Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:34

Häät

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 17

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HääT - Sunnuntaina, 29.07.2012 klo 08:28  
+
0
^woot! Onneksi olkoon :)

_EverlastingLove_

_EverlastingLove_
Viestimäärä: 66

VS: HääT - Perjantaina, 10.08.2012 klo 22:27  
+
0
Me juhlimme häitä ensi kesänä eli 2013. Hääkortteja olen alkanut suunnittelemaan, mutta muu on vielä auki. Onneksi on aikaa. :)
Mindy punaisen irlanninsetterin ja musta ruskein merkein olevan saksanpaimenkoira mix narttu synt: 22.04.2008

Xeroge's Olivia (Donna) musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira narttu synt: 08.06.2009
(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.08.2012 klo 22:28)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Torstaina, 06.09.2012 klo 21:57  
+
0
Päivä on päätetty, jee! :nauru:
Kaikki muu onkin sitten vielä vähän auki... pääsin just lempihommaani, siis ihan oikeastikin tykkään, tekemään excel-taulukkoa vieraista ja budjetista ja hääpaikkavaihtoehdoista jne jne jne.

Saas nähdä, meneekö 100 vierasta rikki. Unbelievable. Ja mä kun luulin, että meillä ei oikeastaan ole paljoa lähipiiriä... :eek: Ja tosta puuttuu vielä työkaverit kokonaan.

Huhhuh.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Tiistaina, 02.07.2013 klo 20:39  
+
0
Häitä olisi näillä näkymin tarkoitus viettää ensi kesänä eli 2014. Osin ihan käytännön syistä ja osin siksi, että halutaan olla yhdessä for ever and ever.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Tiistaina, 02.07.2013 klo 21:36  
+
0
^Onnea ja tsemppiä järjestelyihin :aurinko:

Meillä h-hetki lähestyy kovaa vauhtia, alle 3kk jäljellä. Suuret linjat on selvillä ja isoimmat hankinnat tehty, mutta ne detailit ne detailit... ja kutsut pitäis väsätä & lähettää. Mä en enää oikeastaan yhtään ihmettele sitä, että jotkut kiireisemmät käyttävät juhlasuunnittelijoiden palveluita.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HääT - Tiistaina, 02.07.2013 klo 23:08  
+
0
Onnea häiden johdosta molemmille! :aurinko:

Mieki niin haluaisin jo viettää häät! Olen jo suunnitellut pitopalvelua myöten aika paljon, vielä vain kihlausta vailla. Kuitenkin haluan olla kihloissa ainakin 2v, jotta voi suunnitella 'rauhassa' ja pitäähän nyt kihloista nauttia!

Avon sisko menee naimisiin ensi kesänä ja ei ole suunnitellut MITÄÄN! :eek: Mie en kyllä kestäis sitä rumbaa mikä hänelläkin odottaa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: HääT - Tiistaina, 02.07.2013 klo 23:16  
+
0
Hehe, me päätettiin aikoinaan naimisiin menosta kahta ja puolta kuukautta ennen hoohetkeä. Hyvinkin tyypillistä meidän toimintaa :nauru: Ja ihan näppärät 80 ihmisen häät saatiin aikaiseksi. Mää ahistuisin ihmisenä täysin jos mun pitäis vatvoa suunnitelmia kauan.
Shibatrio <3

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: HääT - Tiistaina, 02.07.2013 klo 23:29  
+
0
^Hyvin oletta saanu häät kyllä järkättyä! :nauru:
Mie en taas kestäis sitä stressiä mikä tulee siitä että pari kuukautta aikaa häihin. Mie suunnittelen hiljalleen asiat ja en ota suurta kasaa asioita hoidettavaksi kerralla. :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 08:25  
+
0
Periaatteessa häiden järjestäminen onnistuu kyllä lyhyelläkin aikataululla, jos ei tahdo just sitä mekkoa ja kirkkoa ja hääpaikkaa ja kakkua ja kampaajaa ja ja ja sitä kaikkea muuta minkä kaikki muutkin sen viikonlopun morsiamet tahtoo.
Meillä esim. meinas mennä pitopalvelu vaihtoon, mutta nyt kun kesäkuussa lähettelin tarjouspyyntöjä syyskuussa oleviin häihin, niin kaikilla kolmella ehdokkaalla ko. vkl oli jo varattu. Meille tulee siis safkat juhlapaikan pitopalvelusta, ruuassa ei sinäänsä ole mitään vikaa mutta kun käytiin siellä äitienpäivälounaalla, ois ruoka ehkä saanut olla enemmän maustettua. Toivottavasti tekevät hääsafkat vähän eri mentaliteetilla ja myös maustavat enemmän, onhan kuitenkin alle 100 hengen häät jo kooltaan ja luonteeltaankin ihan erilainen tapahtuma kuin neljän kattauksen äitienpäivälounas.

Muuten on siis mun puku (& yhdet kengät... :nauru:) hankittu, juhlapaikka & maistraattiaika varattu (vihkimistä muistuttavan juhlapaikalla tapahtuvan setin puhuja on vielä vahvistamatta), kampaaja & valokuvaus varattu, sormus valittu ja pitäis vain käydä hakemassa, häämatka varattu.. kukat tulee myös juhlapaikalta. Avokki menee tässä lähiviikkoina tekemään vikat sovitukset vuokrapukua varten. Hääyö vietetään mun vanhassa työpaikassa (how romantic...) joka sijaitsee logistisesti loistavassa paikassa ottaen huomioon sen, että me tosiaan lähdetään häämatkalle heti häiden jälkeisenä päivänä (how romantic!). Bussikuljetuksista on pyydetty tarjoukset, ja avokki vahvistaa tilauksen joko huomenna tai perjantaina kun tarjoustenjättöaika umpeutuu.

Vielä tarttis järkätä mulle meikki jostain, tosiaan lähettää ne kutsut ja loppuhommat onkin erinäisten tilpehöörien & nyanssien hankkimista ja hiomista. Niin, ja tanssikurssille pitäis osallistua, koska me jopa tanssitaan häävalssi :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 12:02  
+
0
Hoohetki lähestyy, 20.7. ois häät. Pienet, 30 hengen juhlat vaan lähisuvun kesken. Seuraavalla viikolla kutsutaan sitte kavereita mökille grillaamaan.
En oo tähän saakka osannu hermoilla yhtään. Häät on ravintolassa, eli ravintola hoitaa kaiken (koristelun, kattauksen, ruuat ja juomat). Hääpuku on tommonen yksinkertainen 100 euron puku ja miehellä oli puku valmiina jo ennestään.
Ainoa, mikä pitää vielä hoitaa, on avioehdon laatiminen, ja hääpäivänä hääkimpun hakeminen ja hääkampauksen laitto kampaajalla.

Tuntuu vähän siltä, että jotain on unohtunu. Mulla ei oo kaasoa, eikä miehellä bestmania. Oon hoitanu kaikki ihan itse. Koristelut, aikataulujen varaamiset...KAIKKI. Mies ei oo töiltään ehtinyt tehdä mitään.
Eli jos joku menee pieleen, se menee vaan mun piikkiin :eek:
Bolognesenarttu 7/2012

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 12:56  
+
0
Meillä on häät syyskuussa ja ihan on homma vielä levällään. Kutsut kai pitäisi laittaa menemään, mutta jos muutoinkaan ei ole kovin virallista, niin ei kai se niiden kutsujen lähteemäisen suhteenkaan ole kovin tarkkaa. Meille tulee vähän erilaiset häät: ohjelmassa on mm. savusaunassa kylpemistä ja koskenlaskua. Ei olla ihan pönöttävää tyyppiä :)
Mukana menossa snu Napo

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 13:05  
+
0

jannie kirjoitti:

Periaatteessa häiden järjestäminen onnistuu kyllä lyhyelläkin aikataululla, jos ei tahdo just sitä mekkoa ja kirkkoa ja hääpaikkaa ja kakkua ja kampaajaa ja ja ja sitä kaikkea muuta minkä kaikki muutkin sen viikonlopun morsiamet tahtoo.



Mut jos saikin kaiken mitä tahtoo ja just niinkun pitääkin :wink:

Nojoo, mä tuskin olin nykymittapuulla "perusmorsian". Päällä äidin vanha puku (mun sisko on myös mennyt siinä naimisiin ja kolmannenkin on pakko :nauru: jos naimisiin joskus menee ja puku vain menee päälle), ruoat ja kakut tehtiin itse, hääpaikkana miehen papan maalaistalon pihapiiri pohjanmaalla, kampauksen ja meikin teki mun kampaaja-ystävä, valokuvat otti myös ammattilaiskuvaaja-ystävä, maistraatin setä vihki paikanpäällä ja kukat ja koristukset kerättiin pellosta ja tienvarsilta. Hääyökin nukuttiin papan talon ruusukammarissa ja musiikista vastasi ystävät niin live-, kuin dj-puolestakin. Rahaa häihin meni arviolta ~ 2 000e, joista suurimmat kulut ruokaan, ulkotelttoihin ja maistraatin setään, ainiin kai se sormuskin jotain maksoi :nauru:
Shibatrio <3

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 14:06  
+
0
Täälläkin kai yksi "epämorsian" :nauru: Meilläkin rahaa meni about 2000 euroa, hääpäivä lyötiin lukkoon noin 6kk etukäteen.

Mä ostin kans satasen mekon, ei kovin perinteinen häämekko, mutta sentään valkoinen. Korut Glitteristä, sormuksen kävin yksin ostamassa "hei haluisin vihkisormuksen, otan ton kiitos"-tyylillä, hiukset ja meikin tein itse hääpäivänä, kaveribileisiin yksi alalla oleva kaveri laittoi häälahjana naaman ja tukan mulle. Valokuvia ottivat perheenjäsenet meidän järkkärillä. Kaveribileissä meillä oli livemusiikkia for free kun on musiikinharrastajia porukoissa. Ruuat kaverikemuihin teki mun ystävä.

Hääkimppua en edes ajatellut ennen kuin äitini tajusi ettei mulla ole sellaista ja pari päivää ennen häitä käytiin kukkakaupassa semmoinen tilaamassa. Mä en tiedä kukkasista mitään ja annoin floristille vapaat kädet, ainoa kriteeri oli ettei saa olla punaisia ruusuja koska blaah. Ihan kiva kimppu se oli, joka paikassa se tosin oli vaan tiellä enkä osannut olla sen kanssa :nauru:

Mitään hääleikkeijä tai muita meillä ei ollut, koska me inhotaan niitä. Häämatkalle ei lähdetty koska ei ollut rahaa, hääyö(t) nukuttiin omassa kodissa ja meillä oli myös aika paljon porukkaa nurkissa nukkumassa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.07.2013 klo 14:19)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 14:23  
+
0
Tuolla toisessa ketjussa oli puhetta lasten kutsumisesta häihin. Meillä menee kaverit loppukesästä naimisiin ja heidän kutsussaan oli pyyntö jättää perheen pienimmät kotiin, sillä hääparii toivoo voivansa juhlia vieraittensa kanssa myöhään yöhön. Kyllä mun mielestä ihan hyvin voi toivoa, että lapset jätetään kotiin, jos hääpari haluaa järjestää ns. aikuisten juhlat.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 14:58  
+
0
http://www.hs.fi/blogi/myotajavastoinkaymisissa/N%C3%A4in+j%C3%A4rjest%C3%A4t+lapsettomat+h%C3%A4%C3%A4t/a1305693812862

Meillä on itsellä lapsia, joten pakko kai lapset on hyväksyä juhlakansan joukkoon :) Kahdella vieraalla ei ole lapsia ja varmaankaan kaikki eivät halua ottaa omiaan mukaan, mutta mahdollisuus on tietysti kaikille ottaa lapset mukaan. Samoin majoitus on sellaisissa tiloissa, että koirien mukaan ottaminen onnistuu myös. Kiva olisikin, jos joku ottaisi koiran tai koiria mukaan, niin olisi lapsille siitä vähän extra-ohjelmaa.
Mukana menossa snu Napo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 15:21  
+
0
Mä en itse mielelläni ottaisi lapsia häihini. Aivan pienet ja vähän isommat menisivät, mutta sellaiset juoksentelevat ja kuudessa sekunnissa kaikkeen leipiintyvät leikki-ikäiset on aika no-no. Mun häissä tulee todennäköisesti olemaan hiljaista tasan sen vihkimistilanteen verran, ja mä en silloin halua että joku huutaa/itkee/potkii penkkiä tai valittaa. Mä en myöskään haluaisi ihan hirveästi vaivata päätäni sillä mitä ne muiden mukulat siellä voivat syödä ja mitä eivät. Plus että eivät pienet yleensä häissä itsekään viihdy.
Rise to reset the world.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 15:44  
+
0
Mä olin ihan samaa mieltä siihen asti, kunnes meille tuli omia lapsia. Edelleen olisin sitä mieltä, jos kehtaisin, mutta ei kai niitä omia lapisa voi jättää häistä pois. Niinpä meille tulee sitten sellaiset lasten ehdoilla häät: lyhyt vihkiminen (muutoinkin jee), seisova pöytä (syököön kukin mitä tykkää) ja paljon toimintaa, josta niin aikuiset kuin lapsetkin voivat nauttia. Yöksi on sitten majoitus kaikilla bilepaikan tuntumassa, jotta lapset voi laittaa nukkumaan ja välillä käydä niitä katsomassa. Mitään hajua mulla ei ole, mihin kolttuun sonnustaudun, tuleeko meille sormuksia vai ei tai oikein mistään muustakaan. Ihan kauheaa stressiä en ajatellut näistä häistä ottaa. Pääasia, että on kivaa ja mukava tunnelma. Ja sehän järjestyy juhlavieraiden avulla.
Mukana menossa snu Napo

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 21:27  
+
0

NiiNu kirjoitti:

Tuolla toisessa ketjussa oli puhetta lasten kutsumisesta häihin. Meillä menee kaverit loppukesästä naimisiin ja heidän kutsussaan oli pyyntö jättää perheen pienimmät kotiin, sillä hääparii toivoo voivansa juhlia vieraittensa kanssa myöhään yöhön. Kyllä mun mielestä ihan hyvin voi toivoa, että lapset jätetään kotiin, jos hääpari haluaa järjestää ns. aikuisten juhlat.



Minä en itse ymmärrä näitä lasten poisjättämisiä, jos kyse on kuitenkin ns. "tavallisista häistä" mitkä alkavat päiväaikaan, eikä mistään spesiaalimmista yöhäistä tms. Emme olleet itse lapsellisia ( :nauru: ) vielä häidemme aikaan, mutta ei olisi tullut mieleenkään kieltää lapsia tulemasta häihimme, vaikka niissäkin kyllä juhlittiin myöhään yöhön saakka ja alkoholia oli myös kuvioissa. Kuitenkin alkuhäät ovat sitä normaalia, syöminkiä, kahvittelua, puheita, laulua jne, missä myös ne lapset voivat olla mukana. Perheelliset lähtevät yleensä sitten pois ennen enempiä illanviettoja. Meidän häissä olikin monta lasta, pienimmät alle puolivuotiaita, isoimmat yläasteikäisiä. Moni lapsellinen ei yksinkertaisesti pysty tulemaan häihin, jos lasten tulo kielletään.

Meillä on itsellä tuttavan häät nyt parin viikon päästä ja koko häät jäisivät meiltä valitettavasti väliin, jos tuota perheen pienintä ei mukaan saisi ottaa. Tokihan me emme voi sitten jäädä illanviettoon, mutta emme sinne voisi jäädä silti vaikka saisimme pienen päiväsellä johonkin hoitoon. Vauva mukanamme voimme kuitenkin olla häissä pitempään, kuin ilman.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 22:20  
+
0

ooa kirjoitti:

Mut jos saikin kaiken mitä tahtoo ja just niinkun pitääkin :wink:


Hahaa, pointti olikin siinä, ettei sitte parane tahtoa sitä mitä kaikki muutkin tahtoo :nauru:

nimim. menen naimisiin eläintarhassa
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: HääT - Keskiviikkona, 03.07.2013 klo 22:34  
+
0
Me mentiin sillon aikanaan kihloihin kesäkuussa ja päätettiin tuolloin, että häät pidetään syyskuussa. Ainut ehdoton just tuo -asia oli pappi :nauru: Haluttiin se, koska hän toimi mun kaste ja rippipappina ja se oli myös meiän perhetuttu ja semmonen tosi rento ja mukava ihminen työssään kuin myös vapaa-ajalla.
Kutsut väsäsin itse, ruuat teki anoppi ja äiti, kummitäti toi bändinsä soittamaan tanssimusiikkia, hiukset kävin kampaajalla laittamassa mut meikin väsäsin itte. Hääpuvuksi halusin joko valkoisen tai punaisen mekon ja löysinkin sitten valkoisen hääpuvun mikä maksoi 40€ kaikkine alennuksien jälkeen :peukku:
Pöytäkoristeet ja juhlapaikkakoristeet väsättiin myös itse kaason, anopin ja apen avulla vain hääkimppu ja heittokimppu sitten tilattiin kukkakaupasta. "Teemana" meillä oli syksy ja ruska ja se näkyi siis koristelussa, kutsuissa, paikkakorteissa ym.
Hääleikkeinä oli minä vai hän sekä tietokisa hääparista, muuna ohjelmana sitten hääkimpun ja vieheen heitto, tanssimusiikkia ja sit vieraat kirjotti kahteen tyynyliinaan toivotuksia tai mitä sitten halusivatkaan.
Meillä myös häihin osallistui paljon lapsia, joten heille oli ilmapallojuoksua ja muita lastenleikkejä.
Vieraita oli 31 aikuista ja 11 lasta, kaikki kutsutut ei tulleet ja kavereiden kanssa jatkettiin juhlia illalla hieman eri paikassa.

Meillä ei häiden aikaan ollu lapsia, eikä kyllä ollut kavereillakaan eikä ole kellään kavereista vieläkään lapsia, mutta en itse kehtaisi kieltää ottamasta lapsia mukaan häihin jos kyse on päivähäistä, ilta/yöhäät on asia erikseen.
Toki jokainen tyylillään, mutta minusta se on jonkinasteinen loukkaus jos koko perhettä ei kutsuta enkä itse varmaankaan osallistuisi häihin jos lapsetkaan ei olisi tervetulleita.

Samaten se avopuolison kutsumatta jättäminen on niin karkea etikettivirhe, että jäisi itseltä väliin siinäki tapauksessa häät. Itse osoitin omat kutsuni myös avecille, jos tiesin kaverilla olevan vakituisen/pitkäaikaisen kumppanin asuivatpa he yhdessä tai eivät. Jos tällaisen puolison jättää kutsumatta, vaikka siksi kun ei häntä tunne, niin eikö se myös viestitä samalla että en halua tutustua jatkossakaan?
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545790
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 10:00)