Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 02.08.2010 klo 09:23

Rekisteröimättömät pennut + kokemuksia

Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 16:28  
+
0
no mulla on adhd,sen takia voin vaikuttaa vähän tälläiseltä. mutta joo mitä se teitä liikuttaa jos mää en välitä muista koirista ku mun omista plus perheen Ja kavereiden koirista =D antakaa mun olla =D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 19:32  
+
0

magik kirjoitti:

No jos koira saa pentuja niin siinä ei tarvitse kovin paljoa ja tiedän kyllä kaiken koiran pennutukseen liittyvän,se ei ole mitään tähtitiedettä :)
Ja en nyt tiedäkkään kaikkea koirista,olenko muka sellaista väittänytkään.
Ja olen vain laiska kirjoittamaan ns itsestäänselviä asioita.



Se itse asiassa on aikamoista tähtitiedettä ja vaatii laajaa tietämystä aiheesta sekä käytännön taitoja. Kasvattaminen ja pennuttaminen ei todellakaan ole kaikkien hommaa.
Jos et tiedä joitakin asioita niin älä tule tänne pätemään, ok? :enkeli:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 19:34)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 20:39  
+
0
Ei adhd ole aikuisiällä enää mikään selitys sille, että ei osaa kirjottaa oikein, kirjallinen ulosanti on muutenkin huonoa ja puhuu ensin yhtä ja sitten toista.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 20:47  
+
0
Kyllä mä luulen, et tästä kirjoittajasta on aikuisikä vielä kaukana. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 21:24  
+
0
Vähän veikkaisin että keskuuteemme on eksynyt tämmöinen... :roll:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 22:05  
+
0
Nojoo rotukoirien kasvattamisessa sitä tietoa varmaan tarvitaankin enemmän. Mutta jos sekarotuinen saa pennut niin ei se pentujen hoitaminen mun mielestä niin vaikeaa ole. Ehkä jonkun mielestä sitten on?? Jos nyt "hieman" siis perehtyy koiran pennutukseen ja synnyttämiseen ja niin edespäin.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 22:07)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 22:14  
+
0

jannie kirjoitti:

Ei adhd ole aikuisiällä enää mikään selitys sille, että ei osaa kirjottaa oikein, kirjallinen ulosanti on muutenkin huonoa ja puhuu ensin yhtä ja sitten toista.




Ja khyllä adho:n oireisiin kuuluu myöskin kirjoitusvirheet, jos kirjoittaa kovin impulsiivisesti ja nopeasti niin ei aina jaksa katsoa tai tarkistaa kirjotusvirheitä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 22:21  
+
0
Tonterian kanssa samaa mieltä.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 22:25  
+
0
Ei adhd estä oikolukemasta ja korjaamasta. Toki vaatii enemmän tekstin kirjoittajalta, muttei adhd (tai yksisormisuus tai vasenkätisyys tai lakatut kynnet) ole koskaan mikään selitys sille.

Enkä mä ole edes erityisen tarkka siitä miten kukakin kirjoittaa, mutta sitä en siedä että johonkin tollaseen vedotaan, koska väittäisin kyllä et aika suuri osa adhd-aikuisista hallitsee oikeinkirjoituksen ihan yhtä hyvin kuin me "terveetkin".
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 00:06  
+
0
Miksi te mua trolliksi luulette? En ole trolli..
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 07:19  
+
0
Pakko "puolustaa" magikia sen verran että jos on ADHD niin silloin voi kyllä hyvinkin helposti kirjoitella mitä sattuu, koska ADHD:n oireisiin kuuluu nimenomaan impulsiivisuus sekä keskittymishäiriöt. Jos ADHD:ta sairastava kirjoittaa kiihkeässä mielentilassa impulsiivisesti mitä sylkisuuhun tuo, niin hän ei keskittymishäiriön takia todellakaan rupea oikolukemaan kirjoittamaansa. ADHD on sairaus kuten mikä tahansa sairaus. On ADHD:stä kokemusta koska siskoni myös sairastaa ko sairautta.

Mutta, olisi tosiaan ihan mukava tietää minkä ikäinen olet magik? Jos en nyt ihan totaalisen väärin muista niin aivan kun olisit jossain aikuispuolen ketjussa sanonut joskus että sinulla on lapsia? Voi olla kyllä että muistan väärin.

Pennuttamisesta sen verran että se pentujen hoitaminen vaatii ihan samat taidot on kyseessä sitten puhdas tai sekarotuinen koira. Toki jos kyseessä on jokin rotu, jolla on usein synnytysvaikeuksia, niin silloin täytyy olla tästä asiasta tietoinen ja valmistautunut mahdollisiin komplikaatioihin. Toki komplikaatioita voi tulla myös sekarotuiselle nartulle myös. Synnytyksen lisäksi pitää tietää pentujen ruokinnasta ja valmistautua siihen että pentujen kasvaessa ja siirtyessä kiinteämpään ruokaan, täytyy niitä muutaman tunnin välein olla joku syöttämässä. Eli se on joko lomaa töistä tai pennuille hoitaja, joka käy ruokkimassa. Eli ei niitä pentuja pidä mennä tekemään vain hetken mielijohteesta.

Enkä tosiaan ymmärrä tätä että sanot ensin että haluat sinun ihQlle koirallesi pentuja, mutta seuraavaksi sanot että et edes pahemmin tykkää koirista :mietiskel: Miksi ihmeessä haluat siis lisätä ns. "turhien" koirien määrää? Ei sitten mitään järkeä tuossakaan touhussa.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 09:06  
+
0

magik kirjoitti:

Noi jotkut haukkuu mua trolliksi ja se on musta aika loukkaavaa!!



Tässä ulosantiasi tästä ketjusta viimeisen kuukauden ajalta:

magik 5.10.2010 kirjoitti:

bvvk: no eikai sellaIsten sukusiittoisten koirien terveyttä kannata kauheesti jalostuksessa katsoa,koska ne on sairaita sisäsiitoksen takia et pölöä rekisteröidä sentakia ja perinnölliset sairaudet rehottaa hoh hoh ja voi voi.



magik 2.10.2010 kirjoitti:

Ahaaa no on nuo rotukoiratkin yhtä lailla sairaita ku sekarotuisetkin YMS vai mitäköhän mahdoit tarkoittaa....



magik 9.10.2010 kirjoitti:

Mulla sellaisia kokemuksia että sekarotuiset olleet PALJON terveempiä kun rotukoirat,niitä mitä tunnen. mutta vaikea sanoa kummat sitten olis terveempiä ku en kaikkia koiria tunne :wink:



magik 25.10.2010 klo 22:09 kirjoitti:

Juu harmi vaan että suurinosa sekarotuisista jalostettu pilalle!!!!



magik 25.10.2010 22:47 kirjoitti:

eiku siis anteeksi puhdasrotuiset on jalostettu pilalle..suurinosa



Huomaatko ristiriitaisuutta omissa viesteissäsi?

Tähän kun päälle ottaa vielä huomioon ulosantisi muissa keskusteluissa, esimerkiksi sen, että suosittelet rotukyselyissä rotua, joka ei vastaa mitenkään nykytiedon valossa rotukyselijän toiveita, niin ymmärrän hyvin muiden keskustelijoiden epäilykset. Suurimmalla osalla keskustelijoista on selvä mielipide, selkeä linja jota he edustavat ja jota he jokaisessa viestissä säännönmukaisesti tuovat esiin, perustellen jokaisessa viestissään näkemystään. Sinun viesteissäsi mielipide tuntuu muuttuvan tuulen mukana etkä perustele läheskään kaikkia mielipiteitäsi.

En yhtään epäile, etteikö trolliksi epäileminen tunnu loukkaavalta, mutta luehan omia kirjoituksiasi ajatuksen kanssa ja mieti, antavatko ne kirjoitukset perusteita trolliepäilyille?
Ylläpitäjä

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 11:54  
+
0

Melina kirjoitti:

[quote=magik]Noi jotkut haukkuu mua trolliksi ja se on musta aika loukkaavaa!!



Tässä ulosantiasi tästä ketjusta viimeisen kuukauden ajalta:

magik 5.10.2010 kirjoitti:

bvvk: no eikai sellaIsten sukusiittoisten koirien terveyttä kannata kauheesti jalostuksessa katsoa,koska ne on sairaita sisäsiitoksen takia et pölöä rekisteröidä sentakia ja perinnölliset sairaudet rehottaa hoh hoh ja voi voi.



Tässä... en tiennyt vielä kasvatuksesta holkasen pöläystä vielä. Mutta nyt mulle on selitetty kaikki ja ymmärrän ja tajuan enemmän koska mulle on selitetty tarkemmin. Senkin takia täällä kirjoittelen että oppisin lisää. Toi oli periaatteessa myös kysymys vaikka ei kysymysmerkkiä tossa nyt olekkaan ja vaikuttaa enemmän väitteeltä.

magik 2.10.2010 kirjoitti:

Ahaaa no on nuo rotukoiratkin yhtä lailla sairaita ku sekarotuisetkin YMS vai mitäköhän mahdoit tarkoittaa....



Niin,miten tää on trolli kerta pitää paikkaansa. Väi väittääkö joku että puhdasrotuiset ei sairastele? Sjos niin se on sitten valehtelua itselleen.

magik 9.10.2010 kirjoitti:

Mulla sellaisia kokemuksia että sekarotuiset olleet PALJON terveempiä kun rotukoirat,niitä mitä tunnen. mutta vaikea sanoa kummat sitten olis terveempiä ku en kaikkia koiria tunne :wink:


Mun mielestä tää ei ole mitenkään trolli,jos asia on näin! miten on että tiedän enemmän terveitä sekarotuisia,niin kai sen saa sanoa? vai saako?

magik 25.10.2010 klo 22:09 kirjoitti:

Juu harmi vaan että suurinosa sekarotuisista jalostettu pilalle!!!!


Tiedän vaan niin monta sairasta puhdasrotuista =( mutta en yhtään epäile etteikö kasvattajat haluis parantaa rotunsa terveyttä. Ainakin Suomessa on vissiin ihan vastuuntuntoisia kasvattajia muista maista en tiedä kun näki kerran sen englantilaisen dokumentinkin missä oli niitä vääräsäärisiä sakemanne ynnä muita sairaita koiria. Eikö se ole muka jalostamista pilalle?

magik 25.10.2010 22:47 kirjoitti:

eiku siis anteeksi puhdasrotuiset on jalostettu pilalle..suurinosa



Huomaatko ristiriitaisuutta omissa viesteissäsi?

Tähän kun päälle ottaa vielä huomioon ulosantisi muissa keskusteluissa, esimerkiksi sen, että suosittelet rotukyselyissä rotua, joka ei vastaa mitenkään nykytiedon valossa rotukyselijän toiveita, niin ymmärrän hyvin muiden keskustelijoiden epäilykset. Suurimmalla osalla keskustelijoista on selvä mielipide, selkeä linja jota he edustavat ja jota he jokaisessa viestissä säännönmukaisesti tuovat esiin, perustellen jokaisessa viestissään näkemystään. Sinun viesteissäsi mielipide tuntuu muuttuvan tuulen mukana etkä perustele läheskään kaikkia mielipiteitäsi.

-En jaksa vastata jokaiseen idioottiin kysymykseen ja SELITELLÄ ja en kyllä mielestäni ole ehdotellut vääränlaisia rotuja,paitsi se akita mutta ne pari kriteeriä meni vaan jotenkin ohi. En tiedä miksi,ehkä luin aloittajan viestin liian nopeasti tai jotain.

En yhtään epäile, etteikö trolliksi epäileminen tunnu loukkaavalta, mutta luehan omia kirjoituksiasi ajatuksen kanssa ja mieti, antavatko ne kirjoitukset perusteita trolliepäilyille?[/quote]
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 13:08)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 12:19  
+
0

Heini kirjoitti:

Pakko "puolustaa" magikia sen verran että jos on ADHD niin silloin voi kyllä hyvinkin helposti kirjoitella mitä sattuu, koska ADHD:n oireisiin kuuluu nimenomaan impulsiivisuus sekä keskittymishäiriöt. Jos ADHD:ta sairastava kirjoittaa kiihkeässä mielentilassa impulsiivisesti mitä sylkisuuhun tuo, niin hän ei keskittymishäiriön takia todellakaan rupea oikolukemaan kirjoittamaansa. ADHD on sairaus kuten mikä tahansa sairaus. On ADHD:stä kokemusta koska siskoni myös sairastaa ko sairautta.

Mutta, olisi tosiaan ihan mukava tietää minkä ikäinen olet magik? Jos en nyt ihan totaalisen väärin muista niin aivan kun olisit jossain aikuispuolen ketjussa sanonut joskus että sinulla on lapsia? Voi olla kyllä että muistan väärin.

Pennuttamisesta sen verran että se pentujen hoitaminen vaatii ihan samat taidot on kyseessä sitten puhdas tai sekarotuinen koira. Toki jos kyseessä on jokin rotu, jolla on usein synnytysvaikeuksia, niin silloin täytyy olla tästä asiasta tietoinen ja valmistautunut mahdollisiin komplikaatioihin. Toki komplikaatioita voi tulla myös sekarotuiselle nartulle myös. Synnytyksen lisäksi pitää tietää pentujen ruokinnasta ja valmistautua siihen että pentujen kasvaessa ja siirtyessä kiinteämpään ruokaan, täytyy niitä muutaman tunnin välein olla joku syöttämässä. Eli se on joko lomaa töistä tai pennuille hoitaja, joka käy ruokkimassa. Eli ei niitä pentuja pidä mennä tekemään vain hetken mielijohteesta.

Enkä tosiaan ymmärrä tätä että sanot ensin että haluat sinun ihQlle koirallesi pentuja, mutta seuraavaksi sanot että et edes pahemmin tykkää koirista :mietiskel: Miksi ihmeessä haluat siis lisätä ns. "turhien" koirien määrää? Ei sitten mitään järkeä tuossakaan touhussa.




Aa mun ikä. No kaipa mä sen voin sanoakkin. Olen siis 25-vuotias ja ei ole lapsia tosiaan vielä.
Saako kysyä sun ikää? :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 14:22  
+
0
Niin,yhdelle mun tuntemalle kasvattajalle kävi pieni moka. Sillä on siis poika -ja tyttö koira ja tuo uros on ton nartun isä. Ne siis pääsi astumaan toisensa . Tulee pieniä pikkurutsauspentuja :cool:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 14:24)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 14:28  
+
0
^ Vahingonilo on se paras ilo.... :cool:

Tuntemasi kasvattaja kuitenkin on varmaan tietoinen raskaudenkeskeytyksestä?
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu torstaina, 28.10.2010 klo 14:29)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 16:26  
+
0
Kyllä hän varmaan tietää? mut ei keskeytä..taitaa olla jo sitäpaitsi liian myöhäistä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 16:36  
+
0
^:eek: No olisipa mielenkiintoista kuulla tämän kasvattajan perustelut, miksi antaa pentujen syntyä? Ymmärsinkö nyt oikein, että isä astui tyttärensä?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 17:17  
+
0
Mä pikkuhiljaa alan ignooraamaan magikin tai mikä lieneekään kommentit kun ne on pääasiassa ihan puutaheinää. Puhdasta provoa ja juupa juu trollipa hyvinkin.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 28.10.2010 klo 17:27  
+
0
No tämä ei ole todellakaan trollia! ihan totta. Tää kasvattaja vissiin huomasi liian myöhään että tää koira on paksuna. Myy varmaan halvemmalla.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

  Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)