Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 01.07.2010 klo 16:36

Pennunomistajien pulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20

Pepsa

Pepsa
Viestimäärä: 54

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 09:59  
+
0

Bubunen kirjoitti:

Mutta se, että tämä toimii minun pennullani ei tietenkään tarkoita sitä, että se olisi kaikille pennuille paras vaihtoehto.- - -Ja sitten tuosta "Kviik!" äänestä. Mikään äännähdys, kielto tai kiljaisu ei toimi meillä. Ne vain nostavat pennun kierroksia entisestään ja se on selkeästi sitä mieltä että JEE mammakin vinkuu, leikitään!!! Siispä opetin tuolle ihan rauhallisella äänellä sen "irti" jolloin päästää irti ja sitten vasta jäähylle jos ei tätä tottele. :) Mutta edelleen, tämä toimii meillä, ei välttämättä kaikilla.



Näinhän se menee, kelle toimii mikäkin :hymy: Minulla oli aiemmin sheltti, ja se nyt oli kaikenkaikkiaan niin kummallisen kiltti pikkupennusta alkaen että oli suoraan sanoen hieman vaikeuksia alussa itsen ymmärtää miten pienesti sitä piti "komentaa". Ei tarvinnut kun vilkaista kulmat kurtussa niin tyyppi seisoi asennossa :roll: Tämän nahkiaisen kanssa kokeilin kyllä tuota rauhallista "irti!" ja sitä "mulkaisua" (olen kuitenkin enemmän sellainen rauhallinen kuin KVIIK-tyyppinen ihminen hahah) mutta meillä nimenomaan se aiheuttaa hepulit ja ylikierrokset ja JEEEEE!! Siispä kokeiltiin kviikkiä ja näemmä tälle pikku kaverille toimii nuo äänet :peukku: Voisin kyllä kuvitella että kunhan tuota ikää tulee vähän lisää niin jospa se "irti!" mulkaisuineen alkaisi toimia. Paree olisi, en millään viitsisi kiljua pitkin poikin, vaikka saahan siinä julkisilla paikoilla itsekin sitten huomiota kun ääntelee niin että kylä raikuu :aurinko:
nahkapoika s.8/11

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 10:52  
+
0
Mutta pnkd, kuukausi takaperin toi kersa ei osannu olla kun ehkä vartin yksin ja tuntu siltä, että se ei koskaan opi. :wink: Nyt on niin helpottavaa, kun en sittenkään oo onnistunu ihan täysin pilaamaan tuota. :nauru: Voi, Mökö osaakin olla jo tosi hienosti. Ehkä meilläkin joku päivä ylletään tuonne 6 tuntiin. :viheltel:
Bokseri Oona 25.11.2009

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 15:40  
+
0
Oon kyllä ylpeä Viivistä. Melkein kaikki kerrat se on rauhallisesti ollut kotona kun ollaan oltu pois. Tänäänkin oltiin kauiten, melkein kaksi tuntia, kun käytiin uimassa. Ja täällä se veteli sikeitä kun tultiin. Videoa ollaan aina otettu tai sitten äänitettä ja ei sillä tunnu olevan ongelmaa olla täällä yksin, ainakaan vielä. Kongiin se keskittyy yleensä jonkun vartin, sitten ravailee itsekseen ympäriinsä ja loput ajasta nukkuu. Ja voi sitä riemua kun tullaan kotiin :nauru:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Bubunen

Bubunen
Viestimäärä: 137

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 15:42  
+
0
pnkd, käyn kyllä vessassa ja suihkussa ihan ovi kiinni, eikä Coco silloin päästä pihaustakaan, keksii vain itselleen jotain sallittua tai meilummin kiellettyä tekemistä... :roll:
Ongelman aiheuttaa lähinnä tuo porin taakse jääminen. Niin kauan kun penska saa olla vapaana asunnossa, se ei hermostu ollenkaan ja viihtyisi varmaan yksinkin paremmin. Se saattaa muutenkin oleilla päivän aikana eri huoneessa ihan omasta tahdostaan eli ei selkeästi ole mitenkään kamalan riippuvainen minusta. En vain pysty mitenkään jättämään sitä vapaaksi koko taloon kun olen oikeasti pois kotoa, koska täällä on niin paljon vaaranpaikkoja ja tuhottavaa, jota en saa suojattua, että tilan rajaaminen yhteen huoneeseen on käytännön pakko. Olenkin miettinyt, että onko tuo vinkuminen portin takana enemmän "mielenosoituksellista" kuin hätääntynyttä ja loppuisiko se jos vaan jättäisi kylmästi hetkeksi vinkumaan... Toistaiseksi ollaan kuitenkin pidennetty aikaa vain muutama sekunti kerrallaan, jolloin istuu hiljaa portin takana.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Tiistaina, 20.07.2010 klo 16:03  
+
0
^^^ Meilläkin käytiin ihan pohjalla hyvin alkaneiden harjoitusten jälkeen, kun mökiltä palattuamme yksinolo oli pennulle aivan hirveää ja kimakka haukku kuului ylimmästä kerroksesta (5. - tai no 6. kerros) alimmaiseen. Olen niin tyytyväinen, että nyt lähdöt ovat lähes poikkeuksetta rauhallisia, mutta en silti uskalla pitää päivää pidempään taukoja harjoituksista.. Mutta hienoa, että olette päässeet jo noin pitkälle!

^ Meillä oli aivan sama ongelma Mökön ollessa ihan pieni! Yritin eristää Mökön öiksi ja yksinolojen ajaksi keittiöön, koska siellä oli muovilattia, kun pelkäsin pissojen pilaavan vuokra-asunnon parketin. Yöt menivät huutaessa luovuttamiseeni asti ja sen jälkeen nukuttiin rauhassa ja pissallekin suunnistettiin keittiöön (paperit olivat aina siellä). Yksinolot Mökö käytti rakentavasti pakoillen mitä ihmeellisemmin portin takaa muuhun asuntoon, joten lopulta portistakin luovuttiin ja hyvin on mennyt. Harmi, että teillä tämä ei ole mahdollista. Tuossa tapauksessa kuitenkin luulen, että ääntely on vain protestointia, kun yksinolo ei muuten tunnu olevan ongelma. Eiköhän tuo harjoittelulla lähde liikkeellä - miten minulla vain on sellainen kuva, että SaMaJa yritti myös pitää Armasta portilla erillisessä huoneessa, mutta pennun kasvaessa portin yli tultiin vaikka mikä olisi ollut.. :mietiskel:
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 20.07.2010 klo 16:03)

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 07:25  
+
0
Täällä on valvottu 03 asti ja nyt pitäisi alkaa töihin lähtemään. Ei naurata nyt ollenkaan.
Miten saa pennun nukkumaan koko yön nätisti? Aikuinen koirakin alkaa olemaan jo aika kärtty, kun ei saa nukuttua. Pitäisikö pentu nukuttaa eri huoneeseen, ettei pistäisi koko muun perheen arkea sekaisin? :eitietoo:
Minkä mittaisia lenkkejä 11viikkoisen kanssa voi tehdä? Rotu on havannankoira.

Auttaisiko esim pitkä lenkki ennen nukkumaan menoa?

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 07:46  
+
0
majju, tietynlainen iltarutiini on meillä ainakin saanut pennun rauhoittumaan ja nukkumaan kunnolla(tuo nukkuu suurinpiirtein 22-05). Eli iltaruoka meillä annetaan klo 20-21 ja sen jälkeen pitempi lenkki. Me ollaan käyty viereisessä metsässä/kalliolla lenkillä sekä leikkimässä, ja siihen yleensä on hurahtanut sellainen ~30min. Yleensä pentu on väsähtänyt ton lenkin jälkeen. Mutta jos vielä virtaa löytyy, niin annan sille esimerkiksi pullon, jossa on nameja sisällä.

Eli säästää sen pisimmän lenkin iltaan. :)
//muok: Ja ikää meidänkin pennulta löytyy se 11viikkoa. _Pitkiä_ lenkkejä ei olla käyty, mutta ollaan riehuttu esimerkiksi talon takana olevalla nurmikolla.
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 07:48)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 08:32  
+
0
Ei pitäis vielä juhlia, mutta poistin eilen aamulla pissa alustat lattioilta, kun tuntui, et se on pennulle vaan helppo vaihtoehto eikä tarvitse mennä ulos.
Yhdet kakat oon sen jälkeen siivonnut ja loput on tullut takapihalle. Hihnassa ei vieläkään suostu tekemään tarpeitaan, mutta ulos nyt ainakin. Edistystä tuokin kai. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 08:39  
+
0
^Mäkin yritän pitää paperit poissa sisältä päiväsaikaan ihan samasta syystä. Mutta sitten yöksi laitan ja silloin, jos pentu jää yksin. Meilläkään ei suostunut tekemään pitkään aikaan hihnassa, mutta nyt on tullut yhteensä jo kolmet pissat hihnassa ulos muualle kuin omalle takapihalle.. Yhdet tuli naapurin ikkunan eteen.. :viheltel:
shelam 4/10
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 08:59  
+
0
Yöllä meilläkin on ollut makkarissa paperi, mut ei oo yöaikaan tehnyt tarpeitaan enää aikoihin. Meillä kun menee makkarista ovi takapihalle, ni käydään iltapisut viel siellä ja aamulla heti ku kuuluu eka inahdus, niin riipasen oven auki ja sinne menee jätkä molemmille tarpeilleen.

Saa nähä miten ens viikolla käy, ku palaudun lomilta takas töihin.

Nii ja totesin, et on helpompaa tälleen kotona ollessa siivota pissa suoraan lattialta, kun se et se lirahtaa ihan paperin reunalle ja sit on pissassa koko alustan alla.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 09:43  
+
0
Meillä ei tällä viikolla ole mahdollisuuksia olla vapaana kun omalla pikku piha präntillä :( Avokki on autolla töissä illat joten ollaan jumissa kotona. Metsään ym on yli 5km matkat, ne olis ehkä jo turhan rankkoja pennulle :P Joten täytyy tehdä remmilenkit pidempinä.
Pojat kyllä touhuaa keskenään pikku pihallamme ja sisällä, lähinnä painivat.

Meillä on tehnyt heti ekasta illasta pisut myös hihnassa ulos, sekä kakat. Ei ongelmaa.
Ainoa ongelma on tuo kun se ei millään meinaa rauhoittua nukkumaan eikä syliin kun koitan tehdä hoitotoimenpiteitä.
Eilen "leikkasin" kynsiä 45min eikä rauhoittunut. Lopputulos : yksi kynsileikattu ja loput saksin vain saksia heiluttamalla että ääni tuli, mutta en saanut leikattua mitään kun pentu viuhtoi.
Mikä tuohon rauhoittamiseen avuksi? en nyt joka kerta viitsisi tuntia tapella hänen kanssaan. :/

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:25  
+
0
^ Mä ainakin leikkaan pennulta kynnet kun se nukkuu / on tosi väsynyt. Jos on tosi väsynyt mutta ei malta siltikään olla ihan paikoillaan, annan vaikkapa puruluun tms. jota saa sitten jyrsiä. Muulloin sitten vain esitän leikkaavani...


Nemi osaa todella hyvin tehdä ulos tarpeet, niin hihnassa kuin vapaanakin. Mutta esimerkiksi viime yönä, alkoi piippailemaan neljän aikoihin. Meillä mennään sillä periaatteella, että vinkumisia ei huomioida, sillä pentu nukkuu portin toisella puolella ja vinkuu sitäkin välillä. Yöllä sitten vinkumisen syy oli kuitenkin oikeasti hätä, sillä aamulla huomasin että oli pissa tullut oven eteen... Eli ilmoittaa hädästään, pyrkii ulos (teki ripulinkin parvekkeelle, olen hieman jopa ylpeä siitä :nauru: ). Ei nyt sitten saanut haluamaansa, eli päässyt ulos, vaikka hienosti osasi ilmoittaa. Minusta kuitenkin olisi hienoa, jos pentu hädän tullen ilmaisisi sen...
Noh, ehkä pidän linjan, ettei yöaikaan liikuskella/vinguta/lähdetä pihalle, ja siivoan sitten aamulla mahdolliset vahingot. Muovilattiasta on kyllä helppo pyyhkiä.

Pientä iloittelua vielä, mahatauti on mennyt ohi ja pentu kakkaa normaalisti :jjei:
(Koirattomat kaverit eivät ymmärrä iloani tästä...)
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:31  
+
0
^Me on opeteltu kynsien leikkaamista niin, että nappasen pennun selälleen syliin ja annan siinä namia. Sitten kynsi -> nami -> kynsi -> nami. Alkuun kannattaa ehkä tehdä vain se yksi kynsi kerralla ja päästää pois, itse aloin alusta asti tekemään kaikki neljä tassua kerralla. Voisi olla vielä helpompaa, jos avustaja antaisi pennun mutustaa jotain siinä selällään samalla kun itse leikkaa (esim. joku herkkuluutikku tms).

Näin meillä ainakin :hymy:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:47  
+
0
^ Meilläkin vain kylmän rauhallisesti pentu selälleen jalkojen päälle ja namia nassuun jokaisesta kynnestä ja rauhallisesta hetkestä. Nyt mennään jo takajaloissa koko tassu ennen palkkaa, mutta etutassuista vieläkin jokaisen kynnen jälkeen annan namin. Itse leikkailen kynsiä edelleen kolmisen kertaa viikossa ja varsinkin etutassujen kynnet kasvavat hirveää vauhtia ja yritän saada ydintä vetäytymään, jotta saisi kerralla kunnolla lyhyeksi.. Kyllä meilläkin ensimmäiset kerrat oli toisinaan aikamoista tahtojen taistoa, mutta nykyään korkeintaan vähän purraan, kun alkaa tylsistyttää. :nauru: Ihanaa huomata, että ollaan me kuitenkin pitälle tultu ihan ensimmäisistä viikoista.

edit. Uskallan jo melkeen sanoa ääneen, että täällä ollaan kakkojen suhteen sisäsiistejä. En muista milloin olisin viimeksi siivonnut kakan pois lattialta. Pissojan kanssa ollaan vielä vähän vaiheessa: yöllä saattaa tulla vahinko sisään (mitä en sinänsä ihmettele) jos menen aikaisemmin nukkumaan ja päivällä vahinkoja tulee satunnaisesti. Hiljaa hyvä tulee.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 11:51)

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 12:10  
+
0
Täytyy kokeilla possunkorvan tai jonkun herkun kanssa tänäiltana tuota kynsihommaa.
Mulla on taas niin huono mieli ja huonoäiti olo, olen taas yrittänyt vaatia pennulta aivan liikaa :suru:
Yölläkin olin aivan raivona kun se ei antanut minun nukkua, mutta hei onhan se vielä pieni lapsi.
Kumpa sen muistaisi aina kun alkaa pinna kiristymään. Mutta.. tänään parannan taas tapani.
Ja illalla pitkälle lenkille niin pojut väsyy.

Mistä tietää mikä on liian pitkä matka pennulle? Tuo juoksee vapaana vaikka tunnin putkeen mutta hihnassa mielellään istahtaisi joka metrin jälkeen.
mietin vain, voisinko ottaa pennun mukaan kun käytän isoa koirapuistossa? matka yhteen suuntaan vähän reilu kilsa?
tietenkin pentua pitäisin sylissä puistoilun ajan, ku ei ole rokotuksiakaan vielä.
puistossa on aina samat koirat samaan aikaan, mutta kai sieltä maaperästäkin voi pöpöjä pikkunen saada? :mietiskel:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 12:26  
+
0
Meillä ei paljon lahjota kynsienleikkuusta. Se on pakollinen paha, joka tehdään pidettiin siitä tai ei.
Pentu kyljelleen jalkojen väliin (lattialla istuen siis) ja niks naks. Jos pyrkii pois, niin takaisin, rauhoitus paikoilleen ja homma jatkuu.
Oppi aika nopeasti, että mitä vähemmän pyrkii pois, niin sitä nopeammin homma on ohi ja silloin sit saa namin.

Mä oon aika julma mami. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 13:18  
+
0
Mäkin kamppailin penskan kanssa eilen sen 45min ainakin ja tosiaan yksi kynsi lyheni. Jippii?
Tein juuri tuota että pidin selällään, jos nousi niin takasi. Mutta kun se rimpuili niiiiiiiiiiin paljon.
Välillä alkoi säälittämään mutta jatkoin silti. Välillä riuhtoi itseään niin, että pää vain kolisi lattiaan. :nolo:

Täytyy ottaa pienemmissä osissa ja yksi kynsi kerrallaan ja koko ajan jotain suuhun. Hih.

Toivottavasti pentu ei nyt jo ole saanut traumoja ja vihaa minua.
On niin huono omatunto kaikesta. Phuuh. Onko tämä se "synnytyksen jälkeinen" / pennun tulon jälkeinen masennus? :D

Terrieri_Söhveli

Terrieri_Söhveli
Viestimäärä: 17

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 13:23  
+
0
Majjulle: "huonoäitiolotila" on tuttu tunne myös täällä :roll:

Kärsivällisyyttä tämä meidän terrieri ainakin kasvattaa. Meillä yöt ovat ihan superia, nukkuisi pidempään kuin minä (06 työaamuina) eikä käy yöllä tarpeillaan. Samoin automatkailu on nautinto kaikille osapuolille. Sisäsiisteys sen sijaan on ylämäki-alamäki osastoa. Välillä menee ihan putkeen ja juuri kun rupean hihkumaan, niin pissoja saa siivota lenkkienkin jälkeen.

Kynsienleikkaus ajoitetaan mahdollisimman väsyneeseen vaiheeseen. Alkuun rimpuilua kestää aikansa, mutta tyytyy kyllä kohtaloonsa. Uskallan leikata ihan hurjan vähän kerrallaan (meillä leikataan kynsiä siis usein), ja taidankin jännittää leikkuuta enemmän kuin pentu.

Uutena haasteena meillä on juuri alkanut äänenkäyttö. Ilmenee erityisesti aamuisin, kun pentu on alkanut komentaa minua nopeampaan ruoan tarjoiluun. Zenmäisellä rauhallisuudella pyrin ignooraamaan pennun ja tarvittaessa sulkeudun vessaan, kunnes hiljaisuus vallitsee. Hölmistyneenä se sitten istuskelee vessanoven takana, ja ihmettelee mihin se nyt kesken ruoanvalmistuksen lähti.

Lenkkien pituutta minäkin olen miettinyt. Pidän koiraa vapaana aina kun mahdollista. Tuntuu tuolloin liikkuvan parhaiten ja kontrolloi itse omaa menoaan. Meillä tehdään lyhyiden pissatuspiipahdusten lisäksi pidemmät ulkoilut (n. 30-45 min) aamuisin ja iltaisin. Tämä aika sisältää kaikki siirtymiset (pidemmät matkat kannan), riekkumiset vapaana, nuuskutukset ja leikit. Remmikulkeminen sen sijaan on välillä melkoista tervanjuontia. Odotan jo kovin, että saan rokotukset kuntoon, niin päästää kunnolla leikkimään muiden koirien kanssa. Toistaiseksi olemme leikkineet muutaman tutun koiran ja pennun sisarusten kanssa.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 13:46  
+
0
Meilläkin meni aluksi yöt hyvin eikä tehnyt tarpeitaan, mutta nyt on alkanut riehumaan ja saamaan hepuleita kesken unien. Hullu tyyppi! :paapatus:
Saatta siis alkaa juoksemaan makkariaympäri ja haukkumaan, kiusaamaan nukkuvaa kaveriaan ym. No, pakkohan se on leikkiä silloinkun pientä leikittää.
Meillä menee autossa ok jos on sylissä tai penkillä, jos laitamme koppaan niin alkaa oopperat kuulumaan takapenkiltä, mutta ajan kanssa kyllä hiljenee.

Tuo on myös keksinyt että hei haukkuminen/muriseminen/vinkuminen ym on KIVAA! :mad: komentaa myös ruokaa, ovia aukemaan, pääsyä sänkyyn, isompaa koiraa leikkimään jne.
Meillä myös koetettu olla huomioimatta, mutta yöllähän se on pakko komentaa hiljaiseksi, joko sen teen minä tai vanhempi koira ärähtää ja rääpäle menee sohvan alle jatkamaan unia. Minua se ei kyllä usko niin hyvin. :heristel:

Mutta toivotaan nyt että lisäliikunta ja leikkihetket auttavat väsyttämään pikku jätkän niin, että saamme nukkua yöt rauhassa. Tuo nukkuisi aamulenkin ja syömisten jälkeen kyllä, olin viime viikon kotona ja aamuisten touhujen jälkeen (veivät max tunnin) nukuttiin 11 saakkakin.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PENNUNOMISTAJIEN PULINA 2 - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:01  
+
0
^ Kannattaa pitää mielessä, että pennut kuitenkin nukkuvat samaan tapaan kuin oikeatkin vauvat - eli nukutaan, välillä herätään ja sitten taas nukutaan. Yötkin alkavat varmasti sujua kunhan pentu hieman kasvaa ja sen myötä ymmärtää, että yöllä ei leikitä. :peukku: Meillä yöt rauhoittuivat n. kuukauden sisällä ja siihen asti liikuttiin zombina pahimmillaan muutaman tunnin unilla.
Petit Brabancon "Mökö"

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:15)