Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:19

Nirso koira

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 18.12.2013 klo 00:43  
+
0
Mä oon nyt taistellu Atlaksen kanssa siitä asti nirsoilun kanssa, kun kokeiltiin ensin puoli ja sit koko barffia. Oman mielenkiinnon takia haluaisin tuota barffia pitää yllä, mutta ei tunnu oikeen onnistuvan. Tästä on nyt siirrytty pois, koska se meni ihan pelleilyks. Oma vika on, että tähän on jouduttu, mutta nyt on myös tullut parannus.
Tässä moni onkin puhunut, että ruokkii koiran vaan kerran päivässä - meillä nyt samoin. Lisäks Atlas saa tällähetkellä suurimman osan ruuasta mun käteni kautta, ei kupissa. Esimerkiksi agilityssa treeninamit on nappuloita. Silloin into tehdä on paljon suurempi (joka meillä teineilyn takia on vähän ollut hakusessa myös..) ja tulee samalla syötyä. Jos nappuloita jää päivän annoksesta treenien aikana syömättä, annan ne päivän päätteeksi kupissa ja hyvin menee kaikki!

Ehkä jossain kohtaa sit voi miettiä, että lisää välillä jotain lihaa nappuloihin tai muuten vaan ruokkii kupista, mutta tällähetkellä tämä on selvästi ollut paras vaihtoehto meille :nauru:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Inazumah

Inazumah
Viestimäärä: 10

VS: NIRSO KOIRA - Maanantaina, 17.02.2014 klo 11:49  
+
0
Remiltä alkoi vähän reilu viikko sitten häviämään kiinnostus ruokaa kohtaan. Silloin sai vielä ruuan 3 kertaa päivässä, mutta siirryin kahteen ruokintakertaan, kun ajattelin, että syöpähän sitten ainakin nälkäänsä. No, muutaman päivän ruoka maistui vähän paremmin, mutta nyt on taas alkanut mennä nirsoiluksi/leikkimiseksi. Remi nostelee nappuloita pois kupistaan, saattaa muutaman syödä, välillä vaeltaa muualle, tulee takaisin kupille, nostelee taas nappuloita lattialle.. Nyt olen napannut kupin pois heti, kun Remi lähtee pois. Herkut jne. maistuisi kyllä, mutta jos ei ruoka kelpaa, niin ei tule herkkujakaan.

Ruokana Brit Caren Puppy ja HauHau sekaisin. Lähes joka aterialla saa myös jauhelihaa ruokaan. Maitotuotteita ei voi antaa, koska herralla on ilmeisesti maitoallergia. Ikää Remillä 16vk.
Welsh Corgi Cardigan "Remi" s. 27.10.2013
Chinchillat Tepa ja Raksu s. 6.1.2002

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NIRSO KOIRA - Tiistaina, 18.02.2014 klo 19:35  
+
0
^ Meillä on vähän samanlaista meneillään vuosikkaan lappalaisen kanssa. Olen taklannut ongelman sillä että kun koira selkeästi haluaa ns. "saalistaa" ruokansa, olen ruvennut tarjoamaan ruokaa juuri tekemisen kautta. Eli laittanut nappulat tyhjään limupulloon tai aktivointileluun ja antanut koiran puuhastella ruokansa eteen. Ja ruokintakerroilla jolloin mukana on jauhelihaa, käyttää esimes Kongia. Lisähaastetta saa pakastamalla Kongin, jolloin koira joutuu tekemään ruokansa eteen enemmän duunia.

Meillä parhaiten sapuska uppoaa juuri isosta limpparipullosta, kun sitä joutuu kääntelemään ja heittelemään että nappulat tulevat ulos. Ei ole kertaakaan jäänyt sitä käyttäessä safka syömättä, vaikka kupista olisi hyvin todennäköisesti osan jättänyt koskematta.
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: NIRSO KOIRA - Tiistaina, 25.02.2014 klo 18:26  
+
0
^^ Kokeile ruokkia vain kerran päivässä?

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Tiistaina, 11.03.2014 klo 18:56  
+
0
Nyt Elena on ruvennut nirsoilemaan. Syömisen aloittaminen on erittäin vaikeaa ja kun lopulta alkaa syödä, syö vain vähän, ehkä noin puolet annoksestaan. Elena on jo nyt laiha, ei olisi varaa laihtua enää yhtään. Se saa turvotettuja nappuloita (orijen) ja siihen sekoitan lihaa. Olen vaihdellut lihoja, oscarin ja kennelpakasteen. Mutta mikään ei tunnu uppoavan. Tällä hetkellä Elena syö vähemmän kuin Helmi, joka on kilon kevyempi. Huolettaa vain, että Elena laihtuu entisestään, kun ei syö... En ole kuitenkaan syöttänyt kädestä, vaan nostanut kupin pois, kun Elena lopettaa syömisen. Samat sapuskat olen tarjonnut seuraavalla aterialla.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NIRSO KOIRA - Tiistaina, 11.03.2014 klo 22:55  
+
0
^ Mä jatkaisin sitö ruoan pois ottamista, jos ei syö. Ja jos huolettaa laihtuminen, heittäisin ruoan sekaan jonkin verran öljyä tuomaan "lisäenergiaa", jolloin ei olis niin justiinsa,vaikka vähän jättäiskin kuppiin. Rasvassa kumminkin energiaa paljon ja ainakin omien kokemuksien perusteella ruoka maistuu paremmin, kun sielänon rasvaa seassa.

Meillä myös silloin joskus alkoi hyljeksimään turvotettuja nappuloita. Muuten söi hyvin, mutta turvotetut jotenkin ällötti, ja kun jätin turvottamisen pois, rupesi taas maistumaan.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 00:39  
+
0
^Hei meillä ihan sama asia! Atlas kun alko nirsoileen, niin maistu huomttavasti paremmin nappulat kun ei turvottanu niitä. Nykyään ihan turha edes yrittää turvottaa, kun toi kattoo sitä kuppia just sen näkösenä, että "mitä hiton mössöä tää on?!" :nauru:

Jatkaisin kans niin, että kuppi vaan samantien pois ja sit vaikka sitä rasvalisää takasin. Saman ruuan aina tarjoaa. Enkä vaihtelis just lisukkeita nappulan joukossa, ymmärrettävä että sitä syödään mitä tarjotaan. Hankalaa ja turhauttavaa toi on, muistan vallan hyvin..
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 13:01  
+
0
Voisihan sitä tietysti kokeilla tarjota nappulat kuivana, mutta sitten ei onnistu lihan sekoittaminen siihen. Elena ei ole koskaan syönyt nappuloita kuivana, ei edes ottanut kädestä yhtä kuivaa nappulaa kun olen joskus kokeillut. Saattaa jäädä syömättä. Elena saa nyt Nutrolin-öljyä ruuan seassa.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 13:06  
+
0
^Siis, miten sen lihan sekottaminen siihen ei onnistu? :mietiskel: Nyt en ymmärrä. Kyl mä ainakin sekotan raakaa lihaa ja nappulaa sekasin. Vai tarkotatko, että ne ei sekoa niin hyvin yhteen?
Tosi inhottavaa, että on sattunu noinkin nirso koira :neutral: Meillä toi nirsoilu lähti ton pahemman teinivaiheilun jälkeen, nyt maistuu tosi hyvin kyl verrattaen siihen. Yks uus mitä huomasin ettei atlas tykkää on Mushin lohi. Mutta todellisuudessa ei mun tartte sitä sit tarjota, jos ei kerran maistu kun vaihtoehtoja on paaaljon muitakin, jos toi on ainut pakastiliha mitä herra ei syö :nauru:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 13:21  
+
0
Niin, sitä tarkoitin, että eivät sekoitu ja todennäköisesti koira söisi vain ne lihat ja jättäisi nappulat kuppiin.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 13:39  
+
0
^Niin ajattelinkin. No, ei tietty auta kun kokeilla jos auttais :hymy: Ärsyttävää kun koira ei voi vaan syödä!
Mä en jaksa odottaa, että tulis toi toinen koira tähän perheeseen kun ei todennäkösesti tarttis kamalasti miettiä sit syömisen kannalta.. Nyt maistuu jo tosi hyvin mut sit ku on toinen niin varmaan maistuu vielä paremmin.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 17:56  
+
0
^^ Ootko ajatellut sitten pelkkää raakaruokintaa?

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 18:11  
+
0
^Olen sitäkin miettinyt. Se vain tuntuu jotenkin... Hankalalta. Olisi niin paljon helpompaa antaa vain nappuloita kun niissä on jo kaikki. Tänään annoin nappuloita sellaisenaan ja kuivana. Tyhjensi kuppinsa paljon nopeammin kuin pitkään aikaan. Ja kun oli syönyt, nuoli kupin ja katsoi minua kuin olisi halunnut lisää. Kokeilen nyt tuota ainakin parina päivänä.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 20:18  
+
0
^Noni, hienoa! Eli sillä voi olla sama kun atlaksella; jossain kohtaa vaan turvotettu nappula oli niin ällöä, että kuiva on paljon parempaa :nauru: Hassu otus..
Toivotaan, että tilanne paranee. Nyt vaan raa'asti kokoajan sit sitä nappulaa eikä lisiä niin kauan kunnes ei ainakaan varmasti nirsoile, niin mä tein ite Atlaksen kanssa. Ensin syötin pelkästään treenatessa ruuan, ei ollenkaan kiposta. Kun oli sitä tarpeeks kauan tehty niin kiposta nappulaa, sit kun se maistu aina kunnolla niin nykyään sit taas saa 50/50 lihaa ja nappulaa ja hyvi maistuu!
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Lauantaina, 15.03.2014 klo 18:28  
+
0
No eipä sitä iloa kauaa kestänyt... Taas on Elenalla suuria vaikeuksia aloittaa syöminen. Istuu vain kupin vieressä ja katselee, mutta ei edes käy haistamassa ruokaansa. Kuitenkin syö kupin tyhjäksi kun alkuun pääsee. Hitaasti mutta kuitenkin. Aamulla oksensi juuri syödyt nappulat. Iltaruoka onneksi pysyi sisällä. Hankalaa tuntuu olevan.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 16:20  
+
0
^Ootko kokeillu sitä, että et anna sille kupissa ollenkaan ruokaa? Kaiken treenauksen kautta, sun käden kautta. Meillä autto tuokin aika paljon aikoinaan. Tehtiin tota suhteellisen pitkään.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NIRSO KOIRA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 18:26  
+
0
En ole kokeillut, mutta kun ei nuo nappulat tunnu kelpaavan edes kädestä annettuna niin voi mennä hankalaksi. Tai jos tiputan yhden nappulan lattialle niin ei kelpaa sittenkään. Tänään iltaruualla Elena söi max 5 nappulaa. Aamulla se söi n. puolet annoksestaan. Noilla eväillä ei pitkälle pötkitä.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NIRSO KOIRA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 18:36  
+
0
Okei, hmm.. No sit varmaan pitäisin raa'an parin päivän paaston ja kokeilis sit uudelleen maistuuko :hymy: Jos tajuais, että se ruoka ei oo automaatio. Ja tosiaan vain kerran päiväs ruoka, vähennät vaikka kokonaismäärääkin vähän - jos ei vaikka vaan oo nälkä.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NIRSO KOIRA - Tiistaina, 18.03.2014 klo 09:12  
+
0
Kyllä mäkin lähtisin tuota ratkomaan lyhyen paaston kautta, ja ehdottomasti vain yksi ruokailukerta vuorokaudessa sekin jotenkin "ansaittavaksi". Eli kuten saarameow ehdotti, joko kaikki ruoka palkkana tai sitten edes temputtaa vähän ennen kun ruuan antaa, jos siis kiposta haluaa antaa niin tekee ennen ruuan tarjoilua pienen kotitottis tms. tuokion ja antaa ruuan palkaksi.
Ja jos muistelen oikein niin harrastatte agilityä (?). Kokeile ottaa iltaruoka mukaan hallille ja viimeisen harjoituksen jälkeen anna loppupalkaksi. Saattaa maistua paremmin kun on koiralle yleensä erilaista "valuutta" hallilla kuin kotona tarjottava ruoka.
Siitäkin edellisen kanssa samaa mieltä, että niin kauan kuin nirsoilua jatkuu, niin lihat ja muut herkut pois.
Semmoinenkin voi motivoida koiraa syömään, että (kunhan ensin on hankittu se ruokahalu) piilotetaan ruoka sisälle asuntoon tai mahdollisuuksien mukaan ulos, josta se on itse hajuaistin avulla etsittävä.

Minullahan ei siis ole nirsopyllyistä henkilökohtaista kokemusta muutakuin tuttavien kautta, mutta tässä nyt muutamia vinkkejä jotka tutuilla on toimineet :peukku:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: NIRSO KOIRA - Torstaina, 10.04.2014 klo 15:14  
+
0
Ah, tää on niin mun ketju! Meillä pentu on tosi nirso. Namit ja nakit kyllä kelpaisivat, mutta nappulat ei. Luen ajalla ketjun läpi. Täältä saa varmasti ideoita, miten houkutella koiraa syömään.
Mukana menossa snu Napo

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28218
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545743
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 20:15)