Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 19.10.2010 klo 21:35

Shetlanninlammaskoirat - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 09:49  
+
0

CaraMelli kirjoitti:

Ampiaisvyötärö ja muhkeat reidet, ihan kateeks käy:peukku:

Ihan asiasta kukkakeppiin... alkuvuodesta ostin akvaarioon 5 kpl platyja, joista on kuollut kolme, mutta nyt mulla on kuitenkin 9 platya, eilisestä lisääntyneet kahdella:shifty: Kohta lahjotan osan hyväntekeväisyyteen tai keitän kalasoppaa, jos kovasti vielä lisääntyvät. Yks olis tietysti, jos ostais isomman akvaarion:viheltel:

Itse olen antanut aidot luut ulkohommiks koirille, kun ei oikein tahdo pysyä samassa kohdassa lattiaa noi järsimykset.



Platyt ja miljoonakalat ja miekkapyrstöt ovat todella "ongelmallisia", kun lisääntyvät ihan hulluna. Miljoonakaloja on kohta se miljoona.. Ovat kyllä kivoja, kun synnyttävät eläviä poikasia. Itse haaveilen taas akvaariosta. Mulla oli muksuna useamman vuoden akvaario ja oli tosi kiva, kun sen sai toimiin. Meillä lisääntyi miljoonakaljojen ja platyjen lisäksi kuparimonniset. Yksi niistä kasvoi aikuiseksi asti =) MMinkä kokoinen akvaario sulla on? Mulla oli eka satalitrainen ja sitten 120 litrainen. Haaveilen vähän sellaisetsa 250 litraisesta, mutta ei nyt pysty. Ehkä sitten kun on vakityöpaikka ja pysyvä asunto..

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:14  
+
0
No mulla on tommonen surkee 75 litranen. Aikasemmin, kun asuttiin kerrostalossa ja oli isompi olohuone, mulla oli 250 litranen. Se oli ihanan helppo hoidettava ja kateltava. Sillon mulla oli lehtikalojakin:love: Nyt on pari mustatetraa ja kuparitetraa ja partamonni ja noita platyja, jotka ei tajuu lopettaa lisääntymistä. Uros onneks näyttää pikkasen rähjäseltä jo, jospa ne sitten lakkais lisääntymästä. Tietty jos joku noista uusista tulokkaista on uros... voi kääk! Taitaa meidän kisut ruveta kohta barffaamaan:eek:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:20  
+
0
Luukeskusteluun viitaten meillä pojat syövät lähinnä ihan perus nahkarullia- ja kenkiä, korvia ja sonnin suteja. Annetaan pureskeltavaa yleensä joka arkiaamu, vähentää tihutöiden määrää. Joskus saavat kunnon ydinluitakin, mutta Uskollakin meinaa mennä vatsa sekaisin niistä.

Nemo söi ennen ihan barf-ruokavalioonsa kuuluvia lihaluita toisena aterianaan, mutta ne jäivät haluttoman koluamisen ja jemmaamisen vuoksi, ei ollut kiva löytää jotain raakaa kanansiipeä sohvatyynyjen seasta -.-; Asiaa tietenkin auttoi ruokailualueen rajaaminen, mutta ongelmana oli edelleen tuo hidas ja haluton järsiminen. Usko taas meinasi hotkia tuollaiset pienet luunpalat liian nopeasti kun silläkin kokeiltiin, ei malttaisi pureskella. Paremmin siis menee kun saavat lihaluunsa kuppiin jauhettuna ja noita puruluita koluttavaksi oman halunsa ja nopeutensa mukaan.

Huomenna on koiratanssin Halloween-kisat janakkalassa eli meidän ensiesiintyminen, jännittää! Tänään pitää vielä treeenata, pahasti vielä tökkii meidän esitys, mutta ei voi mitään, noviisiluokkaanhan tässä vasta mennään.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 10:22)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:22  
+
0
Meidän äitillä on kanssa jotenkin hedelmällinen huusholli noiden eläinten suhteen.
Ensin pykäs kaks tyttöhamsteria (not! :nauru:) kahdet poikaset. Ja nyt niitten akvaariossa käy kuhina.
Partamonnit meni lisääntymään ja sit jotkut tetrat (pari tais jäädä henkiin ja kasvaa isoiksi), sit ne hommas salamurhaajakotiloita syömään jotain pikkukotiloita (joista eläinliikkeessä sanottiin, et ne ei sit kyllä lisäänny). Ja kuinkas sitten kävikään. :nauru: Kolmesta salamurhaajasta kehkeytyi kuitenkin oikea yhdyskunta.
Nyt niillä on uusimpana hankintana sellanen 450l "uima-allas". Saa nähä mitkä siellä sit alkaa lisääntyä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:25  
+
0
Tiedän sen että jos käyn Sirun kanssa pitkällä riehumislenkillä, en saa siitä kunnolla kaikkea irti enää illasta kisoissa. Väsymys ilmenee etenkin rimojen tiputuksina, ja koiran "huolimattomuutena" suorituksessa. Sellainen 10min kimppa riehuminen ennen kisoja on vielä ihan hyvää lihasten lämmittelyä, kun siinä koirat pyrähtelevät ja tekevät tiukkoja mutkia. Mutta pitempi vie sitten selvästi jo jaksamista.

Itse olen myös vanha akvaario harrastelija :hymy: Se oli se ensimmäinen "lemmikki" minkä kinusin vanhemmilta joskus pikku mukulana :nauru: Vieläkin sama 100-litrainen allas on vanhemmillani, olen tässä nyt jo pitempään miettinyt että pitäisi varmaan hakea se kotiin, nyt kun olisi taas mahdollista sen kanssa alkaa puuhailla.
Kuinka usein ne silikoonit pitää uusia? Tuo on jo vaikka kuinka vanha eikä niitä ole kertaakaan vielä vaihdettu. Ei ole kyllä vuotanutkaan.
Kalapuolelta Itse aloittelin aikoinaan myös miljoonakaloilla, ja lisääntyivät hyvin! Sen jälkeen lisääntyivät vain partamonnit (joita oli alkuun se tasan 2kpl), ja niitä pitikin sitten jaella kavereille ja eläinkaupoille kun tila kävi ahtaaksi.

Oh, täytyykin varmaan ottaa miehen kanssa puheeksi haittaako häntä jos altaan tuon olohuoneen nurkkaan :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:37  
+
0
Akvaarioista puheenollen itseäni on ruvennut kiinnostamaan nämä kaverit: Triopsit

Eli Triopsit, jotka ovat noin 220 miljoonaa vuotta vanhoja äyriäisiä. Aika ja tilat nykyisessä kämpässä vaan ei meinaa riittää nykyiselläkään eli näiden otusten hankkiminen jäänee vaan kiinnostuksen tasolle.

Kilpparitkin olisi kivoja. :) Kaloja en niinkään enää halua, meillä oli akvaario vuosien ajan ja noita miljoonakalojakin tuli kiikuteltua eläinkauppaan eli joo, melko innokkaita ovat lisääntymään.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 11:48  
+
0
Sillä uhallakin, että sheltti osiosta tulee akvaario pulina... 450L Wau! Mietin vaan mitä se tarkottais, jos se hajoais, ikuinen pessimisti kun olen. Kannattaa varmaan pitää vakuutukset kunnossa. Haluaisin vähintään sellasen 100-120 litrasen, että saisin niitä lehtikaloja ja palettikaloja ja kuparimonniset on aivan ihania. Lapset risti monniset kutittelijakaloiksi, kun ne tuli aina ruokkiessa kutittelemaan sormia. Söpösiä:love: Hmmm... ja jotkut sanoo, ettei kaloihin kiinny:shifty:

Vaikuttaa vähän siltä, että koira ihmiset on myös enemmän ja vähemmän kala/kissa/kukka/puutarha ihmisiä :peukku:

Nemes noi triopsithan on ihan niin kuin niitä trilopiittejä, mutta ilman sitä panssaria. Muistan vaan joistain fossiilijutuista.... ihan scifiä.
Olen vakuuttunut, että halloween tanssit menee hyvin. Muistakaa pitää hauskaa!
Samat toivotukset myös Suzunalle ja Sirulle.:heiluti:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 12:02  
+
0

Sonik kirjoitti:

Meillä mentiin eilen dentastiksi suussa ympäri kämppää vinkuen. Yleensä noi menee ihan hetkessä, ni olin jo hiukan huolissaan, et mikähän sillä on hätänä. Hätä selvis hetken kuluttua, kun mentiin miehen kans parvekkeelle tupakalle ja Savu jäi tikkunsa kanssa sisälle. Hetken pyörittyään se tipautti sen keskelle olkkarin lattiaa ja veti sen uuden punkkansa siihen päälle. :nauru: Ja oli sitten niin tyytyväisen näköinen löydettyään tikulleen piilon.
Hassu poika. :nauru:
Oli kyllä eka kerta, kun piilottaa mitään.



Sitäköhän se meilläkin on, kun eilenkin annoin Nellille kuivatun jäniksenkorvan, niin Nelli kulki makuuhuoneen ja olohuoneen välillä vinkuen. Samaa on tehnyt aiemmin siankorville ja aika useinkin vielä. Mä oon vaan sitten kyllä ottanut sen korvan pois siltä, kun ei siitä vinkumisesta meinaa tulla loppua..

Tsempitykset Nemes ja Suzuna!

Muoks. Mua ei ole kyllä ikinä kiinnostanut noi akvaariohommat, tosin mulla ei ole koskaan sellaista ollutkaan. On niitä kauniita kaloja kyllä kiva katsella! Just eilen kävin 14-vuotiaan "sukulaistytön" kanssa lemmikkielänliikkeessä ja katseltiin kaloja.. Käytiin myös katselemassa sirkkoja, torakoita yms.
shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 12:06)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 13:00  
+
0
cayla No kovasti kuullosta ihan samalle. En mäkään meinannut tajuta mistä on kyse, kun toinen tiputti tikun välillä lattialle ja poimi taas suuhunsa ja hirvee pillitys päälle. Sit pyöri ja hääräs ja itki. Istui ja itki.. Ihme tapaus.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 13:14  
+
0
Kiitoksia onnentoivotuksista, meillä kisat on kyllä vasta viikon päästä :wink: Tottakai nollia sinne mennään tahkoamaan! *köh* :nauru:

Jännää että meillä ei koskaan ole ollut tuota ympäripyörimistä tai herkkujen kanssa stressaamista. Parikertaa kyllä on myllännyt oman petinsä kun on yrittänyt piilottaa :kieli: Yleensä meidän herkkuperse kyllä syö kaiken heti ja nopeasti... Välillä tuntuu että se on ihan pohjaton kaivo. Ja on taas tainnyt päästä hieman lihoamaan, juteltiin tuossa miehen kanssa Sirun painosta pari päivää sitten ja se kertoi yllätyksekseni että on hänkin leikittänyt ja temputtanut(=syöttänyt) koiraa päivittäin kotiin tultuaan. No minä olen siitä tietämättä syöttänyt sitten ihan täydet annokset. Eli nyt sitten pistän aamulla pienempää ateriaa ettei tule ylimääräistä :hymy:

Laskeskelin Sirun pennutusjuoksuja, oletettavasti alkavat ensi vuoden heinäkuussa. Eli on meillä vielä odoteltavaa. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 13:20  
+
0
Mä just tossa katsoin, et pitänee alkaa vähentämään Savun ruokamäärää. Painaa melkein 9kg. (ja on siis 39cm korkea) Mut jos se olis liian pullea, ni kaippa tuomari olis viime vkl jotakin asiasta sanonut. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 14:33  
+
0
Tosi helposti tulee tota painoa ellei koko ajan ole tarkkana. En varmaan ikuna luovu ruuan punnitsemisesta noille kolmelle:nolo: Samantien kun vaan mittaa mittakupilla alkaa annoskoot hiipiä yläkanttiin, vaikka kuinka yrittää olla tarkkana. Sama tulos kun pyydän lapsia tai isäntää laittamaan ruuan kippoon. "Ei se nyt niin tarkkaa ole,"on yleisin kommentti, kun sanon minkä verran kuuluu kenellekin laittaa. Ja lopputulos on äkkiä koira jonka selkään voi kepeästi kattaa 6 hengen kahvikaluston:eek: Mun äitini on ainakin useamman koiran osalta osannut ylensyöttämisen ja siksi olen itse melkein neuroottinen noissa ruokajutuissa. Oman syömisen säätely nyt sitten onkin ihan asia erikseen...:viheltel:
Tosta tuli mieleen yks tuttuni, joka kertoi joskus miettineensä, että heillä toi lihavuus on varmaan geeneissä, kun kaikki perheessä oli lihavia. Mutta kun hoksasi, että ajokoirakin oli lihava, niin ehkä vika oli kuitenkin ihan muussa.

Muoks. piti Sonikille sanoa, että ei varmaan ole hälyttäviä lukemia.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 14:35)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 14:39  
+
0
Cara: Ja lopputulos on äkkiä koira jonka selkään voi kepeästi kattaa 6 hengen kahvikaluston :eek:

:nauru::nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 14:52  
+
0
No mieti nyt sitä jonkun mainitsemaa terrieriäkin! Puhumattakaan meidän äidin ruokkimista ajokoirista joiden selkä oli valehtelmatta 30 cm leveä :eek::ylpea:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 15:12  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mä just tossa katsoin, et pitänee alkaa vähentämään Savun ruokamäärää. Painaa melkein 9kg. (ja on siis 39cm korkea) Mut jos se olis liian pullea, ni kaippa tuomari olis viime vkl jotakin asiasta sanonut. :mietiskel:



Rommi on saman korkuinen ja painaa 9,5 kiloa, saisi painaa itse asiassa 10 kiloa, tietty lihaksista tuo paino, ei läskistä. En siis olisi huolissani. Savu kuulostaa ihan hyvän kokoiselta, pitäisi tietty päästä näppein kokeilemaan, mutta en usko, että on liikaa.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 15:20  
+
0
No huh..
Pitää vaan tarkistella noita annoksia ja palkkoja sit muutoin, et ei nyt sit enää kamalasti nousis ja liikuttaa sitä tarpeeksi, et kehittyy noi lihakset tuossa kasvun mukana.
Toivottavasti Savullakin on reisissä kivasti lihaksia kevään kuvauksissa. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 17:06  
+
0
Osa koirista ei lihoa sitten mitenkään, vaikka shelttiä nyt sanotaan helposti lihoavaksi koiraksi.. Rommi on tällainen läpi kakkoja. Oikeasti siihen ei tartu läski.. Rommi syö aktiivisen koiran muonaa 2,5-3 desiä päivässä ja ei vaan lihoa. En oikeasti edes vähennä sen ruoasta koulutusnameja. Ilmeisesti sillä on vain niin vilkas aineenvaihdunta ja liikkuu sitten niin paljon, että ei liho. Omistaja on kateellinen noista geeneistä..

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 17:25  
+
0
Pelle on ilmeisesti sitä lihovaa tyyppiä. Tai tuntuu että ihan viime aikoina sille on tullut kilo jos toinenkin. Säkä on 42-43 cm ja painoa oli viimeksi apauttirallaa 13 kg. :shifty: Mutta ehkä se oli tarkoitettukin jättiläiseksi, kun tuo ipana on astetta isompi rotu niin ovat juuri passelit kaverit toisilleen.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:32  
+
0
Pakko tulla avautumaan kun nyt kyllä kyrsii >:/

Olen tässä ajatellut miten hienot lenkkeilymaastot meillä onkaan ja tänään sitten kuulin ettei noille lenkkeilyreiteille saa viedä koiria. En voinut uskoa asiaa joten kävin tarkastamassa espoon sivuilta ja wtf?!!! Koiria ei tosiaankaan saisi viedä noille ulkoilureiteille. Nyt kyllä sapettaa ja kovasti, tienvarsia pitkinkö sitä pitäisi kulkea ja kusettaa koiria talojen seinille? Ärh! Siis ymmärrän kyllä vielä talvella, mutta ettei keväällä, kesällä eikä syksylläkään...

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 3 - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:53  
+
0
Tuossa on kai se idea, että jos ne on suljettuja pururatoja siis alkavat ja loppuvat samaan pisteeseen, niin koiria ei saisi viedä sinne.. Mutta periaatteessa kulkemista paikkaan B ei saa estää eli sen mukaan taas sillä osuutta pururataa saisi kävellä. Mutta ota noista oikeasti selvää. Mua niin ärsyttää tuo koiravihamielisyys kanssa. Onneksi en ole sitä itse kohdannut, kun olen Kaupissa liikkunut. Kauppi on siis Tampereen isoin ulkoilu/pururata alue. Täällä on mahdollista kulkea kaikilla pururadoilla koirien kanssa (toki kytkettyinä), talvella on sitten yksi kolmen kilsan lenkki jätetty kävelyalueeksi, kun muut ovat vedetty laduiksi. Koira olisi kuitenkin niin tehokas ihmisten ulkoiluttaja, en ymmärrä miksi sitten sitä hankaloitetaan..

Nyt kun vähän mietin, niin periaatteessa tuollainen kielto voisi olla laiton. Kun järjestyslaki säädettiin, niin se syrjäytti vanhat kuntien ja kaupunkien omat järjestyssäännöt. Senpä takia periaatteessa kaikki muut koirakielto merkit ovat laittomia, esim. hautausmaan portilla olevat kyltit. Järjestyslaki sanoo vain seuraavaa:

"Järjestyslaki
14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä. "

Tässä olisi siis tuo kohta yksi kyseessä. Kytkemättömätöntä koiraa ei saa laskea juoksuradalle. Näin ollen tuo kielto voisi olla lainvastainen. En ole mikään lainasiantuntija, mitä nyt olen joutunut tulevan työni takia vähän perehtymään asiaan. Tosin tuo viimeinen "jollei se ole erikseen sallittu" kohta voisi mahdollistaa tuon kiellon ja näin uskon, että tuolla se perustellaan, jos asiaa kysyisi.. Pitäisi oikeasti kysyä joltain lakimieheltä asiaa ja lähteä vaatimaan oikeuksia meille koirallisille. Välillä tuntuu, että olemme ihan toisen luokan kansalaisia..

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 15:45)