Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:34

Häät

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 17

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: HääT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 10:35  
+
0
Mä en ole kihloissa tai menossa naimisiin, mutta tuli lueskeltua tätä ketjua. Mielenkiinnosta haluaisin kysyä niiltä joiden mielestä kihlaus ei ole lupas avioliitosta, että mitä se kihlaus sitten tarkoittaa/merkitsee? Ja mitä siinä tapauksessa tarkoittaa, että ollaan kihloissa?

Mä tiedän vaan tapauksia, jotka ovat menneet kihloihin muuten vaan, kummemmin miettimättä. Niille se kihlaus ei siis merkinnyt sinäänsä mitään (paitsi ilmeisesti että tykkään susta ja jatketaan seurustelua). Mutta sellaisia en kyllä tiedä, jotka olisivat miettineet mitä kihlaus tarkoittaa ja sitten menneet kihloihin ja päättäneet etteivät naimisiin kuitenkaan mene. Joten valaiskaa joku mua. :hymy:

mmirmeli

mmirmeli
Viestimäärä: 198

VS: HääT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 10:58  
+
0
En ota tuohon kihloihin menemiseen tämän enempää kantaa, koska me ei tavallaan menty kihloihin, vaan nimenomaan luvattiin mennä naimisiin. Ei siis ollut eikä tule kihlasormuksia, eikä olla soiteltu ihmisille, että ollaan kihloissa, enkä kutsu avoa kihlatukseni. Kuitenkin tavallaanhan me ollaan joo kihloissa, myönnän sen kyllä, mutten ajattele varsinaisesti, että oltaisiin. Me vaan mennään naimisiin.

Varattiin eilen maistraatista aika, mennään naimisiin Tammisaaressa 26.8 melkoisen pienillä juhlallisuuksilla. Seuraavana päivänä tarjoillaan kyllä pienelle osasta sukua kakkua, mutta mitään isoja juhlia ei pystytä nyt järjestämään. Ehkä sitten kymmenen vuoden taipaleen kunniaksi :nauru:.
aku FI MVA TK1 Mimosan Villi Vaeltaja - Valo

"For an idea that does not seem insane, there is no hope" - Einstein

TiiaLiina

TiiaLiina
Viestimäärä: 19

VS: HääT - Perjantaina, 22.07.2011 klo 12:00  
+
0
Meille tulee 5v kihlaparina olosta kohta ja ensvuonna soi hääkellot :) Minulle kihloihin menemisellä on suuri merkitys ja lupaus avioliitosta,mutta monelle siitä on tullut trendi esim nuorille (ei kaikille) mutta monet menevät kihloihin ilman mitään tarkoitusta! Mutta minä tiesin kun kihlat vaihdettiin että kun sopiva aika tulee niin häät:) Mutta emme juhlineen kihloja mitenkään muuten kun ihan kaksisteen. Nyt suunnitelmat aluillaan jo tulevia häitä varten ja kirkko varattu:) Hiljaa hyvää tulee!
Saksanpaimenkoira vm 2010 <3
Ranskanbulldoggi vm 2017 <3

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: HääT - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 14:32  
+
0
Mistä olette hankkineet kutsukortti tarpeita? Netistä? Vinkkejä? Ja laittakaas kuvia omista korteistanne. :)

Tällä hetkellä mietinnän olla juhlapaikan, lähinnä pöytien, koristelut. Ajatuksia on paljon mut toteuttaminen ei aina olekaan ihan iisiä. :viheltel: Olis kiva nähdä näistäkin kuvia jos joku haluaisi laittaa? :enkeli:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 14:38  
+
0
^ Me hommattiin Sinooperista kutsumateriaalit, siellä on tosi hyvä valikoima ja mallikutsuja esillä joista saa ideoita.

Meidän h-hetki olis jo ens perjantaina. Ei jännitä, mut odotan kovin :hymy:

Lorelei

Lorelei
Viestimäärä: 20

VS: HääT - Tiistaina, 02.08.2011 klo 11:05  
+
0
^ Sinellissä on myös hyvä valikoima. :hymy: Sieltä me varmaan hommataan sitten kaikki tarpeelliset materiaalit. Ja sillä on myös verkkokauppa.

Meillä on siis häät ensi kesänä. Seurusteltu ollaan kohta 6 vuotta ja kihloissakin ollaan oltu päälle 3 vuotta, joten jo on aikakin! :love:
Sileäkarvainen noutaja 2007
Dalmatiankoira 2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Tiistaina, 02.08.2011 klo 11:09  
+
0
^ Nyt kun alon miettimään niin en olekaan aivan varma shoppailtiinko me Sinooperissa vai Sinellissä.... :nauru: Kuitenkin siinä halvemmassa ja paremmassa, jossa on laajemmat valikoimat :wink:

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: HääT - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 22:28  
+
0
Itse tilasin sinellistä kortteihin materiaalit. Kuva joka kortteihin tulee on kyllä tarkoitettu hautajaiskorttiin, mutta kun se oli ainoo meille sopiva. Kuvassa on siis kalla ja se tulee oleen meillä pääasiassa kukkana. Siihen kun vähän laitto ympärille sormusten kuvaa ym.., niin kukaan ei tiedä että meijän häihin kutsutaan hautajaiskortilla :)

Nyt olisi ongelmana vihkimispaikka... Me ei kuuluta kirkkoon eli meidät tulee vihkiin tuomari, mutta haluttaisiin silti siitä hetkestä jotenkin erilainen ja meijän näkönen. Löysin (oikeestaan avo) aivan ihanan vanhan luolan jossa voi järjestää juhlia, mutta kun sieltä on juhlapaikalle matkaa n.70km..eli aikas paljon.. Onko aika törkeetä ajattaa vieraita sellanen matka?
Joten nyt pyydänkin että jos jollain on mitään tietoo ja ideoita Haminan läheltä jostain vastaavista tai muuten vaan hienoista paikoista jossa voisi sen vihkimisen pitää, niin olisin kovin kiitollinen jos sen kertoisi mullekkin.

Toinen vaihtoehto on että meidät vihitään sielä juhlapaikalla, mutta sitten tahtoisin kuulla ideoita miten siihen vihkimiseen saisi jotenkin pituutta. Mun kaksi siskoa on luvannut lukea jonkun runon, mutta ei silläkään kovin paljoa sitä pituutta ja sisältöö siihen saa...vaikka tärkein sisältöhän se on vain se tahdon ;)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: HääT - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 22:59  
+
0

Rorys kirjoitti:

Kuitenkin siinä halvemmassa ja paremmassa, jossa on laajemmat valikoimat :wink:


Heh, mä sanoisin tähän heti että Sinellissä, mutta tiedän että eräs kaverini taas korjaisi painokkaasti Sinooperissa. :wink:

Meillä oli aikanaan hyvinkin simppelit kutsukortit, oli suht tiivis aikataulu sinä keväänä mutta halusin kuitenkin tehä kutsut itse. Tällaiset ne oli:

Luonnonvalkoinen ja viininpunainen toistui kutsujen lisäksi koristelussa, morsiuskimpussa ja kiitoskortissa.
Sinellistä siis tarpeet, Sinelliä suosin paljon muutenkin kun on niin laaja tarjonta. :) Ainakin Sinellissä mutta veikkaan että Sinoopereissakin, on paljon korttimalleja nähtävillä. Lisäksi googlettamalla löytää kivoja malleja.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 12:06  
+
0
Täällä tuore vaimo :heiluti: Juhlat menivät hyvin, oli hurjan ihanaa ja hauskaa! Vieraat tykkäsivät ja kommentoivat että ihan oli meidän näköiset pirskeet.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 12:54  
+
0
Onnea Rouviintumisesta!
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 22:18  
+
0
^^ Heiii! Onnea hirmuisesti! :aurinko:
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 23:16  
+
0
Rorysille ihan mahottomasti onnea!! :hymy:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 23:23  
+
0
Onnea Rorysille! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 23:25  
+
0
Kiitos kaikki :aurinko:


Paljain jaloin, tietty!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.08.2011 klo 23:30)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: HääT - Maanantaina, 08.08.2011 klo 23:36  
+
0
^ Olitpa kaunis morsian! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Tiistaina, 09.08.2011 klo 15:35  
+
0
Roryssille kovasti onnea! :hymy: Ihanan kesäinen morsian!

Korttihommista piti jo aiemmin kirjoitella, vaan ei ole kerinnyt.
Eli meillä oli yksinkertaiset itsetehdyt kortit. Materiaalit mitä niihin hommattiin oli sininen kartonki (Tiimari), sinistä nauhaa (Tiimari) ja hopeanvärisiä pieniä tarroja (Säästökuoppa).

Samoja koristeita käytettiin sitten myös juhlapaikalla pöydissä nimilapuissa sekä ohjelmissa/ruokalistassa. Kortin sisällä oli valkoiselle paperille tulostettuna vasemmanpuoleisella sivulla "Annie's song" -sanat suomeksi ("Sinä tunteeni täytät" -versio siis, kun siitä on useampia suomennoksia). Tuo siksi, että meillä oli häävalssina Annie's Song, tosin englanninkielisenä versiona :hymy: Oikealla sivulla oli taas muut kutsuun liittyvät asiat.

Sitten kuvia:
Kutsu päältä, (vinoon leikattua :nauru: ) ohjelmalappua ja pöytänimilappuja, karkkikoristeita, liinoja jne (nimilapuissa oli kyllä nimet, mutta olen poistanut nettiin laitetuista kuvista ne).

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: HääT - Tiistaina, 09.08.2011 klo 21:47  
+
0
Rorysille onnea!:) kaunis morsian, kivat kuvat.

Ahh, itsekin haaveilen naimisiinmenosta, mutta se ei ole vielä ajankohtaista. Avon kanssa ollaan puhuttu et jos joskus mennään naimisiin niin pienellä porukalla haluttais ne pitää. Ongelmia tuottaa mun iso suku, nimittäin jo serkkuihin rajaaminen olis liikaa ku mun puolelta tulis sit jo se 50 tyyppiä:D
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: HääT - Tiistaina, 09.08.2011 klo 21:51  
+
0
Isot onnittelut Rorysille!

Ja edellisiä kompaten, todella kaunis morsian! :aurinko:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HääT - Tiistaina, 09.08.2011 klo 22:12  
+
0

jempo kirjoitti:


Ahh, itsekin haaveilen naimisiinmenosta, mutta se ei ole vielä ajankohtaista. Avon kanssa ollaan puhuttu et jos joskus mennään naimisiin niin pienellä porukalla haluttais ne pitää. Ongelmia tuottaa mun iso suku, nimittäin jo serkkuihin rajaaminen olis liikaa ku mun puolelta tulis sit jo se 50 tyyppiä:D



Oi, paljon onnea Rorys:ille! :)

Mullaki kovasti haluttais suunnitella häitä, vaikkakaan ei kihloissakaan olla. Avon kanssa ollaan kyllä puhuttu kihloista ja naimisiin menemisestä, molemmilla ajatukset aikalailla samanlaiset; n.50 hengen juhlaväki, aikapaljolti perinteisin menoin. Meillä molemmilla ei onneksi ole ongelmaa rajata 50 henkeä läheisistä/ystävistä, pienet suvut ja molemmat ollaan hiukan ujon puoleisia sieluja..
Mutta kait niitä häiden koristeluja jne. voi suunnitella paperille jo etukäteen ja piilottaa kansio..? :shifty:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 02:30)