Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 20

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 14:17  
+
0

suibe kirjoitti:

Toista olisi, jos olis joku dinosauruskasojen vääntäjä; ehkä munkin motivaatio pettäisi, jos pitäisi kauppakassillista sontaa raahata mukana koko matkan :viheltel:


Toisaalta se antaa kummasti motivaatiota, jos se ronttosaurus vääntää sen kassillisen paskaa keskelle jalkakäytävää. :nauru:

Kuten Sändi tuossa edellä sanoi, mullakin enemmän kyrsii tuhlata kokonainen jätesäkki johonkin pieneen kikkareeseen. Tulee semmoinen olo että puserra nyt kunnolla että on edes vähän enemmän syytä kyykistyä. Tosin että meikäläisen koiran yksi papana on varmaan about samaa kokoluokkaa kuin kääpiökoiran massiivisen ahmimisen lopputuotos, joten kyllä nekin tulee sieltä kerättyä.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 15:07  
+
0
Mä kyllä kerään ton 2 kiloisen sonnat yhtä tarkkaan kuin ton yli 20 kiloisenkin. Vähän se kyllä kakkapussien tuhlaamiselta tuntuu, kun pussista tulee paljon jätöstä isompi roska. Oon yrittänyt löytää mahdollisimman pieniä kakkapusseja, mutten ole siinä onnistunut.

Mä muuten kuvittelin ennen se olevan v*ttumaista, kun joutuu koiransa jätöksiä kerätessään pujottelemaan 10 samanlaisen läjän ohi penkkan. No paljon enemmän se v*tuttaa kun se oman otuksen tuotos on sellainen vihreänpavun kokoinen ja ne 10 muuta 10 kertaa isompia. Ai, että mä inhoan täkäläisiä koiranomistajia..:pyssyt:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 15:58  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

[quote=Pikipaimenia]Sain kunnian todistaa jonkun keskikokoista isomman koiranomistajan loisteliasta uusavuttomuutta aamulla.


Apua. Siis oliko se koira keskikoista suurempi vai se koiranomistaja? Mä nyt oletan, että itse koiraa tossa kuvaillaa, mutta sain myös päähäni ajatuksen, että omistaja ei kokonsa takia kyennyt kakkoja keräämään.[/quote]



Höm, juu :wink: oikein oletit... eli koiran_omistaja oli melkolailla ihan keskimittainen naishenkilö ja koira oli bpk tervueren.. (omaan silmään siis esim.keskikokoista metsästyspystäriä isompi, ainakin korkeampi)
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.04.2013 klo 16:00)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 16:11  
+
0

Miana kirjoitti:

Oon yrittänyt löytää mahdollisimman pieniä kakkapusseja, mutten ole siinä onnistunut.


Minä taas katsoin kerran jossain kaupassa käydessä että kappas kun on kakkapussit tarjouksessa, ja kahmin niitä sitten mukaani kolme sellaista 3:n rullan satsia, elikkä 9 rullaa. Vasta ekalla lenkillä käteen sujauttaessa aloin epäillä jotakin, kun se tuntui istuvan kuin hansikas niiden totuttujen telttapussien sijaan. No nehän nyt tietysti sitten olivat jotain small-kokoisia, ja niitä samoja saamarin pussukoita on käytössä edelleen. :nauru: Niihin on mukava noita keskivertolenkkarin kokoisia pökäleitä rusennella.

Eivät nekään kyllä mitään ihan miniminipikkuisia ole, ja oonkin mietiskellyt että melkoista muovin törsäämistä on jos noihin pitäisi kaikki chihuahuanpentujen kikaleet säilöä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 16:14  
+
0

Lurch kirjoitti:


Eivät nekään kyllä mitään ihan miniminipikkuisia ole, ja oonkin mietiskellyt että melkoista muovin törsäämistä on jos noihin pitäisi kaikki chihuahuanpentujen kikaleet säilöä.



No aijaa? Pussin muovit vie roskiksesta enempi tilaa ko pussin sisältö.

Toisaalta, pussin sisällössä on ihan tarpeeks tavaraa sotkemaan mun kengät ja pilaamaan lenkkipolkujeni hehkeät kukkatuoksut joten tuleehan nuo mininokareetkin kerättyä kaduilta ja puistoista.
Ylläpitäjä

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 17:43  
+
0
Lurch Mä ostan noita pusseja normaalisti Miimin jätöksiä varten (himppasen ne on pieniä, jos on maha yhtään löysällä), kun ne on tosi usein tarjouksessa eräässä halpiskaupassa. Ton keskikokoista viemärirottaa pienemmän otuksen paskoille ne on ihan hillittömän isoja silti.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 11.04.2013 klo 22:42  
+
0
Mikä järki on käyttää koiran kaka pusseja jos ne viskoo kuusen alle ? :mietiskel:

Luulis että maatumis prosessi kestää näin paljon pidempään... Nimimerkilllä kätkön löytänyt :ttou:

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 12:22  
+
0
Tosi ärsyttävää, ku täällä päin ei kakkoja viitsitä kerätä. Itse kerään aina tien varsilta. Kunpa muutkin tajuais, kuinka siisti ympäristö olis, jos kaikki keräisivät kakat.
Jotkut pitävät yllä koirien loisia, ku koira saa nuuskia kakkoja. Tosiaan kenenkään ulosteet ei kuulu teiden varsille ja miten niitä ei iljetä ku oma koirakin liikkuu kakkojen seassa. Kaikki myrkytyksetkin on niiden syytä, jotka jättää ne kakat keräämättä. Koiria vihattais vähemmän,jos kakat kerättäis.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 12:44  
+
0

Lurch kirjoitti:

Toisaalta se antaa kummasti motivaatiota, jos se ronttosaurus vääntää sen kassillisen paskaa keskelle jalkakäytävää. :nauru:



:nauru: Eikä varmaan ihan huomaamatta potkita tien sivuun niitä läjiä...

Mua ärsyttää eniten silloin, kun noita kakkakikkareita löytyy meidän taloytiön pihasta, koska pelkään naapurien luulevan, että ne on Pennyn jäljiltä. Mä olen tasan yhden kerran jättänyt pihalta kakat korjaamatta, ja siihenkin oli ihan inhimillinen syy: Oli marraskuu, Penny painoi reippasti alle 2 kiloa ja kakka oli semmonen isommanpuoleisen pupunpapanan kokoinen. Oli ilta, ihan pimeetä, satoi vettä ja tuo ryntäs tortuille pihan ruusupuskaan. Vaikka menin heti perässä ja sohin pussin kanssa ties mistä, en yksinkertaisesti pimeässä enää löytänyt sitä kakkaa :shifty: Nykyisin vältän pihalle kakatusta, mutta silloin pikkupentuaikaan tuo ei osannut pahemmin pidätellä, ja kakkasi aikalailla niille sijoilleen, kun sen ulos vei.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 15:10  
+
0

Lurch kirjoitti:

Vasta ekalla lenkillä käteen sujauttaessa aloin epäillä jotakin, kun se tuntui istuvan kuin hansikas niiden totuttujen telttapussien sijaan. No nehän nyt tietysti sitten olivat jotain small-kokoisia, ja niitä samoja saamarin pussukoita on käytössä edelleen. :nauru: Niihin on mukava noita keskivertolenkkarin kokoisia pökäleitä rusennella.


Ei varmaan sais nauraa, mutta mielikuva tuosta sai mut hihittelemään täällä töissä.. :nauru:

Joo mutta itteä kyllä kanssa risoo nypätä se sheltin päkertämä maapähkinän kokoinen tilsa siitä hevosenläjän vierestä. (kerran jopa jäätyneen sellaisen päältä :roll:)
Ja mä oon kans kyllä aika säntillinen kerääjä ja poden huonoa omaatuntoa, jos joskus joudun kakan jättämään keräämättä.

Iljettää antaa noiden koirien kulkea yhtään reunemmassa, kun ne asfaltille jääneet paskat menee sellaseks liejuksi joka leviää yllättävänkin laajalle alueelle siinä tiellä.. :mad:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Anathema

Anathema
Viestimäärä: 209

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 15:25  
+
0

suibe kirjoitti:

Mua ärsyttää eniten silloin, kun noita kakkakikkareita löytyy meidän taloytiön pihasta, koska pelkään naapurien luulevan, että ne on Pennyn jäljiltä.



Sitä vastuuttoman koiranomistajan leimaa jaetaan tosi herkästi ja mitään ensin kyselemättä. En nyt yhtään muista avauduinko tästä jo aikaisemminkin, mutta meillä tuossa parin talon päässä asuu eräs rouva joka kerran saarnasi mulle pitkään ja hartaasti siitä miten mun koirani ulostaa hänen ikkunansa alle. Eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan vaikka kerroin, etten koskaan jätä koirani kakkoja hoidetulle alueelle ja näytin pussia taskusta. Puhui vaan päälle ennen kuin sain lausetta lopetettua, että siihen kuitenkin aina jää jotain ja sitten se haisee ja lapset siinä leikkii jne. Siinä meni se lauantai heti aamusta pilalle, herkkänä ihmisenä tollainen viilsi ja syvälle varsinkin kun olen syytön. :suru:

Sinänsä kyllä hyvin ymmärrän mistä se rouva sen patoutuneen raivonsa on kerännyt, kyllä itseäkin niin ottaa päähän varsinkin näin keväällä, kun asfaltti on sulamisveden ja talvella keräämättömien kakkojen muodostaman liejun peitossa. Kyllä mä "alustapesen" ton koiran joka tapauksessa kun rapa roiskuu, mutta ottaisin mieluusti ulosteliejuttomat tassut.
Labradorinnoutaja Nelli, s. 14.2.2010
25 kiloa tiivistettyä rakkautta

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 15:42  
+
0
Tuota samaa oon itsekin miettinyt kun noita keräämättömiä kakkaroita piisaa lähitienoon tienvierustat ja tosiaan välillä jopa rapun edustat väärällään, että kenenkähän piikkiin ne ensimmäisenä laitetaan? Niiden pikkuisten seurakoiriensa kera lenkkeilevien ponnaripäisten reippailijoiden ja mummojen, vaiko kenties sen naapuruston rekkalesbon näköisen yrmistelijän ja sen ponin kokoisen rakinrumiluksen? Kyllähän minä itse koiraihmisenä tiedän kasan koosta suurinpiirtein että minkä kokoinen epeli sen on jälkeensä jättänyt, mutta kun ei-koiraihmiset eivät tajua näistä elukoista mitään muutenkaan niin enpä oleta että ne ymmärtävät myöskään päätellä että ahaa, ei tämä voi olla sen tappajakoiran tuotosta koska tämähän on selvästi kymmenen grammaa liian pieni.

Ja myös tuo aiemmin mainittu tienvarsilöllö... Useimpien koirien tapaan myöskin minun koirani tykkää mieluummin kävellä siinä pientareella eikä asfaltilla, ja kyllä todella on taas se aika vuodesta että joka lenkillä kyrsii enemmän ja enemmän kun se tilsii niissä paskoissa niin että varpaiden välit tursuvat. Yleensä se väistelee niitä kasoja, mutta jos pientareet ovat yltympäriinsä kuorrutettuja ripulikastikkeella niin lentäähän sen pitäisi että se ei niihin astuisi. Ja kun se litku sitten tosiaan valuu sinnekin asfaltin puolelle, niin on mukavaa esimerkiksi nyt mennä keräämään sen oman koiransa sonnat sieltä reunasta kun saa kahlata nilkkoihin saakka koko talven hillotuissa känkyröissä.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 15:55  
+
0
Mä ihmettelen eniten noita taloyhtiöiden sisäpihoilta löytyviä kakkoja. Luulisi että koiranomistajaa ärsyttäisi nuo kakat itseäänkin kun oletettavasti kuitenkin menee uudestaan ulos? Yks meidän naapuri aina sanoo että: "Älä nyt noin pieniä papanoita kerää, nehän maatuukin niin nopeesti" :nauru: No totta, mutta en mä niitä ihan kävelytien reunalle jätä (Kirsikka tekee kakan just siihen kun haluaa, ei tosin enää keskelle tietä).
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 12.04.2013 klo 16:07  
+
0
Onneksi täällä missä asun ei ole niin hirveästi kakkaa tienvarsilla,en minä ainakaan ole huomannut. Mitä ny satunnaisia läjiä. Turun keskustassa näin sellaisen pienen pläntin misä ruohoa ,niin se oli täynnä paskaa.Voi luoja sentään. En ymmärrä miksei edes sellaisesta paikasta voi kerätä. Luulis sitäpaitsi että siellä on niitä roskiksiakin...ihan varmasti!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 13.04.2013 klo 10:15  
+
0
Raivostuttaa että täällä en ole nähnyt yhtäkään keräävän koiransa jätöksiä.. Huolestuttavinta on se, että koirat kakkaavat myös yhteiselle pihalle missä lapset leikkivät. Meidän tien varsi on koko kylän koirien "vakkari" paskatuspaikka ja siinä on ihan oikeasti lähemmäs 50 läjää jo tullut esiin lumen alta. Kuvottavaa. Sitten kun niitä paskaläjiä on valtavasta miniin.. Hyi hitto. Eikö ihmisillä hävetä?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 11:15  
+
0
Koirien vastustuskykykin huononeee kakkojen takia, ku aina uus tartunta nuuskimalla ja sitte sairastuu sairauksiin.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 17:41  
+
0
Mua kyllä välillä oikeesti kyrsii kerätä noita Pablon kikkareita, joita tulee yleensä kerralla puolikkaan pikkusormen kokoinen pötkylä. Se vääntää tollaisen pikkukikkareen ehkä neljä kertaa päivässä. Mut tänä keväänä oon ratkaissut pussien tuhlaus ahdistuksen sillä, että keräänkin samalla aina jonkun toisen koiran kakat pussiin siitä vierestä. :peukku:

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 19:23  
+
0
Mulla ei oo hajuakaan minkä kokosia noi pienimmät pussit on, mutta kun niin moni on sanonut että on kovin suuri pussi pienelle jätökselle, niin tulisko siitä mitään jos puolittais jokaisen pussin saksilla? Sitten toiseen laittais solmun pohjaan, niin sais kaksi pussia yhdestä.
Vai onko se kuitenkin liian lyhkänen se pussi sitten sellaseen toimenpiteeseen.

/Eikun muoks, oonhan mä kaitten semmosen pienen pussin nähny ja se tais ainakin olla liian lyhyt pussi kahtia jakamiseen, ei varmaan sais enää tehtyä solmua siihen. :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.04.2013 klo 19:27)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 19:47  
+
0
Mä oon kanssa alkanut tekemään samaa kuin Blanko, eli kerään siihen pussukkaan siitä vierestäkin parit kikkareet (jos on suht kiinteetä kerättävää eikä sitä ripulilillua).
Ja kun noi omat ei tee vahingossakaan samaan aikaan kakkaa, niin pussissa on useimmiten tilaa :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 20:48  
+
0
Meidän uudessa pitäjässä ei vissiin ole roskiksia "kylänraitilla" joten ei mitään haisua, kerääkö nää kakkojaan täältä vai ei. No tässä on nyt pari viikkoa aikaa katsella, ennen Nukan kotiutumista, että mihin ne jaskat roudataan. Jyväskylässä sentään saan sitten kerätä kakat. :ylpea:

  Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 03:45)