Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 20

Täntän

Täntän
Viestimäärä: 5

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Sunnuntaina, 18.07.2010 klo 22:50  
+
0
Heipsan kaikille...palstaa olen tutkaillut jo jonkun aikaa, nyt jos uskaltautuisi itsekin kirjoittelemaan :)

Elikkäs meillä kotona majailee 12 viikkoinen Coton de tulear neiti Iitu. Iitun piti tulla alunperin meille sijoitukseen mutta erinäisten sattumien kautta Iitu tulikin ihan meidän omaksi sohvan valtaajaksi.
Neiti osaa jo hienosti kulkea hihnassa, ja olisi kokoajan menossa uimaan. Istuminen ja odottaminen käskystä sujuu jo hienosti... luokse tulo vihellyksestäkään ei tuota ongelmaa. Iitu oli aluksi hyvin arka, mutta ensimmäisen viikon jälkeen kuoriutui neidistä temperamenttinen rohkeus pakkaus joka ei turhista nurise :)

Tässäpä pieni muotoinen esittely meistä, tulen varmasti jatkossa kirjoittelemaan paljonkin ja esittämään kysymyksiä...varmasti myös typeriä :D meillä on aina ollut kotona koiria mutta tämä on mulle ensimmäinen ihan oma koira vaikka mulla ikää rupeekin olemaan jo 30.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 10:15  
+
0
Tervetuloa Täntän pennunomistajien joukkoon! :)

AlikersanttiRokka, hyvät noi sun ohjeet.. Tuli itsellekkin hyvää kertausta.. Ja sain vähän oppiakin mitä tehdä tuon pennun kanssa kun se istahtaa lenkillä eikä suostu liikkumaan. Hyvin toimii tuo selän kääntäminen, en tiedä miksi oon aina yrittänyt vaan houkutella sitä tulemaan. :ttou: Näköjään kertaus on opintojen äiti.. Ja toisilta ihmisiltä voi aina oppia jotain uutta. :) Pitäisköhän itsekin tehdä tuollainen lista seinälle itseä ja avoa varten..
shelam 4/10
Blogi

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:21  
+
0
En tiedä mutta minun mielestä eristäminen toiseen huoneeseen/portin taakse on huono juttu. Sittenhän se pentu samalla oppii että yksin jääminen (sinne toiseen huoneeseen/portin taakse) on rangaistus :eitietoo: Eli huomioimattomuus kyllä, mutta ei niin että jätetään yksin eristämällä laumasta konkreettisesti sulkemalla pentu johonkin. Mahd "eristys" tehdään mieluummin mielestäni pitämällä pentu pois pomon tilasta sillä kehon kielellä, kuten eläimet toisilleen. En tiedä, mutta tämä on oma logiikkani :wink: Meilläkin purraan eikä ihan vähän, ja muutamaa tekniikkaa testanneena parhaiten tähän kaveriin tuntuisi toimivan sellainen kimeä *KVIIK!!!* ja tilanteesta pois, leikki loppui.

En tosin jaksanut lukea koko ketjua joten en tiedä tarkkaan mitä täällä on keskusteltu. Älkää kattoko kovin pahasti :cool:
nahkapoika s.8/11

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:35  
+
0

Pepsa kirjoitti:

En tiedä mutta minun mielestä eristäminen toiseen huoneeseen/portin taakse on huono juttu. Sittenhän se pentu samalla oppii että yksin jääminen (sinne toiseen huoneeseen/portin taakse) on rangaistus



Tungenpa minäkin lusikkani soppaan. Kyllä mun koira on pikkupennusta lähtien osannut erottaa jäähyn ja normaalin yksinjäämisen toisistaan. Onhan se tilanne ja tapa, jolla koira jätetään yksin, ihan erilaiset.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:37  
+
0
Täntän, onnee sitten ekasta omasta pennusta ja tervetuloa joukkoon mukaan! :hymy:

Meidän mökkeily meni taas oikeinkin mukavasti. Oonasta on kuoriutunu aikamonen mansikkahirmu. Se meni siellä mansikkapelloissa ja söi suoraan puskista jos oli mahdollisuus. Pari kertaa se pääsi kaivautumaan sen verkonkin alle herkuttelemaan. :ttou: Punanen viinimarja maistu myös mitä ihmettelin todenteolla, aika hapan kun se kumminkin on. Ostin tolle tytölle makoisan näkösen savustetun luunkin, mutta eihän se malttanu syödä sitä vaan kirmaili pitkin peltoja sen kanssa ja sitten piilotti sen aina jonnekin hyvään paikkaan. :roll: Ei oo koskaan ennen kyllä tehny tuollain, vähän mietityttää että mistä sen tänään illemmalla löydän kun meinaan jättää sen luun tuolle yksinolon ajaksi. :nauru: Oltiin joella onkimassa ja Oona oli innoissaan ja meni kahlaamaan sinne veteen ja yritti pyydystää sitä kohoa sieltä vedestä. Sitten se istuskeli mun vieressä kivellä ja kyttäs koska saan kalaa. Hassu. Se yritti myös saalistaa niitä ahvenia meidän kala-ämpäristä. :nauru:
Oon nyt vaihtamassa tota nappulaa ja huomaa kyllä heti eron kun aamulenkillä äsken käytiin. Harmi vaan, että näyttää siltä että Oonan silmät alko rähmiin ihan älyttömästi tosta proformancesta. :mad: Argh menee hermo tähän ruualla pelaamiseen. Täytyy nyt katsoa, että jos toi rähmiminen jatkuu yhtä runsaana niin ei auta muu kuin kokeilla sitte jotain muuta... :roll:

Tänään plikka jääkin pariks tunniks yksin kotiin, kun lähden naapurin kanssa valokuvaan epilänharjulle jonnekin raunioille. Ostin eilen jauhelihaa, että voin laittaa sitä kongiin ja mehupurkkeihin. Sitten ajattelin jättää ton luunkin vielä ja muutaman nakinpalan sanomalehtipaperin sisälle, jotka tuo saa sitten etsiä olkkarista. Toivottavasti sujuis hyvin. :cool:
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.07.2010 klo 12:40)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 12:40  
+
0
^ Se voi tosiaan löytyä vaikka mistä, kun meilläkin tapana on syömisen sijaan piilotella luuta. Nimimerkillä rustoluu kaivettiin sohvatyynyjen välistä haisemasta, kun illalla aloin etsiä luun olinpaikkaa. :nauru: Ei ole varmaan ihme, että meillä ei syödä enää tuoreita luita.
Petit Brabancon "Mökö"

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 13:12  
+
0
Heippa,

mitä kaikkea pentunne osaa + ikä?

Meillä 10vk vanha penska (kuten aiemmin kerroin) ja hän ei osaa vielä kun istua käskystä.
Hihnassa kävelee vaihtelevasti (joskus kävelee hyvin, joskus vetää, joskus vain istuu jne).
Luokse tulee välillä käskystä / vihellyksestä, mutta ei läheskään aina.
Mitä kaikkea noin pienelle voi opettaa ja minkä verran päivässä on hyvä opetteluaika?

Ei ymmärrä vielä sanaa "ei", millä kannattaa opettaa esim pois asioiden pureskeleusta? Suihkupullollako?

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 13:25  
+
0

Kinoko kirjoitti:

Tungenpa minäkin lusikkani soppaan. Kyllä mun koira on pikkupennusta lähtien osannut erottaa jäähyn ja normaalin yksinjäämisen toisistaan. Onhan se tilanne ja tapa, jolla koira jätetään yksin, ihan erilaiset.



Okei :hymy: Voihan se olla että elukat on mua fiksumpia. Myönnän että olen itse kyllä sen verran "mustavalkoinen" että ehkäpä tämä pointti miellyttääkin minua enemmän kuin koiraa :peukku: Kukin tyylillään.
nahkapoika s.8/11

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 13:35  
+
0
On huoli omasta pienestä... Jotain väärää ilmeisesti syönyt, ja sitten oksenteli ja ripuloi. Edelleen tulee vesilimaripulia vain ja koira näyttää keskitysleiriläiseltä, pieni laiheliini.
Tuohan nyt on ruumiinrakenteeltakin hoikka ja koivekas, joten ei paljoa vaadita että näyttää liian laihalta... Mutta silti, pahalta se näyttää ja varmasti huono olla. Menisi jo ohi tuo :suru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 13:36  
+
0

majju kirjoitti:

Mitä kaikkea noin pienelle voi opettaa ja minkä verran päivässä on hyvä opetteluaika?



Pentukurssilla suositeltiin pennuille välipäiviä, ettei koko ajan olla kouluttamassa ja kouluttamassa vaan leikkiä ja mukavaa hengailua myös. Mutta kaipa 1-3min koulutustuokiot 3-4 krt / pv on tossa vaiheessa ihan jees. Kato sen mukaan, miten se pentu jaksaa keskittyä. Jos alkaa katse harhailla pitkin seiniä ja alkaa nuuhkia maata koulutuksen aikana, niin pidä taukoa.

Mieluummin siis lyhyitä tuokioita pitkin päivää kuin yksi pitkä uuvuttava sessio.. (sinänsä ristiriitaisaa, sillä pentukoulu oli 45min ja tää pentuli oli ihan uupunut jokaisen tunnin jälkeen, eikä jaksanut enää puolivälin jälkeen tehdä mitään :roll: )
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 15:23  
+
0
Kävin sit ostamassa pojalle autoon valjaat, kun häkki jäi pieneksi. Heti kokeiltiin tässä sisällä niitä ja syötiin hiukan namia, eikä tuo tuntunut pahakseen laittavan. :hymy:
Nii ja lohiöljyä tarttui myös mukaan, joskohan tuo helpottaisi tuota kuivahkoa ihoa.

Nemille pikaista paranemista. <3
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 16:51  
+
0
Voi Nemiä. :neutral:
^Meilläkin on nuo autovaljaat ja mä olen kyllä ollut niihin tosi tyytyväinen. Mä pidin niitä yhdessä vaiheessa vaan liian kireellä ja tuolla hankautu kainaloista iho ihan rikki saakka. :shifty:

Laitoin äsken itelleni lohta lautaselle ja annoin Oonalle pienen palan, kyllä näytti maistuvan kun maiskutteli poskiaankin oikein äänekkäästi. :nauru: Käytiin tossa uimassa taas ja kyllä se sieltä alkaa pikkuhiljaa lähtemään. :cool: Oltiin koirapuistossakin ja vähänkö olen ylpee kun toi ipana ei automaattisesti yritäkään aina alistaa kaikkia vaan nytkin kun se paini vähän pienemmän koiran kanssa, niin tuo kellahti ihan oma-alotteisestikin selälleen. :hymy:
Bokseri Oona 25.11.2009

EnkeliVarjo

EnkeliVarjo
Viestimäärä: 110

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 16:57  
+
0
Meillä ei ole oikein missään vaiheessa ollut mitään kamalaa puremisvaihetta, ei vaikka hampaatkin vaihtuu nyt... :eek: Toki Taika välillä koittaa rajojansa, mutta meillä on toiminut se, että kuonosta napataan kiinni, suljetaan se siis hetkeksi ja sanotaan "ei". Ei mitenkään väkivaltaisesti reuhtomalla kuitenkaan hyökätä naamaan kiinni, vaan lempeän napakasti :kieli: Nyt kun täällä näin hehkuttaa, niin kohta meilläkin roikutaan jokaisessa raajassa ja lahkeessa... :suru:

Onko muilla sitä ongelmaa, että namipalat ei maistu ulkona? Sisällä pelkät nappulatkin on suurta herkkua, kun pidetään koulutustuokiota, mutta ulkona ei maistu sitten mitkään. Lihapulla on ehkä ainoa mikä parhaiten maistuu -välillä. Sitäkään ei viitsisi hirveästi syöttää, kun niissä nyt on niin paljon kaikkea muutakin kuin itse lihaa. Hankala on tehdä esim. ohitusharjoituksia kun palkkiot ei kelpaa... :mietiskel: Ja muutenkin meidän pitäisi harjoitella paljon hihnassa kulkemista, kun se tuntuu olevan nyt sitä, että juostaan-pysähdytään-juostaan-kiskotaan-istutaan.

Me käytiin eilen taas vaihteeksi uimassa suossa... :roll: Sen jälkeen pyörittiin kurassa ja turpeessa. Lopputuloksen voittekin arvata... :ttou:
Cockerspanieli Taika, s. 7.3.2010

Täntän

Täntän
Viestimäärä: 5

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 20:10  
+
0

Sasha kirjoitti:

On huoli omasta pienestä... Jotain väärää ilmeisesti syönyt, ja sitten oksenteli ja ripuloi. Edelleen tulee vesilimaripulia vain ja koira näyttää keskitysleiriläiseltä, pieni laiheliini.
Tuohan nyt on ruumiinrakenteeltakin hoikka ja koivekas, joten ei paljoa vaadita että näyttää liian laihalta... Mutta silti, pahalta se näyttää ja varmasti huono olla. Menisi jo ohi tuo :suru:



Iitulla meni kanssa tuossa muutama päivä sitten pakki ihan sekaisin, en usko että on syönyt mitään maasta (kyttään hirmu tarkkaan kaiken ylimääräsen pois suusta) kasvattajan sekä äitini mielipide oli että johtui vain kuumuudesta. Syötin neidille pari päivää ainoastaan "kalariisipuuroa" ja oksentelu ja ripuli meni ohi, missään vaiheessa Iitu ei siis ollut flegmaattinen...jaksoi leikkiä ja söi ja joi.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 22:21  
+
0
^ Nemi on myös ihan iloinen, leikkisä ja virkeä. Rauhoittuu ja nukkuu ehkä enemmän kuin aiemmin. Eihän sillä ole energiaa varmaan kauheasti riekkua kun ei saa kunnon ruokaa edes, ja on kuumempi täällä asunnossa kuin mitä oli Rovaniemellä lomaillessa.
Oireilu alkoi kuitenkin jo Rovaniemellä, niin jotenkin tuntuu että ei ehkä kuumuudesta voi johtua? Eihän siellä ollut niin kuuma... Veikkaan että jotain on niellyt, pientä itsetuhoisuutta näkyy tuossa imuri-käytöksessä :hymy:

Kahden eri ell:n kanssa olen nyt puhunut koirasta, ja molemmat sitä mieltä että katsellaan vielä ja hoidetaan kotona. Kuulemma kestää monta päivää jos on joku pöpö tarttunut maasta mukaan...

Eiköhän tämä tästä, kuitenkin juo hyvin ja syökin hyvällä ruokahalulla (paitsi riisin suhteen on myös varaa nirsoilla, vaikka varmasti nälättää!)
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 22:31  
+
0
Pepsa, itsekin mietin pitkään, että uskallanko käyttää portin taakse jäämistä ns. rangaistuksena, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että uskallan. Juurikin tuon takia, että uskon koiran erottavan tilanteet toisistaan. Lisäksi tähän vaikutti myös käytännön pakko, sillä muuten olisivat olleet kaikki vaatteet rikki ja iho haavoilla. Ja lisäksi, koska tämä meillä kerran toimii, olen sitä käyttänyt. Pentu rauhottuu heti kun on hetken ollut portin takana. (Useimmiten muutama sekunti riittää). Sitten pääsee heti pois ja kaikilla on mukavaa. Mutta se, että tämä toimii minun pennullani ei tietenkään tarkoita sitä, että se olisi kaikille pennuille paras vaihtoehto.

Ja sitten tuosta "Kviik!" äänestä. Mikään äännähdys, kielto tai kiljaisu ei toimi meillä. Ne vain nostavat pennun kierroksia entisestään ja se on selkeästi sitä mieltä että JEE mammakin vinkuu, leikitään!!! Siispä opetin tuolle ihan rauhallisella äänellä sen "irti" jolloin päästää irti ja sitten vasta jäähylle jos ei tätä tottele. :) Mutta edelleen, tämä toimii meillä, ei välttämättä kaikilla.

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 22:45  
+
0
Hoo, Oona oli 2,5h yksin ja ihan hyvin ilmeisesti se on täällä pärjänny! :jjei: Loistavaa. Haukkumista ei kuulunu ja kun avasin eteisen oven ei likka rynniny päälle ihan vauhkona vaan odotti vähän kauempana häntä iloisesti, ei kiihtyneesti, heiluen. :hymy: Pissa oli tullu sisälle, mutta sen arvasinkin kun oltiin ennen yksinoloa käyty uimassa ja tuo tuntuu höräsevän puoli järvee vettä aina samalla. Melkein kaiken puuhastelun se olikin löytäny. Luu tosin ei ollu kelvannu. Mutta kongin, mehupurkkien ja sanomalehtikääröjen sisältö oli löytänyt tiensä parempiin suihin. :wink: Ihanan helpottavaa. Kyllähän se tästä liikkeelle sittenkin lähtee. :peukku:
Bokseri Oona 25.11.2009

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 22:49  
+
0
^ Meillä oltiin tänään 6 tuntia yksin ongelmitta. Lähtiessäkään ei kuulunut pihaustakaan asunnosta ja kotiin tullessa vastassa oli innokas koira, joka kuitenkin malttoi istua odottamaan tervehdystäni. Vielä pitäisi uskaltaa venyttää aikaa 8 tuntiin (vaikka ei se kai tässä enää missään koiralla tunnu, itsellä vain iskee huono omatunto, vaikka tietää, että harjoittelu on pakollista), sillä koulun alkaessa 8 tunnista tulee se normaali yksinolon aika.
Petit Brabancon "Mökö"

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 23:01  
+
0
Voih... Meillä on yksinolot vielä toistaiseksi parista sekunnista muutamaan minuuttiin... :D Tuo on nimittäin se aika, jonka Coco odottaa vinkumatta... Ehkä sitten vuoden päästä ollaan päästy jo puoleen tuntiin...:eitietoo: Ahdistaa jo etukäteen koulun alku syksyllä.
Tuntuu vaan, ettei tämä etene mihinkään vaikka joka päivä harjoitellaan monta kertaa lyhyissä pätkissä. Mutta ehkä se siitä, ei pidä vaipua epätoivoon.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Maanantaina, 19.07.2010 klo 23:06  
+
0
^ Pääsetkö kuitenkin käymään vessassa / suihkussa niin, että koira odottaa rauhassa muussa asunnossa? Oletko lisännyt vihjesanaa yksinjäämiseen?
Petit Brabancon "Mökö"

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 19:15)