Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:51

Vinttikoirat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 19

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 31.05.2013 klo 20:04  
+
0
On kyllä mahtava rotu! Näyttelyistä sen verran, että Whippet-Harrastajat ry:n erikoisnäyttely & open show on tänä vuonna 8.-9.6. Tammelassa. Sinne on ilmoittautunut melkein 200 whippettiä. Sinne vaan rotuun tutustumaan :hymy: Helsingissä on taas SVKL:n pääerikoisnäyttely 20.7. ja sinne luulis tulevan myös jonkin verran whippettejä.

Poppamies

Poppamies
Viestimäärä: 7

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 02.06.2013 klo 23:33  
+
0

Anpunen kirjoitti:

Löytyykö koirat.comista muita vinttikoiraihmisiä?



No löytyy. meillä on esim. tämä vuodenikäinen skottineito.

keparti

keparti
Viestimäärä: 127

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 03.06.2013 klo 19:39  
+
0
Täältä löytyy myös vinttikoiria, whippetit Santtu ja Late
Belltown French Mission "Late" s. 22.7.2010
Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa" s.27.4.2016
Nevskiy Legion Viking "Myrsky" 20.7.2001-25.9.2009 <3
Sagramour Silver Star "Santtu" 20.10.2006-28.6.2016 <3
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.06.2013 klo 19:43)

Himpehen

Himpehen
Viestimäärä: 5

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 07.06.2013 klo 17:56  
+
0

Poppamies kirjoitti:

No löytyy. meillä on esim. tämä vuodenikäinen skottineito
kuva
.


Ihanan kokoinen kaveri. :)

// Kuvien lainaaminen vastausviesteihin kuormittaa palstaa turhaan ja muutenkin sekavoittaa keskustelua jos on monta samaa kuvaa peräkkäin, joten kuvan linkiksi muokkasi griffon
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.06.2013 klo 19:11)

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 10.06.2013 klo 12:08  
+
0
Ihania vinttareita täällä :love: Upee tuo poppamiehen skotti!

Mulle tosiaan kotiutui toi whipulapsi viikonloppuna ja yhteiselo on lähteny sujumaan ihan hyvin, paitsi et se on aivan ultimaalisen rakastunu mun rastoihin. Viime yönä nukkumaan mennessä suunnittelin jo et leikkaan ne pois, kun toi vaan roikku niissä täysiä ja ravisteli... Mut kyllä se lopulta usko kieltoa.

Onko teillä whippetit tykännu uida? Ajattelin viedä ton pennun joku päivä rannalle kunhan se osaa vähän paremmin kävellä hihnassa :D

keparti

keparti
Viestimäärä: 127

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 11.06.2013 klo 09:31  
+
0

kissun kirjoitti:

Onko teillä whippetit tykännu uida? Ajattelin viedä ton pennun joku päivä rannalle kunhan se osaa vähän paremmin kävellä hihnassa :D


Meillä ei kumpikaan ole uimisesta innostunut, mutta jaksan silti yrittää. Talvisin ollaan käyty koirauimalassa ja molemmat uivat kyllä altaan päästä toiseen päähän, ja viimeisillä kerroilla keväällä nuo jo melkein menivät itse rampista. Eli syksyllä jatkuu uimahallitouhut. Luonnonvesissä ei olla vielä tänä kesänä käyty kokeilemassa olisiko yhtään mukavampaa kuin aiemmin. Epäilen ;)
Belltown French Mission "Late" s. 22.7.2010
Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa" s.27.4.2016
Nevskiy Legion Viking "Myrsky" 20.7.2001-25.9.2009 <3
Sagramour Silver Star "Santtu" 20.10.2006-28.6.2016 <3

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 11.06.2013 klo 11:47  
+
0
Täällä edelleen haaveillaan geeligreystä. Seitsemättä koiraa en ota missään nimessä vaan geeli tulee sitten kun jommasta kummasta vanhuskoirasta aika jättää. Siinä on vaan koira niin mun makuun.

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 11.06.2013 klo 13:28  
+
0
Sitten kun mulle tulee toinen koira, niin se on joko toinen whippet, borzoi tai geeligrey :hymy: Venakko olisi kyllä unelma.

Ja uimista mennään kokeilemaan Levin kanssa heti kun sää lämpenee. Laitanpa tähän vielä vähän kuvia pennelistä..



(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.06.2013 klo 13:29)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 11.06.2013 klo 13:32  
+
0
Täällä on tämmönen.


jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 11.06.2013 klo 13:39  
+
0
^Onpa nätti! :love: Kukas hää on?

Me oltiin justiinsa viime viikolla uittamassa koiria meressä. Manu ei tykkää jos ulkona sataa vettä ja vesilätäköt se kiertää aina kaukaa, mutta kyllä se yllätyksekseni meressä polski menemään ihan innoissaan :jjei: Ens kerralla täytyy ottaa kamera mukaan.

Muoks. tässä vielä meitin Mauno
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.06.2013 klo 13:52)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 13:56  
+
0

kissun kirjoitti:

Sitten kun mulle tulee toinen koira, niin se on joko toinen whippet, borzoi tai geeligrey :hymy: Venakko olisi kyllä unelma.



Mä olen kanssa alkanut lämmetä turhan paljon myös venakoille. Silloin kun niitä hoitelin aikanaan paljon, ne tuntui suorastaan vastenmielisiltä. Nykyään huokailen niiden upeutta.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 19:22  
+
0
nojasin näppikseen..
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.06.2013 klo 19:24)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 19:23  
+
0
Oma hönökki tulee syksyllä kaksi vuotta.
Eero



aristokraattinen ukkeli
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 20:09  
+
0
Voi ihana Mauno ja söpöläinen pikku itsku!

Venakko on ollu mun salainen unelmarotu jo ikuisuuden, mut en vielä uskaltanu ottaa ja whippet vei sydämen. Jos nyt kuitenki sellasen parin vuoden päästä vaikka hommais, niin mietityttää silti vähän se karvanlähtö. Toisaalta onkohan se sit kuitenkaan pahempi kuin vaikka pk colliella? :hymy: Mua ei se pehkon karva haitannu yhtään kun sellainen oli.

muoks Eero :love:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.06.2013 klo 20:10)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 21:32  
+
0
Siis mitä, ai venakon karvanlähtö? .. Pentukarvasta aikuiskarvaan vaihto on aivan järkyttävän kamala. Sen jälkeen ei läheskään niin paha. Mulla tuon pk-sakemannin karvanlähtö on älyttömästi järkympi kun mitä venakon. Jopa tuon bcn karvanlähtö on pahempi. Tuossa ainut ärsy on, että ne karvat on niiin pitkiä.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 12.06.2013 klo 21:40  
+
0
^ Onko venakon turkki kuinka työläs? Sen tiedän, että ennen näyttelyä pestään mutta noin arjessa onko miten vaativa? Kammataan läpi kerran viikossa vai miten? Taitaa huopaantua aika helposti vai onko venakoillakin parempia ja huonompia karvanlaatuja, että osaa menee takkuun helpommin ja osaa pysyy takuttomana viikosta toiseen?

Sen verran vielä FCI:lle kysymys että millainen venakko on laumassa, jossa ei ole muita venakoita/vinttejä? Eli miten pelaa teidän paimenten seassa?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.06.2013 klo 21:44)

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 13.06.2013 klo 00:21  
+
0
^^Kuulostaa ihan hyvältä :D Ei mua itseäni juuri karvat haittaa, mutta olen kuullut hirveästi juttua että venakon karvanlähtö on ihan hirveän kamalaa niin mulla oli vaikka mitä kauhukuvia. Mutta se pk collie oli ihan helppo minusta ja sillä sitä turkkia on, niin ehkä venakko sitten menis kans.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 13.06.2013 klo 10:45  
+
0
Mä en ole kokenut venakon turkkia mitenkään työlääksi. Vaikka tuo juoksee jossain rapakossa ja on ihan mutainen, niin jos lenkin aikana kerkiää kuivumaan niin rapa tippuu pois ja turkki näyttää ihan puhtaalta. Vähän kun paimenilla. Karvanlähtöaikana vaatii enempi harjaamista, koska muuten irtoava turkki saattaa tehdä takkuja, etenkin rintaan ja nivusiin, sekä korvien taakse. Normaalisti turkki on aika vaivaton, harjailen kun näyttää että takkua olisi tulossa, esim. raakaluiden syönnin jälkeen rintakarvoja tulee vähän huuhtaistua ja harjattua.

Laumassa paimenien kanssa tämä menee oikein mukavasti. Leikkii, juoksee ja puuhailee muiden kanssa :hymy: Eerosta onkin tullut lauman lellikki, eli paimenet välillä jopa pesevät Eeroa, mitä ne ei ikinä toisilleen tee :nauru:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 13.06.2013 klo 10:55  
+
0
^ Ihanat :nauru:

Kyllä mulle tulee se venakko vielä.. Sitte ku toi pirpana on isompi.
Jee viikonloppuna Levi saa kaverin, kun mun kämppiksen perheen whippetlapsi tulee kyläilemään.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 13.06.2013 klo 12:15  
+
0
^Sulla on sitten vkonloppuna menoa ja meininkiä :nauru:

Mä alkuun jännäsin, että miten Eero tulee toimeen kissojen kanssa. Kuulin vaikka mitä kauhutarinoita. No, näin se tulee..





Aivan pönttöjä nuo kaksi, Eero ja Wilhelmiina. Pesevät toisiaan ja leikkivät. Wilhelmiina myös saattaa mennä Eeron päälle nukkumaan, eikä poika sitten raaski nousta ylös, ettei kissa tipu :nauru: Eero sitten alkaa ulisemaan, nii tiiän käydä nostamassa kissan pois sen päältä.

Eerolla on myös muutama hauska tapa; ruuan jälkeen poika löntystää luokse ja painaa pään syliin, ikään kun kiittääkseen. Toi on kyllä muutenkin aika kova halimaan ja melkonen sylikoira.
Lisäksi tuo hymyilee, hampaat irvessä tulee vastaan kun tulen kotiin, häntä heiluen :hymy: Ja sitten tietyt kappaleet tai soinnut saa sen laulamaan, ulvomaan siis.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 05:45)