Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:41

Shetlanninlammaskoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 16:37  
+
0
No nyt se on ohi. Aamusta jännitti ihan kamalasti, mutta paikalle kun pääsi, niin rentouduin ja kokonaan se laukesi yhteisliikkeiden jälkeen.

Tottelevaisuuskoe Hämeenlinnassa 18.7.2010

Tuomarina Jaana Tala

Luoksepäästävyys 9,5 (nousi vastaan. Oli muutenkin aika kamalaa pyörimistä ja hyörimistä..)
Paikalla makaaminen 10
Seuraaminen kytkettynä 8
Seuraaminen taluttimetta 7,5 (haahuilua ihan liikaa)
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 0 (ohjaajan vika, laskin, että olin liian kaukana enkä antanut uutta käskyä, Rommi jäi seisomaan)
Luoksetulo 10
Seisominen seuraamisen yhteydessä 10
Estehyppy 9 (en tiedä mistä piste lähti)
Kokonaisvaikutus 9 (erityismaininta kauniista käskyttämisetsä)
Yhteensä 162,5 ja ykköstulos!

Sijotusta ei kovatasoisessa luokassa tullut (12 koirakosta 9 sai ykköstuloksen), mutta sehän ei haittaa. Saavutettiin oma tavoite. Olen niin tyytyväinen suoritukseen. Pilvisyydestä huolimatta oli kuuma ja me olimme kolmansiksi viimeisiä, joten jouduttiin kauan odottamaan. Nyt kun vähän hioo vielä, niin homma on hanskassa täydellisesti.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 16:59  
+
0
Valtaisat onnittelut..! :peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 17:01  
+
0
Onnea Rommitus hienosta suorituksesta!:peukku: Siitä on hyvä jatkaa!
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 17:08  
+
0
Rommitus kiva, että sujui hyvin. :peukku:

Yritän nyt kouluttaa Miloa sujauttamaan itse pannan kaulaan, koska tuo saa nykyään pihallamme niin suuria hepuleita, että kiinniottaminen on hiukan vaikeaa. "Tule" käsky kyllä auttaa välillä, mutta en halua kytkeä koiraa kiinni sen tultua, jottei se yhdistäisi käskyä kiinni joutumiseen. Opetan nyt siis "panta" käskyn, jotta tuo tulisi luokse ja sujauttaisi itse pannan kaulaansa.

Marsuihin totuttelukin on alkanut sujumaan hyvin. En kyllä silti uskalla vielä päästää niitä vapaana tuon luokse juoksentelemaan, jottei vahinkoa sattuisi. :shifty:
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 20:58  
+
0
Vau! Onnittelut Rommitukselle! :aurinko: Meinaatko kisata koulutustunnukseen asti vai siirtyä heti avoimeen? Toisaalta varmasti ihan hyvä kisata enemmän alon kisoja, niin saa kokemusta.

Miizuli, avaimenetsintää on helppo opettaa. Ite alotin niin, et avain maahan ja kun Alissa nuuhkas sitä niin naks ja palkka. Kun Alissa tajus jutun juonen, vein avaimen kauemmas tai heitin sen vähän matkan päähän, vielä kuitenkin niin, et Alissa näki, mihin avain lensi. Kauheella innolla toi aina ryntää tökkäsemään avainta. :nauru: Sit vaan kasvatetaan etäisyyttä hiljalleen ja liitetään vihjesana (meillä "missä avain?"). Eilen tein jo niin, et Alissa odotti vähän matkan päässä, kun piilotin avaimen ruohikkoon. Meillä on käytössä yksittäinen avain, mut isompi nippu on varmasti helpompi. Haluisin lopuks opettaa ton etsinnän niin, et Alissa ilmasis avaimen istumalla, kun nyt se vaan tökkäsee sitä kuonolla.

Hennan, Alissakin osaa ton panta-jutun ja tulee lenkillä aina kiltisti pannotettavaksi. Välillä ihan mietin, et miks se sitä tottelee, kun joutuu remmiin. :nauru:

Mää tilasin perjantaina Alissalle sen Dog Pyramidin ja nyt oottelen kuumeisesti, et millon se tulee. Alissa tykkää siitä varmasti.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.07.2010 klo 21:01)

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 22:27  
+
0
Vau Rommitus, sehän meni tosi hyvin! :peukku: Mä en ikimaailmassa jaksaisi säätää joidenkin tokoliikkeiden kanssa niin että voisin ikinä ajatella osallistuvani edes mihinkään möllitokoon...:nolo: Tai no pakkohan niitä tottelevaisuusjuttuja on opetella sen BH:n verran mutta se ei onneksi pitäisi olla ihan niin viimeisen päälle tarkkaa. Kun nyt saisi edes aloitettua joskus :nauru:

Me ollaan oltu viikonloppu ratsastuskisoissa, se oli taas Quincylle hyvää itsehillintätreeniä... Nyt kun ei olla oltukaan aikoihin, paitsi suomessa käytiin joskus mutta siellä ne on paljon rauhallisempia tapahtumia. Olihan tuo pentuna kyllä joka viikonloppu mukana kisoissa, ja ihan hyvin se käyttäytyikin. Sitten käytiin vielä miehen työpaikalla ja "vanha" vahtikoirakin innostui ihan leikkimään Quincyn kanssa. Se koira on siis samanikäinen kuin meidän russeli, joka taas mun mielestä on hädin tuskin aikuinen, mutta tää tallin koira on kyllä oikeasti vanha, harmaa ja raihnainen. Toivottavasti se on huomenna vielä elossa kun Quincy juoksutti sitä pitkin peltoa...Aamupäivällä käytiin vielä ihan reippaalla juoksulenkilläkin pitkästä aikaa, kun oli sen verran viileämpää että PAARMAT olivat poissa :aurinko:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 08:55  
+
0
Onnea Rommitukselle!

Meillä on pelastus/kellutusliivit :hymy:

Kätevä on päällä oleva kahva mistä pidellä kiinni ja kannatella. Siru on vielä ihan aloittelija uimari.

Toivottavasti tänään olisi viileämpää ja päästäisiin agility-treeneissä käymään. On ollut niin tuskaisen kuuma että ollaan suosiolla oltu tauolla.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 09:38  
+
0




Ylempi kuva kahden viikon takaa ja alempi eiliseltä. Olisko taas tullut hiukan jalkaa.. :mietiskel:
Ruoka-annosta hiukan on nyt lisätty, kun poika näyttää ja tuntuu ihan kuikelolta.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 09:52  
+
0
Kyllä mä TK1:sen haen, seuraavaan kisaan olen jo ilmottautunut. Ihan just tuon kokemuksen takia haen tuon koularin ja vasta sitten siirryn avoimeen. Nyt on tietty ihana helpotus, että se siirtotulos on jo tullut, koska jos jostain syystä seuraavat kisat menevät ihan penkin alle, eikä niitä puuttuvia ykkösiä tule, niin voi aina siirtyä eteenpäin. Ei leipiinny lajiin kumpikaan. Toinen syy miksi haluan se tk1:sen on se, että haluan sillä saada sen yhdistyksen ykkösruusukkeen. Me ei vielä osata avoimen luokan liikkeitä kovin hyvin, joten mukavampi hakea sitä ruusuketta nyt tästä luokasta. Motivoi vähän lisää ;)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 10:05  
+
0
Onnittelut täältäkin Rommitukselle! Jos hyvin käy, niin me alloitetaan tokoilu elokuun alussa.. Mutta en uskalla vielä hirveästi pohtia sitä, jos ei päästäkkään kurssille.

Kylläpä Savu seisoo hienosti.. :peukku: Me ollaan yritetty aina ottaa noita seisotuskuvia ulkona ja kuvien laatu on hyvin hyvin vaihtelevaa.. Mut ei se onneks ole niin vakavaa :wink:. Pitäis vaan muistaa ottaa enemmän kuvia tuosta pikkusesta, vielä kun se on pieni..
shelam 4/10
Blogi

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 10:36  
+
0
Tutuli, kiitos selvennyksestä! Pitääpä Pellellekin koittaa tuota avaimenetsintää.:nauru:

Ihanan lämmin päivä taas. Ärsyttävää lähteä viettämään sitä iltavuoroon...
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 11:04  
+
0

cayla kirjoitti:


Kylläpä Savu seisoo hienosti.. :peukku: Me ollaan yritetty aina ottaa noita seisotuskuvia ulkona ja kuvien laatu on hyvin hyvin vaihtelevaa.. Mut ei se onneks ole niin vakavaa :wink:. Pitäis vaan muistaa ottaa enemmän kuvia tuosta pikkusesta, vielä kun se on pieni..



Juu "seisotus"kuvia täälläkin on koitettu ottaa, mutta tolla pläjähtää takapuoli heti alustaan. Huoh..:roll: No, ehkä se tosiaan on pääasia, että kuvia jokatapuksessa on paljon ja sellaisiakin missä se seisoo tai muuten jalat näkyy niin kyllä niistä sitten jotain näkee joskus varmaan. =) Viivi oksensi tänään aamusella... en kyllä keksi mistä vois johtua... :mietiskel: sen jälkeen ei mitään kummallista oo tapahtunut.

Tulipahan tämmönen mieleen. Millanen shampoo olis hyvä tolle koirulille? Ei mitään kallista. Aattelin, että sen vois jopa pestäkin tässä näin joskus.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.07.2010 klo 11:14)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 11:43  
+
0
Mä ostin Mustista ja Mirristä John Paulin Tearless Gentle Shampoota, joka on tarkoitettu koiran-ja kissanpennuille. Hinta oli 16,90 ja on melko miedonhajuista.. Kerran olen Nellin sillä pessyt, ja mun mielestä oli ihan hyvää.. :) En tosin ole mikään ekspertti näissä asioissa enkä siis sen kummemmin osaa neuvoa..Mutta olis hyvä, jos shampoo olis jotakin hellävaraista ja itse en ainakaan halunnut mitään hirveän hajustettua tavaraa.

Muoks. Vihdoin sain koneen tottelemaan minua, joten laitanpas tänne kuvia :)



Tuli hieman pimeä kuva, vaikka otin sen joskus kymmenen aikaan illalla.

shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.07.2010 klo 12:01)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:09  
+
0
Joo, Savu seisoo pöydällä hienosti, ei oikeastaan edes pyri istumaan.
Suurempi ongelma on ollut sen seisottaminen näyttelytaluttimessa maassa.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Hennan

Hennan
Viestimäärä: 90

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:48  
+
0
Hyvä Eevus, kun otit tuon shampoon puheeksi, kun itsekin on pitänyt kysyä samaa, mutta aina se vain unohtuu. :mietiskel: Meilläkään pesu ei tekisi tuolle pahaa, kun eilekin Milo innoistui sisustamaan myyrän koloja, kun oltiin kaverin luona kyläilemässä. :roll: Saatiin tuollekin silloin kokomusta kuono ja harmaat jalat..

Meilläkin yritetään kovasti ottaa seisotuskuvia, mutta tuo niin pyörii ja hyörii ja iskee pepun maahan, ettei siitä oikein tule mitään.
Shetlanninlammaskoira "Milo"
s. 16.5.2010

http://www.milosheltti.blogspot.com/

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 13:08  
+
0
Mulla on käytössä Aptuksen Hellä pesu ja olen tyytyväinen. Se on hyvä aine, mieto eikä haise millekään. Mulle tuo hajuttomuus on tosi tärkeää, koska helposti rupee ottamaan henkeen voimakkaat hajut. Olen vähän hajusteherkkä. Tuo ei paljoa maksa (muistaakseni). Toinen hyvä on Bio-Groomin Protein Lanolin shamppoo, mutta sen hinnasta en nyt osaa sanoa mitään.

Näyttelyseisottamisesta. Itse olen opettanut niin, että pyydän koiran seisomaan eteeni. Oikeassa kädessä on nami ja vasemmalla tarvittaesta nostan pennun pepun maasta, jos rupeaa istumaan. Nopeasti Rommi oppi, että ei istuta. Aina jos korjasin, niin annoin uudestaan käskysanan seiso. Aluksi en välittänyt liiemmin siitä miten jalat ovat, kunhan pentu pysyi paikallaan. Sitten kun käskysana oli tuttu, niin sitten rupesin korjaamaan asentoa ja vain kädellä ohjaamalla ja kun oli hyvin, niin annoin käskyn taas.

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 19:39  
+
0
Rommitukselle hurjasti onnea! :) Meidän tokoilut on vielä erittäin alkeissa, yksi kurssi käytiin alkukesästä ja nyt syksyllä olisi sitten tarkoitus alkaa treenata kokeisiin tähdäten. Katotaan mitä siitäkin tulee.

Tänään käytiin ostamassa se kuonokoppa, oli se kyllä aika inhottavaa pukea se sille päälle ja toinen näytti niin surkeelta. Emme siis laivalla tule juuri oleskelemaan kannella, vaan nukutaan kiltisti koko matka omassa hytissä :hymy: Kauppareissulta tarttui nyt sitten mukaan myös ne pelastusliivit, kun kympillä sai. Ei siis vissiin mitkään ihan laatuliivit, mutta niille ei varmaan ihan hirveesti käyttöä ole. Aion siis ihan vaan kokeilla, josko Freddy uskaltaisi mennä uimaan liivit päällä. Todennäköisesti ei, niin en viitsisi maksaa 40€ pelastusliiveistä (Hurtan liivit makso n. 40€)

Meillä on joku ihan kumma shampoo, olisko joku "Mun eka koirashampoo" tms. :nauru: Äiti on sen jostain bongannut, käytetään nyt se loppuun ja mietitään sitten mitä seuraavaks. Ihan hyvinhän tolla on saanut koiran pestyä, mutta uskallan epäillä, että parempiakin löytyy.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 21:05  
+
0

tätä mieltä meillä ollaan puunaamisesta.


Ja mihin tarvitaan fantsuja koulutusnameja, kun sammal riittää?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 22:59  
+
0
Jannnika, me ollaan menty laivalla Saksaan ja vaikka siellä on se "hiekkalaatikko" niin aika yhtä tyhjän kanssa se oli...:roll: Se oli siis sellainen puukehikko jossa oli vähän soraa ja keskellä risu pystyssä, mutta suurin osa koirista näytti kyllä pissivän ihan muualle, eikä Quincykään tuohon kovin mielellään tehnyt...Lisäksi se oli sellaisella kannella jolle tuli vettä aika reilusti jos oli aallokkoa, kiva oli kahlata ensin sinne hiekkalaatikkoon. En usko että sitä sorakippoa juuri putsailtiin joten varmaan melkein parempi oli antaa pissiä sinne nurkkiin, sieltä varmaan sentään siivottiin joskus :nauru:

En tiedä onko Siljalla sitten tätä ylellisyyttä mutta eikös Ahvenanmaalle ole niin lyhyt matka että se menee pissimättäkin? Quincy ainakin pidätti niin kauan kunnes oli ihan pakko, ei se ainakaan puoleen vuorokauteen siellä pissannut. Meidän matka taisi kestää 28 tuntia ja odotteluineen ja terminaalikyyteineen muutaman tunnin enemmän.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 08:44  
+
0
Minä olen käyttänyt ihan marketin Pet shampoota. Eipä meillä järin usein pestäkään, kun mielestäni ei ole ollut tarvetta. Tassuja on huuhdottu pelkällä vedellä jos oikein kuraantuvat. Ihan kivan tuntuiseksi toi shampoo silti turkin jättää. Ei kuivata ihoakaan. 250 ml pullo on piisannut jo kolme vuotta ja luulen , että tällä vauhdilla seuraavat kymmenen vuotta.:mietiskel:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 04:45)