Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:42

Shetlanninlammaskoirat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 14:59  
+
0
kääk.. :eek: nyt on sitten Manna ilmoitettu kyseiselle kurssille ja ensi koitos tänään klo 17.30! Kerron tänään heti kuinka sujui kun päästään kotiin. :)

Hieman lisäjännitystä tuo, että auto on korjaamolla ja paikalle pitää mennä kahdella bussilla. Eikä Manna ole vielä kertaakaan ollut bussissa ...:eek: Onneks matkaa on vain reilu 7km, joten ei tule mikäämn mahti bussimatka ja koitan valita suorimmat linjat.

Supermegahyperjännitys!

Sain juuri kurssin ohjelman ja se kuulostaa kyllä aivan loistavalta meille:


1. - luoksepäästävyys, vieraan lähestyminen ja kosketus
- palkkaa koiraa leikillä
- perusasento ja seuraamisen alkeet


2. - luoksetulo, eri osioiden harjoittelu
- temppu ” pyörähdys”
- palkkaa koiraa leikillä


3. - paikallaolo alkeet
- liikkeestä seisominen alkeet


4. - hyppy alkeet
- luoksetulo, eri osioiden harjoittelu


5. - perusasento ja seuraamisen alkeet
- kontaktiharjoitus häiriössä
- temppu ”pakki”


6. - luoksepäästävyys, vieraan lähestyminen ja kosketus
- liikkeestä maahanmeno alkeet
- temppu ”pujottelu”


Ja mitään noista tempuistakaan ei olla vielä opeteltu. :kieli:
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 15:16  
+
0
Sonik sanoi:

Onkos noilla merleillä sit taipumusta pystykorvaisuuten sen takia, et ne korvat on sellaset dumbot? :)

Saas nähä miten meillä jätkällä käy.



Ei se korvan koko vaikuta siihen tuleeko pystytkorvat vai ei. Sanotaan, että ratkaisevaa on se, kuinka paksu ja vahva se rusto on korvassa. Jos kokeilet pentusi korvaa, niin sieltä päälaen puoleiselta reunalta nousee ylöspäin sellainen "ruoto". Jos se on kovin paksu, niin korvien kanssa voi joutua pelaamaan. Myös paksut korvalehdet voivat ennakoida kevyitä korvia. Mutta sitten toisaalta se on ihan tuurista kiinni minkälaiset korvat alkavat nousta ylös. Ihan pienestä pennusta harvoin voi mitään sanoa. Rommilla alkoivat korva keventyä noin neljän kuukauden iässä, jonka jälkeen pidin vuoden niitä käytännössä koko ajan liimassa.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:35  
+
0
Sonik, kuva oli vanhalla foorumilla, mutta voin laittaa sen tähänkin linkkinä :hymy:

http://i59.photobucket.com/albums/g285/pauli80/fb1.jpg

Turus on sitten sunnuntaina mätsäri, ihan vain tiedoksi jos joku haluaa mennä eikä ole huomannut. Mäkin mietin viitsisinkö ajella (kun joudun ajelemaan viikollakin melkein joka päivä Turkuun), mutta jos on kiva ilma eikä meillä ole muuta niin voisin käydäkin.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:43  
+
0
Juuri tuo kuva, kiitos. :kumarrus:
Mä kun en ollut ihan varma millä nikillä toi oli, kun ne on vaihdellut nyt uutukaisen foorumin mukana.
Täytyy näyttää toi kuva tolle miehekkeelle, kun en netistä mistään löytänyt kunnollista kuvaa tollasesta puvusta.

Tänään löytyi pienokaiselle peti ja toinen ruoka/juomakuppi (toinen tuli pentupakkauksessa) kynsileikkurit ja hammasharja. Pian on enää pentua vaille. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:22  
+
0
Mannatus, minkä koirakoulun kurssi toi on? Oliko kallis? Kuulostaa kyllä kivalle, just tollaselle peruskurssille haluaisin itekkin aluks. Miten meni bussimatkat ja treenit?

Miten te muut, jotka treenaatte tokoa, niin ootteko jossain seurassa vai käyttekö yksityisten kursseilla? Musta ois kiva, jos ois joku seura tms., jolla ois vakkaritreeniaika, ku noi kurssit ei kuitenkaan oo mitään kovin pitkiä (tai halpoja), mut en oo sellasia paikkoja viäl löytäny. Agiseuroilla on aina myös tokoryhmiä, mut ku pääsis sinnekin sit ensin... :wink: Toisaalta suurin osa treenistähän tehdään kotona, että yksinkin pääsee aika pitkälle. Häiriötreeniä ja koulutusvinkkejä ois myös kiva saada ja varmasti kurssi tai ryhmä tois myös motivaatiota.

Täällä oli tänään niin ihana ilma, melkeen 15 astetta lämmintä! :aurinko: Kävin vielä pidemmän iltalenkin ja jäätiin treenaamaan hiukan tokojuttuja ja heittelemään frisbeetä ja sitten mettän kautta kotiin. Nyt onkin sitte väsyny koira. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:30  
+
0
Nyt on ensimmäiset bussimatkat ja toko-tunnit takana. :)

Jännitin bussiin menoa varmaan enemmän kuin Manna. Pelkäsin, että vetää siellä kauhean haukkukonsertin ja saisin hävetä silmät päästäni ja luimistella suorintatieä ulos lähimmällä pysäkillä. Mutta Mannahan oli linja-autossa kuin kala vedessä. Varmasti pikkuinen oli peloissaan, kun istui/ makasi ihan tiiviisti mun jalkojen juuressa. Bussiin mentiin sylissä, mutta hienosti osasi hypätä bussista pois ja seuraaviin busseihinkin tassuteltiin molemmat ihan omin tassuin.

Kouluttaja oli todella mahtava. Kävi ilmi, että muut koirat ovat jo aiemmin tuttuja hänelle muilta kursseilta niin aluksi ennen varsinaisen tunnin alkua keskittyi täysin Mannaan ja tutustui. Heti kun huomasi, että Manna on arka eikä ole heti syöksymässä syliin niin meni maahan ja heitteli ympärilleen herkkuja ja lopulta Manna jo rohmusikin niitä ohjaajan sylistä. :)

Heti kun sisään astui toinen koira alkoi Manna haukkumaan mistä olinkin kertonut tälle päivällä viestissä. Kiinnitti heti uudestaan Mannan huomion ja kertoi samalla, että Mannan haukkuminen viittaa selvästi pelkoon. Kysyi olenko käyttänyt naksutinta ja kun vastasin kieltävästi alkoi hän neuvoa kuin siihen on helppo kouluttaa ja että voisi olla hyvä alkaa opettamaan Mannaa kohtaamaan muita koiria. Pitkän matkan päästä naksuttaa ensin ja sitten lähempää esim lenkeillä yms. Hieman näyttikin miten ehdollistaa naksuttimeen. Heitteli herkkuja ja naksutteli Mannalle.

Itse tunnilla sitten opetettiin perusasentoa ja meille sekin näytettiin hitaasti ja selkeästi. Käytiin myös hieman läpi seuraamista. Jäi kyllä ihan mielettömän hyvä fiilis tuosta paikasta, kun saatiin niin paljon henkilökohtaisia neuvoja ja apuja. Hieman tarkempi selostus blogissa. :)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:31  
+
0
Mä käyn itse ihan vakituiseen yhden seuran treeneissä viiden kilsan päässä. Olen ollut tosi tyytyväinen, valittamista ei ole ollenkaan =) Etukäteen jo harmittaa se, että jos joskus joudun muuttamaan pois Tampereelta, niin jää hyvä seura sitten tänne =/

Nyt olen muutamien tuttujen kanssa organisoimassa omatoimi treenejä. Tällä hetkellä tavataan satunnaisesti jossainpäin Tamperetta ja treenaillaan. Puhetta olisi, että jos syksyn tultua vuokraisi enemmän tai vähemmän säännöllisesti jonkin lähialueen koirahalleista ja pitäisi siellä treenejä. Kukaan ei ohjaa, otetaan vain näitä yhteisliikkeitä muutama ja sitten jokainen tekee omia juttujansa. On ollut tosi mukavaa, tulee varmasti treenailtua =)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:43  
+
0
Mannatus, kiva että meni noin hyvin! Tosta on hyvä jatkaa! :hymy: Mäkin oon katellu ton Tuijan koirakoulun kursseja, kuulostaa kyllä hyvältä paikalta, jos kerta noin paljon saa henkilökohtaista ohjausta.

Rommitus, minkälainen seura toi on, jossa treenaatte? Pitäs varmaan itekkin kattella, onko täällä jotain "yleisseuroja", mihin pääsis mukaan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 23:02  
+
0
Hienoa Mannatus! Kiva että siellä on ohjaaja jolla on aikaa paneutua teihin kunnolla. Varmasti Mannakin saa itsevarmuutta siellä muiden keskellä kun ympäristö ja koirat tulevat tutuiksi :)

Me emme ole koskaan käyneet näissä kaupallisissa koulutuksissa. Olen jäsen kolmessa koira ry:ssä, ja osa agility ja toko koulutuksista ovat olleet jäsenille täysin ilmaisia koulutuksia. Ja maksullistenkin kurssien kurssimaksu on ollut parin kympin luokkaa/kausi (noin 20 koulutuskertaa). Agility talvella tosin huomattavasti kalliimpi. Kuulun myös tokotoimikuntaan, ja meillä oli koko talven kimppatreenit kerran viikossa. Niissä treeneissä ei ollut varsinaista vetäjää, vaan jokainen veti vuorotellen muille. Toimii hyvin :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:34  
+
0
Spämmätäämpä vielä ketjua meidän eilisellä treenivideolla :wink:
Pientä ratatreeniä. Ja minun "hienoista" ohjausliikkeistä ei kannata välittää, ihme pyörimistä välillä..
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:45  
+
0
Voi apua kun ihana. Varsinkin tuo Sirun istuminen jalan viereen. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 11:11  
+
0
Tutuli, se on ihan sellainen harrastajien itsensä muodostama tokoon keskittyvä seura Hervannassa. Iso etu näin opiskelijalle on se, että koulutus on ilmaista =) Kovasti olen tykännyt, erittäin asiantuntevia ja hyviä opettajia. En tiedä onko vastaavia seuroja muualla, itse kuulin tästä puskaradion kautta.

Rommi on nyt harjattu. Olipahan taas homma, jätkä kun ei millään olisi halunnut seistä paikoillaan. Miehen kulkemisia piti silmä kovana seurata. Ja se kynsien leikkaaminen. Rommilla on raivostuttava tapa nyppiä jalkaansa pois, kun niitä hoidetaan. Emonsa on kuulemma ihan samanlainen. Rommi kyllä antaa tehdä ihan nätisti muuten, mutta aina välillä pitää nyppiä jalkaa pois. Otin pari kuvaa, voisin oikeastaan laittaa ne tähän. Tuleepahan testattua sitten tuo kuvan liittäminen tänne.

Ensimmäinen kuva on muutaman päivän takaa, leikin vähän kameran asetuksilla. Kuva on teknisesti heikko, mutta tunnelmaltaan aivan ihana. Piti muuntaa se mustavalkoiseksi, kun on niin ihana.


Nämä kuvat otin sitten harjauksen jälkeen. Himpun verta etuviistosta, mutta itsekseni kun otin..

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 11:18)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 17:14  
+
0
Kaunis <3

Onkos täällä muuten väkeä täältä Treen suunnalta? Aattelin et mitenhän voisi tulla vaikka seuraamaan agi tai toko treenejä? Nuo kun on sellaiset mitkä itseäkin kiinnostaa, mutta olisi mukava tutustua lajeihin ihan näkemällä shelttejä "työn"touhussa. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 17:51  
+
0
Kyllä on epistä, että on tollasia seuroja, joissa saa puoli-ilmaseksi harrastaa! Kivahan opiskelijan on maksaa esim. 100 € kaheksan kerran kurssista... Alissan emän kanssa toisaalta harrastetaan myös tokoa, eikä senkään kanssa kuulemma oo käyty ku parilla kurssilla ja hyvin on menny. :hymy: Itsestähän se loppujen lopuksi on kiinni, että paljonko jaksaa treenata. Sen takia tollanen vakiotreenipaikka olis mulle hyvä. :nauru:

Ihana Rommi! Ai Rommi seisoo, kun sitä harjataan? Kuin kauan sulla menee harjauksessa? Itse oon todennu seisottamisen mahottomaks, ni nykyään Alissa makaa kyljellään, kun harjaan ja sitten vaihdellaan asentoa. Peppukarvat on tosin pakko harjata niin Alissan seistessä, sitä se kyllä inhoo. Ei toi vempula jaksa seistä niin kauan, ku harjauksessa menee. Ja Alissalla on myös toi ärsyttävä tapa nykiä tassuaan, kun kynsiä leikataan. Se on raivostuttavaa, kun on just löytäny hyvän kohdan ja sit tassu vetästään pois. :mad: Sitten mää torun Alissaa ja mulkoilen sitä pahasti. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 17:52)

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:36  
+
0
Sonik, mun puolesta tosiaan voit tulla seuraan meidän omatoimitreenejä, en usko, että muitakaan haittaa. Pitää siellä toisaalla taas huudella ajoista.

Joo, mä harjaan Rommin seisten. On jotenkin helpompaa itselle. Mitähän mä sanoisin, että mulla menee aikaa.. Mä harjaan Rommin noin joka toinen viikko, välillä lipsuu, mutta tuohon pyritään. Sellainen 15-30 minsaa menee, riippuen siitä kuinka perusteellisesti harjaan. Rommilla ei tuota turkkia ole niin pahasti kuin joillain shelteillä, joten aikaa ei mene niin paljoa.

Mä vain annan Rommille seiso käskyn ja sitten harjaan. Aluksi mies aina syötti nameja, pysyi hyvin siinä. Nykyään pystyn hyvin harjaan yksinkin, mitä nyt hännän ja housukarvojen harjaus aiheuttaa taisteluja. Rommi ei tykkää tuosta yhtään ja istuu.. Kauluksen harjaan niin, että Rommi istuu. Vatsakarvoja olen tosi laiska harjaan (noloa), pitäisi harjata useammin, kun kuitenki joka viikko leikkaan kynnet ja trimmaan tassukarvat..

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:39  
+
0
Joo, huudellaan.. :D

Trimmaatteko muuten korvakarvoja, vai tassukarvat vaan?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:02  
+
0
Hui kamala, luulin jo hukanneeni teidät. Entinen Friz, nykynen Adetson. Oon aiva kauhistellu ku en oo enää päässy tänne vanhalla osotteella, mutta onneksi aamulla löysin taas tän palstan. On vähä muuttunu joo :) Mä toistaseksi vielä tykkään tästä uudesta vaikka muut viissiin vähä moittii :) Oli hieman kova homma lukea teidän kaikkien tekstit tältä ajalta, 5 sivua :nauru: On tää shelttipalsta vaan pro :)

Ilmotin Adan Tuurin näyttelyihin, ekat näyttelyt, jaiks. Onko muita tulos? Mitää menestystä en lähe hakeen, olis vaan kiva kuulla mitä mieltä siitä ollaan :)

Olis niin paljo kommentoitavaa teidän juttuihin, mutta en enää edes muista puoliakaan mitä mun piti kommentoida.. Ihania kuvia ja hyviä terveystuloksia :)

:aurinko:

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:32  
+
0
Tosi hieno video Suzunalla!! Mulla ei ole toivoakaan saada mitään videoita mistään, ei mulla tosin ole videokameraakaan mutta saahan tuolla kameralla pieniä pätkiä kuvattua. Mutta mun äiti ei tosiaan osaa kuin tasan tähdätä kameralla vähän sinnepäin ja painaa laukaisinta (ja sitäkin piti harjoitella melkoisesti :roll: ), ei toivoakaan mistään zoomailusta, tarkentamisesta saati videosta... Sitten kun palataan kotiin voin tietty pakottaa miehen siihen hommaan mutta sekään ei kyllä ole mikään tekniikan nero...

Tutuli, kyllähän Turun seudullakin varmasti on seuroja, mukaan vain. Jopa täällä tuppukylässä olisi, mutta me nyt ei päästy mukaan kun ei alkanut mitään meille sopivaa sopivaan aikaan. Ja harmi kyllä mulle selvisi vasta vajaa kuukausi sitten, että tuossa naapurikaupungissa olisi myös yksi seura, ja sen kursseille oltaisiin päästy heti toukokuussa, agiin ja tokoon :ttou: Mutta ei me nyt ehkä mennä kun toukokuun lopulla lähdetään.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:36  
+
0
Rommitus, siis sulla menee 15-30 minuuttia harjaamiseen? :eek: Ei Alissallakaan sitä karvaa kauheasti oo, mut mulla on joskus menny varmaan 1,5 h... Miten sä harjaat? Mä yleensä kostutan kyljet ja selän pöyhimällä Roger Paralla ja sitten käyn vielä kammalla jakauksittain läpi. Noihin kylkiin ja selkään mulla menee eniten aikaa, joskus oon jopa jättäny muut "osiot" toiseen kertaan, kun en oo enää jaksanu, eikä oo koirakaan. Kauluksen mäkin harjaan niin, et Alissa istuu ja harvoin tulee mullakin mahakarvoja harjattua, niissä ei oo koskaan takkuja. Harjaankohan mä jotenkin liian tarkasti? Välillä itelle tulee joku pakkomielle, ku vielä lähtee hiukan karvaa ja vielä ja vielä... :nauru: Toisaalta jos harjaisin vähän useemmin, ni sitä karvaakaan ei lähtis niin paljoa.

Muoks. Kattelin noita seuroja nyt sitten tarkemmin ja löysin kaksi ihan potentiaalista seuraa: Turunmaan kennelyhdistys ry ja Turun seudun kääpiökoirat ry. Tosin musta tuntuis ehkä hiukan hassulta liittyä tohon kääpiökoiraseuraan, mut ei Alissakaan mikää jätti oo. :nauru: Aika vähän tuntuu olevan tollasia yleisseuroja, paljon löysin metsästys-, palveluskoira- ja rotuseuroja. Tolla Turunmaan kennelyhdistyksellä näyttäis olevan tokoa aina maanantaisin ja vain jäsenmaksun hinnalla, että se vois sopia. :hymy: Pitää soitella ja kysellä. Tokokursseissa on se vika, et jos sattuukin juoksut alkamaan, niin menee hyvä kurssi sivu suun, joten en uskalla ilmottautua.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:55)

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:45  
+
0
Kyllä mä korvakarvojakin trimmailen, taitan taas sen korvan alas ja harjaan sitten karstalla karvat ylös => palkkisaksilla saksin karvoja sillein sopivasti. Leikkaan vähän vähemmän kuin muut, ihan sen takia, kun Rommilla on kevyet ja isot korvat, niin jos on enemmän sitä korvan taustalla olevaa karvaa, niin ne voi tupeerata ylös. Tällöin korva näyttää pienemmältä.

Mä kastelen kanssa kyljen ja selän. Sen jälkeen annan koiran ravistella ylimääräiset pois, pöyhin vähän käsillä, jotta kosteus leviää kaikkialle. Sen jälkeen harjaan vastakarvaan koko kyljen. Sitten taitan kädellä karvaa ylös vastakarvaan niin, että ihoa näkyy. Sen jälkeen harjaan myötäkarvaan pieniä tuppoja. Tämän saatan toistaa pari kertaa/kohta. Pitäisi melkein pyytää mies videoimaan tuo, vaikea selittää. Paraa kuitenkin käytän koko ajan. Metallikampaa käytän ainoastaan, jos on takkuja ja sitten korvakarvoihin ja jalkahapsuihin. En mä tiedä miten sheltti pitäisi oikeasti harjata, kukaan ei ole näyttänyt. Mutta noin saa ihan riittävän hyvin koiran harjattua mielestäni. Mä veikkaan, että meidän koirien kokoero vaikuttaa tuohon aikaa. Tosin en ole ikinä mitään tarkkaa aikaa katsonut, joten arviolta heitin tuon 15-30 minsaa.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 18:30)