Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 22:47

Pennunomistajien pulina 11

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 76

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 10:27  
+
0
^ Ei toki, mielestäni oli vaan aika vahva statement että pentua ja aikuista ei saa erottaa. Angatin tavoin en keksi siitä oikeastaan mitään negatiivisia puolia, kun taas keskenään jättämisestä tulee mieleen paljonkin.
Rise to reset the world.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 11:16  
+
0
Mä en kans ikinä jätä pentua ja aikuisia samaan tilaan. Syystä, että ne ovat kuitenkin eläimiä ja pentua en kunnolla edes tunne notta mimmoinen elukka se luonteeltaan on. Lisäksi pennut ovat lähes järjestäen ihan helvetin typeriä.

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 13:23  
+
0
Riippuu myös siitä aikuisen koiran luonteesta. Tiedän, että Röllillä on todella korkea ärsyyntymiskynnys, joten uskalsin jättää ne kahdestaan eteinen-makuuhuone akselille lähes heti. Pari ekaa päivää jätin ne eri tiloihin mutta pentu huusi sen verran paljon, ettei se kerrostalossa enää ollut kauhean mukavaa. Nykyään Ronja osaa olla yksin eri tilassa ja ei ahdistu siitä.
Dalmikset Rölli & Ronja

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 13:28  
+
0
Kaikki saavat tehdä omien koiriensa kanssa mitä lystäävät for all I care, mua nyt vaan kiinnostaisi kuulla peruste tuohon että miksi ei saa erottaa, kun yleensä kuulee neuvottavan nimenomaan toisinpäin. En mäkään osaisi kuvitella että tuo mun seropi alkaisi pienempiään täällä seivästämään, mutta better safe than sorry on ollut mun ajatus. Ja siis en itsekään ole viikkoa pidempään omiani erillään pitänyt. Jatkossa voisin ihan hyvin pitää Angatin tyyliin koirat pidempäänkin portilla erotettuna, niin pentu oppisi rauhoittumaan ilman jonkun korvaa jossa riippua.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 29.03.2014 klo 13:34)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 13:53  
+
0
Tosin olihan mulla tarkoitus alkuun ne pitää erillään kun pe sen hain ja ma piti mennä töihin, mutta eihän siitä mitään tullu kun pentu aloitti jumalattoman metelin enkä viittinyt kokeilla lopettaako sen vai ei. Ja kun Luna osoittautui niin hyvä hermoiseksi ton kanssa niin uskalsi kokeilla. Eli kuten pixu sanoikin niin riippuu paljon aikuisen luonteesta. Ja pennunkin.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 12:20  
+
0
Mä taas tiesin jo pentua ottaessani, että tulen pitämään niitä erikseen, koska haluan että kotona ollaan rauhassa, enkä voi vahtia sitä jos ne ovat samassa tilassa. Lisäksi Soma on aika onnettomuusaltis tapaus ja haluan että sillä on mahdollisimman vähän huonekaluja, joilta pudota kun se on yksin. Kun olen kotona, koirat on suurimman osan ajasta kyllä koko kämpässä molemmat, mutta silloin vaativat jonkun verran vahtimista, koska ovat molemmat melko energisiä ja leikkisiä tapauksia. Tarvii olla rauhottamassa niitä jos näyttää siltä että jommalle kummalle on tulossa hepuli :) Samalla on sitten tullut opetettua molemmat olemaan myös yksin kotona, joten tää on ollut mun mielestä hyvä systeemi.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 22:30  
+
0

Kodak kirjoitti:

Juu tosiaan pentu saapui vasta maanantaina, tosin tuntui kyllä kotiutuvan heti ja ruoka (puuro, raejuusto, piimä, riisi jne.) maistuu melko hyvin, mutta raksut eivät tunnu uppoavan millään..



Se on herkkupeppu. :D Munkin koirille maistuisi vaan spesiaaliruoat, nappulat sitten valikoivemmin. Varsinkin jos muuta on tarjolla edes toisinaan. Tylsähän niitä on syödä. Tarjoa ja ota pois, jos ei uppoa - kyllä se syö, kun tulee nälkä. Harvempi pentu on nälkään kuollut.

Mulla koirat on mun poissaollessa nyt yhdessä eteisessä ja mun huoneessa (kämppisten huoneet ja keittiö rajattu Tähden takia pois). Yksinään Tähti on pelkästään mun huoneessa (Helmi ahdistuu, jos ei pääse eteiseen. Lelli-Helmi. :P ). Käytän niitä lenkeillä yhdessä ja erikseen aikalailla miten sattuu. Ylipäätään koetan olla nyt tekemästä tästä ongelmaa, kun Helmin eroahdistelut ovat takana. Ekat pari viikkoa olivat yksin jäädessään erikseen, mutta silloin asuttiin toisenlaisessa paikassa.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 10:59  
+
0
Töttöröö D:
Miten ihmeessä te, joilla on useampi koira, olette oppineet käyttämään koiria yhtä aikaa lenkillä? Otin Mulanin tänään ekaa kertaa Toukon kanssa aamu pissitykselle mukaan, ja himskatti kun oli vaikeaa! Remmit solmussa tai koirien jalkojen välissä jatkuvasti, pentu pysähteli ihmettelemään maailman menoa ta yritti hyökkiä Toukon kimppuun painimaan, tai vaihtoehtoisesti pennulla oli kova kiire eteenpäin ja Touko puolestaan jumittaa puskaa haistelemassa... :eitietoo: Yritä tuossa sitten keräillä kakkoja pussiin ja kävellä ja vielä nauttiakin siitä. Eihän siihen norm. 20 min kierrokseen kulunutkaan aikaa kuin 50 min :mietiskel:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 12:47  
+
0
^ kaikkeen tottuu :nauru: Me käydään enimmäkseen yhdessä molempien koirien kanssa lenkillä, aluksi se oli aika säätöä ohitusten ym kanssa, mutta nykyään kävelevät suht nätisti vierekkäin ja muut ohitetaan nätisti. Vanhempi koira on ollut hyvänä esimerkkinä, vaikka sekin aluksi pennun tulon myötä taantui (kiskoi remmissä hillittömästi, vinkui ohitettaessa). Ronjakin tietää jo, että me kävellään tien oikeaa laitaa pitkin ja remmissä ei olisi suotavaa vetää hirveästi.

Kyllä se siitä!
Dalmikset Rölli & Ronja

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 19:06  
+
0
^^Mä en nyt tiedä lohduttaako tää kamalasti, mutta mä en edelleenkään pysty viemään noita yhtä aikaa remmilenkille ja toi nuorempi on jo 5kk. Se on vaan niin kauheaa säätämistä ja leikkimisen yritystä että en jaksa. Ens viikolla kun oon vapaalla monta päivää meinaan kyllä koittaa väsytystaktiikkaa eli vien ne esim. jälkitreenien jälkeen remmilenkille ihan ajan kanssa.

Eipä me kyllä remmissä paljon kuljeta, että ei tää arkea kovin paljoa haittaa. Täytyy niiden silti oppia kulkemaan yhtä aikaakin jos joskus joutuukin lenkittämään enemmän remmissä.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 19:31  
+
0
Viikonloppuna sain pienen kokemuksen komposta kaksi koiraa + remmilenkki. Kaverin ranskanbulldoggi oli hoidossa ja yllättävän hienosti kävelivät. Mitä nyt mun pentu yritti välissä saada kaveria riehumaan ja ranskis talutteli tätä hihnasta, mutta raskiksen hihnakäytös on aikas täydellistä noin muuten.

Lauantaina käytiin taas penturyhmässä ja viime kertainen "hirviöpentu" oli miltein kultainen muisto vain. Minä olin olemassa, minulle tarjottiin kontaktia, minua seurattiin kontaktilla pyytämättäkin ja ai että se oli hieno! Liekkö hoitokoiran kanssa riehumisella jotain tekemistä asian kanssa, kun malttoi kiinnittää huomionsa muuallekkin kuin potentiaalisiin leikkikavereihin. Tuo penturyhmä on siis tarkoitettu että siellä sosiaalistetaan pentuja kaikenlaiseen, eli ei varsinainen pentukoulu. Se alkaa sitten myöhemmin.
Oli se heeno!

inkku2

inkku2
Viestimäärä: 10

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 23:18  
+
0
Pari päivää sitten lennätin tämmöisen kotio. :love:

Bktn -11
Wku -14

riinsan

riinsan
Viestimäärä: 6

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 15:39  
+
0
Millaisia "koiraportteja" teillä pennunomistajilla on ja mistä olette hankkineet? Mulla on etsinnässä jonkinnäköinen portti oviaukkoihin. Ei saisi olla ovenkarmeihin kiristettävä, vaan sellainen jonka saa helposti liu'utettua pois tieltä tai vastaavaa, mutta tietysti ettei koira sitä itse auki saa. Itse pitäis päästä siitä ylitse tarvittaessa, eli korkeutta ei saa olla liikaa. Meille tulossa Jackrusseli.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 18:53  
+
0
^Mul ei oo mitään koiraporttia ollenkaan. Mulla on vaan kompostihäkin palasia, joilla sitten tarvittaessa eristän tiettyyn tilaan. Toimii varsin hyvin ainakin meillä
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 23:39  
+
0
Mitähän te tekisitte pennun kanssa, joka hyppii vasten ja puree, eikä lopeta sitä mistään käskystä? Soma aloittaa tämän aina välillä kun on nälkäinen ja laitan itselleni tai Aadalle ruokaa tai muuten yrittää saada huomiota. Se siis vaan alkaa hyppiä mua vasten ja puree käsistä, jaloista, selästä ja jopa hiuksista jos yltää. Normaali kieltokäsky ei tuota mitään reaktiota, mun yllättävä ääni(esim. suhina tai kiljahdus) vaan innostaa sitä lisää. Huomioimattomuus niin että hyppään itse portin toiselle puolelle ja vaan olen selin siihen kunnes se rauhoittuu kyllä saa sen rauhoittumaan, mutta heti kun menen takaisin, alkaa hyppiminen uudestaan. Olen koittanut komentaa sitä omaan paikkaansa rauhoittumaan, mutta tämän se kokee myös vaan ihanana asiana ja palaa innostuen jatkamaan puuhaansa. Mitään selätyksiä tai niskaotteita en kyllä ole kokeillut, mutta koitan muutenkin välttää kaikkea fyysistä voimaa vaativaa koulutuksessa.

Muuten kieltosana toimii hyvin, Soma osaa kyllä lopettaa tekemänsä toiminnan sen kuullessaan, mutta jostain syystä tässä se ei toimi yhtään.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 06:31  
+
0
^Tuo huomioimattomuus varmasti yksi tehokkaimmista, mutta varmasti tarvitsee useita toistoja. Jos se uudestaan tekee tuota kun palaat takaisin portin taaksen, niin ei kun vaan sama uusiks niin kauan kun lopettaa. Aikaahan se tietty viä.
Toinen mitä nyt näin heti mietin on jäähy. Jos kierrokset nousee noin ylös, niin jäähylle laitto on toinen. Sieltä pääsee sitten vasta, kun on oikeasti rauhoittunut.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 08:23  
+
0
^Jäähyä käyttäisin kyllä jo, jos olisi joku tila, mihin saisin koiran jäähylle. Kämppä on jaettavissa kahteen osaan, joista toisessa on Aada ja toisessa Soma. Kylppäri nyt tietty on, mutta se toimii varastona kaikelle, minkä täytyy olla Soman ulottumattomissa :D

Tänään menin taas huomioimattomuudella ja se onkin varmaan teoriassa se paras keino. Ei vaan tosiaan näytä toimivan. Siis se tietysti lopettaa kun hyppään pakoon portin toiselle puolelle, mutta aloittaa saman heti kun tulen takaisin, vaikka olisi tässä välissä käynyt makaamaan maahankin ihan rauhassa. Tai sitten se aloittaa sen 5 minuutin päästä yhtäkkiä uudestaan. Koitin myös sitä että seison vaan selkä koiraan päin ja odotan, että se lopettaa mutta noi puremiset on jo sen verra vahvoja, että ottaa vähän koville pysyä siinä paikallaan räjähtämättä ihan täysin. En vaan jotenkin pidä siitä ideasta, että koira saa omalla käytöksellään vähän kuin päättää olenko mä siinä tilassa sen kanssa vai lähdenkö pakoon.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 08:32  
+
0
Onko teillä jotain takuuvarmasti toimivaa käskyä kuten istu tai maahan? Jos kiellon sijaan tarjoaisi koiralle jotain muuta tekemistä? Tai sitten lisäkerroksia vaatteita päälle, ettei pureminen tunnu missään ja sitä kautta huomioimattomuus onnistuisi paremmin?
Mukana menossa snu Napo

Ninnipieni

Ninnipieni
Viestimäärä: 56

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 09:12  
+
0
Musta tuntuu mulle on myyty kiinanharjakoiran sijaan apina. Kokeilin rajata pennun yksinolotilan (keittiö) kompostikehikolla sen sijaan että joutuisi olemaan suljetun oven takana. No jätkähän oli kiivenny siitä yli :roll: Ei taida olla 50cm tuolle este eikä mikään..
Keeshond 6/11
Kiinanharjakoira 12/13

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 11 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 09:24  
+
0
Annajaada: Minulla on myös ollut koira, joka sai hyppimis-puremiskohtauksia, eikä niihin mikään auttanut. Sain neuvon kokeilla vesipulloa eli ensin kielto, ja jos sitä ei usko, ruiskaus vettä naamalle. Käytin bliw-saippuapulloa, joka mahtui esim. hupparin taskuun. Toinen vaihtoehto on pet corrector eli paineilmapullo, josta kuuluu melko kova ääni. Koira yleensä vähän säikähtää sitä ääntä ja keskeyttää toimintansa. Meillä koira tottui nopeasti siihen paineilmasuihkaukseen, eikä siitä enää välittänyt, mutta vesipullo tehosi. Lopulta auttoi sekin, että vain otin vesipullon esille.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28236
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6351
Viestejä yhteensä545776
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 01:30)