Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 27.08.2013 klo 08:08

Teinimutanttininjakoirien (+9kk) ja omistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 76

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 12.09.2013 klo 08:31  
+
0
Helmi ei paljoa juo, ja läähättää vain jos on riehunut Elenan kanssa. Pääasiassa se vain nukkuu kotona. Mutta Helmi syö turvotettuja nappuloita, niistäkin saa nestettä. Normilenkeilläkään Helmi ei läähätä, poikkeuksena helteet.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 12.09.2013 klo 10:23  
+
0
Aapo on pennusta asti juonut aika paljon, nykyään ei enää tartte kuppia ottaa pois niinkuin joskus pentuna kun se tyhjensi kupin sitä mukaa kun sen täytti. Välillä oli pakko ottaa pois kun se juominen meni ihan överiksi. Nykyään juo vaan lenkkien älkeen ja ruuan jälkeen ja jos on ollut hissukseen kotona niin saattaa vähän käydä juomassa, mutta ei enää sellaista ylenpalttista litkimistä. Taavihan taas ei oo ikinä ollu kova juomaan, juo vaan kun on jano, ei muuten. Nyt sekin juo enemmän kun on kortisoni menossa ja se pistää janottamaan. Onkin outoa kun se käy kupilla nyt vähän väliä kun yleensä ei juo kun kerran pari päivässä eikä silloinkaan kuppia edes tyhjäksi.

Aapolta kyllä kans lähtee ne pallit heti kun saan loman johonkin väliin. En oikein viitti millään yhden päivän vapaalla sitä leikkauttaa kun kuitenkin toinen koira seurana jos nää keskenään nuolee haavaa täällä ja repii tikit auki. Pakko olla ite valvomassa. Tässä yks päivä just mietin että Aapolle voi kaulurin laittaminen olla iso kauhistus, leikkauksen jälkeen. Kunnes tajusin että sillähän on se kuonokoppa, ehkä parempi vaihtoehto kun se on tollainen ihme panikoija uusista asioista. Jos sille tunkis kaulurin päähän niin se sais varmaan paniikkikohtauksen siitäkin. Meillä on vielä tollainen jättisuuri kauluri Taaville joskus saatu, millä törmäilee oven pieliin eikä se mahdu edes tosta koiraportista läpi :nauru:

Pitäis ne lonkkakuvauksetkin järkätä johonkin väliin, mutta kun nääkin on sellaisia juttuja että mun pitää saada tuo koira sit nukutuksen jälkeen mun äidille heräilemään koska en taatusti saa sitä portaita ylös neljänteen kerrokseen jos on vähänkin siinä tokkurassa vielä. Äiti asuu ekassa kerroksessa eli ei oo kuin yhdet portaat ja jos ei niitä mene niin pääsee parvekkeen kautta sisälle kun partsi on maan tasalla. Eli sinne pakko viedä kummallakin kerralla heräilemään kunnolla. Taavista nimittäin muistan että on ollut jokaisen nukutuksen jälkeen ihan kännissä ja nippanappa pääsi silloiseen kämpään tokaan kerrokseen portaat ylös. Ja vuosi sitten kun siltä meni selkä ja sai vahvat kipulääkkeet niin ei suostunut tulemaan kotiin noita portaita kun jalat meni alta niistä lääkkeistä. Piti silloinkin viedä se äidille.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 12.09.2013 klo 12:11  
+
0
^ Sillon kun Rölli leikattiin, ostin sille Mustista ja Mirristä haavapuvun, missä on nepparit tuolla pyllyn kohdilla. Se toimi kivasti :hymy:
Dalmikset Rölli & Ronja

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Perjantaina, 13.09.2013 klo 16:15  
+
0
Reppis: Laku ei läähätä mitenkään erityisen paljoa. Tietenkin se läähättää esim jos se juoksee ulkona ja on kuuma/lämmin tms. Mut ei se kyllä mitenkään "turhaan" läähätä.Ei läähätä sisällä tms. Kuumalla ilmalla laku tykkää juoda ulkona aika paljonkin,mut ei se sisällä kovinkaan paljoa juo..ihan normaalisti mun mielestä.

Muakin välillä ärsyttää Laku ,kun se seuraa mua huoneesta toiseen.Se on aina siellä missä minä olen eli yleensä mun jaloissa tai muuten vaan ihan lähellä mua,hmph. Nojoo eikai pitäis valittaa tälläisestä pikku jutusta ,mutta vähän itsenäisempi vois kuitenkin olla ettei ihan aina tarttis seurata =D. Sit Lakulla on muuten tosi hassu tapa töllätä aina välillä korvat pystyssä,se on aika jännä juttu haha.En ole ikinä ennen tavannut koiraa ketä tosiaan töllää noin paljon kun Laku. Se on aika huvittavan näköistäkin sitäpaitsi.
Lenkille Laku lähtee ihan mielellään vaikken oliskaan minä viemässä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 13.09.2013 klo 17:24)

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Lauantaina, 14.09.2013 klo 20:11  
+
0
Meillä oli tänään piiiiiitkä ja kuuma näyttelypäivä Porvoossa, mutta hirmuisen kivaa ja ihan kivat tuliaisetkin saatiin :) Minun teinimutantti oli JUN ERI1 ROP-juniori ♥ Isossa kehässä belgit sivuttiin aika sujuvasti, mutta vaikka odottelua oli kolmen tunnin verran jaksoi tuo silti seistä vielä mahtavasti sielä muiden ROP-junnujen seassa. Kovin ylpeä olen!

Kattokaa nyt minun rinsessaa ♥

Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Lauantaina, 14.09.2013 klo 22:44  
+
0
^ Onnittelut! Näin teidät ROP-junnukehässä, mutta koska en ollut 100% varma, en sanonut mitään. Mä kun säästin rahaa, enkä ostanut luetteloa, niin en voinut edes nimiä varmistaa :shifty: Me oltiin siis Pennyn kanssa samaisessa tapahtumassa (ja samassa kehässäkin sitten lopulta), ja Pennylle myös JUN ERI1 ROP-juniori.

Isossa kehässä pienistä koirista tuntui tuomaria kiinnostavan lähinnä terrierit, joita muutaman poimi jatkoon, ja loput olivat sitten (Pennyyn verrattuna) isoja koiria. Toisaalta meidän karvatilanteen huomioonottaen ei ehkä oltaisi sijoitusta ansaittukaan :) Mutta hienosti Penny esiintyi, vaikka pitkä päivä olikin, kun meidän rodun kehä alkoi jo klo 11 ja tuo RC Junior -kisa sitten vasta lähempänä neljää iltapäivällä... Mua pisti vähän kiehumaan, kun joku samperin nuija kävi huutelemassa koiraansa siinä RC Junior -kehän laidalla ihan meidän takana. Toistuvasti kiljaisi kimeällä äänellä niin, että kaikki siinä reunassa seisovat koirat omani mukaanlukien reagoivat hermostuneesti. Hänen kutsumansa koira siis oli kehässä myös, mutta seisoi aivan vastakkaisessa laidassa. Ja vaikka ihan nätisti me ja muutama yleisöstäkin huomautti asiasta, ei lähtenyt ennenkuin yksi koiranomistaja suuttui ja uhkasi ilmoittaa tuomarille ulkopuolisesta avusta. Miksi ihmiset on niin itsekkäitä? Muuten oli kyllä kiva näyttelypäivä. Tietysti kaikkein hauskinta olisi, jos ei tarvitsisi hengailla yksin koko päivää, vaan saisi mukaan kaverin, joka voisi tsempata ja vahtia kamoja. Vähän hirvittää jättää tuonkin kokoisessa tapahtumassa lompakot, autonavaimet yms. täysin vahtimatta jonnekin lojumaan...
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Lauantaina, 14.09.2013 klo 22:51  
+
0
No pahus kun mä en teitä nähnyt! Näyttelytopiciin just kirjottelin, että oon aina ihan täysin sokee muille koirille kun keskityn vaan seuraamaan sitä omaa :D Mä oon vielä niin kamala jännittäjäkin, että multa menee kaikki aina ihan ohi.
Mulla on aina avo kepona mukana näyttelyissä. Se kantaa laukut ja muut kamat + kuvaa :D Tänäänkin mua niin huvitti ison kehän aikana, kun avo jäi sivumpaan laukun ja tutun koiran kanssa ja yritti siinä vielä kuvatakin. Oon kyllä hirmu ilonen, että se tällä tavoin jaksaa kiertää mukana ja on ihan innoissaankin vielä. Tänäänkin totesi kotimatkalla, että olipas mukava päivä!
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Sunnuntaina, 15.09.2013 klo 16:15  
+
0
Aika on tullut siirtyä tänne pulisemaan- Nila aka TinTin on jo 9kk!

Koko pentuaika tuon kanssa on ollut niin hiusten repimistä, joten innolla odotetaan minkälainen teiniperse tuosta tulee :nauru:

Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 17.09.2013 klo 16:34  
+
0


Lakulla on tänään 1 wee synttärit!:jjei:! Ostin sille tommosen naudan ruokatorvi luun ja tykkää ihan himona! Otin sen hetkeksi pois niin teki kaikki temput mitä osas vaikken sanonut mitään:nauru:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 17.09.2013 klo 17:53  
+
0
magik, ihan mielenkiinnosta kysyisin että minkä kokonen Laku on?
Oon meinaan häntä ihastellut ihan pennusta asti, vähän kateellinenkin ollu kun on niin upean näkönen pakkaus ja mieki haluisin. :love:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 17.09.2013 klo 18:21  
+
0
Laku ainakin vaikuttaa ihan näppärän kokoiselta kaverilta, noi korvat on ihanat! Jättisuuret kuuloelimet toisella :nauru:

Oonkohan mä jo kirjottanut tän seuraavan kun jotenkin tuntuu tutulta, mut kirjotan silti jos en ookaan, en jaksa tarkistaa:nauru:
Mä tänään mietin että meille ei varmaan enää voi kukaan huoltomies tms tulla ilman että ite oon kotona.. Aapon käytös alkaa olla sellaista että se puolustaa mua tai kotia tai kumpaakin. Aiemminhan oon voinut huoltomiehellekin sanoa että voi tulla vaikka ite en oo kotona, Taavihan on sellainen kaikkia rakastava hömppä joka ei vahtimisesta tiedä yhtään mitään. Se kantaa vaan lelua kaikille ja rakastaa kaikkia suurella sydämellä. Aapo sen sijaan nykyään, huoh! Tänään mun oven takaa rapusta kuului puhetta, joku oli siis naapurille menossa varmaan kylään ja hetken jutteli tossa meidän oven takana, Aapo nosti ihan kauheen metelin, meni karvat pystyssä räkyttämään ovelle. Oon käsittänyt että jotku labbikset on tollaisia vaikka aika epätyypillistä käytöstä kai näille onkin vahtiminen. Mun mielestä vaan tosi ärsyttävää, tähän asti on voinut luottaa koiriin ettei ne mitään tee, täällä on huoltomiehiä käynyt Aapon pentuaikanakin eikä se ketään oo syönyt. Nyt aikuisena siitä on tollainen tullut. En enää uskalla vaan pakko aina sopia aika että itse oon kotona että saa Aapon portin taakse kun joku vieras tulee. Tutut ihmiset se ottaa avosylin vastaan niin kadulla kuin meilläkin, mutta jos kadullakin tulee joku vieras mua jututtamaan niin Aapo nostaa kauheen rähinän sille.

Lisäksi Aapo on saanut tähän asti katella ikkunasta ulos kun se tykkää nostaa etutassut ikkunalaudalle ja vaan katella menoa ulkona. Nyt kohta sekin on kielletty koska on alkanut haukkumaan ulkona käveleville ihmisille sellaista vahtihaukkua. Oikein kunnon metakan nostaa pystyyn. Ja me sentään asutaan kerrostalossa neljännessä kerroksessa eli ne ihmiset ei millään tavalla uhkaa meitä ja meidän kotia. Mutta Aapo on toista mieltä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 17.09.2013 klo 18:24)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 17.09.2013 klo 19:00  
+
0
dinski: Aijaa,jep onhan Laku aikast kivannäköinen munkin mielestä :hymy: Lakulla tosiaan aika isot korvat.Luulis että kuulee ainakin hyvin.:nauru:
Laku on 14,7kg ja noin 42cm. Ihan näppärän kokoinen tosiaan.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 17.09.2013 klo 19:09  
+
0
^Voi kamalaa, Joppe on sen 32cm ja painaa lähemmäs 17 kiloa. :D Eikä muuten oo läski!


Duud näytti tältä kuukausi sitten.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 18.09.2013 klo 11:28  
+
0
^ Hassua, Morpparelli on Joppea 5-7kg kevyempi mutta muuten yleisesti ottaen corgeja isomman näköinen. Ehkä se johtuu vaan noista corgien tappijaloista, että ovat sitten muuten paljon rotevampia. Tai sitten Mori on vaan aliravittu... :viheltel:

Hullua miten kaikki vanhat penskat on jo niin isoja! Morikin on jo 1,5v! Niin se aika menee hurjaa vauhtia!
Tässä Morppis kesän alussa, vieläkin on aivan keskenkasvuinen, eikä pullaposkista ole tietoakaan... Tuleekohan ne ikinä?
Shiba, Mori ♂
Blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 18.09.2013 klo 12:57  
+
0
^^Lakussa on vähän corgin näköä,Ei niin tappijalka kuitenkaan ole. Aika moni kysynyt onko Lakussa corgia. Sakemannin ja corgin sekoitukseksikin on veikattu :) Corgia ei ole,mutta emässä oli sakemannia.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 18.09.2013 klo 16:33  
+
0
Laku onkin tosissaan mukavan kompakti herraskoira! :hymy: Hellyyttävä tapaus.
Ja ei ole Joppe yhtään läski, lihasta näyttäis kaikki olevan! :paapatus:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 19.09.2013 klo 10:46  
+
0
Meillä alkoi eilen oman, jatkuvan agiryhmän treenit. Oli ihan superkivaa ja saatiin kyllä mukava porukka kasaan, vaikka aluksi näytti hyvin epävarmalta koko ryhmän toteutuminen. Tehtiin nyt ekalla kerralla helppoja perusjuttuja, siis lähinnä kokeiltiin, että mitä koirat osaa ja uusi ohjaaja halusi nähdä, miten me palkataan ja miten hyvin koirat odottaa jne. Penny oli muuten esimerkillisesti, mutta pussiestettä se aluksi pelkäsi (kuten aina, jostain syystä se alkupään tunneliosa on Pennystä pelottava. Pelkän pressuosan se menisi hyvin) ja ekat kaksi kertaan kun käskin koiran pussiin, se epäröi hetken tunnelin suulla, kääntyi ympäri ja kävi suorittamassa putken sen sijaan ja tuli sitten töpöhäntä heiluen mun luo ylpeenä hakemaan namia hyvin suoritetusta tehtävästä :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 19.09.2013 klo 11:59  
+
0
Mua mietityttää Anan paino kanssa välillä. Bologneseille rotumääritelmä sanoo 2,5-4kg, mutta Anahan painaa sen 6kg. Bologneseilla rodun tyyppi ei ole vielä kunnolla vakiintunut, joten isompikokoisiakin boloja on olemassa paljon ja niitä käytetään jalostukseen. Anan isä painaa 6kg, eli sinänsä ei ihmeellistä, MUTTA Anan kaikki muut siskot painaa alle 5kg? Taisi olla sen 4,5kg mitä ne painaa. Saman verran ne syö, tosin Ana on raakaruoalla.
Mietin vaan, että onkohan ihan normaalia, että saman pentueen narttujen välillä voi olla niin suuria eroja?

Anan kanssahan liikutaan vähän enemmänkin mitä laki sallii, ja siskot liikkuu vaan normaaleja käyntilenkkejä?

Eikä Ana mun mielestä mikään pläski oo?

Bolognesenarttu 7/2012

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 19.09.2013 klo 13:10  
+
0
^Shelteillä ainakin kokovaihtelu saman pentueen sisälläkin voi olla suurta, kun rodussa on vielä paljon kokovaihtelua. Samasta pentueesta saattaa olla 30cm 5kg narttu, ja 40cm 10kg narttu.

muoks. Ja jos Analla tuntuu kylkiluut selkeästi eikä välissä ole ylimääräistä pehmeää kerrosta, paino on ihan kohdillaan :) Painoonhan vaikuttaa paljon myös koiran liikunnan määrä siinä mielessä, että lihaksen määrässä saattaa olla isojakin eroja.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.09.2013 klo 13:11)

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 19.09.2013 klo 15:28  
+
0
Dera, noi shibat on kyllä ihan jännän näköisiä koiria! Tulee mieleen joku miniatyyrikokoinen pystykorva. :D Ovat oikein suloisia.

Mä en tiiä oonko höpertyny mut Joppe on olevinaan kasvanu massaa ihan parissa viikossa, siitä on tullu jotenki tykimpi. Jotenki näyttää selkä leveämmältä kuin ennen. Myös karva on muuttunu tosi sileäksi ja pyllykarvatkin ovat vihdoin vaihtuneet, huomaa tasoittuneesta väristä. Niin ne vaan kasvaa!
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:00)