Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 04.05.2010 klo 13:26

Tiibetinspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: TIIBETINSPANIELIT - Perjantaina, 24.08.2012 klo 18:12  
+
0
^ Voi Rölliä:suru:. Mulla ei valitettavasti ole mitään tietoa tuosta mäyräkoirahalvauksesta tipsuilla. Toivottavasti Rölli voi taas paremmin...

On se niin surullista kun pieni sairastaa. Metkullakin on tuo toinen eli leikkaamaton lonkka kuvan perusteella yhtä huono kuin leikattukin ja jos se joskus sijoiltaan menee, niin sitten olen varmaan vaikeiden päätösten edessä. Se kuntoutus kun on kuitenkin aika rankka episodi eikä leikatusta jalasta täysin entisen veroista tule.
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TIIBETINSPANIELIT - Perjantaina, 24.08.2012 klo 21:57  
+
0
Täällä voidaan jo paremmin :) Rölli on ollut nyt jo pari päivää pirteempi! Huh mikä helpotus. Stressaa itseä niin vietävästi, kun toinen on kipeänä eikä osaa kertoa mihin sattuu... Mutta nyt onneksi näyttää edistymisen merkkejä parantumisessa (kop kop!), toivon sormet ja varpaat ristissä, ettei takapakkeja tulisi!
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: TIIBETINSPANIELIT - Maanantaina, 27.08.2012 klo 15:10  
+
0
^Hieno homma:hymy:!
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: TIIBETINSPANIELIT - Maanantaina, 08.10.2012 klo 21:21  
+
0
Meillä on tällainen Riitu-rääpäle :P


Minkä kokoisia teidän tiibetinspanielit on? Siis koko ja korkeus suurin piirtein? Kun tuo tuntuu jo aika isolta (23cm korkeutta :eek: ja ikää 4kk), mutta toisaalta pikkukoirathan taitaa kasvaa melko nopeasti aikuiskokoon ja kehittyy muutenkin nopeammin? Ei ole minkäänlaista mielikuvaa miten meidän Jeksu (apsopoika) aikanaan kasvoi. :nauru:
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

heidikoo

heidikoo
Viestimäärä: 169

VS: TIIBETINSPANIELIT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 21:12  
+
0
^ Ihanan tomera:hymy: !

Mittanauhaa ei nyt ole käsillä, mutta meillä seniori painaa 6,5 kg ja juniori 6,9.

Hohhoijaa, meillä ollaan vaihteeks menossa leikkauspöydälle. Nuoremmalle koiralle tuli anaalirauhasongelmaa kesällä ja se uusiutui vajaat kk sitten. Toinen rauhanen ehti fistelöityiä molemmilla kerroilla ilman, että koira olis mitenkään (esim. laahailemalla, nuoleskelemalla) osoittanut, että takapäässä on vikaa. No, viimeks sitten ell suositteli, että rauhaset poistettaisi ja ylihuomenna koira menee leikattavaksi. Onneks tää on sentään "pikkuleikkaus" verrattuna siihen vuodentakaiseen lonkkaoperaatioon... tältä kaksi ja puolivuotiaaltahan on tähän mennessä leikattu jo silmät, pari hammasta ja lonkka:suru:.

Jos nyt olisi esim. tuo toinen lonkka paukahtanut niin luulen, että olisin vaikeiden päätösten edessä (pitkä kuntoutus, epävarma lopputulos, toinen puoli jo operoitu jne), mutta tähän rauhasten poistoon nyt lähdetään koska toipumisajan ei pitäis olla kovin pitkä & ongelman pitäis ratketa totaalisesti mikäli kaikki hyvin menee. Onneks vakuutuskin korvaa - vaihteeks. Tää onkin eka leikkaus, jossa siitä on ollut iloa...
Tipsut Rollo 09/07 ja Metku 04/10

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: TIIBETINSPANIELIT - Maanantaina, 29.10.2012 klo 10:27  
+
0
^^ Voi miten sievä! Mun neiti on aika tasan 25cm korkea. Ikää 4 v.

Onko erkkariin tulijoita? Mun kalju neiti on ilmoitettu, saa nyt nähdä miten käy kun on tosiaan ihan karvaton :nauru: Itse häärään tarvikemyynnin puolella.

Surullista että tipsuilla tuntuu olevan entistä enemmän ongelmia luuston kanssa. Tsemppiä kaikille!

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TIIBETINSPANIELIT - Perjantaina, 02.11.2012 klo 11:22  
+
0
Meidän Rölli on aika matala, en nyt ala mittaileen kun tuo nukkuu, mutta painoa sillä on n. 7kg ja ikää melkein 8 vuotta :)
Vitsit, näyttelyihin olisi niin kiva päästä, mutta en voi enää Rölliä käyttää sen selän vuoksi :/ ennen selkävaivoja käytiin useasti niin näyttelyissä kuin mätsäreissä, mutta nyt tuo vaan pompottaa kuin jänis ja selkä on hieman vino. Harmittaa :(
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: TIIBETINSPANIELIT - Perjantaina, 02.11.2012 klo 21:16  
+
0
Otin Riiitusta joulukorttikuvia. Se oli oikein innolla mukana ja kai se mietti, että kuinka leveän hymyn mie kuviin tahdon, kun puolet kuvista oli tällaisella ilmeellä varustettuja :nauru:



Sai siitä sitten fiksunkin kuvan, josta värkätään joulukortit ♥


Riitulaiselle ekat näyttelyt tulee olemaan kai ensi kesänä, kun se on jo vuoden ikäinen. Täällä päin järjestetään aika huonosti näyttelyitä 9-ryhmälle eikä viitsi tammikuussa lähteä ajamaan kovin kauas näyttelyihin. :D Pitää sitten käydä mätsäreissä näyttelyiden sijaaan...
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: TIIBETINSPANIELIT - Torstaina, 03.10.2013 klo 13:15  
+
0
Onpas hiljentynyt tää tipsukeskustelu :) Meidän 7v-tyttö oli just kolme viikkoa sitten leikkauksessa polvilumpion sijoiltaanmenon takia, ja kaikilta oon kuullut että "kyllä koira yleensä laittaa jalan maahan jo leikkauksesta seuraavana päivänä", vaan eipä oo laittanut vieläkään! :neutral: Voihan se olla vähän sitä "iik apua" -neitimäisyyttäkin mutta huolestuttaa kun se ei vieläkään varaa sille leikatulle jalalle. Lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata, kun tikkien poiston yhteydessä kysyttiin tuosta. No, ehkä se siitä jossain vaiheessa.
All you need is love... And a dog.

tipsu12

tipsu12
Viestimäärä: 23

VS: TIIBETINSPANIELIT - Sunnuntaina, 08.12.2013 klo 10:59  
+
0
Onpas hiljaista täällä. Missä kaikki tipsuilijat ovat? Täällä olisi yksi ''crazy Tibbie-lady''. :heiluti:

Ensimmäinen koirani oli tipsu, joka sairastui sitten epilepsiaan ja kuoli valitettavasti jo 8-vuotiaana. Olin sitten noin kaksi kuukautta ilman koiraa ja ennen joulua kotiin tupsahti uusi tipsu, joka on nyt vähän yli vuoden. Aivan ihana rotu, en löydä mitään moitittavaa, muuta kuin että ovat ajoittain vähän turhan jääräpäisiä. :cool:

Harmillisen vähän tipsuja näkee täällä Oulussa, vaikka kasvattajia on paljon.

varpuu

varpuu
Viestimäärä: 104

VS: TIIBETINSPANIELIT - Keskiviikkona, 14.05.2014 klo 16:10  
+
0
Kirjoittelenpa tänne myös. :)
Olen siis alkanut järjestämään Rovaniemelle tipsujen aluetoimintaa! Tapaamisiin tullakseen omistajan täytyy olla liittynyt Tiibetinspanielit ry:hyn ja mahdollisen koiran pitää olla rekisteröity. Tapaamiset muuten ovat ilmaisia!

Klikkaamalla lisätietoa!
Tiibetinspanieli Timi, s. 090411 ♥

blogi

Ottopoika

Ottopoika
Viestimäärä: 4

VS: TIIBETINSPANIELIT - Keskiviikkona, 21.05.2014 klo 12:48  
+
0
Minulla ensimmäinen koira,joka aivan valloittava 5kk.n ikäinen poika.Omapäinen,jos ei huvita tulla samaan suuntaan kuin minä,käy tämä makaamaan ja on kannettava välillä.Pelkää haukkuvia naapurin koiria,eikä suostu kulkemaan sen talon ohi tiellä.Olen yrittänyt tavata toisia pentuja ja tämä leikkii mielellään toisten kanssa.Tahtoo vain olla yksipuolista,kun Popi juoksee perässä ja kaveri juoksee karkuun.Onnistunut valinta tämä rotu ainakin meillä.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: TIIBETINSPANIELIT - Torstaina, 22.05.2014 klo 08:38  
+
0
Voi harmi, kun mie olen viikot Torniossa ja vaan viikonloput Rovaniemellä. Olisin muuten voinu napata siskon ja äidin tipsuneidin (ylempänä jouluisissa kuvissa oleva Riitu) matkaan ja tulla myös tipsulenkkeilemään. :) Tuommoset jutut olis niin kivoja!

Ottopoika kirjoitti:

Minulla ensimmäinen koira,joka aivan valloittava 5kk.n ikäinen poika.Omapäinen,jos ei huvita tulla samaan suuntaan kuin minä,käy tämä makaamaan ja on kannettava välillä.Pelkää haukkuvia naapurin koiria,eikä suostu kulkemaan sen talon ohi tiellä.Olen yrittänyt tavata toisia pentuja ja tämä leikkii mielellään toisten kanssa.Tahtoo vain olla yksipuolista,kun Popi juoksee perässä ja kaveri juoksee karkuun.Onnistunut valinta tämä rotu ainakin meillä.


Riitu pelkäsi alle vuoden ikäisenä ihan mahdottomasti suunnilleen kaikkea. Nyt parivuotiaana se kävelee nenä pystyssä haukkuvien koirien ohi. :'D Menet vain itse reippaasti edellä, niin kyllä se perässä tulee ja aikanaan oppii, ettei mitään kamalaa tapahdu.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.05.2014 klo 08:40)

Ottopoika

Ottopoika
Viestimäärä: 4

VS: TIIBETINSPANIELIT - Torstaina, 22.05.2014 klo 19:07  
+
0
Olen yrittänyt kantaa välillä talon ohi,kun koira menee maaten tai istuu,eikä hievahda kuin takaisin päin.Ei raski kiskoa kovasti pikkuista.Eiköhän se siitä,kun kasvaa.:cool::cool:

varpuu

varpuu
Viestimäärä: 104

VS: TIIBETINSPANIELIT - Lauantaina, 24.05.2014 klo 14:50  
+
0

elinann_ kirjoitti:

Voi harmi, kun mie olen viikot Torniossa ja vaan viikonloput Rovaniemellä. Olisin muuten voinu napata siskon ja äidin tipsuneidin (ylempänä jouluisissa kuvissa oleva Riitu) matkaan ja tulla myös tipsulenkkeilemään. :) Tuommoset jutut olis niin kivoja!



Meillä menee tapaamiset nyt kesäkuussa näin:
su 8.6. klo 13: Tapaaminen Kauppatorilla, jossa jutustelua toiminnasta ja toiveista, lopussa käydään yhteislenkki.
ma 16.6. klo 18: näyttelytreenit Juhannusnäyttelyä varten ja lopussa lenkki, jos vielä intoa. Paikka ilm. myöhemmin!
ma 30.6. klo 18, yhteislenkki. Lähtö Kauppatorilta.

Syksyllä sitten jatketaan, heinäkuu lomaillaan. :) Jos vaan pääset mukaan niin ehdottomasti tule joskus, tapaamisia välillä varmaan viikonloppuisinkin! Facebookissa tiedotetaan tarkemmin kans.
Tiibetinspanieli Timi, s. 090411 ♥

blogi

katae

katae
Viestimäärä: 1

VS: TIIBETINSPANIELIT - Maanantaina, 25.08.2014 klo 18:07  
+
0
Moikka, täältä löytyisi uusi tipsun omistaja, meillä asustaa 5kk ikäinen tipsu uros Koda :heiluti: On ensimmäinen oma koira, mutta perheessä ollut aina borderterrierejä. Muuten ihan loistava tapaus, mutta on alkanut lähiaikoina haukkumaan vähän turhan paljon. Esim aamuisin kun vielä nukutaan haukkuu pienellekkin äänelle rappukäytävästä, ulkona yleensä ei pahemmin hauku. Osaisko joku auttaa mitä tämmöselle kannattais tehdä, kun ei tuo oikein usko vaikka oon yrittänyt kieltää haukusta ja kehua kun on hiljaa?

Muuten ei ole tuossa mitään valittamista, ihana pallero <3 Pienempänä motivointi oli tosi hankalaa, mikään nami tai lelu ei tuntunut kiinnostavan. Nykyään tämä rakastaa koulutustuokioita, oli sitten palkintona lelu tai namit. :) Kova poika kanssa lenkkeilemään, jaksais vaikka kuinka pitkälle kunhan ei sada vettä. :D
Sillä kanssa on hassu tapa ''kerhätä'' kun silittää, kuulostaa vähän kuorsaamiselta. :D Tekeekö kenenkään muun tipsut tämmöistä?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.08.2014 klo 18:08)

Ottopoika

Ottopoika
Viestimäärä: 4

VS: TIIBETINSPANIELIT - Perjantaina, 10.10.2014 klo 10:16  
+
0
En osaa sanoa mikä auttaa.Oma 10kk:n ikäinen uros ei hauku juuri koskaan.Jos hädissään,näkee lintuja ikkunalla tai vieraan tulossa pihassa niin haukkuu.Ei kehrää,mutta joskus kuorsaa nukkuessaan.

jLiha

jLiha
Viestimäärä: 3

VS: TIIBETINSPANIELIT - Torstaina, 25.06.2015 klo 10:24  
+
0
Hei,
Piti rekisteröityä tänne kun sain maanantaina tämmösen ihanan palleron :)
Keijolla tuntuu kaikki olevan hyvin, pissaa vaan sanomalehdelle ja kaikki kakat tulee pihalle. Kakkaa kolmesti päivässä, mutta silti mua vähän huolettaa kun tuntuu syövän todella vähän, ehkä 30 grammaa ruokaa päivässä. Onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa ettei ruoka tunnu maistuvan?

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 02:15)