Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 11.03.2011 klo 17:29

Shetlanninlammaskoirat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 19:35  
+
0

Sonik kirjoitti:

Peijjooni.
Hankkii jotain kuumetautia. Toivottavasti menis sunnuntaihin mennessä ohi, tai joudutaan jättämään erkkari välistä. :(



Täällä kans kuumeillaan nyt ja kurkkukipu on jotain sietämätöntä.:pyssyt: Oletko jo parantunut? Mä taisin unohtaa onnitella Savua, mutta myöhäiset onnittelut nyt sitten 1-v vauvalle:heiluti:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Perjantaina, 25.03.2011 klo 20:13  
+
0
Parempi myöhään, kun ei silloinkaan.. :)

Kurkkua aristaa vietävästi vieläkin, mutta se kuumeinen olo on helpottamaan päin. Vaikka pää kainalossa meen kyllä erkkariin kaikki tartuttamaan.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 15:06  
+
0
Lillillä nousi eilen toinen korva pystyyn, ja pystyssä on edelleen. Ihan hassun näkönen! :nauru:

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 16:36  
+
0
^Ja eiku liimaamaan:peukku:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 18:21  
+
0
Korvilla ei ole väliä muun kuin näyttelyiden kannalta, ja näyttelyihin me ei aiota mennä. Ei vaan ole minun juttuni. :enkeli: Joten luomuna mennään! Lilli on ihana minkälaisilla korvilla vaan - ja saattaahan tuo vielä laskeutuakin. Tiedän, että korvien liimaaminen ei ole iso vaiva eikä se satuta koiraa, mutta silti.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Lauantaina, 26.03.2011 klo 19:05  
+
0

Rose kirjoitti:

Korvilla ei ole väliä muun kuin näyttelyiden kannalta, ja näyttelyihin me ei aiota mennä. Ei vaan ole minun juttuni. :enkeli: Joten luomuna mennään! Lilli on ihana minkälaisilla korvilla vaan - ja saattaahan tuo vielä laskeutuakin. Tiedän, että korvien liimaaminen ei ole iso vaiva eikä se satuta koiraa, mutta silti.



Viivi on kans eripari korva =) ja vähän sama meininki täällä korvien kanssa muutenkin. Meil kävi vaan niin päin, et eka molemmat oli pystyssä ja sit toinen rupes yllättäen lurpattamaan.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 17:42  
+
0
Mellin korvia yritin saada painoilla ruotuun, mutta tulos oli eripari korvat. Toffon korvia hoidettiin liimalla ja painoilla. Lopputulos: pystyt korvat, joiden kärjet hieman taaksepäin. :jjei: Jos olisin vielä hoidellut niitä, olisivat varmaan 1/3 taaksepäin kärjistään taittuneet.:nauru:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 17:46  
+
0

CaraMelli kirjoitti:

Mellin korvia yritin saada painoilla ruotuun, mutta tulos oli eripari korvat. Toffon korvia hoidettiin liimalla ja painoilla. Lopputulos: pystyt korvat, joiden kärjet hieman taaksepäin. :jjei: Jos olisin vielä hoidellut niitä, olisivat varmaan 1/3 taaksepäin kärjistään taittuneet.:nauru:



:nauru:

Minä en ainakaan ole nähnyt Cara-Mellin koirista yhtään kuvia. Olisi mukava nähdä miltä Toffo ja Melli näyttää! (winkswinks)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 18:55  
+
0
Näytelmät takana. 12h reissu.
Tuloksena jälleen EH :peukku: Ens kuussa sit Lahteen.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 10:01  
+
0
Täsä näitä nyt sitte tulee:
Toffo viime kesänä

Melli viime kesänä

Heila tänä talvena, mut kaukaa

Pitäähän niistä Pillistä ja Pullastakin kuva laittaa:hymy:


Onnea Savulle ja Sonikille hyvästä tuloksesta.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.03.2011 klo 10:03)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 10:54  
+
0
Huh, meillä meni viikonloppu vähän toisin kuin ajateltiin. Olin perjantaina matkalla agilitytreeneihin, kun kävi sitten niin että olin viiden auton ketjukolarissa moottoritiellä. Koiraverkko petti ja suurempi koirista lensi kontista kolarissa, Siru oli varmaan maannut ja siksi pysynyt kontissa. Onneksi kenellekään ei sattunut mitään, itsellä ollut niska aika kipeänä mutta muuten selvittiin säikähdyksellä.

Ei muuta kuin uuden auton etsintään, ei me mihinkään treeneihin päästä ilman autoa. Ja ostan varmasti sellaiset koiraveräjät että perkele kestää! Maksakoot vaikka mansikoita, mutta tuollaista en halua kokea koskaan uudestaan.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 13:01  
+
0
Voi kamala! Onneksi selvisitte suuremmilta kolhuilta.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 15:23  
+
0
Ohhoh!! Onneksi ei sattunut pahemmin! Viikkonloppuna olikin kyllä ollut monta ketju kolaria... ://

Cara-Melli Kauniita koiria, itse pidän varsinkin toffon väristä! :)

Oon tässä kahdelle kasvattajalle meiliä laittanut ja kysellyt koirista. Oikein kivoja vastauksia olen saanut! Nyt vain olisi enään tehtävänä saada äiti lopullisesti suostumaan.. Niin ja rahaa viellä lisää... En oo viellä mitään varauksia tehnyt eikä ole todellakaan varmaa että tuleeko meille pentua viellä piiiiitkään aikaan, mutta tästä on nyt hyvä edetä! :)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 18:24  
+
0
CaraMelli, mun pikkuveljelläkin on kissat joiden nimet on Pilli Ja Pulla! Ovat kyllä eri väriset.

Kivan näköiset sun sheltit, ei nekään ole mitään todella tuuheaturkkisia, joten ehkä mäkin kehtaan joskus näyttää mun "lyhytkarvaisesta" sheltistä kuvia :nauru:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 18:31  
+
0
Laitoinkin nyt heti kuvan Sanista, nyt vanhemmiten Sanista on lähteny "kaikki karvat", en kehtaa sitä enää näyttelyihin viedä.





Sitten tässä Sani "antaa turpiin" mun collie-kakaralle.

Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Maanantaina, 28.03.2011 klo 20:43  
+
0
No, minusta noissa kuvissa on kummallakin ihan riittämiin karvoja. Toin pörrösempiä ei niitten tarvikkaan olla mun mielestä.

Laitan vertailun vuoksi kuvan, jossa Toffo on aika pentu vielä ja Melli oikeesti ihan karvaton pentujen jäljiltä.

Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 10:07  
+
0
IIhhihii! :nauru: Tuo viimeinen kuva on kyllä hellyttävä. :love:
Toffo varsinkin minusta on juuri sopivan karvainen, eikä Sanikaan mitenkään kovin kaljulta näytä. Toffon väri on just sellainen "täydellinen soopeli".

Lilli on parin päivän päästä tasan 5 kk, ja meillekkin kasvaa joka päivä enemmän ja enemmän karvaa. Pari viikkoa sitten selässä oli vain sellainen erivärinen rantu, mutta nyt se on ihan selkeästi aikuiskarvaa, sekä lisäksi levittyy yhä laajemmalle alueelle. Lillillä alkaa honkkelivaihe puskea päälle, pitää laittaa kuvia sitten kun kerkiää. :cool:

muoks. Sheltissä ja colliessa on kyllä kokoeroa!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.03.2011 klo 10:08)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 10:11  
+
0
Mun on nyt kyllä ihan pakko hehkuttaa, et meillä on maailman ihanin koira. (nii että lälläspöö vaan muille shettien omistajille :lallati:)
Tuossa erkkareissa just manasin sitä miten meidän koira ei osaa käyttäytyä ja pienellä kateudella katselin miten siellä pikkupennutkin osas jo olla välittämättä muista koirista ja olla pyrkimättä kaikkien kanssa leikkimään.
Sit vasta aloin miettiä, että siellä osa koirista (jopa ihan pennuista) oli lähes flegmaattisia. Katseli vaan paikallaan pönöttäen et "kas siinähän menee koira.. ja siinä toinen.."
Jälkeenpäin mietittynä mä pidän mielummin tuon jatkuvaa pentuenergiaa pursuvan turren, kun kouluttaisin siltä sen ilon pois.
Savu on edelleen samanlainen, kun oli viime kesänä jatkuvissa pentuhepuleissaan ja se on niin ihana.
Tänä aamuna se tökki mua kuonolla ja melkein syliin kiipesi ja mä sit hiukan avitin. Siihen se käpertyi kerälle mamman syliin, kun mä hörpin aamukahvia ja roikuin netissä. <3
Ihan niinku pikkupentuna.

En tosin tiedä millaisia nämä hiukan apaattisen oloiset koirat on kotioloissa, mutta tuolla näyttelyssä pisti vaan silmään sellainen liioiteltu rauhallisuus joidenkin koirien kohdalla.
Enkä tiedä sitäkään, oliko kyse koulutuksesta, vai välinpitämättömästä luonteesta, vai molemmista.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 10:58  
+
0
^Mä tein aikoinaan näyttelyissä ja ekoissa agi kisoissa niin että kävin aamulla pyöräilemässä Sirun kanssa suurinta puhtia pois :nauru: Ei siitä kyllä flegmaattista saanut mitenkään, mutta edes piirun verran rauhallisemman.

Eilen uskaltauduin auton rattiin ja ajeltiin koirien kanssa tallille, siellä saivat juosta. Käytiin kärryttelemässä, siinä oli hyvä juosta kaikki puhdit pois. Eve juoksi vain alkumatkan, ja oli kyytiläisenä sitten, Siru jaksoi melkein kymmenen kilometriä (osa kävellen osa juosten) ennenkuin puhti loppui ja pääsi hänkin kyytiin. Kaverin koira onkin niin huippukunnossa ja tottunut kärryttely reissuihin että se juoksi vaivattomasti koko matkan (n.15km) :nauru:
Siru huusi taas alkumatkan kuin syötävä, ja oli vaarallisesti hevosen jaloissa, jouduinkin sitten pistämään sen naruun ja pitämään kiinni kärryjen takana. Siru oli kuin riivattu ei ketään kotona :eek: Ei mitään käskyjä kuunnellut, seurasi vain maanisena hevosta. Täytyy tuo kärryttely kunnolla opetella sen kanssa, muuten käy liian hasardiksi. Onneksi loppumatkasta rauhoittui ja juoksi sitten rauhassa irti.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 4 - Tiistaina, 29.03.2011 klo 11:50  
+
0
Erkkarissa oltiin töissä koko viikonloppu ja sunnuntaina pyörähdettiin sitten Nemin kanssa kehässäkin - pystykorvaisena. :ttou:

Otin painot pois ennen kehää ja kappas korvathan nousivat samantien pystyyn enkä saanut niitä alas millään, vaikka koitin rutistaa ja painella. Huomasi kyllä, että pikkuinen jännittiki, koska heti, kun kehä oli meidän osaltamme ohi alkoi korva "pehmenemään" ja hieman taipumaan.

Korvista huolimatta arvostelu; se oli jotain uskomatona! :jjei: Nyt vain koiralta korvat alas niin kehät täältä tullaan!

Paimio Erikoisnäyttely 27.03.2001

Tuomari: Pirjo Aaltonen

Sijoitus: PEN ei sij.

Kookas, vielä mitoissa pysyvä narttupentu, joka ei saa kasvaa enää. Hyvin rakentunut. Hyvä pään pituus ja kiila. Kauniit tummat silmät. Pystyt korvat. Sopiva rungon pituus. Hyvin kulmautunut. Oikeanlainen karvapeite. Hyvä ylälinja ja hyvin kannettu häntä. Liikkuu hyvällä askeleella, hyvät liikkeet edestä ja takaa".


Kuva: Sirpa Saari
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 18:15)