Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 19.10.2010 klo 21:35

Shetlanninlammaskoirat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 42 43 44 ... 50

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 17.02.2011 klo 10:56  
+
0
Siru selvästikin opettaa Evelle, että 'katos ny Eve, tällai kuuluu haistella kaikki postit ... joo siittä se postin kirjottaja on juossu... katos mamma, kyllä mää opetan ton mukulan tavoille... Eve, että sä osaat olla joskus rasittava! :aurinko::nauru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 17.02.2011 klo 11:03  
+
0

Rose kirjoitti:

Kauhea syyllisyys tuli, kun en selvästikkään ole sosiaalistanut kunnolla. Ihmisiä Lilli kyllä rakastaa kaikkia, mutta toiset koirat vielä pelottaa. Onneksi ei kuitenkaan vielä ole peli menetetty!



Minkä ikäinen Lilli on nyt? Ja voin lohduttaa, et Alissakin arasteli pentuna muita koiria. Me käytiin pentukurssilla Alissan kanssa ja siellä se pääsi telmimään muiden pentujen kanssa. Kurssilla Alissakin oli ujoin pentu ja sillä kesti kauan, et se uskalsi lähteä kunnolla leikkeihin mukaan. Kurssin lisäks Alissa pääsi tutustumaan mun kaverin kultsuun, mut sekin oli Alissasta todella jännä, vaikka se vaan makaili paikoillaan, eikä pentu edes kiinnostanut sitä. Mulla oli myös pulmana se, että ei ollut kellään tuttavapiirissä kilttejä aikuisia koiria, joiden kanssa pentu ois saanu leikkiä. Kun rokotukset oli kunnossa, me alettiin käydä koirapuistossa. Koirapuistossa kannattaa kuitenkin olla todella varovainen ja valikoida seura tarkaan, ettei pentu saa huonoja kokemuksia. Mä muistan myös hyvin sen kalvavan syyllisyyden tunteen, kun oma pentu oli hiukan ujo. Nykyään Alissa on todella sosiaalinen muiden koirien kanssa ja se rakastaa käydä koirapuistossa. Ainoastaan suuria koiria se hiukan arastelee leikkiessään, mutta se ei haittaa, kun me voidaan puistossa mennä pienten puolelle (siellä Alissa taas useimmiten näyttää jättiläiseltä :nauru:). Ootko koittanu ettiä koiraseuraa tuolta aikuistenpalstan tai pentupalstan ketjuista?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.02.2011 klo 11:05)

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 17.02.2011 klo 12:38  
+
0
Tutuli, mukava kuulla, että Alissa on nykyään sosiaalinen, vaikka pentuna tilanne oli sama kuin meillä. :peukku:Lilli on nyt 14 vk. Yhdesti ollaan käyty koirapuistossa, niin että siellä ei ollut silloin ketään muuta. Jos näen, että siellä on paljon isoja koiria niin en mene. Olisi mukava, kun joskus sattuisi olemaan pienempiä, niin Lillikin pääsisi tutustumaan. Saattaisi se hihnassa haukkuminenkin vähentyä, kun huomaisi, että vieraat koirat voi olla myös mukavia. Mutta joo, seura täytyy kyllä valita tarkkaan, oon huomannu että Lilli on aika herkkä luonteeltaan.
Löydettiinhän me yksi pentukaveri noista ketjuista; Lumina.mitteli, jota nähtiin kerran. Luminan omistaja vaan ei ole enää vastannut, kun olen kysellyt että milloin tavattaisiin. :neutral:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Torstaina, 17.02.2011 klo 12:41  
+
0
^Missäpäin te asustelitte? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 18.02.2011 klo 16:01  
+
0
Ai me? :) Oulussa asutaan.
Aika moni shelttipalstalainen vissiin asuu Turussa? Olen miettinyt Turkua opiskelukaupunkina, ja varmaan haenkin sinne Taideakatemiaan. Mitä olette pitäneet kaupungista? Oletteko paljasjalkaisia turkulaisia vai muuttaneet sinne opiskelemaan? (Sori OT.)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 18.02.2011 klo 16:21  
+
0
Kenes mies se oli ku lailoi koiralle sitä "walk like a dog, talk like a dog.. ..you are a devil in disguise, ou yes you are.." :nauru:

Me tanssittiin sitä (siis alkuperäistä) tossa maanantain tanssitunnilla ja oli pokassa pitelemistä, kun kuvittelin koko ajan miten toi menis tollasena dog versiona.. :shifty:

edit:

Savu ja sen uusi haalari, jota se RRRAKASTAA.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.02.2011 klo 17:02)

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 18.02.2011 klo 19:27  
+
0

Rose kirjoitti:

Ai me? :) Oulussa asutaan.
Aika moni shelttipalstalainen vissiin asuu Turussa? Olen miettinyt Turkua opiskelukaupunkina, ja varmaan haenkin sinne Taideakatemiaan. Mitä olette pitäneet kaupungista? Oletteko paljasjalkaisia turkulaisia vai muuttaneet sinne opiskelemaan? (Sori OT.)



Itse olen kotoisin 40km päästä turusta pienestä kunnasta ja lukion toisena vuonna muutin turkuun. Kaupungista olen pitänyt todella paljon, on luontoa ympärillä riippuen missä asuu. Opiskeluasuntoa silmällä pitäen Turun suurimmassa opiskelija-asunto keskittymässä, ylioppilaskylässä, on helppo lähteä "luontoon" samoilemaan joenvartta pitkin ja "takapihalla" on koirapuisto.

Turun yöelämässä en ole niinkään pyörinyt, mutta mukava kaupunki etenkin kesäisin, kun voi jokirannassa käyskennellä ja syödä jätskiä. Kaupungin keskusta on tiivis yhtenäinen kompleksi ja paljon erilaisia kahviloita sekä ruokaravintoloita. Kaupungista hieman erillään on sitten erilaisia kauppakeskuskokonaisuuksia: skannia, myllyä yms.

Suosittelen! :peukku:
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 18.02.2011 klo 22:05  
+
0
^^ Meillä on samanlainen :hymy:

Mä en ole asunut Turussa kuin pari kertaa ihan lyhyitä aikoja, mutta siellä yliopiston kirjoilla olen roikkunut 10 vuotta :nolo: :nauru: Olen kotoisin 80 kilsan päästä Turusta ja ajoin mieluummin yliopistolle kuin asuin Turussa :nauru: Mutta siis kyllä se ihan ok paikka on, mä vain en ole kaupunki-ihmisiä.

Eilen oltiin BH-treeneissä ja tänään käytiin ensimmäistä kertaa pienellä juoksulenkillä :aurinko: Jee, elämä alkaa voittaa taas.

Treeneissä oli ensimmäistä kertaa pieni vaaratilanne kun joidenkin uusien ihmisten airis alkoi käydä ihan tosissaan muiden (ei kaikkien, vaan vain muutaman tietyn) päälle, eikä sen omistaja saanut pidettyä sitä. Se tuli aluksi vapaana ollessa ihan hyvin toimeen muiden kanssa mutta sitten kytkettynä kun se turhautui (omistajat olivat pariskunta joilla oli kaksi airista mukana, ne olivat ihan aikuisia eivätkä osanneet edes istua käskystä. Ja heillä oli niitä yhteensä 17 pennut mukaanlukien :eek: En usko että siellä käy juuri kyläilijöitä :roll: ) kun ei tajunnut mitä tehtiin alkoi hyökkäillä, ja sitten tauolla vapaana kävi ihan kunnolla parin aremman koiran päälle. Oli ensimmäinen kerta mun aikana kun jonkun on käsketty lähteä pois koiran käytöksen takia (heidät kyllä kutsuttiin yksityisopetukseen, ei siis lähetetty kokonaan pois :nauru: ). Quincy tosin oli ihan ylintä ystävää sen airiksen kanssa, se valitsee kaverit fiksusti :nauru:

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Lauantaina, 19.02.2011 klo 19:01  
+
0
Rose, mä muutin 1,5 vuotta sitten Porista tänne Turkuun. Ollaan viihdytty tosi hyvin, opiskeluiden takia muutettiin. Mä kyllä tykkään tästä kaupungista, täällä on kaikkea mitä voi tarvita ja vähän päälle. =) Kannattaa ainakin hakea tänne!
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Lauantaina, 19.02.2011 klo 23:38  
+
0
Kaikille Turun lähistöllä asuville sheltti-ihmisille vielä tiedoksi, että huomenna on tiedossa shelttilenkki:

Shelttilenkki su 20.2.2011 klo 11:00 Littoistenjärvellä. Lähtö Littoisten Valintatalon pihasta, Uusi Littoistentie 48.

HUOM ! Säävaraus, jos lämpötila on alle -12 C, niin siirrämme lenkin lämpimämpään ajankohtaan.

Tervetuloa mukaan!



Toivottavasti huomenna ei ois hirmupakkasia, ois niin kiva päästä lenkille ja Allu sais juoksuseuraa samanhenkisistä epeleistä. :wink: Forecan mukaan näyttää aika hyvältä, kaheksan aikaan aamulla ennustetaan olevan noin -9. Tuntuu jotenkin tosi pieneltä toi 12 asteen pakkasraja, kun juuri tänään lenkkeilin Alissan kanssa 1,5 tuntia semmosessa 17 asteen pakkasessa, 12 astettahan on ihan lämmin ilma! :nauru: Eikä 17 asteen pakkanenkaan tuntunu pahalta niiden reippaasti yli 20 asteen pakkasten jälkeen...

Maanantain suhteen näyttää taas vähän huonommalta, kun iltakaheksaksi on luvattu noin -18, voi olla, et jää taas agit välistä... :( Tosin mulla on maanantaina tentti viideltä ja agi alkaa kuudelta, ni toi ei nii pal haittais. Joka tapauksessa meen agiin sit suoraan tentistä hiukan myöhässä, ei niissä nyt koskaan tuntia enemmän mee. :wink: Tärkeysjärjestys selvillä... :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 10:34  
+
0
Eilen käytiin ekoissa virallisissa näyttelyissä ja tuloksena EH. Blogiin on päivitetty tarkemmin näyttelystä ja arvostelu löytyy myös sieltä.

Mä oon kipeenä, kurkku on ihan tajuttoman kipeä ja sit sen lisäksi on vielä kuiva yskä :pyssyt: Mäkin haluaisin shelttilenkille täällä Jyväskylässä, pitäisköhän yrittää itse järjestää.. :)

Muoks. huomasin vasta tuolta aikuisten palstan kautta, että Paulchenilla on blogi.. Kuinka sokea sitä voikaan olla!
shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.02.2011 klo 10:35)

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 11:09  
+
0
cayla, nyt järjestämään shelttilenkkiä! Me oltais ainakin tulossa heti! (Kai siellä yksi "pieni" bc menee seassa?)

Tittididiiii! Maxisheltti täällä hei! :cool:



Kävin JATin kisoissa mittauttamassa pojan ja maxihan se. Hakusessa vertaistukiryhmä Jyväskylästä. :nauru: No ei vaan. Näillä mennään mitä on saatu! Tuomari oli tosi kiva ja harmitteli kun piti maxiksi laittaa. Antoi neuvoja hyppytreeneihin ja kehui Pelleä avoimeksi sheltiksi. :shifty: Mikä lie aivopieru Pelleltä suukottaa tuomaria.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 11:15  
+
0
^^Onnea onnistuneesta näyttelyuran startista! :peukku: Kattelin sun blogia ja järkytyin: onks Nelli oikeesti niin pieni, 33,5 cm? Voi, miten pikkuinen! :love:

Enpä sit lähteny lenkille, koska on liikaa pakkasta, pöh. :mad: Koko aamun kyttäsin Ilmatieteen laitoksen mittaustuloksia ja lämpötila oli viidentoista asteen paikkeilla kymmenen jälkeen. 10.50 oli -13,9 lähellä tota lenkkipaikkaa. En sit tiiä, lähtikö joku sinne lenkille, pienestä se oli ainakin kiinni...

Nyt sitten vaan tenttikirjan pariin, luenkin sitä paljon mieluummin kuin olisin mennyt lenkille. :wink:

Muoks. Komea maxi-Pelle! :hymy: Minkä korkuinen Pelle nyt virallisesti sitten on? Mitä neuvoja saitte hyppytreeneihin? Alissan kasvattaja anto mulle neuvon ohentaa karvoja sään päältä, jos joskus meinaan Alissan kanssa kisata. Varmaan kynin sen kaljuks siitä kohtaa. :nauru: Mutta luultavasti meiän agit jää harrastelun tasolle, jos Allu on maxi, en viitti kyynäriä rasittaa aktiivisella kisaamisella.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.02.2011 klo 11:20)

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 12:12  
+
0
Pelle on 44 cm nyt virallisesti. Tuomari kysyi että haluanko mittauttaa vielä muilla mutta oli se niin selkeästi yli etten usko tilanteen muuttuvan tuosta joten meni viralliseksi. Kirjoitin vähän väärin, ei antanut mitään konkreettisia vinkkejä mutta puhui tehokkaan hyppytreenin puolesta ja vakuutteli ettei tämä ole maailmanloppu. :nauru: Ja kyllähän minä vakuutuinkin osittain. Ymmärsi kyllä ärsytykseni.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 13:39  
+
0
^Pirhanan 1,1 cm! :nauru: Mäkään en usko, et toi on maailmanloppu, sheltit on ketteriä ja jos terveys on kunnossa, niin eiköhän se siitä, kun koira oppii hyppäämään oikein suuria esteitä. Millon oot aatellu alkaa kisaamaan? Meinaatko mennä lähiaikoina terveystarkastuksiin?

Tästä mittauskeskustelusta innostuneena päätin taas mittailla tota omaa pikkujättiä. Mittasin mittanauhalla 42,9 cm ja teippasin kynän kiinni keppiin tolle korkeudelle. Tossa mittauksessa Alissa meni kevyesti sen kynän alle sään kohdalta. Sitten mittasin saman korkeuden seinään ja teippasin viivottimen kiinni seinään. Tossa mittauksessa teki tiukempaa, mut Alissa mahtu viivottimen alle just ja just. Oikeesti, voisko enää enempää rajatapaus olla! :nauru: Ehkä mun kannattaa oikeesti leikata niitä karvoja ohuemmaks, kun se on näköjään muutamasta millistä kiinni...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.02.2011 klo 13:40)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 14:01  
+
0
Kiitos Tutuli! Jeps, pienihän tuo on. Tuomari sanoi mulle kun alkoi mittaamaan, että yritä pitää sitä niin että saatais sentti lisää korkeuteen! Ja olis tuohon vielä vähän saattanut korkeutta tulla, kun en oikein osannut pidellä Nelliä hyvin siinä. Mutta näillä mennään, päästäänpähän mineihin agissa :peukku:

Miizuli tottakai sheltti-lenkille mahtuu yksi pikku Axu mukaan! Harmi vaan, että tunnen todella vähän shelttien omistajia, mutta täytyy miettiä noita ilmoituskanavia, jos vaikka saiskin jonkun lenkin/tapaamisen järkättyä. Olis kyllä niin kivaa! Voi harmi tuon mittauksen kanssa, aika pienestä on ollut kiinni! Ja olipas Pelle ollut sosiaalisella tuulella tuomarin kanssa :aurinko: Onko se uusi halli minkälainen, varmaan aika hieno ja tilava?
shelam 4/10
Blogi

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 14:45  
+
0
Tutuli, kyllä mä nyt varmaan mittautan ton vielä uudestaan. Oon saanut sen niin useasti alle 43 ja nyt se mittaus tehtiin karvan päältä mikä tuo aika paljonkin lisää. Ja jostain syystä tuomarit mittailee vähän eri kohdista. Lisäksi tuo itse mittaustilanne meni vähän huonosti kun joku koira alkoi rähistä Pellen selän takana ja raukka oli ihan selkä mutkalla. En ala! :nauru: Jos sen vaan medeihin saan niin yritän kaikkeni. Meillä alkaa jatkokurssi kunhan pakkaset hellittää ja katsotaan siellä miten lähtee menemään. Voihan se olla että ensi syksynä voisi harkita möllejä. Terveystutkimuksiin mennään tässä kevään mittaan varmaan.

cayla, uusi halli on kyllä tosi hieno. Olivat lämmittäneet sitä kisoja varten (koska sattuneesta syystä olisi jääneet muuten pitämättä) ja siellä tarkeni kyllä ihan hyvin. Treenien aikaan sinne mahtuu kolme pienempää rataa, eli tilaa on.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 14:46  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^Pirhanan 1,1 cm! :nauru: Mäkään en usko, et toi on maailmanloppu, sheltit on ketteriä ja jos terveys on kunnossa, niin eiköhän se siitä, kun koira oppii hyppäämään oikein suuria esteitä. Millon oot aatellu alkaa kisaamaan? Meinaatko mennä lähiaikoina terveystarkastuksiin?

Tästä mittauskeskustelusta innostuneena päätin taas mittailla tota omaa pikkujättiä. Mittasin mittanauhalla 42,9 cm ja teippasin kynän kiinni keppiin tolle korkeudelle. Tossa mittauksessa Alissa meni kevyesti sen kynän alle sään kohdalta. Sitten mittasin saman korkeuden seinään ja teippasin viivottimen kiinni seinään. Tossa mittauksessa teki tiukempaa, mut Alissa mahtu viivottimen alle just ja just. Oikeesti, voisko enää enempää rajatapaus olla! :nauru: Ehkä mun kannattaa oikeesti leikata niitä karvoja ohuemmaks, kun se on näköjään muutamasta millistä kiinni...



Mulle toinen alkeiskurssin kouluttaja sanoi, kun kuuli mikä rotu mulla on, että kannattaa leikata ihan kaljuksi sään kohdalta, jos on rajatapaus (tosin sitten meidän ryhmän kouluttaja tuli ja sanoi, että ei Mannalla mitään karvaa olekkaan. :DD). Sain myös vinkin muutamasta tuomarista mitkä mielellään laittavat alakanttiin jos/kun on siinä rajalla niin, että 44cm vois mennä mediksi. ;)
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 14:50  
+
0
Laita toki Mannatus yksäriä ketä nämä tuomarit mahtavat olla! :cool:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 15:45  
+
0
cayla, se blogi on jotain 5 päivää vanha joten ei ihme ettet ole huomannut... Opiskeluhommia vältelläkseni ajattelin nyt sellaisenkin perustaa :nauru:

Ajattelin että jos me nyt päästään vihdoin oikeasti treenaamaan olisi ehkä ihan hyvä kirjata niitä juttuja vähän muistiinkin.

Quincyä ei ole vielä mitattu mutta itse saan karvojen alta mittaamalla juuri ja juuri 49,5 senttiä, mikä kuulostaa paljon paremmalta kuin 50 :nauru: Mutta ei siis agin kannalta ehkä ihan varsinainen rajatapaus... Tuolle ei kyllä isommat esteet tuota mitään ongelmia kun hyppii huvikseen paljon korkeampiakin, mutta me ollaan treenattu vain ihan pienillä esteillä niin että se meinaa pudottaa isommat kun ei ole niihin niin tottunut. Täytynee siis jossain vaiheessa vähän harjoitella sitäkin.

  Siirry sivulle: 1 ... 42 43 44 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28243
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 11:00)