Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 24.07.2012 klo 17:33

Labradorinnoutajat - osa 5

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Lauantaina, 11.08.2012 klo 23:37  
+
0
Aapohan nukkuu olkkarissa ja mä ja Taavi makkarissa, joten en voi työntää pentua pois kun se haukkuu. Se on portin takana just sen takia kun muuten herättelee vielä useemmin yöllä kun tulee makkariin touhottamaan. Alussahan se oli just sitä että heräilin pari kolmekin kertaa yössä kun se tuli haukkumaan marsuille, leikkimään leluilla, komentamaan Taavia tms makkariin. Yöt on huomattavasti rauhottunu kun Aapon pistin portin taakse yöksi.

Tässä meiltä vähän tän päiväistä kuvaa pojista, odottavat ruokaa siis..
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 09:59  
+
0
Jospa tuo Aapon meuhkaaminen on tylsistyneisyyttä ja yli-energisyyttä? Oletko kokeillut aivotyön lisäämistä illalla, josko se rauhoittaisi pennun? Esim. tottistelua tai makkarajälkeä tai jotain? Meillä tuo cockeri oli kanssa jossain vaiheessa tuollainen meuhkaaja, ja rauhoittui huomattavasti kun aloin lisäämään aivotyötä iltaohjelmaan. Ja sitten lisäksi se että kun alkoi meuhkaamaan niin äyskäisi kerran ja palautti omalle paikalle, mutta jos se ei toimi teillä niin kokeile ainakin tuota aivotyön lisäämistä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 13:46  
+
0
Noniin, nyt on Blakenkin paino selvillä kun käytiin perjantaina hakemassa 1v rokotukset. Blake painaa siis 29,9kg. Niin iso ero Baileyn vieressä kyllä.. :nauru:

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 16:04  
+
0
Ihana kuva taavista ja aaposta, oikein veljekset :nauru:

Mäki voisin sen verran kyl sanota mielipiteeni et en mäkä ikinä oo yöllä noussu koiraa käyttämään, vaikka olikin pentu.. Ja siis mähän myös nukuin korvatulpilla. :roll: Lulu teki yöllä sisälle ja yleensä siihen hajuun jut heräs niin nousin vaan ja korjasin jäljet pois ja takas nukkumaan. ja täysin sisäsiisti koira meilläkin on, ja varmaan toimin kans seuraavan koiran kans samalla tavalla. Ja jos ei ollu yöllä tehny niin äkkiä ulos kun herään ja hirveet kehut. Viikonloppusin kun nukuttiin pidempään niin sillo nousin kyl joskus 7-8 aikaa ekan kerran ja käytin ulkona ja sit menin takasin nukkumaan pariks tunniks.
Tein myös niin et tuuppasin vaan pennun pois jos se tuli yöllä tökkimään hereille..
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

forever_yours

forever_yours
Viestimäärä: 85

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 19:44  
+
0
Meillä on sama tyyli ollut sitten Mirtzen kanssa :peukku:
4kk iästä lähtiin Helmi ollut sisäsiisti, välillä tuli öisin kolmekin kakkaa, mut se kuului siihen aikaan, välillä meinasi mennä hermo kun yhen kerkeet siivota ja toinen läjä oottaa seläntakan :nauru:
Samalla kaavalla mennään jos joskus tulee uusi pentu taloon..

Mä nukuin makkarissa tulpat päässä, portin takana, toinen kurkki portin läpi öisin ja aamuisin mut olin niinku en huomais ollenkaan, tänä päivänäkin tulee aamuisin sängyn viereen ja painaa pään patjalle.. kohta lähtee pois ja tunnin päästä tulee uusiks.. :roll:
Ryökäle tuijottaa sit pitkään kun ite repee nauramaan ja voi sitä iloa sitten, leikkikaveria toinen on vailla :nauru:

Toiveissa vielä olisi että tuo alkas ilmottamaan millon hätä on, ääntelemällä vaikka.. nykyään alkaa hirveä läähätys, sillo tietää että on mentävä.. ainut vaan näin kesällä/lämpimällä että onko sillä kuuma vai jakkihätä :nauru:

Eepi, jospa se Aapo tajuaisi joka kaunis päivä että mamman pitää saada nukkua että jaksaa leikkiä, entäs jos komennat oikein napakasti ja käyt vaikka niskavilloista ottamassa kiinni että ei hauku??? :shifty:
niinku mä tein ku Helmi oli pien ku komensin sitä että EIIIII ja näytin hampaat :nauru: :nauru:
*äkänen ilme*
Hitsi jos joku ois nähny sen touhun.. piilokameran paikka :nauru:

Meillä ei ainakaa lonkkavikoja oo :nauru:
Labradorinnoutaja Helmi

Neptune´s Legacy Fallen Angel
23.11.2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.08.2012 klo 19:51)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 20:25  
+
0
Aapolla on tiistaina rokotukset, jee! Päästään ehkä vihdoin puistoon purkamaan ton duracell-pupun energiaa. Tää ilta on taas menny kunnon hepuleissa kun ei oo ollu mitään ohjelmaa mistä aapo ois väsynyt. Ulkona tietty ollaan käyty monia kertoja, mutta kun ei sielläkään ollut ketään riehukaveria. Käytin sen tossa kuuden pintaan ulkona, oltiin aika kauan. Tulin sisälle ja sillä oli kauhee hepuli edelleen päällä niin jouduin viemään uudestaan ulos kun rupes jo Taaviltakin käämit palaa sekä multa, Sit kun tultii sisälle niin sammukin kun saunalyhty. Pekään huomista kun oon aamuvuorossa ja sen jälkeiset illat on ollu aina ihan kamalia ton pennun kanssa kun on ollu koko päivän sisällä ilman mitään seuraa. Mä varmaan vietän sit koko illan ulkona :nauru: Onneks nähdään yks saman ikäinen bokserin pentu illalla niin se vähän auttaa asiaan. Iltavuorot on paljon helpompia Aapon kannalta kun ehdin päivällä ennen töihin lähtöä väsyttämään sen, ja lisäksi mun äiti käy aina silloin täällä ja leikkii sen kanssa. Aamuisin taas en ehdi väsyttämään vaan käytän vaan ulkona koirat ja sit lähden töihin.

Lisään vielä että en usko että Aapon aamumeuhkaaminen on turhautuneisuutta kun selvästi liittyy siihen kakkahätään. Esim. tänä aamuna ei huutanut ollenkaan kun heräsin jo ennen kuin se ehti huutaa ja käytin sit samalla ulkona, viiden aikaan. Eipä huudellut sit kun vasta kasin aikoihin seuraavan kerran. Kyllähän se turhautuneenakin saattaa haukkua, mutta tuo mitä se tekee aamuisin on erilaista, sellaista käskevää terävää haukkua että herätys, mulla on hätä. Eikä lopeta sitä helpolla. Turhautuneena portin takana haukkuu hetken ja lähtee sen jälkeen omiin hommiinsa kun kyllästyy kun ei reagoida. Hätäänsä haukkuu sitkeemmin. Tietysti se voi sitäkin olla, mutta kakkahätäänsä se selvästi ainakin huutelee, koska jos en vie sitä ulos niin vääntää kikkareet ja jos vien ulos niin tekee heti ulos. Ja sekin aktiviteetti mitä illalla on harrastettu (uusien asoiden opettelua eli tottista, riehumista jonkun toisen koiran kanssa pitkään ulkona tms) niin se väsymys ei kestä aamuun asti. Kyllähän tuo simahtaa samantien sen jälkeen, mutta se väsymys ei kestä kuin sen viitisen tuntia ja taas mennään sen jälkeen. Tätä se on, eikä varmaan koko ikää kestä, kyllähän mä nyt sen tajuan.
Mutta edelleenkin mä nyt lopetan kokonaan tän asian jauhamisen, vinkit oon pistäny korvan taakse, kiitos niistä, katotaan mikä toimii meillä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.08.2012 klo 21:21)

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 13.08.2012 klo 13:21  
+
0
Minäkin haluan sörkätä lusikkani tähän soppaan. Meillä juostiin ensimmäiset pari kuukautta Nellin kanssa öisinkin ulkona. Ensimmäisenä kahtena kuukautena käytiin kellontarkasti kahden-neljän tunnin välein ulkona, myös öisin. Tuota tuntimäärää kasvatettiin aina sitä mukaa, kun kakara vanheni. Ja tietysti aina ruuan, leikin ja unien päätteeksi ulos. Otin Nellin juuri kesälomani alkuun tästä syystä, halusin aloittaa heti pienestä pitäen kakkakoulun.

Kun minulta loppui loma, alkoi miehellä aamuvuorot. Eli kun tämä heräsi ennen neljää, käytti hän Nellin aamupisulla ja minä sain koisia vielä pari tuntia. Helpompaahan tämä oli, kun oli kaksi tätä pentuarkea pyörittämässä. Mutta myönnettävä, että olin ensimmäiset kuukaudet tosi väsynyt. Mutta oli se sen arvoista. Edelleen kakka tullut sisälle tasan kaksi kertaa. Ensimmäisenä yönä uudessa kodissa ja viime talvena kun rassulla oli ripsa ja joutui olemaan pitkän päivän yksin kotona. Meillä tosin Nelli ei vauvaiässä herättänyt minua ikinä hädän takia, päinvastoin: minä kaappasin nukkuvan koiran kainaloon ja kirmattiin vauhdilla ulos. Ja miksi tämä kaikki? Koska minä inhoan jätösten siivoamista. Riippumatta siitä onko kyseessä ihmis- vai eläinvauva, niin kakkapissajutut inhottaa isosti. Ja hienostihan tuo oppi.

Nelli tuppaa herättämään minut kuudelta, jos kello ei ole soinut. Mutta nätisti menee takaisin petiinsä makoilemaan käskettäessä. Jos on tosi kova hätä, niin Nelli tökkii ja urahtelee. Eli omalla kohdalla tuo parin kuukauden kakkaralli oli kyllä täysin kaiken heräilyn ja silmäpussien arvoista.

Tänään oli ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun mies tuli tuhoamattomaan kotiin. Olin tosin siirtänyt kaiken syömäkelpoisen piiloon eteisestä. Mutta tuo ei ollut edes sänkyä repinyt, voi ilo. Lisäksi Nelli oli viikonloppuna ihan mahtava. Tehtiin ensimmäinen verijälki ja tuo pelasti heti alussa. En nimittäin muistanut, mistä jälki alkoi ja johdatin koiran ihan eri paikasta metsikköön. Isä, joka oli tilannetta seuraamassa naureskeli näkyä: koira nosti nenänsä pystyyn ja juoksi sinne aloituspaikalle. Onneksi ilmavainu oli käytössä vain tuossa kohtaa. Varsinainen jälki mentiin kuono maassa ja hirveällä vauhdilla. Siitä sain vähän kritiikkiä. Kuulemma miun adhd-koirani pitäisi hieman rauhoittaa tahtia. Ryminällä kohti tuleva koira säikyttää hirvieläimen helposti, etenkin kun haavakko on täynnä adrenaliinia. Mutta kuulemma niin varmasti meni, että pari harjoituskertaa vielä (seuraava mennään oikealla peurojen/hirvien kulkureitillä) ja Nellukka todennäköisesti pääsee syksyllä/talvella ihan tositoimiin. Olin kovin ylpeä riiviöstäni.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Maanantaina, 13.08.2012 klo 22:37  
+
0
Mua vähän jopa ärsyttää että Aapo lorottelee pissaa aina ihan mihin sattuu sisällä. Se saattaa ihan vaan kävellessään pissata siihen missä sattuu just olemaan ilman mitään ennakkomerkkejä. Lehdelle ei oo pissannu varmaan kolmeen päivään, aina johonkin muualle. Ja kun on hereillä niin saattaa pissiä sisällä ihan kolme-neljäkin kertaa tunnissa vaikka oltais just oltu pitkään ulkona. Tekis lehdelle niin ois helpompi siivota :nauru: Nojoo, musta tuntuu että mä aina vaan valitan tosta pennusta. Oikeesti mä en osaa kertoa niitä hyvä asioita kun se kehittyy ja kasvaa huimaa vauhtia, osaan vaan valittaa niistä huonoista jutuista.
Ehkä mä välillä kerron jotain hyvääkin. Tänä aamuna kävin noiden kanssa yhdessä taas ulkona, kolmas kerta sillä kokoonpanolla. Vieläkin vähän takkuaa kun Aapo jarruttelee melko usein vielä. Alku oli ihan kuin jostain piilokamerasta, mutta loppua kohti parani. Aapo roikkuu Taavin hihnassa alussa ja Taavi ihmettelee miks se siinä roikkuu, minä kiroon ja irrottelen pentua hihnasta ja taas sama uudelleen:nauru: Loppu matka meni jo ihan kivasti ja Aapokin tajus jutun juonen, käveli hienosti Taavin vierellä eikä enää yrittänyt hihnaa ottaa suuhun. Vähän vielä hankalaa tuo yhdessä ulos lähtö kun Aapo ei edelleenkään mene rappuja alaspäin itse. Vähän vaikee kantaa sitä kun alkaa jo painoa olemaan ja samalla kattoa et taavi pysyy matkassa, onneks Taavi sentään rapuissa menee nätisti ja vetämättä.

Ja huomenna rokotuksiin, odotan jo että päästään puistoon Aapon kanssa niin saa tuokin kuluttaa energiaansa kunnolla. Ja innolla ootan myös ell:n vastausta siitä onko tuo pentu pullukka vai ei.. musta tuntuu että on. Tosin eläinlääkärienkin arviot noista asioista ei aina oo ihan naulan kantaan osuvia.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 11:03  
+
0
Onpas täällä nyt vilkas keskustelu sisäsiisteydestä ja älämölöstä. :hymy:

Eiköhän jokainen kuitenkin tee tässä asiassa niin kun parhaaksi kokee. Me ei koskaan viety Lunaa ulos yöllä, ei tosin mölissytkään, ei tosin annetukaan. Nimimerkillä, yhdessä vaiheessa suihkupullo yöpöydällä nukkuneena. :wink::shifty: :twisted: Hyvin oppi tytteli pidättämään silti, toki tämä johti sitten siihen että ei pyytänyt koskaan ulos, ei tee sitä edelleenkään, muuta kun juuri ehkä läähättämällä tai joskus ripulissa saattaa levottomasti ravata ympäri kämppää. Niin ja meillähän ei mitään lomia ollut kun Luna otettiin joten sen piti joka tapauksessa olla päivät heti miltein yksin(toki tehtiin silloin vuorotyötä kummatkin joten joka päivä ei sentään 8 tuntia tarvinnut olla) ja näin ollen ei oltu sitä viemässä silloinkaan joka hetki ulos.

Pidempää siis kesti meidän kohdalla sisäsiistiksi oppiminen. Kakat jäi aika nopeasti pois sisältä mutta pissilissejä tuli vielä 8 kk iässäkin jos joutui sen yli 8 h olemaan yksin, mutta yöpissoista päästiin jo alta 4kuisena.
Vaikka kaikkea muuta tehtiinkin päin mäntyä ehkä Lunan kanssa niin tuota sisäsiisteysjuttua en kyllä vaihtaisi jos pääsisin ajassa taakse päin. Ja uuden kanssa varmasti samaa linjaa noudatetaan. Riippuen asutaanko kerrostalossa vai onko oma piha. Toki nytkin asutaan kerrostalon alimmassa kerroksessa joten pissatus ei olisi ongelma, mutta se haluaako/jaksaako sitten ravata öitä ulkona, varsinkin jos ei ota pentua loma-aikana...

Niin ja nykyään meillä Luna on niin kellon tarkka että seitsemältä viimeistään alkaa tepsuttelemaan sängyn ympärillä/asunnossa, ei sen hädän vaan aamuRUUAN takia! :ttou: Miten niin virka-aikaan töissäkäyvillä koirankin kello muuttui tähän että aina seiskalta pappa nousee ja antaa ruuan ja ehkä vie sitten uloskin. :hymy: Toki menee käskystä vielä makoilemaan mutta aina se silti herättää viim. silloin. Toki kahden pienen lapsen kanssa seiska on jo hyvä jos koira on se joka herättää. :wink:

No joo, mutta nyt agility pölötystä taas. Luna viime perjantaina sai kammon puomia kohtaan kun se yhtäkkiä alkoi heilua. No eilisissä treeneissä se oli vielä syvällä Lunan muistissa että puomia tarttee pelätä vaikka tuettiin se nyt tosi kunnolla ettei heiluisi. Kärsivällisyyttä se vaati ja monen tärinän, kuolaamisen ja pois hyppäämisen jälkeen sain sen suorittamaan sitä yhä varmemmin ja vikalla kerralla meni jo ykkösellä sen kokonaan läpi! :jjei: Ehkä siis lauantain kisoissa on jotain mahdollisuuksia vielä! :peukku: Luna oli vaan niin ihan kun sen olemus ihan muuttui pelokkaasta ylpeäksi(vaikken tykkääkään yleensä inhimillistää koiraa kun ei se tunne tietty samoin kuin ihmiset) muutamissa sekunneissa. Ekaksi oli häntä koipien välissä ja kuolasi ja tärisi kun mikäkin hakattu piski ja sitten vikalla kerralla häntä oli korkealla ja heilui ja kuola oli tipotiessään. :love:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 11:45  
+
0
^Kyllä mun mielestä koirakin voi olla ylpee kun joku menee hyvin. Ilman että edes inhimillistää. Hyvä että saitte puomi-kammon pois, noissa voi joskus kestää kauankin ennenkuin kammot jää takavasemmalle ja asiaa ei enää pelätä, Taavilla kestää tollasista palautuminen yleensä melko pitkään jostain syystä.

Aapo kävi rokotuksilla ja hyvin meni. Painoa 12.20kg ja ihan ok paino. Korvissa töhnää mitä on ollutkin koko ajan ja putsausta vaan niinkuin oon tehnytkin. Kuulemma pennuille hyvin yleistä ja ruuasta johtuvaa useimmiten tässä vaiheessa, sanoi että voi olla hiivaakin siellä mitä itsekin epäilin. Lähtee kyllä se ruoka vaihtoon kunhan keksin mihin vaihdan, en oo jotenkin taas muistanut koko asiaa kunnolla. Suosituksia otetaan vastaan mikä on teillä toiminu pennun kanssa? Jahti Vahti ei käy koska autottomana sen saatavuus on huono, joku sapuska mitä saa marketista tai eläinkaupasta. Nyt siis syö RC maxi junior, josta kakka löysää vähän väliä ja tosiaan korvat töhnineet alusta asti enemmän tai vähemmän.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 13:18  
+
0
^Rölli on syönyt koko ajan Eukanuba Large Breed Puppya eikä ole korvia tarvinnut putsata kertaakaan (paitsi antibioottikuurin aiheuttaman korvatulehduksen jälkeen).

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 15:34  
+
0
Mindi on kanssa syönyt Eukanuban penturuokaa eikä ole korvissa ollut kertaakaan töhnää. Peppi söi ekat puolitoista vuotta Eukanubaa ja nykyisin syö hau hau:ta, eikä sillä ole ollut kertaakaan silmä-tai korvatulehdusta. Netta on syönyt päälle viisi vuotta hau hau:ta ja kerran on ollut sillä hiivaa toisessa korvassa kuusi vuotiaana ja pari kertaa silmätulehdus, mutta se on kyllä tullut jostain muualta kuin ruoasta. Riippuu kyllä ihan koirasta mikä ruoka sopii ja mikä ei. Olen kuullut, että joillekin koirille Eukanuba tai Hau hau ei ole sopinut ollenkaan. Mun kaikille koirille näyttäisi käyvän kaikki ruoat, mutta kun pari hyvää löytää ei niistä viitsi luopua.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 15:51  
+
0
Hilssiä voin suositella, kallis mutta hyvä.
Me löydettiin viimein Lunalle Hilssin lisäksi sopiva ruoka eli Faunattarissa myynnissä oleva Golden Eagle sarja. Tosi hyvin sopii ja paino pysyy tuolla hyvin kurissa. Eikä ole korva tms. ongelmia. Ei tosin ollut Hilssisstäkään, nyt vaan löydettiin edes vähän halvempi mutta hyvä ruokamerkki.

Enya^

Enya^
Viestimäärä: 67

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 16:38  
+
0

Lunatic kirjoitti:

Hilssiä voin suositella, kallis mutta hyvä.
Me löydettiin viimein Lunalle Hilssin lisäksi sopiva ruoka eli Faunattarissa myynnissä oleva Golden Eagle sarja. Tosi hyvin sopii ja paino pysyy tuolla hyvin kurissa. Eikä ole korva tms. ongelmia. Ei tosin ollut Hilssisstäkään, nyt vaan löydettiin edes vähän halvempi mutta hyvä ruokamerkki.



Kiitos vinkistä, meillä syödään Hillsiä nyt mutta hyvä tietää vastaisuuden varalle, että tuota kannattaa kokeilla. :nauru:
"There are three kinds of Taekwondo players:
There are winners...
There are losers...
And there are champions! "


Labbispoika Oku s. 13.6.2012

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 18:32  
+
0
Meillä tuo labu kasvoi Golden Eaglen Large breed puppylla, joka toimi mun mielestä loistavasti. On tosin aina syönyt 50/50 lihaa ja napua. Meillä on myös toiminu hyvin Purina Pro Plan, siitä erityisesti lohiversio joka on rasvasempaa kuin kana-versiot. Oikeastaan ainoa ruoka, joka meillä ei ole toiminut on Mustin ja Mirrin uusin More-merkki, kokeilin sekä lammas- että kana-versiota, lampaasta laihtui 3 kg lyhyeessä ajassa ja korvat töhni, kanaa ei suostunut syömään sitten millään. Bozita Roburista toimi ainoastaan Active & Sensitive, muut kokeilemamme laadut tuli löysänä läjänä ulos toisesta päästä. Ja koira on muuten kuin pohjaton kaivo ruoan suhteen, eikä sillä mene maha sekaisin juuri mistään.
Niin ja mun on pakko sanoa tämä, pyydän anteeksi jo valmiiksi jos astun jonkun varpaille, mutta itse en koskisi edes pitkällä tikulla Hillsiin tai Royaliin. Ovat aivan ylibrändättyjä ja sisältö ei todellakaan vastaa lupauksia.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 19:04  
+
0
Meillä syödään ihan yksinkertasesti Hauhauta. Joukossa millon mitäkin. Royalit ja muut ollaan menty läpi ja tähän ollaan päädytty. Turkki ja muut paremmassa kunnossa kuin yhdelläkään noista "kalliimista" ruoista. Jahti&vahtia syötiin myös aiemmin, sekin oli ok.

Ihmiset stressaa noista nappuloista ihan liikaa nykyään. Se on ok, että haluaa syöttää parasta mahdollista ruokaa koiralleen, mutta raaka totuushan on se (kuten raggettikin jo tuossa mainitsi), että esim. Royalissa taitaa maksaa vaan se sana "Royal". Ihmisiä pissataan suoraan silmään ihan häpeilemättä. Hyvä jos sopii jollekkin mutta puolet halvemmalla saisi ihan samaa kamaa.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.08.2012 klo 19:05)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 20:28  
+
0
No me ollaan kyllä käyty kuuden vuoden aikana merkki kun merkki läpi(no ei ihan kaikkia mutta mooonia kuitenkin). Aina päädyttiin Hilssiin takaisin kun ei vaan sopineet muut. Ja siis ihan sitä Hau Hautakin + muita markettien ruokiakin kokeiltu. Tosin ei moni samassa hintaluokassa oleva ruokakaan sopinut kun vaan se Hilssi, joten ei ne kaikki kalliitkaan ruuat sovi, Royali oli iahn peestä meinaan. Me emme siis pelkän brändin takia Hilssiä syötetty vaan sen sopivuuden takia. Nyt päätettiin vielä kokeilla tuota Golden Eaglea ja kuin ihmeen kaupalla se toimikin! :hymy: Eli olisimme toki jääneet marketin nappulaan jos se olisi koiralle sopinut, ihan mielelläänkin hintalapun takia :roll:. En halua toisaalta syöttää koiralle vääränlaistakaan ruokaa hinnan takia. :wink: Enkä tällä viimeisellä lauseella väitä että joku täällä niin tekisi. :enkeli:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 20:36  
+
0
Juu, mäkään en tosiaa syytä ketään täällä, jokainen syöttää millä haluaa tottakai. :hymy: Ja jos esim. Hills toimii hyvin, niin ei oo mitään syytä tietenkään vaihtaa. Sillon hyvä vaan! Eri koiralle sopii eri ruoat.

Tarkotan lähinnä sitä että miten esim. Royalia pidetään koiraruoan kermana josta voi hyvällä omallatunnolla maksaa hunajaa koska niin jokapuolella sanotaan. Tuolla ruokapuolellakin todettu monesti miten huijausta esimerkiksi RC:n roturuoat on.

Mutta nyt menee vähän ruokapölinäksi.. :nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.08.2012 klo 20:37)

Jennienni

Jennienni
Viestimäärä: 37

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 21:13  
+
0
Eldarwen, siis ymmärsinkö oikein että Blake on 1v ja painaa 29,9kg? Mä oon ihan järkyttynyt, kun meidän 6kk Onni painaa jo 28 kg :D Kyllähän sen tuosta pitäis kasvaa se 15kg niin olis Picasson kanssa tasoissa!

Meillähän Onni ei ole vieläkään täysin sisäsiisti.. Jos on pitkiä aikoja sisällä niin se tekee kaikessa rauhassa sisälle :/ Eikä oikeastaan pyydä ulos, joskus se juoksee innokkaana ulko-ovelle ja sillon päästän sen ulos ja sitten se tekeekin melkein heti tarpeet ulos. Ja tänäänkin oli päivällä tehnyt kakat sisälle ja eilen aamulla heti ruuan jälkeen ennenkun ehdin päästää koirat ulos Onni alko tyytyväisenä vääntämään eteisen lattialle ilman, että edes pyysi ulos tarpeille. Se ei vaan hoksaa!! Kyllähän se sisälle tekeminen on huomattavasti vähentynyt, mutta olishan se kiva kun se pyytäisi ulos.

Aamut meillä menee edelleen siten, että jos Onni on hereillä, se tulee vinkumaan vähän ennen kellonsoittoa viereen. Mä en oo huomaavinaankaan ja sitten kun kello soi, se alkaa vinkumaan ja vähän puremaan jaloista. Se on niin hellyyttävä kyllä :D

On kyllä huono omatunto kun en oo nyt koirakoulun jälkeen ehtinyt yhtään kouluttaa Onnia. Se osaa siis jotenkin tulla luokse ja sitähän nyt päivittäin sanotaankin sille ja kehutaan aina kun se tulee luokse, eli onhan sekin nyt joka kerta sille lisäoppia. Tietysti osaa istua, mennä maahan ja näin, mutta paikallaan pysyminen täytyis nyt opettaa. Koirakoulussa se ohjaaja sanoi, ettei ole opettanut koiralleen erikseen paikka-käskyä vaan kun se haluaa koiransa olevan paikoillaan niin se sanoo vaan että "istu" niin koira tajuaa, että sen pitää nyt istua. Ajattelin itse yrittää samalla tavalla, jos se olisi jotenkin Onnille helpompi. Irti-käsky onnistuu välillä ihan hyvin ja välillä taas ei ollenkaan.

Mulle tuli neljä lammasta tossa viikko sitten. Onni pelkää niitä ja se on kyllä huvittava ja rasittava kun se näkee ne. Haukkuu ja komentaa kun joku isokin koira ja sitten se yrittää päästä verkon läpi aitaukseen mikä ei oo kyllä hyvä tapa! Ja toi haukkuminenkin sais tietysti loppua. Mutta jospa se niihin tottuis ja tajuais, että ei ne oo uhkaavia otuksia.
Labradorinnoutajat:
Picasso (Black Bet's Tom Jones) s. 5.3.2004
Onni (Black Bet's Vivaldi) s. 5.2.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 5 - Tiistaina, 14.08.2012 klo 21:44  
+
0
Jep, Blake täytti kesällä 1v ja painoa on 29,9kg. :D Tosi monihan luulee sitä käyttölinjaseks kun on niin kevytrakenteinen. Korkeuttahan sillä on melkeen yhtä paljon kuin Baileyllä joka painaa sen lähemmäs 43kg.

Ei kyllä hajuakaan mistä Blake on ton ulkomuotonsa perinyt, sen isä oli yhtä iso kuin Bailey eikä äitikään mikään atleettimalli ollut.. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 05:00)