Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 09:23

Rottweiler

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6

Janku

Janku
Viestimäärä: 5

VS: ROTTWEILER - Tiistaina, 28.12.2010 klo 11:51  
+
0
Kysely nyt netissä, eli vie alle 5 min. ajasta. Kiitos teille jos jaksatte vaivautua :)

http://fi.surveymonkey.com/s/G2VSKG7

Bosse

Bosse
Viestimäärä: 14

VS: ROTTWEILER - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 23:01  
+
0
Rottweiler kiinnostaa aivan älyttömästi nyt toiseksi koiraksi, lukenutkin siitä jonkin verran ja tavannut pari yksilöä.

On ollut vähän kaikenmoisia tapauksia, hienoja perhekoiria ja sitten vähän huonompiakin..

Ajattelinkin tässä että millaisia kokemuksia teillä on Rottweilerista?
Millaiselle ihmisille tämä rotu mielestänne sopii ja mitä tämä rotu vaatii?
Mikä terveystilanne Rottweilerilla on?
Miten rotikat tulee sitten toimeen aikuisena toisten koirien kanssa? Itsellä sekarotuinen uros, kannattaisiko siis ottaa uros vai narttu? :)
Ja mitä kannattaa katsoa, kun rotikan pentua/vanhempia sekä kasvattajaa valitsee?
Pystyisikö joku suosittelemaan kasvattajaa tai/ja perustelemaan minkä takia ei kyseistä kasvattajaa? Yksärillä varmasti kannattaa tuohon viimeiseen vastata, jos vain mitenkään viitsitte auttaa :)

Kiitoksia paljon! :)

Niin ja olisi kiva kuulla mitä harrastatte koirienne kanssa?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: ROTTWEILER - Tiistaina, 01.02.2011 klo 16:52  
+
0
Jos rottweiler kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti lähteä katsomaan alaosastojen treenejä, joita löytyy ympäri Suomea. Alaosastojen yhteystiedot löydät tästä: http://www.rottweiler.fi/sivu.php?s=alaosastot_ja_kerhot Kaikilla alaosastoilla taitaa olla nettisivut ja siellä sitten tarkemmin tietoa treeneistä ja muista tapahtumista. Voisi myös olla kannattavaa käydä rottweilerin omistajakurssi, josta saa varmasti paljon arvokasta tietoa rodusta vaikkei vielä olisikaan päättänyt omaa rotoa hankkia. Noita kaikille avoimiakursseja järkkäilee alaosastot ja osallistumismaksu on 0-10euroa ollut, mitä nyt olen joskus seuraillut eli ei mikään suuri investointi!

Terveydestä löydät tietoa lisää rotikkayhdistyksen sivuilta linkistä: http://www.rottweiler.fi/sivu.php?s=terveys Oma näkemys on, että rotikka on siellä keskiväleillä, en sanoisi rotua terveeksi mutta en nyt kuitenkaan ihan retuperällä olevaksikaan.

Itsellä on kotona 15kk vanha narttu, jonka luonteesta pidän todella paljon. Aikku on avoin uusille ihmisille ja koirille, miellyttämishaluinen ja aina valmiina tekemään. Intoa piisaa, hieman turhan vilkas ehkä, mutta uskon iän mukana tuonkin tuosta vielä tasaantuvan. Rotikaksi Aikku on hieman turhan pehmeä, säikkyy suht helposti mutta toisaalta palautuu kuitenkin nopeasti toimintakykyiseksi. Jää kuitenkin hieman epäileväksi säikähdyksen aiheuttanutta asiaa kohtaan helposti. Aikku on myös aika ohjaaja herkkä tapaus ja paineistuu helposti, jos itse en pysy skarppina ja rauhassa. Treeneissä tekee tosissaan ja kotona on melkoinen sylivauva, kirjaimellisesti.

Itse olen sitä mieltä, että rotikan kanssa pärjäämiseen ei tarvita sen kummempia taitoja kuin minkään muunkaan koiran, tervettä järkeä ja halua paneutua koiran kanssa tekemiseen ja kouluttamiseen. Tärkeintä omasta mielestäni on se, että on valmis tarjoamaan aktiiviselle rodulle sen kaipaama tekemistä oli suunnitelmissa sitten kisata tai ei. Lisäksi pitää totta kai olla varautunut siihen, että ongelmia kohdatessa on valmis kysymään neuvoa ja sitoutumaan ongelman ratkaisemiseen! Toisiin koiriin suhtauminen on aika paljon yksilöstä kiinni, pääasiallisesti tilanne on varmasti se, että rotikka ei mikään kaikki hyväksyvä koirapuistokoira ole mutta tiedän itse paljon rotoja, jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen. Olenpa itsekin päässyt omani kanssa sellaiseen tilanteeseen, jossa 4 toisistaan vierasta koiraa kirmasi sulassa sovussa leikkien :)

Rotikanpentua/kasvattajaa valitessa itse pidän tärkeänä sitä, että kasvattajan kasvateilla olisi muitakin tuloksia kuin pelkkää näyttelytulosta. Itse vierastan ajatusta käyttökoirarodun kasvattajasta, jonka yhdelläkään kasvatilla ei ole mitään käyttöpuolen tulosta. Samoin kuin kasvattajaa, joka ei sivuillaan puhu kuin näyttelyistä. Henkilökohtaisesti en myöskään ottaisi koiraa kasvattajalta, joka ei itse harrasta koiriensa kanssa muuta kuin näyttelyitä. Mutta itse haenkin nimenomaan harrastuskaveria palveluskoiralajeihin, joten käyttöominaisuudet ovat minulle tärkeitä :) Meillä tehdään ipanan kanssa jälkeä ja hakua, aika näyttää päästääkö ikinä kisoihin asti vai loppuuko ohjaajan rahkeet!

Jos Päijät-Hämeen alueella asut (tai jostain syystä tänne viitsit ajella) niin meille saa ainakin tulla tutustumaan yksilöihin ja varmasti voin kysyä, että pääsiskö meiän porukan treenejä seuraamaan :) Mulle saa laittaa myös yksäriä, jos on jotain kysymyksiä!

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ROTTWEILER - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 17:12  
+
0
Mikä kokoisia teidän rotikat olivat luovutusikäisinä (8vko)? Monta kertaa päivässä annoitte ruoan ja paljon? Mitä merkkiä suosittelisit? =)
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ROTTWEILER - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 17:20  
+
0
Lisää kysymyksiä :)

Minkä ikäisenä voi aloittaa esimerkiksi jäljen opettelun? Muitakin pennuille sopivia aivojumppa-leikkejä voi kertoa. Edesmennyt rotikkani tuli teinarina ja oli aina hirveän rauhallinen eikä innostunut juuri mistään. Oli siis oikeastaan vain koirapuisto-koira.
Nyt haluaisin koiran kanssa touhuta sellaista, missä rotikka on hyvä ja nauttii siitä.
En vain oikein ole perehtynyt koskaan mihinkään lajiin. Nyt olisi oiva tilaisuus oppia!
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ROTTWEILER - Perjantaina, 25.03.2011 klo 17:31  
+
0
Näinkö vähän rotikan omistajia täällä? Hiljaista pitelee:viheltel:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

sse00

sse00
Viestimäärä: 7

VS: ROTTWEILER - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 23:05  
+
0
Bosse, minäkin suosittelen rotuyhdistyksen treeneihin. Sieltä saa kyllä vastaukset kaikkiin kysymyksiin, ja vielä monenlaisia kokemuksia ja näkökulmia samasta rodusta.

Liinuska, itse olen syöttänyt Boosteria. Nyt kokeilemme Eagle Packia. Kumpaankin olen saanut vinkin viisaammiltani, ja ainakin Boosterissa on ollut hinta- laatusuhde erittäin kohdillaan. Eagle Packin kanssa hankinta vain muodostuu helpommaksi :D Mitä ruokaa kasvattaja on syöttänyt?

Jäljen opettelun voi aloittaa ihan pikkupennun kanssa. Suosittelen hakeutumaan osaavamman oppiin, niin saa alusta asti oikean ohjauksen jos esimerkiksi kisaaminen myöhemmässä vaiheessa alkaa kiinnostamaan.

Rottweiler on monipuolinen palveluskoira, joka soveltuu moneen eri lajiin! Pitää vaan löytää kaikista kivoista lajeista se itselle ja omalle koiralle sopivin. Toistan varmaan itseäni, mutta SRY:n sivuilta alaosastoja etsimään :) Se palkitsee myöhemmin. Ohjattuihin tottelevaisuuskoulutuksiinkin kun voi mennä jo ihan pienen pennun kanssa mukaan.
Rwn 02/2010
Rwn 12/2010

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ROTTWEILER - Maanantaina, 28.03.2011 klo 15:16  
+
0

sse00 kirjoitti:

Bosse, minäkin suosittelen rotuyhdistyksen treeneihin. Sieltä saa kyllä vastaukset kaikkiin kysymyksiin, ja vielä monenlaisia kokemuksia ja näkökulmia samasta rodusta.

Liinuska, itse olen syöttänyt Boosteria. Nyt kokeilemme Eagle Packia. Kumpaankin olen saanut vinkin viisaammiltani, ja ainakin Boosterissa on ollut hinta- laatusuhde erittäin kohdillaan. Eagle Packin kanssa hankinta vain muodostuu helpommaksi :D Mitä ruokaa kasvattaja on syöttänyt?

Jäljen opettelun voi aloittaa ihan pikkupennun kanssa. Suosittelen hakeutumaan osaavamman oppiin, niin saa alusta asti oikean ohjauksen jos esimerkiksi kisaaminen myöhemmässä vaiheessa alkaa kiinnostamaan.

Rottweiler on monipuolinen palveluskoira, joka soveltuu moneen eri lajiin! Pitää vaan löytää kaikista kivoista lajeista se itselle ja omalle koiralle sopivin. Toistan varmaan itseäni, mutta SRY:n sivuilta alaosastoja etsimään :) Se palkitsee myöhemmin. Ohjattuihin tottelevaisuuskoulutuksiinkin kun voi mennä jo ihan pienen pennun kanssa mukaan.




Kasvattaja oli syöttänyt, muistaakseni, Royal Caninin rottweiler ruokaa :mietiskel:
Itse nyt tilasin Boschin penturuokaa. Ihan normaalia, largebreediäkin olisi ollut mutta minulle vinkattiin, että se tavallinen voisi olla parempi. Varsinkin kun tämä pentu on aika aktiivisesti touhussa mukana; Tallilla yms ja aina vapaana.

KOirahan on siis paperiton vahinko :shifty: Aina vannotin etten paperitonta ota, mutta hyvän ystäväni tutulle oli käynyt pieni vahinko ja sieltä tuli liuta vahinkoja maailmalle. Luovuin sitten periaatteesta. En välitä kisailuista tai näyttelyistä (olen esiintymiskammoinen :viheltel: ).
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

sse00

sse00
Viestimäärä: 7

VS: ROTTWEILER - Maanantaina, 28.03.2011 klo 16:23  
+
0
Tosta Boschista mulla ei ole kyllä mitään kokemusta, en ole kuullutkaan :D Boosterilta syötin ihan Puppya (muita vaihtoehtoja ei sillä olekaan) ja tolta Eagle Packilta menee nyt isojen koirien penturuoka.

Jos ei aiempaa rottweilerkokemusta ole (tai muusta vastaavasta rodusta), niin suosittelen menemään vaikka jonkun yksityisen koirakoulun pentukurssille tai vastaavalle. Saat paljon niksejä ja koulutusvinkkejä, joista on oikeasti korvaamaton apu fiksun aikuisen koiran kasvattamisessa. Itselläni on elinikäinen kokemus ko. rodusta, ja silti voin sanoa että ilman fiksumpien apua ei tosta mun vanhemmasta rotikasta olisi noinkaan järkevää kasvanut :) Samaan rotuun kun mahtuu hurja määrä erilaisia yksilöitä.
Rwn 02/2010
Rwn 12/2010

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ROTTWEILER - Maanantaina, 28.03.2011 klo 17:25  
+
0
On sentään kokemusta rotikasta =) edesmennyt narttu oli ehkä se elämäni koira.

Muistan kun nartun kanssa oli aina hoitopaikka yms kulkemis- ongelmia ja vannotin, että SEURAAVA KOIRA ON ALLE 10 KILONEN.. Kuinkas kävikään :viheltel:

Kyllä se on rotikka ykkönen, muut sitten siellä jossain ;)
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

sse00

sse00
Viestimäärä: 7

VS: ROTTWEILER - Maanantaina, 28.03.2011 klo 19:39  
+
0
Olin jossain vaiheessa puoli vuotta kokonaan ilman koiraa, eikä pitänyt enää koskaan ottaa :D Kuinkas kävikään. Ja tästä rotuvalinnasta syyttävä sormi osoittaa äitiä, olisi aikoinaan valinnut pienemmän niin meillekin kelpaisi nykyäänpienempi auto, olisi enemmän aikaa ja rahaa sekä vähemmän koirankarvoja ja naapuritkin ehkä uskaltaisivat moikata meitä.

Toisaalta rotikassa tykkään juuri siitä hölmöjen ihmisten mielipiteen muuttamisesta, kun ne huomaakin ettei kyseessä todellakaan ole lapsia ja vastaantulijoita syövä rotu. Vaikka en mä kyllä rotikasta harrastuskaveria valinnut älykkyyden perusteella ;)
Rwn 02/2010
Rwn 12/2010

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: ROTTWEILER - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 17:02  
+
0
Täällä yksi ylpeä omistaja!:heiluti:
Eka oma koira, tosin rotuvalinta ei ollut minun, mutta onneksi tuli hommattua tuommonen. Ja varmasti tulee jatkossakin olemaan vähintään 1rotikka talossa:hymy: Me ei erityisemmin harrasteta mitään. Tuo niin rakastaa leikkimistä, joten tekemistä ei ole vaikea keksiä:nauru: Lisäksi metsää peltoa ja järveä riittää ympärillä, joten pääsee päivittäin vapaaksi riehumaan. Kiinnostusta olisi moneenkin lajiin, mutta kun asuu niin pienellä paikkakunnalla niin oikeastaan ainut mahdollisuus on agility.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: ROTTWEILER - Perjantaina, 04.11.2011 klo 19:27  
+
0
Lienee aika hiljainen tää rotikkakeskustelu, mutta herätelläänpäs nyt vähän!

Eli olen vähän jo miettinyt, millaisen koiran haluan seuraavaksi. Belgi on (ainakin olevinaan) se mun juttu, mutta parin belgin kokemuksella pystyn jo melko tarkkaan määrittämään, mitä haluan mun seuraavalta harrastuskoiralta. Sit yhtäkkiä heräsin ajatukseen, että mitä jos se seuraava koira ei sit välttämättä oliskaan belgi vaan joku muu?

Kertokaahan te rotikkaihmiset nyt kokemuksianne ja mielipiteitänne seuraavista mun mieltä askarruttavista kysymyksistä:

- Mitkä on belgin ja rotikan keskeiset erot kun mietitään harrastuskoiraa, sen aktiivisuustasoa ja luonnetta ylipäätänsä?

- Entä rodun terveys? Lonkkatilanteesta oon suunnilleen kartalla, mutta olen kuullut puhuttavan, että rodussa on paljon allergioita ja ihmeellisiä iho-oireita? Lisäksi olen kuullut selkäongelmista kuten välilevynpullistumat ja -rappeumat, ja lisäksi sydänviat?

- Mites sen dominanssin kanssa? Täytyykö oikeasti olla ihan ekspertti koirien kanssa, ja ehdottoman johdonmukainen 24/7? Sitä en edes väitä olevani ja tuskin koskaan siihen pystyn. Kuitenkin osaan jo toimia rajojaan testaavan koiran kanssa, eikä pieni dominanssi sinänsä haittaa vaan on harrastuspuolella ehkä jopa hyödyksi. Kuitenkaan en halua joutua koko ajan koiran kanssa matsaamaan tai miettimään, mihin sitä voi viedä ilman että sillä menee hermo. Ennakointia olen oppinut noiden belgien kanssa jo aika hyvin, ne kun on mallia "ajattelen ennen kun teen ja jos teen tyhmästi niin mielistelen ja pyydän anteeksi, ohoh."

- Minkälaisella päivä/viikko-ohjelmalla teidän rotikat on tyytyväisiä? Paljonko tarjoatte koirillenne päivittäin ulkoilua tai aivotyöskentelyä? Belgihän on aika aktiivinen rotu, tosin yksilöerojakin löytyy. Missään nimessä en kuitenkaan halua mitään ylienergistä sinkoilijaa, vaan toivoisin, että kotona ei riehuta, vaan se energia puretaan jossain muualla. Lisäksi koiran tulisi kestää myös niitä päiviä, kun en jaksa / ei huvita tehdä mitään, tai kun vaikka olen kipeänä.

- Missä hintaluokissa rekisteröity rottweilerinpentu on? Onko pentuja paljon vai vähän tarjolla, eli joutuuko jonottamaan, tai kuinka aikaisin joutuu olemaan liikenteessä jos meinaa pennun haluamastaan yhdistelmästä saada? Minkälaisesta yhdistelmästä kannattaisi alkaa ensimmäistä rotikkaa miettiä? Mun ensimmäinen belgi oli puoliksi käyttölinjainen 'poliisin poika', ja se ei mennyt hyvin. En halua toistaa samoja virheitä enää.

- Onko rottweilerissa havaittavissa jakoa käyttö/näyttölinjaan? Belgissä näin tuntuu enenenvässä määrin olevan. Voiko silti "näyttölinjaisesta rotikasta" saada ihan täyspäisen pelin, kun ajattelee, että koira tulisi lähinnä koti/harrastus/koiraksi ilman sen suurempia tavoitteita, mutta silti koiralla pitäisi pysyä palikat kasassa ilman turhaa draamailua?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: ROTTWEILER - Lauantaina, 05.11.2011 klo 22:25  
+
0
Mä en ole mikään belgiasiantuntija ja rotikankin kanssa kuitenkin vielä suht uusi harrastaja (oma nyt 2-vuotias) mutta kerrotaanpas nyt omat ajatukset. Tuttavapiiristä löytyy kuitenkin useampi belgi, suurin osa näy-linjaisia.

Belgin ja rotikan oleellisin ero harrastuskoirana on varmasti se energian taso, keskivertorotikka ei mun mielestä ole korkeassakaan vireessä samanlainen tättähäärä kuin belgi. Rotikka ei oo samanlaista tulta ja tappuraa vaan enemmän sellasta tasasta voimaa. Virekestävyys on varmasti huonompaa -> motivointi haastavampaa ja se työinto ei ole niin vahva, mitä belgillä tai ainakin sen eteen saa tehdä enemmän töitä. Mun omasta mielestä mikään ei ole niin hienoa kuin intensiivisellä voimalla ja vietillä suorittava rottweiler, mutta onhan se rotikan tekeminen kaikkinensa ihan eri näköistä kuin juuri esim. belgeillä ja sakuilla.

Rodun terveydessä ongelmana on suurimmalti osalti rakenneongelmat, suuren koon ihannointi on tuonnut lisäongelmia jo valmiiksikin raskas rakenteiseen rotuun. Toisaalta on suht helppoa löytää virallisilta tuloksiltaan pelkkää priimaa olevia pentueita, joten mun mielestä tilanne ei ole mitenkään surkea. Varmaan aika keskiverto rotu. Allergioihin tai iho-ongelmiin en itse ole erityisemmin törmännyt, toki niitä esiintyy mutta ei se ole se ykkösongelma. Syöpää löytyy mielestäni suht paljon. Rakenneongelmiin itse kiinnittäisin kuitenkin eniten huomiota enkä itse ottaisi pentua raskaamman pään edustajista.

Meillä mennään vähän miten sattuu aikatauluilla liikunnan/aktivoinnin suhteen, meillä käydään 3krt/pv pihalla. Kaksi pissatuslenkkiä 15-30min ja sekä yksi pidempi lenkki 1-2h, joka ainakin 3-4krt viikossa vapaana. Kerran viikossa meillä on hakutreenit, jolloin ei käydä pitkällä lenkillä. Tottista teen vaihtelevasti 1-5 kertaa viikossa ja niinä päivinä kun käyn tekemässä ihan oikean tottistreenin niin ei yleensä käydä pidemmällä lenkillä. Tuolle omalle nartulle on selkeästi tärkeämpää se, että se pääsee työskentelemään ja tekemään aivotyötä kuin fyysinen liikunta. Itseasiassa jos sen kanssa joka päivä treenaisi niin ei sitä tarttisi lenkittää, mutta sitten taas jos syystä tai toisesta ollaan pidempi aika treenaamatta niin sitten sillä alkaa nuppi hajota. About 4-5 päivää menee vielä pelkällä lenkkeilyllä, mutta viimeistään sitten alkaa lelun kantaminen sisällä ja sellainen tekemisen haku. Toisaalta se pari päivää menee ihan mainiosti huonommallakin lenkkeilyllä/tekemisellä. Belgille riittävä aktivointi/liikuntamäärä on varmasti täysin riittävä ja oikeastaan hieman vähempikin todennäköisesti riittää.

Rotikan hinta on siellä aikalailla tonnin korvilla. Tarjontaa on varmasti niin, että halutessaan ei tarvitse paljoakaan jonotella/odotella enkä usko, että kovin montaa kasvattajaa on joiden pentuja erityisesti joutuu odottamaan. Pentueet on kuitenkin isoja ja tarjontaa on ihan liikaakin. Jos harrastuskoiraa hakee niin itse kiinnittäisin huomiota siihen, että vanhemmilta löytyisi käyttötulosta, tsekkaisin hieman luonnetestin tuloksia ja sitten vielä sitä, onko kasvattajalla ja kasvateilla tuloksia käyttöpuolella. Luonnepuolesta antaisin erityistä huomiota sille, että vanhemmat on avoimia, hyväksyy käsittelyn ja uudet ihmiset ongelmitta. Arkuus tai epävarmuus on ehdoton ei.

Varsinaista jakoa käy/näy-linjoille ei ole, mutta itse kokisin että muutama kasvattaja on enemmän "käy-linjaisia" ja siellä keskitytään jonkun verran ehkä enemmän suojelupuoleen ja siellä tarvittaviin ominaisuuksiin. Jos ns. "harrastelukoiraa" tahtoo niin nämä pentueet jättäisin pois laskuista koska sieltä löytyy ns. liian paljon luonnetta keskiverto harrastelijalle. Toisaalta, näille pennuille taitaa olla ottajat usein jonossa eikä niitä myydäkään kelle tahansa :) Nyt pari vuotta rotikkapiireissä pyörineenä niin mun mielestä keskiverto-roton kanssa pärjää ihan normi järjellä ja järkevällä kasvatuksella. Reilu kohtelu ja hyvän suhteen luonti pennusta pitäen on avainasemassa ja se, että tarpeen tullen uskaltaa pyytää apua. Kaiken kaikkiaan mun tutussa porukassa pyörii ihan kaikenlaista menijää ilman sen erityisempiä ongelmia koiran kanssa.

Jos kiinnostaa, niin laittele vaikka yksäriä niin voin kertoilla tarkemmin meiän arjesta ja omista ajatuksista!

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: ROTTWEILER - Sunnuntaina, 06.11.2011 klo 12:26  
+
0
Kiitos vastauksista, Keimu!

Se, mitä kerroit, kuulostaa lupaavalta. Oikeastaan mun omat käsitykset rodusta lähinnä vahvistui. Ainakin nykyiseen belgiin verrattuna haluaisinkin seuraavan harrastuskoiran olevan vähemmän sählääjä. Kuitenkaan seuraavan koiran hankkiminen ei ole ajankohtaista vielä ainakaan noin vuoteen, kunnes ulkoiset puitteet mahdollistavat useamman koiran pidon, mutta ajattelin olla ajoissa liikenteessä ja selvitellä eri vaihtoehtoja. Ei vaikuta ollenkaan mahdottomalta, että seuraava harrastuskoira olisi rotikka.

Olisi tosi kiva kuulla vaikka yksäreillä lisää teidän elämästä noin muutoin. Lähinnä koulutuspuoleen liittyviä asioita mietiskelen, ja sit eri kasvattajia tai yhdistelmiä. Vielä en kuitenkaan osaa mitään tarkkoja tai kohdennettuja kysymyksiä esittää, mutta hihkasen kun jotain tulee mieleen. :)

elmuura

elmuura
Viestimäärä: 14

VS: ROTTWEILER - Tiistaina, 03.01.2012 klo 17:43  
+
0
HEI!

Täällä uusi käyttäjä! Ja ylpeä rotkun omistaja! :heiluti: Rotikka on mielestäni oivallinen perhekoira. Meillä 4-kuinen vauva ja 3,5-vuotias rotku-uros. Ukko kävi n. viikos ylikierroksilla vauvan saavuttua, mut ei ole koskaan yrittänyt tehdä pojalle mitään pahaa. pussailee ohimennen ja kertoo minulle jos hän inisee tms. :love: Rotu ei tosiaan sovi kukkahattutädeille (niitäkin tullut vastaan). MEidän ukko pärjää puistossa ihan ok mut ideaali tilanne jos on vaan 1-2 narttua mukana.. Ja kastroinnin jälkeen (8kk sitten) ei ole muuttunut miksikään mitenkään. Sama hönöttäjä kun aina ennenkin. :hymy:

Ihanaa uuttavuotta kaikille tasapuolisesti meidän kööriltä! :wink:

elmuura

elmuura
Viestimäärä: 14

VS: ROTTWEILER - Tiistaina, 17.01.2012 klo 09:07  
+
0
Vuoden koira Cesar Millanin nettisivuilla valittu vuoden koiraksi rottweiler!! :)

Nepsukka

Nepsukka
Viestimäärä: 2

VS: ROTTWEILER - Perjantaina, 10.02.2012 klo 14:28  
+
0
Moikka!

Sellasta teiltä jo rodun omistajilta kyselisin, kun olemme poikaystävän kanssa suunnitelleet koiran ottamista. Muutimme omillemme puolisen vuotta sitten, kerrostaloon. Molempien perheissä aina ollut koiria, joten sitä koira kaveria kauheesti kaipaillaan.

Siispä rottweilereihin olemme kovasti molemmat ihastuneet. Kysymys kuuluukiin pidättekö mahdollisena ottaa kerrostaloon rotikkaa? Lenkkeillä jaksamme kyllä molemmat kunhan aikaa vaan riittää. Molempien vanhemmat asuu myös parin kilometrin säteellä ja molemmilla isot pihat missä koira voi juoksennella vapaana. Tosin mahdollisuus päästä juokseen vapaana pihalle on max. kerran päivässä.

Eli liikunta tuskin ongelma, mutta ennemminkin se, että ahdistuuko niin iso koira 50 neliön kaksiossa kun joskus pitää olla yksin kotona jopa 8 tuntia?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: ROTTWEILER - Perjantaina, 10.02.2012 klo 14:52  
+
0
Jos koira saa tarpeeksi liikuntaa ja tekemistä niin asunnon koko ei ole mikään este. Ei meilläkään tilaa ole kuin 56 neliötä ja koiruuksiakin on kaksi.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: ROTTWEILER - Lauantaina, 11.02.2012 klo 14:26  
+
0
Minä asun 54 neliön kaksiossa, tosin rivitalossa, ja eipä tuo ole ahdistunut. Lisäksi 2 kissaa. Ulkona touhutaan ja riehutaan ja sitten sisällä se makoilee jossain tai leikkii yksikseen. Liikunta ei pelkästään riitä väsyttämään ainakaan tuota omaa rotikkaa, että se aivotyöskentely on tärkeetä.

Luna asu kyllä n. 8kk ikäiseksi asti kerrostalossa eikä mitään ongelmaa. Pitää vaan ottaa huomioon se vahtiminen, oma ainakin ilmottaa jos joku hengailee oven edessä tai pihalla.

Ekaksi koiraksi en kyllä suosittele vaikka oiskin kotikotona aina koiria ollutkin. Itselleni nimittäin on eka oma koira ja virheitä on tullut tehtyyn ja vaikken kadukkaan tuon ottamista niin helpommastakin olisi voinut koiraharrastuksen aloittaa:) Exän rotuvalinta, joko rotikka tai ei mitään.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 13:45)