Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 23.06.2013 klo 09:22

Pennunomistajien pulina 10

Siirry sivulle: 1 ... 73 74 75

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 18:52  
+
0
Voiko tokotreeneistä ylpeempi keskustassa kun kaksi uutta ihmistuttavuutta ketkä harrastelevat ahkerasti tokoa sanovat että ovat tuon seuruulle kateellisia. Muutekin oli niin kauniisti taas, on se vaan paras :love::love::love::love::love::love::love::love:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 20:23  
+
0
Cosmokaan ei kyllä saa kauheesti vapaana kirmailla ku asutaan niin keskustassa. Tässä on jalankulkijatrafiikki niin vilkasta, että hihnassa se ois kuitenki kokoajan jos laittaisin sen aina hihnaan jonkun tullessa vastaan. Lisäks toi tykkää vieläki välillä juosta moikkaamaan ihmisiä plus se sillon tällön yrittää harhailla autotielle, joten jos sen antaisin vapaana tässä juoksennella ni sais kokoajan pelätä että se juoksee auton alle. En muutenkaan kyllä koe tarpeelliseks pitää sitä vapaana lyhyemmillä lenkeillä, pitemmillä lenkeillä on sit aina flexissä jotta saa mennä vielä enempi omaan tahtiinsa. Koirapuistossa saa sitte juosta vapaana ku rokotukset on voimassa ja kerran viikossa-parissa käydään kaverin luona metässä.

Ainaki toistaseks tolle on noi "pelkät" pidemmät remmilenkit riittäny; Cosmo ei oo tähän mennessä tuhonnu sisällä mitään muuta ku yhen nettipiuhan ja hepuleitakaan ei oo kyllä oikeen ollu. Kyllähän toi riehuu ihan kunnolla leikkiessään, mutta ei se mikään duracelpupu 24/7 oo. Käydään tosin edelleen ulkona se 7+ kertaa päivässä, josta suurin osa on 10-20 min kävelyjä ja yks pidempi 45 min-1,5h lenkki.

Mutta aiheenvaihdos: Cosmo on ollu nyt 6 kertaa yli 7 tuntia yksin ilman että on lirahtanu pissoja sisälle. n___________n Ai että tää on ihanaa ku ei tarvii töistä kotiin tullessa heti ekana alkaa hinkkaamaan lattiaa puhtaaks! Vielä ku toi oppis pidättelemään yhtälailla ku oon kotona ni avot.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 09:13  
+
0
Tää on kyllä taas yks näistä ikuisuusaiheista...

Loki myös pysyy hyvin irti, mä en hetkeäkään pelkää, että se menis kenenkään vastaantulevan luokse tai karkais tai ei tulis kutsusta mun luo. Mutta esim. maastopyöräilijöiden kohdalla mä en aina vaan ehdi kutsua luokse. Niitä on meillä metsät täynnä ja ne saattaa suhahtaa ihan yhtäkkiä jostain kulman takaa kauhealla vauhdilla. Lilon kanssa se ei ole niin ongelma, koska se kulkee muutenkin aina pöheikössä, mutta Loki kun kulkee aina vain ja ainoastaan polulla, niin sen kanssa kyllä pelkään, että se jää alle. Lokin päälle on myös sen verran monta kertaa käynyt metsässä irtokoira, etten siksi uskalla aina pitää Lokia metsässä vapaana. Jos se on mulla edes fleksissä, niin koen olevani lähempänä tilannetta ja pystyväni tarvittaessa vaikka potkimaan sen irtokoiran veke. Ainoastaan huonolla kelillä ja hassuihin aikoihin pidän Lokia metsäpoluilla vapaana. :nauru: Onneksi lähellä on kuitenkin monia muita hyviä paikkoja vapaana pitoon, niin se ei joudu pelkkiä remmilenkkejä menemään, yleensä tunnin verran päivässä saa mennä vapaana. Lilo taas kulkee lähes aina vapaana, paitsi iltalenkit.

Yleisillä kulkuväylillä taas en pitäisi vapaana, vaikka mun koirat oikeasti oliskin robotteja (Lilo vähän onkin). Mä vaan tiedän, että se ärsyttää ja pelottaa ihmisiä niin paljon, etten tahdo turhaan säikyttää. Mun koirat kulkee muutenkin yleisillä teillä visusti mun vierellä, niin se on niille aivan se ja sama, onko ne kiinni vai ei. Toki joo vois ottaa kiinni aina kun joku ihminen tulee kohdalle tms., mutta mä en kyllä ainakaan jaksa kyttäillä koko ajan, että tuleeko jostain joku. Varsinkin kun tykkään kuunnella musiikkia samalla...:nauru: Päivälenkki mennään koirien ehdoilla, iltalenkki mun ehdoilla. Kuulostipa kamalalta...
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 21:13  
+
0
Kiitos kaikille kokemusten jaosta, täähän herätti paljon keskustelua. :)

Mun tilanne on siinä mielessä otollinen, että täällä meilläpäin on kyllä metsää ja hyviä lenkkimaastoja, ongelmana ovat vaan vapaat, aggressiiviset muut koirat. Olen itse pelkuri, ja siksi epäilen pennun irtipitämistä tässä lähistöllä, koska ensimmäinen karkaaminen irtokoiran luokse voisi olla viimeinen. Taika lenkkeillee kyllä vähintään yhden päivän lenkeistä irti tuolla metsässä, mutta siihen mulla on melkein kuudessa vuodessa kasvanut ihan älytön luottamus ja taito lukea sen eleitä. Kai se olisi vaan uskottava että harjoittelulla ja elämällä pentukin voi saavuttaa saman pisteen, onhan tuo vanhempikin ollut pentu ja vieläpä tässä samassa paikassa.
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 10 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 22:48  
+
0
Avasinpas teille uuden ketjun, jatkakaahan siellä :aurinko:

Pennunomistajien pulina 11
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 73 74 75
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 14:00)