Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:34

Häät

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 17

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: HääT - Lauantaina, 03.09.2011 klo 14:31  
+
0
Joku kyseli kutsuista. Meidän kutsujen kuvat + tekstit löytyypi täältä

Oon viime päivinä pohtinut, että olis varmaan pitänyt suoraa järjestää ihan erilaiset häät kuin nämä mitä ollaan pitämässä. Niin moni sukulainen ei tule ja asiat epäonnistuu. Mut kai tää tästä.

Myöhäiset onnittelut Rorys:ille. Ihana puku!
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Lauantaina, 03.09.2011 klo 15:29  
+
0
Kiitos kaikille onnitteluista kun näköjään unohtui kiittää :nolo:

alphabettyllä tosi kivat kutsut, tykkään tosta tekstistä kun on oikeen tampereeks laitettu! Mikäs teillä on epäonnistumassa?

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: HääT - Lauantaina, 03.09.2011 klo 15:54  
+
0
^Piti laittaa vähän huumoria joukkoon.

Kysy vaan mikä ei epäonnistu. Toinen kaasoistani peruutti kaasoutensa, monet itelleni tärkeät sukulaiset eivät tule häihimme + moni muukin on peruuttanut tulonsa, Simban hoidon on jo kolme (!) hoitopaikkaa peruuttanut, kuntokuuri meni pieleen sairasteluni takia. Luultavasti olen häissäkin kipeänä jos tää tätä menoa jatkuu.
Huoh. Ootan vaan, että ne häät on ohitse. :roll:
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Jonna

Jonna
Viestimäärä: 14

VS: HääT - Keskiviikkona, 05.10.2011 klo 23:47  
+
0
Meidät vihittiin vuosi sitten kesällä.Vihkiminen tapahtui maistraatissa,jonka jälkeen oli kahvittelu.Häät olivat pienehköt n.50 henkilöä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: HääT - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 01:20  
+
0
Onko täällä ketään jo hetken pidempään naimisissa olleita, joiden häät olisivat olleet hyvin pieni muotoiset ja se on myöhemmin kaduttanut?

Meillä on tilanne se, että ihan lähivuosina ei ole varaa pitää ns. kunnon juhlia mutta isoja asioita on muutoin tapahtumassa ja jostain syystä se naimisiin meno on nyt noussut mulle hirveän tärkeäksi ennen kuin seuraavat askeleet otetaan. Olen aina halunnut sen "päivän prinsessana", mutta mikäli tahdon naimisiin lähiaikoina/lähivuosina niin se prinsessapäivä ei ole vaihtoehto. Vaikkei meillä mitkään suureelliset häät tulisikaan olemaan vaikka isommaltikin juhlittaisiin niin budjetti silti nousee sellaiseksi että häistä saa haaveilla aikaisintaan 3-4vuoden päästä.

Toisaalta siis tekisi mieli tehdä se yhteinen sitoumus ilman sen suurempia juhlia, itseäni vain pelottaa että tulen sitä menetettyä prinsessapäivää katumaan ja siksi olen hieman hukassa...

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: HääT - Sunnuntaina, 23.10.2011 klo 09:50  
+
0
^ Mutta eikös vaihtoehtona olisi vaikka tehdä nyt se sitoutuminen ilman suurempia juhlia ja sitte vaikka 5-vuodenpäästä juhlisi hääpäivää päivä prinsessana-teemalla, eli silloin vasta juhlisitte isosti kun rahatilanne sen mahdollistaa. Siinä sais molemmat.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 26.01.2012 klo 18:49  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on että meidät vihitään sielä juhlapaikalla, mutta sitten tahtoisin kuulla ideoita miten siihen vihkimiseen saisi jotenkin pituutta. Mun kaksi siskoa on luvannut lukea jonkun runon, mutta ei silläkään kovin paljoa sitä pituutta ja sisältöö siihen saa...vaikka tärkein sisältöhän se on vain se tahdon ;)



Meidät vihittiin siviilivihkimisenä juhlapaikalla. Meillä oli sydeemi niin, että oltiin piilossa sivuhuoneessa sillävälin kun vieraat tuli. Sitten kun kaikki oli paikoillaan (eli ruokapöydissä nimetyillä paikoillaan) istumassa laitettiin "sisääntulosmusiikki" soimaan. Alkumusiikin aikana mies käveli juhlapaikan etummaisesta ovesta eteen odottamaan (etuosassa oli vihkikaari, siviilivihkijä ja pieni pöytä, jossa puurasiassa sormukset). Kun lauluosuus alkoi lähdimme minä isäni saattamana taaemmasta ovesta ja kävelimme pöytien väliin jätettyä "L":n mallista käytävää eteen, jossa isäni luovutti minut sulhaselleni. Sitten hetki vielä musiikkia kunnes se vaimennettiin. Sitten vihkikaava, jonka jälkeen serkkuni lauloi meille "Elämän syliin". Tämän jälkeen tuli onnittelumaljat, miehen isän puhe ja sen jälkeen siirryimme omille paikoillemme pöydän ääreen ja aloitettiin ruokailu :hymy:

(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 18:50)

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: HääT - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:25  
+
0
^ kauanko tohon kaikkeen meni?
Mun siskot lukee jonkun runon tai laulaa, että se nyt olisi edes vähän jotain.
Oon kuumeisesti miettiny kenkiä... Se mistä isäni kanssa kävelen siihen vihkimis kohtaan, on ihan mettä polkua..tai sellasta juurakkoista kuitenkin.. Eli ihan mitkään piikkikorkkarit ei varmaankaan tule kysymykseen :mietiskel:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:34  
+
0
^Piti ihan videolta tarkistaa :nauru: Siitä kun kävelimme sisään, siihen kun maljojen vuoro alkoi meni 8min :hymy: Perään sitten ne maljat +sulhasen isän puhe, ennenkuin siirryimme edestä pois, mutta niitä en kellottanut tuosta.

Edit. niin ja pitää nyt vielä lisätä, että itse pidin kovasti tuosta järjestelystä, että vihkiminen oli paikanpäällä, kun ei tullut mitään siirtymisiä sitten paikasta A paikkaan B koko juhlaporukalle, vaan ruokailut aloitettiin noutopöydästä heti sitten vihkimisen +tuon muun jälkeeen :hymy:

Joidenkin kavereiden häissä minulla on ollut aikanaan "ongelmana", kun on voinut olla kotoa (koirat yksin) vaan rajoitetun ajan ja sitten jos vihkipaikalle meno+vihkiminen+vihkimisestä juhlapaikalle siirtyminen (+kaikkeen ne "pitää olla hyvissäjaoin" lisät), niin menee hirveästi ylimääräistä aikaa, joka taas sitten on lyhentänyt minulta vieraana sitä kestoa kuinka myöhään voin iltaa viettää.

(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 21:37)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HääT - Torstaina, 09.02.2012 klo 22:11  
+
0

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 09:51  
+
0
No mitä!
Eikö kukaan mene enää naimisiin?!

Mä just havahtusin, että jos me oikeesti mennään naimisiin 2013, asian eteen pitäis varmaan alkaa tekemään jotain pikku hiljaa. NYT JO?! :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 09:53  
+
0
^Suosittelen lämpimästi :nauru: Ainakin pääkaupunkiseudulla suositut juhla- ja vihkipaikat pitää varata vähintään puolta vuotta etukäteen, jos haluaa juuri jonkun tietyn päivän.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 09:55  
+
0
Eilen näin tän ihanan kosinta videon.

Kysyin sitten avokilta, et koskas me mennään naimisiin.
Vastaus oli et "sit kun sä keksit yhtä hyvän keinon kosia" ;D

ja jannie: kyllä se tosi asia on, että liian aikaisin ei ole koskaan liikkeellä näissä asioissa, juhlapaikat/kirkot jne voivat olla varattuja jo vuotta etukäteen!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.05.2012 klo 09:56)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 09:55  
+
0
No me ollaan onneks ateistipari Turun seudulta ja (toivottavasti) vähillä vierailla, mutta siltikin. :nauru:

Tai siis en mä noista vieraista tiedä, tein tollasta alustavaa listaa meidän kummankin puolesta ja nyt jo ~50 nimeä kasassa... äkkiä se lista karttuu :eek:

*muoks* voi EI tota ellikeksin videota! :aurinko: "harmi" kun mua on kosittu jo :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.05.2012 klo 10:02)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 10:00  
+
0
^heh :D

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:03  
+
0
Hmm, saako/onko sopivaa jos tänne tulevat keskustelemaan myös ne, jotka eivät välttämättä halua koskaan naimisiin? :aurinko:

muoks. Eli siis ylipäätänsä naimisiin menosta/häistä yms?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.05.2012 klo 12:03)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:21  
+
0
^ömmm. Mitähän tähän sanoisi. Itselleni vain valaistui tässä eräs päivä, että jos oltais naimisissa ja toinen kuolis, niin olis helpompaa hoitaa asiat sitä kautta ;D. Mä hieman aloin pelkäämään miten mun sukulaiset (ja toisinpäin... vaikka siis vaikuttavat nyt ihan fiksuilta tapauksilta, mut siinä vaiheessa kun jotain tapahtuu) reagoisi? Hyväksyisikö ne, että tietty omaisuus siirtyy avokille? Vai olisko ne harakkana paikalla kynsimässä kaikki itselleen?
Eli minähän olen ollut aikaisemmin melkoinen vastaranankiiski häistä/naimisiinmenosta, mutta nyt hieman ehkä käytännönasiatkin alkaa mietityttämään näin vanhemmiten. Onneksi Dave on kumpaisenkin nimissä tällähetkellä.

Ja kun meillä ne "häät" ei tässäkään tapauksessa tulisi olemaan kuin nimet paperille ja ehkä tunnelmoida sitten hyvän ruoan ja juoman seurassa kahdestaan :)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:22  
+
0

jannie kirjoitti:

No mitä!
Eikö kukaan mene enää naimisiin?!



Me ollaan yritetty viimeset pari vuotta, mut ku ei olla saatu aikaseks ! :nauru:

Meillä ois päivä kyllä tiedossa milloin haluttaisiin naimisiin, kun se on meidän viisivuotispäivä ja lukuna kiva, ainoa vika siinä vain on, että se keskellä talvea ja keskiviikkona ! :ttou: Vaihtoehtona taitaa ollakin se, että mennään hissukseen naimisiin talvella ja pidetään kesällä jonkin sortin kekkerit, mikäli vain rahatilanne sallii.

Oon äärimmäisen huono järjestemään juhlia, lisäksi mulla ei oo oikein ketään niin läheistä ystävää, jota voisin kaasoksi pyytää. :eitietoo: Mut toisaalta ei me nyt missään älyttömissä mittakaavoissa olla kinkereitä pitämässä. Mulle tärkeintä ois että vieraat viihtyis ja ruoka ois hyvää ja tunnelma letkeä. :aurinko:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:27  
+
0
Mä taas olen ottanut kummatkin koirat omiin nimiini. Vaikka en usko, että koskaan erotaan, niin jumankauta mun koirat on mun. Mies hankkikoot sitten omia jos haluaa.

Niin paljon olen nähnyt näitä tapauksia että otetaan koira kummankin nimiin, tulee ero ja sitten aletaan pallottelemaan koiria tai/ja riitelemään niistä tai pahimmassa tapauksessa käyttäään niitä aseina toista vastaan. Mun mielestä paljon selkeämpää näin.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: HääT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:30  
+
0
ellikeksi, jep.
Luin kauan aikaa sitten jutun, jossa avopariskunta oli asunut saman katon alla jo 4-6v (en muista tarkalleen) ja seurustellut sitä ennen varmaan vuoden verran. Mies kuoli yllättäen, miehen äiti ei tykännyt poikansa naisesta, joten jätti sitten kutsumatta hautajaisiin. Ja tätä perusteltiin sitten niin, etteivät he olleet naimisissa, joten häntä ei tarvitse muistaa mitenkään, ei kutsua hautajaisiin yms. Aivan uskomatonta. :suru:

Vaikka naimisiin menemisessä on jotain etuuksia, en tiedä siltikään haluaisinko ikinä. Eihän mitään prinsessa häitä ole pakko pitää, tai minkäänlaisia muunkaanlaisia häitä, voisihan sitä maistraatissakin vaan käydä. Mutta plääh.. Mielummin ehkä menisin vaan "ikikihloihin" :peukku:

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 22:15)