Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 21

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:37  
+
0
No se on kyllä totta, et ajokilometrejä diesel kestää enempi, mutta mihin pohjaat ton huomattavasti pienemmän kulutuksen?

Nopeella googlettelulla diesel avensis kuluttaa täsmälleen samoja lukemia, kun mun 307 bensa pösö. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:41  
+
0
En minäkään Fordin puolesta liputa. Niissä on tosiaan pohjassa korimalli sellainen, että kerää kaiken mahdollisen lian sisään ja se sitten ruostuttaa pohjan puhki nopeasti. Jos olet farkkua etsimässä, kannattaa koeajaa myös Passatit ja Octaviat.
Mukana menossa snu Napo

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:43  
+
0
Fordeista sen verran että ainakin diesel mondeo on kallis huoltaa, esim. yhden suuttimen vaihto n. 600e kun volvon d5 saat samalla hinnalla kaikkien suuttimien rempan.'

Muoks. Tarkoitus olisi vaihtaa mondeo pois ja hankkia volvo tilalle..

(Viestiä on muokattu torstaina, 08.08.2013 klo 09:44)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:47  
+
0
Mulla on sellanen käsitys, että kilometrejä täytyy vuodessa tulla melko paljon, jotta diesel-auto tulee bensakonetta halvemmaksi. Hinta-erot dieselissä ja bensassa on tällä hetkellä aika pienet ja dieselistä tulee maksettavaksi se dieselvero.

Mä oon ite aina tykännyt saksalaisista autoista, parhaat autot mitä oon ajanut, niin ehdottomasti Audi ja VW (olen ajanut ainakin Nissania, Mersua, Focusta ja Volvoa). Ne myös säilyttävät arvonsa aika hyvin. Ovat toki hintavampia kuin jotkut toiset merkit, mutta me esimerkiksi saatiin meidän 4-ovinen Polo 13 500€ ja kilometrejä siinä oli alla alle 15 000, ollut käytössä muutaman vuoden.

muoks. ja FORDhan tulee sanoista Fix Or Repair Daily :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.08.2013 klo 09:49)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:48  
+
0
Nii joo, kiitos mannaa..
Mä mietin pitkään mitä kaikki sukulaiset yritti mulle tyrkyttää sillon ku tota pösöö etsiskelin.. Skeida se oli.. Siitä on moni puhunut hyvää ja varsinkin octaviat ilmeisesti on vallan näppäriä.

muoks. Aikasemmin tota joo pidettiin, et pitäs tulla sellanen 20tkm ajoa/ vuosi, et diesel kannattais, mutta enää tuota ei oikeastaan enää oo, kun diesel on enää karvan verran halvempaa ja käyttövoimavero menee ilmeisesti päästöjen, ei massan mukaan.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.08.2013 klo 09:51)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:49  
+
0

Sonik kirjoitti:

No se on kyllä totta, et ajokilometrejä diesel kestää enempi, mutta mihin pohjaat ton huomattavasti pienemmän kulutuksen?

Nopeella googlettelulla diesel avensis kuluttaa täsmälleen samoja lukemia, kun mun 307 bensa pösö. :mietiskel:



en nyt tiedä kuuluuko tämä tähän ja vaikuttaako tosiaan autojen iät ja merkit ja muut, mutta ollaan ajettu 89' vuosimallin pikkuisella bensamersulla kuopio-kajaani-kuopio ja löpöä palaa rutkasti, 50e edestä. kun taas sitten vanhemmalla diesel ooppelilla ajettiin kajaani-kemi-kajaani väli (joka siis rutkasti pidempi matka) ja tankkiin tarvitsi laittaa vain sen 40e verran diisseliä.

tosin en nyt kamalasti autoista tiedä ja korjatkaa ihmeessä jos olen jotenkin väärässä tämän kulutusasian suhteen :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 09:56  
+
0
Juu siis tottahan noissa eroja on, en sitä sano etteikö joku diesel kone voiskin kuluttaa pihimmin. Mun isän MB 2.5 automaatti -12 kuluttaa melkein pari litraa vähemmän kun mun auto. Mutta toki olihan niillä käytettyinäkin hintaeroa 25te :nauru:

Mut siis tolleen kun esimerkkinä tuota avensista kattelin, niin "huomattavasta" erosta ei ollut tietoakaan.

Ja siis mähän en myöskään autoista oikeastaan tiedä, siks kyselenkin tarkentavia kysymyksiä.. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 10:09  
+
0
Kyllähän siihen kulutukseen vaikuttaa se moottorin koko ja tietty ajotyylikin (ja just maantie/kaupunkiajo). Isä on tolla mun 2 litrasella (automaatti) mondeolla päässy parhaillaan johonki 4,5 kulutukseen ja itse 4,8 maantieajossa. Isällä on MB 3,2 automaatti ja se kyllä syö taas enempi dieseliä tottakai. :wink:

Niin ja makukysymyshän se on millä tykkää ajaa, tuo isän mese tuntuu hirveältä laivalta ja (kangas)penkit on hirveät istua. Itsellä mondeossa on nahkapenkit ja muutenkin mukavammat istua.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 10:22  
+
0
^Mie vihaan nahkapenkkejä. Kesällä älyttömän kuumat ja nihkeät. Yök. Kangaspenkeissä taas on se että ne oikein imee koirien karvat itseensä. Pitää aika usein imuroida auto.

Meillä tuo auto kuluttaa 1.8 bensakoneella sellaisen 7.6 keskikulutuksessa. Parhaimmillaan olen kuullut henkilö Volvon kuluttavan 4.5 2.0 dieselkoneella.

Paljon tosiaan pitää olla ajoa että diesel kannattaa, käsittääkseni henkilöauton verotus on kuitenkin aika huima. Meillä ei niin paljon ajoa ole, vaikka vuodessa tulee 20-40tkm.
Miehen lantikka on diesel, mutta onkin huoltoajoneuvo, verotus siis minimaalinen.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 10:23  
+
0
Mä en oo koskaan ymmärtänyt nahkapenkkien päälle.. Appiukon volvossa oli nahkaset, talvella ne oli jäätävän kylmät ja kesällä polttavan kuumat.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 11:06  
+
0
Mulla farkku Corollan (pienempi kone) keskikulutus (sekä kaupunkia että maantietä) oli joku 7,jotain l/100 km. Diesel Verson kulutus suunnilleen samanlaisella ajolla on joku 4,jotain l/100 km eli kyl toi jo tuntuu.

Lisäys vielä.. Farkku oli 2006, Verso 2009 eli ei hirveesti ikäeroakaan..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.08.2013 klo 11:07)

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 11:15  
+
0
Onhan tuo kangas/nahkapenkki myös makuasia. :wink: Vaaleatnahkapenkit ei kuumene kesälläkään ja kun istuin osassa on pienenpieniä reikiä niin se myös hengittää. :wink: Jos ei kokonahoista välitä nii volvolla ainakin on puolinahoilla.
Myös koirankarvojen kannalta nahkapenkit on kätevät, säästää itseään "turhalta" imuroimiseltä.

Volvollahan on se DRIVe - mallisto joka kuluttaa n. 4,5.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 11:45  
+
0
No joo, kyl tollasella 3l/100km jo alkaa tuntua ja on kannattava selkeesti.

Mutta aika monella käytetyllä mitä kattelin, ni dieselitkin ihan kulutteli sellasta 6l/100km
20tkm vuodessa ajettaessa tuollasella litran pihimmällä dieselillä jää siihen hilkulle, et onko yhtään halvempi verotuksensa takia.

Ja älkäätkön ymmärtäkö väärin, mä tykkään kyllä dieselautoistakin. Isukin mekkeritkin on aina lähtenyt talvipakkasellakin käyntiin, ilman piuhaa hiukan tahmeesti, mutta lähtenyt kuitenkin. Pösöstä sen sijaan kerran unohtui piuha ja yöllä oli joku -25, ni en uskaltanut sitä niin paljoo ruuvata ja polkee, et olis käyntiin jäänyt. Lupas kyllä, mutta sammui heti..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 11:55  
+
0
^Joo, onhan toi taluodellisuus "vähän" karissut dieselin hinnanousun myötä. Eli tosiaan kannattaa kyl miettiä sitä kulutusta ja kilometrejä..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 12:30  
+
0
Kyllä meillä mondeo starttaa -25 pakkasella ilman piuhaa/webastoa käyntiin muttei se kauniin kuullosta ole. :nauru: Miehen volvo (240 -90) taas lähtee pakkasella kuin pakkasella mukisematta käyntiin! :nauru: :peukku:
Mutta eikös tässä lähi aikoina pitäis tulla joku korotus bensan hintaan, semmonen muistikuva jäänyt.. :mietiskel:

Mekin pähkäillään tarvitaanko me oikeesti dieseliä (työmatkaa kertyy n. 50km/päivä, enkä välttämättä joka päivä edes käy töissä). Sit tietty käydään miehen vanhemmilla jonne suuntaansa on n. 250km, satunnaisesti miehen siskon luona n. 330km ja tietty jotain muuta extra ajoo. Meilläkin se taitaa olla rajamailla kannattaako diesel.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 12:46  
+
0

Heisku kirjoitti:


Mutta eikös tässä lähi aikoina pitäis tulla joku korotus bensan hintaan, semmonen muistikuva jäänyt.. :mietiskel:


Eikö se nouse koko ajan? :nauru: Täällä 98 bensaa saa hintaan 1,74€/l, Diesel taitaa olla 1,60€/l.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 13:05  
+
0
Siis joku pysyvä korotus. :mietiskel: Tätä varmaan meinasin :nauru:

muoks. Täällä diesel on 1,49€ :eek:

(Viestiä on muokattu torstaina, 08.08.2013 klo 13:07)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 13:09  
+
0
^Jahaa! :nauru: Nuitten perässä ei enää pysykkään kun hinnat on noussut aika hurjasti siitä kun on kortin saanut. Silloin polttoaine oli 1.22€/l ja oli silloinkin muka kallista. :nauru:
Mutta tosiaan kokoajanhan nuo hinnat kipuaa taivaisiin, vuoden päästä varmaan maksaa 2€/litra. Jeejee.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 13:15  
+
0
Mopoaikoina tosiaan oli halvempaa tankata ainetta kuin ainetta. :roll:
Onhan se diesel pomppinu nyt ainakin 1,55€/l ja 1,39€/L välillä parinvuoden ajan.. :neutral:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 14:14  
+
0
Kulutukseen vaikuttaa myös auton huolto. Jos vaikkapa suodattimet ovat törkyiset, niiden vaihtaminen saattaa pudottaa kulutusta yli litralla / 100 km.

Meillä on toisessa autossa nahkaiset penkit ja etupenkeillä matkustaville ne ovat kyllä ihan mahtavat niin talvella kuin kesälläkin. Sen sijaan olen vähän miettinyt, miten käy, kun lapset luopuvat turvaistuimistaan, että mahtavatko olla sitten enää kovinkaan käypäset pelit takapenkkimatkustajille. Kamalan paljon helpompi ne on pitää tahrattomina kuin kangaspäällysteiset ja tosiaan koiran karvat irtoavat helpommin kuin kankaisista penkeistä.
Mukana menossa snu Napo

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 03:00)