Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 16:29  
+
0
Sonik, komia on isä! Kävin minäkin katselemassa ;)

Täälläkin odotetaan kovasti postia. Ykkösruusuke pitäisi sieltä tulla meillekin :)

Naurattaa kun Siru metsästää kärpäsiä :D Verhot vain lepattaa kun se juoksee ikkunaa edestakaisin.:nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 17:48  
+
0
^

Meillä ei ole vielä kärpäsiä näkynyt, mutta parvekkeella olo on jännää, kun linnut lentelee taivaalla ja istuu rätstäillä. Linnut siis kiinnostavat olivatpa ne sitten maassa tai ilmassa.

Yhtenä päivänä törmättiin Mannan kanssa kahteen sorsaan lenkkipolulla. Voi sitä ihmetystä. Vähän kyllä sitten jänskätti kun sorsat olikin vähän isompia lintuja. :D

Kyllä meissä shelttipalstalaisissa on vaan voimaa! Meillä jo 4 sivu menossa ja kun vertaa toisiin rotupalstoihin niin ei niistä ole mihinkään. :P

Turussa aloittaa muuten uusi shelttikerhon vetäjä ja hänellä on aikeissa pitää tässä kevään/kesän aikana 5 näyttelyharjoitukset ja ainakin yhden yteislenkin lausteella.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 18:04  
+
0
Ollaankohan me jotenkin yltiösosiaalista porukkaa.. :D

Ja sorsat muuten on varmaan sheltin näkökulmasta aika isoja, kun ne on ihan kookkaita tälleen ihmis perspektiivistäkin. :)

Voi miten tää aika nyt matelee. Kun lukee täältä juttuja milloin toko reenistä ja millon sorsan ihmettelystä, ni tahtoo jo sen oman ihmettelijän. :/
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 20:43  
+
0
Rommitus ihmetteli agi kentän laidalla mölyäviä hurttia. Omistan itse just sellaisen, joka ei kertakaikkiaan kestä, että joku muu menee hyppimään hänen kentälleen. Kun on Mellin vuoro, se ei pihahdakaan, tekee vaan, mutta auta armias kun, laitan remmin ja joku muu tulee radalle. Silloin pääsee helvetti irti. Yleensä hipsin kauemmas radasta, että se rauhoittuu.

Griffon: olen tehnyt juuri niin kuin pitää, ainakin omasta mielestäni. Kun painan lähetä, ei tullut sitä jatka eteenpäin juttua ja samalla se kirjauttaa minut ulos automaattisesti. Johtuukohan se extra pitkästä viestistä ja siitä, että kestää kauan kirjoittaa. Onko jokin rajoitus viestin pituudelle?

Meilläkin Toffo pyydystää kärpäsiä pihalla ja niitä pieniä ötököitä, jotka alkaa iltaisin soutaa ilmassa ylös ja alas sellaisissa pikku parvissa. Kauhee kolina kuuluu hampaista.:nauru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 20:53)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 21:18  
+
0
Yritetääs taas.

Yleisvaikutelma: Liian suuri (39,0 cm), mutta mittasuhteiltaan oikea narttu, jolla selvä sukupuolileima. Antaa tasapainoisen ja sopusuhtaisen vaikutelman. Raajaluustoltaan keskivahva. Yleiskunto normaali.

Purenta ja hampaat: Leikkaava purenta ja oikein asettuneet kulmahampaat. Alhaalta sekä oikealta että vasemmalta puuttuu p2:t.

Pää: Kallon leveys sopiva pituuteen nähden. Kallo ja kuono- osa myös samanpituiset. Kallo litteä Otsapenger pitkä. Kuono sivut vielä köyhät. Kuononselkä suora. Huulet tiiviit, pigmentti kauttaaltaan hieman haalistunut(muuten täydellinen). Alaleuka riitävän pituinen ja sopivan levyinen. Silmät keskikokoiset, tummat, mantelinmuotoiset ja sopivalla etäisyydellä toisistaan, mutta suora-asentoiset. Korvat sopivan kokoiset ja oikein sijoittuneet, mutta taittoa mahdoton arvioida korvapainojen vuoksi. Koiran ilme puhutteleva ja suloinen.

Pitää kokeilla välillä saanko tämän perille. Jes:jjei:

Runko: Ylälinjan muodostaa keskipitkä, hieman kaareutuva kaula, korostunut säkä sekä loivasti kaareutuvat linjat. Selkä keskipitkä ja kiinteä. Lanneosa sopivan pituinen. Hieman jyrkkä, mutta sopivan pituinen lantio. Keskipitkä, alas kiinnittynyt häntä. Hyvin pyöristynyt ja sopivan pituinen rintakehä, mutta rintakehän syvyys puutteellinen. Eturinta sopiva. Vatsalinja normaali.

Raajat ja kulmaukset: Viisto lapa, olkavarsi hieman lyhyt ja pysty. Yhdensuuntaiset eturaajat, viistot välikämmenet. Hyvin kulmautunut takaosa. Sopiva polvi -ja kinnerkulma. Sääri ja reisi keskenään samanpituiset. Takaraajat yhdensuuntaiset. Matalat, keskenään samankokoiset kintereet. Käpälät tiiviit ja soikeat. Tasapainoisesti kulmautunut.

Liikunta: Vakaa ylälinja liikkeessä. Liikunta tasapainoista ja vaivatonta. Sivusta katsoen keskipitkä etuaskel ja riittävä takatyöntö. Etu- ja takaliikkeet tyypilliset. Kantaa häntänsä selkälinjan alapuolella liikkeessä.

Karvapeite: Karvapeite runkoa myötäilevä ja karhea. Peitinkarva niukka ja lyhyt, pohjavilla hyvä ja runsas - pohjavilla erottuu peitinkarvan läpi. Puutteellinen koristekarvoitus. Väri puhdas ja syvä punertava soopeli. Valkoisia merkkejä rinnassa, kauluksessa, raajoissa sekä aavistus hännän päässä. Pilkutusta raajoissa.

Luonne: Ystävällinen, luoksepäästävä, oman arvonsa tunteva, tyypillinen shelttiluonne.

Jalostuskäytössä erityisesti huomioitavaa: PRA-kantajat sukutaulussa, hammaspuutokset, koko.

Suositellaan seuraavia tutkimuksia:
1.PEVISA- ohjelman mukaiset silmätarkastus- ja lonkkakuvauslausunnot.
2. Jalostusojesäännön mukainen polvitarkastuslausunto. Kyynärkuvaus toivottavaa.
3. Jalostusohjesäännön mukaisesti jalostusyksilön vähimmäisvaatimus kaksi kertaa EH näyttelystä eri tuomareilta. Jalostustarkastuksella voi korvata toisen näyttelytuloksen.

Jos tämäkin onnistuu teen rastin seinään.:shhh: :peukku:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 21:42)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 21:53  
+
0
^Hyvinhän se nyt onnistui :peukku:

Griffon: olen tehnyt juuri niin kuin pitää, ainakin omasta mielestäni. Kun painan lähetä, ei tullut sitä jatka eteenpäin juttua ja samalla se kirjauttaa minut ulos automaattisesti. Johtuukohan se extra pitkästä viestistä ja siitä, että kestää kauan kirjoittaa. Onko jokin rajoitus viestin pituudelle?


Ei mun tietääkseni ole mitään rajoitusta viestin pituudelle eli voit ihan rauhassa naputella vaikka kuinka pitkälti. Tuo taas ei kuulosta normaalilta, että heittää ulos kun on lähettämässä viestiä.
Jos vielä temppuilee samoin, niin laita vaikka yksärillä tarkempaa tietoa, niin informoin ylläpitoa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 21:53)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 23:05  
+
0
Jos turus järjestetään yhteislenkki niin että olen vielä maassa, voisin myös osallistua yhden mammutin kanssa.

Kävin katsomassa kaverin 7,5-viikkoista vinttikoiranpentua, aivan iiiiihana :love: :love: Voi helanlettas sentään... Se oli vaan niiiiiiin pikkuinen (vaikkakin HYVIN tarmokas) että täytyy vielä vähän odotella ennen kuin uskaltaa päästää tuon meidän turilaan kanssa leikkimään. Sillä olis kyllä omasta takaa leikkikavereita (heillä on jo 3 koiraa) mutta ne vain mulkoilivat mokomaa rasittavaa ipanaa hyvin ärsyyntyneinä :nauru:

edit. Niin ja Suzunalla oli upeita kuvia! Siru näytti niin keskittyneeltä :hymy:

Cara-Mellille (sori mutta en enää kykene muistamaan nickiä vaikka varta vasten sen katsoin :ttou: ) onnittelut siitä että tulokset vihdoin saapui, ja ihan hyvältähän tuo ainakin musta vaikuttaa vaikka en tuollaisista asioista mitään ymmärräkään.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 23:10)

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 09:23  
+
0
Ihan ok juttu minustakin, ainakin suurimmalta osin. Vielä enemmän sai irti siitä täytetystä kaavakkeesta. Ainoa murheen aihe on ne ..tanan korvat. Eihän tuo voi saada mitään eh:ä näyttelyssä jos korvat on pystyssä.:suru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 09:33  
+
0
Mä kun en noita kuvia saa tänne lisättyä (kun ei niitä ole netissä missään) ni vaihdoin avatariin nyt sit tuoreemman eilen saadun kuvan.
Aivan mahtavan siniset silmät pojalla, vaik ei se taida noin pienessä kuvassa näkyä. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 11:13  
+
0
Kiitos Paulchen :) Kyllähän tuo varsin reippaasti keskittyy, nauratti kun kaikissa kuvissa sillä on tuollainen "hymy". :nauru:

Cara-melli, ihan kivahan tuo arvio on. Lupaava todella Toffo selkeästi on :) Toivottavasti korvat eivät estä menestystä. Kyllähän niitä usein saa paranneltua painelemalla ennen kehään menoa, niin hetken pysyvät paremmin? Sirun veljellä on toinen korva hieman pysty/pysty ja arvio sen takia H.

En tiedä mikä noissa kärpäsissä on, meillä pörrää niitä isoja peristeisiä p*ska kärpäsiä sisällä ihan pirusti, ollut jo monta kuukautta. Eilen illalla laskin katosta yhdeksän kappaletta niitä. Ja kivoja ne ei ole kuin Sirusta. Ei niin mukava kun niitä tipahtelee sitten sielltä niskaan. Parhaimmillaan heräsin keskellä yötä siihen, kun kuolemaisillaan oleva kärpänen tipahtaa katosta kaulalle pörisemään, paskahalvaus herätyksenhän siinä sai.

Tuosta kentän reunalla haukkumisesta vielä. Itseänikin se ottaa potaattiin ja korviin kovastikin. En ymmärrä miten koiran vain annetaan riekkua ja riekkua... No agi kentällä sen vielä ymmärtää kun koirat todella kuumuvat, mutta viime su kun olimme toko treeneissä toi yksi nainen sitten kaksi muuta koiraansa mukanaan. Eikait siinä mitään, mutta kun hän sitoi koirat parkkipaikan tolppaan, missä ne haukkua räksyttivät KOKO treenien ajan kaikkea mikä liikkui ja loppuajan ihan huivin vuoksi. Ja mitä tekee tämä nainen "hys hys ei tarvitse haukkua, kaikki on kunnossa plaa plaa siirappia lässytystä". Ja yllätys yllätys koirat vain jatkavat korvissasoivaa kimakkaa haukkumista.
No jos jotain "hyvää" pitää asiasta keksiä, niin olipahan ainakin häiriötä...
Meillä taas ei ole onneksi ongelmaa kun muut juoksevat kentällä, sitä Siru seurailee vain valppaana. Mutta auta armias kun pistän sen kiinni ja menen itse kentälle tutustumaan, "piip piip piip uik uik". Ei se kovaäänisesti itke, mutta uikuttelee niin pitkään kunnes tulen takaisin.

muoks lisäys. Niin me käytiin eilen taas ratsastelemassa, ja ah kuinka ahteria taas pakotteleekaan. Reippaan tunnin lenkki vedettiin ja kolme koiraa juoksi mukana :)
Kaivoin myös pyörän varastosta ja polkasin pienen lenkin Sirun kanssa. Kyllähän se olikin sitten illalla väsynyt :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 11:15)

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 11:42  
+
0
Hapokasta sanoi

Ihan ok juttu minustakin, ainakin suurimmalta osin. Vielä enemmän sai irti siitä täytetystä kaavakkeesta. Ainoa murheen aihe on ne ..tanan korvat. Eihän tuo voi saada mitään eh:ä näyttelyssä jos korvat on pystyssä.



Mä juttelin nyt yhden pidempään shelttejä harrastaneen ihmisen kanssa näyttelytreeneissä noista korvista. Hän sanoi, että kyllä vanhemmankin koiran korvia voi saada alas, mutta vaatii töitä. Hän itse suositteli glyserolia, jota saa apteekista. On tarkoitettu mm. kukkien kuivaamiseen. Oma kasvattajani suosittelee kestopainoja, esim. sinitarraa, korvien kärkiin ja sitten ennen kehää ottaa ne pois ja vielä hieroo sitten sitä taitetta. Eli taita korva oikeaan kohtaan ja sitten hierot siitä => korvat pysyvät alhaalla hetken aikaa.

Toffon kohdalla kannattaa välttää pohjoismaalaisia ja suomalaisia tuomareita. Pystyt korvat ja vähän isompi koko tietää todennäköisesti jotain väliltä hyl - h. Kannattaa tutkia koiranetistä tuomareita ja mä voin yksityisviestillä vihjaista muutamasta kivasta ;) Kyllä sä varmana sen eh:n saat Toffolle, kuten sanottua, tuo jalostustarkastuksen arvio on tosi hyvä mustakin.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 11:58  
+
0
Toffon korvat nyt pysyvät ilman painoja alhaalla just sen hetken. Mut se hetki on niin äärimmäisen lyhyt. :eek: Tuskin ehtii kissaa sanomaan. Jatkuvasti tolla on painot korvissa ja jos jostain syystä sattuu tipahtamaan niin, morjens:ttou:.

Melli sai eilen ulkona ihan järjettömän aivastelukohtauksen, ainakin 20 aivastusta peräjälkeen. Sen jälkeen se seisoi paikoillaan pitkän tovin ihan H Moilasena, ihan kuin olis odottanut, että tuleeko lisää.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 12:03)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:03  
+
0
Miten mä oon jostain lueskellut, et nykyään käytetään liimaamista aika paljon noiden painojen sijaan.
Itse asintuntemattomana vielä, joten älkää ihmeessä ottako mun huuteluita neuvomisena, mut siis oon tuollasta vaan lueskellut. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:12  
+
0
Olen liimaillut yhdessä vaiheessa Toffon korvia, mutta karvat mihin olis liimaillut alko loppua, kun Melli tykkäs nyppiä toisen korvista liimaukset irti. Toi korvapainosalva/tahna ilmeisesti maistuu senverran pahalta, että se saa olla. Kostealla ilmalla se kyllä sulaa pois, mutta sitä on helppo tai helpompi lisätä kuin liimata aina uudelleen.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:31  
+
0
Yleisyydestä en tiedä, mutta itse koin liimaamisen helpommaksi. Meillä ei ainakaan painot oikein tupanneet pysyä.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:39  
+
0
Olikos täällä jollain kuvaa siitä blm sheltistä kurapuvussa, vai olikohan se siel vanhalla foorumilla, kun en nyt millään löydä sitä. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:42  
+
0
Sonik, liimaaminen on se paras vaihtoehto. Itse olen liimannut omani sekä kaverini koirien korvia, jos on tarpeen. Tulee ehdottomasti paras lopputulos. Valitettavan usein itse olen törmännyt siihen, että noin vuoden ikäisen koiran omistaja tulee ihastelemaan koirani korvia ja valittaa omansa pystykorvia "kun ei me meinattu näyttelyihin mennä, niin ei tehty niille korville mitään. Nyt tekisi kuitenkin mieli mennä näyttelyyn, niin voiks noille korville tehdä mitään?". Tämäpä takia sitten kyselin tuolta tutulta noista korvista.

Liimaaminen ei auta enää, kun se rusto on kovettunut. Glyserolin sanotaan perustuvan siihen, että se pehmittää sitä rustoa. Itse en usko tuohon glyseroliin, mutta ajattelin tosiaan heittää tuota vinkkiä. Testatkaa omalla vastuullanne =D Voisinkin laittaa tähän muuten taas sen hyvä liimauslinkki vinkin. Jossain vaiheessa joku kuitenki sitä kysyy taas..Teksti on valitettavasti englanniksi, mutta kuvat ovat hyvät.

Painoilla sitä korvaa saadaan pysymään hetken aikaa alhaalla, mutta aika tuhoon tuomittu yritys se on saada pystyt korvat alas aikuiselta koiralta. Kuten Sonik sanoi, useimmat suosittelevat liimausta, mutta tiedän yhä muutaman kasvattajan, joka suosittelee glyserolia tai noita painoa. Liimaus on kuitenkin varmin tapa saada hyvät korvat, jos vain on tarpeeksi pitkäjänteinen. Merlejen isot korvat on kiva ja helppo liimata, mutta soopeleilla on usein pienet korvalehdet, joten siinä etenkin vaaditaan pitkäjänteisyyttä hoitaa niitä korvia. Jostain syystä merlegeeniin liittyy tällaiset dumpokorvat =D

nimim. korvien kanssa paaaljon töitä tehnyt

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 12:50  
+
0
Onkos noilla merleillä sit taipumusta pystykorvaisuuten sen takia, et ne korvat on sellaset dumbot? :)

Saas nähä miten meillä jätkällä käy.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 13:42  
+
0
Katselin tänään toko kursseja Turun seudulla ja tänään itseasiassa alkaisi seuraavanlainen kurssi

"TOKO - NUORET- JA ALOITTELEVAT KOIRAKOT

Kurssi sopii hyvin pentukurssin jatkoksi, tokosta kiinnostuneille.

Myös nuorille tai vasta TOKO-harrastuksen aloittaneille koirakoille !

Kurssilla opetellaan alkeita TOKOn alo-luokan liikkeistä.

Mm. perusasento, seuraaminen, luoksetulo, hyppy, istu, seiso, maahan, opeta ja palkitse koiraa leikillä...

Lisäksi leikkiä, temppuja ja malttiharjoituksia."

Koirakkoja olisi maksimissaan 5, toisin kuin käymälläni peruskurssilla oli aiemmin parhaillaan 10!

Mietin vain kuinka Manna mahtaisi tuolla pärjätä, kun perustottelevaisuus ei ole mikään maailman paras etenkään muiden koirien seurassa ja kun Mannalla on taipumusta remmiräyhäämisee. Etenkin lenkeillä. Laitan kurssin järjestäjälle viestiä ja kerroin juuri näistä Mannan ongelmista ja kysyin mitä mieltä hän olisi soveltuuko kurssi meille. Agilityä olisi tarkoitus myöhemmin alkaa treenailla eikä tokoilusta varmastikaan olisi haittaa.

Agilitystä puheen ollen olen katsellut Ikeasta sellaista parin kympin tunnelia. Tässä linkki: Ikean tunneli

EDIT: heiii... käyttäjänimeä pystyi vieläkin vaihtamaan omissa tiedoissa. :nauru: Nyt siis Mannatus ja Mannan elämää. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 13:49)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 14:12  
+
0
Kyllä tuota putkea ovat jotkut kehuneet että sopii hyvin kotiharjoitteluun. Omakohtaista kokemusta ei ole :)

Kyllähän noille kursseille kannattaa rohkeasti mennä, oppimaanhan sinne mennäänkin:wink: Itse kävin ensin arkitottelevaisuus kurssilla (missä kaikki meni aluksi pläin prinkkalaa, kun muita koiria tuijoteltiin ja mihinkään ei keskitytty, mutta siellä oppi kyllä) siitä sitten vasta kilpatoko-ryhmään. Nuo alo-luokan liikkeet ovat muutenkin niin yleispäteviä että vaikka kilpailemiseen ei olisi kiinnostusta niin kannattaahan sitä opettelemaan mennä. Itse olen ainakin "kaikillemahdollisillekursseillenytheti"-tyylinen treenaaja :nauru: Kesällä meillä on kolmet agility treenit ja kahdet kilpatoko-treenit viikossa :viheltel:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 14:12)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265909
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 03:00)