Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:41

Shetlanninlammaskoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 22:13  
+
0
Suzunan talokauppasuunnitelmat kuulostavat ihanalta! Voi että, toivottavasti talo on kunnossa ja saatte sen.

Mä en ole ikinä sen kummemmin haaveillut omakotitalosta, mutta nyt kun on lapsia niin olisihan se kyllä tosi kätevää. Ja portaiden ramppaaminen ärsyttää. Ja marsuille ja kissoille saisi ulkohäkit (erilliset :nauru: )... Koirille lienee aika samantekevää missä asutaan, Quincy ei missään pihalla yksin viihtyisi ja tuo toinen taas riehuu kaiket päivät niin ettei todellakaan jaksa kotona kuin nukkua.

Me asutaan ihan vuokralla tässä pikkukerrostalossa, ei ole vielä mitään konkreettisia suunnitelmia tulevaisuuden asumismuodosta. Jossain vaiheessa toki ostetaan jotain omaa, eli varmaan sitten kun miehen nykyinen työnantaja lopettaa, sitä ennen ei voida tästä mihinkään lähteä. Mutta ei ole sen tarkempia suunnitelmia pitäisikö vuokrata joku tila, ottaa hitosti lainaa ja ostaa "oma" vai ostaa pelkkä talo ja käydä vieraalla töissä. Joka tapauksessa pitää odottaa että miehen vanhempien tilalla tehdään sukupolvenvaihdos, sitä ennen ei ole varaakaan.

Ja ollaanhan me joskus leikillään ajateltu että tultaisiin Suomeenkin, mutta ei siitä mitään tulisi. Siellä meillä olisi vähän maata ja talo, se kuuluu mun suvulle mutta loput sukulaiset voisi varmaankin ostaa ulos aika paljon halvemmalla kuin vastaavan paikan hankkiminen jostain muualta. Se on kuitenkin niin syrjässä että ei siellä ole oikein mitään järkeä yrittää jotain tallijuttua pyörittää, ja kyllähän mäkin nyt kohtalaisen pitkällä kokemuksella tiedä, että hevoshommat Suomessa on ihan masokistien puuhaa :nauru: Mun mies menisi ihan mielellään Suomeen ja lapsille se olisi kyllä parempi jos vain ympäristöä ajattelee, mutta sitten jos ottaa huomioon odotettavissa olevat rahavaikeudet, karseat talvet ja kaikki muut ongelmat, niin ehkä me sitten kuitenkin vain jäädään tänne.

Tänään on ollut vähän viileämpi päivä, toivottavasti ei olisi helteet loppumassa... Kauhean pitkiä lenkkejä ei olle tehty koska noita PAARMOJA on aivan mielettömästi :eek: Muuten kuumuus ei koiria haittaa, täällä meillä sisällä on joka päivä vähän edellistä lämpimämpi, nyt on yli 40 astetta. Koirat makaa mutta eivät edes läähätä joten eipä niitä taida juuri ahdistaa. Kissat sen sijaan ei ole syöneet yli viikkoon juuri mitään, kohta niitä täytyy varmaan jotenkin pakkosyöttää :eitietoo: Marsujen häkkiä olen viilentänyt kylmäkalleilla sekä pitänyt niitä öisin ulkona, vähän pelottaa että saavat lämpöhalvauksen. Ne onkin kyllä vain maanneet, mutta ovat ainakin vielä ihan kunnossa.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 13.07.2010 klo 22:28  
+
0
Paulchen, miten ihmeessä sä voit tykätä jostain 40 asteen helteistä?:nauru: Mä olen jo tosi pahalla päällä, ärsyyntynyt ja lamaantunut tästä kun tää Suomikin on jo jonkun viikon verran kiehunu yli 30 asteessa. Mä en saa tehtyä mitään tällasilla keleillä kun kämppäkin on saman lämpönen kun ulkoilma... En tiedä ootko lukenut, mutta täällä oli jo vissiin eilen joku kesän lämpöennätys viimeiseen 50 vuoteen tjs. :nauru:

Voi vitsi toi Viivi on tyhmän näkönen kun se kesken kävelyn tai kipityksen alkaa rasuttamaan toisella takatassullan mahaansa ja seisoo siinä samalla kolmella tassulla. Joskus on kellahtanutkin siitä.:nauru:

Mitä penturuokaa te muuten syötitte/syötätte koiralle? Ja koska lopetitte sen syöttämisen? Meillä syötetään Royal Caninin Mini Junioria. Ärsyttävän pientä nappulaa on kyllä, mutta pennulle kai just sopivaa.


Moi =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.07.2010 klo 22:56)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:50  
+
0
Taisi olla lämpimintä 76 vuoteen ellei taas ole paukkunut jotkut rajat rikki :aurinko:

Kyllähän tuo omakotitalo on ainakin itsellä aina haaveissa ollut ja en oikein koskaan ole täysin sopeutunut tähän kerrostaloasumiseen. Nyt tosissaan ollaan vuokralla ja ihan ensiasuntona ostetaan tämä talo. Laskettiin että varainsiirtoverossa säästetään kymppitonni, kun sitä ei tarvitse maksaa. Laina-aikahan on sen 25 vuotta, mutta todellisuudessa varmasti pitenee. Mutta omaahan siinä silti maksaa.
Olen hurjan innoissani:jjei: Kauheasti jo kukkasuunnitelmia takapihalle :shifty:

Ompas Viivi veikeän näköinen :love:

Me (lue koira) syötiin myös RC Mini Junioria pentuna. Taisi Siru syödä sitä jonnekin 10-11kk asti, kun pussi sinne asti riitti. Sitten siirryttiin RC aikuisruokaan. Kallistahan tuo oli, joten vaihdoin halvempaan sapustaan Brit Care Activityyn. Se sopi Sirulle oikein hyvin. Sittemmin ostin Jahti & Vahti Extra Energiaa, joka on myös maistunut tuolle mainiosti. Joskus hätäreissuruokana ostettiin HauHauta ja sekin maistui hyvin, kakka oli vain hieman isompi, eli ei sulanut niin hyvin. Sitten aloitimmekin agilityssä kilpailemisen ja sittemmin ei ole tarvinnut ruokaa ostaa :nauru: Nytkin keittiön nurkassa on noin puoleksi vuodeksi ruokaa, nuita pusseja olen syöttänyt pois sekoitettuna tuohon J&V Extra Energiaan. Kyllä minä ne kaikki meinaan syötellä, ei niistä mikään hullummalta selosteen perusteella näyttänyt. Frolic pussejakin on useampi, ja niitä käytänkin nyt herkkuna ja kulutuksessa. Kätevää tämä kilpailu kun se maksaa itseänsä takaisin, tai no mies kyllä jaksaa aina muistuttaa että olen tainut aika paljon enemmän rahaa käyttää kaikkiin koulutuksiin, osallistumismaksuihin ja kilpailumaksuihin :viheltel:


Ainiin vielä, minulle iski tänä kesänä kauhea kissakuume. Sama oli viime kesänä, ja silloin meinasimmekin kissan hankkia (katsottu pentu jäi sitten ottamatta koska se oli kuuro) mutta se sitten jäi. Katsotaan nyt sitten jos muuttamaan pääsemme niin pystyisi paljon paremmin kissan ottamaankin, saisi kulkea ulkonakin. Katsotaan katsotaan...:hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 08:55)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 09:31  
+
0
Ei meillä sentään (valitettavasti :nauru:) yli 40 astetta ole ollut, 38,5 varjossa on ollut virallisesti mitattuna korkein lukema viime viikkoina.Täällä meillä sisällä vain on yli 40 astetta, enkä mä siitä niin kauheasti tykkäisikään mutta eipä tälle mitään voi.Tosin aiemmin asuttiin ylimmässä kerroksessa vinokaton alla ja SIELLÄ oli muuten kesäisin kuuma :eek:

Ulkona mulle ei kyllä voi olla liian kuuma, rakastan lämpöä. Mä palelen hyvin herkästi, oikeastaan ihan joka paikassa silloin kun ulkona on alle 25 astetta varjossa. Mun olisi varmaan pitänyt muuttaa johonkin vähän trooppisempaan ilmastoon mutta onhan tämä Keski-Eurooppa nyt jo hyvä alku :nauru: Ei täällä tuo ilmasto paljon Suomea häävimpi ole mutta kesä onneksi sentään kestää paljon kauemmin.

Mä syötin tuolle pentuna puolet JWB:n pentunappulaa ja puolet tuoretta ruokaa, lihaa, vihanneksia ym. Mä olen oikeastaan aina vastustanut Royal caninia siksi koska se ei ole halpisruokaa kummempaa mutta hinta on aivan törkeä (ihan ymmärrettävää tietysti että mainoskulut on isot, mutta mieluummin ostan sillä rahalla laadukkaampaa ruokaa), mutta nyt sitten kuitenkin syötän royal caninin aktiiviruokaa :nolo: Voitettiin sitä iso säkki jostain mätsäristä ja kun se sattui tuolle sopimaan niin syötin sitten sen säkillisen, ja täällä kun sattui saamaan sitä ihan samaa lähieläinkaupasta (joskin 4 kg:n pussi on 8 euroa halvempi kuin Mustissa ja Mirrissä olisi ollut....) niin ostin sitä kun tiesin että se sopii. Tuolle sopii jostain syystä kaikki lihat, ruuantähteet yms mutta uusista kuivaruuista menee tosi helposti maha sekaisin, ja siis ihan totaalisen ripulille. En sitten tiedä johtuuko se jostain tietyistä lisäaineista vai mistä, koska normaalisti ei ole mitenkään herkkävatsainen. Tuota brit carea olisin tykännyt syöttää, mun mielestä siinä on erinomainen hinta-laatusuhde. Pari pussia syötinkin mutta sitten annoin välillä jotain muuta, ja sen jälkeen se ei enää sopinutkaan :roll:

Tuon vatsan kanssa olisi varmaan helpointa barffata, mutta mulla ei valitettavasi riitä siihen energia eikä tila. Täällä saa noita lihoja vain tilaamalla vähintään 20 kg kerralla, eikä meillä ole sellaiselle säilytystiloja, muutenkaan en jo nyt voi antaa joka päivä lihaa kun unohdan ottaa sulamaan. Ja sitten kun russelille antaa lihaa missä on jotain sattumia, se poimii ne sieltä ja vie johonkin toiseen huoneeseen ja sitten istuu siinä vieressä vahtimassa ja ajaa kaikki muut elukat pois koko huoneesta :roll:

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 10:28  
+
0
Jep, lämpöä riittää. :aurinko: Mutta kyllä mä ite tykkään että on kunnon talvi ja kesä kuin että ois se tasasen tappava +10 kesät talvet...

Eevus: meidän pentu syö 1st Choice pentunappulaa, sitä taitaa olla vielä ~6kg pussi jäljellä, katson mihin asti se riittää ja josko sitten jo vaihtais aikuisruokaan. Tuntuu, että Stella kasvaa aika nopsaa aikuiskokoon, samalla tavalla kuin emonsakin aikoinaan. On sopinut meille hyvin tuo ruoka, saatavuus vaan on ongelma. Jos aikuisruoka tuntuu sopivan, niin varmaan jonkun aikaa sillä jatkan, mutta ehkä sitten vaihdan johonkin muuhun juuri tuon saatavuusasian takia.

Suzuna: pihan aitaamiseen tarvittiin muistaakseni vaan toimenpideilmoitus tms. Me aidattiin tää piha viime kesänä. 4 vuotta ollaan tässä asuttu ja aina jotain projektia meneillään...

Meillä oli kiva aamulenkki tänään, itseasiassa juuri Sirun veljen kanssa. :peukku: Rannalla käytiin ja koirat sai temmeltää, tosi hyvin tulevat juttuun. Vähän mietin, jos lähtisi elokuussa Tuusulaan shelttishowun, vaikka Stella ei vielä 5kk olekaan, niin olis kiva kun näkisi paaaaaaljon samankaltaisia. Onkohan tää jotain alkuhuumaa, milloin tulee yliannostus? :nauru: Mullekaan ei vielä ole muuten tullut Sheltti -lehteä, vaikka jäsensihteeri tms lupasi alkuvuoden lehdet lähettää jo aikoja sitten.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 13:05  
+
0
Huh, kirjoittelenpa tännekin pitkästä aikaa.. :) Tänäänhän on vuorossa se ukkosmyrsky, ulkona tuulee niin kovasti, että voi olla aika kovakin ukkonen.. Toivottavasti avo tulee töistä ennen sitä..

Suzuna: Teidän talosuunnilmat kuulostaa kyllä mukavalta, meilläkin on ollut puhetta oman kodin ostosta vaikka oonkin ite viel opiskelija.. Mut valmistumisen jälkeen olis kiva saada ihan oma luukku, joko rivari tai omakotitalo. Kerrostaloon en enää haluaisi muuttaa, oma aidattu piha ja rauha on mulle tärkeitä.. Yritin eilen käydä katsomassa teidän kisavideoita, mut Nelli alkoi puhisemaan ja haukkumaan kun video lähti käyntiin, niin jätinkin sitten katsomatta.. Pitänee käydä joku kerta katsomassa ilman ääniä niitä.. :)

Eevus: Meillä on tällä hetkellä RC:n penturuokaa.. Ja sekoitan samalla siihen Jahti&Vahti Kanaa&Riisiä, sitten joskus raejuustoa, jauhelihaa.. Ja sitten jos teen jotain sopivaa ruokaa, niin sitä annan kans pennulle.. Puuroakin oon Nellille tehnyt.. Ja ostin vähän aikaa sitten 3kg:n pussin tuota penturuokaa, ja luultavasti en osta sitä enää sen jälkeen kun se loppuu ja siirryn aikuisten ruokaan.. Ja maksalaatikkoa saa kerran viikossa, se onkin suurta herkkua..

Onko teidän koirilla takakannuksia? Mitähän näyttelyissä sanotaan niistä?
shelam 4/10
Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 14:48  
+
0
Sheltillä ei pitäisi olla takakannuksia, en nyt ihan varma ole, että onko se hylkäävä virhe vai ei. Rotumääritelmästä pikaisesti silmäilemällä en kohtaa löytänyt ja en muista sata varmaksi. Näyttelyiden kohdalla riippuu tuomarista ja siitä kuinka näkyvät ne kannukset ovat. En ehkä veisi suomalaisille, pohjoismaisille tai saksalaisille tuomareille vaan katselisin vähän hmm... lepsumpia tuomareita aluksi. Kannattaa kysyä kasvattajalta tuosta näyttelystä tarkemmin, en nyt itse tosiaan muista miten mulle tuosta joskus sanottiin, kun uteliaisuuttani aikanaan kyselin.

Osa kasvattajista poistattaa ne kannukset heti, osa ei. Eihän niitä mitään vaivaa ole, jotkut sanovat, että voivat helposti repeytyä irti esim. metsässä. Tuo taas riippuu ihan siitä, onko kannuksissa luuta vai ei. Jos luuta on, niin repeytymisen riski on naurettavan pieni. Eipä meidän vanhalta lapinkoiralta ikinä kannuskynnet revenneet irti, vaikka se nimenomaan rymysi sellaisessa metikössä ja kolukossa, että huh huh. Jos ne kannukset ovat ihan vain nahkaläpsykät, niin ne voi esim. lonkkakuvausten yhteydessä poistattaa, jos haluaa.

Jalostuksen kannalta niillä on se merkitys, että kyseessä on perinnöllinen asia, perityy käsittääkseni resessiivisesti. Lisäksi osa eläinlääkäreistä ei noita poista, mutta itse ehkä poistattaisin, jos koiran kanssa paljon kuljetaan paikoissa, jossa on vaara nahkalärpäkemäisen kannusten repeämiseen.

Muoks. Etsin vähän lisätietoa ja alentaa huomattavasti laatuarvostelua eli käytännössä mitä vaan väliltä hyl-eri voi tulla, riippuen tuomarista ;)

Tuosta poistattamisesta vielä. Osa eläinlääkäreistä kieltäytyy poistamasta kannuksia sen takia, että kyseessä on kosmeettisista syistä tapahtuva amputaatio, verrattavissa häntien tai korvien typpäämiseen ja eläinsuojelulaki tämän kieltää. Kuitenkin, jos vastapainona on erittäin erittäin pitkä ja kivulias kuntoutuminen repeytymisestä (pahimmillaan), niin itse ehkä ennakoivasti poistattaisin ne kannukset, riippuen ovatko luulliset kannukset vai vain nahkaiset.

muoks 2. Lisää tietoa ;) Jenkkimääritelmässä ihan kielletään takakannukset, englantilaisessa, siinä, jota meillä käytetään, ei kannuksia mainita. Jenkkiversiossa jopa - kuulemma - sanotaan, että takakannukset poistetaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:03)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 15:50  
+
0
Kiitos Rommitus perusteellisesta vastauksesta! :) Itsekin selailin tuota rotumääritelmää aiemmin eikä siinä tosiaan ollut takakannuksista mitään. Nellillä on luulliset takakannukset, Nellin veljellä on taas sellaiset nahkaiset kannukset.. Täytyy kysäistä kasvattajalta, mitä sanoo asiasta..

Kun ei helteiden takia viitsi olla pihalla, niin on mukavaa tehdä ostoksia netissä. Tilasin kaksi uutta naksutinta ja Ottosonin pyramidin. ;)
shelam 4/10
Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 16:16  
+
0
Tuo pyramidi on loistava lelu! Meillä ehdottomasti se paras ja viihdyttävin älypeli. Tuo ratkaisee kaikki muut niin nopeasti, mutta tuossa on haastetta enemmän, kun nappuloita vaihtamalla ne ei aina tulekaan niin helposti.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 20:05  
+
0
En ollut pahemmin edes miettinyt tommosta takakannus juttua, mutta nyt kun puhuitte niistä niin kai Viivilläkin sitten on. Etujaloissa on kynnet siinä vähän ylempänä muita varpaita, ihan pienet kynnet pilkottaa sieltä. Kyl ne ihan luisilta ne kannukset vaikuttaa, mutta ei ne siinä mitenkään törrötä, kai sen erottais jos ne olis sellaset nahkaiset? Oon kyllä niin tietämätön näissä asioissa, että voi voi. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 20:57  
+
0
On niin outoa katsoa tuota Viiviä nappisilmineen, kun on tottunut katselemaan tämän meidän palleron sinisiä silmiä. :nauru: Mutta meilläkin syötetään tuota Royal Caninin Mini Junioria ja sopii tuolle oikein hyvin. En ole vielä miettinyt, että milloin tuo kannattaa vaihtaa pois, mutta eipä sillä vielä ole kiirettä.

Käytiin siis Milon kanssa vähän kaverini luona katsomassa toista shelttiä ja hyvin ne näyttivät tulevan toimeen. Mutta eipä tuo mikään yllätys ollut. Uimassakin yritin tuota käyttää, mutta eipä oikein näyttänyt vedestä pitävän, joten en sitä sinne väkisinkään alkanut raahailemaan, ettei vielä tule kauheita traumoja. Pikkuhiljaa hyvä tulee. :wink:

Palaten vielä tuohon korvien liimaamiseen, minkä merkkistä liimaa niihin korviin kannattaa laittaa vai onko se aivan sama mitä merkkiä käyttää?
Olen vielä hieman tietämätön näiden suhteen. :roll:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Adetson

Adetson
Viestimäärä: 125

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 21:45  
+
0
Tää Ottossonin pyramidi oli ihan uus juttu mulle, oli pakko heti googlettaa. Vaikuttaa hyvältä! Paljo tollasesta kannattaa maksaa? Vaikka eipä tuo kovin paha ollu, eka sivu minkä löysin niin n. 15e.

Oon ny kolme kertaa käyny Adaa uittaas kaverin koiran kans. Ekalla kerralla se kahlaili, toisella kertaa jo oltii melkein kunnolla vetes mutta ei uitu, ja plumpsahti veteen yheltä kiveltä ku kurkki sieltä, ja sit tänään kolmannella kertaa ei kasteltu edes oikeen tassuja :nauru: Tänää ku lähettää nii olin aiva ettää suorittaakohan Ada tänää alkeismerkin (eli että uis) mutta ei siitä taida tulla uimamaisteria :nauru: En tiiä olisko sitte sitä kiveltä plumsahtamista säikähtäny.. Nnooh, täytyy vielä käydä kokeilees :hymy: Oli se kyllä hauskan näkönen ku istua könötti vaan rantsus ku me muut pulikoitiin :love:

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 22:38  
+
0
Eevus, takakannukset on siis takalajoissa. Se on harvinaisempaa, etujaloissa ne taitaa olla aina? :mietiskel:

Tänään olisi vihdoin päässyt juoksulenkille mutta sitten tuli tietty ukkonen ja kaatosade :mad:

Mulla oli joskus kaverilta lainassa noita aktivointileluja, mutta ne oli ainakin tuolle ihan liian helppoja, en sitten sijoittanut viittäkymppiä puolen minuutin ajanvietteeseen. Ihan hauskoja ne kyllä on (ei ennenvanhaan vaan tuollaisiakaan ollut...:nauru:).

Meillä olisi huomenna taas agilityä, toivottavasti ainakin ellei silloinkin sitten ole ukkosta.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 22:57  
+
0
Paulchen, kiitos, että reagoit mun epätietoiseen viestiin. :D Huomaa kyllä, että Viivi on mun ensimmäinen koira kun kokoajan joudun toteamaan olevani tietämätön. =) Mutta eli siis sellaiset kuuluu olla etujaloissa ja sit jos sellaset on takajaloissa niin se on sit se juttu mistä nyt puhuttiin? Ei sillä kyllä takajaloissa sellaisia ole, täytyy vielä katsoa...

Hennan, samat sanat. =) En ole koskaan livenä nähnyt tollaisia silmiä ja näyttäähän ne aina vähän hassuilta kun mitä on tottunut katselemaan, myös toisinkin päin. Milo on komea poika ja sillä on ainakin jotain omalaatuista, ei ole ulkonäöltään mitään massa luokkaa. ;)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 23:09  
+
0
Minä myös täällä piiiitkästä aikaa. Viime päivät on mennet helteessä tuskaillessa. Sais viilentyä sinne +25 edes.:nauru: Ei muuten, mutta töissä on tuskaa, ja Pelle on myös turkkikasansa kanssa ihan helisemässä.

Ollaan uitu mahdollisimman paljon että olo vähän helpottaisi. Pelle onkin nykyään kunnon uimamaisteri! Hyvä vaan, uiminen on mahtavaa liikuntaa eikä tule edes kuuma.:peukku:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 23:42  
+
0
Joo siis etujalan kannukset eivät ole ongelma, ne nyt on kaikilla. Shelteillä ei takakannuksia kuuluisi olla, mutta näitä kyllä syntyy aina välillä. Sinänsä jännä, että tämä ominaisuus on niin hyi hyi ja "vaarallinen", mutta etujalan kannukset ovat ok. Hölmöksi tuon tekee sen, että koiran painosta 60 % on etupäällä, joten ne etukannukset joutuvat suurempaan vaaraan kuin takajalkojen. Sen takia itse esim. pidän ykkösen kyynäriä jo pahana, koska enemmän rasitusta niillle kohdistuu kuin esim. c:n lonkille. Noin lähtökohtaisesti, aina pitää ottaa huomioon mistä ne arvot ovat tulleet jne.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 09:52  
+
0
Meidänpä Toffo on nykyään jonkun sortin Houdini. Se on kolme kertaa löytynyt vinkumasta ja haukkumasta portin ulkopuolelta, enkä yhtään tiedä mistä se pääsee ulos. Luojan kiitos se ei ole lähtenyt litomaan, vaan pyrkii takas pihalle. Pitää varmaan ruveta salapoliisi hommiin.

Jokohan se Porin suunnalla kadonnut sheltti on muuten saatu kiinni? Eilen päivällä oli vielä karussa.

Viivillä on ihan 'kattokaa olen ihana'- ilme tossa köllötys kuvassa.

Eilen oli ihan kamala päivä. Hain nuoremman pojan kesken päivän töistä, kun se oli telonut kättään niin, että piti tikata. Illalla vanhempi poika tuli tuomarointi reissulta ja oli nukahtanut rattiin ja ajanut ojaan. Onneks ei käynyt kuinkaan pojalle, autosta hajos jotain, mutta sen saa kai korjattua. Vauhtia oli kuulemma 60-80 km/h, että oli suorastaan ihme, ettei käynyt pahasti. Toivottavasti epäonni loppuu tällä kertaa tähän ja sattuu välillä jotain mukavaakin.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 10:32  
+
0
Hui hirvitys Melli, onneksi ei pojilla käynyt pahemmin! :eek:
Kyllä tuollaiset tilanteet aina säikäyttää.

Hennan, korviin laitettava liima pitää olla maitoliimaa. Kannattaa katsella rautakauppojen tiskeiltä ainakin.
edit. ja varmistua että purkissa varmasti lukee maitoliima, ne myyjät voivat tyrkyttää myös erikeepperiä maitoliimana.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.07.2010 klo 10:34)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 10:51  
+
0
Adetson, mä ostin tuon pyramidin hintaan 17.04 €, en jaksanut sen kummemmin lähteä tekemään hintavertailua kun ostin ne naksuttimetkin tuolta samasta paikasta.

Käytiin äsken lyhyellä lenkillä Nellin kans ja oltiin kävelemässä tuohon rantaan päin kun huomasin, että sorsat säikähti jotain ja meni järveen (tuossa rannassa on jatkuvasti jotain ~20 sorsaa).. Sit kun katsoin vähän aikaa, niin koirahan siellä juoksee vapaana! Ja se lähti viel järveen niitten sorsien perään.. Ja koiran omistajat vaan katsoo vierestä :roll:. No, lähdettiin sitten takaisin kotiapäin.
shelam 4/10
Blogi

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 15.07.2010 klo 11:39  
+
0
Maitoliimaa ei saa enää pienissä purkeissa vaan vain 5 litran pönkissä. Että se siitä ilosta. Se toinen merkki on sitten niin ytyä ainetta, että ei irtoa muuta kuin kulumalla. Kannattaa kysellä kasvattajalta apua, josko sillä olisi lähialueella joku tuttu, joka voisi ne korvat liimata. Ja kuten sanoin, jos asut Tampereella/pääset helposti Tampereelle, niin mäkin voin ne korvat liimata.

Toinen mitä voisi kokeilla, on varmasti turvallista, on sitten nämä ripsiliimat, joilla ihmisille laitetaan irtoripset kiinni. Jenkkilässä käytetään niitä korvien liimaamiseen. Merkkiä en nyt osaa suositella, mutta jos kosmetiikka liikkeestä ostaa, niin luulisi käyvän.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 23:30)