Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 15:16

Saksalaiset pystykorvat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12

Huujo

Huujo
Viestimäärä: 10

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 25.08.2014 klo 01:22  
+
0
^ Onneksi olkoon, hieno tulos! :jjei:

Miullaki kiinnostais tokon alottelu tän mitteli junnun kanssa, mutta tuntuu ettei tiiä mistä lähtis liikkelle ko toinen on niin adhd! Namien avulla lentää vaikka kuuhun, ja leikkipalkkaki varmasti toimis. Lyyäämpä kuvaki mejän kääpiöstä, säkä just ja just 30cm koti mittauksella.

JUSTUS Pk collie
MIHKU Mittelspitz

RIP
NIKITA Sekarotuinen

Kuurakirsut - blogi

letitse

letitse
Viestimäärä: 9

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 30.08.2014 klo 10:46  
+
0
^ Kiitos! :) Hui kun suloinen pentu, ja pieni! Mittelin mitoissa kuitenkin. ;)

Toko on kyllä mainio harrastus ja varsinkin jos ei ole ongelmia motivoimisen kanssa, niin lähtisin ehdottomasti sitä harrastamaan! Oma mitteli nyt ei koskaan ole ollut niin täpäkkä treenikentällä kuin monet muut mittelit joita olen tavannut (Daatu on vähän sellainen "vakava" + meidän tokouraa hidastamassa on ollut koiran epävarma luonne, joka puhkesi joskus reilu puolivuotiaana yhtäkkiä), mutta ihme kyllä siitä olen saanut irti sen verran että nyt on mukava harrastuskoira ja huomaa kyllä, että koira nauttii kun saa tehdä kanssani tokojuttuja. :) Seuraavalta mitteliltä toivoisin kyllä enemmän "adhd"-luonnetta, mutta toisaalta osaankohan käsitellä sellaista kun on ollut tällainen rauhallinen pehmopää käsissä (joka tosin osaa olla joskus varsinainen hullu jääräpää). :D
.

Nöpsykkä

Nöpsykkä
Viestimäärä: 55

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 08.09.2014 klo 17:08  
+
0
Tulin pitkästä aikaa kertomaan Hillan kuulumiset. Hilla mursi vasemman etutassunsa silloin huhtikuussa, se murtui kolmesta kohtaa ja se oli kunnossa kesäkuun alussa. Mutta sitten koira tippui tuttumme sylistä ja mursi oikean etutassunsa. Tassun toipuminen kesti elokuun loppuun saakka, vaikka jalka murtui kahdesta kohtaa. Nyt Hillan tassut ovat vinot ja se johtunee nivelten löystymisestä ja selvisi, että Hillan vanhemmilla on hammassairaus, joka on periytynyt Hillalle eli siitä ei tule näyttelykoiraa. Mutta minulla on sitä varten muita suunnitelmia. Tassuihin on tullut lisää lihasta ja ne ovat vahvoja, mutta toinen vielä vähän heikompi. Sitten pari kysymystä. Voinko viedä Hillan näin pian toipumisen jälkeen koirapuistoon? Ja tarvitaanko tokokisoihin osallistumista varten näyttelytulos? Kiitos vastauksista!

Huujo

Huujo
Viestimäärä: 10

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 10.09.2014 klo 23:48  
+
0

Nöpsykkä kirjoitti:

Voinko viedä Hillan näin pian toipumisen jälkeen koirapuistoon? Ja tarvitaanko tokokisoihin osallistumista varten näyttelytulos? Kiitos vastauksista!



Tokokisoihin voi osallistua ilman näyttelytulosta, ja koirapuistoon sitten kun koira ei oireile jalkaansa mitenkään. Tai noin ainakin itse toimisin jos koirapuistossa käytäisiin.
JUSTUS Pk collie
MIHKU Mittelspitz

RIP
NIKITA Sekarotuinen

Kuurakirsut - blogi

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 14.09.2014 klo 14:07  
+
0
Onpas pikkuinen ja söpö Mihku! :love:

Mun rontti on kasvanut aikuisen mittoihin ja noh... mitakas siitä tulikin. :hymy:


Vasemmalla siis kasikuinen Lumo 37cm, oikeella 6v Taika 29,5 cm. Sain medin. Oho. :viheltel:
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 24.10.2014 klo 18:45  
+
0
Huhuu, onko täällä vielä jotain elämää? :shifty:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

natusan

natusan
Viestimäärä: 85

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.11.2014 klo 10:45  
+
0
Aika hiljaista on :D Täällä itsekin lähinnä taustailen.

hanie

hanie
Viestimäärä: 14

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 14.12.2014 klo 16:59  
+
0
Hei! Viimeisiä tunteja viedä kleinspitz Miss&Mr ShowHau -kilpailun voittoon! Paavo on 10kk:n ikäinen, iloinen kleinspitzin alku, joka on selvittänyt tiensä satojen koirien joukosta finaaliin saakka. Äänestys ja sitämyöten myös finaali päättyy, kun 14.12.14 päivä päättyy. Paavoa äänestät lähettämällä viestin KOIRA 31933 numeroon 173172. Viestin hinta on 0,95€/kpl.

jensa

jensa
Viestimäärä: 1

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.01.2015 klo 14:19  
+
0
Heippa!
Onko täällä enää elämää? Aktiivisesti olen seuraillut keskustelua itse kuitenkaan osallistumatta. Nyt meillä on 4kk ikäinen pieni kleini poika ja jotain keskusteltavaa siis olisikin. Olisi mukava kuulla muidenki spitzien kuulumisia?

kiova

kiova
Viestimäärä: 63

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.01.2015 klo 17:12  
+
0
Mie käyn välillä vilkuilemassa mutta harvemmin täällä mitään tapahtuu. :D

Väinö täyttää tässä kuussa kolme! Agilityä reenaillaan, kepit kun saa vielä kuntoon niin vois ehkä johonkin möllikisoihin uskaltautua. :eek: Tokoryhmässäkin käydään viikottain törttöilemässä.
kleinspitz 1/12
valkoinenpaimenkoira 4/14

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 20.01.2015 klo 12:09  
+
0
Pitäis kyllä saada tänne vähän elämää :hymy:

Mallu on jo 5kk, on tämä aika vaan mennyt nopeasti. Hei, voisinpas täällä kysyä kun on oikea keskustelupaikkakin. Milloin mittelit saavuttavat aikuispainonsa/-kokonsa? Mallu on tällä hetkellä reilu 5kg ja säkä n. 33cm, mahtaako vielä paljonkin kasvaa? Hoikka tyttö on.
Niin ja siis Mallu ei ole ihan täysmitteli, vaan isä on puhdas mitteli ja emä on mitteli x suomenpystykorva (on kuitenkin ihan mittelin mitoissa).
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

miwa

miwa
Viestimäärä: 29

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 20.01.2015 klo 15:23  
+
0
Tänne saapui eilen 8-viikkoinen kleinipoika! Kova touhuamaan ja pitkän riehumis-/ ja leikkimishetken jälkeen maistuu uni. Tuolla pentu nytkin nukkuu pää pedillä (muu vartalo lattialla) :love:

Kuvia laittaisin, jos puhelimella pystyisin! Ajattelin taustailla täällä ja juttua varmaan jatkossa riittääkin!
Kleinspitz Koda 11/2014

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 22.01.2015 klo 22:14  
+
0
^^
Kasvu on tosi yksilöllistä, osa kasvaa melkein vuotiaaksi, osa ei enää 5kk jälkeen. Juoksujen ajankohta myös vaikuttaa, yleensä narttu ei enää ekojen juoksujen alkamisen jälkeen juuri kasva. Mun mitteli lopetti kun juoksut alkoi 7-kuisena. Sen jälkeen on kasvanut ehkä puoli senttiä. Just tuli neidille vuosi mittariin ja kokoa on 37,5cm 8kg.

^
Onnea pennusta! :) Onko sun eka koira? Minkäs värinen tyyppi? Mulle tuli valkoinen kleini ekaksi omaksi koiraksi vuonna 2008, enkä kyllä tiennyt mihin soppaan sitä lusikkani pistin ;) Niin sanotusti annoin pikkusormen ja se vei koko käden. (Liki seittemän vuotta myöhemmin kulutan kaiken vapaa-aikani treenihallilla tai lenkillä kahden koiran kanssa, kisaan viikonloput ja tulevaisuudessa on tarkoitus valmistua eläinalalle. :D )
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 22.01.2015 klo 22:51  
+
0
Kuukausi sitten me "taisteltiin" Mallun kanssa luoksetulon kanssa, mutta nyt se tuntuu olevan taakse jäänyttä aikaa! :peukku: Mettässä penneli tulee aina luokse, oli tilanne mikä tahansa. Kotopihassakin viitsii jo antaa kiinni/tulee luokse ja kun huudetaan pihalta sisälle, niin se tulee oikeastaan aina, eikä jää vain ovelle vahtaamaan tai lähtee omille teilleen (paitsi miehelle vielä tekee tätä joskus :lallati: )

Haukkuminen on meillä kyllä melkoinen ongelma. Me asutaan maalla, mutta Mallu se vain löytää aina jotain haukuttavaa. Sisällä se ei oikeastaan hauku ikinä, mutta pihalla se haukkuu aina jotain, tai pikemminkin räksyttää. Kiellot ei mene juuri koskaan perille :ttou:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

miwa

miwa
Viestimäärä: 29

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 23.01.2015 klo 10:04  
+
0
Remy, kiitoksia! On tosiaan ensimmäinen koira ikinä. Rodusta olen haaveillut jo 10 vuotta ja tosiaan viimesyksynä aloin tekemään asian eteen jotain! Koda on väriltään oranssisoopeli ja aivan mieletön sydänten särkijä:wink:

Opinpa lisäämään kuvia puhelimella tänne, vuhuu!

Kleinspitz Koda 11/2014

MariSJR

MariSJR
Viestimäärä: 2

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 06.07.2015 klo 12:27  
+
0
Hei! Onko täällä mitteleiden omistajia?
Kovasti on harkinnassa mitteli perheen jatkeeksi, mutta se haukunta?! Onko se ihan aikuisten oikeasti kuinka mahdotonta? Yksilöissä toki eroja, mutta jos erittäin määrätietoisesti ja tiukalle koulutuksella pyrkii haukkumiseen puuttumaan, saako mittelistä ikinä millään tasolla suht hiljaista. Asiasta saa haukkua kerran js ihan viimeistään käskystä sen täytyy loppua, onko tämä täysin mahdoton yhtälö mittelin kanssa?
Onko kellään japsista kokemusta samasta asiasta?
Entä mitteleiden eroahdistus? Esiintyykö teidän koirilla tätä? Onko kovinkin yleistä? Muuten olisi perheeseemme täydellinen rotu, mutten voi sietää turhanpäiväistä louskutusta! Laitoin myös tuonne rotukyselyyn viestiä, jos saisin apua. Kopioin sen tähän, niin näätte millaiseen kotiin mittelipentu tulisi!

------

Kovasti tekee mieli uutta perheenjäsentä! Olen käyttänyt kymmeniä tunteja rotuvalinnan pohdintaan eri rotujen yhdistysten sivuilla ja keskustelupalstoja lukien ja tuntuu että valinta vain vaikeutuu... Yhdessä kennelissäkin olen vieraillut... Auttakaa!!!

- Koiralle tarjottava liikunnamäärä. Suht nopea aamupissitys n. 20 min + pihalla vapaana ulkoilua ehkä 30 min (itse en ole koko tätä 30 min koiran kanssa ulkona, vaan saa touhuta halutessaan aidatulla pihalla itsekseen ennen kuin lähden töihin). Päivällä 30-45 min lenkki, alkuillasta vajaa tunnin lenkki ja vielä ennen unille käyntiä pikanen pissatus 15 min. Ja paljon ollaan pihalla vapaana niin koko porukalla kuin koirat itsekseen. Meillä nyt 7v cairnterrieri. Lisäksi haaveena aloittaa agility koiran.

- Asumme siis omakotitalossa taajamassa. Paljon koiria naapurustossa. Oma piha on aidattu ja etenkin kesällä takaovi aina auki ja koiralle mahdollisuus tulla ja mennä ulos miten haluaa.

- Lapsia 2. 1 vee ja 3 vee. Luonnollisesti koiran täytyy tulla lasten kanssa toimeen, mutta virallisesti koira tulee minulle perheen äidille henkireiäksi, lenkki- ja treenikaveriksi. Lapset ovat paljon eri koirien kanssa tekemisissä ja osaavat kohdella koiria hyvin. Paljon koiria nähneenä eivät ne juurikaan edes kiinnosta.

- Tällä hetkellä perheestä löytyy rauhallinen ja jääräpäinen cairnterrieri uros 7 v. Mieheni perheellä on ollut saksanpaimenkoira ja kultainennoutaja, jotka molemmat ovat jo muilla mailla juoksentelemassa. Lähipiirissä paljon koiria, mutta minulla itsellä ei kunnolla kokemusta kuin omasta cairnista. Cairni on jo varsin aikuinen ja mielestäni käyttäytyy vanhemman oloisesti kuin mitä todellisuudessa on, joten pentu voisi virkistää myös sitä.

- Koira tulisi pääasiassa kotikoiraksi lenkki- ja ulkoilukaveriksi, mutta haaveena aloittaa pienimuotoinen agilityn harrastaminen lähinnä koiran ja omaksi iloksi. Vaikka saattaa se kilpailukärpänenkin puraista.

- Turkkitoiveena mahdollisimman helppohoitoinen. Nyt meillä toinen koira trimmattava rotu ja olisihan se kiva jos vielä helpommalla pääsisi. Toisaalta en halua että joka paikka on karvoja täynnä, joten joku näiden kultainen keskitie. Kuitenkin toiveena joko pitkäkarvainen, jonka karvanlähtö pysyy suht ahkeralla harjauksella kurissa tai cairnin tapainen karkeakarvainen kaveri. Ei lyhyttä piikikästä karvaa jota on jokapuolelle eikä saa edes imuroitua kunnolla huonekaluista pois.

- Koiran koko mielellään keskikokoa. Cairnin kokoluokka hyvä! 6- 13 kg.

- Koiran luonne mielellään iloinen, sosiaalinen, miellyttämisenhaluinen, helppo koulutettavuudeltaan oleva seurakoira, joka osallistuu perheen touhuihin innokkaasti sekä EI metsästysviettiä! Cairnimme on hyvin itsenäinen, kovapäinen, luonteikas metsästysterrieri ja haluamme jotain ihan muuta, vaikka ihana koira tuo toki onkin. Haluan pystyä sopivassa paikassa sopivan tilanteen tullen pitämään koiraa vapaana ilman pelkoa että perhosen nähdessään korvat unohtuvat. Lisäksi agilityhaave olisi helpompi toteuttaa koiran kanssa joka on helppo ja miellyttämisen haluinen perheeseen kiintyvä rotu. Terveys on myös erittäin tärkeä kriteeri! En halua lähtökohtaisesti jo todennäköisesti allergista koiraa enkä halua tukea sairaiden rotujen kasvattamista ja jalostusta!

- Pohdinnassa olevia rotuja:
Mittelspitz. Mietin tämän rodun kohdalla eniten haukkumista. En voi sietää turhanpäiväistä räksytystä! Asiasta saa kertoa KERRAN, sitten riittää. Viimeistään käskystä on louskutuksen loputtava. Näinköhän tiukalla koulutuksella saadaan vahtikoira Riittävän hiljaiseksi. Lisäksi olen lukenut paljon mitteleiden eroahdistuksesta. Onkohan kovinkin yleistä. Ja hyppiikö ihan seinille jos joku päivä jostain syystä lenkit jää hiukan lyhyemmäksi? Muuten tämä rotu kiinnostaa kovasti ja näitä olen käynyt kennelissäkin katsomassa.

Japaninpystykorva. Haukkuherkkä tämäkin, tosin ei niin vahvasti kuin mitteli ainakaan rotumääritelmien mukaan. Onkohan arkuus kovinkin yleistä...? Samat asiat mietityttää kuin mittelin kanssa. Entä karvanlähtö? Pentuja on aika vähän tarjolla...

Villakoira. Villakoira olisi luonteeltaan ja persoonallisuudeltaan täydellinen, näin ainakin uskoisin, mutta se turkki!?!??!? Miestä ei myöskään tällainen "puudeli" kiinnosta juurikaan, itseä kylläkin... Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa puunata ja föönata jatkuvasti kaiken normaalin harjaaminen lisäksi. Vai kuinka paljon se turkinhoito vie aikaa jos pitää sen mahdollisimman lyhyenä?

Keksittekö te näillä kriteereillä meille sopivan perheenjäsenen?!
Olen äärimmäisen kiitollinen avusta! Ja kaikki kokemukset ylläolevista roduista tulee tarpeeseen.

nettis

nettis
Viestimäärä: 3

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 13.07.2015 klo 13:34  
+
0
Jee perjantaina se sitten tapahtuu, meille kotiutuu 7 viikkoinen mitteli narttupentu minun ja kultsuni 9v seuraksi. Puolen vuoden odotus palkitaan.:jjei:

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 13.07.2015 klo 17:56  
+
0
^^ Onkohan tuo ylläoleva MariSJR:n viestin kopio tullut vahingossa vai pitiköhän siihen kommentoida jotain? Kun näyttää olevan ihan yks yhteen kopio, niin mietin voisikohan sen poistaa ns. turhana?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

nettis

nettis
Viestimäärä: 3

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 23.07.2015 klo 16:44  
+
0
Voit poistaa tuon toisen kopion se tuli vahinkossa ja on turha

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Perjantaina, 14.08.2015 klo 16:01  
+
0
Moikka vaan! Pyöriikös täällä enää ketään? Ei vaikuta kauhean aktiiviselta tämä ketju, mutta kokeillaas, jos saataisiin taas vähän keskustelua aikaiseksi. :)

Minun pohdistoja kleinin ja mittelin välillä näyttää olevan tuolla pari sivua takaperin. Välissä olin myös melko varma, että meille tulisi papillon, mutta niin sitten tulikin kleini taloon alkuperäisen suunnitelman mukaan. Enkä voisi olla enää tyytyväisempi rotuvalintaani, meille muutti siis viime kuun alussa kleinspitz -tyttö Minni, jolla on tällä hetkellä ikää 5 kuukautta. Minni on todella ihana tyttö, tosi reipas, utelias ja rohkea luonteeltaan. Minnin tykkää kaikista ihmisistä ja kaikkia koiria haluaisi moikkaamaan. Tyttö on myös tosi ahne ja helposti motivoitavissa ruualla, kävelee kivasti hihnassa eikä ole koko meillä olon aikana edes yrittänyt raapia, purra, roikkua lahkeessa tai muutakaan, mitä tähän mennessä kaikki aiemmat pentumme ovat tehneet. Minni toki tuli meille 4 kuukauden ikäisenä eikä heti luovutusikäisenä, mutta silti on ollut paljon asioita, joita sille ei ole tarvinnut opettaa, vaan se on osannut ne opettamatta. Sisäsiisteydessä ja yksinolossa puolestaan riittää harjoittelemista, mutta molemmissa on tullut jo edistystä lyhyessä ajassa.

Siinä lyhyesti jotakin. Onko täällä muita pennun omistajia? Olisi kiva jutella ja vaihtaa kuulumisia varsinkin muiden pentujen omistajien kanssa! :)

Muoks. Tässä vielä kuva Minnistä. :)

(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.08.2015 klo 16:02)

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28249
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 16:30)