Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 20

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 12.02.2013 klo 14:56  
+
0
Mä kerään kyllä ajoittain sitten muidenkin kuin omien koirian jätöksiä (eli pidän "paskapäiviä" jolloin nakkaan takin taskuun niin monta pussia kuin mahtuu ja kuskaan kaikki löytämäni kakat roskiin. Meillä tosiaan se ainoa roskis johon kakkaa voi tuoda on oma eli jos koirat käy lenkin alussa kakalla niin mä kannan sitä pussia mukanani sen 5-6 km / 1-2h. Meillä ei ole hoidettuja nurmikoita lenkkeilyreittien varressa ja koirat kakkaavat yleensä metsään tai hihnassa niin kauas kun se antaa myöten. Käytännössä pajurisukkoihin. Minä en sinne kipeän selän kanssa ala kiipeilemään / konttailemaan vain saadakseni kuskata paskaa kotiin. Hoidetulta alueelta / ihmisten pihojen läheltä / tieltä yms kakat kerätään samoin toki jos ollaan kaupungissa tms. Muistaakseni laissakin kehoitus on kerätä kakka hoidetulta alueelta. 100m pussin kuskaus olisi aika peace of cake tähän täällä vallitsevaan tilanteeseen nähden jossa roskiksia ei ole (ei myöskään niitä yleisiä ei kakkaa varten olevia roskiksia esim bussipysäkkien tai kauppojen yhteydessä)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 08:43  
+
0
Täällä Pirkanmaalla on jokavuotinen kakkakeskustelu päässyt taas myrkytysuhkailuihin ja muutamaan uhkauksen toteutukseenkin.

En sinänsä myrkkyjä pelkää kun kyttään aina mitä neiti lenkillä tekee, mutta jotenkin risoo taas niin paljon tässäkin asiassa tuo "muutama törttöilee, kaikki kärsii" -meininki. :pyssyt:
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

OskariCorgi

OskariCorgi
Viestimäärä: 42

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 08:54  
+
0
Nyt meidän pennun yhtäkkiä kiinnostuttua muiden kakoista lenkeillä, oon ihan oikeasti tajunnut miten paljon sitä kakkaa on ympäri kaupunkia. Esimerkiksi eräs puistoalue tässä lähellä on täynnä keräämätöntä kakkua, vaikka roskiksia on varmaan tuossa pienessä pusikossa kymmenisen kappaletta.

Mua ei sinänsä kiinnosta kerääkö porukka kakkoja vai ei, mutta toki se ärsyttää, että täytyy niitä keräämättömiä noukkia pennun suusta. Ja toiseksi juuri se, että pelkään koiranvihaajien vihan yltyvän entisestään :(

Millaiset ihmiset jättää jätökset keräämättä kaupunkialueelta? Ei mekään edesmenneen koiran kakkoja kerätty pienemmällä paikkakunnalla. Katsottiin vain, että kakka tulee sopivaan paikkaan eikä esim. jonkun talon pihatien eteen tms. Jos sattui edellä mainittu niin silloin toki kerättiin tai ainakin siirrettiin mitä ihmeellisimmin keinoin ellei pusseja ollut mukana.

Nykyään otan lenkille aina kaksi kakkapussia. Joskus enemmänkin. En kehtaisi jättää keräämättä. Harmittaa, että jos yksi jättää keräämättä niin kaikkia koiranomistajia ja koiria syytetään tästä :(

MUOKKAUS: Niin ja kauheaa, kun jätetään keräämättä koirapuistojen läheltä. Ettei vaan kohta aleta pohtia puiston lakkauttamista, kun valituksia tulee lähiympäristöön jätetyistä kakoista.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 08:57)

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 09:16  
+
0

Anathema kirjoitti:

Täällä Pirkanmaalla on jokavuotinen kakkakeskustelu päässyt taas myrkytysuhkailuihin ja muutamaan uhkauksen toteutukseenkin.

En sinänsä myrkkyjä pelkää kun kyttään aina mitä neiti lenkillä tekee, mutta jotenkin risoo taas niin paljon tässäkin asiassa tuo "muutama törttöilee, kaikki kärsii" -meininki.



Yksikään koira ei kuitenkaan ole törttöillyt, koira kun ei voi omia jätöksiään siivota. Siksi on käsittämätöntä, että nämä myrkkyjen kanssa riehuvat vatipäät kohdistavat vihansa / kostonsa koiriin!
Pirkanmaalla tilanne alkaa tosiaan olla aika uhkaava, sillä uhkaukaukset ovat alkaneet toteutua, ja koirian on surullista kyllä menehtynyt.

Facebookissa kiertää linkki adressiin jyrsijämyrkkyjen vapaan myynnin rajoittamiseksi, itse kävin allekirjoittamassa.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 09:29)

Rni

Rni
Viestimäärä: 183

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 09:29  
+
0
Itsekin Tampereella asustavana ei kyllä paljon naurata nuo uhkailupaperit, vaikkei niissä mitään perää olisikaan. Kyllä ihminen on sairas.

Minua pidetään ehkä vähän pimahtaneena lähitienoilla, mutta jos näen jonkun ihan räikeästi aikovan jättää ne koiransa kakat sinne tienpientareelle, menen perään ja sanon sinisilmäisen kohteliaasti, että "Sinulta taisi hei unohtua kakat tuonne." Ikään kuin koiran kakat voisi unohtaa tai pudottaa vahingossa kuin jonkin lapasen... :hymy: Tarjoan yleensä vielä kakkapussia lainaan edelleen näennäisen naiivisti "Kun sinulta on varmaan unohtunut kotiin, eihän niitä muuten kukaan tuonne jättäisi." Jokainen urpo on tähän mennessä kakkansa poiminut omaan tai lainapussiin ja vienyt roskikseen asti vaivaantuneena ja kiusaantuneena :nauru:
Keeshondtyttö "Luna"

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 09:48  
+
0

Rni kirjoitti:

jos näen jonkun ihan räikeästi aikovan jättää ne koiransa kakat sinne tienpientareelle, menen perään ja sanon sinisilmäisen kohteliaasti, että "Sinulta taisi hei unohtua kakat tuonne." Ikään kuin koiran kakat voisi unohtaa tai pudottaa vahingossa kuin jonkin lapasen... :hymy: Tarjoan yleensä vielä kakkapussia lainaan edelleen näennäisen naiivisti "Kun sinulta on varmaan unohtunut kotiin, eihän niitä muuten kukaan tuonne jättäisi." Jokainen urpo on tähän mennessä kakkansa poiminut omaan tai lainapussiin ja vienyt roskikseen asti vaivaantuneena ja kiusaantuneena :nauru:



Minussa on vähän samaa vikaa meidän naapureiden kanssa. Keski-ikäinen setä tykkää kakattaa koiransa meidän talon pihaan ja joka kerta, kun osun paikalle niin herra on oikein teatraalisesti manailemassa kuinka nyt ei ole kakkapussia mukana. Olen ottanut tavaksi ottaa ylimääräisen pussin ihan tätä kaveria varten mukaan. Huvittavaa seurata äijän reaktiota, kun sen pussin ojennan mairea hymy huulilla ja jään seuraamaan, että varmasti käy ne kikkareet poimimassa ja viemässä roskikseen. Jos en kyttää loppuun asti, niin tämä jättää sen pussin ulko-oven viereen.

Toinen naapuri on nuori poika, joka on mm. jättänyt puudelinsa kikkareet kerran hissiin. Viimeksi kesällä kyttäsin pojua todella pahasti, kun kakatti koiransa pihaan. Piinaavan tuijotuksen tajuttuaan tämä potki sandaalit jalassa kikkareet toiselle puolelle tietä. Olen kakka-kyttä.

Nelli onneksi on ollut ihan pienestä pitäen sellainen, että isommat tarpeet on tehtävä mahdollisimman syrjässä ja katseilta piilossa. Tavallisimmin jonkun metsäpläntin laitaan, ojan toisella puolella oleviin pusikoihin tai muualle syrjäiseen notkoon. Mutta toki köntsät kerään, jos niitä hoidetulle alueelle tai tienvarteen tulee.

Tamperelaisena alan olla aika raivoissani noista myrkyistä ja uhkauksista. Tänään viimeksi puhisin siipalle, että jos saan tietooni kuka niitä myrkkysyöttejä levittää, niin käyn tyhjentämässä kaikki Nellin kakkapussit tämän kaverin pihaan. Kypsää käytöstä allekirjoittaneelta :>.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 10:19  
+
0

NtiC kirjoitti:

Yksikään koira ei kuitenkaan ole törttöillyt, koira kun ei voi omia jätöksiään siivota. Siksi on käsittämätöntä, että nämä myrkkyjen kanssa riehuvat vatipäät kohdistavat vihansa / kostonsa koiriin!



No toki, sillähän sitä eniten omistajaa satuttaa kun tappaa koiran. Siinä vaiheessa kun tarttuu myrkkyyn niin se viha on mennyt yli kaikkien rajojen eikä sivulliset uhrit paina vaa'assa paljoa jos ollenkaan.

Esimerkillistä kyttäystoimintaa, Rni ja QuiQui! :nauru: Voisi itsekin ryhtyä tuumasta toimeen, sillä täällä Länsi-Tampereella on kakkakasojen määrästä päätellen paljon valistettavia omistajia.
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

triikki

triikki
Viestimäärä: 364

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 10:30  
+
0
Jotkut koiranomistajat eivät taida tajuta, että talvella pökäleet eivät maadu, vaan jäävät hankeen pakasteena odottamaan kevään aurinkoa ja lämpöä. Keväällä sitten tiellä kulkevat rämpivät väistellen kakka-lätäköitä jos voivat.

Meitä on moneen junaan... Meilläpäin on roska-astioita paljon ympäristössä, mutta kakkoja aina vain on kävelyteillä. Tätäkään keskustelua ei lue sellainen , jota tämä asia ei kiinnosta eli juuri ne jotka jättävät jätökset tielle.
Sheltit Foggy 2001-2015 ja Viksu 2003-2015,

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 11:26  
+
0
Suututtaa kyllä ne, jotka jättävät kakat keräämättä. Täälläpäin on todella paljon kasoja teiden varsilla ja jopa keskellä pyörätietä. Puhumattakaan niistä läjistä, jotka on jätetty kakkaroskiksen viereen. Minä kerään tunnollisesti Helmin pikkukikkareet, vaikka vieressä on ison koiran jättiläjä. Onneksi Helmi ei välitä muiden koirien jätöksistä, muuten en voisi päästää sitä ollenkaan tien reunaan haistelemaan.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 12:47  
+
0
Tunnustaudun niihin joilla se kakkapusii jää joskus (liian usein) kotiin. Syy ei ole siinä etten jotenkin haluaisi kerätä niitä, vaan ihan oikeasti unohdan sen joka ikinen kerta. Joskus laitan pussit jo valmiiksi taskuun ja kuitenkin yleensä muistan ne. Mutta viimeisimmän pussirullan kanssa kyllä menee hermot useammin kuin kerran koska n. puolet pusseista oli pohjattomia (siis pohja oli täysin avonainen niin että käden sai siitä läpi) tai täynnä reikiä. Niistä myös irtosi sellaista mustaa hiutuvaa taskunpohjalle. Joka kerta manasin pussit alimpaan helvettiin ja vannoin ostavani uusia mutta vieläkään niitä ei näy. Omaksi puolustuksekseni kyllä sanon että yleensä ne kakat tulevat metsään, eivät kerrostalojen pihoille.

Minulle saa kyllä ihan huoletta tulla manailemaan kakkapussittomuutta ja lainailemaan pusseja. Yritän kovasti parantaa tapani. :nolo: Ja vastineeksi kyllä sitten keräilen muidekin kakkoja jos vain ne pussit ovat itsellä mukana. Kyllä minua ainakin ihan oikeasti nolottaa jos koira kakkaakin just siihen kerrostalon pihan reunaan eikä ole mitään millä kerätä kakkaa pois.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 12:50)

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 12:56  
+
0
En tiedä olenko vaan alkanut kiinnittämään tarkemmin huomiota, vai onko oikeasti niin, että sitä paskaa on joka nurkassa ja tien pientareella, missä ikinä liikkuukin. Niin törkeän näköistä. Täälläkin päin on niitä epeleitä, jotka jättävät läjät keräämättä (tai edes potkaisematta syrjään) keskeltä kävelytietä, saati sitten niitä, jotka jättävät ne keräämättä myös jäältä. Me kun näin talvisin käydään tosi paljon jäällä lenkillä ja porukka jättää ne paskat keräämättä myös kävelypoluilta. Siinä ne iloisesti kellivät keskellä polkua.
Itse kerään jokaisen papanan, jonka omat koirat takapuolestaan päästävät, vaikka säälittävän pieniä ovatkin. Ja pussia kannan mukanani oli miten pitkä lenkki tahansa, jos roskista ei ole lähettyvillä.
Kyllä mä ymmärrän että jonkun jättikoiran tavaraa ei ole mukava kantaa pussissa kilometritolkulla, mutta vielä vähemmän mukavaa sitä on muiden joutua väistelemään keskellä kävlytietä.
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 13:24  
+
0

havannu kirjoitti:


Kyllä mä ymmärrän että jonkun jättikoiran tavaraa ei ole mukava kantaa pussissa kilometritolkulla, mutta vielä vähemmän mukavaa sitä on muiden joutua väistelemään keskellä kävlytietä.



Minä en ymmärrä. Ei sen jätöksen koko saa olla mikään peruste sille että haluaako tai viitsiikö tai tarvitseeko sitä kerätä. Tokihan pikkufifien omistajat jättävät monestikin kakan keräämättä koska "se on niin pieni ettei se ketään haittaa" mutta ei se kyllä mikään syy saisi olla.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 14:23  
+
0

Fay kirjoitti:

Ei sen jätöksen koko saa olla mikään peruste sille että haluaako tai viitsiikö tai tarvitseeko sitä kerätä. Tokihan pikkufifien omistajat jättävät monestikin kakan keräämättä koska "se on niin pieni ettei se ketään haittaa" mutta ei se kyllä mikään syy saisi olla.


No näinpä. Täällä meidän asuinympäristössä näkee tosi paljon nimenomaan pienten koirien paskaa, koska ilmeisesti ajatellaan juuri ettei niitä tarvitse noukkia kun ne ovat niin pieniä ja suloisia. Kun niitä pieniä ja suloisia on vieri vieressä ja yhtään valehtelematta usein myös keskellä jalkakäytäviä, niin kyllä se alkaa olla jo kyrsimään. Olisi varmaan huisin kivaa kun minäkin jättäisin nuo lehmänläjän kokoiset pikku pipanat tuonne pitkin teitä. Ne tosin sentään näkee helposti ja pystyy väistämään, mutta nuo pienet känkyrät liiskautuvat mukavasti mm. yleensä kasoja väistelevän koiran tassuihin. Eikä muuten haise yhtään sen paremmalle kuin isompikaan tuotos.

Jos oma koirani painuu pusikkoon, ojan toiselle puolelle tai muuhun sellaiseen paikkaan missä ihmiset eivät normaalisti kävele, jätän yleensä keräämättä. Jos se sen sijaan päästää pientareelle (puhumattakaan nyt niistä jalkakäytävistä) niin noukin ne kiltisti talteen. Sadatellen olen keräillyt myöskin siinä oman koirani kikaleen vieressä lötköttäviä pienempiä kakkoja samaan pussukkaan jos on mahtunut. Monesti tosin se omani tuotos on sen verran massiivinen, että pussin reunat paukkuu kun yrittää kääntää sitä ympäri.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 14:41  
+
0
Öhmn juu.. Tuossa viime viikolla oli meidän parkkialueen ohittavan kävelytien varteen joku vähintään keskikokoisen koiruuden omistaja/mikälie jättänyt tuotoksen oikein nätisti sellaisen yksittäisen lumikokkarepilarin päälle. Oikeasti tovin harkitsin jotta haen siihen ainakin haarukan..jopa veitsen sekä mukin. Siinäpä nätti kattaus:ttou:

Jossainhan oli paperinen coctailsuomenlippu tökätty johonkin jätökseen. No hillitsin itseni kuitenkin.

Mutta tämän "illallispöydän" välittömässä läheisyydessä kuitenkin oli roskis..v*ttuunnuksissani en kyllä sitä somistetta siitä hangelta korjannut, teinkö väärin:twisted: Melko usein vähintään potkin muiden tuotokset ojaan tms jos en samaan pussiin omien koirien tuotoksien kanssa saa ympättyä.

Minusta ei oikein kyllä ole sanomaan jos näen jonkun jättävän jätökset korjaamatta, mulkoilla kyllä osaan senkin edestä :hymy:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

havannu

havannu
Viestimäärä: 344

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 15:43  
+
0

Fay kirjoitti:


Kyllä mä ymmärrän että jonkun jättikoiran tavaraa ei ole mukava kantaa pussissa kilometritolkulla, mutta vielä vähemmän mukavaa sitä on muiden joutua väistelemään keskellä kävlytietä.

Minä en ymmärrä. Ei sen jätöksen koko saa olla mikään peruste sille että haluaako tai viitsiikö tai tarvitseeko sitä kerätä. Tokihan pikkufifien omistajat jättävät monestikin kakan keräämättä koska "se on niin pieni ettei se ketään haittaa" mutta ei se kyllä mikään syy saisi olla.



Siis ei, en tarkoittanut sitä siinä mielessä, että niitä jätöksiä ei tarvitsisi keräillä. Tietenkin tarvii sonnan koosta huolimatta. Mutta tarkoitin lähinnä sitä, että ei kilon painosta pussia varmaan mukava kilometri tolkulla ole kantaa, toisin kun tommosta höyhenen kevyttä.
Todellakin koirien tarpeet on kerättävä oli koko mikä tahansa.

Muoks/ Äh lainaukset
M2/antaa olla noin, en osaa :D
Havaneset
Minttu 11/07
Nella 09/09
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 15:44)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 16:48  
+
0
Fay suosittelen lämpimästi esim. Ebba + Albus -yrityksen kakkapussijemmaa (tai mikä tahansa muu vastaava systeemi, voi varmasti tehdä myös itse), jonka voi kiinnittää koiran remmiin, eivätkä kakkapussit näin ollen jää koskaan kotiin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 16:48)

Razak

Razak
Viestimäärä: 190

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 18:05  
+
0
Mä voin tunnustaa etten ole aina niitä kakkoja keräillyt. Mä en näe mitään järkeä siinä, että lähtisin hyppimään lumihankeen/pusikkoon. Tuo yleensä pyrkii tekemään niin syrjään kun mahdollista, mutta tien vierestä kerään kyllä. Ja sen kerran kun multa on se kakkapussi sattunut kotiin unohtumaan niin tottakai siellä on ollut joku kyttäämässä. Ja voin kertoa että tuon kokoisen koiran kakkoja ei ole mukava kantaa mukana. Koirankakkaroskikset on täynnä jotain ihan muuta. (Sen lisäksi että niitä on aivan liian vähän.) Ja ihmiset eivät ole tietenkään voineet laittaa omiin roskiksiinsa tarraa tmv. että kakat voisi sinne nakata.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 19:15  
+
0

Razak kirjoitti:

Mä voin tunnustaa etten ole aina niitä kakkoja keräillyt. Mä en näe mitään järkeä siinä, että lähtisin hyppimään lumihankeen/pusikkoon.


Niinpä ovat kaikki muutenkin tainneet sanoa, etteivät mistään hirveästä ryteiköstä lähde keräilemään. Vaikuttaa tosin olevan aika tulkinnanvaraista että mihin ne läjät on sopivaa jättää ja mihin ei. Täällä meilläpäin ainakin näyttää joidenkin koiranomistajien mielestä kaikki penkalla oleva lumi olevan yhtä kuin lumihanki, josta ei tarvitse noukkia. Kakka on viisi senttimetriä jalkakäytävältä pientareen puolella ja kymmenen senttimetriä korkeammalla, joten siihen voi jättää. Muutaman viikon päästä sitten kuunnellaan taas sitä räyhäämistä munapääkoiranomistajista, kun paskavelli läiskyy kävelyteillä.

Ja voin kertoa että tuon kokoisen koiran kakkoja ei ole mukava kantaa mukana. Koirankakkaroskikset on täynnä jotain ihan muuta. (Sen lisäksi että niitä on aivan liian vähän.) Ja ihmiset eivät ole tietenkään voineet laittaa omiin roskiksiinsa tarraa tmv. että kakat voisi sinne nakata.


Ei ole mukavaa, ei. Tehtävä se on silti. En ole nähnyt lähiympäristössämme ensimmäistäkään varsinaista kakkaroskista, joten olen pistänyt mieleeni muita yleisiä roskiksia joihin sitten reitin varrella pussukoita nakkailen. Ei niitäkään montaa ole, joten usein olen kantanut myös kotipihamme roskikseen.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 19:23  
+
0
Mä kerään lähes aina jos vain roskis on lähellä. Olen manannut ett täällä vois tosiaan noita roskiksia olla tiuhemmin. En valitettavasti jaksa kakkapussia kamalan kauaa kanniskella.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.02.2013 klo 19:28)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 26.02.2013 klo 20:15  
+
0

innna kirjoitti:

Fay suosittelen lämpimästi esim. Ebba + Albus -yrityksen kakkapussijemmaa (tai mikä tahansa muu vastaava systeemi, voi varmasti tehdä myös itse), jonka voi kiinnittää koiran remmiin, eivätkä kakkapussit näin ollen jää koskaan kotiin.


Pitipä käydä kurkkaan ja ompas kyllä varsin nättejä nuo! :hymy: Mulla on ollut hakusessa vaunuihin kiinnitettävä kakkapussisysteemi, kun noiden vaunujen kanssa tulee usein käveltyä tuolla pyöräteillä. Yleensä koirat kyllä käy pitkälle penkkaan (mulla on 3m hihnat ja käskytän ne käymään siellä hihnannokassa), enkä sieltä tosiaan niitä kahlaa keräämään, mutta hyvähän sitä olisi varalta olla pusseja mukana, jos sattuu vahinko väärään paikkaan.


  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28225
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545758
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265913
(Tilastot päivitetty viimeksi 12.05.2024 klo 14:45)