Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 20.11.2010 klo 11:59

Huonot kokemukset koirista

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 10:55  
+
0
Oon tässä pohtinut, että miksi ihmeessä mulla on jotenkin negatiivinen käsitys sakuista. En yhtään varsinaisesti negatiivista kohtaamista muista, mutta jostakin sen ennakkoluulon täytyy kummuta :eitietoo: Rotikoista mulla on vain positiivisia kokemuksia. Mutta rotikka-sakumix on käyttäytynyt uhkaavasti minua kohtaan.

Muita itseeni kohdistuneista huonoja kokemuksia on harmaa norjanhirvikoirasta, sekarotuisesta (ajokoira-suomenpystykorvamix) ja yorkshirenterrieristä. Koiraan kohdistuneita huonoja kokemuksia on suomenpystykorvasta, welsh corgista, ranskanbulldogista ja vinttikoirasta (olisiko ollut whippet :mietiskel:). Mutta eipä mitään traumoja tiettyä rotua kohtaan ei ole jäänyt, mutta näihin tiettyihin yksilöihin suhtaudun kyllä varauksella.

April

April
Viestimäärä: 201

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 11:18  
+
0
Kyllä valitettevasti epämiellyttäviä, vihaisesti käyttäytyviä rotikoita on sattunut eniten eteen. Viimeksi pelkäsin itseni ja koirani puolesta kun nainen ei meinannut saada pidettyä omaa rotikka urostaan, joka kuola valuaen, silmät kiiluen räyhäten olisi mieluusti tullut suoraan päälle. Nainen kaatui tienpientareelle, onneksi sai kuitenkin jotenkin pidettyä.. En voinut mitään, mutta tuli mieleen että miksi pitää hankkia sellainen koira jolle ei pärjätä/haluta kouluttaa/tai jotain muuta. Vaikka tiedän kyllä että aina kaikki ei ole niin yksinkertaista. Kiva tilanne tuo ei kyllä ollut.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 15:46  
+
0
Mulle on kahden eri koiran kanssa säikäyttänyt - yllätys - nöffi. Nehän ovat sellaisia leppoisia kavereita enkä vieläkään osaa oikein ajatella niitä kovin aggressiivina. Sydän on silti hypännyt kurkkuun ja melkein saanut kohtauksen kun ohittaessa yhtäkkiä hiljainen ja rauhallinen nöffi tempaisee takajaloilleen, haukkuu voimakasäänistä matalaa haukkuaan ja kiskoo hihnasta samalla kun epätoivoinen isäntä pitelee kaksin käsin kiinni. Nöffi kahdella jalalla on oikeasti kuin joku karhu. :nauru: Jopa mun mudi on säpsähtänyt tätä äkkinäistä ylläriä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 20:40  
+
0

Notte kirjoitti:

Nöffi kahdella jalalla on oikeasti kuin joku karhu. :nauru: Jopa mun mudi on säpsähtänyt tätä äkkinäistä ylläriä.


Kyllä niistä kieltämättä vähintään karhunpoikanen tulee mieleen ihan jo neljällä jalalla:


Sori, ot. Pakko oli.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 21:09  
+
0
^ Hui. :eek: On se vain iso ! Minkärotuinen koira tuo toinen on, jokin hirvikoira kenties.. ?

muoks. Luin allekirjoituksen, kokoero silti jo noilla aivan valtava !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.01.2011 klo 21:09)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 21:24  
+
0

Notte kirjoitti:

Luin allekirjoituksen, kokoero silti jo noilla aivan valtava !


Ronjassa tosiaan suomenpystykorvaa ja jotain. Sellainen alle 50-senttinen eli ei mikään valtava.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Torstaina, 27.01.2011 klo 00:31  
+
0
Kiusataan nyt vielä yhdellä OT-kuvalla, tässä meidän Hugo 3,5kg ja edellisessä kuvassa nöffin kanssa poseeraava Ronja.



Pitäis vaan järjestää toi nöffi samaan kuvaan Hugon kanssa :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

jondu

jondu
Viestimäärä: 2

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Perjantaina, 06.05.2011 klo 18:59  
+
0
Kaverillani oli saksanpaimenkoira, joka oli muistaakseni pentuna jäänyt oven väliin, jonka takia sitä ei saanut halata. No, yksi päivä syöksyin kai ajattelemattomuuttani halaamaan tätä koiraa ja se kävi päälleni ja puri naamani verille. Tästä on siis monta vuotta ja olin tuolloin noin 3-6 vuotias. En kuitenkaan koe tätä millään tavalla huonoksi kokemukseksi vaan jollain tavalla opettavaiseksi, ettei vika ole aina koirassa.
acku Absolutplatinom "Anton"

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Perjantaina, 06.05.2011 klo 20:17  
+
0
Meillä tulee näitä vastaan joka ikinen lenkki. Jos voi laskea räyhäävät koirat, jotka taluttaja päästää melkein iholle.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Perjantaina, 06.05.2011 klo 20:34  
+
0
Mulle on sattunut yksi kammottava tilanne suursnautseri uroksen kanssa. Mentiin yhden toisen henkilön kanssa paikkaan missä kyseinen koira oli. Emäntä oli kotona ja koira vapaana pihassa. Tämä toinen henkilö jonka kanssa mentiin sinne oli koiralle tuttu.
Koira tuli häntä heiluen ystävällisesti luokseni ja hyppäsi minua vasten. En ole kovin pitkä ja päämme koiran kanssa olivat samalla tasolla,koiran käpälät olkapäilläni. Yhtääkkiä koira jäykistyi siinä ja kurkusta alkoi kuulua kumeaa murinaa.
En uskaltanut katsoa koiraa silmiin enkä arvannut alkaa sitä komentamaan saatikka työntämään sitä pois. Seisoin vain paikallani ja yritin katsoa muualle. Tunsin,että tilanne oli räjähdysaltis.
Kurkkuni oli ihan koiran ulottuvilla.

Onneksi tämä toinen henkilö huomasi ja tajusi tilanteen. Hän sai koiran huomion muualle ja koira siirtyi pois. Emäntä ei nähnyt koko tilannetta. Se oli aikamoinen kokemus ja täytyy sanoa,että se oli ainoa kerta kun olen koiraa pelännyt.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Lauantaina, 07.05.2011 klo 21:56  
+
0
Mä en itse pelkää minkään rotuisia koiria. Huonoja kokemuksia on kääpiökoirista, jotka eivät yleensä osaa käyttäytyä. Siis niitä ei ole koulutettu.
Ilolla katselen sellaista joka käyttäytyy hyvin, esim meidän kaverin kaverilla on chihuahua-uros (ehkä 2v), enkä ole koskaan kuullut sen haukkuvan. Olin aivan ihmeissäni kun se reippaasti tepastelee mun koirien luo ja nuuskii mutta ei äännähdäkään. Yleensä chihut on aika hirviöitä...

Sitten olen huomannut että useimmiten dalmatialaiset ja corgit rähisee... harvoin olen nähnyt kilttiä sellaista. Harmi, muuten ihan tykkään molemmista, erityisesti corgit on tosi suloisia.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 23:42  
+
0
^Minä en ole tavannut ainuttakaan vihaista corgia tai dalmista. Mutta näin ne kokemukset ja käsitykset eroaa.

Ei minullakaan ole varsinaisia huonoja kokemuksia mistään erityisestä rodusta, mutta erilaista kunnioitusta ja arvostusta kyllä juuri esim. sakuja kohtaan kun näkee niitä vaikka työssään.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 08:14  
+
0
Mä olen tavannut yhden toisia koiria kohtaan agressiivisen dalmiksen, tosin sillä raukalla ei varmaan ollut kaikki muutenkaan ihan hyvin.. Remmirähjiä on sitten enempi noissa uroksissa, kyllä ne silti järjestäen kilttejä ja lupsakoita on, en tiedä johtuuko se yleinen remmirähinä noilla siitä järjettömästi innostuslatauksesta joka turhautumisen kautta sitten purkautuu remmihillumisena.

Oon nyt kevään aikana huomannut että täällä päin on pari pikku koiraa jotka ilmeisesti pelkäävät lapsia. Koira vaikuttaa ihan 'normaalilta' tullessaan vastaan omistajan kanssa, kävelee tien toista laitaa ja yleinsä vielä pitkässä hihnassa. Kuitenkin sitten ihan kohdalla 'hyökkää' hihnassa kohti ja aloittaa pirunmoisen räksytyksen. Ei tuo meidän kolmevuotias ole moksiskaan, mutta koiria pelkäävä lapsi vois säikähtää pahastikkin. Tyttö kun ei vastaantuleviin koiriin edes pahemmin huomiota kiinnitä, että jotenkin provosoisi niitä säikkymään. Voisi vähän keräillä sitä koiraa vierelle seuraamaan eikä antaa vapaasti juoksennella fleksissä jos tuommosia harrastaa. :roll:

I see spots.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 09:30  
+
0
Itselläni on huonoja kokemuksia saksanpaimenkoirista. Minua on niin moni saksanpaimenkoira purrut, että jotenkin koko rotua on oppinut karttamaan. Se ei toki tarkoita sitä, että kaikki saksanpaimentimet olisivat vihaisia tai muuten luonnevikaisia, mutta valitettavan usein asia on ainakin minun kohdallani osoittautunut juuri sellaiseksi.
Huonoja kokemuksia löytyy myös dobermannista. Ei luonteen puolesta vaan terveyden. Ystäväni harrastaa dobermanneja ja heiltä niitä on löytynyt varmaan parikymmentä vuotta. Järjestään kaikille koirille on iskenyt krooninen hepatiitti tai mahalaukun laajentuma. Viimeksi tämän vuoden puolella yksi koirista piti lopettaa mahalaukun laajentuman takia. Ylinopeutta päivystävälle eläinlääkärille ja ell pistikin samantien nukutusaineet suoneen - ei mitään tehtävissä.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 09:49  
+
0
Mäkin olen tavannut muutaman äksyn dalmiksen.

Huonoin kokemus on oman koirani päälle hyökänneestä naapurin landseer uroksesta.
Tipsuni joutui tuolloin lääkärihoitoon.

Saksanpaimenkoirat eivät myöskään miellytä mua ja yksi tälläinen on oman koiran päälle kans hyökänny.

Kaikki isot ja kovempipäiset rodut herättävät mussa tiettyä pelkoa, ei missään nimessä huonojen kokemusten takia vaan ehkä siksi että olen todella vähän ollut sellaisten kanssa tekemisissä ja itsellä ei riittäis auktoriteettiä niiden kouluttamiseen...

Yllättävän vähän mulla on huonoja kokemuksia koirista vaikka lähes koko elämäni olen koiran kanssa elänyt ja koirien kanssa touhunnut..
Huonot kokemukset koiramaailmasta liittyy yleensä ainoastaan niihin omistajiin ja ihmisiin siellä koiran hihnan päässä.

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 13:32  
+
0
Mua kiinnostaisi tietää, te, joilla on enemmän ja vähemmän huonoja kokemuksia koirista (tietty rotu esim), niin millaisissa tilanteissa nämä huonot kokemukset ovat tulleet? Esim. koirapuistoissa, lenkeillä, treeneissä, miten koira on päässyt puremaan omistajaa/toista koiraa?

Itselläni kun ei ole omien koirien kanssa huonoja kokemuksia, enkä tiedä yhtään tällaista rotua/ yksilöä mitä karttasin syystä tai toisesta, niin olisi kiinnostunut kuulemaan millaisissa tilanteissa näitä ikäviä välikohtauksia on yleensä sattunut ja onko syy ollut automaattisesti siinä toisessa osapuolessa ym.
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 14:00  
+
0
No tänään justiinsa kun pyöräilin kotiin niin sellainen aika iso koira,en tosiaan tiedä rotua varmaan sekarotuinen oli, niin hyppäs takajaloilleen ja louskutti 15cm päästä mun korvan juurella kun pyöräilin ohi.. Oli yhdellä naisella hihnassa kiinni mut vois vähän paremmin pitää kiinni tai sit vois kouluttaa koiransa. Mitäköhän ois tapahtunut jos ois esim päässyt irti. Ärsyttää tollaiset rakit.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Maanantaina, 09.05.2011 klo 14:03  
+
0
^on muuten mukava tilanne myös kun on koiran kanssa fillaroimassa :(
Ja yleensä se menee viel niin, että kun Dave on mulla jo valmiiksi jommalla kummalla sivulla, niin eikös nää pällit laita koiransa just sille samalle puolelle, eli mulla menee oma aika taas siinä siirtää koiraa toiselle puolelle fillaria... ja vähän ennakointia kiitos ja lyhyelle narulle!

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Sunnuntaina, 03.07.2011 klo 00:37  
+
0
MinttuMetsala, meillä huonot kokemukset ovat olleet varmaan pääasiassa koirapuistossa. Omistajat eivät kiellä koiriaan, lupailevat niiden olevan kilttejä. Tietoisesti myös tuodaan aggressiivisia koiria räyhäämään aidan toiselle puolelle. Kerran on irrallaan oleva koira hyökännyt meidän koiran kimppuun, sama koira myös hyökkäili ihmisten päälle.

Harmillisesti nyt jo viime kirjoituksesta tähän ketjuun on mielikuva muuttunut tiettyjä rotuja kohtaan. Olen pyrkinyt olemaan ennakkoluuloton, mutta valitettavasti turhan monta ärhäkkää rotikka-sekoitusta tullut vastaan.

Ja huoh, pienet koirat... Ne ovat jatkuvasti hyökkimässä.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: HUONOT KOKEMUKSET KOIRISTA - Sunnuntaina, 03.07.2011 klo 23:56  
+
0
Minulla ei ole kauheasti ennakkoluuloja isoja rotuja kohtaan, vaikka saksanpaimenkoira onkin minua purrut. Ja mikäs rotu minulta silti löytyy. :) Purrut koira oli siis eri kuin Ansa, ja tämä tapahtui reilu viisi vuotta sitten. Ehkä enemmän ärsyttää kuin pelottaa kaikki pienet koirat. Niillä tuntuu olevan ainakin se omistaja hyvin hallussaan..

Tietyt rodut, joihin vähän suhtautuu silleen voi ei, ovat kaikenlaiset mäyräkoirat, sekä basenjit ovat olleet aika ärhäköitä kaikki mitkä minä olen tavannut, plus vähän pelolla ajattelen kuitenkin rotikoiden ohitusta.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.07.2011 klo 23:57)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 11:30)