Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 15:16

Saksalaiset pystykorvat - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 12

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 15:16  
+
0
Uutta keskustelua kehiin - osa 1 löytyy tästä :hymy:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

nensku

nensku
Viestimäärä: 36

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 10.05.2013 klo 09:26  
+
0
Voihan murrosikäinen teini!
Moona pääsee nyt mun 75cm korkean piha-aidan yli. Sen vuoksi oon nyt pika-pissatuksilla pistäny sen naruun kiinni, ettei se enää mee muualle. Onneks mun (/meidän) paras kaveri asuu naapurissa, sinnehän se on aina menossa. Kai tää on ihan normaalia koetella ton ikäisenä emännän hermoja?
Eilen käytiin Monsterin kanssa 1,5 tunnin lenkillä, kun matkaa oli jäljellä viimeinen kilometri, niin tuo heitti nurmelle kyljelleen ja ilmoitti ilmeellään et ei jaksa enää. :nauru: Oli kuitenkin melko painostava ilma, niin ei mikään ihme. Loppulenkki käveltiin nätisti vierellä :jjei:
Kyllähän tuo yleensä jaksaa vaikka millasia lenkkejä.
kleinspitz n 08/12
kleinspitz n 10/15

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 10.05.2013 klo 14:17  
+
0
Tsemppiä murkun kanssa! Meillä Gini meni aidan läpi, mahtu just ja just kun aika isot reiät aidassa. Nykyään pysyy kiltisti omalla pihalla.

Eilen oltiin melkein koko päivä porkkalassa retkeilemässä ja nauttimassa hyvästä ilmasta. Gini viipotti menemään sydämensä kyllyydestä ei meinannut keretä kuvaa saamaan kun mennä vaan vipelsi. Kaksi kyytä nähtiin! Gini löysi ne, onneksi ei mennyt haistelemaan! Nyt on matolääkkeet saatu ja frontline comp:ia niskaan, toivottavasti ei punkit tartu. Sunnuntaina onkin sitten royal canin show, tsemppiä meille sinne :).


Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 12.05.2013 klo 00:47  
+
0
Mun pikku karvapallosta on muotoutunut jo aika koipeliini. Maanantaina 16vko rokotuksilla vaaka näytti 4,2kg ja tänään kotimittauksella sain 29cm. Jos menee samanlaisella kasvukäyrällä kun shelliet on mennyt niin varmaan joku kolmevitonen siitä kasvaa. :D Ois aika täydellinen minikoira. Tosi maltillisesti kasvanut 3 viikossa tullut n.3cm mittaa.



" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.05.2013 klo 00:47)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 12.05.2013 klo 15:35  
+
0
täällä jännitellään, voi että! :nauru:

kasvattajan luona käytiin ja jos kaikki jumalat olisi hyvällä päällä ja tähdet ja kuut oikeassa asennossa, niin kahden viikon sisällä täällä köpöttelisi mittelinuorukainen! kyllä vähän jännittää, mutta kasvattajan kanssa juttelu sai kyllä fiiliksen kattoon ja sellainen olo tuli, että voi vitsi miten ihanaa! nyt vain niin toivon, että koira olisi reipas, iloinen ja etenkin kaikin puolin terve!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 12.05.2013 klo 17:50  
+
0
Söpö Rilla :)

Gini oli tänään JUK1, SA, PN1, SERT ja ROP!!!!
Käytiin junnujen isossa kehässä ja 5 ryhmän isossa kehässä, oli tosi hienoa!
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.05.2013 klo 19:19)

nensku

nensku
Viestimäärä: 36

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 12.05.2013 klo 18:05  
+
0
Mun kalakaveri :nauru:


kleinspitz n 08/12
kleinspitz n 10/15

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 19:40  
+
0
Ihan tämmöstä aattelin kysellä teiltä jolla joku pystis on. Meillehhän tuli kessu parisen kuukautta sitten. On niin sanottu kodinvaihtaja. Syynä haukkuminen ja naapurit vimmoissaan niin meillehhän tää vanha herra kessu sitten tuli. Ikää jo kohta kahdeksan.
Ei siinä että haukkuminen täällä mettän keskellä haittaisi mutta sitä tässä kovin olen mietinyt että eikö muka saa/voi kessua kieltää alvariinsa haukkumasta ???
Meillä joki tontilla ja kovin fisustan ja kun tää pyry koira mukana niin paukuttaa vaikka tunnin putkeen koko pyydysten kokemisen ajan. Entisestä kodista kun kyselin niin hän sanoi että keeshondia EI SAA kieltää haukkumasta. Olin äimänä ja kyselin että miksi. Hän sanoi että kessu kärsii siitä koska rodun ominaisuus on nimenomaan haukkuminen. Helvata, onhan suomenpystiksenkin mutta kyllähän senkin voi saada olemaan hetki hiljaa jos käskee. Nyt tässä olen kuitenkin sanonut pyrylle että tystnyt välill'ä kun paukuttaa korvaan kahesti päivässä. Kahesti kun käyn pyydykset kokemassa. asian ydin on se ettei se paukutus muuten kovin häiritse vaikka tärykalvot meinaa rikkoutua. Mutta kun kotona myös kaks valkkari narttua ja nyt ei likat tule rannalle koska yks juoksee suu vaahdossa haukkuen ja remuten. Tosiaan niinku olis jonkun pistoksen saannu. Ei kuule eikä näe mitään vaan huutaa niin kovaa kun ääntä lähtee. Mulla aiemmin ei ole ollu kessua ja nyt mietin että onko tosiaan niin että rotu kärsii jos en aina halua kuulla jatkuvaa haukkua, ja menen ja kiellän. Jolla rotu on niin mua varmaan pöljänä pitää mutta pakko kuitenkin kysell'ä että miten muiden koirat ???? Kotona pyry on hiljaa ja aloillaan. Ihana pakkaus muuten mutta harmittaa ettei valkkari tytöt enään tule rantaan kun eivät ymmärrä miks yks huutaa ja mesoaa koko ajan.
Jään oottamaan josko joku kertoisi omastaan/omistaan pystäreistä.:eitietoo:

keez

keez
Viestimäärä: 25

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 23:08  
+
0
Ditsi: Mitä ihmettä!! Oikeesti, miulla on myös kessu ja se ei todellakaan hauku koko aikaa! Kessuhan on kuin varashälytin, kertoo kun joku tulee, mut sehän on ihan rikki jos se haukkuu koko ajan. Mistä sie tiiät onko joku tulossa vai ei :S Ihan yhtä lailla kessua saa käskyttää kun muitakin koiria. Tietysti jos tämä Pyry on jo niin vanha ni mitenkäs saat sen kalloon nyt tuossa vaiheessa painettua että turha haukkuminen on turhaa energiankulutusta. Ei miun koira hauku kun 1) protestoidessaan, 2) nähdessään toisen koiran (eikä sillonkaan aina), 3) jos miulla soi puhelin (ei miehellä, vain miulla) ja 4) kun soi ovikello. Noista kun vielä päästäis eroon ni ois aika hyvä. Nyt laitat sen koirasi vaan reilusti kuriin että saat taas rauhan maahan muiden koiriesi takia :>
Pennun odottaja
(R.I.P Keeshond Oiva 2/11-1/18)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 23:15  
+
0
minkälainen harja kannattaisi mittelin turkkiin upottaa? ja kuinka usein koiran turkkia ylipäätänsä kannattaisi harjata, ettei se menisi ihan mahdottoman takkuun. entäpä kuinka usein koira kannattaisi pestä tassu&mahanaluspesun lisäksi? :hymy:

// ja irtoaako mittelistä kuinka paljon karvaa? jostain sain käsityksen, että karvaa ei niinkään tipu ja ole jokapuolella, mutta jos sitä ei huolla niin irtokarvasta tulee sellaisia laattoja turkkiin.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.05.2013 klo 23:16)

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 05:57  
+
0
^
Pennulle aluksi pentuharja, jonka suurin tarkoitus on tehdä harjauksesta kiva juttu. Pehmeä. Sitten aikuiselle koiralle sellainen jykevämpi jossa on metalliset ne piikit. Kampa kannattaa myös hommata sekä pikkusakset jos tassukarvoja tms haluaa siistiä.
Mitteliähän ei tarvitse pestä paitsi jos se on oikeasti likainen. Itse olen oman kleinini pessyt n. 1-2 kertaa vuodessa, viimeksi viime kesänä. Kurakeleillä pyyhitään tassut ja maha, jos on esim ripuloinut niin pestään vain takapää. Kukin tyylillään toki, vähän useamminkin voi pestä jos välttämättä haluaa. :)
Mitäs vielä...? Niin, ne karvat. Tuntuu olevan varsin koirakohtasta tuo karvanlähtö. Jos ei ole mikään karvanlähtöaika niin karvaa ei hirveästi varisi ympäriinsä. Jos taas on koira karva-ajolla... No sanotaanko vaikka että karvaa riittää. Ihan kivasti se yleensä lähtee tuppoina, mutta välillä on kyllä helvetti irti :D
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 08:09  
+
0
Ja kiitos KEEZ. Näin kyllä aattelinkin ettei voi olla niin että kieltää ei muka voi. Kun silloin kessu ahdistuu ja saa traumoja. Melkeen kävi nyt niin että meillä kaks muuta koiraa meinas traumasoitua kun eivät rantaan enään tohdi haukkujan vuoksi. Aloin oikeesti jo epäilemään että voisko kuitenkin.... ! Olin meinaan hurttien kanssa mettässä ja törmäsin ( kolmeen vuoteen ekan kerran siellä koiraan )kleiniin omistajineen. Mulla likat hiljaa mutta pyry paukutti sydämmensä kyllyydestä. Ja toki ymmärsin koska olihan kuonon edessä outo koira. Mutta tää kleini ei ääntäkään päästäny vaan oli täysin hiljaa. Siinä sitten kyselin että kuin noin hiljanen koira heillä on. Niin tää omistaja sanoi että heillä koira ei koskaan hauku ulkona mutta vastaavasti paukuttaa sisällä päivät läpeensä. Selkeesti omistajien mitta jo haukkumista täys. Sillon aattelin että luojan kiitos mulla pyry sisällä hiljaa. Paitti kun avautuu jääkaapin/ruokakaapin/tiskikaapin tai joku muu, niin pieni yninä alkaa. Ja taas se valtava huohotus. Se nyt ei haittaa lainkaan.
Pyryllä kuulemma omgelma alkoi kun perheen vanhempi kessu meni koirien taivaaseen. Sillon pyryllä todellinen haukku alko ja eroahdistus kuulemma samalla kertaa. Näin entinen omistaja kertoi. No onneksi täällä meillä en ole kummemmin eroahdistusta noteerannut kun niin vähäistä.
Juu, ja nyt mukava lähteä jokirantaan kun tiedän että voi, ja saa komentaa kessuakin ilman että koira kärsii. Joo, ja jos ei usko, mitä epäilen, niin tuon pyryn kotio kun matka kymmenissä metreissä. Ja ilta pyydyksille otan taas mukaan ja jos vaan haukkuu niin taas vien kotio takas. Täytyyhän koiran ymmärtää että miksi joutuu rannasta pois. Tietty ensin koitan muutoin saada huutamisen loppumaan mutta en kyllä kovin pitkään hyssyttele. Vaan sitten kova kohtalo koiralle kun pyydyksiltä viedään pois. Pitäis kyllä pyryn ymmärtää että miksi vein takaisin sisälle. Eli että toihan rankaisee haukkumisesta !!!!!! Kiitos vielä KEEZ :kumarrus:

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 09:33  
+
0
remy kiitti! toivottavasti pian pääsisi ostelemaan harjoja ja muita :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 12:54  
+
0
Ihania kuvia kaikilla! Ja onnea Ginille menestyksestä!

Tuohon haukkuasiaan... Ihan oikein on Ditsi pohtinut, eli kyllä sitä koiraa voi ohjata olemaan haukkumatta. Se on tosiaan enemmän traumatisoivaa omistajalle ja muille perheen koirille, ei sille kiljukaulalle :nauru: Ihan hiljaistahan teidän tapauksessa ei välttämättä Pyrystä saa, mutta sitä sä et vissiin havittelekaan. Kova homma teillä voi olla edessä, mutta kun johdonmukaisesti vaan kouluttelet, niin hyvä siitä tulee! Tsemppiä teille! Laita ihmeessä hei kuvia Pyrystä:hymy:

Ja sit harja-asiaan... Meillä oli pitkään karsta, ja ei kai se nyt mikään ihan surkein mahdollinen harja oo spitzin turkille. Mä ite kuitenkin hajotin pääni sen kanssa, kun en saanut sillä ihan pohjaa myöten harjailtua muuta kuin jakauksiin jakamalla, ja se oli mulle tosi paljon liian työlästä :nauru: Sit mä hankin Osterin sellaisen metallipiikkisen harjan, ja siihen mä oon ihan rakastunut. :love: Niin kätevä, mutta simppeli härveli. Ainoa mikä ko.harjassa hirvitti oli hinta :nauru: Lisäksi meillä on sellainen pohjavillaharava, sellanen harva haravan näköinen jossa on pyörivät ne "piikit" ja sillä saa ainakin meidän koirilta kivasti tota irtonaista pohjavillaa kaivettua turkin seasta pois ilman, että se repii muuta turkkia.

Mun on loppuun laitettava pari eleganssia huokuvaa kuvaa. Väinö ei ole päässyt kunnolla kuviin, koska sillä on hillittömän ruma kalju kesäturkki tällä hetkellä ja oottelen et se kasvaa ennen kuin hyttynen pääsee linssin taaksen :nauru:

Toi kieli... Miten se ei pysy suussa koskaan?


Täh?


No osaa Uge olla komiakin! :love:
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.05.2013 klo 12:57)

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 17:17  
+
0
^ No on komea kyllä, ai että toi turkki :love:

Okustakaan ei hetkeen tuu kuvia, vähän samasta syystä kun Väinöllä :nauru: Mitä saadaan, kun yhdistetään partsille viritetty "trimmauspöytä", sakset ja koira, mikä bongailee koko ajan viereisen parkkipaikan liikennettä.. Ei ainakaan muutamalla kaljuläikällä ja epätasasella leikkuulla varustettua karitsan näköstä luikkueläintä. :roll:
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 18:41  
+
0
VEMS, laitan pyrystä kuvaa kun,:nolo:"nyt hävettää hiukkasen" pojan perhe tulee käymään . Pakko myöntää etten osaa laittaa kuvia tänne. Joskus vuos sitten koitin ja niukka naukka sain sillon kuvan valkkari likoistani. Mutta hiki tuli ja sillonkin mokailin pahemman kerran.
En vaan ole tätä läppäri ajan immeisiä kun just sen verran että jotenkin pärjään.
Tällä viikolla kuitenkin saan/poika saa laitettua kunhan tulevat koko sakki.
Ja tänään sit kokeilin pyrylle sitä kieltoa kunnolla rannalla. Ja tarkotus oli olla nokakkain kun ei tahtonu viesti mennä perille .Mutta tämähän vaan juoksi karkuun haukkumaan. Ja kun sain lähelleni ja naamasta nätisti/hellästi kiinni että olisin KESKUSTELLU. Niin tämä ukko alko näykkimään kuuluvasti ja melkeesti pääsi kiinni ottamaan. Hetken mietin ja nappasin hurtan kainaloon ja kannoin suorinta tietä taloon. Ja rauhallisesti ovi kiinni ja menin takas likkojen kanssa. Pakko viedä sisälle pyry koska oli niin lähellä etten olis koko karvakasaa nakannu jonkkaan. Ja kun huomasin että itse olen aika poikki niin parempi ratkasu oli mielestäni viedä koira sisälle. Kun selväksi kävi pyrylle kyllä että ei saisi haukkua. Uusi yritys kun taas aamusta lähen pyydyksilleni.
Kun kuitenkin mun on oltava rauhallinen ja toimittava niin että toivottavasti pyry ymmärtäis että mitä haluan. Ja mitä en totisesti halua.:aurinko:

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 16.05.2013 klo 20:33  
+
0
^
Maltti ja rauhallisuus ovat varmastikin avainsanoja teidän matkassa kohti hiljaisempaa elämää. Ajan kanssa edistystä tapahtuu, kiva kun jaksat yrittää! :)

Haluisin kauheesti nähä kuvia teidän ajelluista pystäreistä! Kehatkaa laittaa, jooko? Taikalla on niin lyhyt turkki luonnostaan etten ole sitä ajatellut lyhentää, mutta oli tollakin eilen treeneissä tuskasen kuuma... Hmm.
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

Rni

Rni
Viestimäärä: 183

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.05.2013 klo 16:58  
+
0
Wallenille onnea(ko?) uudesta pennusta, tässä ketjussa ei olekaan ihan lähiaikoina ollut ihan vaavipullero-kuvia *wink-winki*! :wink: :love:

Meillä on ollut keeshondin käytössä tämmöinen metallipiikkinen harja, joka on aivan älyttömän kätevä ja toimiva kapistus pohjavillan hoitoon ja päällyskarvojen selvittämiseen. Minulle on Lunan kasvattaja aikanaan sanonut, ettei piikkien päässä saa missään nimessä olla "palloja": en tiedä miksi, mutten ole tätä ohjetta lähtenyt kyseenalaistamaan. :hymy: Tuolla harjalla on pärjätty nyt se kolmisen vuotta, eikä mitään merkkejä hajoamisesta tai edes kulumisesta ole - olen ollut tosi tyytyväinen. Tuon lisäksi meillä on tassukarvoille pikkusakset, tiheämpi ja vähän harvempi kampa, joille on kummallakin käyttöä jokaisella harjauskerralla sekä karsta (jolla en ole ikinä tehnyt yhtään mitään).

Ditsi: Kiva nähdä lisää kessuväriä palstalla! :heiluti: Kuten keez jo hyvin sanoikin, keeeshondin ei ole tosiaan tarkoitus räkyttää jatkuvasti, eikä koira todellakaan pilalle kieltämisestä mene, jos vain kiellon kykenee ymmärtämään. Nämä ovat alun perin ilmoittavia vahtikoiria, joten sinällään herkkähaukkuisuus on ihan ymmärrettävää ja täysin haukutonta rodusta on turha yrittää tehdä, mutta koulutuksella voi vaikuttaa tosi paljon haukun esiintymisajankohtaan tai määrään. Oma kessuni avaa sanaisen arkkunsa yleensä vain agilityradalla kierroksia ottaessaan, pari kertaa vuodessa oikein nostalgisen kunnon pentuhepulin saadessaan ja silloin, kun kuvittelee edessä olevan jotain uhkaavaa, joka pitäisi häätää matkoihinsa. Se myös aika hyvällä prosentilla lopettaa turhat mölinät käskystä (ja jos ei, lähtee niskavilloista jäähylle :nauru:). Ovikellolle tai muille koirille ei sanota yhtään mitään. Meillä opetin haukkumattomuutta ihan pennusta lähtien niin, että kaikki kiva loppui kuin seinään aina kun suuvärkki aukeni liiaksi ja vahvistin hiljaa oloa hankalissa paikoissa myös ajoitetusti palkkaamalla ennen kuin kierrokset kerkesivät nousta. Toki sinulla on vähän vanhempi koira, mutta eiköhän siitäkin ihan vähähaukkuisemmaksi eläjäksi vielä ole :aurinko:
Keeshondtyttö "Luna"

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.05.2013 klo 18:52  
+
0

Rni kirjoitti:

Wallenille onnea(ko?) uudesta pennusta, tässä ketjussa ei olekaan ihan lähiaikoina ollut ihan vaavipullero-kuvia *wink-winki*! :wink: :love:



ei vielä kannata onnitella, pentu on parin mutkan takana vielä, mutta kärsivällisesti vaan täytyy jaksaa odottaa ja toivoa parasta :) ja ei aivan vaavipullero ole, kun kuitenkin ikää löytyy jo reilu 5kk :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Ditsi

Ditsi
Viestimäärä: 93

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.05.2013 klo 21:32  
+
0
Rni : Asiaa kirjotit tosta ettei kessusta haukkumatonta saa. Ja etenkään kun mulla vielä tullu koira iäkäs. Mutta vaikka olen täälläkin jo kirjotellut että melkeen pyryn jo jonkkaankin nakkasen niin kertakaikkiaan mahtava koira kuitenkin. Eikä suinkaan tyhmä. Sellanenkin asia kun asun pienellä tilalla ja olen portittanut tulotien ettei kukaan koirien päälle vahingossa aja kun vapaana alueella juoksevat. Ja talvella muutenkin vaikea valkkareita erottaa lumen seasta. Niin, kun pyry tuli meille ( 1.4.2013) vajaa kaks kuukautta sitte. Haukku tolkuttomasti kun olin lenkille lähössä. Koitin saada pantaa kaulaan sisällä niin olihan rum:aurinko:ba. Kävi niin kierroksilla ettei hommasta tahtonu tulla mitään. Ja valkkari likat tuskissaan. En tehnyt mitään muuta kun seisoin ja odotin että rauhottuu, ja heti kun hiljeni, lopetti hösläyksen niin sitten panta kaulaan. Ja täytyy myöntää että hermoja kyseli. Odotin vaan ja kyllä meni jakeluun että toi vaan seisoo eikä tee mitää ellen ole riehumati ja haukkumati. Ei tipu pantaa kaulaan eikä näköjään mihkään lähetä. Nyt seisoo kun tatti että pannan saa kaulaan. Sama rumba portilla jossa hihnat pantoihin. Muutaman päivän kulutin aikaani portin kulmassa ennenku pyry hoksas että kun on paikallaan niin saa hihnan pantaan ja lähdetään. Kun hyppi ja pomppi niin ettei koiraa edes kiinni meinannu saada. Siellä portilla likat sitten ootti ja ootti että koska pyry rauhottuu. Nyt mukava mennä kun sisällä pyry oottaa pantaa aloillaan ja kipittää likkojen kanssa portille seisomaan jotta hihna saa itelleen. Ja ei mitään ongelmaa enään. Tottakai hurtat innoissaan kun mettään mennään mutta täytyyhän ne kiinni saada laitettua. Nyt ei pyry vouhkaa oikeestaan sisällä lainkaan. Ihana koira lenkillä ja tulee kärppänä kun kutsuu. Ekoilla kerroilla haukku taukoamatta koko matkan minkä oli kytkettynä. Eli, vaikka moittinut olen niin kaikkiaan fiksu kessu. Luulen että entisessä kodissaan tosiaan eivät ole koskaan kieltäneet haukkumasta eikä riehumasta. Minä vakaasti uskon että ns. rantariehuntakin vielä meillä loppuu. Pyry kun ei ole tyhmä. Kun vaan tietää mitä siltä odottaa. Eka kessu mulla ja kyllä olen tykästyny:aurinko:t

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 04:15)