Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 09:22

Pennunomistajien pulina 10

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 75

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Tiistaina, 25.06.2013 klo 17:03  
+
0
^Onpas sen sisäsiisteys kehittynyt nopeesti! Piki kusas viime yönä kahdesti lattialle ja aamulla just ennen kuin päästiin ulos se pissi lattialle. No se voi johtua siitä että Piki oli jo 10 vko kun se tuli meille.

biegga

biegga
Viestimäärä: 108

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Tiistaina, 25.06.2013 klo 18:45  
+
0

muksis kirjoitti:

pentu ei ollu pissannu viime yönäkään sisälle. jee :) nukku nätisti koko yön ja heti ulos kun heräs, teki pissan. sisälle syömään ja takas ulos ja kakka tuli heti! :) aika kivaa. vaikkakin, kyllä niitä pissoja ja kakkoja tulee sisälle vieläkin mut ei niin kauheesti!

Tuo pentu puree tosi kovaa, se puree mua aina alareidestä eikä se lopeta sitä millään, lapsetkin jo vähän pelkää tota ku se puree ihan järkyttävän lujaa eikä se päästä edes irti. ei siis jatkuvasti, mut sit kun se saa niitä ihme sekokohtauksia niin silloin siltä ei oo turvassa kukaan.



Meillä 9-viikkoisella Hiisillä (sk.collie) on kans puruvimma menossa nyt. Kaverit, joilla on talvipentuja, on neuvoneet olemaan huomioimatta pentua mitenkään, kun puree, mutta ei oikeen onnistu, kun pentu nappaa pohkeesta kiinni ja on shortsit jalassa. Kieltosana ei oo vielä niin hyvin hallussa, että toimis, mutta kiljuminen auttaa (tosin naapurit varmaan arvostaa kerrostalossa...). Hiisillä nuo puruhepulit tulee selvästi silloin, kun se on (yli)väsynyt. Jonkun verran oon nyt onnistunut ennakoimaan tilanteita niin, että katkaisen hepulin ennen kuin se edes alkaa ja otan pennun esim. syliin rauhoittumaan ja siihen se yleensä nukahtaakin hetkessä. Liittyykö Waldolla nuo hepulit tiettyihin tilanteisiin?
Sk. collie Hiisi s.21.4.2013

muksis

muksis
Viestimäärä: 62

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Tiistaina, 25.06.2013 klo 21:05  
+
0
musta tuntuu et noissa ton kilareissa ei oo mitään loogisuutta. se vaan sekoaa jossain vaiheessa :D tänää se ei oo ollu läheskään yhtä paha kun eilen. vois luulla mun leggingsejä verkkosukkiksiks..se kertonee jotain eilisestä ;)

tänään waldo ei oo tehnyt kertaakaan tarpeitaan sisälle! aika kivasti sujunut. ollaan kuitenkin oltu kaupoillakin tänään ja se on ollu kotona. tää tulee menemään vielä pahasti takapakkia kyllä, mut kai sitä voi tyytyväinen olla päivään jolloin meni ainakin paremmin :) tietää että kyllä tää tästä!
Nemo (16.2.2006)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 09:21  
+
0
Elenallakin on päiviä, jolloin ei tule mitään tarpeita sisälle, eilen ja toissapäivänä vain yhdet pissat. Öisin sitten tuleekin pissat ja kakat sisälle. Paitsi viime yönä ei ollut edes pissoja tullut. Toissapäivänä yhdellä lenkillä se ei tehnyt mitään ulos, vaikka oltiin 45 min, johon sisältyi vapaana juoksemista. Sitten kotona se nukkui pari tuntia, nousi ylös ja meni juoksujalkaa makuuhuoneeseen pissalle... On se silti huomattavasti kehittynyt siitä mitä se oli kun tuli minulle. Silloin tuli monet pikkupissat sisälle päivän aikana.

Elena on alkanut oivaltaa, mitä tarkoittaa paikallaolo. Pääsen jopa ottamaan yhden askeleen taaksepäin ja Elena pysyy istumassa. Pitkään meni niin, että vaikka vain vähän nojauduin taaksepäin, niin Elena nousi ylös. Ilmoittauduttiin pentukurssillekin, se alkaa 30.7.-3.8. -välillä. Jos nyt päästään kurssille. Silloin alkaa 4 ryhmää, joten on tässä nyt jonkinlainen mahdollisuus, että mahdutaan mukaan. Ensi viikolla päästään eläinlääkäriaseman järjestämään pentukerhoon, siellä pennut saavat leikkiä keskenään.

Risotto

Risotto
Viestimäärä: 5

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 10:57  
+
0
Miten olette toimineet jos pentu on ehtinyt tehdä tarpeensa juuri ennen ulosvientiä? Tänään juuri uloskannettaessa pentu pissasi, mutta vein silti ulos.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 11:03  
+
0
Jos pentu on ehtinyt pissata juuri kun ollaan lähdössä ulos, en ole sitten lähtenyt. Olen odottanut jonkin aikaa ja mennyt sitten. Joskus on käynyt niin, että kun olen ollut ottamassa hihnaa esille, on pentu pissannut silläaikaa. Sitten olen vain laittanut hihnan takaisin ja ulos ollaan menty myöhemmin.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 11:20  
+
0
Me kyllä mentiin ulos vaikka Aapo ehti välillä lirauttaa eteiseen just lähtiessä tai jopa rappukäytävään. Siltä kun yleensä tuli kummatkin hädät samalla eli vaikka se teki pissan jo niin vein sen silti kakalle. Se oimi pitkään kuin automaatti ulkona, aina heti pissat ja heti perään kakat.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 13:10  
+
0
Mä olin pikkuveljen (täyttää 2 v) ja Pikin kanssa ulkona. Mä sanoin veljelle: "Toisitko tuon Pikin vesikupin pihakeinun luota?" Veljen oma ratkaisu: tuo vesikupin ja kaataa vedet Pikin päälle. :D

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 19:43  
+
0
Voi että tuli hyvä mieli kun äsken olin (lyhyellä) lenkillä koirien kanssa. Elenakin käveli niin nätisti vasenta reunaa hihna löysällä, Helmin vieressä. Eikä edes yhtään yrittänyt kiusata Helmiä. Ja kun tuli ihmisiä vastaan, niin nekin unohtuivat, kun oli namia mukana. Vaikka Elena normaalisti haluaa tervehtiä kaikkia ihmisiä, niin nyt namit vei voiton. :love:

emäntä

emäntä
Viestimäärä: 87

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 21:02  
+
0
Joo-o.. Sisällä lämpötila tällä hetkellä 28,8... Elvis vaan makoilee. Tarjosin sille märkää pyyhettä selän päälle, mutta se halus vaan pureskella sitä. Niinpä suihkutin sen kylmällä vedellä suihkussa, että olo vähän helpottuis.

Elvis on kohta 17 vk! Hampaatkin on jo ruvenneet vaihtumaan. Hirmu nopeasti aika menee!

Meiän aikaiset aamuherätyksetkin on aikalailla saatu loppumaan. Elvis vietti ennen yöt meiän makkarissa, ettei se tuhoais kaikkea.. Mutta nyt oon antanut sen olla öisin koko asunnossa, joten sitten kun heräilee niin vaihtelee itsekseen nukkumapaikkoja, muttei enää rapistele mun sängyn vieressä, joten ei silleen häiritse.

Nyt se pyydystää kärpästä korvat liehuen <3
Labradorinnoutaja Elvis. 01.03. 2013

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 22:20  
+
0
Hyviä uutisia on se, ettei Nila kakannut 14.30-21.30 aikana yksinollessaan, vaikka ruuan sai 13 aikana. Huonot uutiset on ne että pissasi minun takin päälle, joka oli lattialla.. :ttou:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 23:43  
+
0
Piki tuntuu kasvaneen parin viikon sisällä ihan hirveesti. Ennen se oli persjalkainen makkara, nyt se on vaan makkara. :D
Olin Pikin kanssa lenkillä ja se kulki tosi kauniisti vierellä, tosin se vähän pelästy kun naapurin pihaan ajoi mopo. Piki pelkää vähän kaikkea, mutta paukkuarka se ei ole :D

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 12:06  
+
0
Mun sisko ihmetteli aamulla, miksi on niin vaikea kääntää kylkeä sängyssä. Sillä oli valunut peitto sängyn reunan yli ja pieni kulma siitä oli lattialla - ja arvatkaa vaan, kuka oli tehnyt pedin siihen peitonkulmalle :nauru: Sisko ei ollut raaskinut häätää Pennyä pois, oli sitten ollut ilman peittoa siihen saakka, kunnes kello soi. Siinä peitonkulmalla Penny nukkui vielä, kun mäkin heräsin puolen tunnin päästä. Mä en tajua, miten toi koira voi näyttää niin söpöltä kun se nukkuu, sitä ei vaan voi siirtää tai komentaa pois :shifty: Mut ihan tosi, se on kuin pikkuinen siili kerälle käpertyneenä, tuhisee vaan ja näyttää niin... säälittävältä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 12:13  
+
0
^Onneks me ei ostettu Pikille mitään hirmu kallista petiä vaan tehtiin ite. Se ei nimittäin nuku melkein koskaan pedissä vaan enimmäkseen lattialla tai jossain piilossa kuten sängyn alla. Joskus se nukkuu silleen että sen hanuri on korissa ja kaikki muu roikkuu ulkona :D

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 12:45  
+
0

kostajapingviini kirjoitti:

^Onneks me ei ostettu Pikille mitään hirmu kallista petiä vaan tehtiin ite. Se ei nimittäin nuku melkein koskaan pedissä vaan enimmäkseen lattialla tai jossain piilossa kuten sängyn alla. Joskus se nukkuu silleen että sen hanuri on korissa ja kaikki muu roikkuu ulkona :D



Pennyllä on seitsemän petiä :nolo: Täytyy kyllä puolustukseksi sanoa, että olen itse ostanut noista pedeistä ihan varta vasten Pennylle yhden. Yksi tuli mun kissavauvan mukana, mutta kissat ei koskaan ole viihtyneet siinä, Penny sen sijaan kyllä. Yhden mun sisko osti Pennylle. Yhden Penny on voittanut mätsäreistä. Yksi on mun vanha iso tyyny, joka on niin kulahtanut, että meinasin heittää sen pois, kunnes Penny omi sen. Yksi on kissojen kuljetuslaatikko, jonka kiinnitysmekanismin Penny hajotti järsimällä hampaiden vaihtumisen yhteydessä. Ja yksi on kissojen raapimispuun alakoppa, jossa olen nähnyt yhden mun kolmesta kissoista kerran käyvän, ja joka siis on kissojen kannalta turha, mutta Pennyn mielestä maailman ihanin siilinluola :nauru: Ja ihan tosissaan se kyllä käyttää kaikkia petejänsä. Ja lisäksi se omii kaikki lattialle tippuneet tyynyt ja peitonkulmat itselleen yön aikana...
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 12:50  
+
0
Anallakin on tapana käpertyä ylisuloisesti nukkumaan pienille tyynyille, peitonkulmille ja välillä pehmolelujenkin päälle. Käpertyy usein mun syliinkin nukkumaan ku istun säkkituolissa... ja söpö pieni tuhina käy. :shifty: <3
Bolognesenarttu 7/2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 13:04  
+
0
Meillä ei oo koirilla petejä ollenkaan, Taavilla oli joskus mutta ei se käyttänyt sitä mihinkään niin heivasin pois, se oli vaan lelujen säilytyspaikka. En tiedä nukkuisko Aapo pedillä, en oo viittinyt edes kokeilla kun en viitti sitä varten ostaa. Toisaalta se Taavin vanha ois jossain kellarissa, ja sekin oli ihan vaan sellainen viltti. Nää tykkää enemmän nukkua ihan lattialla etenkin kesällä kun on kuuma. Ja talvella Taavi nukkuu sängyssä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 13:27  
+
0
Meillä molemmat nukkuu pedeissään. Yhteensä meillä on kolme petiä kotona, joista yksi on häkissä. Kaikki on käytössä päivän aikana ja yöt nukkuvat pedeissään myös, paitsi kuumalla lattialla.
Kyllähän koiralle kelpaa ihan itsetehty peti, tai vaikkapa pienemmille koirille tyyny ja siihen päälinen. Olen kuitenkin ostanut kaikki, mutta alennusmyynnistä :wink:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 13:49  
+
0
Lokilla oli alkuun kaksikin eri petiä, mutta ei se käyttänyt niitä tosiaan muuhun kuin lelujen säilyttämiseen, toista petiä se järsi ja riepotteli, mutta ei se siinä koskaan nukkunut. Pistin molemmat siis pois. Se tykkää nukkua lattialla, mutta enimmäkseen sohvalla tai sängyssä.
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Rizzotherat

Rizzotherat
Viestimäärä: 150

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Torstaina, 27.06.2013 klo 14:34  
+
0
Ruulla on oma peti olkkarissa, mutta sen jälkeen kun ostin Nopalle ison pehmeen pedin eteiseen (tappelun jälkeenkään avo ei sistussilmänsä kanssa hyväksyny sitä olkkariin :mietiskel:), Ruu alko oleskelee sielä, ja harvoin hyväksy Noppaa sinne / Noppa halus ollenkaan mennä sinne. Pikkupentuna joskus. Hammaskausi vei mennessään pedin, joka myös vakiintui paikaksi, mihin siivotessa keräsi lelut imurilta piiloon. Mutta kolmatta kertaa kun Noppa oli suolestanut sen, vaikka olin ovelasti ommellut saumat sisään karhunlangalla, päätin että nyt riittää ja roskiin lens. Ruu palas omaan petiinsä, johon Noppa ei tietenkään mahdu, Noppa on alusta asti suosinut lattiaa (laminaatti). Sen yleis-nukkumapaikka on avon puolella sänkyä makkarin ikkunan alla lattialla. Iltasin se tosin tulee sanomaan ensin mulle hyvää yötä laittamalla pään sängylle mun puolelle ja lepuuttamalla sitä siinä hetken rapsuteltavana :wink: yhdyn kyllä söpöstelyyn, on ne niin ihania kun ne oikeen on että ''enks mä ookki söpö''. Ruukin tekee pesiä kyllä salaa sohvatyynyihin yms, suloista sekin, mutta saa kyllä aina passit jos on sohvalla tai sängyllä :nauru:

Näin.
 photo 550905_10151268438334085_2039432170_n_zps42a96c9e.jpg
PitaPata Dog tickers

Coton de tulear - Ruu s.05/08
Seropi - Noppa s.11/2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 75
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 16:00)