Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 20

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 03.01.2013 klo 15:50  
+
0
^ Tuo on niin totta. Oulun keskustassa on yksi roskis AINA täynnä. Siis sen päälle ja viereen maahan on jätetty niitä kakkapusseja, kun se on niin täyteen tungettu jo. Luulisi, että sitä tajuttaisiin tyhentää useammin!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 03.01.2013 klo 15:53  
+
0
Muoks. Olikin tullut kommentteja väliin, mutta siis Adurolle piti tämä sanoa:

Ai sata metriä kuljettamaan? Täällä joutuu joskus kilometrinkin. :nauru: Porukoilla ollessa koko lenkin, vaikka neljä kilsaa. Silti mä joka ikinen kerta kerään ne kakat, ellei koirat jonnekin ihan puskaan tee. Mut useimmiten eivät tee.
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.01.2013 klo 15:53)

I`cao

I`cao
Viestimäärä: 123

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 13:38  
+
0
Millaisia kakkapussi ratkaisuja teillä on? Nyt kun on tänne kaupunkiin muutettu niin oon ryhdistäynyt ja kerännyt jokaisen kikkareen. Ihan perus hedelmäpussit on mukana, onko sillä oikeasti väliä kerääkö läjät bio vai perus pussiin ? Täytyis keksiä joku näppärä tapa kuljettaa noita mukana, nyt ne on ollu sidottuna hihnaan. Taskuun ei viittis kun ei oikein mahdu montaa. Musti ja mirri myy niitä luun mallisia muovikoteloita, onko näppäriä?

Vielä ei ole keräämättömät läjät saamaan näkemään punaista mutta meidän kerrostalon piha on kirjaimellisesti kusessa. Kamalan näköistä, kuinka ihmiset kehtaa antaa koiransa pissata rapun vierustat ja lumipenkan reunat täyteen, mistään rapusta ei varmasti ole yli 20 metriä kadun varteen, aikuiset koirat varmasti jaksaa sen pidättää.
Pk.collie Viipo, s.17.4.2010

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:00  
+
0
Mä suosittelen (tyhjien :D ) kakkapussien kuljettamiseen Ebba + Albuksen kakkapussijemmoja. Klik. Meillä on noita pari ja ovat tosi käteviä. Paljon hienompiakin kuin ne luunmuotoiset muovikotelot. :ylpea:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:14  
+
0
Monissa kaupoissa (ainakin täällä meilläpäin) on vaihtoehtona hedelmäosastolla biohajoavat pussit. Itse olen sitä mieltä, että tottakai mieluusti niihin biohajoaviin kakat keräisi, muutoinhan jäävät sitten "loukkuun" sinne pussiin, eivätkä maadu kovinkaan helposti.
Itsellä kun on ollut hoidokki täällä, olen taitellut pusseja mukaan taskuun (huppari kun yleensä on vähintäänkin isotaskuinen minun lähtiessä ulos koiran kanssa) ja niitä mahtuu silloin paljon matkaan mukaan. :)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:31  
+
0
^ Toi on ihan hyvä pointti, mutta biohajoaviin muovipusseihin liittyy myös paljon ongelmia, mm. se, että kaatopaikalla (mihin noiden tienvarsiroskisten sisältö koirankakkoineen varmaan yleensä päätyy?) hajotessaan ne tuottavat metaania, kuten kaikki muukin biohajoava jäte tekee kaatopaikalle joutuessaan. Eli ei ole ihan niin yksinkertainen asia tämäkään. :/
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:36  
+
0
Mulla on pussit ihan vaan takintaskussa, kun en tykkää että hihnassa roikkuu mitään ylimäärästä härpäkettä. Se vaan on huonona puolena, ettei aina muista laittaa joka takin taskuun pusseja ja kesällä oli vähän ongelmallista muistaa ottaa pusseja mukaan, jos vaihto shortseja useemman kerran päivässä.
Kyllä täälläkin saa välillä useammankin kilometrin kanniskella käytettyjä pusseja mukana, reitistä riippuen toki. Se täyden pussin kuljettelu kuuluu samaan kategoriaan noitten pussijemmojen kanssa; ärsyttäviä härpäkkeitä mitkä on koko ajan tiellä :D Liikuttelen ja pläräilen hihnaa varmaan liikaa..
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:49  
+
0
^ Mulla taas on kaikki ulkoilutakkien ja -housujen taskut täynnä kakkapusseja. Aina pyykinpesun yhteydessä kun taskut tulee tyhjennettyä on normisaldo ~10 pussia (+kourallinen nameja)
Ylläpitäjä

Lydia

Lydia
Viestimäärä: 85

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 15:03  
+
0
Olin tulossa ehdottamaan myös noita kinokon mainitsemia Ebba & Albuksen jemmoja :hymy:. Meillä koira etsii kakkapaikan niin pitkältä pientareelta kun hihna vaan antaa myöden. Luultavasti menisi ihan ryteikköön jos olisi flexi käytössä. Muutenkin odottaa isot asiat juurikin tuonne "väljemmille seuduille", eli ei tee tuolle parin sadan metrin matkalle jalkakäytävän viereen, vaan vasta kun päästään lenkkipoluille. Siivoan kakat aina jos ne jää näkyvälle paikalle. Jos se vetää tuonne pusikkoon mikä on muutaman metrin selkeesti tiestä sivussa niin en lähde keräileen. Täällä Pirkkalassa on koirankakkaroskiksia melko hyvin, vähän riippuu mitä lenkkiä kulkee. Ymmärrän et isokokoisen koiran läjiä on ikävämpi pitkiä matkoja kuljetella. Mä solmin aina ensin pussin kiinni, ja sit uudella solmulla sen hihnaan kiinni niin roikkuu sit siinä jos roskista ei oo heti saatavilla.
Senna - jackrussell - 3/12

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 15:12  
+
0
Meidän edesmenneellä parsonilla oli sellainen super kevyt (olisiko ollut Hurtta?) talutin jossa oli kiinni sellainen kakkapussipussukka. Se ei mitenkään roikkunut siinä ärsyttävästi, vaan oli hihnassa pussukan "kyljestä" kiinni käsilenkin alapuolella.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 15:31  
+
0
Onpas hienoja noi jemmat. Pakko saada tuollainen pöllökuosinen. :love:

I`cao

I`cao
Viestimäärä: 123

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 16:06  
+
0
Kiitos paljon vastauksista, tuommoinen kakkapussi- jemmahan meidän on saatava ! :) Mua ei nappaa yhtään tunkea noita hedelmäpusseja takin taskuun, niitä ei ensinnäkään mahdu montaa ja ne tursuaa ulos kun yhden yrittää ottaa. Ymmärrän hyvin jos käyttää niitä pieniä ihan myytäviä kakkapusseja, mä koen ne liian pieniksi meille.
Pk.collie Viipo, s.17.4.2010

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 16:26  
+
0
Mua kyllä ihmetyttää välillä nää kakka kyttärit.
Tottakai koiran jätökset tulee kerätä jos vaikka kaupungilla tien reunaan tekee.

Mutta mulla sattu niin, että oltiin vähä syrjemmällä alueella lenkillä ja mun koira
meni tarpeensa tekemään tien vieressä olevaan metrin syvään ojaan joka oli metsän laidalla
ja en kyllä syvään ojaan kahlaa koiran jätteitä keräämään.

Paikalle sattui sitten vanhempi pariskunta ja sain kuulla, että olen kriminaali
pahimmasta päästä kun näin hirvittävän teon tein. Siinä vaiheessa alkoi jo
naurattamaan kun puheeksi tuli, että tästä tulisi poliisille ilmoittamaan kun
koirien kanssa tärvelen tällä tavalla kaupunkia.

En siedä sitä kun tälläset sankarit tuppautuu muiden asioihin puuttumaan.
Nuhteita sain myös siitä, että tupakoin koska siihen voi kuolla.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 20:52  
+
0
Mäkään en korjaa jostain ojasta kakkoja. Enkä edes tien reunasta, jos se on semmonen hillitön heinikko/pusikko jota ei selvästikään yhtään hoideta. Omat koirat lisäksi pyrkii aina mahdollisimman kauas tiestä eli on hyvinkin sen hihnan mitan pusikon puolella. Täällä päin ei onneksi ole mitään kakkakyttääjiä, ja 5 min kävelymatkan päässä on metsä jonne voi rauhassa viedä koirat tarpeilleen jos vaikka sattuis kakkapussit loppumaan.

Mulla on lenkkikäytössä Hurtan Lifeguard heijastinliivi, ja kakkapussijemma roikkuu mulla siinä liivissä yhdestä lenkistä. Kesällä varmaan siirrän jemman kiinni Kaeden valjaisiin, koska mäkään en voi sietää mitään hihnassa roikkuvia ylimääräisiä juttuja.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 21:12  
+
0

Kinoko kirjoitti:

Mä suosittelen (tyhjien :D ) kakkapussien kuljettamiseen Ebba + Albuksen kakkapussijemmoja. Klik. Meillä on noita pari ja ovat tosi käteviä. Paljon hienompiakin kuin ne luunmuotoiset muovikotelot. :ylpea:



Voi kakka. Ihania jemmoja JA pantoja! :eek:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.01.2013 klo 12:16  
+
0
Mä kesällä tunnollisesti keräsin kakat, mutta nyt talvella on tullut vähän lipsuttua jos koirat menee johonkin metriseen hankeen pykäämään torttujansa, ei sinne huvita mennä kahlaamaan.. Joskin nyt taas alkaa olla sen verran jäiset ja matalat noi kinokset, että taas pystyy keräämään. Mä koen itse huonoa omaatuntoa jos jätän keräämättä syystä tai toisesta. :D
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.01.2013 klo 13:13  
+
0

I`cao kirjoitti:

Vielä ei ole keräämättömät läjät saamaan näkemään punaista mutta meidän kerrostalon piha on kirjaimellisesti kusessa. Kamalan näköistä, kuinka ihmiset kehtaa antaa koiransa pissata rapun vierustat ja lumipenkan reunat täyteen, mistään rapusta ei varmasti ole yli 20 metriä kadun varteen, aikuiset koirat varmasti jaksaa sen pidättää.



Pakko kommentoida, ku mun siskon koira on ihan hassu. Se menee useimmiten pissalle heti, kun pääsee ovesta ulos ja ikää neidillä on tosiaan 1v 9kk. :nauru: Se on oikeesti ihan ku pikkupentu ja kyykistyy pissalle tosi nopeesti, vaikka edellisestä ulkoilusta ei ois paljonkaan aikaa. Toinen ääripää onkin sit Alissa, joka yönkin jälkeen välillä panttailee pissaansa pitkällekin, ku ei löydy sopivaa hajua, jonka päälle lorottaa...

Mäkin pidän pusseja vaan taskuissa, välillä unohtuu tarkistaa, et on pussi mukana, mut aika harvoin. Tollanen jemma oiskin hyvä, mut voi olla, et se häiritsis mua siinä hihnassa roikkuessaan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.01.2013 klo 20:52  
+
0
Päivällä sai taas nauraa kun teinipissispossu veti vaihteeks ri'paskatanssin pitemmän kaavan mukaan kun oli hankikantokin mukavasti innoittamassa:cool: Yleensä panttaus vaan ärsyttää mut tuossa oli jo selkeä päämäärä no ei voinut kuin partaansa nauraa (purskahtaminen ääneen tulkitaan junnun puolelta loukkaukseksi > se lopettaa kiekat samantien ja kierre jatkuu). Vanhempi koira harrastaa vaan täsmäiskuja ilman kummempia kierroksia.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 11.02.2013 klo 21:38  
+
0
Kysy mitä vain mistä vain-ketjusta kopioitua:

Onawe kirjoitti:

Miksi kanankakkaa laitetaan lannoitteeksi (joka mielestäni haisee paljon pidempään ja pahemmalle), mutta jos koira kakkii puskanjuureen sitä paheksutaan?


Tutuli kirjoitti:

^Koirankakassa on kaikennäkösiä bakteereja, joiden kertyminen maaperään on haitallista:

Koiran ja muiden eläinten ulosteet voivat levittää zoonooseja eli eläimistä ihmisiin tarttuvia tauteja. Pienet lapset käpälöivät koirankakkoja ja bakteereita joutuu suuhun. Myös kukkapenkistä tai kasvimaalta voi saada ulostebakteereita suuhunsa, jos siellä on käynyt joku eläin tai jos kompostimulta sisältää ulosteita.



Muoks. Tällänen innovaatio osu Googlessa silmiin. Vois tulla vähän pitkiä katseita, jos koira kulkis tollanen päällä. :nauru:



Onawe kirjoitti:

Tuntuu silti jotenkin luonnonvastaiselta, että ne vartavasten pitäisi kerätä, kun kyllähän jok'ikinen luonnonkin otus kakkii minne sattuu. Mutta jos kanankakassa on myös bakteereita, miksi sitä käytetään? Koiranpeetä saisi ihan ilmaiseksi ja sattumanvaraisesti oman puskan juureen, siitä pitäisi olla enemmänkin onnellinen kuin vihainen, että joku viitsii vartavasten lannoittaa juuri hänen puskaansa. :peukku:



Miana kirjoitti:

^ Mä muistelen, että tossa on joku sellanen juttu ettei lihaa syövien eläinten ulosteita sais käyttää lannoitteena (ainakaan syötävien kasvien lannoitteena).

Googlen antia:

Kotipuutarhuri.com

Suomi24:n puutarha-keskustelu



Onawe kirjoitti:

Meilläpäin ainakin koulun piha tuoksahti voimakkaasti kananpeelle aina tiettyyn aikaan vuodesta. Oli siis alakoulu, joten sielä sitten möngittiin. :P

Mutta siis miksi koirankakat sitten pitäisi kerätä, kun eihän kukaan syö pihaltaan (tai pihaa aitaavaa enemmänkin) puskaa? Ei niissä kesäisin mene kun kai viikko maksimissaan ja ne on poissa.



Miana kirjoitti:

^ Pienten lasten äitinä vastaan, ettei ne ole lasten kengän pohjissa (kun siellä nurtsin/ojan puolella on pakko kävellä). Koiranomistajana vastaan, ettei sisäloiset ja mahataudit jne leviä.



Onawe kirjoitti:

Mutta entä, jos ne ovat puskan juurella? Sinne tuskin kukaan katsoo ja lapsi tuskin mönkii puskassa? Sisäloiset on tosin eri asia sitten... :S



Miana kirjoitti:

Niinhän sitä vois äkkiseltään kuvitella..:roll::nauru: Ainakin meillä kersojen on pakko änkeä itsensä just niihin paikkoihin, mihin normaalilla aikuisen logiikalla ei tulis mieleenkään mennä.:ttou:



Onawe kirjoitti:

Nyt kun koiranpee aiheinen keskustelu kukoistaa, pakko kysyä, onko kellekkään koskaan huudettu/moitittu siitä, että olette laittaneet peepussin satunnaiseen roskikseen? Meilläpäin pitäisi melkein kantaa kotia, kun sieltä tulee heti huudot että mitä sä meidän roskikseen laitat p***aa?!?!? :jjei:



Tigru kirjoitti:

^Joka kerta huudetaan ja kun meillä ei ole roskiksia eikä sen paremmin huollettuja alueitakaan niin lähes aina jääkin sitten keräämättä (jos kakkaavat huolletulle alueelle niin sitten toki kerätään ja kannetaan kotiin). Tosin me nyt asutaankin ihan korvessa...

Manu 6/2008
Morris 3/2013

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 12.02.2013 klo 07:46  
+
0
Jos jokainen jättäisi keräämättä, niin huhheijjaa mitkä määrät sontaa olisi vähänkin tiheämmin asutuilla paikoilla! Sitten joskus kun minulla on oma piha, niin kyllä sieltäkin tulee kakat kerättyä. Noi vaikea kulkuiset paikat vaan on sellaisia, joista ei joskus tule kerättyä. Josko sitten keväällä ottaisi pienen lapion ja tekisi pienen kierroksen tossa lähistön nurmialueella.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545702
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 12:45)