Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 21:49

Haaveilupulina

Siirry sivulle: 1 ... 72 73 74

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: HAAVEILUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 20:28  
+
0
Ainoa asia mikä arveluttaa uroksen suhteen meillä on se, et miten sille löytää hoitopaikkaa. Meidän luottohoitajilla eli porukoilla on uros, joka ei tule toimeen muiden urosten kanssa. Sinänsä se uroskoira kiehtois enemmän, koska mua myös kiinnostaa jalostusasiat ja hyvän uroksen kautta tulis se puoli "helpommin" tutuksi.

muoks. Meillä oli ukon kans riita viime viikolla ja tuo veti mukaan tän toisen koira ottamisen ihastuttavan loukkaavalla tavalla. Ota siitä nyt selvää, et onko sille oikeasti ok. et mä hankin tässä lähitulevaisuudessa sen toisen koira vai onko se sille nyt (taas) ihan ehdoton ei. Mä mielelläni haluaisin sen toisen eläimen tähän talouteen ennen ku tuosta nykyisestä aika jättää. Olis ihana kuitenkin oppia se tuleva koira tuntemaan ihan omana itsenään, ilman hirveetä vertailua Lunaan. Lisäksi mä suurella todennäköisyydellä homehdun kotiin parkumaan ilman sitä toista koiraa, joka pakottaa mut liikkeelle.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 18.11.2013 klo 20:31)

Hoffis

Hoffis
Viestimäärä: 23

VS: HAAVEILUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 20:37  
+
0
Oi ihanaa pentu haaveilullekkin on oma ketjunsa, olis tosiaan aika outoo olla tuolla pentujen odottelu ketjussa kun mitään varmaa ei oo...

Aikasemmin olin pennun odottaja kun luulin että joudun nykyisen koiran nukuttamaan kun jalat prakas mut nyt kuin ihmeen kaupalla jalat tokeni ja kipuilut hävis.. Niin varasin narttu pennun eri tyyppisestä koirarodusta mutta nytten kun tuon paimenen jalat tuliki kuntoon niin havahduin siihen tosiasiaan että narttu uros combo on vähä mahdoton kun vaik urokseni on leikattu niin silti siihen vaikuttaa vahvastikkin narttujen juoksut. Niin juoksurumba olis ollu liian haasteellinen kun jompi kumpi olis pitänyt viedä hoitoon ja olla hoidossa niin kauan kunnes juoksut ja hajut olis menny ohitse. Ja sit toisekseen se oli niin eri tyyppisestä rodusta kuin paimen niin ei olis kumpikaan saanut toisistaan tasavertaista juoksukaveria. Niiimpä päädyin peruuttamaan koko jutun ja onneks kasvattaja ymmärs asian..

Joten nyt oli piiitkät ja ankarat pohdinnat siitä et mkä olis paimenelle luontevin kaveri ja samalla saisin itse siitä harrastus kaverin kun nykyinen koira on osa aika eläkkeellä jalkojen takia..
Niin päätin jotta paimenhan se paimenelle olis tasavertasin kaveri ja kaks eri rotu vaihtoehtoo oli paimenista ja toiseen päädyin mietinnän tuoksinnassa.. Sukupuoli on pennulla uros ja yhelt kasvattajalta jo tiedustelin uros pennusta mutta mitään varmaa ei oo viel sovittu.. =)
Romu Saksanpaimenkoira/Rottweiler 2010 -->
Pentu tulossa toivottavasti syksyyn 2014 mennessä <3
http://paimenienelamaa.blogspot.com

Muistoissa

Dino Saksanpaimenkoira/venäjänajokoira 1993 --> 2001
Tara Rottweiler/porokoira 1992 --> 2005
Laika Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2007
Doris Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2009

MiraI

MiraI
Viestimäärä: 8

VS: HAAVEILUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 23:32  
+
0
Hehee! Serkun koira sai pentuja ihan hetki sitten ja niitä on ihasteltu skypen kautta tässä jo hetki :)) harmi, että ovat luovutusiässä jo kun kotiudun takas suomeen, joten mä en pääse niitä ihanuuksia hypistelemään, mutta minkäs teet.. Kyseessä siis aika vahinkopentue.. Sekarotusia sekä isä että äiti, mutta molemmat hyvin norjan harmaan oloisia.. Yllätyksenä kaikille kuudesta pennusta kolme synty pikimustana (näyttäis karvotus lähtevän kääntymää lähelle suomenlapinkoiraa :D) ja kolme väritykseltään valkosia :D hassua. Mutta fyysisessä kosketuksessa tai ei, mutta vähän helpottaa pentuhuumaa kun saa edes läppärin näytöltä katsella miten toiset on lähteny liikkeelle ja leikkii jo hurjaa vauhtii... Toisaalta pahentaa vaan pentuhimoa. oih..

Ja rotu on viimei lyöty lukkoo avokki (nykynen kihlattu :3 ) päästi pitkän huokauksen ja anto mun tahtoni läpi :D eli hurja rahankeruutalkoo käyntiin ja heti kun on tarvittava määrä koossa niin westie pentua hankintaan :)

Tosiaan kovaa keskustelua sukupuolesta käyty ja itsellä aika iso ongelma tämän kanssa. Mulla on ollu molempia sukupuolia edustavia karvaturreja, ja molemmat ollu kunnon enkeleitä :) pitää varmaan ruveta tekemään plus ja miinus listaa mokomista kun en muuten varmaan pääse mihinkään tulokseen :D

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: HAAVEILUPULINA - Tiistaina, 19.11.2013 klo 00:04  
+
0
Mäkin oon kyllä monasti miettinyt tuota narttu-uros yhdistelmää. Toisaalta toinen uroskin varmaan menis, mutta en todellakaan halua sitä riskiä, että a. toisesta tulee yhtä hankala kuin tuo ja b. ne ei tulis toimeen. Nartuissa on taas se ongelma nimeltä juoksut, jotka haittaa jonkun verran.

Sitten mä mietin mahdollisia vaihtoehtoja, miten nartun ja uroksen yhteiselon saisi onnistumaan. Ekana kävi mielessä et leikattais tuo -EI!-. Mä haluan jatkossakin käydä sen kanssa näyttelyissä ja harrastaa. Lisäks isäni on tyypillinen ei-leikata-urosta-ihminen. Sitten seuraavaks tuli mieleen, että okei, nartunhan voi leikata -EI!-. Mitäs jos se onkin todella nätti narttu ja haluaisi käyttää sitä jalostukseen? No, loppujenlopuksi se viimeinen vaihtoehto, eli hoito, jäi jäljelle. Sinänsä meillä on ihan hyvä tilanne, on kolme potentiaalista paikkaa, johon tuon voisi viedä vaikka vähän pidemmäksikin aikaa. Ja tarvittaessahan homnaa voi rytmittää niin, että eka toisessa paikassa ja sitten toisessa.

Ja mun on pakko vielä sanoa, etten ole koirien kastrointia/sterilointia vastaan. Itseasiassa kannustan kastroimaan/steriloimaan koiran, jos mitään suurempia haaveita ei ole ja koira on "vain kotikoira". Omalla kohdalla en kuitenkaan koe koiran leikkauttamista hyväksi vaihtoehdoksi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Hoffis

Hoffis
Viestimäärä: 23

VS: HAAVEILUPULINA - Tiistaina, 19.11.2013 klo 03:24  
+
0
Mullekki muut sano siit nartusta et voithan sä aina leikkauttaa sen ekojen juoksujen jälkeen mut sit itelläki tuli mieleen et entäs jos se pärjää kisoissa ja näyttelyissä hyvin ja esim. kasvattaja haluis käyttää sitä jalostukseen... Itsekkään en oo steriloimista/kastroimista vastaan mutta omalla kohdalla se ei oo ratkaisu vaik tuon leikatun urokseni ostinki jo valmiiks leikattuna, kun tosiaan haluun harrastaa vaik toki esim, joissakin lajeissa pystyy harrastaa leikatunkin kanssa ellei sit nykyään jo kaikissa mutta silti...
Romu Saksanpaimenkoira/Rottweiler 2010 -->
Pentu tulossa toivottavasti syksyyn 2014 mennessä <3
http://paimenienelamaa.blogspot.com

Muistoissa

Dino Saksanpaimenkoira/venäjänajokoira 1993 --> 2001
Tara Rottweiler/porokoira 1992 --> 2005
Laika Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2007
Doris Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2009

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: HAAVEILUPULINA - Tiistaina, 19.11.2013 klo 08:58  
+
0
Mä luulen että seuraava koira on uros. Jotenkin aina kun olen miettinyt tulevaa pentua näen sen uroksena, ja näiden kahden nartun jälkeen olisi kiva tehdä töitä "putkiaivon" kanssa :)
Olen myös kaavaillut tulevasta koirasta aktiivista toko-koiraa, joten juoksut eivät tule häiritsemään treenejä ( ja jopa kisoja...)
Labbis leikataan viimeistään ennen pennun tuloa, ja cockerin kanssa olen melko varmasti päätymässä leikkauttamaan sen nyt talvella. Hieman emmin vielä kun on pieni koira ja seurauksena voi olla esim. inkontenenssia, mutta tuon juoksut ja hormoonimyrskyt ovat niin vaikeita ja voimakkaita että luulen että positiiviset vaikutukset ovat suuremmat. Toisaalta, kyllä meillä voisi onnistua leikkaamattoman uroksen ja nartun pito, sen verran iso talo ja kahdessa kerroksessa. Mä olisin vaan ihan hysteerinen siitä että ne pääsis jotenkin yhteen että en varmaan voisi lähteä töihin juoksujen aikaan : P
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: HAAVEILUPULINA - Tiistaina, 19.11.2013 klo 14:11  
+
0
Tällä ketjulla alkoi olla jo hyvin pituutta, joten tein teille uuden ketjun! :aurinko: Eli jatketaan haaveilupulinassa nr 2
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 72 73 74
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 17:15)