Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:05  
+
0

majju kirjoitti:


Toivottavasti pentu ei nyt jo ole saanut traumoja ja vihaa minua.
On niin huono omatunto kaikesta. Phuuh. Onko tämä se "synnytyksen jälkeinen" / pennun tulon jälkeinen masennus? :D



Voi olla, se menee kyllä ohi ajan kanssa. Yritä jaksaa! En enää saa edes palautettua mieleeni niitä tuntemuksia ja syitä, joiden takia itkin koko ensimmäisen viikon masentuneena. 13-viikkoinen Isla on ollut viime päivät kuin unelma, ei ole juuri puurrut ketään ja on kuunnellut, mitä sille sanoo. Mikähän sillä on... Ehkä siitä tulee vielä kunnon koira? :jjei:

Me aloitetaan tänään Rorysin ja Svean kanssa pentukoulu :nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:07  
+
0

Sonik kirjoitti:

Meillä ei paljon lahjota kynsienleikkuusta. Se on pakollinen paha, joka tehdään pidettiin siitä tai ei.
Pentu kyljelleen jalkojen väliin (lattialla istuen siis) ja niks naks. Jos pyrkii pois, niin takaisin, rauhoitus paikoilleen ja homma jatkuu.
Oppi aika nopeasti, että mitä vähemmän pyrkii pois, niin sitä nopeammin homma on ohi ja silloin sit saa namin.

Mä oon aika julma mami. :nauru:



Meillä mennään samalla periaatteella :peukku:
Oon kattellu anopin koiran kynsienleikkuu touhua sen verran, että vannoin joskus ettei meidän tulevan koiran kanssa tehdä samalla tavalla... :ylpea: Siltä koiraltahan ei siis saa leikattua kynsiä muuten kuin eläinlääkärissä, koska ovat antaneet joskus periksi.
Meillä kynsien leikkuu sujuu hyvin myös senkin takia kun kasvattaja oli jo pennuilta leikellyt kynsiä ennen luovutusta.
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:08  
+
0
Hih,
mä en ole vielä kertaakaan itkenyt kunnolla, vain ajatuksissani. :nauru:
Eiköhän tuosta penskasta tule hyvä koira, kun olen sen "isoveikankin" saanut koulutettua ja opetettua hyväksi koiraksi. Siinä ei ole mitään muuta "vikaa" kun se, että pihallamme ollessaan joskus haukkuu äänille.
Tänään lähdemme siis pitkälle lenkille ja metsään peuhaamaan, sen jälkeen kun pentu toiv on väsynyt koitan tuota kynsitaktiikkaa.

Kiitos tästä tuesta ja avusta mitä täältä saa. Tiedämpähän ainakin, ettei meidän pentu ole ainoa riiviö maailmassa :twisted:

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:33  
+
0
Muoks.
Niin piti vielä sanoa, että älkää ihmiset vaipuko epätoivoon pentujenne kanssa! Kyllä kaikki alkaa ajan kanssa sujumaan, kuten Henniet tuossa jo sanoikin :hymy: Ekat viikot oli aika rankkoja ja tuntui, ettei siitä pennusta nauttinut yhtään. Tai ainakin harvemmin.. Mutta nyt kaikki näyttää jo huomattavasti aurinkoisemmalta :nauru:

Tuosta yksinolosta vielä.
Itsehän stressasin tästä aivan hirveästi, kun tuntui ettei Taika ikinä opi olemaan yksin ja pelkäsin että siitä tulee joku hullu eroahdistunut.. :shifty: Meillä oli (ja on edelleen, mutta isompi) myös käytössä rajattu alue, mihin jätetään yksinollessa.
Kerran istuin makuuhuoneessa tunnin ajan kuunnellen haukkumista, ulvomista ja vinkumista, koska ei missään vaiheessa rauhoittunut niin paljoa edes hetkeksi että olisin voinut mennä päästämään pois aitauksesta. Siinä itku kurkussa kävi mielessä jo kaikenmaailman sitruunapannat sun muut DAP-haihduttimet... Meillä nuo yksinoloharjoitukset alkoi sujumaan paremmin, kun itse lähdin asunnosta pois kokonaan, enkä mennyt esim. toiseen huoneeseen tai seissyt aitauksen ulkopuolella. Silloin se muutama minuuttikin oli saavutus.
Sitten koitti se päivä, kun piti lähteä töihin ja Taika jäi yksin koko työpäivän ajaksi, olin ihan paniikissa :hymy: Mutta ei siinä ollutkaan mitään ongelmia. Nyt tuo on omaksunut tämän "työpäivärytmin" niin hyvin, että kun nyt olen vapaapäivänä tässä kotosalla, niin Taika tuolla aidan toisella puolella nukkuu, kunnes näihin aikoihin kohta tulisin kotiin :hymy:

Muok.muoks.
Tuplat pois
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:36)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:43  
+
0
Sonik ja EnkeliVarjo, meilläkin mennään nykyään tuolla periaatteella, että kynnet leikataan nyt, tykkäsit siitä tai et. Pitkään tein ite silleen, et päästin Nellin menemään kun se alkoi rimpuilemaan, mutta sitten kun katsoin miten kasvattaja sai leikattua Nellin kynnet, niin muutin tuota tapaa ja omaa asennetta. Eli pidän siitä kiinni ja leikkaan.. Ja jos rimpuilee hirveästi, niin sitten odotan niin kauan, että se rauhottuu, mutta en kyllä päästä sitä lähtemään ennenkun esim. 2 tassun kynnet on leikattu.

Kivaa pentukouluilua Hennietille ja Rorysille (toivottavasti muistin oikein) :)! Kertoilkaa sitten, miten meni! Itse oon odotellut jo pari päivää sähköpostia yhdestä kerhosta, et päästäänkö elokuussa tokoileen vai ei.. Mutta näköjään kaikki on lomailemassa näin heinäkuussa..
shelam 4/10
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 19:01)

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 15:44  
+
0
Meillä aloitettiin kynsien leikkuu niin, että pidin pentua sylissä ja jokaisen nätisti menneen napsauksen jälkeen sai herkun. Nyt pentu on jo liian painava sylissä pidettäväksi ja harjoitellaan makuullaan/kyljellään leikkaamista, mutta tämä on vähän hankalampaa kun pentua ei saa niin hyvin pidettyä paikoillaan. Ihan nätisti se kyllä antaa leikata kynnet silloin kun saa itse pureskella vaikka possunkorvaa, mutta sakset kiinnostavat kauheasti! Niitä olisi ihana vähän jyystää ja kun mammakin selkeästi niistä tykkää...

Coco on muuten todella helppo ja kiltti pentu ollut alusta asti, mutta saa päivän mittaan 1-3 hepulia, jolloin on välillä ihan hirveä. Sanon aina leikillään että nyt meni demoni aivoihin :D Silmänvalkuaiset ja hampaat vilkkuen rähisee ja hyppii ja puree ja ärjyy. Tämä on kai ihan normaalia pennuille? Olen huomannut että useimmiten nukahtaa heti tällaisen hepulin jälkeen eli olen vetänyt johtopäätöksen että ollut ihan liian väsynyt ja siksi hepuloinut niin pahasti... Näiden kohtausten seurauksena täytyy ilmeisesti lähteä vaateostoksille kunhan penska vähän kasvaa, koska kaikki vaatteeni ovat enemmän tai vähemmän rei'itetyt! :D

bansku87

bansku87
Viestimäärä: 70

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 18:34  
+
0
Hei!
Tässäpä ilmoittautuu tuore pennunomistaja. Eilen kotiutui shelttipoika Luca:hymy:
Shetlanninlammaskoira
"Luca" 20.5.2010,
Shetlanninlammaskoira
"Julius" 19.5.2002(vanhemmilla)

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 18:51  
+
0
Niin ja EnkeliVarjo, miten lohduttavaa kuulla! Minäkin välillä epätoivoissani pelkään, että tuosta tulee joku kamala eroahdistunut ulvoja. Mutta ehkä meilläkin sitten penska sopeutuu normaali päivärytmiin kunhan koulut alkaa. :) Toivotaan parasta.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 20:28  
+
0
Juuri harjoittelin kynsien leikkuuta ja taas sama homma - kiljuu, rimpuilee, ei pysy kun varmaan 0,5sec paikallaan. :ttou:
Kokeilin myös tätä että annan luun jyrsittäväksi, lopettaa heti kun koskenkaan tassuun.
Kokeilin antaa herkkua, nieli ne pureksimatta ja yritti heti karkuun.
Eli mitäs seuraaviksi vinkeiksi? Täällä on toivoton tapaus. :mad:

Pesin myös penskan ja kuivasin - huusi jälleen kun olisin tappanut sitä. Mitähän naapuritkin mahtaa ajatella.

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 21:35  
+
0
^ Voi ei... :roll:
Pidät sen pennun niin jämptisti sylissä ja pidät siitä yhdestä tassusta kiinni vaikka se tekis mitä. Et päästä irti. Kyllä se jossain vaiheessa(?) luovuttaa sen verran että saat yhden kynnen nipsastua? Tai sitten et edes leikkaa vaan odotat että rauhoittuu ja kynsisaksilla vaikka vaan kosket kynteen. Ja sitten vaan toistoa... :peukku:

Ja täällä saatiin yhtäkkiä joku ihmeen itku-potku-raivari kun turkkia harjasin... :eek:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 21:38)

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 22:40  
+
0
Tuohon kynsienleikkuun helpottamiseen on hyvänä vinkkinä se, että ihan randomisti silloin tällöin vaan hipelöit/hierot pennun tassuja ja palkitset, jos ottaa kosketuksen tassuihin nätisti vastaan. Mä myös saatan ihan vaan rapsutella pentua kynsisakset kädessä. :-D
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

I`cao

I`cao
Viestimäärä: 123

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 23:06  
+
0
Jippii täytyy tulla iloitsemaan että mun penska oppi 13 viikkoisena sisäsiistiksi!!! Jes. Se pyytää ulos kun on hätä ja yön se jaksaa pidättää vaikka olenkin joskus aikas pitkäuninen... Oon tosi ylpee tästä pojasta :) Tänään tuli naksutin postissa ja nyt aletaan harjoitteleen sitä. Onko hyvä taktiikka aluksi antaa vain pennulle nameja ja samalla naksauttaa? Pentu ei reagoi mitenkään naksautukseen jos siis naksauttelen sitä itsekseni, ei siis edes vilkaise mua. Normaalia?

Ollaan nyt kaks kertaa jo poikettu koirapuistossa, vähän alistuvan varovaisesti poika tekee tuttavuutta mutta innostuu kyllä leikkimään rajustikkin näin "alkulämmittelyn" jälkeen. Isojen koirien kanssa ei vielä uskalla muuta kuin vähän häntää heiluttaa ja haistella, leikkiin jos toinen kutsuu niin hän ei vielä uskalla mukaan lähteä vaan väistää.

Tänään otin taas pojasta kuvia kun kehtaa kasvaa niin vauhdilla :) Lisäilen niitä myöhemmin...

Minkä ikäisenä teiltä on hampaita alkanut tipahtelemaan?
Pk.collie Viipo, s.17.4.2010

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 08:50  
+
0
Meillä tipahti 6 hammasta suunnilleen samaan aikaan tuossa 16 viikon iässä ja sen jälkeen on sit viel lähtenyt kaksi. Yhtä vaille kaikki etuhampaat on siis vaihtunut ja yksi tuosta kulmurin takaakin.
Eikä montaa päivää mennyt, kun uudet oli jo kasvaneet tilalle. Nopeeta toimintaa. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 10:27  
+
0
Meilläkin oli kasvattaja raivannu mulle tietä kynsienleikkuun suhteen. Mutta sitten menin ja pilasin koko homman kun sillon leikkasin siihen ytimeen. :ttou: reilu kuukausi ja paketti nakkeja siinä tais mennä ennenkö oppi luottamaan jonkun verran, ettei se satukaan ja pysy melko paikallaan. Aina kun huomas, että kaivoin kaapista kynsisakset ja vaikka se olikin väsynyt kun hommaan ruvettiin, niin silti loikkas samantien sohvalta alas ja pakoon. Nykyäänkin välillä vetää henkeä, kun oon leikkaamassa etutassujen kynsiä ja kun kynsi on leikattu niin huokasee syvään. :nauru: mutta hienosti antaa leikata kaikki vaikka hitaasti napsinkin, kun pelkään osuvani taas siihen turkasen ytimeen.
Huoh täällä on tullu joka hihnalenkkiseks tavaksi se riuhtominen ja rimpuilu ja pelleily. :roll: ja sitten kun pitäs nätisti ihmisiä moikata niin jos pidän kiinni niin ei aikaakaan kun on neljä jalkaa sojottamassa eri ilmansuuntiin ja hillitön ähinä, kun pitäs päästä ryminällä ihmisten luo. Jaaha, me aletaan kyllä nyt harjottelemaan luoksepäästävyyttä. Onneks hyppiminen on saatu aika hyvin kitkettyä pois.
Kohta lähetäänkin käymään koirapuistossa. :peukku:

edit. Oona täyttää parin päivän päästä 8 kuukautta. :eek:
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.07.2010 klo 10:29)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 11:01  
+
0
Jippii, meidän pieni hauvavauva täyttää tänään 4 kk.. Ja mitä Nelli tekikään tämän kunniaksi? Ensimmäiset kakat hihnassa :jjei:
shelam 4/10
Blogi

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Torstaina, 22.07.2010 klo 22:46  
+
0
Ohhoh, nyt on Nemi keksinyt että toisille koirille pitää haukkua hihnassa ollessaan :roll:
Vähän on karvat pystyssä, mutta häntä heiluu - jännittää ja olis NIIIIIN kiva mennä tutustumaan, muttakun tyhmä emäntä ei päästä. Harmittais mullakin.
Tätä nyt sitten kitketään heti pois, räksykoirat ei ole kivoja (vaikka melko möreä on jo noinkin pienellä ääni).

Maha on parantunut, jipii! Ei enää minkäänlaista ongelmaa. Pientä väsykärtyä oli äskettäin ilmassa, maatessaan sohvalla vieressä yritti kovasti nappailla kiinni mistä vain, minne yletti. Korvien puhdistus ei ollut kivaa myöskään, vaan piti kärtytä. Tuo kärty-ääni on kyllä todella huvittavaa kuunneltavaa, ihan väsyneenä saattaa maata ja seku vain inistä ja narista "nnnrraaannnnnmmmhhhh", kunnes nukahtaa niille sijoilleen :nauru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 09:39  
+
0
Mä odottelen edelleen, että milloin meidän penska oppii haukkumaan. :D Ensimmäiseen pariin viikkoon en kullut sen haukkuvan kertaakaan ja nytkin se haukkuu ainoastaan leikkiessä tai äärimmäisessä hepulissa. Olen kyllä ihan tyytyväinen tähän ominaisuuteen kun tulevaisuudessa olisi kerrostaloon tarkoitus muuttaa. Naapurikin kysyi jo meiltä, että eikö se teidän koira hauku ollenkaan kun mitään ei koskaan kuulu? Juuei :)

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 09:42  
+
0
Meiänki kasvattaja oli alottanu kynsien leikkuun niillä pennuilla jo pienestä joten päästiin helpommalla. Se sano et pitää vaan pitää kiinni ja kertaakaan ei saa anta periks. Se oli leikannu sitä niille jäävää narttua jo kaks kertaa hermoon ku se rimpuili niin paljon.

Meillä tehtiin entteks niin et kaveripiti namua kuonolla ja minä leikkasin kynsiä. Oli kuitenkin niin haastavaa, että alettiin tekemään sillälailla, että pentu selälleen jalkojen päälle ja jalka kerrallaan naks naks naks naks ja sitte seuraava jalka. lopuksi mä vielä rapsuttelin sitä ja annoin yhden namin. Tämä siksi ettei se opi, että naksauksen jälkeen pääsee pois, ja yrittäisi joka kynnen jälkeen karata. Nyt se tietää, että nami voi olla tulossa ja jää syliin odottamaan. :nauru:

Muutenki on mun mielestä sujunu ihan hyvin meiän pentusen kanssa. Perjaatteessa on sisäsiisti tekee enää ani harvoin mihinkään (tietty on poikkeuksia, mut ne on yleensä mun moka ku en tajuu viedä sitä pissille :nolo:) Me alotettiin kans pentukoulu niin oppii toimimaan myös häriössä. Tätä ongelmaa tosin ei hirveästi ole koska herkuilla toimii melkein missä vaan (poika on hiiirveän perso ruualle). Tosin ohitus harjoituksia ei olla aloitettu :nolo: ja poika on jo 3kk, mutta kyllä ne ehtii aloittaa vaikka jo tänään :nauru:
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 10:13  
+
0
Noniin mäki tänne siirryin :) Vaula tyttö kotiutu eilen ja voi että kuinka ihana se onkaan! Väinöä joutuu vähän komentaa ku nii innoissaan on tytöstä mutta eiköhän se siitä :D täällä kuvia tytöstä <3
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

hemmi

hemmi
Viestimäärä: 13

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Perjantaina, 23.07.2010 klo 12:25  
+
0
Ah, haettiin eilen pentu kotiin! Neiti on Viipurin koiratarhalta eikä kyllä ollenkaan uskoisi. Matka sujui todella mainiosti, nukkui vaan sylissä. Kotona rehattii hetken aikaa pupujen kanssa ja sitten mentiinki jo kainaloon nukkumaan.

Oudointa on, kun tää on jo melkein sisäsiisti vaikka on vasta tarhalta tullut. Jos yöllä tulee kakit tai pissit, nii pissaa alustalle (oma matto). Päivisin osaa ite pyytää ulos :)

Kissaherra ei oikein oo vielä sulattanu tätä, mutta eiköhän se ajan kanssa tokene..
n. Hilma, Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:15)