Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 15:21  
+
0
Oma piha olisi kyllä kiva. Ennen meillä olikin, mutta muutettiin toiseen kaupunginosaan kakkoskerrokseen. Toisaalta tämä on niin paljon rauhallisempi ja mukavampi asuinalue, että mieluummin näin kuin omalla pihalla narkkarien naapurissa (ei sentään onneksi samassa talossa tietääkseni). Jospa sitten, kun tässä valmistutaan, niin saisi jossain välissä sen oman pihankin, eikä tarvitsisi ainakaan kerrostalossa asua. Pääsisi aluksi edes sinne rivariin. :hymy:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 21:15  
+
0
Mä olen tänään täällä haaveillut omasta asunnosta... laitoin jopa pankille kyselyä olisko mulla mahollisuus saaha x-määrä lainaan, jos löytyy joku hyvä...

Löytyi kyllä kivan näköinen asunto, mut en tiedä haluanko ottaa lainaa yli 80tuhatta, kun se ei ole edes "omakotitalo", ja se on vain 55 neliötä, eikä siinä ole varsinaista omaa pihaa.. mutta puutaloidylliä 30-luvulta, raikkaan näköinen ja maastot lähellä.. linkkiä kuviin tässä

Tommosia ei ole paljoa täällä tarjolla, että oletettavasti se kyllä menee jo yli sen 100tuhannen päälle, kun ihmiset alkaa tarjoamaan, mut jospa sitä nyt sitten ees menis sunnuntaina katsomaan, niin vois ees todeta, että olis ollut muutenkin liian pieni ;)
(Viestiä on muokattu torstaina, 06.01.2011 klo 21:16)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 22:09  
+
0
^ Oi ihana! Aika vaikuttavat kuvat kyllä. Tuossa olohuoneessa on just sellasta tyyliä ja värimaailmaa, jota ite koitan nyt hakea. Paitsi että mun tv-taso ja sohvapöytä on tummaa puuta.

Oon hehkuttanu tosiaan jo vähän joka puolella, mutta eilen muutin uuteen kotiin. Pakasta otettu 75neliön rivari. Pieni piha sekä edessä ja takana, kunhan ne keväällä laitetaan. Joten ensimmäisen kesän joutuu oleen pihattomana, voi tehä tiukkaa katella ikkunasta että siinä ois, mutta ei saa käyttää...

En oikeen oo osannu alottaa tavaroitten purkamista. Keittiötä oon jotenki osannu laittaa, mutta en oo vielä löytäny oikeen itelle toimivaa järjestystä. No, voihan sitä sitten vaihtaa toimivammaksi kun käytön myötä huomaa toimivamman tyylin.

Se on jännä, että tähän asti pauhasin aina, että ite en kyllä pidä verhoja aina kiinni sitten kun asun rivarissa. Aika pitkään eilen illalla sinnittelinki, etten laittanu verhoja ihan umpeen, mutta tänään laitoin jo. Päivällä en kyllä pidä, vaikka monilla näkyy olevan päivälläki kaikki verhot kiinni. Nyt mun olohuoneesta ei näy mitään, mutta kesällä takapihan taakse valmistuu talo, joten sitten varmaan tulee pidettyä sitäki ikkunaa vähän piilossa. Pitää opetella uudet tavat kun neljännessä kerroksessa ja puiden varjossa sai tallustella alasti ikkunan eessä :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 22:36  
+
0
Kun siivoilin tänään niin ihan reteesti heitin kylpytakin sohvalle ja jatkoin täysin alasti siivoilua :viheltel: On kyllä verhot olkkarin ikkunan edessä ja asutaan "kukkulan päällä" joten toinen naapuri voi ihan hyvin nähdä sisään, mutta eipä tuo ole vielä kertaakaan mitään maininnut vaikka käyn suihkussa makkarin verhot auki ja ovi selällään :nauru: Kuitenki muovinen seinämä mikä erottaa suihkut ja vessan peittää aika hyvin. Maalla asumisen ihanuuksia, saapi olla melkein miten päin huvittaa :love:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 22:49  
+
0
Joo... se kyllä on ekassa kerroksessa asumisen kirous, kun tuntuu et kaikki naapurit ei muuta teekään, kuin kyttää ikkunoista sisään :D Meilläkin on nyt tässä nykysessä asunnossa aina verhot eessä, kun alkaa pimenemään (asutaan ekassa kerroksessa, mutta onneksi ei ihan maan tasalla, vaan yhet raput ylös, eli vähän niinkuin kakkosessa ;D... mikähän vainoharhaisuus siis vaivaa :).

Ja onnea Karvakamulle onnistuneista kaupoista :D 75 neliötä ja valmistuva piha kuulostaa tosi hyvältä... meillä tää vuokrakämppä 3h+keittiö on jotain yli 60 neliötä, tosi isot huoneet. Siksi en oikein ole varma osattasko me asua sitten vaan kaksiossa, kun nyt on sentään luksuksena erillinen "toimistohuone", jota voi käyttää myös vierashuoneena, jos joku sattuu kerran vuodessa kylään ;D

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:05  
+
0
Tuo elliekeksin asunto :love: Aivan ihana!

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:15  
+
0
^^ Minäki mietin ensin pitkään myös kaksiota, mutta musta on aivan ihana nyt kun saa pitää makuuhuoneen makkarina, eikä siellä oo sängyn lisäksi muuta ku yöpöydät ja lipasto. Sitten on työhuone, johon saa lykätä työpöydän (ja opetella taas pitämään tätä konetta siinä pöydällä :paapatus:) ja kirjahyllyä ja varmaan vuoden päästä kun porukat muuttaa, niin saan sieltä äitin runkopatjasängyn vierassängyksi. Nyt pitäis löytää joku kiva tuoli, josta Peppi sais katella ikkunasta kun tuo työhuoneen ikkuna on etupihalle ja siitä näkee liikettä. Mutta vaikka se on koiran tuoli, niin en silti taho ihan mitä sattuu.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:40  
+
0
Me ollaan aikamoisia hamstereita. Eka asuttiin kaksiossa ja se kävi ahtaaks, sit muutettii 3+k+s kämppään (no se yks huone ei kyllä ollut edes 10 neliötä joten aika pieni) ja seki asunto täytty, nyt asutaan 5h+k+khh+s asunnossa ja tuosta "viitos huoneesta" eli vikasta makkarista on tullut tollanen vaatehuone, sielä on vanha keittiönpöytä, pesureita, mattoja, mun askartelu tarvikkeita yms. yhdessä makkarissa on kissojen kiipeilypuu, kuntolaite ja kirjahylly kun kirjahylly ei mahtunut olkkariin. Oon haaveillu pehmosta tuolia kirjastoon, mutta pikku makkarit on 10 neliötä ja kaikki ihan täynnä tavaraa :shifty: Nyt mietinki kuumeisesti, että entäs jos päätetään (siis saadaan,siunaantuu) joskus jälkikasvua ni mistä mie luovun? "Vaatehuoneesta"? Kirjastosta? Ja ei, isompaan ei muuteta. Tää oli halpa, iso tontti ja hyvän mallinen. Ja autotalliki just rakennettu. Tässä asutaan niin kauan kunnes on varaa vaan lainaa lyhentää. On ku kumma ku 2 ihmistä asuu hyvin,hyvin paljolti kalustetussa isossa talossa kun avon veli perheineen (4hlö) ja neki on hamstereita mahtuu saman kokoiseen taloon. Pitäis ottaa ihan asiakseen raivata noi kaks huonetta, vois saada jotain järkeäkin tähän kun kaikki ylimääränen vaan ahdetaan tonne viitoseen :nolo::paapatus: Ja eihän me oltais näin isoa taloa tarvittu vaikka tuliski yks muksu, mutta avo haluaa työhuoneen ja kun vertailtiin hintoja ja katteltiin asuntoja ja tontteja niin säästettiin 60-90 th € kun ei rakennettu valmistaloa. Itse rakentaminen ei olis tullut kyseeseen. Ja kun en halunnut enää pari tai rivitaloon kun alko päässä kypsyttää ajatus naapureista lähellä niin päädyttiin tähän.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:55  
+
0
Voi kun määki saisin sen oman asunnon... huokaus... alkaa kyllä tosissaan harmittaa tämä vuokranmaksu, kun tällä vajaalla 600:lla ekellä lyhentäis ihan kivaa lainaakin jo. Ja vuokra nousee taas, on nyt noussut joka vuosi kun ollaan tässä asuttu. Tattis vaan, kaupungin kohtuuhintaisiksi tarkoitetut vuokra-asunnot my ass.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: ASUMINEN - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:59  
+
0
Mikä mua ottaa päähän, on että vuokra nousee, mut nouseeko mun opintotuki? Ei nouse ei.

Muuten oon kyllä tosi tyytyväinen mun nykyiseen kämppään, tää on mulle sopivan kokoinen ja kiva, valoisa, avara, tilava vaikka onkin vaan 28,5 neliön yksiö. Vuokra on kanssa tosi kohtuullinen. Haluisin kyllä sisustaa tän uusiksi, mutta just nyt ei ole rahaa semmoseen. Laittaisin isomman kirjahyllyn, vaihtaisin pöydän paikkaa.. Ja enemmän tummia sävyjä kaikenkaikkiaan, kun nyt tää on niin vaalea, että on alkanut vähän häiritä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 07.01.2011 klo 12:26  
+
0
Sisusta pikkuhiljaa, osta esimerkiksi kerran kuussa yksi uusi juttu kämpillesi. Kirpputoreilta saattaa kans löytää ihan äärimmäisen upeita helmiä, niinkuin varmaan kaikki tietää. Mun vanha kirjoituspöytä oli kirpputorilta, tosin se oli ostettaessa aivan jäätävän ruma, väri ei ollut ihan mun tyyliin ja vetimet oli todella tylsät. Siitä tuli ihan älyttömän upea, kun vaihdettiin vetimet uudenlaisiin, vähän vanhahtavamman tyylisiin.

Ainiin, ja yks mistä meidän sisustajafriikki-äiti tekee hankintoja on huuto.net. Sieltä kuulemma löytää aika paljon kaikkea jännittävää - tosin seassa on aika paljon kaikkea... ei niin viehättävää kamista.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.01.2011 klo 12:28)

DobberGirl

DobberGirl
Viestimäärä: 89

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 07.01.2011 klo 14:16  
+
0
Tyypit asuu aika tilavasti,kun mä,dobermanni ja joskus vielä mieskin oleillaan just rempatussa 23 neliön luukussa. Onhan tää tilavan oloinen mutta silti. Kaikenlainen sisustus ja muuttelu pitää miettiä "mihin mä nyt sit saan nää mahtuun" tyylillä. Ainoo hyvä puoli on se ettei oo paljoo siivoomista :)
Menossa mukana seropi pätkis..
Suom.ajokoira x Sakemanni Homppu

In memorian Seropi Eetu. 96 -09
Dobermann Taikaviitan Qikka Qikattaja 28.6.011

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 09:10  
+
0
Tässä on meidän tuleva koti. Vähän laittamista, maalausta lähinnä. Mutta helpolla päästään ja kiva kun isoimmat remontit vähän aikaa sitten tehty, melko hyvällä maulla vieläpä.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 09:36  
+
0
ooooooh!^ Vähän hieno saunaosastokin! Näyttää ihan joltain kylpylältä :D.... Ja ompa edukas!
Siis, täällä tuommoisen sais ehkä EHKÄ jollain 200teuroa...

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 09:46  
+
0
On todella edukas, Turussa jostain Kakskerrasta/Hirvensalosta päin tuosta saisi pulittaa tuplasti. Itse en tuosta asuinalueesta ole aiemmin innostunut, mutta mies on asunut koko ikänsä tuolla ja nykyään ihan kelpo paikka joten eiköhän tuolla viihdy. Melko kaukana kaupungista, mutta kuitenkin lähellä. Moottoritietä vartissa Turkuun ja kymmenen minuuttia menee mulla työmatkaan. Tykkään myös kylppäriosastosta, jos sitä saunomaankin innostuis :hymy:

SMR

SMR
Viestimäärä: 75

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:38  
+
0
^^^ Eikä! Mä kuolen kateudesta! Aivan kertakaikkisen ihana asunto :love:
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon selässä ja siihenkin tottuu jos makaa mahallaan.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:53  
+
0
NiinaMarian uus koti on kyllä hieno! Erityisesti kylppäri tyylikäs ja keittiöratkasu erikoinen ja hauska.

Mulla on tänään viimenen päivä käydä siivoomassa entinen koti, sitten saa rauhassa keskittyä uuden laittamiseen. Eilen illalla sain useemman laatikon purettua, mutta edelleenkään mulla ei oo yhtäkään vaatekappaletta laitettuna kaappiin tms. Kiva tosiaan kun ei enää vanhaan asuntoon tarvi kuluttaa aikaa, vaan saa laittaa täällä. Ekana kyllä tänään silitän makkarin verhot, saa heti paljon asutumpaa. Olohuoneeseen oon jo laittanu. Työhuoneeseen pitäis kans silittää verhot, kunhan ensin päätän, mitkä vanhoista verhoista tänne laitan.

Toivottavasti tänään ehtis käydä vähän kaupoissa. On paljo mitä tarvis hankkia. Mut tänään saan onneksi viimeset lamput tuotua entisestä kodista, joten saan nyt eteiseen valot. On vähän turhan pimeeksi meinannu käydä.

Mun pitäis kehitellä joku ratkasu tuohon kun ulko-ovessa on kapea, täyspitkä lasi ja väliovessa sitten iso neliskulmanen lasi. Niin siitä pääsee näkyyn kuiteski suoraan asunnon toiseen päähän. Oon miettiny, että siihen ulko-oveen laittais jonku mustan pitsin. Mielummin kuitenki laittaisin ulko-oveen enkä välioveen, koska sieltä se ei niin vaikuta kuitenkaan asunnon ilmeeseen sisällä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 13:57  
+
0
Hyvännäkösen kämpän kyllä Niinamaria oot ostanu! Osaatko muuten kertoa yhtään, mitkä tuolla Järkälässä on niitä ns. huonoja alueita?

Me siis asutaan juur Hirvensalossa nyt, Haarlassa kaupungin vuokrakämpässä ja kovasti polttelis persiissä muuttaa täältä pois. Jäkärlä houkuttelee juurkin sen edullisen hintatasonsa ja luonnonläheisyytensä takia, mutta mulle on jäänyt niin järkkyjä traumoja sieltä tuolt vuostuhannen vaihteesta, että aika tarkkaan pitäis kyllä miettiä mihin sinne muuttaa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 08.01.2011 klo 15:56  
+
0
Lähinnä kai se kaupan ympärys on vähän joka lähiössä rauhaton. Ja ne alueet, missä on vuokrakerrostaloja. Mutta en mä tuota Jäkärlää vertais esim. Varissuohon, Lausteeseen, Halisiin tai muuhun Turun alueella mihin en itse muuttais mistään hinnasta (anteeksi jos joku lukija asuu noilla alueilla, henk.koht. vaan en tykkää).

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 15:25  
+
0
Nonii... Tultiin just sit kämpän katsomisreissulta... Ohan se vähän syrjässä kaupoista ja sieltä pääsee vaan kahella eri bussilinjalla sivistyksen pariin, mut maastot on varmastikin aika hienot ja näkyi siellä jokunen hullu hiihtämässä pellolla :D.

Ensin kun näin sen kämpän, niin totesin et ohan se hieno ja tosi siisti, mut liian pieni varmaan meille loppupeleissä... Mut sit ne opasti käymään kellarissa, ja voi jumankekka!!!! Sinne oli tehty toimistohuone ja sellainen vierashuoneentapainen, eli +30neliötä kellaria, joka voisi toimia sitten juurikin tuollaista tarkoitusta varten! Eeeep. Nyt sit kattomaan kuinka nuo tarjoukset alkaa nousemaan ja miettimään et onko sijainniltaan liian huono. Mut että polttelis nyt sen kellarin takia ;)....

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 17:45)