Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Lauantaina, 15.05.2010 klo 17:47

Pennun ruokinta ja ruoan määrä

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 20

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Perjantaina, 25.11.2011 klo 20:54  
+
0
^Laita kippoon ruokaa ja kato mitä se syö. Jos kuppi on tyhjä ja puhtaaksi nuoltu niin nosta määrää. Jos se jättää kuppiin ruokaa niin vähennä seuraavalla kerralla annosta.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Tiistaina, 29.11.2011 klo 15:41  
+
0

mayaaa kirjoitti:

Onko 3dl/pvä rc labbis junioria hyvä määrä 9viikkoselle nartulle? jotenki tuo 240g tuntuu nii vähältä.. että jos turvottais sen 1dl kerta..



1dl ei ole sama asia kuin 100 g nappulaa. Useimpien nappuloiden paino per dl on 50 g molemmin puolin. Eli 240g nappulaa olisi n. 5 dl.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

viivis

viivis
Viestimäärä: 18

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Tiistaina, 29.11.2011 klo 21:10  
+
0
Varmaan ihan tyhmä kysymys :nolo:, mutta kuinka kauan pennulle ruoka annetaan lämmitettynä?
http://tiuhti11.blogit.fi

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Tiistaina, 29.11.2011 klo 21:36  
+
0
lämmitettynä? miksi sille annettaisiin ruoka lämmitettynä?
this parrot is no more!

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Tiistaina, 29.11.2011 klo 21:36  
+
0
Lämmitettynä?:mietiskel: No enpä ole kyllä ikinä kuullut että koiranpennuille tarttis lämmittää ruoka..
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

viivis

viivis
Viestimäärä: 18

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Tiistaina, 29.11.2011 klo 22:46  
+
0
:eitietoo: Sanoinhan että varmaan tyhmä kysymys.. no, ehkä minäkään en enää lämmittele.. pitää kuitenkin tehdä siirtymä silleen pikkuhiljaa. Käden lämpöiseksi noille on lämmitetty eväät.

Eipä neidille maistunut vaikka oisin kultalautaselta tarjoillut.. Sukka näyttää maistuvan kyllä.. samoin karvalankamatto.... :nauru:
http://tiuhti11.blogit.fi

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 06:44  
+
0

viivis kirjoitti:

pitää kuitenkin tehdä siirtymä silleen pikkuhiljaa.

ei tarvitse
this parrot is no more!

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Torstaina, 01.12.2011 klo 06:41  
+
0
Ei niillä susillakaan ole mikroa metsässä. Ei ihme ettei kelpaa, jos lämpöisenä annat. Meillä menee välillä melkein jäisenä. Tai sitten tää vain oli olevinaan hauska vitsi.

RotMo

RotMo
Viestimäärä: 83

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Torstaina, 01.12.2011 klo 10:14  
+
0
Sellasta lähdin kyselemään että kun meillä on kohta 11vk rotikka-ajokoiramix narttu 38cm ja 8,3kg joka syö j&v junioria noin puolet pussin suosituksesta eli n.5dl kuivana päivässä. Lisäks laitan lusikallisen öljyä aamusin ja 1-2dl lihaa päivän aikana ruuan joukkoon. Nii kysymys oli se että saakohan toi kaiken tarvittavan terveeseen kasvamiseen? Painoa on tullu kilo viikossa mikä käsittääkseni on hyvä ja tiedeän et noi pussin luvut on suuntaa antavia mut mun laskujen mukaa toi syö siitä vaan puolet ni saako tarpeeks vitamiineja ja muita?
Kasvattajan mukaan neljä pentua söi sillon 7viikkosena kolmen litran astian turvotettuja + piimät 4krt päivässä ja mun laskujen mukaa toi ei täällä ole ikinä syöny läheskää sitä määrää tai sit sielläkin ne muut on syöny tonki edestä?Tyttö ei mun mielestä ole mitenkä laiha mut ei myöskään pullea.
Sekarotuinen Mona 16.9.2011
Tiibetinmastiffi Bosse 1.1.2012

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Torstaina, 01.12.2011 klo 10:37  
+
0
^^Minä en usko, että ruuan lämpötilalla on merkitystä siihen kelpaako se koiralle vai ei. Koira nirsoilee kun sillä ei ole nälkä. Turhaahan lämmittäminen on, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan aiheutuu.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Torstaina, 01.12.2011 klo 12:22  
+
0
Lämmittäminen voi tehdä ruuasta houkuttelevampaa ja tuoda tuoksun eri tavalla esiin. (Jossain Isännän ja koiran käytöskoulun jaksossa Victoria lämmitti jonkun koiran safkat, kun koira ei suostunut syömään ilman omistajan vieressä oloa.) En silti itse lähtisi safkoja koiralle lämmittämään, kun jäinenkin kelpaa. Ehkä jos koira olisi sairas eikä sen takia ois ruokahalua, voisin lähteä tuohon kikkailuun.
Meillä pentu oli myös "nirso", vaan eipä ole enää, kun ruoka ei ole ilmaista eikä sitä tarjoilla niin paljoa kuin haluaa. Ruuan liika tuputtaminen tia liian usein ruuan tarjoaminen voi myös viedä koiralta ruokahalun. Jos pentu saa ruokaa 4 kertaa päivässä eikä ruoka maistu, vähennä kolmeen kertaan.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Torstaina, 01.12.2011 klo 17:14  
+
0
^ Toki riippuu ruuasta, mutta raa'at lihat lämmitettynä (tai esim. naudan maha) ei haise muuta kun karmealle ainakin ihmisen nenään. Meillä mikrossa sulatettu safka maistuu heikommin, jos pääsee lämpenemään, tiedä sitten mistä johtuu. Koira on outo ruokiensa kanssa.

Sudenkorento

Sudenkorento
Viestimäärä: 60

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 13:09  
+
0
Itse en lähtisi koiran ruokia ainakaan mikrossa lämmittämään, koska mikro tuhoaa ruoan ravintoaineet. Oma koirani kylläkin syö mieluummin huoneenlämpöistä (tai lämmintä), kuin jääkaappikylmää ruokaa. Itse lämmitän ruokaa lisäämällä kylmän ruoan sekaan kuumaa vettä sen verran että ruoasta tulee huoneenlämpöistä. (Itse tapaan antaa koiralleni puolet nappulaa ja puolet lihaa/kananmunaa/maitotuotteita yms.)
Sekarotuinen Suri -10

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:03  
+
0

Sudenkorento kirjoitti:

Itse en lähtisi koiran ruokia ainakaan mikrossa lämmittämään, koska mikro tuhoaa ruoan ravintoaineet.



Eikä tuhoa
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sudenkorento

Sudenkorento
Viestimäärä: 60

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:09  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

Itse en lähtisi koiran ruokia ainakaan mikrossa lämmittämään, koska mikro tuhoaa ruoan ravintoaineet.

Eikä tuhoa



Tuhoaapas
Tuhoaapas

Tästä asiastahan väännetään samalla lailla kuin esim. voista ja margariinista. On tutkimustulosta puolesta ja vastaan, ja itse tuon mikron (ja margariininkin) kohdalla olen vastaan.
Sekarotuinen Suri -10

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:16)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:25  
+
0
^No en nyt kuitenkaan ihan samalle viivalle laittaisi noita lähteitä ::nauru: Minä viittasin tutkimukseen, sinä jonkun kotskasivuihin.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sudenkorento

Sudenkorento
Viestimäärä: 60

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:31  
+
0
Eiköhän niitä ihan oikeita tutkimuksiakin asiasta löydy.

Ja lähinnä pontti oli se, etten lähtisi joka päivä ruokia mikrolla lämmittämään vain sen takia että se olisi lämmintä.
Sekarotuinen Suri -10

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 14:52  
+
0
^ Jos niitä tutkimuksia on, laita linkkiä tai julkaisu ja numero, että voi itse käydä hakemassa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 15:18  
+
0
En jaksa edes avata noita aidon terveyden linkkejä. Ne ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan, pelkkää uskovaisuutta. Siksi toiseksi Suomen kuuluisimman mikroaaltofanaatikon Erkkilän tutkimukset ja kokeet on kaadettu jo niin kauan aikaa sitten, ja monta kertaa, että ei enää jaksa koko aihetta.

Mikro ei tuhoa yhtään sen enempää tai vähempää kuin mikä tahansa muukaan kuumennus.

Mutta silti törmää aina tämän tyyppiseen sontaan:

Kuumentaminen muuttaa proteiineja vaikeasti imeytyvään muotoon ja tuhoaa esimerkiksi puolet lihan proteiineista. Suuri osa tärkeistä ravinteista tuhoutuu kuumentamisessa, mikä johtaa siihen, että ruokaa täytyy syödä suurempia määriä. Mikroaaltouuni tuhoaa käytännössä kaikki ruuan sisältämät entsyymit. Korvaavat entsyymit tulevat haimasta, mikä saattaa johtaa lopulta diabetekseen.



Kuumentaminen helpottaa proteiinien imeytymistä. Ainoastaan pinnan polttaminen tuhoaa proteiineja. Suurin osa ravintoaineista ei muutu miksikään kuumennuksessa. Ruuan entsyymit tuhoutuvat aina vatsalaukussa, eikä ruuasta saada ruuansulatusnetsyymejä kuin kikkailemalla, kuten syömällä jäistä haimaa. Mitään korvaavia entsyymejä ei tule haimasta, vaan sieltä tulee ihan ne tarvittavat entsyymit. Mitään yhteyttä tuon kautta ei ole löydetty diabetekseen.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: PENNUN RUOKINTA JA RUOAN MääRä - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 15:21  
+
0
Kävin sittenkin katsomassa toisen niistä linkeistä. Voi luoja... toivottavasti tuon kaltaisen sonnan julkaisemiseen ei käytetä julkisia varoja.

Ravintoaineiden lisäksi myös itse vesi muuttuu mikroaaltouunissa kelvottomaksi. Vesi menettää hienovaraiset elämää tukevat ominaisuutensa, vaikkei veden ulkonäkö muutukaan.

--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:15)