Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:35

Raakaruokinta + BARF

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 87

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:46  
+
0
Mä olen syöttänyt tuolle meidän penskalle poron keittoluita. Niitä saa mm. halpahalleista. Tommonen 1,5kg säkki maksaa n. 3e. Ja noissa on siis luuta, varmaan rustoa, lihaa sekä luuydintä. Hyvää syötävää pennunkin suuhun :) Ja tulee syötyä koko "luu"!
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 14:48)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 15:40  
+
0
Meillä syödään luita lähinnä hammashoitoon, ja mä suosin kylkiluutikkuja. Ne on sopivan pieniä, kun toi ei kestä kauhean isoja luumääriä. Joskus annan myös isoja putkiluita, niitä lähinnä kaluttavaksi, mutta saapa Tomo niistä palojakin irti.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Torstaina, 03.06.2010 klo 08:56  
+
0
ei voi olla totta!! aloin antaa broiskun siipiä tuolle vanhemmalle ja sen maha kestää!!:jjei: jess nyt näyttäis siltä että ollaan loppujen lopuks löydetty ruokintamuoto joka sopii sille :hymy: piti vaan tulla tuulettaa, oon niin iloinen :)
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Torstaina, 03.06.2010 klo 09:41  
+
0
Meillä syödään luita pari kertaa viikossa, yleensä joko possun kylkirimpsuja tai selkärankaa. Tai sitten jos on koiranruokakaupassa ollut jotain pienempiä luita myynnissä, niin niitä.

Kuka se sanoi antavansa poron keittoluita? Eihän niitä kannata koirille syöttää, ihan parasta lihasoppaa saa ihan ihmisille kun keittää ne ja ostaa jonkun pikkusen lihakimpaleen mukaan.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Torstaina, 03.06.2010 klo 13:36  
+
0
^Minä. En mä tiedä miksen voisi koirallekin niitä syöttää? :D

Enkä mä edes tykkää porosta. Eikä mies. Eli ei syödä sitä. Koiralle vaan kaik herkut :P
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Perjantaina, 04.06.2010 klo 14:21  
+
0
Mikäs luu on paras hampaiden putsaukseen? Aika vähän tulee syötettyä muita luita ku siipiä, mutta nekin menee yleensä palasina, niin eipä ne hampaita oikein hoida. Molemmilla koirilla on tismalleen samat kaks hammasta mitkä kerää plakkia ja sitä sitten raaputtelen koukulla pois.. Tahtoisin kuitenkin ehkäistä tuon muodostumisen.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:13  
+
0
Eiköhän ne ole nuo rustoluut jotka ovat parhaita hammashuoltoon?

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:41  
+
0
Meillä lähti hammaskivet (/plakki, se sellainen ruskea töhnä hampaan pinnalla), kun syötin koiralle kylkiluutikkuja. Nyt ostin isoja hirven ydinluita tms. ja katsotaan, olisko näillä sama vaikutus.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

vve

vve
Viestimäärä: 7

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 05.06.2010 klo 13:49  
+
0
Mites toi raaka possun jauheliha...? Oon jotenkin ollut aina siinä uskossa, että possua ei saa antaa raakana, mutta tossa funtsin kennelrehun tilausta ja siellähän kyllä myydään possun jauhelihaa erikseen ja naudan lihaan sekoitettuna. Saako sitä nyt sitten kuitenkin antaa raakana, vai onko nuo tarkoitus kypsentää ennen kuin tarjoilen nirsolle karvakuonolleni moista? (:
http://25tuntia.blogspot.com

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 05.06.2010 klo 14:29  
+
0
Voi antaa raakana, ei Suomessa ole trikiiniä tai pseudorabiesta. Tanskassa muuten possua syödään kuten nautaa meillä - raaka, medium tai well done ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

vve

vve
Viestimäärä: 7

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 05.06.2010 klo 14:48  
+
0
Ookoo, kiitos nopeasta kuittauksesta! Voin siis hyvällä omatunnolla antaa myös halvempaa lihaa otukselle. Jee!
http://25tuntia.blogspot.com

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Maanantaina, 07.06.2010 klo 20:14  
+
0

Kinoko kirjoitti:

Meillä lähti hammaskivet (/plakki, se sellainen ruskea töhnä hampaan pinnalla), kun syötin koiralle kylkiluutikkuja.



Mistä saa kylkiluutikkuja? Tai siis minkä eläimen kylkiluutikuista edes on kyse, naudan?
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Maanantaina, 07.06.2010 klo 21:13  
+
0
Yleisimmin noi kylkiluut kai on siasta tai lampaasta. Poroakin kai on. Naudan kylkiluutikkuja en ole koskaan nähnyt... Mä olen omalle syöttänyt ihan mitä vaan elukkaa on saatavilla. Ja meillä hammashoitoon riitti 1-2 tikkua per päivä.

Muoks. Niin, ja mä olen nähnyt noita vaan raakruokintaan erikoistuneissa paikoissa. Helsingissä esim. Murren murkina. Ja marketeista saa kuivattuja, niitäkin olen syöttänyt ja ovat ajaneet ihan saman asian eli hampaat ovat pysyneet hyvinä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.06.2010 klo 21:20)

vildhallon

vildhallon
Viestimäärä: 5

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Perjantaina, 11.06.2010 klo 15:15  
+
0
Millä ihmeen masiinalla vedätte raaat kasvikset soseeksi? Täällä äidin 30v valiant jo lähes käryää:shhh:

Goodgasoline

Goodgasoline
Viestimäärä: 6

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 12.06.2010 klo 14:49  
+
0
Raaka vihreä menee nätisti soseeksi ämpärissä Bamixilla, vm. 1986!
Helppoa on kuin heinänteko ;)

Lipsu

Lipsu
Viestimäärä: 12

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:12  
+
0
Minkälaista tuo kennel-rehun poronliha on? Se näyttäis olevan kypsää jauhelihaa mutta onko poro yleensä rasvaista/kevyttä? mihin voisi verrata? Riistaan? hirvenlihasta on kaikki koirat menny ripulille joten vähän arkailen kokeilla.Olis kiva saada vaihtelua lihoihin.

Poker

Poker
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:12  
+
0
Minä olen aina raastanut, harvemmin tulee ihan soseutettua.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Lauantaina, 12.06.2010 klo 19:58  
+
0

vildhallon kirjoitti:

Millä ihmeen masiinalla vedätte raaat kasvikset soseeksi? Täällä äidin 30v valiant jo lähes käryää:shhh:



Vähintään pilkon melko pieniksi kaikki palat ennen soseuttamista, tai saatan jopa raastaa. Riippuu siitä, mitä olen soseuttamassa, esim. porkkanat olen joskus raastanutkin. Sitten vaan sauvasekoittimella soseeksi.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 09:32  
+
0

Lipsu kirjoitti:

Minkälaista tuo kennel-rehun poronliha on? Se näyttäis olevan kypsää jauhelihaa mutta onko poro yleensä rasvaista/kevyttä? mihin voisi verrata? Riistaan? hirvenlihasta on kaikki koirat menny ripulille joten vähän arkailen kokeilla.Olis kiva saada vaihtelua lihoihin.



En juuri Kennel-Rehun poronlihasta tiedä, mutta yleisesti poronliha on naudanlihaa kuivempaa eli rasvattomampaa. Voimakkuudeltaan ehkä jossain naudan ja hirven välimaastossa, lähempänä hirveä kuitenkin. Voihan tuota koittaa totuttaa, sekoita ensin vaikka johonkin tutun jauhelihan joukkoon.

Meillä kasvissoseet tehtiin ihan monitoimikoneella, 800 W masiina pyöritti ihan hyvin. Nykyään en tee enää itse, ne vähät mitä syötetään (n. 2 krt kuussa) ostan valmiina.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: RAAKARUOKINTA + BARF - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 22:23  
+
0
Luin yhdestä lehdestä, että raaan lihan kans ei sais antaa viljoja... Onko jollain tietoa mihin mahtaa tällänen väite perustua? Mää annan aina sillon tällön nappulan seassa lihaseosta ja syötän jonkin verran luita muun ruuan ohessa. Tän hetkisessä ruuassa on kauraa ja annan myös välillä puuroa jossa on ohraa.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 87
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28237
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6351
Viestejä yhteensä545778
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 06:15)