Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 20

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 05.04.2013 klo 23:46  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Mä odotan innolla sitä, että lumet sulaa ja toi lasten leikkipiha, alias koirien kakatusalue, paljastuu lumen alta. Ollaan koko talvi kateltu kun naapurin snautserit, toisen naapurin sakemanni ja monet muut käy siellä kakalla ja omistajat polttelee röökiä vieressä eikä tee elettäkään siivotakseen.


Siis... Lasten leikkipaikalle? :eek: Ei ole kyllä törkeydellä mitään määrää. Sitten ihmetellään kun alkaa taas myrkyt ja partaterät lihapullakuorissa lennellä.

Tuo pussin nakkaaminen jalkakäytävän reunaan on sellainen asia mitä olen itsekin ihmetellyt. Siis niinkun miksi? :nauru: Vaivautuu ostamaan kakkapusseja, vaivautuu ottamaan niitä mukaansa, vaivautuu keräämään paskan, vaivautuu vielä sulkemaan pussinkin ja sitten plöts. Jaksu vissiin loppuu. Jotenkin vielä käsitän tuon jos täytyisi todella kuljettaa pussia kilometrikaupalla lähimmälle roskikselle, mutta itse olen kyllä nähnyt noita semmoisissakin paikoissa missä niitä yleisiä roskiksia on lähiseudulla useitakin.

Tänään käytiin käppäilemässä tuolla yhdessä puistontapaisessa, ja voi ristin kiesus sitä koiransonnan määrää. Niitä kasoja oli kymmeniä, eikä alue ole edes mitenkään iso. Roskiksiakin sieltä löytyy, ja osa oli näemmä ansiokkaasti koiransa tuotokset pussittanutkin, mutta silti se paikka oli ihan järjettömässä kunnossa. Paljon lunta on sieltä vielä myös sulamatta koska puut varjostavat aika tehokkaasti, joten se on varmaan noin kuukauden päästä melko hienon näköistä seutua kunhan loputkin yllärit kaivautuvat hangesta. :peukku:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 05.04.2013 klo 23:49  
+
0
Tiiän yhen tyypin joka luuli että ne kakat maatuu paremmin jos ne laitetaan pussiin, ja siks ne on parempi heittää maahan pussissa, onhan ne pussit nyt sentään itekkin maatuvia. Että siitä voi sitte miettiä ihmisten järjenjuoksua. :peukku:

:nauru: muoks. Oli pakko tulla sanomaan että tää "yks tyyppi" en ollu minä, kuulosti lause vähän siltä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 23:51)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 05.04.2013 klo 23:50  
+
0
^ Täh :nauru: :nauru: Melko feissarimokaosastoa.

toptep

toptep
Viestimäärä: 1

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 08:55  
+
0
Jyväskylän Halssilassa juuri tänä aamuna n. 30-v naishenkilö jälleen kerran pissatti koiransa omakotitalomme portinpieleen. Ihmettelen eikö koiraa voisi sen vertaa ohjata että muutaman metrin kauemmas tekisi tarpeensa.

Koira keskikokoinen, ruskea ja pitkäkarvainen jos joku sattuisi tuntemaan henkilön. Koirassahan ei vika ole vaan omistajassa...

Samasta paikasta, jopa kulkuväylältä, on löytynyt isompiakin jätöksiä. Tämäkö on sitä vastuullista toimintaa koiranomistajalta?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 13:33  
+
0
Mää välillä jätän pussin lenkin varrelle, jos koira tekee tarpeensa heti lenkin aluks, enkä jaksa pussia kantaa koko lenkkiä mukana. Mut mä pistä sen aina jonnekkin pois näkyvistä ja otan sen mukaan jo takastulomatkalla. Siskon koira on semmonen, et se käy kakalla heti, ku lähetään, joten sen pusseja oon jemmaillu useesti.

Tänään aamulenkillä harmitti, ku Alissa meni kakalle yhen talon eteen ja mukana ei ollu yhtään pussia. Täytyy sit seuraavalla lenkillä käydä korjaamassa se.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 14:04  
+
0
Mulla hyvät näkymät suoraan yhdelle kävelytienpätkälle tästä keittiön ikkunasta. Äsken oikein hymyilytti kun huomasi yhden vanhemman pariskunnan koirineen (sakemanni ja sakuseropi) kulkevan siinä. Ja korjasivat kakat! Miksikö niin ilahdutti, huomasin miten pienestä ennestään muodostunut kielteinen mielikuva joistain koirakoista (sakemanni remmirähjä) voi muuttua myönteiseksi. Paistaa se aurinko paskakasaankin:cool:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 14:54  
+
0
Täällä lähistöllä kulkee joku jättikoira, jonka sonnat löytyy aina meidän ulko-oven edestä tai kerrostalon vierestä. Ihan armoton jättikasa, alan kohta seuraamaan millon semmonen ohittaa tän talon! :twisted:
Bolognesenarttu 7/2012

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 20:08  
+
0
Ihmiset on ihan hirveitä possuja! Ihana kevät ja miinoitetut jalkakäytävät-polut-tienvarret-pihat-younameit. En yhtään ihmettele, miksei koiranomistajat ole kaikkien suosikki-ihmisiä.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 06.04.2013 klo 20:13  
+
0
Tää nyt hieman sivuaa aihetta, mutta kakka kuin kakka. Itsehän viime viikolla kävelin kauniissa auringonpaisteessa aamulenkkiä Röllin kanssa pitkin Fredrikinkatua, kunnes huomaan, että tuo lapsonen syö ihmisen p*skaa!! Siinä meinas laatta lentää.. Oli oikein pyyhintäpaperitkin jätetty viereen :hymy: No, hätä kun yllättää, niin se yllättää.. mutta että keskellä suht vilkasta katua Helsingissä..
Dalmikset Rölli & Ronja

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 12:05  
+
0
Tossa muutaman sadan metrin päässä meiltä asuu tanskandoggi. Kävelin tänään aamulla ton talon läheltä ja :eek:. Siinä talon vieressä on kävelytin vieressä sellanen tyhjä maa-alue, ei mikään suuri vaan tavallaan risteyksen vieressä se kulma on tyhjää (ei varmaan selventänyt yhtään..). Tanskis on varmaan koko talven paskatettu tohon tyhjälle alueelle. Alue on aivan TÄYNNÄ sellaisa dinosuruksen kakan kokoisia läjiä. Järkyttävän näköstä!:pyssyt:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 12:11  
+
0
Samat välinpitämättömät ihmiset käy täällä koiriensa kanssa myös puistossa. Huomaa nyt kun lumet on sieltäkin jo vähän sulaneet, että ruskeita kasoja on kaikkialla. On se niin vaikeeta kun on kaksi pussitelinettä puiston portin tuntumassa ja molokkikin... :pyssyt:

Ja sitten joku valopää oli kyllä kerännyt kakat puiston pussiin ja viskannut pussin aidan yli, vaikka siihen molokille on n 20 metriä matkaa. :ttou:
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 13:19  
+
0
Täällä missä asun on ihan liian vähän roskiksia,joissain paikoissa tosin voi olla rykäelmä monta roskista mutta sitten taas joissain paikoissa ei ole ollenkaan tai sitten saa kävellä ihan himo pitkän matkan että roskis tulee vastaan. Yritäm ja haluaisin kerätä aina kakat, mutta jos tiedän ettei roskista tule vastaan, niin kyl mää mielummin sitten jätän sen kakan siihen tien varteen kun kannan kakkapussia ikuisuuden.=(.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.04.2013 klo 13:20)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 13:28  
+
0
^Itse kannan kyllä sen kakkapussin vaikka kotio omaan roskikseen jos niikseen on. Itsellä on toi Hurtan motivation herkkupussi jossa on lenkki. Pistän aina siihen kakkapussin roikkumaan ja heitän menemään sit kun roskis on kohdalla. Mutta se on totta, et tietyil alueilla on ihan säälittävä määrä roskapönttöjä.
Itteä ärsyttää ihan suunnattomasti ihmiset, jotka ei kerää kakkoja. Mulla kun on pieni pentu, niin käydään talon nurkalla, pois pihasta kumminkin, tekemässä asiat. Siihen sitten moni muu koiranomistaja jättää kakat. Sitä päivää odotellessa kun naapurin vanhukset valittaa, että ne on mun koirani kakkoja :pyssyt:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 13:37  
+
0
No en mäkään mihinkään talon nurkille jätä ikinä kakkoja tms . Joo ei vaan aina jaksais raahata sitä pussia kilometritolkulla.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.04.2013 klo 13:39)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 07.04.2013 klo 15:22  
+
0
Minä kyllä kannan pussin vaikka kotiroskikseen jos ei roskista matkalla ole. Välillä tuntuu vain niin turhauttavalta kerätä kakat kun vieressä on läjiä vaikka kuinka paljon. Silti kerään aina. Helmi kun saattaa kakata vaikka keskelle pyörätietä.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 13:19  
+
0
..ei kösses.. Sain kunnian todistaa jonkun keskikokoista isomman koiranomistajan loisteliasta uusavuttomuutta aamulla. Siinä melkeinpä silmieni edessä hän paskatti koiransa pieneen puistikkoon joka kahden lasten leikkipaikan välissä ja arvatkaa korjasiko jätöksiä..:mad:

Ehkä mulla menee joskus oikeesti kuppi nurin, ja saan jopa sanottua jotakin, nyt vaan tuijotin epäuskoisena. Oisin voinut tarjota pussia taskusta joo, mutta oli omatkin koirat (ja junnu pihisemässä) niin se oli tekosyy. No, ehkä hänellä ei juuri sillä kertaa ollut pussia mukana :roll:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 13:54  
+
0
Musta tuntuu joskus, että olen vähän turhankin tunnollinen noukkimaan oman koiran jätökset talteen. Eilen tuli oikein huono omatunto, kun jouduin jättää kakat puskaan, kun yksinkertaisesti lumivalli ei kannatellut mun painoa (koiran kyllä kantoi, mutta meillä onkin painoeroa kymmeniä kiloja) ja kakat olivat niin kaukana ja korkealla vallin päällä, etten vaan päässyt sinne. Vilkuilin vielä ihan hädissäni ympärille, ettei vaan kukaan nähnyt mun rikosta! :shifty:

Pennyllä on tapana (pentu kun on) tehdä kaikki hädät aikalailla alkulenkistä, joten monesti niitä kakkapusseja on sitten raahattu mukana kilometrikaupalla. Mutta ei se mua haittaa, on niin pieni pussi, että menee vaikka hihnan kanssa samassa kädessä tai hihnassa kiinni. Toista olisi, jos olis joku dinosauruskasojen vääntäjä; ehkä munkin motivaatio pettäisi, jos pitäisi kauppakassillista sontaa raahata mukana koko matkan :viheltel:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 13:58  
+
0
Kun näen henkilön jättävän koiransa kakat korjaamatta, mun fantasiani on kerätä ne pussiin ja pudottaa se aukinaisena ko. henkilön postilaatikkoon. Olkoon kerros-, rivi- tai omakotitalo.
Jonain päivänä toteutan fantasiani, vaikka se vaatiikin vähän stalkkausta joissakin tapauksissa.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 14:08  
+
0

Pikipaimenia kirjoitti:

Sain kunnian todistaa jonkun keskikokoista isomman koiranomistajan loisteliasta uusavuttomuutta aamulla.


Apua. Siis oliko se koira keskikoista suurempi vai se koiranomistaja? Mä nyt oletan, että itse koiraa tossa kuvaillaa, mutta sain myös päähäni ajatuksen, että omistaja ei kokonsa takia kyennyt kakkoja keräämään.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 14:11  
+
0
^^^ Musta taas tuntuu, että just sillon joutuu enemmän jupisemaan onko ihan pakko-asenteella, jos noi väkertää semmosen olemattoman pikkupökäleen. Sit taas, jos sieltä sattuu tulemaan se mainitsemasi dinosauruksen läjä, niin ei tarvi kahta kertaa miettiä, että poimiiko sen pois vai ei.

(Niin, nää mun alle 15-kiloiset sontiikin aaa-aivan valtavia dinosauruksen läjiä :viheltel: )

Kaneli vielä viaton viesti perään: "Nää tais olla teidän. Ne oli unohtunu tonne tienlaitaan.."
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.04.2013 klo 14:13)

  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 00:30)