Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51 ... 53

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 19.05.2015 klo 07:42  
+
0
^Oon asunut HOASin kahdessa eri solukämpässä ja voin kertoa.... ei enää ikinä. Joten onnea kämpästä, nuo kaupungin kämpät on aika kiven alla aina :peukku:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 19.05.2015 klo 11:24  
+
0
^No siis soluhan ei mulle ole edes vaihtoehto, kun on toi rakki riesana. Jos olisin kylästä saanut solun ja olisin koiraton niin olisin muuttanut innosta hihkuen, mutta mihinkään muuhun osaan Espoota en olisi suostunut soluun muuttamaan. Mutta hyvä että tuli tämä, niin on sitten pidempiaikainen asunto :)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 29.06.2015 klo 18:04  
+
0
Ollaan kohta vuosi asuttu tässä rivarikaksiossa ja vannoin että koko seuraava 3vuotta ollaan tässä.. No mua on ihan älyttömästi alkanu innostaa kolmio ja ihan vaikka kerrostalosta, nyt sitten oon katellu eri ilmoituksia ja jätin itekki tori.fihin ilmoituksen :eek: Ois ihana päästä isompaan ja tilavampaan asuntoon oi että!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Torstaina, 02.07.2015 klo 13:20  
+
0
Mä oon haaveillut vähän halvempaan asuntoon muuttamisesta, vaikka nykyinen onkin ihan unelmakämppä (sitä vuokraa lukuunottamatta). Tekis vähän mieli vaihtaa asuinaluettakin, vaihteeks toi läntisempi osa kaupungista kiinnostaisi, siellä on jollain tapaa vähän rauhallisempaa. Uusi ongelma on tullut vastaan: kaikissa ilmoituksissa lukee tiukasti, että ei lemmikkejä ja tupakointia. Tupakoinnin ymmärrän eikä me siis edes röökata, mutta sitä en tajua, ettei vois koiraa tai kissaa saa pitää asunnossa. Tuntuu, että varsinkin just ne kämpät mitkä olis lähellä luontoa ja hyviä lenkkipaikkoja on ehdottomasti kielletty lemmikit!

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: ASUMINEN - Torstaina, 02.07.2015 klo 14:34  
+
0
Mä taas ymmärrän hyvinkin sen, ettei kaikki halua lemmikkejä vuokrakämppään. Monet haluaa pitää kämpän allergiavapaana, eikä sen takia lemmikit ole sallittuja.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Torstaina, 02.07.2015 klo 15:30  
+
0
Mun on vaikea uskoa, että kivitaloihin jäisi kunnon muuttosiivouksen jälkeen eläinpölyä. Jos olis joku kokolattiamatto ja kangastapetit niin joo, mut ei täällä missään asunnoissa oo enää sellasia. Mutta onhan toi nyt tietty mahdollista ja tietysti aina löytyy niitä todella allergisia, jotka joutuu tehdä saneerauksen jos asunnossa on vuotta aiemmin ollut kissa kolmen kuukauden ajan. Kauniisti ajattelee siis suurin osa vuokranantajista täällä Pääkaupunkiseudulla!

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: ASUMINEN - Torstaina, 02.07.2015 klo 21:45  
+
0
Mä oon törmännyt tohon samaan ongelmaan.
Myin oman rivitaloasuntoni ennen juhannusta ja nyt oon kuumeisesti etsinyt vuokrakämppää viereisestä kaupungista.
En ikinä uskonut sen olevan näin vaikeeta. Omasta mielestä mulla ei oo mitään hirveitä kriteereitä, mihinkään läävän en suostu muuttamaan, ainakin wc ja keittiö olis kiva olla siistejä. Kokoluokka semmosta 35-50 neliön välistä.
Olen löytänyt useita vaihitoehtoja joista olen ollut kiinnostunut, mutta kummasti laskee mahdollisuudet saada kämppä kahden koiran kanssa, kun hakijoita on semmoset kymmenen muutakin joista suurimalla osalla ei ole eläimiä.
Mä en itse tuohon allergiateoriaan usko ollenkaan, kyllä enemmän vaikuttaa ennakkoluulot että eläimet tuhoavat asuntoa tai pitävät meteliä..
Joo on varmasti niitäkin, jotka pitää, mutta silti harmittaa törmätä tohon ennakkoluulon ja tekis mieli aina näyttää valokuvia omasta kämpästä ja kuinka hyvässä ja siistissä kunnossa se on...

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 01:02  
+
0
Silloin kun tähän omakotitaloon harkitsin muuttoa niin vuokranantaja oli aivan paras. "Voi kun minä niin mielelläni vuokraisin tämän jollekin jolla on koiria, kun koiran kanssa on niin vaikea saada asuntoa muutenkin." Tähän väliin sanoin, että juu, eikä riitä edes vakuuttelut siitä että koirat osaavat käyttäytyä. "Niin niin ja eikä se kyllä minua haittaa vaikka jotain pientä tuhoa tekisi, sellaista se elämä on!" :nauru:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 09:32  
+
0
Meillä kans kun muutettiin Lukan kanssa ekaan otiin, oli vuokranantajalla kaksi potentiaalista vuokralaisehdokasta. Koiraton ja koirallinen. Hän sitten meidät valitsi ja sanoikin, että niin vaikeea on koirallisena saada kerrostaloasuntoa, niin hän mieluumin tämän teille vuokraa :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 11:10  
+
0
Itse tässä yritän yksiötä/pientä kaksiota metsästää, tietyltä alueelta, mutta asunnosta en kauhean nirso ole. Ei tarvitse olla uusittua kylppäriä tai keittiötä, kunhan neliöitä olisi se +25 ja olisi toivomallani alueella. Näköjään aika paljon vaadittu :ttou: Yksi todella potentiaalinen kaksio löytyi, mutta yksin eläessä ei välttämättä ole pistää yli 800€ pelkästään vuokraan, iik! Ehkä niitä tulee tässä vielä eteen, tietenkin pienenä hidasteena on tuo koira, kun yli puolissa katsomistani asunnoista ei sallita lemmikkejä.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 11:57  
+
0
Me ollaan asuttu SATOlla keväästä asti ja tää on ollut kyllä vapainta vuokralla asumista ever. Kaikkiin kohteisiin lemmikit sallittu ja kun kävin katsomassa tätä asuntoa, toimihenkilö oikein usutti että täällä saa sitten maalata ja ripustaa tauluja ja elää muutenkin ihan normaalia elämää. Opiskelija-asuntoyhdistyksellä oli myöskin ihan rento meininki muuten, mutta perästä päin tuli lasku rei'istä olohuoneen seinässä jotka olin omakustanteisesti paikannut edellisen asukkaan jäljiltä :roll: Toivottavasti seuraava kämppä olisi jo oma, niin ei tarvitsisi yhdellekään potentiaaliselle vuokranantajalle sanoa että juu meillä on kolme ihan varteenotettavan kokoista koiraa...
Rise to reset the world.

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 12:40  
+
0
Meillä on kans nyt siis Saton kämppä, on kyllä tosi kiva kun saa ihan rauhassa elää. Sanoivat meillekin vielä erikseen, että on ihan ok vaikka asumisesta jäisi jälkiä, semmosta se on. Vuokran suuruudessahan toi vaan sit näkyy, Saton kämpät on selvästi kalliimpia kuin muiden lafkojen tai yksityisten. Pääkaupunkiseudullahan nyt muutenkin on ihan järjettömät hinnat, joten tää alkaa oikeesti olla tosi kallista. Oon itselleni hokenut, että niin kauan kun on halvempaa kuin yksin yksiössä asuminen niin tää on ihan ok, mut kohta aletaan jo lähestyä niitäkin hintoja, niin tekis vähän mieli vaihtaa...
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.07.2015 klo 12:40)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 13:00  
+
0
Meillä on 75 neliötä (kolmio) saunalla ja parvekkeella + vedellä 890 euroa kuussa. Mitä oon hintavertailua tehnyt niin kyllä täällä pääsisi satasen - jopa pari halvemmalla jos länsipuoli kiinnostaisi, mutta itä-Tampereella ei juuri halvemmalla pääse ainakaan yksityisellä. VTS-kodit oli täällä musta vielä kalliimmat ja niissä oli ihan jumalattomat takuuvuokrat, SATO voitti siinäkin kun koko takuu oli 250 euroa. Onhan tää siinä mielessä typerää asumista kun tolla rahalla maksaisi jo omaa asuntoa, mutta miehen erotalo on edelleen myymättä eikä täten pystytä mitään ostamaankaan.
Rise to reset the world.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 13:19  
+
0
Nyt se löytyi ja vuokrasoppariin ensi viikolla nimet alle :hymy:

Kemin keskustasta, aivan ihanan vehreältä ja kauniilta alueelta ensimmäisen kerroksen 59neliöinen kaksio. Läpipalon asunto, eli valoa riittää ja parvekekin löytyy lasitettuna. Hinta on 570e sis. sähkön ja siihen sitten vesi 15e/hlö ja autopaikka :) Ootan kyllä niin innolla että päästään muuttamaan, etenkin kun lähellä on lenkkipolkuja ja meri näkyy melkein ikkunasta! :jjei:

Kaupat, koulu, juna-asema, koirapuisto ja muut löytyy kans ihan läheltä ja kaveritkin asuu keskustassa. Ja nyt saadaan ihan erillinen keittiö, mistä oon haaveillu :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 13:31  
+
0
Kuulostaa niin ihanan halvoilta noi teidän kämpät verrattuna Helsingin vuokriin. Aina välillä sitä miettii, että miksi oikein asuu täällä. Terveisin alle 50 neliön kaksio yli tonnin. Juuh...

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 14:19  
+
0
Ah, olin jo unohtanut Helsingin hinnat. :o HOASilla kun aikoinaan asui, niin ei siinä hinnat kamalasti päätä huimannut. Nyt omakotitalossa Etelä-Pohjanmaalla semipöndellä 470€/kk plus tietenkin vesi, sähkö, polttopuut.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 14:45  
+
0
Mekin muutettiin nyt uuteen kämppään! Oulun keskustassa 43 neliöitä 590e. Laitan kuvia myöhemmin! :)
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 15:22  
+
0
PK-seudun hinnat on jotain järkyttävää, moni tuttu ollut täysin tyrmistynyt kun olen sanonut voivanu maksaa yksiöstä yli 700€. Ja kyllähän mie pystyn, tuo on ihan normaalihinta 25-30 neliöiselle yksiölle siltä alueelta miltä haluan. Alue Espoossa ei ole mitenkään hieno, eikä edes lähellä mitään isoja palveluita, mutta ainoa alue täällä jossa oikeasti viihdyn. Tämän takia olen asunnon suhteen muuten alentanut vaatimuksia, kunhan saisin kämpän juuri tuolta alueelta niin tiedän että viihtyisin :cool:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 16:30  
+
0
^ Täytyy kyllä sanoa et oli aika suolasta maksaa 40 neliön yksiöstä 750 euroa kuussa.. Mutta mäkin maksoin vaan sijainnista, kun se oli Tikkurilan juna-asemalta kahden minuutin kävelymatkan päässä. Nyt maksan 47 neliön työsuhdeasunnosta 650e, ja työmatka taittuu jalan viidessä minuutissa. Arvostan kovasti, ja lenkkimaastotkin on silkkaa täydellisyyttä.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.07.2015 klo 16:30)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 03.07.2015 klo 16:45  
+
0
Mä oon monesti miettiny, että miten kellään yksinasuvalla "perusduunia" tekevällä on edes varaa asua jossain Helsingissä (tai no pk-seudulla ylipäänsä), kun jopa puolet palkasta (tai enemmän!) menee vuokraan. :eek:

Voiko siellä oikeasti edes haaveilla ostavansa omaa asuntoa? Eikös siellä saa pulittaa jostain kaksiostakin jonkun 200t euroa?

Mulla asuu kaveri ihan hirveässä läävässä Pasilassa, ja maksaa siitä kämpästä tonnin vuokraa kuukaudessa. Meinasin oikeasti pyörtyä!
Me maksetaan tyyliin puolella tuosta omaa pois, ja me asutaan rivarikolmiossa.

Mä oon kyllä tosin tällanen rauhallisuutta ja rauhaa rakastava lapin tyttö, joka ei vois kuvitellakaan asuvansa missään Helsingin kaltaisessa paikassa. Siis never. On siellä kiva käydä, mutta aina yhtä kiva palata tänne lapin rauhallisuuteen. :aurinko:

e.typo.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.07.2015 klo 17:54)

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28220
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6346
Viestejä yhteensä545749
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään4
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 09.05.2024 klo 12:00)