Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:41

Shetlanninlammaskoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:41  
+
0
Ootte te melkoisia "höpöttäjiä" kun 50 sivua on jo täynnä :peukku:
Joten tästä sitten uutta turinaa kehiin, edellinen löytyy tästä linkistä = shetlanninlammaskoirat, osa 1
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:56  
+
0
Jjee, hyvä me! :nauru: On ne niin :love:

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 14:58  
+
0
Shelteistä riittää juteltavaa!. :nauru:

Me oltiin Viivin kans tänään piknikillä, oli se kyllä aika menoa se... siellä oli niin paljon nähtävää ja ihastelevia ihmisiä meni ohi niin ei Viivi meinannu pysyä paikallas melkei ollenkaan. Mutta kuitenkin saatiin syötyä kesän ensimmäiset mansikat ja herneet! Nam.

Ollan jo jätetty tota vauvaa vähän yksinäänkin, ihan sen verran, et käydään tossa lähistöllä kävelyllä. Kongin ja muiden herkkujen avulla se ei ole edes huomannu meidän lähtevän eikä huuda. =) Edelleen kyllä on se, että kun me ollaan molemmat kotona ja toinen lähtee käymään jossakin niin sen perään saatetaan huutaa tosi kovaa!

Ei siitä meinannut saada piknikki kuvia kun se veuhkoili kokoajan, tässä on nyt vaan tällanen.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 16:23  
+
0
Hyvä me! :peukku: Ja ihana Viivi :love:

Meillä hellettä piisaa: tänään +38 astetta, huomiseksi luvassa saman verran ja maanantaiksi "viilenee" 34 asteeseen :nauru: No mulle kyllä kelpaa, rakastan lämpöä. Vähän harmi että täällä sisällä on myös tosi kuuma, olisi kiva jos noille elukoille olisi joku viileä paikka, mutta hyvin nuo näyttävät pärjäilevän kuitenkin. Onneksi ei ole nyt mitään vanhuksia tai huonokuntoisia lemmikkejä.

Mua alkaa pikkuhiljaa risoa että tuo piski puree mua AINA käteen kun palkkaan leluilla :mad: Onko kellään muulla tällaista ongelmaa, siihen ei taida auttaa kuin nahkarukkaset...? Voi olla että mua katsottaisiin vähän hitaasti jos menisin näillä säillä agitreeneihin nahkahanskat kädessä. Ärsyttää kun aina on kädet mustelmilla ja nyt osui yhden sormen niveleen niin että se on ihan turvoksissa :roll:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 19:48  
+
0
Me vietiin vauva just hoitoon perjantaihin asti ja kyllä ottaa koville. :suru: Itku tuli, kun kaarrettiin pois pihasta.
Koti on ihan autio ilman hännänheiluttajaa. Huomenna aamusta lähdetään tennisleireilemään Pajulahteen, eikä sinne voi ottaa koiruutta mukaan.

Onneksi on hyvässä hoidossa mun äidillä ja kaverina 3 vuotias shelttipoika. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:53  
+
0
Huh hellettä! Kyllä ottaa koiralle tää kuumuus koville, lenkillä mulla oli sellanen olo, et kävelis jonkun koiravanhuksen kanssa. :nauru: Pakko siis tehdä pitkä lenkki vasta illalla.

Torstaina olin meidän mökillä mun kolmen siskon kanssa ja Alissa pääs tietty mukaan. Aamulla lähettiin mökille ja matkattiin mökille kahella bussilla ja piipahdettiin myös Turun keskustassa. Alissa osas kyl käyttäytyä niin nätisti sekä kaupungissa et bussissa. :hymy: Bussissa Allu vaan makoilee ja silmät lerpsuu. Toisessa bussissa yks nainen katteli Alissaa pitkään hymyillen ja kysy sit viimein, et: "Onks toi ihan puhdas collie?" :nauru: Hänellä on kuulemma ollu 30 vuotta collieita ja oli miettiny, et on ehkä kuitenkin hiukan liian pieni collieks. Sit se kysy, et eiks sheltit yleensä oo kauheen arkoja, vaikka Alissa ei ookkaan. Kauheen sitkeessä tuntuu istuvan toi mielikuva. :mietiskel:

Mökillä me tietysti uitiin ja koitin saada Alissaakin veteen leluilla ja nameilla. Neiti kasteli just tassut ja sit äkkiä pois. Me sitten kannettiin Alissaa hiukan syvemmälle, niin et se ui muutaman metrin ennen ku tassut ylsi pohjaan. Näytti se kyl ihan tykkäävän uimisesta, kun se sai sen jälkeen kauheen hepulin ja juoksi häntä heiluen laiturille. :hymy: Uiks teiän muitten sheltit?

Meillä korkattiin myös punkkikesä yks päivä, kun löysin Alissan poskesta punkin ja toisen kainalosta, kun tein perusteellisen tarkastuksen. :mad: Oli venähtäny Exspotin laittoväli hiukan liian pitkäks... :ttou:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 10:48  
+
0
Täälläkin on punkkeja näkynyt. Milossa on ollut kävelemässä varmaan neljä punkkia nyt viiden päivän aikana. Ja se on niin ihanaa tuosta pentukarvasta yrittää nyppiä niitä irti, kun tuo poika ei aina jaksa olla aloillaan. Mutta tuo on niin kova pyörimään joka paikassa missä on vähänkin pidempää heinää, ja asiaa ei helpota sekään, että emäntä vihaa punkkeja varmaan eniten koko maailmassa.. :roll: Mutta nyt pidän silmät täysin kiinni tuossa otuksessa, ettei kollähdä niihin punkkiparatiiseihin. :paapatus:

Ensi viikolla Milokin pääsee kokeilemaan uimista, sillä lähden kaverin luokse ja heillä on siellä oma ranta. Poika pääsee samalla näkemään hieman uusia kasvoja, ja kyllä sieltä uusi shelttikaverikin tuolle löytyy. :wink: Onpahan joku joka saa tuon varmaan uimaan, kun hieman näyttää mallia. Itse kyllä tahtoisin tuosta hurjan vesipedon. :nauru:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 10:54  
+
0
Niin jonnekin tutun luo onkin varmaan ihan hyvä viedä pentu uimaan jos on oma ranta. Nää kelit on nyt sellaset, et tekee kokoajan mieli uimaan, mut ei tota pentua varmaan viitti viedä sellaselle rannalle missä on/on ollut muitakin vieraita koiria.. jos siellä kuitenkin on jotain jätöksiä ym kun ei oo vielä rokotuksia. Mitä mieltä olette? Avon äidin mökille pitäs päästä täs joskus, mut se täytyy kunnolla suunnitella kun sinne on kuitenkin vähän matkaa.

Käyttääkö muuten kukaan koiralle sellasia autovaljaita vai onko teillä häkkejä tms? Me aateltiin sellaset valjaat hommata...
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 14:14  
+
0
En kyllä suosittele ketään varta vasten koulimasta sheltistä vesipetoa, se märän koiran haju (pienessä) autossa on aika... voimakas :nauru: Ja etenkin jos koira on isoturkkisempaa mallia niin se kuivuminen sitten kestää ja kestää, ja jos on kovin herkkäihoinen niin siitä voi sitten tulla kaikenlaisia ongelmia jos usein käy uimassa.

Quincy ui kyllä kuten kuvasta näkyy mutta ei se mikään vesipeto onneksi ole. Itsekseen menee kyllä kahlaamaan mutta ei enempää, mutta lelun perässähän tuo hyppäisä vaikka pilvenpiirtäjän katolta joten lelun perässä uikin kyllä. Meidän russeli on hommasta innostuneempi mutta se onkin kuiva melkein heti kun on kerran ravistanut. Ei me kyllä juuri uimassa käydä kun sitä varten pitäisi lähteä varta vasten autolla, mutta lenkkeillessä käydään välillä purossa kahlailemassa.

Täällä meillä alkaa kuumuus olla vähän tukahduttavaa, yöllä tuli ukkoskuuro niin että tänä aamuna olo oli kuin jossain trooppisessa kasvihuoneessa :nauru: Ulkona onneksi vähän tuulee ja siellä on muutenkin ihan miellyttävää nyt kun ei ole enää niin kosteaa, mutta sisällä vähän ärsyttää kun lämpöä alkaa olla se 40 astetta ja ilma ei vaihdu yhtään. Eihän täällä sisällä mihinkään viilenekään kun yölläkin (menin nukkumaan kello 3 :roll: ) lämmintä oli 29 astetta.

Ulkona kyllä tykkään tuosta helteestä ja saisi jatkua mun puolesta vaikka ikuisesti, mutta täällä sisällä olisi ihan kiva jos hiki ei virtaisi kun istuu sohvalla. Nimim. tänään tähän mennessä kolme kertaa suihkussa käynyt. Koiraa ei helteet haittaa yhäkään, sisällä kyllä vain makaa mutta ulkona riekkuu menemään ihan normaalisti :roll:

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:45  
+
0

Eevus kirjoitti:

Käyttääkö muuten kukaan koiralle sellasia autovaljaita vai onko teillä häkkejä tms? Me aateltiin sellaset valjaat hommata...



Minä ostin edesmenneelle sheltilleni autovaljaat sen jälkeen kun ajaa paukautin talvella ulos tieltä! Tuolloin olin autossa yksin ja selvisin pienellä päänsäryllä ja auton keulan ruttaantumisella, mutta tuli mieleen että jos se koira olisi ollut siellä takapenkillä (kuten yleensä eli vapaana ihan irti, tykkäsi autoilusta ja istuskeli/makaili paikallaan), niin se olisi lentänyt niskaani kuin leppäkeihäs. Sen jälkeen ei yksikään koira ole irtonaisena autossani matkustanut. Jeps, nyt on sitten tuo uusi pikkupentu, jonka kanssa mietin että miten ton kirpun nyt mihinkään kiinni laittaisi :mietiskel: Toinen auto harkinnassa :peukku: mutta vasta tuossa syksymmällä.
nahkapoika s.8/11
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:47)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 02:20  
+
0
Joo ei koiraa saa vapaana autossa pitää eikä ainakaan missään nimessä takapenkillä. Meillä koiria on kuskattu pelkääjänpaikan jalkatilassa silloin jos ei ole saanut boksia autoon. Normaalisti koirat kulkevat takakontissa ritilän takana.

Mutta noita valjaita kokeilin kerran kun oltiin menossa kaverin kanssa johonkin, ja kahta aikuista, kahta keskikokoista koiraa, yhtä lasta turvaistuimessa sekä tavaravuorta ei saatu sopimaan fiestaan niin että molemmat koirat olisivat olleet häkissä :nauru: Ihan näppärästi se meni niinkin, oikeastaan ajattelinkin ostaa sellaiset valjaat varalle mutta en ole nyt vielä saanut aikaiseksi. ajattelin että tuo solmiutuu niihin valjaisiin totaalisesti mutta ihan tyytyväisenä se siellä takapenkillä makoili.

Meidän vanhalla koirallakin oli aikanaan sellaiset mutta se oksensi aivan jatkuvasti jos joutui matkustamaan penkillä, joten niiden kanssa matkanteko ei oikein sujunut.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 09:45  
+
0
Mulla on sekä että. Mulla on sellainen iso kovamuovinen lentoboksi ja sitten valjaat. Riippuen matkan pituudesta ja minne mennään, jompi kumpi on käytössä. Mitä lyhyempi matka, sitä useammin käytän valjaita. Näyttelyt ja kisat ovat eri asia sitten, silloin on boksi. Kummassakin tapauksessa koira matkustaa takapenkillä. Kovin hyvät valjaat mulla ei ole, ne klipsit ovat muovia. Eihän ne oikeassa kolaritilanteessa pidä, en nyt merkkiä muista, mutta niitä on myynnissä parempia valjaita. Boksi on siitä turvallisempi, että jos kolari tulee, niin eläin pysyy siellä häkissä ja pelastajat voivat vain nostaa sen pihalle.

Itse haaveilen siitä, että joskus olisi sellainen farmari, johon voisi takakonttiin/paksiin tilata mittojen mukaan tehdyn häkin, joka ei rytisty peräänajotilanteessa. Maksavat vain mansikoita eikä meillä ole edes sellaista sopivaa autoa. Perinteisen henkilöauton takakontti ei ole oikein sopiva paikka kuljettaa mitään elävää =D

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 10:18  
+
0
Hei kaikille pitkästä aikaa! :aurinko:

Nyt on kesälomat lomailtu ja paluu sorvinääreen. Ai että olisikin mieli vielä tehnyt lomailla toinen kaksi viikkoa. Juhannus meni pohoojoosessa luannon helemassa järven äärellä. Siellä oli Sirulla kavereita ja uimistakin hieman harjoiteltiin :hymy: Myös toissapäivänä käytiin uiskeltelemassa, ja nyt päästiin niin pitkälle että ei tassut yltäneet enää pohjaan! Kovasti tassut vispasivat kun pitelin kellutusliiveistä kiinni ja tyttö polki vettä että rantaan pääsisi :nauru: Kahlailee jo ihan itse, mutta uimaan saa vielä houkutella.

Onpas täällä tällä aikaa pulistu vaikka kuinka! :eek: Sheltti-ihmiset on sosiaalista porukkaa :wink:

Onnea kaikille pentuuntuneille :love:

Loman aikaan sain uuden autonkin alle ja hyvä on ollut ajella. Etenkin näillä helteillä kun on viimein toimiva ilmastointi. Mietteissä on myös ollut ostaa konttiin hieman isompi häkki kun sillekin olisi nyt hyvin tilaa. Mutta toisaalta nyt ollaan tekemässä (viimein) asuntokauppoja, niin taitaa nuo muut ostokset jäädä hetkeksi aikaa. Jos tälläviikolla tehtävä kuntotutkimus näyttää hyvältä niin kaupat tehdään ennen kuunvaihdetta ja sitten vain muuttohommiin. Olisi sitten viimein se aina haaveiltu omakotitalo :hymy: (Takapihalle mahtuisi hyvänkokoinen agilitytreenirata!:cool:)

Aurinko paistaa ja elämä hymyilee :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 10:52  
+
0
Hei Suzuna, tervetuloa takaisin!:heiluti: Pari viikkoa pohjoisessa taisi tehdä hyvää teille. Kelpaisi mullekin:nauru:

Täytyy mennä katselemaan niitä autovaljaita tonne kaupoille. Toivottavasti löytyis semmoset mis olis säätövaraa niin, että menee tolle pikku pennulle ja sitten vielä myöhemminkin! Ensimmäisen "pitkän" automatkan teemme parin viikon päästä kun menemme porukoiden luo näyttämään uutta tulokasta. Viivi on muuten ottanut tosi hyvin ton automatkustamisen. Ei me sitä sen kummemmin siihen olla "opetettu", menty vaan autoon :hymy: ja se on siellä ihan rauhallisesti, yleensä nukkuu jos matka ei ole mikään tosi lyhyt. Viivi oli silti just päivää ennen kun haimme sen matkustanut parinkymmenen minuutin matkan/per suunta kasvattajan kanssa eläinlääkäriin ja sitten seuraavana päivänä vajaa kahden tunnin matkan kasvattajalta meille... ehkä se on saanut hyviä kokemuksia eikä ole mikään herkkä matkustamiselle.

Mulle muuten riittäis nää helteet jo, vois nyt edes vähän viiletä. En ole mikään helleihminen, pääasia, että kesällä on lämmin, ei tarvi olla mikään tuskasen kuumaa...
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.07.2010 klo 11:00)

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 11:29  
+
0
Joo valjaat on hyvät autoon, meilläkin matkustetaan niissä :hymy: Ja oon itekki tykänny eikä oo koirakaan mitenkää moittinu. Ostin ne Adalle ku se oli apaut 4kk. Mut olkaa varovaisia jos niitä tosiaan oikeen pienelle pennulle ostatte, ku sitäki meille liikkees varoteltiin että koira saattaa niihin kuristua jos esim. tippuu penkiltä eikä tassut ota maahan. Ada on pari kertaa tippunu olisko ihan ajon aikana mutta onneksi ei oo kuinkaa käyny. Ku tuoki on vähä kakspiippunen juttu, että jättääkö sen vyön vähä pitemmälle niin että ne tassut ottais maahan jos tippuu vai laittaako nii lyhkäseksi ettei pääse kovin reunalle.. Pentuna meillä oli aika kireenä, nyt pitkänä. Vieläki välillä jänskää jättää Ada autoon yksin niiden kans mutta onneksi ei oo mitenkää käyny.

Joo mua kans toisaalta ahdistaa tällaset +30c helteet ku on jo niin kuuma ettei oikeen ees saa tehä mitään ja mä en osaa olla tekemättä mitään :nauru: Onneksi huomenna kaverin kans sovittiin rantsupäivä :aurinko: Nyt taidan mennä siivoon auton sisältä, pakko, vaikka ei 'saisi' ku näin kuuma on.. Mutta mä en osaa vain olla :nauru:

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:43  
+
0
Ihana kuulla virkistyneistä lomaltapalaajista :) Oma loma vasta tuloillaan...nyt onneksi muutama vapaapäivä. Eilen käytiin katsomassa Karjaan näyttelyn sheltit (tai osa niistä), lähdin suoraan yövuorosta miehen kanssa ajelemaan ja luoja sentään kun oli kuuma! Se valvominen ja lämpö ei suoraan sanottuna ollut ihan paras mahdollinen yhdistelmä.

Meillä koirat matkustaa farkun takana metallihäkissä. Molemmat samassa, hankintalistalla on isompi kun Stella kasvaa kuitenkin, on sitten paremmin tilaa. Hankintalistalla myös uudempi farkku, ILMASTOINNILLA! Kaksi lasta, kaksi koiraa ja nää lämpötilat =mahdoton yhdistelmä. Välillä Stella on kans matkannut pelkääjänpaikan jalkatilassa, silloin alussa enemmän kun voi pahoin autossa ja oksensi. Nyt ei enää onneksi sitä tee, mutta ei se autoon mitenkään innosta hihkuen vieläkään mene.

Stella kävi eilen uimassa :eek:, paineli tuon spanielin mukana ja ihan veteli kunnon uimalikkeitä, pinnalla pysyi joten näköjään osaa uida :nauru:. Oli aika säälittävän näköinen ruipelo kun vedestä nousi. Oli puhtaan näköistä merivettä joten uskalsin päästää, sinilevät aina se riski. Suihkutin kuitenkin sitten suolavedet pois. Ihan tavallisella rannalla oltiin, jonne saa ottaa koirat mukaan. Kyllä mä oon Stellaa kuljettanut joka paikassa mukana vaikka rokotesuoja ei vielä olekaan täysi, ens vkolla saa tehosteet. Katson vaan ettei laita kuonoaanmihinkään epäilyttävään.

Jos nyt jaksais taas vähän siivoilla, koirat vetää lonkkaa joten jos ulkoiluttais imuria vähän edestakasin :nauru:...

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 08:59  
+
0
No kyllä se loma tosissaan teki hyvää :jjei:

Meillä Siru on luontainen matkustaja, aina kun autoon päästään niin käy heti nukkumaan ja pää nousee vasta kun auto pysähtyy. Meillä jo tytön hakureissu oli melkein 10 tunnin ajomatka :nauru:

Nyt on kyllä myös pakko valittaa tästä kuumuudesta, ei ollut kiva mennä nukkumaan kun sisällä oli illasta +29,1 astetta. Yritä siinä lämmössä sitten nukkua :mad:

Sumppisuu näitkö Karjaalla uroksia? Sirun veli oli siellä kehässä pyörähtämässä. En ole varma mutta todennäköisesti avo kehän ensimmäinen koira :hymy:

Kävästiin ajamassa ohi tästä omakotitalosta mistä nyt kauppaa hierotaan, huh mikä viidakko siellä takapihalla oli! Kunnon puutahrajyrsimellä saa mennä ruohon leikkaamaan ja pensaat trimmailemaan, että saa pihan esille. Hommia ja laittamista on aika paljon, mutta saapahan sitten mieleisen :hymy: Mitenkäs kaupunkialueella puiden kaataminen? Pitääkö tuollaisen keskikokoisen koivun kaatamiseen kysellä lupia?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 09:39  
+
0
Suzuna: Jep, tuttu koira tuo Sirun veli. Asumme samalla paikkakunnalla, samassa agiryhmässä treenaillaan ja muutenkin ollaan tekemisissä. Maailma on pieni! :nauru: Onnea talokauppoihin! Täällä ei saa kaataa puita ilman lupaa, oksia kylläkin voi harventaa. Meilläkin on omassa pihassa kepit, 3 hyppyestettä ja minipuomi...ja lapsille hiekkalaatikko, keinut ja leikkimökki, kaikille omat huvitukset!

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 09:51  
+
0

Sumppisuu kirjoitti:

Suzuna: Jep, tuttu koira tuo Sirun veli. Asumme samalla paikkakunnalla, samassa agiryhmässä treenaillaan ja muutenkin ollaan tekemisissä. Maailma on pieni! :nauru: Onnea talokauppoihin! Täällä ei saa kaataa puita ilman lupaa, oksia kylläkin voi harventaa. Meilläkin on omassa pihassa kepit, 3 hyppyestettä ja minipuomi...ja lapsille hiekkalaatikko, keinut ja leikkimökki, kaikille omat huvitukset!



Voi kuinka hauskaa! :nauru: Näin sitä huomaa tosiaan kuinka pienet on piirit!

Kiitoksia, toivotaan että kuntotarkastuksessa ei nyt mitään löydy niin päästään kauppoihin! :hymy:
Täytyypäs sitten kauppojen jälkeen kaupungille soitella ja kysellä tuosta puun kaatamisesta, on todella tyhmästi keskellä pihaa, joten pois pitäisi saada. Aidan varmaan saa rakentaa ilman lupia? Tarkoitus olisi vetää verkkoaita pihan ympäri tienviertä, viereiselle tontille sitten on jo aita välissä.

Tavoite olisi takapihalle saada noin 5 hyppyä, kepit ja täysikokoinen puomi. Isäni on lupautunut sellaiset mittojen mukaan minulle rakentamaan. Putki myös on hankintalistalla (tällainen tekisi mieli tilata). Ah että en malttaisi odottaa :nauru:
Meillä minä saan takapihan kokonaisuudessaan itselleni ja mies taas saa autotallin ja etupihan :wink:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.07.2010 klo 12:52)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 18:38  
+
0
Ai että sain äsken mitä parhaat naurut :nauru:
Laitoin ensimmäistä kertaa Sirun vesikuppiin jäitä, ajattelin että viilentäisi kun sisälläkin on se 30 astetta. Mutta Siruhan siitä vasta hölmistyi että MITÄ IHMETTÄ sinne kuppiin meni! Siinä se sitten tuijottaa toljotti kuppia. Välillä haisteli ja peruutti pois ja sitten taas lähemmäs tuijottamaan ja haistelemaan. Ai että mikä ihana hölmöläinen :nauru:

muoks. No nyt keksin viilentää tuota koiraa kääräsemällä pari kylmäkallea pyyhkeeseen ja pistämällä me koiran viereen sen maatessa. No siitähän vasta pitikin ihmetellä että MITÄ IHMETTÄ! :nauru: no sittenhän tietysti piti repiä auki pyyhe minkä sisällä nämä kallet olivat ja sittenhän ne piti nuolla innokkaasti niin että pinnan huurre lähti. Sitten saattoi köllähtää viereen vain lepäilemään :hymy: Viimein loppui tuo kokoaikainen läähätys, ilmeisesti kuitenkin hieman viileyttä huokuu ja helpottaa.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.07.2010 klo 19:18)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 14:00)