Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 11.03.2011 klo 17:29

Shetlanninlammaskoirat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 08:08  
+
0
Päivälleen vuosi sitten (okei, vasta illalla..) saatiin tieto, että pentue jota olin katsellut, oli syntynyt. Kaksi merleä, uros ja narttu. Pennut vaikutti virkeiltä ja terhakkailta ja jos kaikki menee hyvin, niin meille olisi se kaivattu uros tarjolla, jos vielä olin kiinnostunut. Ja jo vain olin!

Mamman murmeloidi täyttää tänään siis 1v! :aurinko:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 08:37  
+
0
Onnea isolle Savu pojalle!! :jjei:

Lapset kasvavat niin nopeasti. :) Pojalle kunnon synttäriateria ja kuvia sankarista.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 08:41  
+
0
No niin kasvaa.. Vastahan se oli sellanen pikkuruinen karvapallo, joka saattoi nukahtaa kesken leikin lelu suussa. :nauru:

Illalla on herkkuja tiedossa ja kamera räpsyy.. <3
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 09:54  
+
0
Onnitteluhuhuilut täältäkin Savulle.:heiluti:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 13:28  
+
0
Onnea Savulle, siitä on nyt tullut aikunen mies! :nauru:

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 14:26  
+
0
Onnea Savu! On siitä tullu kyllä komea koira! :hymy:
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 14:47  
+
0
Savu kiittää :kumarrus:

Ja Rose, se mikään aikuinen mies ole, vaan harvinaisen hormooneissaan oleva kakara.. :nauru: Mut silti niin ihana <3
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 16:11  
+
0
Paljon onnea Savulle! :aurinko:


Mää tilasin just ekaa kertaa kennelrehulta lihaa, testiin tulee 20 kiloa sikajauhelihaa. Oon aika innoissani :jjei: Me siirrytään näillä näkymin sekaruokintaan jos testi tuottaa tulosta (ja jos pakkasen vetävyys riittää :nauru:). Olisin jo tilannut heti vaikka mitä muutakin, mutta ajattelin että ei varmaan mahdu säilytykseen. Käskinkin myös äitiä tyhjentämään omaa pakkastaan niin pääsen sinne työntämään loput koiran lihat jos tekee tiukkaa :nauru:
Eli me kokeillaan fiftyfifty tyyppisesti nappulalla ja lihalla, nappulana j&v energia.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 17:01  
+
0
Sitte kun osaat sanoa miltä vaikuttaa uus dieetti, niin laita määriä miten syötät Sirua. Toffo kun on aikalailla saman kokonen ja j&v energiaa täälläkin popsitaan. Olen ittekin miettinyt tota seka juttua, mutta en ole saanu aikaseksi ja määristä ei mitään hajua. Laiskuuttahan se oikeest on, mutta törkeesti käytän nyt hyväksi toisten kokeilua, jos Suzuna et pane pahakses :)
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 18:36  
+
0

sonik kirjoitti:

Mamman murmeloidi täyttää tänään siis 1v!



Onnea Savulle!:peukku:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 20:15  
+
0

"Saanko jo..?"


Maksalaatikkoa, nakkia, kermaviiliä, jauhelihaa ja pari napua koristeena.. Nam!!

(v*ttu tota kameran salamaa :mad:)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 20:48  
+
0
Ompas sulonen!

Ihan hyviä kuvia:wink: vaikka onhan se joskus ärsyttävä se salama:eek:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 22:18  
+
0
Onnea suloiselle Savulle! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Torstaina, 17.03.2011 klo 22:40  
+
0
Tässä hyvä kuva Lillistä, piti vaan rajata isukin naama poijes.



Oli hyvä kun tätä kuvaa otettaessa se oli ihan kyyneleet silmässä ; "Tunnen itseni jollain tavalla isoisäksi." :nauru: Nii-in, Lillihän on minun pikku vauva. <3

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 18.03.2011 klo 00:00  
+
0
Paljon onnea Savulle!! :love:

Meillä koirat on saaneet aina sekaruokaa, Suomessa ostin pakastelihoja (siellä onkin tosi hyvät valikoimat!), täällä pitää olla vähän kekseliäisyyttä. Nykyään ostan yhdeltä kaverilta joka hakee suoraan teurastamolta, siinä on enemmän työtä kun pitää paloitella, pussittaa ja pakastaa mutta tulee varsin halvaksi (ja ainakin tiedän mitä ruumiinosia koirat syövät :nauru: ). Hyvinhän nuo ovat tuolla ruokavaliolla voineet, ja paino-ongelmia ei ole ainakaan ylipainon suuntaan ollut koskaan.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 18.03.2011 klo 11:51  
+
0

CaraMelli kirjoitti:

Sitte kun osaat sanoa miltä vaikuttaa uus dieetti, niin laita määriä miten syötät Sirua. Toffo kun on aikalailla saman kokonen ja j&v energiaa täälläkin popsitaan. Olen ittekin miettinyt tota seka juttua, mutta en ole saanu aikaseksi ja määristä ei mitään hajua. Laiskuuttahan se oikeest on, mutta törkeesti käytän nyt hyväksi toisten kokeilua, jos Suzuna et pane pahakses :)



No ei suinkaan haittaa :nauru: Mä raportoin heti kun päästään vaihtamaan. Tiistaina saan tilatun lastin, ja siitä sitten lähdetään totuttelemaan. Oon jo nyt yrittänyt panna merkille asioita kuten ulosteen määrää, laatua, koiran turkin kuntoa, tassujen punotuksia (Sirulla punoittaa nyt kuono, onkohan tullut syötetystä purkki mössöstä mitä on ollut kongin täytteenä...) yms. Ja seurailen sitten siitä mitä muutoksia tulee parempaan/huonompaan.

Mäkin myönnän että ihan laiskuuttani olen vain nappulaa syöttänyt, koska se on se helpoin tapa. Täysin rakaruokintaan mulla ei myöskään ole mitään mielenkiintoa, enkä usko että se on mikään oikotie autuuteen. Aiemmin syötin tuota j&v extra energiaa ja se oli Sirulle liian tuhtia tai sitten syötin vain liikaa. Siksi nyt pelkkä Energia versio. Pentu siirtyy myös samaan ruokavalioon, ikää nyt reilu 5kk.

Paulchen, oletko huomannut mitään eroja siinä mitä lihaa olet koirille syöttänyt, vain pyritkö vaihtelemaan?

Caramelli, niin ja toivottavasti sulhas reissulla lykästi :wink:

muoks. Niin ja kait mulla on viimein pakko ostaa vaaka kotiin, niin voisin painoakin seurailla paremmin. Nyt kun lisäsin Sirun annosta niin on tullut selkeästi kylkiin täytettä takaisin, eli lisäsin sitten kuitenkin liikaa sitä ruoka-annosta :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.03.2011 klo 11:53)

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 18.03.2011 klo 12:29  
+
0
Määkin oon ajatellut tuota sekaruokintaa. Pentuaika varmaan kannattaa pelata varman päälle, kun nappuloista kuitenkin saa kaiken tarvittavan, mutta parin kuukauden päästä varmaan voisi alkaa jo aloittelemaan. On Lilli nytkin saanut kaikenlaista sekoitettuna nappuloihin tai riisiin, mutta oikeita luita en ole vielä antanut, enkä pelkkää lihaa paljaaltaan. Alkoi huvittaan kun katselin netistä hintoja, kuinka paljon halvempaa on koiran lihat kuin ihmisen, kun eikö niiden kuitenkin pitäisi olla samaa tavaraa? Kanansiipi on kanansiipi, vaikka siinä lukisi "koiralle". :nauru: Ei mitään taka-ajatuksia...:viheltel:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 18.03.2011 klo 12:52  
+
0
^Mä taas hirvittelin että ompas kallista :nauru: Kaikki on niin suhteellista. Itse tilasin nyt tuon jolle tulee kilohintaa n1kg/1€, mitä pidän edullisena. Jos olisi pienemmän määrän ottanut niin olisi ollut 1kg/2€, eli muurta määrää kannattaa näemmä suosia. Plus tää erä ei ole valmiiksi paloiteltu vaan pitää itse kanssa paloitella.

Mä en siis oletakaan että on kokonaan pelkkää lihaa (tilasin siis possun jauhelihaa) vaan siihen on varmasti jauhettu kaikki irtoava ylijäävä mikä menee vain koneesta läpi. Pitää kysellä tarkemmin jakeluauton kuljettajalta tai soitella tuonne myyntiin, sieltähän se varmistuisi, unohdin vain kysyä tilatessa.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 18.03.2011 klo 23:12  
+
0
Mä olen syöttänyt ihan kaikkea, paitsi sitä lehmän mahaa en suostu käsittelemään...:shifty:

Mutta esim. viime päivinä on ollut ainakin lehmän keuhkot (niistä muuten tulee useampikin ateria) ja jotain pienempiä sisäelimiä, sekalaisia siipikarjan osia, lammasta, jotain luita, hevosta, lehmän pääta (tämä oli valmiiksi paloiteltua :nauru:), kanankauloja, broilerin sydämiä ja jotain muita pallukoita. En ole huomannut mitään eroa missään sen perusteella mitä annan, tosin yleensä annankin yhtä lajia aina vain yhtenä päivänä, ellei se sitten ole joku tosi iso köntsä. Eihän kaikissa sisäelimissä varmastikaan ole kauheasti ravintoarvoa eikä joissain luissa ole hirveästi syötävää, mutta siksi niitä vaihtelenkin enkä sitten sen kummemmin ole miettinyt, kaikki on maistunut eikä mistään ole tullut mitään ongelmia (paitsi että paljaaksi kalutuista luista tapellaan joten mun pitää etsiä ne hyvistä piiloista ja heittää pois).

Oikeaan raakaruokintaan perehtymiseen mulla ei riitä aikaa, energiaa eikä pakastintilaa. Pelkät nappulat tuntuu vähän yksipuoliselta ja tulee kalliiksi, etenkin Quincylle niitä pitää syöttää ihan hirveät määrät ja tuntuu että silti se vain kakkii viisi kertaa päivässä mutta muuten ruoka ei näy missään.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 19.03.2011 klo 09:32  
+
0
Viivillä on ilmeisesti alkanut juoksut. Eilen ja tänään on ollut siellä karvoissa verta ja hiukan pissalätäkön vieressä jotain punertavaa. Muuten siinä ei ole näkynyt mitään erikoista, käyttäytymisessä tms. Ekan koiran omistajana sitä vaan rupeaa automaattisesti miettimään, että kai se nyt on ne juoksut eikä mitään muuta. Selkeesti sitä ei tuu niinkään paljoa, et lattialle tai muualle mitään tippuis, ainakaan vielä. Sanokaa nyt että se ei ole mitään muuta:hymy:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 05:30)