Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:09

Haaveilupulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 60

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 19.12.2013 klo 18:15  
+
0
Oo, oukkidoukki! :hymy: Toivottavasti synkkaa kasvattajan kanssa hyvin!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 19.12.2013 klo 22:36  
+
0
Meillä tultiin tänään alas pilvilinnoista ja kovaa. Oon käytännössä päivä päivältä kivunnut siell pilvilinnoissa ylöspäin ja tänään tuli nartun omistajalta viesti, etteivät he aio käyttää Rollea
Kaikista inhottavinta tässä on se, että kerkesin just lähettää tän kasvattajalle kirjeen, että tätä ob pyydetty jalostukseen. Onneksi etanaposti ei kulje niin nopeasti, että kerkeäisi jouluksi perille niin kasvattaja voi leijua sielä pilvilinnoissa joulun ajan.

Mutta me käydään sielä terveystarkastuksissa ja toivotaan sen jälkeen, että joku muu kiinnostuisi tuosta.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Torstaina, 19.12.2013 klo 23:54  
+
0
^Sanoko se nartun omistaja mitään syytä, miksei se aio käyttää Rollea, vaikka sen terveystuloksetkaan ei oo viel tullu? Meinaatko nyt unohtaa pennun ja oottaa, jos Rollelle tulis uus mahollisuus tulla isäksi? Kurja juttu. :(
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 07:56  
+
0
^ Se oli kysynyt jalostustoimikunnalta, ja vastaukseksi tuli, ettei yhdistelmää suositella, koska ilmeisesti kilpirauhasen vajaatoiminnan riski. Mutta sitä se ei kertonut, kumman puolelta:mietiskel:. Lisäks se sano, että pompen tauti pitäis olla tutkittuna, muttei PEVISAssa mitään mainintaa pompesta ole :mietiskel:. Tai en ainakaan löytänyt.

Lisäks mua mietityttää, että kun nyt sain tiedon, kuka se toinen uros on, että miks ne valitti sen. Kun sanoivat, että etsivät mustaa merkkiväristä ja tuo on riista. Sitten on vielä kans se, että tuon toisen uroksen silmälausunto menee vanhaks (testattu 10/2011). Jos ne testaa sen uroksen uuestaan, niin sitten, mutta kaiken järjen mukaan kaks vuotta on umpeutunu ajat sitten ja kun astutuskin on vasta helmikuun ja maaliskuun vaihteessa... Mutta eipä oo mun valinta, olisin muutenkin ottanut toisen tyyppisen uroksen sille nartulle.

Mutta ei me nyt tuolta nartulta pentua oteta. En ole erityisemmin ihastunut tuohon toiseen urokseen ja mä luulen, että meille kelpuutetaan vain ja ainoastaan tuon pentu. Mutta mä luulen, että kyllä meille vielä valo jossain vaiheessa paistaa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.12.2013 klo 07:59)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 09:56  
+
0
^ Harmillista. Siellä on varmaan jalostustoimikunta sitten suositellut joistakin syistä tätä toista urosta ja se vaikuttaa kasvattajien valintaan. Saattaa olla, että sen linjoissa tämä pompentauti on tutkittu eikä siellä ole tunnettuja kilpparitapauksia, toisin kuin jtk:lla saatta olla Rollen suvusta niitä tiedossa. Näihinhän vaikuttavat myös nartun suvussa olevat rasitteet. Silmälausunto tuolla toisella uroksella tuskin on kynnyskysymys, se hoituu kuitenkin helposti vartissa eläinlääkärissä.

Jokos ne Rollen tarkit olivat? Onko rotuyhdistyksellä jalostusuros-listaa jonne sitä voisi tarjota? Ei teille kelpais sit vaikka Rollelle sukua oleva pentu?

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 11:15  
+
0
^^ Eihän Pompen tauti voikaan olla PEVISAssa, kun se on niin uusi juttu koko rodun piirissä. :hymy: Mä pidän ihan ehdottomasti hyvänä asiana, että jalostustoimikunta on ruvennut penäämään suosituksia vastaan edes toisen vanhemmista olevan testattuna, sen verta viheliäisestä sairaudesta kyse. Olisin enemmän kuin tyytyväinen jos myös nuorille uroksille saataisiin ne jälkeläismäärät rajoihin tuohon uuteen PEVISAAn, loppuu se ns. "muotiurosten" puhkikulututtaminen.

Mutta todella harmillista että meni teidän suunnitelmanne mönkään! Älä kuitenkaan lannistu, ensi vuonna ihan uudet kujeet - kyllä teidän urokselle narttu löytyy! :peukku:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 17:34  
+
0
^^ Nartun omistaja mainitsikin, että toisella on pompen testattu ja normaaliksi todettu. Ja siis tarkotinkin, että silmät on toiselta katottava uudestaan ennen astutusta, mutta mitäs sitten, jos sieltä löytyykin jotain. Tuon nartun omistajan tilanteessa mä oisin a. ilmonnut meille tuosta pompen taudista ja b. odottanut molempien terveystuloksia ennen asian lukkoon lyömistä. Tulee itelle vähän jännä olo, kun aattelee, että tuo nartun omistaja kumminkin löi jo lukkoon tuon, että aikovat käyttää toista ja sitten jos sieltä jotain löytyy, todennäköisesti kääntyvät meidän puoleen. Ihan kuin me oltais vaan semmosia, joiden puoleen käännytään, jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaisesti. Toki ymmärrän, että on oltava varasuunnitelma, mutta kun he niin varmaksi ilmoittivat tuon toisen.

Lisäks mua mietityttää se, että nartun omistaja sanoi haluavansa käyttää vähän käytettyjä uroksia ja mieluusti sellaisia, joilla ei ennestään pentueita ole. Kuitenkin tuolla, johon he ovat nyt päätyneet, on kolme pentuetta ja koira kuitenkin vasta 5-vuotias.

Ja Rollella on tarkit maanantaina. Mennään katsomaan, mitä sieltä tulee (paitsi että äitee oli sitä mieltä, että jätetään välistä, kun ei siitä kumminkaan isää tule vielä. Sanoinkin sille siten, että kyllä me mennään sinne, on sitten valmiina jos joku kysyy). Lappalaiskoirilla on jonkinnäkönen lista, mutten pahemmin ole perehtynyt siihen. Vois olla ihan hyvä idea.

Mulle kävis periaatteessa mikä vain pentu kivoista vanhemmista. Kuitenkin sitä toisaalta haluaa tunnustaa väriä ja kun Rolle on ylittänyt kaikki odotukset, vois toinen koira samalta kasvattajalta tulla myös kyseeseen. Mutta kun tän kasvattaja ei ainakaan näillä näkymin ole teettämässä enempää pentueita. Joten Rollen käyttäminen ois ainoo vaihtoehto jatkaa samaa linjaa. Ja muutenkin tykkään Rollen kasvattajan koirista (varsinkin tän siskosta) tyypiltään, niin ois siitäkkn näkökulmasta kiva jatkaa samalla linjalla.

Yorath, mutta kun siitä ei ollut edes mainintaa missään noissa suunnitelluissa PEVISA-jutuissa, mitkä oli Lapinkoirassa. Jos jalostustoimikunta pitää sitä niin tärkeänä, miksei edes sen ehdotuksessa mainintaa ollut? Ja mäkin olen tyytyväinen siihen, että tullee raja noihin pentuemääriin. Ei ollenkaan huono juttu.

Ja mä vahvasti uskon, että tuolle vielä joskus narttu löytyy. Ja on useampikin osoittanut kiinnostusta siihen, mutta kun se ei ole ollut terveystarkastettu, ei kukaan ole sitten sen pidemmälle lähtenyt. Eikä tää oo niin näyttelytyyppiä, että monetkaan näyttelyissä kiertävät kiinnostuisi. Mutta harrastajapuolen kasvattajatkin saattaa ruveta kiinnostumaan, jos meidän suunnitelmat menee putkeen ja päästään keväällä tokokokeisiin.

Toisaalta kun miettii, on ehkä hyvä, ettei se pentu tule arkea sekoittamaan ainakaan vielä. Mulla on ens syksynä melko suuri elämänmuutos edessä, kun lähden opiskelemaan. Pois kotoa en kuitenkaan muuta, mutta koulu tulee viemään enemmän aikaa kuin nyt ja menee varmasti hetki ennenkuin löytää uuden rytmin arkeen.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 17:57  
+
0
Narttu on varmaan tällä hetkellä lääkärissä ja kärvistelen tässä puhelimen ääressä ilmoitusta, että mikä on ultran lopputulema.. Shiiit.

!! Kolme varmaa pentua näkyvissä. Joulu tuntuu yhtäkkiä miljoonakertaisesti paremmalta. :love:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.12.2013 klo 18:00)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 21:03  
+
0
Strikku onkin siellä isojen asioiden äärellä, tsemppejä. Opiskelemaan tai töihin alkaminen on kyllä aina iso muutos elämään. Harmillista kuitenkin, että meni kyseiset suunnitelmat mönkään. :neutral:

Mutta jee syntaksivirhe miten kivoja uutisia!! Joulupyhien jälkeen miekin sit samanmoisii uutisia oottelemassa. :hymy:

Mutta haaveilijoille mun puolesta jo oikein hyvät joulut, en ehkä ehdi täällä turista tän illan jälkeen ennen joulua. :heiluti:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 22:34  
+
0
Strikku, mä en ihan ymmärrä syytä miksi Pompe pitäisi liittää PEVISAan? Kuitenkin kyseessä on sairaus, johon sairastuvat koirat kuolevat ensimmäisenä elinvuotenaan, on testissä sen verta "oma lehmä ojassa" että testaamista ei tarvitse tehdä pakolliseksi. Ei sinne PEVISAan ole mitään järkeä laittaa lisää pakollisia tutkimuksia, jos ne testautetaan kuitenkin (näin jyrkästi yleistäen). En lähtisi nykyisestä PEVISAsta muuttamaan mitään muuta, kuin juurikin nuo nuorten urosten jälkeläismäärät.

Kuitenkin rotuyhdistys ja jalostustoimikunta ovat tehneet päätöksen, ettei ensi vuodesta eteenpäin pentuvälitykseen hyväksytä yhdistelmiä, jos vähintään toista vanhempaa ei ole Pompen osalta testattu. Mun mielestä sekin on hillitön harppaus testaamisen suhteen ja toimii riittävänä "pakotteena".

Tottakai se on hieman harmillista, ettei nartun omistaja ottanut Pompen testiä puheeksi, mutta todennäköinen syy miksi se oli uroksella oltava on se, että pentueen saa ensi vuonna juurikin sinne pentuvälitykseen.

syntaksivirheelle kovasti onnea ultrauutisista! :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 00:23  
+
0

yorath kirjoitti:

Strikku, mä en ihan ymmärrä syytä miksi Pompe pitäisi liittää PEVISAan? Kuitenkin kyseessä on sairaus, johon sairastuvat koirat kuolevat ensimmäisenä elinvuotenaan, on testissä sen verta "oma lehmä ojassa" että testaamista ei tarvitse tehdä pakolliseksi. Ei sinne PEVISAan ole mitään järkeä laittaa lisää pakollisia tutkimuksia, jos ne testautetaan kuitenkin (näin jyrkästi yleistäen). En lähtisi nykyisestä PEVISAsta muuttamaan mitään muuta, kuin juurikin nuo nuorten urosten jälkeläismäärät.

Kuitenkin rotuyhdistys ja jalostustoimikunta ovat tehneet päätöksen, ettei ensi vuodesta eteenpäin pentuvälitykseen hyväksytä yhdistelmiä, jos vähintään toista vanhempaa ei ole Pompen osalta testattu. Mun mielestä sekin on hillitön harppaus testaamisen suhteen ja toimii riittävänä "pakotteena".

Tottakai se on hieman harmillista, ettei nartun omistaja ottanut Pompen testiä puheeksi, mutta todennäköinen syy miksi se oli uroksella oltava on se, että pentueen saa ensi vuonna juurikin sinne pentuvälitykseen.

syntaksivirheelle kovasti onnea ultrauutisista! :hymy:



Mä taas itkin verta kun luin lehdestä ehdotukset PEVISAa varten. Lappalaisillakin tahtoo nykyään olla yllättävän paljon niin polvi- kuin kyynäräongelmia, joten en ymmärrä miksi niitä ei voisi laittaa PEVISAan samalla vaivalla kuin lonkat ja silmätkin. Edelleen on niin monta kasvattajaa (ja omistajaa), jotka eivät vaivaudu tutkimaan koiraansa kokonaan, mikä on musta todella sääli.

Mä en henk.koht. edes harkitsisi pentueita, joissa molemmilla vanhemmilla ei olis tutkittu silmien ja lonkkien lisäksi myös polvia ja kyynäriä. Jos olisin Hupsaa hankkiessa tajunnut katsella noita juttuja enemmän, ei mulle sitä olis todellakaan tullut, koska tänkin vanhemmista toisella on C-lonkat.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 13:24  
+
0
^En ikinä jättäisi muuten sopivaa pentua ottamatta toisen vanhemman c-lonkkien takia :eek: Lonkkavouhotus on mennyt jo ihan liian pitkälle. Koira on paljon muutakin kuin lonkkakuville lätkäisty kirjain jo siksikin että lonkkavian tai viattomuuden periytyminen ei ole yksiselitteinen asia.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.12.2013 klo 13:28)

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 15:16  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

^En ikinä jättäisi muuten sopivaa pentua ottamatta toisen vanhemman c-lonkkien takia :eek: Lonkkavouhotus on mennyt jo ihan liian pitkälle. Koira on paljon muutakin kuin lonkkakuville lätkäisty kirjain jo siksikin että lonkkavian tai viattomuuden periytyminen ei ole yksiselitteinen asia.



Totta kai on, mulla on siitä varsin hyvä esimerkki täällä, sillä Myrnin vanhemmilla on A- ja B-lonkat ja tuolla itsellään kuvattiin siis kuukausi sitten lonkat E:ksi. Mieluummin kuitenkin etsin yhdistelmää, jossa molemmilla vanhemmilla on terveet lonkat, kuin otan tarkoituksella huonompilonkkaisesta vanhemmasta pennun. C-lonkat nyt voi olla ihan puhtaasti vaan löysyydestä (kuten Hupsalla), mutta ne voi olla jo sairaatkin ja vaikka periytyminen ei olekaan suoraa, niin en sitä riskiä halua ottaa.

Lapinkoiraahan mulle ei oo tulossa varmaan enää koskaan ja shelteissä on kyllä runsaasti A- ja B-lonkkaisia jalostusyksilöitä, joista valita, joskaan mun kriteereitä vastaavia yhdistelmiä ei varmaan kovin montaa oo tulevina vuosina tulossa.

EDIT. Ja mähän puhuin tossa vain ja ainoastaan Hupsiksesta, jota en kyllä olis ottanut missään nimessä nyt kun näin myöhemmin ajattelee. Se tuli siis kodinvaihtajana ja sen luonne on kyllä niin schaissea, jos "normilappariin" vertaa. Oli ehkä vähän huonosti muotoiltu lause multa toi, mutta pistetään se yöllisen kirjoittelun piikkiin. Ja Hupsiksen tapauksessa ne lonkat periytyi, tällä nimittäin on B/C-lonkat.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.12.2013 klo 15:18)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 19:38  
+
0
No toki täydellisessä maailmassa ne polvet ja kyynärätkin voisi olisi PEVISAssa. Mutta tuohon testaamiseen pystyy pennunottajatkin vaikuttamaan kysynnän ja tarjonnan kautta - kun pennunottajat vaativat kuvia, muutoksia tapahtuu (törkeästi yleistäen). Tietysti suurin vastuu on kasvattajilla, jotka sen päätöksen tekevät että kuvauttaako polvet ja kyynärät lonkkakuvien yhteydessä / vaatiiko niitä sulhasehdokkaalta. Myöskin kasvattajien vastuu on siinä, että valistaa pennun ottajia kuvauksien suhteen siinä mielessä, että neuvoo/vaatii että omistajat kuvauttaa p&k siinä lonkkakuvien kanssa samalla. Tietenkään kaikki kasvattajat eivät moisista välitä, mikä on suuri harmi, mutta kuitenkin positiivisiakin esimerkkejä löytyy.

Tietenkin jos lähtee hiuksia halkomaa, voi ruveta taivastelemaan samassa hengenvedossa rodun sisällä luonteista, jälkeläismääristä, siitosprosenteista, ulkomuotoseikoista sekä muusta terveystilanteesta (mm. allergiat, kilppari, epi). Yksi järisyttävän suuri miinus (minkä tahansa) rodun sisällä on se, ettei koiran todellisesta terveystilanteesta kerrota kaikkea. Niin kauan kun nartun omistaja ei ns. tunne uroksen omistajaa ja tämän koiraa omakohtaisesti, voi uroksen omistaja sanoa perjaatteessa mitä tahansa oman koiransa eduksi. "Ei tällä ole mikään suuri epiriski" ja kuitenkin vaikka isän veli sairastaa epilepsiaa (jälleen tylysti yleistäen).

Sekin ketuttaa ihan saamaristi, että muun muassa facebookin roturyhmässä on ollut puhetta allergioista, asenteella "joo kyllä meidän Mustilla on se ja tää allergia hehheh!" mutta siitä ei tule mieleenkään ilmoittaa rotuyhdistykselle. On se nyt pirhana kun kaikki mahdolliset tiedon rippeet ovat äärimmäisen tärkeitä, ja niitä pantataan jotta voidaan kiillottaa sitä koiran kuvaa muuten rodun piirissä (vaikkakin onneksi, fb sisällä jutut kyllä leviävät kulovalkean tavoin ja moiset tiedot päätyvät myös ns. "oikeiden" ihmisten korviin).

Lähinnä oma kommenttini PEVISAn suhteen liittyi juurikin tuohon Pompeen, jota on mun mielestä turhaa lisätä ehdotukseen. Sen verta on ko. tutkimus ollut viime aikoina tapetilla, plus tapahtuvat jalostustoimikunnan toimet, että testi tulee tehtyä oli se PEVISAssa tai ei.

Mitä sitten tulee tuohon C-lonkkaisen vanhemman käyttöön jalostuksessa. Tottakai A-lonkkaiset vanhemmat näyttävät paperilla paremmalta, mutta mun mielestä ei missään nimessä pidä lähteä tälläisen rodun sisällä karsimaan pois C-lonkkaisia koiria. Geenipooli pääsee kutistumaan niin pieneksi, jos käytettäisiin vain A- tai B-lonkkaisia koiria, joten siinä touhussa ei ammuta muuta kuin itseään siihen monoon.

Tottakai välillä käy ns. paska nakki ja (vanhempien lonkkien tuloksista huolimatta) omalla koiralla tärähtää huonot lonkat. Mun mielestä on kuitenkin turha lähteä varmistelemaan käyttämällä ainoastaan huippulonkkaisia koiria, koska ei sekään ole mikään kiveen kirjoitettu että niistä tehdyillä pennuilla on luusto priimaa. Tietenkään ei kannata tyhmiä yhdistelmiä tehdä asenteella "katotaan nyt mitä tästä tulee", mutta ei niitä C-lonkkaisia koiria kannata karttaa kuin ruttoa - hyviä jalostuskoiria on useita hieman kehnommillakin lonkilla.

Jos nyt katsoo tuota omaa urosta ja sen mahdollista tulevaisuuden jalostuskäyttöä; mä en anna kenenkään tuoda narttua lähellekään ennen kun olen saanut sen testattua sille tasolle mihin mä olen tyytyväinen. Tämä tarkoittaa terveyden puolesta silmät, lonkat, polvet ja kyynärät nyt ainakin. Lisäksi Pompen testi ja mielellään myös luonnetesti.

Blaah, tulipas pitkä paatosteksti missä ei varmaan ole mitään järkeä tai pointtia - aivot ihan muhjua työpäivän päätteeksi.. :D
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 23:35  
+
0
Muistakaa ihmiset, kun lonkkatuloksista puhutte, ei ainoa vertailukohta ole se kirjaintulos vaan lisäksi on myös lonkkaindeksi.

Ja vielä noista lapinkoirien PEVISA-ehdotuksista (pitäisköhän tästä keskustella rotupalstan puolella :mietiskel:) että jos en ihan väärin muista, niin useammassakin ehdotuksessa luki "polvet ja kyynärät tutkittava. Tutkimustulos ei vaikuta pentujen rekisteröintiin".

Kaks yötä...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 22.12.2013 klo 10:36  
+
0
Tällainen kelpais kyllä <3__________;

En tiedä miten selviän, kun kohta on toivottavasti talo pentuja täynnä. Tai no, ehkä se niiden sotkujen siivoaminen hillitsee pentukuumetta ihan kiitettävästi. :nauru:
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 00:08  
+
0
Laitetaas nyt tännekin:

Elikä eilen kävästiin kattomassa silmät, polvet, kyynärät ja lonkat. Silmissä ei ollut mitään vikaa, paitsi joku ihan pieni juttu iiriksessä. Polvet 0-0 ja kyynärät tosi nätit, ell epäili, että 0-0 Kennelliitolta tulee. Lonkat ei ollu ihan täydelliset pallot ja ell epäili b tai c.

Ihan hyvät tulokset. Toisaalta sitä olisi toivonut lonkista a:ta, mutta kaikki hyvä ei mahdu samaan pakettiin. Mutta vielä on mahdollisuus, että tuosta tulee joskus isä.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.12.2013 klo 00:10)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 10:46  
+
0
Eilen käyty tutustumassa tulevan pentueen isään ja palluteltu kasvattajan sakemannivaavia (iski julmettu pentukuume!) ja kysyipä kasvattaja sitäkin, että olisinko halukas keskustelemaan sijoitusnartun ottamisesta, mikäli pentuja tulee :shifty:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.12.2013 klo 12:22)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Maanantaina, 30.12.2013 klo 16:15  
+
0
Mä kävin eilen ihastelemassa kaverin luovutusikäisiä pentupalleroita ja voi hitsi kun ne oli ihquja! Hellanlettas! Pari suosikkia jäi vahvasti mieleen, ylläri kaikki uroksia... Mutta ei tullut yhtään sellaista mä haluuun-fiilistä, enemmänkin oli kiva käydä niitä nuuskuttelemassa mutta ihanaa kun omat koirat on aikuisia ja tajuavatkin jotain. Ei musta kyllä ole tällä hetkellä tuohon pissa-kakka-rumbaan, konkretisoitui nyt tuo oma aikataulu että aikaisintaan uus koira parin vuoden kuluttua. Mä vaan kuumeilen sitä rotua ja yhdistelmiä, oon tälleen pikkuhiljaa ruvennut tutkimaan eri linjoja ja katselemaan potenttiaalisia vanhempia...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HAAVEILUPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.01.2014 klo 21:10  
+
0
Tsih! Kasvattajalle viestiä heitetty :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.01.2014 klo 21:11)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 60
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 03:30)