Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:27

Molossirodut

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 7

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: MOLOSSIRODUT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 19:30  
+
0

Tattistavaan kirjoitti:

[quote=Ruttt]^ Enpäs muuten ole tännekään kertonut kuinka meidän päälle ja "päälle" on jo kolmesti tullut toinen koira, aina irti se toinen. Ekalla kerralla tuli podhalansi omasta pihastaan hurjaa vauhtia, mutta sekä minä ja koira pysyttiin rauhallisina niin tää vieras koira meni pois. Seuraavaksi pääsi jonkinlainen laika pihalta irti, yritti näykkiä Nolaa persuuksista, ja minä pidin Nolan haarojen välissä ja potkaisin sitä toista. Äitini oli onneksi mukana lenkillä ja sai häädettyä koiran pois. Omaani ei tullut mitään jälkeä ja Nola pysyi siinäkin tilanteessa rauhallisena. Kolmas kerta oli jo huippu. Käveltiin aamulla varhain tän samaisen pihan ohi, missä podhalanski oli, mutta tällä kertaa sieltä juoksi tää podhalanski 5-6 laumissekoituksen kera. Omistajansa juoksi perässä ja tällä oli näiden laumissekoituksien emä flexissä. Onneksi kukaan koirista ei päälle käynyt kunnolla, vaan lähinnä uhosivat ja siinäkin tilanteessa Nola oli erittäin hienosti. Ei edes haastanut riitaa ja käveltiin pois rauhallisesti. Sitä ennen ärähdin tälle koirien omistajalle asiasta.



Oikeen pistää vihaks kun itselläkin noita laumiksia on ja tuollaiset täysin vastuuttomat ihmiset pilaavat mahtavien koirien maineen syytä olis puuttua tollaseen toimintaan :ttou:[/quote]

Mullehan sattui tämän samaisen laumisjengin kanssa jälkeenpäin uusi tapaus. Nyt olivat nämä nuorimmatkin kasvanu siihen ikään että uhoamista oli kunnolla ilmassa enkä jäänyt enää miettimään paikoilleni koiran kanssa että uhoavatko vain vai onko jo tosi kyseessä. Nehän siis taas laukkoi irti hallin pihalla ja myös toisella puolen tietä kun hoksasivat meidät. Me lähdettiin Nolan kanssa juoksemaan karkuun niin kovaa kuin päästiin ja lautakasan taakse odottamaan että koirat häipyy etsimästä meitä. Niiden omistaja huusi raivolla koiria takaisin ovelta, ja lopulta ne koirat painui kotiinsa. Tällä kertaa niitä oli vain 2-3, mutta ihan tarpeeksi niin isoiksi uhoaviksi koiriksi.

Mitä nyt salapoliisityötä olen tehnyt, niin ilmeisesti näissä koirissa on tosiaan sitä podhalanskia ja berniä sekä sakemannia. He omistavat siis emän ja isukin, ja ainakin osan niistä pennuista. Ja kun olen kerran niiden omistajan kanssa puhunut yhden tapahtuman yhteydessä, tuntui ettei omistajalla ollut hajuakaan mitä käsissään oli. Kysyin, että eikös tuo valkoinen ole laumanvartija? Niin vastaus oli ettei ole, "se on paimenkoira". Mut ilmeisesti koirista on joku ehtinyt ilmoittaa poliisille, koska koirilla on järeämpi häkki pihalla ja ei niitä enää ole näkynyt irti.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.04.2011 klo 19:31)

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: MOLOSSIRODUT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 19:46  
+
0
[/quote]Mitä nyt salapoliisityötä olen tehnyt, niin ilmeisesti näissä koirissa on tosiaan sitä podhalanskia ja berniä sekä sakemannia. He omistavat siis emän ja isukin, ja ainakin osan niistä pennuista. Ja kun olen kerran niiden omistajan kanssa puhunut yhden tapahtuman yhteydessä, tuntui ettei omistajalla ollut hajuakaan mitä käsissään oli. Kysyin, että eikös tuo valkoinen ole laumanvartija? Niin vastaus oli ettei ole, "se on paimenkoira". Mut ilmeisesti koirista on joku ehtinyt ilmoittaa poliisille, koska koirilla on järeämpi häkki pihalla ja ei niitä enää ole näkynyt irti.[/quote]

No hyvä että asiaan on puututtu... aika järkyttävää että tuollaisilla ihmisillä laumanvartijoita yleensäkään on, siis mitä voi liikkua päässä että otetaan massiivinen iso koira edes tutustumatta rotuun :mietiskel: onneksi ei sitten vissiin ole kenellekään käynyt pahemmin ja tilanteesen on jonkinlainen ratkaisu saatu... paras olis kyllä että tuollaisilta otettais koirat pois.
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: MOLOSSIRODUT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 21:26  
+
0
Minä mietin ihan samaa, että mitä on käynyt mielessä, kun on koira hankittu, ilman että tiedetään minkä rotutyypin edustaja koira on.
En ihmettelisi yhtään, jos kysymyksessä olisi muu valtio tai tapahtumat olisi tapahtuneet keskellä metsää (ei ilmeisestikään tapahtunut?), mutta että keskellä ihmistenilmoja. :eek:
Podhalanski ei kuitenkaan pitäisi ihan sieltä tulisimmasta päästä olla... ainakaan jos vertaa cuvaciin tai kuvasziin tai vaikkapa komondoriin - mitä näitä valkoisia nyt on. Vaikka "owczarek" tarkoittaakin paimenkoiraa, kysymyksessä ei ole paimenkoira vaan samoin kuin venäjällä "ovtcharka" tarkoittaa paimenkoiraa, tarkoittaa myös "owczarek" ja "çoban köpeği" paimenkoiraa. Luulisi edes nuo termit olevan hanskassa, jos itselleen vartijaa mielii. "Kuçi" (kuchi) myös lienee tuttu sana...

Näistä nimistä itseasiassa voisi jauhaa vaikka kuinka kauan, mutta nyt - eikö asiaan voi kukaan puuttua niin, että ainakin osa koirista tältä ihmiseltä saa luvan lähteä. :mietiskel:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.04.2011 klo 21:42)

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: MOLOSSIRODUT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 23:01  
+
0
^ podhalanski ei tosiaan ole ihan sieltä tulisimmasta päästä verrattuna tosiaan keskiaasialaiseen tai kaukaasialaiseen mutta täysiverinen vahti sekin on... Pistää myös ihmetyttämään että minkälainen on kasvattaja ollut joka näille kyseessä oleville ihmisille on koiran myynyt :mietiskel:
kun tuntuu niin uskomattomalta että joku olisi laumanvartijan vahingossa hommannut
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: MOLOSSIRODUT - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 08:14  
+
0
Vahingossa hommaaminen tapahtuu yleensä niin, että jollakin tutun tutun tutulla on koira myytävänä ja joku kysyy joltakin olisi valmis ottamaan koiran, ettei sitä tarvitse lopettaa. Näin se koira päätyy "vahingossa" jollekin ihmiselle ja sitten vasta aletaan selvittämään mitä rotua koira edustaa.
Mutta ihmettelen kyllä, jos kasvattajalta on koira tullut, ettei kasvattaja ole kysynyt pentua halajavalta, että minkäslainen käsitys rodusta ja sen kasvatuksesta mahtaa olla. Toki on paljon kasvattajia, joille on se ja sama, mitä koiralle luovutuksen jälkeen tapahtuu, kunhan siitä saa sen 800-1000e käteen.

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: MOLOSSIRODUT - Torstaina, 21.04.2011 klo 12:43  
+
0
Jep, alue ei tosiaankaan ole keskellä ei mitään. Koirat asuttavat isoa hallia, jossa on asuintilat samassa. Tämä halli sijaitsee ihan tien varrella, josta kulkee paljon autoja, lenkkeilijöitä, jne. Lähellä on mm. katsastusasema, tokokurssien ja koirakoulujen paikka, lisää halleja ja hallin takana on metsää ja siellä muun muassa koululaiset suunnistaa. Kävelytie menee ihan 200 metrin päästä ja siitä näkee suoraan halliin ja koirat näkisi myös kävelijät siitä jos olisivat irti laukkomassa.

Ilmeisesti kuitenkin nämä koirat on otettu ihan vartioimaan hallia, kun siinä pihalla on paljon koneita sun muuta krääsää. Mutta ilmeisesti siltikään ei ole tajuttu mitä laumanvartija vaatii, jos se on otettu vartioimaan pihapiiriä. Sen ymmärsin ekasta tapahtumasta, mitä nainen kertoi, että koirat päästetään vapaaksi aina myöhään illalla ja varhain aamulla ettei ketään ole liikkeellä. Noh, minä olen siitä mennyt ohi puoli 7 aamulla ja puoli 10 illalla, ja tällöin ne koirat olivat irti.. Viime kerralla kun juoksin niitä karkuun ja rämmin tieni toiselle tielle, kello oli puolo 10 illalla ja minua vastaan tuli pariskunta bordercollien kanssa. Hekin olivat menossa sinne päin missä koirat laukkoi irti. Silloin toki varoitin niistä koirista ja hekin kääntyivät.

Mutta en tosiaan ole koskaan nähnyt koiria ulkoilutettavan missään muualla kuin pihalla irti tai ovat häkissään. En sitten tiedä käyttävätkö pakettiautollaan jossain muualla, mutta ei se niiden ulkoilutus kyllä siinä irtikään voi tapahtua.. Nyt en tosiaan ole enää törmänny niihin irti laukkomassa miltei puoleen vuoteen, joten on varmasti niistä ehditty ilmoittaa. Enää ne haukkuu ikkunasta tarkkaillen jos ohi mennään.

Mua vaan kauhistutti silloin se, että tiesin niiden muiden koirien olevan sen podhalanskin jälkeläisiä ja sillä oli varmasti osuutensa uhoamiseen..

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: MOLOSSIRODUT - Torstaina, 21.04.2011 klo 14:17  
+
0
^Varmasti on rodullakin merkitystä tuohon uhoamiseen, mutta enemmän luulen johtuvan täydellisestä koulutuksen laiminlyönnistä. Podhalnski on kuitenki enemmän ilmoittava vahti joka ei kyllä yleensä ensimmäisenä päälle käy vaan vasta sitten kun varoitus ei toimi ja joku oikeasti tunkee sen alueelle. aika paljon näitä kyseisiä rodunedustajia kohdanneena pakko sanoa että ei oma eikä ne muutkaan ole olleet turhasta rähisijöitä ja varsinki jos isännät tai emännät paikalla niin makailleet vaan puoliunessa lähistöllä... Mutta varmasti voivat olla todella vaarallisiakin jos laiminlyö sosiaalistamisen ja koulutuksen
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: MOLOSSIRODUT - Torstaina, 21.04.2011 klo 15:10  
+
0
Juu, tarkoitin tuolla viimeisellä lauseella sitä, että niiden pentujen suojelemisellakin saattoi olla asiaa uhoamiseen. Ei siis van rodulla.

Ekan kerran se hallin isäntä oli pihalla kun tää podhalanski lähti mun ja Nolan perään haukkumaan ryminällä silloin vielä pieni pentu perässä. Silloin se podhalanski juoksi mun ja koiran eteen edelleen haukkuen ja kattoen tiukasti meitä silmiin. Se ei oikein halunut päästää meitä lähtemään. Minä yritin katsoa muualle ja samalla estää Nolan tuijotuksen. Se isäntä sen sitten karjaisi takaisin ja koira väistyi edeltämme mutta jäi silti haukkumaan taaksemme kun kävelimme pois.

Mut huoh sitä niiden koirien naispuolista omistajaa.. Se vaan karjuu punaisena pihalta eikä yksikään koirista kuuntele jos ne havaitsee jotain "uhkaa" reviirin lähellä.
Olin tosissaan ihan kauhuissani kun ne pennutkin olivat kasvaneet kivasti 60 kiloisiksi jössiköiksi ja niitä oli jostain syystä koko pentue edelleen itsellään, ja ne tulivat hirveetä juoksua ja kumealla haukkumisella isukki-podhalanski lauman kärjessä meitä kohti :eek: Näin jo mielessä kuinka me ollaan huomisen iltalehdessä ku laumisporukka on tappanut ainakin yhden koiran.. Silloin se emäntä oli kauempana niiden pentujen emä flexissä, juoksi sieltä huutaen koiriaan ja jäi kauemmas ku "tää niiden emä ei tykkää toisista koirista" :roll: Olin silleen, että nämä sitten tykkäävät? Oltiin siinä sit Nola mun haarojen välissä istutettuna paikallaan ku nää 6 vaiko 7 isoa hurttaa piiritti meitä. Joka kerta kun Nola liikahti niin kauhea uhoaminen ja hampaiden vilauttelu alkoi. Ja eihän se nainen niitä yksinkään saanut pois, ja kaiken huipuksi olimme tienpäällä josta kulki autojakin ihan kivasti. Lopulta siinä palopuheen jälkeen arvioin tilanteen sellaiseksi (koirat alkoivat haistelemaan lähemmin meitä ja Nola alkoi hermostumaan), että me vähitellen liu'utaan paikalta pois. Ne koirat seurasi meitä edelleen haukkuen vierellä jonkin aikaa kunnes lähtivät takaisin.
Mun mielestä niillä kuitenkin on vähentynyt se koirien määrä, eikä koko pentue ole niillä itsellään. Enää olen nähnyt jotain 4kpl niitä tarhassaan.

Itse kun olen syvästi rakastunut laumanvartijoihin ja toivon todella, että joskus sellaisen saan itselleni kun puitteet riittää siihen. Niin nämä tapaukset aina saa surulliseksi. Niin upea otus saadaan pilalle.
(Viestiä on muokattu torstaina, 21.04.2011 klo 15:12)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: MOLOSSIRODUT - Torstaina, 21.04.2011 klo 17:34  
+
0
Sitä minä vaan ihmettelen, että jos halutaan koira vartioimaan hallitiloja, miksi ei voida ottaa kaukasialaista tai keskiaasialaista venäjältä huippuvartijoiden pentua ja useamman peräkkäisen taistelukehän voittajien pentuja. Jos hallilla tosiaankin tarvitaan erittäin pätevää vahtia, joka vartioi täysin itsenäisesti ja on silmänräpäyksessä valmis nitistämään jokaisen, joka uskaltaa edes katsoa halliin päin, miksi otetaan vähän kaiken tyyppistä ja näköistä koiraa (ymmärtääkseni näin), ja jopa sellaisia joista ei ole vartioiksi - koko, luonne, kyky työskennellä yksin.
Ei voi käsittää.

Hallitilojahan saa vartioida ja mielellään pitääkin, mutta eikös jo laki määrää, että tälläisen alueen ympärillä on oltava tietynlainen aita ja koirista kuuluu ilmoittaa jo etempänä kuin hallin ovella...?

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 22.04.2011 klo 09:12  
+
0
^ Sitä minä hieman pelkäisinki jos he ottaisivat kaukkarin tai keskarin, ettei sitä aitaa siihen tulisi :eek: Siinä pihalla pyörii usein erilaisia koneita ja rekkoja, niin oliskohan se jonkinlainen syy ettei aitaa tehdä "vaikeuttamaan" kulkua? Tiedä häntä, mutta ihan vääränlaiset puitteet siellä on pitää tuollaisia koiria.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 22.04.2011 klo 20:49  
+
0
No näinpä.
Minun ymmärtääkseni aidat olisi se The Asia, joka pitäisi ihan noin ensialkuun laittaa kuntoon, ennenkuin edes ajatellaan vartiokoiran hankintaa sen pidemmälle.

Mutta pointtini tuossa nyt oli kuitenkin, että kuinka tosissaan koirat on otettu nimenomaan ja yksistään vartioimaan. :mietiskel: Jos halleja on todellakin tarkoitus suojata esimerkiksi varkailta, olisi vahva ja kestävä aita se ensisijainen torjuntamuoto. Sen jälkeen tulee kameravalvonta. Sitten kun otetaan se vahtikoira tai vahtikoiria, pitäisihän niiden edustaa nimenomaan vahtikoiraa ja nimenomaan itsenäistä sellaista, ja hankkia tai vaihtoehtoisesti kasvattaa itselleen toimiva lauma/ kokonaisuus koirista, itsenäisesti toimiva sellainen. Ei mikään belgianpaimenkoira+joku piski ole mikään vahtikoira. Ja vaikka esimerkiksi dobermann on komea ja uljas vahti, se ei kyllä pidemmän päälle pysäyty yhtään ketään - korkeintaan sen rosvon, mutta rotuna siitä ei ole torjumaan useamman ihmisen muodostamaan "laumaa" tai puhumattakaan petoeläinten muodostamaa laumaa.
Siksi tässä ihmettelen... kuulostaisi nyt vähän seliseli-jutuilta miksi on hankittu vahtikoira (jonka ei edes tiedetä olevan vahtikoira vaan väitetään sen olevan paimenkoira :mietiskel: ). Nyt loppuu kyllä ymmärrys kertakaikkiaan...

Onneli

Onneli
Viestimäärä: 12

VS: MOLOSSIRODUT - Maanantaina, 27.06.2011 klo 11:20  
+
0
Itellä on ollut jo kauan haaveissa tanskandoggi, pikkutyttönä jo kattelin Koirarodut-kirjasta sen kuvia ja huokailin. ;-D
Nyt ois sitten suunnitelmissa että meille sellainen ensi kesänä muuttaisi. Saan vähän ensituntumaa että millainen jättiläinen siitä sitten kasvaakaan, kun tulee irlanninsusikoira nyt hoitoon tänne suuntaan.
♥ labbis 12/03
+ hoitokoira/koiria epämääräisiä aikoja menossa mukana !

shaa

shaa
Viestimäärä: 14

VS: MOLOSSIRODUT - Torstaina, 30.06.2011 klo 14:39  
+
0
PresaFinland: Kiitoksia kun viitsit vastata. Aikalailla kuulostaa cane corsolta tiukemalla luonteella. Työkoiramaisemalla olemuksella ja draivilla. Vaikka onhan corsokin työkoira, himmaavampi vain :D
Meille itseasiassa on tulossa yksi presakasvattaja katsomaan corsopentuja.

Niin olenko mä jo muistanut hehkuttaa mun uudesta, hienosta koilanpennusta? Se on musta. Ja kiva.
Siitä tulee harrastekaveri. Corsolapsi siis kyseessä ja uros koska oma v*ttupää on narttu. Ei niiden keskenään tartte aikaansa viettää, mutta haluan niiden olevan kykeneväisiä olemaan samassa tilassa rauhallisesti silloin kun minäkin siellä olen.
Cane corsouros Mauri ja sekarotuinen narttu Neera.
Muistoissa Cane corsonarttu Lolita ja amerikanbulldogginarttu Helga.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MOLOSSIRODUT - Lauantaina, 02.07.2011 klo 04:17  
+
0
^ Oi voi! Saisko kuvia corsopennusta? :enkeli:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MOLOSSIRODUT - Lauantaina, 02.07.2011 klo 04:17  
+
0
^ Oi voi! Saisko kuvia corsopennusta? :enkeli:

mau

mau
Viestimäärä: 205

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 12.08.2011 klo 23:00  
+
0
Meidän tanskandoggi Tove'pieni' on nyt 10kk. Säkä on 86cm, ei nyt niin pieni vauva enää :nauru:

Tanskandoggia hankkiessa suosittelen panostamaan pennunvalintaan paljon.
Tove on valitettavasti arka ja iso koko ja arkuus ei ole mikään helppo yhdistelmä, näin kun ei missään maalla asuta ja Tove on painavampi kuin mä itse. Sitten kun siihen yhdistetään vielä vähän hatara luottamus omistajaan, joka on joutunut pakottamaan kurjiin tilanteisiin (= mm.tahditon eläinlääkäri pentuaikana) Tove saattaa pelästyä lenkillä jotakin asiaa ja yrittää karkuun ja siinä tilanteessa ei hymy oo herkässä. :jjei:

Onneksi luotin lopulta itteeni ja lopetin sen pähkäilyn, että mitäs tässä nyt tekis, oottaisko vaan vai yrittäskö tätä tai tota ja kuuntelin muiden neuvoja ja metsään mentiin. Ikinä muiden koirien kanssa (jotka vielä ovat olleet noita pikkukoiria) ollut samanlaisia ongelmia, niin olihan siinä aika pääpyörällä. No mepä sitten lähdettiin ongelmakoirakouluttajalle muutamalle yksityistunnille ja meillä sujuu nyt Toven kanssa koko ajan paremmin ja arkuuskin alkanut helpottamaan, pelästymisiä tulee enää harvoin. Opittu ollaan molemmat paljon! :aurinko:

Tän koiran kanssa on ylipäätään oppinut kyllä yhtä sun toista ja omaa mielenterveyttäkin koeteltu, mutta Tovesta en luovu, on se silti niin ihana otus, vaikka meikäläistä on niin kovasti koetellut. <3

Koiranosto onkin aikamoista 'sika säkissä' -meninkiä, ei tiedä täysin mitä saa, kun pennun ottaa. Pitää olla sitoutunut ja miettiä varsinkin ison koiran kanssa mihin ryhtyy. Ongelmiakin saattaa tulla ja ison koiran kanssa ne on yleensä raskaampiakin, mutta koira kun ei ole mikätahansa esine, joka laitetaan pois noin vain. :)

Jos joku doggipennun ottamista suunnitteleva haluaa kokemuksia kuulla, niin kerron mielelläni lisää, hyviä ja ei-niin-kivoja puolia näin omasta näkökulmastani. :wink:

Muksu 7vk


Ja nyt... <3
Shetlanninlammaskoira Micky/05

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 19.08.2011 klo 12:11  
+
0
^ Ah, ihana harlikka!

Tuo arkuus tanskandoggeissa on nykyisin turhan yleistä, siitä olikin joku kysely rotuyhdistyksen sivuilla. Saattaa olla yhä joten kannattaa käydä vastailemassa niihin.
Toinen asia mitä itse ekan doggin jälkeen alan katsella pentua valitessa, on se pennun suku.. Jos suvussa on tervettä ja erityisesti pitkäikäisiä koiria niin hyvä. Jos ei, niin jätän sikseen. Tuo lyhyt ikä on ollu mulla paha paikka, niin upea ja hieno koira kun on kyseessä. Sen tahtoisi pitää itsellään kauemmin kuin sen 6 tai 8 vuotta.

Mut asiasta toiseen. Voin varmaan jo paljastaa, että mulle on näillä näkymin tulossa alanouros vuoden alussa tai kesällä.. :viheltel:

shaa

shaa
Viestimäärä: 14

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 19.08.2011 klo 15:11  
+
0
^
Näinkö on! :peukku:

Vaadimme sitten hirveästi kuvia ja kaiken mahdollisen informasuunin!

Joku toivoi kuvia kaikista viisaimmasta ja kauneimmasta koiranpennusta eli tietysti mun uudesta rakkaasta karvalapsestani Maurista.

Maurista on kuva jo tuolla jossain pentuketjussa, mutta tokihan Mauri ansaitsee saada ihailua osakseen myös täällä :enkeli:

Little Thing`s Zapp Brannigan





Pentujen emä, Lolita of Bajer eli Lolita, Lola, Ola, Olita jne


Lolita ei jostain kumman syystä tykännyt kun mein tontille ryykäs vieras mies vaihtamaan isoon mainostauluun mainosta ja piti kovaa mekkalaa.


Ja sitten vielä aiheesta kukkaruukuun eli mamman ykkösmussukka Helga kävi Korrien (Tämä on valmennus) järjestämässä "olisiko koirastasi suojelukoiraksi" testissä. No, ei ollut :D, sen tiesinkin. Halusin vain nähdä leikkiikö se ylipäätään maalimiehen kanssa joka on sille vieras, tummiin pukeutunut mies (pelkäsi ennen vieraita miehiä). Leikki, kesti päähän läiskimisen hyvin, mutta karjaisua ei kestänyt, irrotti ja sen jälkeen vain härkki lelua. Mun koiraa saa lyödä, mutta sille ei saa huutaa :roll:
Cane corsouros Mauri ja sekarotuinen narttu Neera.
Muistoissa Cane corsonarttu Lolita ja amerikanbulldogginarttu Helga.

PINNI

PINNI
Viestimäärä: 151

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 19.08.2011 klo 15:26  
+
0
Voi ihania kuvia! Pakko oli tulla kommentoimaan tänne. Meidän Kodan paras kaveri on tanskandoggi uros. Niiden kaveruus on alkanut jo silloin kun Koda oli pentu (doggi oli silloin n.2-3). Jostain syystä ovat niin hölmö pari kokonsa puolesta mutta luonteensa puolesta sopivat yhteen kuin paita ja peppu. Oikein harmittaa kun ei ole lenkillä sattunut kameraa mukaan :) Musta molossi rodut on ihania niin isoja ja jotenkin turvallisia, mutta onhan ne myös tosi haastavia eivätkä sovi kaikille. Ja etenkin ärsyttää ihmiset jotka pilaa rodun maineen. Mekin saatiin kerran dogo argentino päälle ja ei ollut mitenkään mukava kokemus.

shaa

shaa
Viestimäärä: 14

VS: MOLOSSIRODUT - Perjantaina, 19.08.2011 klo 15:51  
+
0
Jatketaan kuvateemaa.

Tässä vielä pentueen isä. In Futuro Black Dream Nicostrato eli Svantte, samassa testissä.



Ja vielä Helgi (ja äärimmäisen tyylikäs omistaja). Käytiin koiraleirillä jossa harrasteltiin peltojäljen alkeita. Kuten kuvasta näkyy on jäljestys vakavaa puuhaa, varsinkin pellolta poistuessa.
Helga on maailman hitain jäljestäjä. Silti siltä jää herkkupaloja jälkeen koska se ei onnettomien hengitysteidensä takia vain kykene niitä kaikki haistamaan.
Mua on tosissaan alkanut ketuttaa tuo sen hengitys, kamalaa kuunneltavaa ja kesäkuumalla koirallekkin jo tosi inhaa.
Voisikohan niille tehdä jotain, leikata tai jotain? Avaavaa lääkettä? Tuohan on siis ihan leikattu piski ja kotikoira. Normaalisti se hengittää ihan hyvin, mutta kaikenlainen hengästyminen aiheuttaa ongelmia (ja rasittaa turhaan sydäntä). Ei enään ikinä tälläistä. Helga tosin on ainut huonosti happea saava ab jonka itse tunnen. Eläinlääkärin mukaan hengitystiet on ahtaammat kuin normikoiralla, mutta ei pahat. Vert. englanninbulldoggi. Ja koska ongelma on käsittääkseni nimenomaan hengitysteissä ei kai leikkaus ole mahdollinen. Jos ongelma olisi ahtaissa sieraimissa tai pehmyessä kitalaessa niin asialle voisi kai jotain tehdäkkin.



Helga testasi myös agilityä :D
Helgan agiura alkoi sillä, että se yritti syödä puomin, keinun, mikälie este tuo nyt olikaan.


Putkea se rakasti. RAKASTI!

Cane corsouros Mauri ja sekarotuinen narttu Neera.
Muistoissa Cane corsonarttu Lolita ja amerikanbulldogginarttu Helga.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 07:45)