Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 16:29

Markettien ruuat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 16

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 24.07.2010 klo 08:32  
+
0

Jagster kirjoitti:

Vau. Oikeasti. vihdoin ja viimein joku kertoo paljonko ruuassa on näitä kokonaisvaltaisen ruokinnan kaninrehuja ;)

Erittäin terveellistä vadelman lehteä säkistä löytyy 5,25 grammaa. Luokkaa ruokalusikallinen siis. Ottakaa ruokalusikallinen vaikkapa sokeria ja katsokaa sitä ja sitten sitä 15 kilon säkkiä. Toistetaan. Ja sitten mietitään, että mitä hyötyä ja merkitystä...

On noilla yksi toinenkin merkitys. Ne nimittäin antavat mittakaavaa valmistusainelistaan. Katajanmarja löytyy listan puolesta välistä ja sitä on kuusi grammaa säkissä...



Ehkäpä päivän hauskin.. :D Kiitos Jagster.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 24.07.2010 klo 09:34  
+
0
Kiitos J. Se oli perinpohjaisesti mietiitty vastaus. Varmasti ihan tottakin. Mutta siltikin olen sitä mieltä yleensäkkin luonnonlääketieteeseen uskovana, että sellainen ruoka, jossa on edes ripaus eri kasveja mukana on parempi kuin sellainen jossa niitä ei ole lainkaan. Kaikki voivat sitten lisätä papanoihinsa mitä haluavat. Ja tuosta glukosamiinista sen verran, että sehän on usean koiraihmisen suusta kuultu, että nivelvaivainen koira saa paremman avun jos sille antaa glukosamiinia erikseen, että pelkkä ruuasta saatu ei riitä. Myös sekin lienee monelle nivelvaivaisen koiran omistajalle tuttu huomio, että jos glukosamiini tulee koiralle kahdesta eri lähteestä (esim. sitten pieni osa ruuan mukana ja osa erikseen jauheena tai tablettina) siitä on vieläkin suurempi apu. Mistä tämä johtuu, älkää minulta kysykö :) .

Yhdyn yhteen edellisistä kysyjistä, mitä sinä J syötät omalle koirallesi / koirillesi?

Ai niin, meilllä on myös BARFfattu yksi vuosi. Silloin koira voi täydellisen hienosti. Se vain päätti eräänä päivänä ettei voi hienona neitinä koskea raakoihin kanansiipiin tai palalihoihin. Kaksi viikko tarjosin ruokaa, odotin, laitoin jääkaappiin, tarjosin uudelleen, heitin roskiin, sulatin uudet jne. Sitten siirryttiin takaisin papanoihin. Nykyään raakaa lihaa menee pari kertaa viikkossa papnoiden lisäksi.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 24.07.2010 klo 10:59  
+
0
Lieppo, Jeppe menee tällä hetkellä teolllisessa osassa. On kokeiltu vuosien saatossa aikaa montaa muutakin merkkiä - varsinkin siihen aikaan kun koirat olivat pelkällä kuivamuonalla. Meillä se toimii, ja on lisäksi kustannuksiltaan järkevin.

Tassupari - Jeppe on ruokinnan "vähemmistöosakkaana", eli suurin osa kupista on lihaa tai lihaperäistä tuotetta ;) Aikaisemmin aika pitkälle hevosta, mutta kun sen saanti järkevään hintaan on lähes mahdollista, niin nyt menee kanamassaa. Jatketaan välillä sydämellä, maksalla ja/tai Kennelrehun naudalla. Joukkoon munaa, kasvis- ja kalaöljyä. Hiukan erilaisia lisäravinteita, kalkkia ja melkein kaikki mitä ihmisiltä jää - koska kanoillekin täytyy jäädä jotain ;)

Meidän ruokinta - ainakin määrien suhteen - ei ole yksi yhteen siirrettävissä muille roduille, koska meillä on ratagreyhoundeilla jatkuva painokontrolli. Mutta ei perusperiaatteet silti mihinkään muutu.

sellainen ruoka, jossa on edes ripaus eri kasveja mukana on parempi kuin sellainen jossa niitä ei ole lainkaan.



Tietysti, ei tuosta olekaan erimielisyyttä. Ja vaihtelevuus on pop. Kyse onkin lähinnä siitä, että a) voidaanko luontaistuotteiden (usein keksityt) terveysvaikutukset siirtää koiriin ja b) onko noilla määrillä mitään sellaista merkitystä, että ruokaa kannattaa suurin kirjaimin mainostaa tai antaa sen vaikuttaa ostopäätökseen. Kuten itsekin totesit, niin lisää sitten itse.

Glukosamiinin toimivuudesta on näyttöä, mutta on myös yhtä paljon näyttöä, ettei se ole sellainen ihmeaine kuin mitä ajatellaan. Ihmisillä ei toimi selkäongelmiin, miten sitten koirilla? Mutta kohtuullisen korkeita annoksia sitä pitäisi antaa.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.07.2010 klo 11:07)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 17:29  
+
0
OT:

Nyt kyllä melkein lensi limpparit näytölle:

samojeditytön sigu kirjoitti:

Kyllä huomaa että nykyajan nuoret roikkuu koneella pitkään. Ja varastelevat tunnuksia. Itseltäni tunnukset kateissa monta viikkoa.. Ja tuhoa oli tehty.


Ihan "nice try", mutta jossain vaiheessa on jo järkevää lopettaa saman tarinan pyörittäminen, koska ei tämä enää uppoa kehenkään. :roll: Se nelivuotias mielikuvitustytärkö sinun tunnuksesi vei? Aika hakkeri ikäisekseen! :nauru: :nauru:

Sanon tässä nyt samalla jo etukäteen, että jos mä joskus kirjoittelen tänne foorumille jotain tyhmää, niin olen sitten oikeasti ollut tällöin alienien kidnappaamana avaruudessa ja se kirjoittaja oli oikeasti paha kaksoisisareni.

/OT
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.07.2010 klo 17:32)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 17:35  
+
0
^ Kyllähän sen tosiaan huomaa jo kirjoitusvirheistä että vaikka nyt kuinka yritetään olla isoa ja aikuista niin ei oikein täsmää kirjotusasun kanssa. :roll:
Jepjep, kukin tavallaan mutta ei kannata samojedityttö olettaa että sua pidettäis aikuisena, kun et sellanen taida olla.

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MARKETTIEN RUUAT - Maanantaina, 26.07.2010 klo 15:22  
+
0
Miksi ylipäätään yrittää olla jotain mitä ei oikeasti ole? Ei se ole väärin olla lapsi/nuori, joskus lapsilla ja nuorilla on oikeasti paremmat tiedot kuin mitä aikuisilla koiranomistajilla! Mutta se on tosiaan väärin (mun mielestä) että yrittää olla jotain mitä ei ole. Esim siis että yrittää esittää aikuista ja päteä aikuismaisesti, kun oikeasti on vielä lapsi.

Lastenkin viestit ovat sallittuja täällä tietopalstoilla, mutta hyvähän se ikä olisi ihan reilusti tuoda esiin. Koska joissain tilanteissa on merkitystä sillä, tuleeko jokin tieto lapselta vai aikuiselta.
Ylläpitäjä

Iines

Iines
Viestimäärä: 19

VS: MARKETTIEN RUUAT - Maanantaina, 26.07.2010 klo 22:01  
+
0
Multakin oli facebookissa viety tunnukset ja just esitetty aikuista. Joko käyttäjältä on nyt tunnukset kateissa ja käyttäjä on nuori tai sit oikeesti yrittää esittää jotakin. Tulee mullekkin kirjotus virheitä kun oon kosketusnäyttöpuhelimella netissä. Joten mun kirjotus virheit älkää ihmetelkö.. Mut mie oon 13 enkä esitä vanhempaa.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 11:00  
+
0
Millähän minä selittäisin omat kirotusvirheeni ;)

Oikeasti, mitä merkitystä?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 12:39  
+
0
^Sinun kohdallasi se on jo valitettavasti liian myöhäistä. Kyllähän me kaikki tiedämme, että olet oikeasti 15-vuotias. :wink:

Minulle asialla ei sinänsä ole väliä - esittääköön kukin vaikka Japanin keisaria, jos siltä tuntuu. Lähinnä huvittavaahan se on, suorastaan naurettavuuteen asti, kun tarinaa yritetään väkipakolla pitää hengissä. Eikä ymmärretä sitä, että valhetta on aivan turha jatkaa, jos sen läpi on jo nähty: ainakin minusta on hyvä vähän "näpäyttää" tällöin. Toimikoot vaikka oppina/muistutuksena, että jos valehdella haluaa, niin homma kannattaisi ainakin toteuttaa vähän vähemmän läpinäkyvästi.

Itse myös en oikein ymmärrä oman iän valehtelemista ja varsinkaan sitä, että halutaan väenvängällä leikkiä aikuista (tosin itse olen siinä iässä, että pidän pienet bileet, jos joku vielä joskus erehtyy kysymään papereita). Ikä kun ei sinänsä kerro kenestäkään mitään, tuotettu ilmaisu senkin edestä. Tännehän kirjoittelee monia nuoria, joiden tekstistä me aikuiset voisimme ottaa mallia niin oikeinkirjoituksen kuin asiasisällönkin puolesta.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.07.2010 klo 12:50)

Iines

Iines
Viestimäärä: 19

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 20:59  
+
0
Suosittelisin samojedityttö et olisit oma itsesi. Kaikki tietää jo et valehtelet. Valitettavasti täl sivustol ei vissiinkään anneta vuoden huonoin valehtelija-titteliä.

Sit markettiruokiin.
Se vähäinen lihamäärä mikä koirien ruuis on , niin sekin on jtn teurasjätettä. Näin on ihmisten ruuis nii miks eiois myös eläinten ruuis. Ite lisään koirien ruokiin lihaa muun ruuanlisäksi...

Ite en oo ikinä ostanu koiralleni hubert koiran makkaraa.
suositteletteko vai kannattaako jättää syöttämättä.
koiranmakkaroista ylipäätään.. mikä olis syöntikelpoista kamaa ja mistä sais. Hinta ei ole este, koska ei jokapäiväiseen ruokaan..

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 21:14  
+
0
Kyllä mä ihan HauHauta näille syötän märkäruokana aina silloin tällöin, millon pelkästään, millon kuivaruuan ohella. Hau Haun Makkaraakin löytyy kaapista. Meillä Hau Hausta tykätään. Best In kelpas muutaman kerran syötettynä, mutta ei niin hyvin kun Hau Hau. Hubertista ei oo kokemusta ja Rainbown koiranmakkara oli lähinnä kumipötkö. Jos haluaa maksaa koiranruuasta omaisuutta ni Almonaturen purkki on sillon vaihtoehto. Yks purkki maksaa 2,70 ja sisältöä on yhtäpaljon kun normi kokosessa tonnikalapurkissa. Zooplussasta saa isoja eriä märkäruokia. Mutta marketista saa ihan hyvä kamaa nykyään.

Iines

Iines
Viestimäärä: 19

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 22:34  
+
0
Eli siis hau hauta huomenna ostamaan :) se voisi olla meille oikea ruoka. Muutenkin hau hauta syövät. Paikallisessa kaupassa ei vaan oo hau hauta näkyny mutta huomenna kaupunkiin sieltä varmaan löytyy

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 17:25  
+
0
Miksi ostaa koiranmakkaraa kun samalla rahalla saa paljon enemmän lihaa?

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 20:11  
+
0
Näillä ilmoilla se koiran purkkiruoka säilyy käyttökelpoisena paremmin kun se liha. Ja liha pitää pakastaa ja sulattaa. Makkara tai purkki on heti käytössä. Ei kai siinä mitään muuta syytä ole. Tosin sikanauta on oikeasti halpaa verrattuna purkkiruokaan. Mä oon niitä pikkufifin omistajia jotka ostaa kuivaruuan eläinkaupasta ja lisukkeet marketista.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.07.2010 klo 20:12)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 29.07.2010 klo 10:36  
+
0
Hau haun purkkiruuat maistuivat Nellallekkin,mutta sille tuli ilmavaivoja,enkä enää osta sitä.. koiranmakkarasta taas en tiedä,kun en ole ostanut.. Täytyis kai ostaa.. =) Ja heti huomaa,et kaikki korat on erilaisii! Nella tykkää hirveästi best in ruuista.. Varsinkin lihapadasta,Hubert kana riisistä ja Härkärisotosta.. Mutta lihapataa ostetaan silloin tällöin.. Eli siis Nella ei syö sitä kokoajan.. =)

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 29.07.2010 klo 12:59  
+
0
Purkkiruuat on hau haulla käytännössä samaa kamaa kun makkarat. Eli jos purkkiruuat ei sovi niin en kyllä kokeilisi makkaroitakaan. jos best in toimii niin anna välillä sitä.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MARKETTIEN RUUAT - Torstaina, 29.07.2010 klo 14:47  
+
0
Ei ne HauHaun purkkiruuat ja makkarat ole ainakaan teoriassa samaa kamaa, tuskin siis käytännössäkään...?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MARKETTIEN RUUAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 23:27  
+
0
Ainakin kun tuoteselosteita vertaa niin ihan samaa kamaa sisältävät (esim. Liha-riisi -makkara ja liha-riisi patee), suhdemäärissä vain pieniä eroja. Makkaroissa on vaan myös maitoa ja maitotuotteita.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 16:01  
+
0
Vaikka useimmissa asioissa tieto lisää tuskaa, ruokinnan tuntemuksen kanssa on kyllä käynyt päin vastoin. Tein juuri toissa viikolla elämäni kauheimman teon, ja ostin Pedigreetä :D

Koirani syö kaikkia kuivamuonia yhtä huonosti. Siksipä luin marketissa tuoteselosteen ja ostin lihoja reilusti kylkeen, sillä valkuaispitoisuus on aavistuksen alhainen, mutta muuten ok ruoka. Väriaineet nyt tietty on turhia, mut ei ehkä kuolemansyntikään.

Olen ihmetellyt, että miksi koiran kuivamuona maksaa niin paljon, kun se kuitenkin massaostoina valmistetaan. 2,5kg säkki esimerkiksi maksaa 15-20€. Sama kilomäärä jauhelihaa maksaa ehkä 7 euroa, ja siihen kalsium- ja hiilarilähteet ja ehkä jotain spesiaali-ainesosia kuten merilevää, valkosipulia, marjoja tms.

Toki tuo Pedigree tais olla paljon halvempaa, ehkä 7 € 2,5kg.

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 17:33  
+
0

AfterShock kirjoitti:



Olen ihmetellyt, että miksi koiran kuivamuona maksaa niin paljon, kun se kuitenkin massaostoina valmistetaan. 2,5kg säkki esimerkiksi maksaa 15-20€. Sama kilomäärä jauhelihaa maksaa ehkä 7 euroa, ja siihen kalsium- ja hiilarilähteet ja ehkä jotain spesiaali-ainesosia kuten merilevää, valkosipulia, marjoja tms.

Toki tuo Pedigree tais olla paljon halvempaa, ehkä 7 € 2,5kg.



Niinpä. Jokainen voi itse päättää haluaako maksaa viljasta vai lihasta. Samoin kuin jokainen voi itse päättää haluaako kerätä kakkaa normaalin määrän vai kaksinkertaisen määrän. :) Meillä ainakin runsaasti viljaa sisältävät nappulat saavat ulostetuotannon vähintäänkin kaksinkertaistumaan - paljonko silloin koiran elimöstö edes pystyy käyttämään hyödyksi siitä määrästä papanoita jotka koira vatsan täytteeksi syö?

Koiranruokapussin hinta määräytyy monesta asiasta. Halpoja viljoja käyttämällä saa ruuan hinnan alas, varsinkin jos ruuasta suurin osa on viljaa. Lisäksi hintaa ei voi helposti verrata lihaan, sillä papanassa liha on jatkokäsitelty. Samoin kuin kaikki muutkin raaka-aineet. Jatkokäsittely tarkoittaa, että jossain pitää olla tehdas jossa on töissä ihmisiä. Ihmiset tarvitsevat palkkaa ja tehtaalla ja koneilla on käyttökulut. Lisäksi monilla suurilla papanamerkeillä on huomattavan suuret markkinointikulut (kylkiäisiä, näytepusseja jne) jotka lisäävät yllättävästi pussin hintaa.

Paljonko muten Pedigreepussissa kerrotaan olevan lihaa? En ole pussin tuoteselostetta lukenut vuosiin, olisi kiva kuulla mitä se sisältää.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 23:00)