli ihan kierroksilla. No mä olin varmasti hyvin vittuuntuneen näköinen niin jatkoin matkaa ja jouduin ihan työntää sen koiran meidän edestä. Me ollaan harjoiteltu tota ohittamista niiiiiiiiiin paljon ja sit joku tulee pilaa meidän kovan treenin.
Follies Neville
09.03.2011

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:23  
+
0
^Joo, ei muut ihmiset tunnu ymmärtävän sitä - ei ees muut koiraihmiset. :roll:

Me mennään usein harjottelemaan sellasiin paikkoihin missä on paljon ihmisiä, että niistä ei tarvi välittää. Mutta ihan turhaan, ainakin joka toinen tulee höpöttämään, päästää koiransa meidän luo suoraan tai lykkää käden koiran luo kysymättä mitään. Ja jos menee sanomaan ees kohteliaasti, että me treenataan tässä just ettei ihmisistä tarvis välittää, niin ihmiset loukkaantuu siitä.

Eilen viimeks oltiin Blaken kanssa, niin eikö joku nainen tuu meidän luo vaikka varmasti näki että mitä tehtiin, perusteella "sun koiras näyttää kyllä ihan siltä että se haluis kovasti tervehtiä." no aijaa! :ttou:

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 22:44  
+
0
^Eldarwen ootko sä suunnitellut meneväsi jonnekkin pentukurssille Blaken kanssa?

Olis oikeesti tehny mieli vähän kuristaa sitä miestä. Noh ehkä se miettii kahdesti ens kerralla ku on koiransa kanssa liikkeellä että päästääkö koiransa tervehtii.

Mä haluaisin että se tokokurssi alkais jo.. Nyt tullu hirvee himo alkaa treenaa ton koiran kanssa.

Hei Mooses täytti tänään 7kk :aurinko:.
Follies Neville
09.03.2011

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 23:26  
+
0
^En, täällä missä asutaan ei oo kovin laajaa valikoimaa näistä kursseista. Baileyn kanssa käytiin pentukurssilla (sama jonne täytys sitten Blakenkin kanssa mennä) ja siellä ei kyllä ollu yhtään kivaa. Kouluttaja otti aina yhden omistajan ja koiran kerrallaan ja muita koiria ei saanu moikata. Mitään uutta ei opittu. :roll: Muutenkin tuntu niin sisäpiiritouhulta jonne uusia ei kaivattu.

Harmittaa kyllä kun ei pahemmin kursseja ole, ei koirapuistoa.. Ei mitään. Se on suurin syy miks toisen koiran halusin. Vähän omanlaista seuraa toisilleen. :hymy:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.10.2011 klo 23:29)

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 09:49  
+
0
Toi ohittaminen on kyllä tosi monelle koiraihmiselle, yllättävää kyllä, ihan hepreaa. TOSI monet pitää koiraansa sairaan pitkässä hihnassa. Mun mielestä sekin on tosi loukkaavaa, kun oot jo ohittanut koiran (todella kaukaa siis, koska eräät eivät selvästikään osaa sitä hihnaa ottaa käsiinsä kunnolla kun tulee vastaan) niin päästää koiran vielä peräpäästä haistelemaan. Thelma on tosi monesti kääntynyt ympäri siinä vaiheessa kun ollaan jo ohitettu, koska toinen koira on persuksissa kiinni. Meillä on ohitustilanteet tosi mallillaan, Thelma on oppinut tosi hyvin kiertämään muut koirat vaikka kyllä niitä tuijotteleekin. Tosin jos pyydän kontaktin niin ottaa sen kyllä. (Eilen oli aika huippu seuraaja tuo koira, tuijotti mua koko matkan koirapuistoon :love: ja otin myös sormella seuraamiskäskyn kun tuli koiralauma haukkuen vastaan, niin tuijotti mua koko sen hetken eikä piitannut niistä räksyttäjistä mitään!)

Mullakin on hirveä treenaushimo! Meillä on onneksi nyt lauantaina jälkikurssi ja sunnuntaina alkaa taas rallytoko. Mulla on nyt harjottelu ja Thelma joutuu olemaan aika pitkiä päiviä yksin kotona, mä ajattelin että vien sen nyt kerran pari viikossa harjoittelun aikana koirapäivähoitoon, koska mun sydän ei vaan kärsi pitää sitä neljää päivää viikossa 8-9 tuntia yksin kotona. :( Varsinkin kun se on tollanen tuhoaja noina pitkinä päivinä, sillä on kyllä varmaan niin tylsää. Onneksi teen vähintään yhden iltavuoron viikossa ja sillon avo tulee kotiin parin tunnin päästä siitä kun mä oon lähtenyt.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 09:50)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 14:26  
+
0
En niin aktiivisena ole tänne kirjoitellut (lukenut kylläkin) ja kinnostaisi tietää paljonko koiranne painaa/korkeus. (En jaksanut selata koko ketjua läpi :nolo:)

Meillä metsästyslinjainen (kai?) uros 9v. säkä n.60cm paino 50kg:viheltel:, eikä ole lihava kylkiluut tuntuu selvästi ja lantio erottuu hyvin. Tuo ei ole ihan paras kuva mutta parempaakaan ei ole. Sitä vain ihmettelen että edellisellä kerralla kun ell käytiin painoi 48kg ja sen jälkeen on hieman ruokaa vähennetty mutta paino noussut kuitenkin. Koira tosi lihaksikas ja isokokoinen.

Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 15:21  
+
0
Gonna: korkea ainakin on ja paino kyllä kuullostaa hurjalta ja harvemmin metsästyslinjaiset urokset ovat noin painavia, ainakaan nykypäivän. :nauru: Kuvasta päätellen ei kuitenkaan mistään tankista ole kuitenkaan kyse. Oisko sitten lihas ja tuo korkeus mikä siinä sitten painaa... tiiä häntä.

Luna otti pari kiloa kesällä painoa, nyt taas laiharilla. Eli 31-30 kiloa ois tavoite(silloin on juuri sopiva) nyt vähän masu taas roikkuu... :nolo:Nopeasti se leikattu koira ottaa tuota painoa... eikä sitä taida koskaan oppia itsekään! :nolo::ttou: Ja Luna taitaa olla sen 54 cm korkea. Mitattu joskus ohimennen ihan kotikonsteilla, ei siis todellekaan tarkka mitta.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 15:36  
+
0
Äiti onkin jenkki, eikös siellä ole kaikki suurempaa :nauru: Olin kyllä tippua persuksilleni kun ton lukeman näin piti punnita kahteen kertaan ennen kuin uskoin.
Käsittääkseni tuo on enemmän metsästyslijainen kun näyttelylinjainen, ( huom. en ymmärrä näistä lijoista mitään) eikös tuo näyttelylinjainen ole enemmän "tankki mallinen". Täytyy kyllä olla tarkkana ettei paino nouse enää yhtään tai muuten ollaan liemessä :roll:. On muuten kauniita koiria teillä kaikilla, ilo katsella kuvianne :love:.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 16:01  
+
0
Eldarwen, ei osunut silmääni viesteistäsi, niin tiedustelisin, että mistä tuo panta ostettu? Saimi voisi kovasti sellaista kaivata. Ihmisten ohittamiset sujuu vaivattomasti, mutta ne toiset koirat...
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 16:28  
+
0
^Täältä. :)

Meillä on kans Baileyn säkä n. 60 cm, tosin ihan kotikonsteilla mitattu.. Painoa oli eilen 39.8kg ja vielä on varaa, laiha on edelleen. :hymy: Gonna, Aika jännä painoero kun koko kuitenkin niin samassa! Varmaan niin erimalliset koirat.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 17:51  
+
0
^
Varmaan osittain johtuu juuri tuosta äidistä kun jenkit on ymmärtääkseni suurempia. Isohan tuo on kun mikä, voi olla korkeampikin kun ei ihan kunnolla ole saanut mitattua.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 17:57  
+
0
Rupesinpa mittaus hommiin, koiran säkäkorkeus onkin n. 62cm (kotikonstein mitattuna).
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:55  
+
0
^Kuulostaa painavalta, mutta ei kyllä kuvan perusteella näytä mitenkään raskaalta :) Thelma on aikamoinen tankki kyllä, rakenteeltaankin. Vaikka onkin hoikka. Punnitsin sen tänään, 25,9 kg, oli just pari tuntia sitten syönyt kyllä siitä. Ruokahalu on kasvanut ihan järjettömästi, odottaa aamuin illoin ruokaansa eikä piittaa sillon mistään muusta (kuten avon riehumiseen kutsumisesta tms.) ja röhkii silleen hassusti :nauru: Että sieltä se oikea labbis kuitenkin kuoriutui vaikka aluksi olikin nirso.

Me tultiin just Sipoon koirametsästä. Oli tosi jännä reissu, kun en tajunnut että se pimeä tulee niin äkkiä :eek: Ja satoi ihan kaatamalla. Yhtäkkiä oli ihan pimeetä enkä tiennyt yhtään missä me ollaan. Panikoiduin ehkä vähän koska sen jälkeen oli koirakin ihan pörheenä ja häntä koipien välissä. Palattiin sitten samaa reittiä takaisin, vaikka sekin tuotti vaikeuksia :nauru: Tästä viisaistuneena, ensi kerran valoisaan aikaan (ja auringon paistaessa...) Mutta, olisko siellä meidän seuraavien labbistreffien paikka?? Oli nimittäin muuten aika mainio paikka! Vai mitä ootte mieltä? Ja mikä viikonloppu se olis, ens viikolla kenties?

Thelman veli on omistajansa mukaan ontunut pitkään ja aina välillä. Äsken kattelin FB:stä, että ovat lähteneet eläinlääkärille pari tuntia sitten. Saas nähdä mitä tuomiota sieltä tulee, toivottavasti ei mitään lonkkavikaa.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 20:56)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 21:21  
+
0
Mie kyllä epäilen, että jokaisesta näyttelytankista sais lihaksikkaan ja melko hienon näköisen labbiksen. :P Labbiskerhon lehtiki oli täynnä niitä lihavia koiria, kaikista hienoin oli se yks Follies joku, kuitenki venäläinen koira.

Tänään lenkillä ko olin tulossa pois päin, niin pyörätiellä oli juoksulenkillä pariskunta, jolla oli jackrussellinterrieri irti, se juoksi jossain 70m päässä niistä tyypeistä ja ko se hoksas Rellan, niin ne sen omistajat sano vaan sen nimen ja se juoksi täysillä ilosesti häntä vispaten niitten luokse. Rella puhisteli ja katteli, että tuonne ois päästävä. Vaikka sen huomion saiki siitä helposti pois, niin se silti pöhisi ja mulla ärsytti. Ärsyttää edelleen.

Sivulletulon oon saanu sujumaan mielettömän hyvin ko oon laittanu itteni järjestykseen tuon sähläämisen kanssa.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 22:09  
+
0

Eldarwen kirjoitti:

^En, täällä missä asutaan ei oo kovin laajaa valikoimaa näistä kursseista. Baileyn kanssa käytiin pentukurssilla (sama jonne täytys sitten Blakenkin kanssa mennä) ja siellä ei kyllä ollu yhtään kivaa. Kouluttaja otti aina yhden omistajan ja koiran kerrallaan ja muita koiria ei saanu moikata. Mitään uutta ei opittu. :roll: Muutenkin tuntu niin sisäpiiritouhulta jonne uusia ei kaivattu.

Harmittaa kyllä kun ei pahemmin kursseja ole, ei koirapuistoa.. Ei mitään. Se on suurin syy miks toisen koiran halusin. Vähän omanlaista seuraa toisilleen. :hymy:



Mutta tuohan on paras tapa treeneissä. Yksi koira kerrallaan kentällä. Häiriössä treenataan vasta sitten, kun koira osaa ne asiat yksin kentällä ollessaan. Eikä treeneissä saa tietenkään moikata muita koiria, koiran pitää oppia, että siellä kentällä tehdään töitä, ei moikkailla muita koiria.

Sara painaa 22kg ja on tuommoinen polven korkuinen, en osaa sanoa tarkasti kuinka korkea. Pikkuinen se on, mamman sylikoira :nauru:

Vähän huono kuva, mutta ehkä tästä jotain selvää saa.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 22:14)

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 10:15)