Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 15:06

Aikuisten suusta kuultua

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 9

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 18.09.2010 klo 15:17  
+
0

Noz kirjoitti:

^ Ou nou :nauru: menee samaan kastiin erään tyypin kanssa joka aloittaessaan uudessa työpaikassa sai tehtäväkseen lähettää faksin. Noin viidennen lähetyskerran kohdalla meni pyytämään työkaveriltaan apua lähetykseen, koska faksattava paperi tuli lähetettäessä jatkuvasti toisesta päästä faksia ulos, eikä siis itse paperi lähtenyt mihinkään. En tiedä oliko olettama se, että itse faksattava paperi lähtisi johtoa pitkin vastaanottajalle...



Mä luulin kanssa pitkään että se paperi lähtee oikeesti jotain johtoja pitkin toisen faksiin :shifty: En koskaan ajatellu sen kummemmin sitä lähetystapaa, mutta kyllä mä vieläkin hämmästelen monia asioita, mm. just tuon faksin toimimista, miten auto osaa laskea montako metriä se liikkuu ja kaikkea muuta typerää.. :mietiskel:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 18.09.2010 klo 15:43  
+
0
Yks tyyppi meni aikoinaan autokouluun ja kauhistui kun huomasi ettei autossa ollut kuin yksi ratti. Luuli,että opettajalla olisi rattikin kun kerran on myös opetuspolkimetkin. Ihan itse joutui autoa ohjaamaan,hui!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 18.09.2010 klo 15:45  
+
0
Kyllä mäkin ihmettelin ala-asteella faksia... :nauru: Ja vieläkin mua kummastuttaa radio, kännykkä, antenni-tv jne muu "ilmassa" kulkeva informaatio :mietiskel:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 18.09.2010 klo 16:46  
+
0
Yhden mehupurkin kyljessä lukee että mehu sisältää ACE-vitamiineja. Olin pitkään ihmetellyt asiaa joten soitin kemiaa opiskelevalle siskolleni ja kysyin mitä vitamiineja ACE-vitamiineihin kuuluu. Sisko oli hyvän tovin ihan hiljaa, joten toistin kysymyksen vähän eri sanoin. Hetken hiljaisuuden jälkeen sisko kertoi että siihen kuuluu A-, C- ja E-vitamiinit, niinhän siinä selvästi sanotaan... Mulla meni ton infonkin jälkeen hetki että tajusin jutun jujun.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 13:40  
+
0
Isäni tuli tänään hakemaan mun luonani yötä olleen pikkuveljen takaisin kotiinsa. Pikkuveli oli säilyttänyt puhelintaan meidän lattialla. Iskä katsoi puhelinta ja tokaisi että "Mitäh? Eiks toi koira ole syönyt tota puhelinta?". Sanoin että ei sillä ole tapana järsiä mellä muita kuin omia lelujaan, luitaan ja ruokaansa. Isä ihmetteli hetken ja tokaisi että kyllä niiden Milla (sakemanni) vaan vetää kännykät naamariinsa jos sellaisen näkee ulottuvillaan. Parasta tässä oli isän ilme, jolle tuli ihan yllärinä että kaikki koirat ei välttämättä hajota kaikkea :D.
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 17:37  
+
0
Kysäisin pikkukoiran rotua/rotuja, vastaus oli: "Tää on chihun ja venäjänmaun sekoitus."
Tais mennä kissa- ja koirarodut sekaisin :wink: (egyptin mau/venäjäntoy)
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 18:54  
+
0
Kotimaisen kirjallisuuden luennolla eräs opiskelija yritti saada plussapisteitä kertomalla että oli yrittänyt lukea Runebergin Hirvenhiihtäjät ensin ruotsiksi. Hän tuli siihen tulokseen että käännös oli huono ja vaihtoi suomenkieliseen teokseen :nauru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 19:16  
+
0
^ :nauru:

Eräällä tilastotieteen luennolla oli puhetta kysymysten laatimisesta tutkimukseen. Esimerkkinä käytettiin seuraavaa: Syön viikossa lihaa __ g.
Vanhempi naisopiskelija kommentoi "mutta entäs kun on kuitenkin olemassa mun kaltaisia ihmisiä, jotka ei syö lainkaan lihaa vaan vain kanaa?" :roll:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 19:19  
+
0
^Äly hoi :nauru: Sarjassamme asiat, joita ei kannata sanoa ääneen kun yrittää päteä..

zevertti

zevertti
Viestimäärä: 102

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 20:16  
+
0
AMK:n matematiikan tunnilla puhuttiin tilastotieteestä ja ope kertoi missä on satunnaislukukerroin laskimessa. Tyttöset etupenkillä yrittivät kovasti pysyä mukana, mutta sitten tuli ongelma:Opettaja, mulla ja vierustoverillä tuli eri luku kun painettiin tota satunnaislukukerroinnappia!

Takapenkillä oli naurussa pitelemistä:cool:
parsonuros Vertti
schipperkenarttu Varpu

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 22:48  
+
0
Tänään käveltiin kapeaa tietä, vasenta laitaa, kun se on koiran kannalta mielenkiintoisempi kuin oikea, tien puoleinen reuna. Vastaan kävelee nuori nainen hyvin tiukasti oikeassa laidassa kiinni ja kun tulee kohdallemme, sanoo oikein kovaa iloisesti, OIKEANPUOLEINEN LIIKENNE. Daa.. No me sitten väistettiin ja jäätiin ihmettelee että mitäköhän hittoa. Entä jos häntä vastaan olisi tullut mummo kepin kanssa tai joku työntämässä lastenrattaita...:mietiskel: Kaikenlaista hiihtäjää..
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 00:20  
+
0
^näitä muuten riittää :roll:

Mulla on vielä sellainen hämärä mielikuva, että Suomessa ei enää olisi mitään määräystä siitä, kummalla puolella tietä jalankulkijan tulee liikkua jalkakäytävällä/kevyenliikenteenväylällä? :mietiskel:). Suomessa kohtasin kyllä juuri näitä liikenneneuvojia usein.

Täällä mun oikeassa kotimaassa ei olla tien reunasta niin tarkkoja, vaa pääasia näyttää olevan, että jos tulee koiran kanssa vastaan täytyy ehdottomasti tallusta sitä samaa reunaa missä minä olen kahden koiran ja kahden lapsen kanssa. Olisi IHAN liian helppoa että voisin pitää koirat siinä vasemmalla puolellani missä ne yleensä kulkevat, ja vastaantulijan koira olisi hänen vasemmalla puolellaan, niin että kun se kohdalla kuitenki hyökkää, se ei välttämättä olisi heti mun koirissa kiinni. Mutta miksipä tehdä asioita helposti kun ne voi tehdä niin kovin vaikeastikin, niin että minä sitten vaihdan puolta ja siirrän lapseni ja koirani sinne toiselle pientareelle, niin että vastaantulijan koira saa sitten rauhassa poukkoilla fleksissään keskellä tietä.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 00:31  
+
0
^Jep, mun tietääkseni se on juurikin niin, et pyörätiellä ja jalkakäytävällä ei oo väliä kummalla puolella kulkeen ja sit autotiellä pitäs kulkea tien vasenta reunaa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.09.2010 klo 00:31)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 08:00  
+
0
Voiko tänne kertoilla myös mokia... :shifty:

No tässä pari väsyneenä todellakin äly hoi älä jätä-tyyppisiä juttuja:

Oltiin lähdössä miehen ja vauvan kanssa hirveellä hösiksellä johonkin, mentiin siis autolla. Mies lähti jo parkkikselle lapsen kanssa ja minä ihan kintereillä, jäin laittamaan oveamme kiinni, joka siis vaan laitetaan kiinni, ei tarvitse siis mitään avaimien kanssa pelailla. No minä siinä kiireessä sitten laitoin oven kinni ja kaivoin takusta avaimet... hetken seison oventakan ihmetellen, että mikäs näissä avaimissa nyt on kun ei mene ovi lukkoon... Seisoin siis auton kaukolukonsäätimen kanssa kotiovemme edessä painellen lukitus nappulaa!! :ttou::nauru::nolo: No siitä sitten lähdin nolona ja erittäin nauravaisena kävelemään kohti parkki paikkaa... ei mieskään voinut kun hymyssä suin pyöritellä taas vaihteeksi päätään mulle... :enkeli:
Puolustuksekseni, että vauveli oli valvottanut lähes koko yön ja meillä tietty menoa heti aamusta...

Toinen oli eilen kun olin taas hiukka väsynyt ja miehelle kiukkuisena huusin keittiöstä, että "missä meidän veitsiteline on, mihin olet sen laittanut". Mies hämillään, että "en mä ole siihen koskenut". Hetken siinä pyörin ja mutisin kun kaikki häviää, veitsitelineetkin, ja juuri kun mies asteli keittiöön mä bongasin sen telinee, juuri siitä kohdasta missä se on aina ollutkin!!:ttou::shifty: Rupesin tietty nauramaan ja mies sitten piikitteli loppu illan, että missäs ne meidän veitset onkaan! :nauru:
No tämä ehkä selittyy osin sillä, että mies oli siitä vierestä etsinyt jotain juttua ja tavarat siinä veitsitelineen vieressä olivat erilailla, niin sain siitä jonkun aistiharhan, että veitset puuttuvat. :nauru:

Älkääkä siiten käsittäkö väärin, en ole mikään neuroottinen viivottimen kanssa tavaroita paikoilleen laittava siivoushullu, mutta on siihen tietysti tottunut kun tavarat on pitkään olleet samanlailla niin kyllä sitä sekasin menee kun ne menee vaihtamaan paikkaa... :nolo::hymy:

Ja sitten on satoja näitä, kun kävelee vauhdilla vaikka keittiöön ja yhtäkkiä miettii, että miksi oli sinne menossa ja pitää palata takasin päin, että muistuu mieleen...:cool:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 10:36  
+
0
Tuntuu että nykyisin ei tiedetä kummalla puolella tietä kuuluu kävellä ja kummalla pyöräillä :eek: ei tiedä lapset eikä aikuiset.

Ainakin tällä meidän kotitiellä kävellään missä sattuu. Parhaimmillaan tien toista reunaa kävelee lauma kakaroita ja toista reunaa joku taluttaa koiraa, ja menevät siis samaan suuntaan. Siinä on sitten kiva yrittää luovia pientä tietä kulkijoiden välistä isolla autolla kun kakarat sinkoilee sinne ja tänne ja samoin tekee se tien toisella puolella oleva koira :ttou:

Se on ihan poikkeuksellinen päivä jos ei näe ainakin yhtä ihmistä kulkemassa väärällä puolella tietä.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 12:25  
+
0
Kävelytiellä ja kevyen liikenteen väylällä saa jalankulkija panna menemään ihan kumpaa puolta tahansa, paitsi tietenkin jos on kävelijöille ja pyöräilijöille jaettu omat "kaistat". Autotiellä jalankulkija menee vasenta puolta, TAI oikeaa, jos oikea on sillä tiellä turvallisempi - yleensä kuitenkin vasenta.

Jalankulkijoita on kaikki muut paitsi pyöräilijät ja mopoilijat (eli myös rullistelijat, rollaattorit, jne), ja hevonen + kuski (ei väliä, onko ratsain vai kärryllä) on ajoneuvo - paitsi, jos hevosta taluttaa, silloin on jalankulkija...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 15:26  
+
0
^Nimenomaan. :peukku: Jalankulkija saa itse valita, kumpaa puolta kävelee, paitsi maantien tai muun autotien laidassa pitäisi kävellä pääsääntöisesti vasenta laitaa.

pömpylä

pömpylä
Viestimäärä: 27

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 15:49  
+
0
Mulle riittäis, kunhan kaikki kulkisivat tien reunassa, oikealla tai vasemmalla, koiralla tai ilman. Se on oikeestaan ihan sama onko itse autolla, pyörällä vai kävellen kun harmittaa ihmiset joiden "oikeus" on kulkea koko tien leveydellä, tai vaihtoehtoisesti poukkoilla laidasta laitaan.
Cairnterrieri Frans
s.25.1.2010

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 19:16  
+
0
Palatakseni aiheeseen: Muutama vuosi sitten minulla ei vielä ollut nettiä kotona ja olin maksamassa laskuja pankin eteisessä nettipäätteellä. Siinä hääräsi joku +60 mummo joka näytti joltain sketsihahmolta: viinapullonpohjalasit, huivi päässä ja isännän vanha verkkapuku päällä. Sain laskuni maksettua ja meinasin lähteä, kun mummo tuli siihen vapautuneelle paikalle ja sanoi että "jaahas, mites tämä nyt sitten toimii?!" Oli hiukka kiire ja yritin jotain mutista että en oikeastaan ole mikään neuvonantaja että auttaskohan noi pankkineidit... Mummo ei ota kuuleviin korviinsa vaan kaivaa avainlukulistoja esiin ja paapattaa että kun hän juuri sai nämä ja on kuulemma niin kätevää maksaa laskut näin. Että mites tää nyt sitte tapahtuu? Katoin niitä sen lappusia ja ne oli eri pankin kuin se. Sanoin sille että ei noi taida toimia tässä kun tää on osuuspankin pääte ja oot näköjään Nordean asiakas. Mummo tyrmistyi täysin, paukautti molemmat kädet pöytään ja kajautti painokkaasti että "no voi v*ttu! Sitten se kattoi minuun päin, hymyili leveästi tekarihymyä ja sanoi "mutta kiitos sinulle kovasti!" Hyvätapainen raggarimummo.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: AIKUISTEN SUUSTA KUULTUA - Maanantaina, 20.09.2010 klo 21:16  
+
0
Vähän tota OT:tä vielä. Meille opettaja opetti ala-asteella, että jalankulkijat kävelee vasenta reunaa ja pyöräilijät oikeaa. Tämän säännön mukaan kuljin päälle parikymppiseksi. Kerran sitten joku vastaan tuleva pyöräilijä huusi mulle, että "Vasen ei oo oikee!", ja aloin miettiä, miten sitä oikein täytyy kulkea. Luin sitten jostain, että sekä jalankulkijan että pyöräilijän on käytettävä oikeaa reunaa, ja sen mukaan olen kulkenut sen jälkeen. Nyt sitten selviääkin, että voikin kulkea kumpaa reunaa tahansa. :O

Oikeestihan se olisi helpointa, jos jokainen kulkisi oikeaa reunaa. Liikenne kulkisi paljon sujuvammin, kun vastaan tulevaa ei tarvitsisi väistää.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:45)