Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 16:29

Markettien ruuat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 16

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 17:39  
+
0
Pedigreessä on 20% raakavalkuaista. Lihan määrät sen sijaan on ilmoitettu tyyliin min. 4% kananlihaa ruskeissa nappuloissa.

Mitä tuo raaka(valkuainen tai -rasva) tarkoittaa?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 20:03  
+
0
Raakavalkuainen on säkin kokonaisvalkuaismäärä, joka on arvioitu typpipitoisuudesta. Se ei siis kerro yhtään mitään valkuaisen laadusta, ja voiko sitä käyttää ylipäätään hyödyksi. Raakarasvaksi ilmoitetaan liukenevan rasvan määrä. Hiilihydraatit saadaan kun kokonaismäärästä vähennetään raakavalkuaisen, rasvan, raakakuidun ja tuhkan määrät.

OT, mutta juuri tuon typen takia kiinalaiset lisäsivät melamiinia vesitettyyn maitoon. Nostivat typen määrää, jolloin testerit näyttivät korkeaa proteiinia, vaikka sitä ei itseasiassa ollutkaan niin paljon.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 00:28  
+
0
Koiranmakkarat.. Ei tartte ostaa, kerran ostin jonkin murekkeen nimellä kulkeneen suomalaisen(?) valmistajan pötkön. Mitä teki koira.. nosteli ruoan kupista lattialle ja meinasi piehtaroida siinä. "Täähän on jo kertaalleen pureskeltu ja sulateltu", tuntui olevan viestinä emännälle. Siispä "oikeata lihaa" tästedes nappuloiden lisäksi tarjotaan, esim. eläinkaupoista saatavat pakastelihasekoituset rasiassa joissa vaikkapa hevosenlihaa tms. tai kalaa ja kaikenmaailman vihannesta tm. Siihen vielä riisilisäke ja tarjolle. Helppo veistää pikkukoirallekin sopiva määrä pakasteköntistä. Suomalaista, pakasterasiassa -ikävä kyllä en muista nimeä.. Ei kuitenkaan NEUta vaan jonkun marginaalisemman valmistajan. Muoks, jaa toisaalla mainitaan Neun lisäksi Puhti, oiskohan "me" sitä sitten syöty. Raakaa se liha on jokatapauksessa ollut.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 14:11)

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 09:35  
+
0
Olen ihan varma, että kirjoitin jonnekin kohtaan Oscarin lihoista..mutten löydä sitä nyt mistään! :ttou: Tai sitten se oli jonkun toisen aiheen alla...

Joten kysynpä nyt uudemman kerran, että mitä mieltä olette Oscarin lemmikkiruoista? Meidän (pienen kunnan) S-Marketin pakastealtaasta löytyy mm. lemmikin liha- ja mahapullia sekä koirien jauhelihaa ja lohta koirille ja kissoille. Itse olen ostanut meidän koiralle ainoastaan noita lemmikin lihapullia ja mainiosti maistuvat! Ovat mielestäni myös erittäin riittoisia eli siis myös melko edullisia verrattuna purkkiruokien ostoon. Yksi 1kg lihapulla-pss maksaa n. 5e, ellen väärin muista ja on nyt riittänyt todella pitkään ja lihapullia on vieläkin jäljellä.. Kyseessä siis 13kg koira ja pullia annan iltaruoalla 5-7 kpl raksujen kyytipoikana. Koira ei siis ole tottunut syömään raakaruokaa (ja nämä pullathan on raakapakastettuja) joten kypsennän niitä aina vähäsen mikrossa vielä sulatuksen jälkeen. Joo siis kaiken tämän jaarittelun jälkeen kysymykseni siis on, että ovatko Oscarin lihat hyvää muonaa antaa koirille? Omia kokemuksia, yms.?
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 11:13  
+
0
Oscarin tuotteet on mun mielestä hyvä, lukuunottamatta hintaa. Mun mielestä on riistoa pyytää mahapullista yli 5€/kg, kun saan samalla rahalla melkein 4 kg naudanmahaa jostain muualta. Ok, se ei ole pullien muodossa, mutta onko sillä väliä? Ei ainakaan mulle... Ainoa järkevän hintainen on jauheliha, sellainen kilon pötkö. Hinta on kipurajoilla, etenkin kun se on sikanautaa, jota saa melkein puolet halvemmalla muualta, mutta hätävaroiksi tuota voi ostaa ja olen joskus ostanutkin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 11:27  
+
0

doggdogg kirjoitti:

Olen ihan varma, että kirjoitin jonnekin kohtaan Oscarin lihoista..mutten löydä sitä nyt mistään! :ttou: Tai sitten se oli jonkun toisen aiheen alla...

Joten kysynpä nyt uudemman kerran, että mitä mieltä olette Oscarin lemmikkiruoista? Meidän (pienen kunnan) S-Marketin pakastealtaasta löytyy mm. lemmikin liha- ja mahapullia sekä koirien jauhelihaa ja lohta koirille ja kissoille. Itse olen ostanut meidän koiralle ainoastaan noita lemmikin lihapullia ja mainiosti maistuvat! Ovat mielestäni myös erittäin riittoisia eli siis myös melko edullisia verrattuna purkkiruokien ostoon. Yksi 1kg lihapulla-pss maksaa n. 5e, ellen väärin muista ja on nyt riittänyt todella pitkään ja lihapullia on vieläkin jäljellä.. Kyseessä siis 13kg koira ja pullia annan iltaruoalla 5-7 kpl raksujen kyytipoikana. Koira ei siis ole tottunut syömään raakaruokaa (ja nämä pullathan on raakapakastettuja) joten kypsennän niitä aina vähäsen mikrossa vielä sulatuksen jälkeen. Joo siis kaiken tämän jaarittelun jälkeen kysymykseni siis on, että ovatko Oscarin lihat hyvää muonaa antaa koirille? Omia kokemuksia, yms.?



Niitä mahapullia sitte ei kantsi sulattaa eikä kypsentää mikrossa, jos niitä joskus päätät ostaa. Nimimerkillä keittiö tuoksui viikon :nolo:

Mutta siis olen ostanut molempia satunnaiseksi lisukkeiksi ja ihan mä olen kyllä raakana antanut. Annan muutenkin aina kaikki lihalisukkeet raakana. Ei se koira luonnossakaan lihaansa paistinpannulla käytä.
Ylläpitäjä

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 12:04  
+
0
Meijän koira sitte taas pasko läpi noi mahapullat. Kakkas varmaan viis kertaa päivässä ja kerjäs ruokaa mitä ei tee ikinä muuten. Kun vaihdettiin kunnon lihaan niin loppu ruuan vahtaaminen ja kakkaa sen pari kertaa päivään.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 16:00  
+
0
Meillä on käytössä myös Oscar tuotteet. Ennemmin tosiaan haen 10kg jauhelihaa lähi barf-liikkeestä 18 eurolla kuin ostan saman määrän Oscar-jauhelihaa tai lihapullia. Tulee niitä kuitenkin ostettua, nytkin muutama kilon pötkö jauhelihaa ja pussillinen lihapullia pakkasessa.

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 16:49  
+
0
Miksiköhän noi Oscarin jauhelihat (riista, nauta jne) ei uppoo koiralle?? Ihmisten jauheliha menee raakanakin hyvin!

Pitääkö ruveta paistohommiin.

Randomdog

Randomdog
Viestimäärä: 10

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 19:33  
+
0
Olen syöttänyt koiralleni joskus Oscarin lihamureketta, jota myydään kilon pötköissä. Mureke uppoaa kyllä koiralle, mutta minia ihmetyttää suuresti yksi asia: miksi mureke muuttuu TÄYSIN nesteeksi, kun sit lämmittää mikrossa? :eek:

Miten on mahdollista, että jauhettu liha voi muuttua täysin nestemäiseen muotoon? Ei uppoa mun kaaliin. :D
kääpiöpinserit
Jevil's Kiss Keeper "Rocky" 150406
Senicitas Dr Strangelove "Eeka" 110510
Schelmenstreich Ninya "Numa" 140912
http://bytekeeper.weebly.com

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 19:33  
+
0
Tai hankkia nälkä ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 20:18  
+
0
Mahtaa olla aika vetistä ja huteraa mureketta jos se nesteeksi menee :eek:
no you don't know what it's like
welcome to my life

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 00:16  
+
0
Mäkin syötin sitä mureketta joskus koiralle yhden pötkön. Kylmänä ihan kivikovaa tavaraa, väänsin & rikoin yhden lusikan sitä koiralle annostellessa. Sen verran epäilyttävää tavaraa oli, etten toiste osta, koiralle kyllä maistui ja sopi hyvin. Sisältönä mainitaan vain liha, mutta kuitenkaan koostumus, saati haju ei juuri muistuta lihaa. Mitäköhän siihen on tungettu, että muuttuu nestemäiseksi lämmitettäessä...
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 03:40  
+
0
Mäkin ostin yksi päivä kokeeksi Oscarin lihamureketta ja enkä osta kyllä toiste. Tosiaan jääkaappikylmänä ihan kiinteää mutta multa unohtui toinen pötkö pariksi tunniksi tiskipöydälle ja yllätys oli melkoinen kun saksilla sen paketin päästä aukaisin. Eväästä tuli mieleen lähinnä joku löysä uloste..Hyi!

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 12:34  
+
0
Kiva, että vastauksia on kertynyt. (:

Voin kuvitella kypsennettyjen mahapullien hajun, kiitos vinkistä :nauru:
Itseasiassa tutkiessani mahapullien ja lihapullien pussien kylkiä, ainoastaan lihapullapussin kyljessä lukikin tuosta kypsennyksestä. Että tosiaan muillekin vinkkinä, jos koiranne ei ole tottunut syömään raakaa lihaa ja haluaisitte totuttaa sitä siihen pikku hiljaa jne, niin kannattaa ostaa ensiksi noita lihapullia nimenomaan. Ne voi kypsentää huoletta mikrossa ja nopeasti tulevat, jäähtyykin nopsaan kun vähän pienii niitä paloja lautasella.
Ja hinnoista oli täällä myös puhetta. Joo uskon, että varmasti saisi lihaa myös paljon halvemmalla.. Mutta pienellä paikkakunnalla asutaan ja koiran ruoissakin ja lihoissa ollaan turvauduttu marketista saataviin ruokiin, niin kyllä nuo Oscarit silti tulevat meille halvemmaksi kuin esim tlk-ruokien osto raksujen lisänä. Pienehkö koira kun on kyseessä niin kilon pussista riittää pitkäksi aikaa raksujen lisänä! :)
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 13:45  
+
0
Miten lihan kypsentäminen auttaa koiraa tottumaan raakaan lihaan? :mietiskel: Vai menikö multa nyt jotain ohi?
Ylläpitäjä

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 19:49  
+
0
^ minä käsitin niin että totutellaan pikkuhiljaa, eli annetaan ensin täysin kypsennettynä ja sitten vähitellen raaempana ja pienemmissä määrin. Ettei suoraan lykätä eteen raakaa lihakimpaletta vaan tosiaan alussa kypsennetään täysin ja pikkuhiljaa edetään raaempaan päin.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 20:54  
+
0
^Minä antaisin (ja annankin) koirille kyllä suoraan raakaa. Sen sijaan määrän kanssa voidaan alussa totutella, mikäli koira ei ole ennen raakaa syönyt, ettei maha mene sekaisin. Eli aluksi vähän.

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: MARKETTIEN RUUAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 21:06  
+
0
No herranenaika.. Kattilassa oikein Oivariinissa paistoin ja lisäsin porkkanaa, tomaattia ja basilikaa ja kylkeen vielä viiliä niin johan uppos Oscar-lihakin. Parin päivän roskiin menneiden oscareiden jälkeen :D

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: MARKETTIEN RUUAT - Maanantaina, 09.08.2010 klo 11:42  
+
0

Agitem kirjoitti:

^ minä käsitin niin että totutellaan pikkuhiljaa, eli annetaan ensin täysin kypsennettynä ja sitten vähitellen raaempana ja pienemmissä määrin. Ettei suoraan lykätä eteen raakaa lihakimpaletta vaan tosiaan alussa kypsennetään täysin ja pikkuhiljaa edetään raaempaan päin.



Joo juuri näin minä tarkoitinkin. Ja varmaankin yhtä hyvin voi tehdä noinkin, mitä Sarahia sanoi.
Itse vaan en ole vieläkään antanut lihaa täysin raakana, oikeastaan tarkoituksena ei ollutkaan totuttaa koiraa raakalihaan ostaessani oscareita, saa nähdä sitten vähän myöhemmin..

Tämä tämmöinen lihakeskustelu ei ehkä ole ihan omiaan markettiruoka-keskustelulle, mutta saanko kysyä tyhmän kysymyksen? Mitä eroa on edes raa'an ja kypsennetyn lihan syöttämisellä? :mietiskel: Siis raaka liha on koirien muinaisaikojen ruokaa ja koira on lihansyöjä, mutta onko raaka liha jotenkin terveellisempää/järkevämpää syöttää? Onko kypsennys siis aivan turha juttu, mutta onko siitä haittaakaan?
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 19:45)