Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 00:07

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Rinni

Rinni
Viestimäärä: 60

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 23:37  
+
0
Loistava aihe! Joulukeskusteluja oonki jo kovasti :) Nyt taustalla soi joululaulut ja aikasemmin illalla kaverit kävi glögillä :) Eli tämän vuoden ensimmäinen glögi korkattu!
Löysin kirppikseltä valkosen kynttelikön ja laitoin jo sen paikalleen ja päälle. Vielä ei oo muita koristeita laitettu eikä varmaan kauheena koristeita tule kämpillä olemaan sillä joululoma tulee vietettyä kotona porukoilla.
Ootan hirveenä joulua ku muutetaan ihan kohta uuteen taloon (tai siis porukat muuttaa :D) ja oma koiruus pääsee viettämään ensimmäistä joulua meijän kanssa :)
Joulukorttien väsääminen on parasta joulun odotuksessa, aina en muista kortteja antaa mutta niitä on kiva tehä :D Joululahjoja en oo vielä sen kummemmin miettiny, mut hulluilta päiviltä löyty viinikarahvi porukoille ja pikkuveljen kans tehään valokuva-albumi meijän ulkomaan reissuista porukoille.
Aattona sit valmistellaan ruuat ja syyään, käydään haudoilla, saunotaan, käyn avokin vanhemmilla ja avataan tietty lahjat :) toivottavasti sillon on lunta ja hyvä ilma! vaikka 100% varmuudella pohjosessa on lunta ;) Odotus on parasta, niin ku lapsenaki :)
Tiibetinspanieli Ninni 12/09

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 11:54  
+
0
Mä olen nyt viime vuosina teettänyt koirani kuvasta joulukortin, ja haluaisin tehdä tänäkin vuonna, mutta ideat alkaa loppua kesken.
Lumikuva olis kiva, mutta täälä etelässä tuskin kerkiää tulla lunta ennen kun joulukorttien pitäis olla postissa, joten laittakaas kuvia ja ideoita teidän joulukorteista, josko käyttäisin niitä hyväksi:shifty:

Tässä pari meidän aikasemmilta jouluilta:



Viimeinen kuva oli Ifolorilta tilatuissa korteissa kuvana, eli siinä oli kivat kehykset ja joku joulurallatus vieressä.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 06.11.2010 klo 11:55)

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 12:07  
+
0
^voi että mikä ällötys :love:
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 19:45  
+
0
Täälläkin odotellaan jo jonkin verran joulua :) Joulukortteja olen askarrellut ahkerasti, että ovat sitten joulukuuhun mennessä valmiita lähetettäviksi. Odotan myös sitä, että pääsen koristelemaan kotia jouluiseksi. Lisäksi mietin jo kuuselle paikkaa, kun päätettiin miehen kanssa olla ensimmäistä kertaa kotona joulu, eikä siis lähdetä miehen kotipaikalle, kuten aiempina vuosina. Mukava välillä kokeilla "kaupunkijoulua". Toki aattona käydään päiväseltään vähän sukuloimassa ja viedään haudoilla kynttilät, mutta muuten oleskellaan vain kotona.
Lahjoja en ole suunnitellut hankkivani kellekään, kun rahatilanne ei sitä salli. Ja itse en odota saavani lahjoja myöskään. Itse pidän joulussa tärkeimpänä sitä, että saa olla lähimmäisten seurassa ja rauhoittua.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 12:55  
+
0
Uskallankohan mä paljastaa tän :shifty: Mä leivoin tänään vuoden ekat joulutortut! Oli ihania..Nimenomaan oli...:nauru:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 13:52  
+
0
johku, täälä ollaan kans tehty (ja myös syöty) yksi torttusatsi. Ku ne on niiiiiin hyviä, niin saahan niitä syödä vähän ennakkoon, saahan? :nauru:
Seropiuros Roope 11/2010
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.11.2010 klo 13:53)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 14:17  
+
0
Mie olen syönyt jo porkkanalaatikkoo =D Yleensä syön sitä vaan jouluna...se on kyl sairaan hyvää. Niin, jos en mitään muita joulukoristei laita niin joku joulukukkanen kyl ainakin pitää ehdottomasti ostaa :aurinko:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 14:41  
+
0
Minä en ole oikein jouluihminen. Ärsyttää se kaikki turha krääsä, mitä kaupoissa myydään ja koska en kuulu kirkkoon, niin kristillinen joulu ei luonnollisestikaan ole sydäntä lähellä. Toisaalta ärsyttää joulun kaupallisuus ja sellainen... pinnallisuus.

MUTTA. Kuitenkin tykkään siinä mielessä joulusta, että se on itselleni ollut aina sellainen aika, jolloin keräännytään yhteen ja syödään hyvin jne... Sellainen lämmin yhdessäolon juhla, joka tuo piristystä pimeään vuodenaikaan. Siksi haluan joulua kuitenkin viettää. Minulle joulu on maallinen juhla, mutta sen kaupallisuutta en allekirjoita.

En koristele kotiani mitenkään jouluisesti, taidan omistaa tasan kaksi koristetta: joulupallon ja kaverini itse kutoman joulukellon, jossa kulkunen sisällä. Ne voin laittaa esille ihan perinteiden ja nostalgian takia. Joulutortut on ihan ehdoton juttu! Kotikotona on aina ollut paljon koristeita ja perinteiset kuuset, kynttilät ja herkut. Siellä on mukava käydä jouluna, vaikka minusta niitä koristeita on jo vähän liikaa...:shhh: Suurin osa on kuitenkin minun ja sisaruksieni lapsena tekemiä, joten kukaan ei raaski heittää poiskaan tai jättää edes laittamatta esille. :nauru: Meidän äiti taitaa muutenkin olla sellainen jouluihminen.

Yleensä siis käydään molempien porukoilla (tai ainakin niinä kahtena jouluna, jotka olemme yhdessä miehen kanssa olleet...) jouluaattona ja nähdään siellä tai muina päivinä muitakin sukulaisia. Pidän sukujouluista ja lunta/talvi täytyy ehdottomasti olla. Toisaalta voisin kokeilla joskus myös jotain erilaista ja lähteä vaikka matkallekin.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 15:09  
+
0
Jooo mustakin tää joulun kaupallisuus on ihan tyhmää,en tykkää yhtään =/ kavereita on kuitenkin kiva muistaa pienillä lahjoilla,ainakin parhaimmat kamut saa jotain :enkeli: Joulusta pidän sentakia ku saa olla läheisten kaa ja syödään hyvin jne :) Ennen en tykännyt ees näin paljoo joulusta.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 16:56  
+
0
Mä en malttaisi millään odottaa joulua!

En todellakaan odota innolla mitään lahjojen ostoa tai mitään tällaista, sillä siitä tulee aina aivan kamala stressi. Mutta odotan niin innolla jouluaattoa yhdessä perheen kanssa. Miehellekin totesin vain julmasti, että mä aion olla perheeni kanssa ja hän tehköön mitä tekee. Mulle joulu ei ole joulu ilman omaa perhettä. Pienen maanittelun jälkeen sitten mies sitten lupasi myös tulevansa jouluksi anopinsa luokse, kunhan vain käydään ensin kyläilemässä hänen perheensä luona. :hymy:

Mun tekee ihan kamalasti jo mieli kaikkia jouluruokia. Kerrankin kaikkia. Meillä perinteisiin jouluruokiin kuuluu peruna-, lanttu-, porkkana-, maksa-, ja makaronilaatikot. Ja kinkku tietenkin. En tiedä mistä tuo makaronilaatikko on mukaan tullut, mutta aikaisempina vuosina mä olen ollut niin nirso, ettei mulle ole kelvannut mikään muu kuin se ja kinkku sekä pieni nokare maksalaatikkoa. Nyt sitten on taas hirveä himo kaikkia ruokia kohtaan! :nauru:

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 19:36  
+
0
Jouluihminen ilmoittautuu... Itse en ole ikinä ymmärtänyt käsitettä joulu-tai lahjastressi. Lahjoja ei olla enää pariin vuoteen ihmeemmin osteltu, omalle perheelle jotain mukavaa ja sukulaispojalle. Minusta lahjoja on mukava antaa varsinkin jos on onnistunut keksimään jotain erityisen ilahduttavaa (kallista ei tietenkään välttämättä tarvi olla). Joulun pääasia on kuitenkin rento yhdessäolo, hyvä ruoka ja kiireettömyys. Tuoksut ja lämmin tunnelma. Ateistina en joulua juhli kirkollisessa mielessä, mutta perinteitä saa toki silti olla. Poisnukkuneiden läheisten haudat on niin kaukana eri kaupungeissa, että heitä muistetaan vain ajatuksin kotona.

Jouluna on aina saatava olla kotona, ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään reissuun. 9 vuotta ollaan tuon ukon kanssa yhtä pidetty, ja aika usein oltu tahoillamme jouluna. Miehen vanhemmat asuu eri puolella Suomea ja olen niin joustamaton änkyrä ollut aina, etten suostu anoppilassa joulua viettämään, mies toki aina ollut tervetullut meidän kanssa, mutta useimmiten hän on halunnut mennä omia vanhempiaan tapaamaan eikä tässä käytännössä toistaiseksi mitään ongelmaa ole ilmennyt. Itse olen mennyt jo aatonaattona äidin luo ja valmisteltu yhdessä viime hetken leipomiset ja rosollit sun muut.

Omiin jouluperinteisiin kuuluu se, että kaikki on laitettu viittä vaille valmiiksi joulua edeltävinä päivinä (ja ei, niitä kaappeja ei ole pakko siivota, kunhan muuten on suurinpiirtein siistiä ja puhtaat käsipyyhkeet ja näin) ja aattoaamuna saa nousta kaikessa rauhassa syömään riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa. Lumiukko-pakkomielle ajaa tv:n viereen yhdentoista nurkilla. Säästä riippuen on usein käyty kevyellä kävelylenkillä ja sitten siirrytty tädin perheen luo jouluaterialle ja ahdettu itsemme täyteen herkkuja. Laatikot, rosolli ja savukalat on ehdottomia suosikkeja. Luumutorttuja ja taatelikakkua on myös saatava. Joulupäivä on kirjojen lukua, elokuvien katselua, suklaan mussutusta, kynttilöiden polttelua ja rentoa oleilua varten, vaikka onhan sinne aina joku lenkkikin mahtunut väliin.

Koristeiden kanssa olen aika maltillinen, jotkut valot viritellään ikkunaan ja pieniä koristeita ja kranssia oveen saatan laittaa, mutta vasta joulukuussa... Kuusen haluaisin tuohon olohuoneen nurkkaan, mutta voipi olla että haaveeksi jää. Tuskimpa Luna antaisi sen olla rauhassa... Heh. ("Jee ne toi mulle jätti ison purulelun jipii kiitos")

Tänä vuonna tilanne onkin hiukan omanlaisensa, kun on Luna mukana kuvioissa. Äidin luo meidän hörökorva on tottakai tervetullut, toivottavasti se osaa silloin jo käyttäytyä sen verran että saa syödä rauhassa eikä tarvi olla koko ajan sitä paimentamassa. Eihän toista voi yksin jättää jouluna. Toisaalta olen nyt tuuminut sitäkin, että jos viettäisi joulua nyt ihan omassa kotona ja kutsuisi molempien perheet meille. Täytyypä neuvotella osapuolien kanssa.

Ohhoh, tulipas pitkä sepustus...
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 19:59  
+
0
Meillä on joulupöydässä aina laatikot (porkkana- peruna- lanttu-, mä en oikeastaan yhtään miellä makarooni- ja maksalaatikkoa jouluruuiksi :mietiskel:), kinkku tai kalkkuna, rosollia, sillejä, "waldorfinsalaatti" (eli joku resepti mikä on joskus ollut waldorfinsalaatin nimellä, ja joka on vähän muokkautunut vuosien varrella), mätihyytelöä ja graavia lohta. Ne on ne vakiot, sitten on välistä jotain vierailevia tähtejä :hymy:
Jälkiruuaksi syödään aina jouluhalko, torttuja ja pipareita.

Tapaninpäivän ruokailut on olleet vähän vapaamuotoisempia, mutta jälkkäriksi luumukiisseliä ja kermavaahtoa.

Ruoka on tärkeä juttu :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:04  
+
0
Meidän joulupöydässä on aina ainakin lanttu- ja maksalaatikkoa, tuuvinkia :love:, keitettyjä perunoita, graavilohta, savustettua lohta, kinkkua, silliä ja punajuurisalaattia. Sitten vaihtuvia vieraita ovat olleet kalkkuna, rosolli ja perunalaatikko. Namnam.
Petit Brabancon "Mökö"

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:05  
+
0
Miten, jannie, tommonen jouluhalko tehdään. Aika hauskan näköinen :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:08  
+
0
Joko voidaan aloittaa tappelu, mitkä ruoat kuuluu joulupöytään ja mitkä ei? :nauru: Maksalaatikko ja makaroonilaatikko nimittäin EI kuulu. Nih. :ylpea:

Joku mainitsi jouluhalon. Teettekö itse vai ostatteko? Jos teette itse, niin reseptiä kehiin!

Kuuluuko hillo joulutorttujen sakaroiden päälle vai alle? Mun mielestä alle, mutta pitäisi keksiä joku, millä ne sakarat sitte pysyisi siinä hillon päällä. Kylmä vesi ei kaikkien kohdalla auta :(

Mitäs kommelluksia koiranne (tai muut lemmikit) ovat aiheuttaneet joulupuuhissa? Meillä on kuusen herkulliset vedet juotu pariin otteeseen ja yhtenä jouluna meinasi kuusi kaatua, kun neiti rupes leikkimään kuusessa roikkuneella kävyllä ja koitti repiä sitä irti :nauru:

Muoks: kamalasti tuli viestejä tähän väliin :D Eli se oli näköjään Jannie joka mainitsi tuon jouluhalon.

Toinen muoks: jos jollain on tiedossa hyvä glögiresepti, niin senkin saa jakaa :) Ei punkkupohjaista kiitos.
Ylläpitäjä
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:11)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:11  
+
0
^ Maksalaatikko ei kuulu, mutta se on siellä silti aina. :cool: Hillo tulee sakaroiden päälle - ja sitä pitää olla reilusti. Itse lappaan hilloa ruokalusikalla pikkuruisen teelusikan sijaan jos se antaa jotain kuvaa siitä kuinka paljon siitä hillosta täällä pidetään. :nauru:

Minua ihan pelottaa miten meillä menee ensimmäinen joulu Mökön kanssa..
Petit Brabancon "Mökö"

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:22  
+
0

Melina kirjoitti:



Mitäs kommelluksia koiranne (tai muut lemmikit) ovat aiheuttaneet joulupuuhissa? Meillä on kuusen herkulliset vedet juotu pariin otteeseen ja yhtenä jouluna meinasi kuusi kaatua, kun neiti rupes leikkimään kuusessa roikkuneella kävyllä ja koitti repiä sitä irti :nauru:



Voi, tämä nyt ei ole kommellus, mutta liikuttava muisto edesmenneestä Eetusta. Sehän oli siis hyvin arvokas ja rauhallinen herrasmiesmäinen koira, joka ei yleensä oma-aloitteisesti mitään ihmeempiä touhuja touhunnut. Jouluna se kuitenkin keksi vuosi toisensa jälkeen saman jutun. Joulukuusessa nimittäin roikkui eräänä vuonna alaoksalla sheltinkorkeudella sellainen pieni tiuku, joka sitten kilisi kun Eetu vahingossa hipaisi sitä ohi tepastellessaan. Tästä hämmästyneenä / innostuneena Eetu sitten käveli siitä kerta toisensa jälkeen ohi niin, että sai kilinän aikaan. Seuraavana päivänä se kävi kuonollaan tämän tästä tökkäämässä tiukua, ilmeisesti se sai jotain iloa ja riemua siitä kilinästä, tiedäpä tuota. Joka tapauksessa, sen jälkeen alaoksalle ripustettiin joka joulu se tiuku. Ja joka vuosi se kävi sitä kilisyttelemässä omaan hillittyyn tyyliinsä suippokuonolla tökkien. Ja edelleen, vaikka Eetu on jo pois nukkunut, laitetaan se tiuku sinne alaoksalle. Jotenkin liikuttava muisto. Niisk.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:29  
+
0
No, yksinkertaisesti, jouluhalko on suklaalla kuorrutettu kääretorttu :nauru: Mä voin Melina pyytää meidän äitiltä sen jouluhalon reseptin minkä mukaan me tehdään, äiti on leikannut sen jostain Ranskassa ilmestyvästä suomenkielisestä lehdestä (oiskohan joku Suomi-Ranska-seuran julkaisu tmv?) silloin kun oli Ranskassa töissä.

Yksinkertaistetusti siis, tehdään suklaakääretorttupohja (eli kaakaojauhetta sekaan), kostutetaan esim. punssilla, rommilla tai mehulla. Se täytetään kreemillä ja me laitetaan myös hilloa, rullataan ja kuorrutetaan sulalla suklaalla mihin vedetään sitten haarukalla "syitä". Oksankohdat me ollaan tehty yleensä konvehdeista, ja koristeltu sitten vähän milloin mitenkin :nauru: Noi kuvassa olevat sienet on marenkia ja liimattu kasaan suklaalla, välillä ollaan väkerretty marsipaanista lehtiä ja vissiin käpyjäkin joskus... :aurinko: Sitten koristellaan sirottelemalla tomusokeria lumeksi päälle.

Joulutortun LUUMUhillo kuuluu munkin mielestä alle, mutta tällainen perfektionisti laittaa sen päälle kun tekee itse, koska muuten ne sakarat tosiaan tuppaa aukeamaan.

Lapinkoira kävi joskus "vähän" tutkimassa lahjoja etukäteen, aukaisi paitsi omansa, myös muutaman muun lahjan... :nauru: Ja mulla olis sellanen hämärähkö muistikuva, että bichoni kävi nuorempana aina nostamassa koipea joulukuuseen. Jäi siitä aina kiinni, kun selkä oli ihan kuusenneulasissa... :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:36  
+
0
Joulu on vuoden kohokohta. Tärkeintä siinä on paras seura, tunnelmallisuus, hyvä ruoka ja jutustelu sekä pelailu. Me vietetään joulua porukoilla, eli kotikotona. Siellä väki vähän vaihtelee kun toinen veli viettää jouluaattoa joka toinen vuosi siellä ja joka toinen sen avovaimon vanhempien luona (toisella paikkakunnalla). Mutta muuta perhettä on paikalla ja aina ne toisetkin tulee sitten pyhinä kuitenkin. Avon kotikoti on onneksi tosi lähellä, joten pääsen siellä helposti käymään ja yleensä illalla avo tulee sitten meille ja siellä porukalla pelaillaan lautapelejä, syödään ja juodaan, jutellaan ja hengataan. =) Joulupukki kävi pitkästä aikaa viime vuonna kun veljen poika oli meillä jouluaaton (hän kun oli silloin jo 2-vuotias) :D tänä vuonna ei sitten joulupukkia, ehkä sitten seuraavana taas.

Tajusin oikeastaan vasta nyt, että ehkä niitä lahjojakin kannattaisi miettiä, heh. Syksy on mennyt niin nopeasti ja töissä on tullut käytyä niin on päässyt "unohtumaan". Onneksi on rahaa hankkia niitä lahjoja nyt, ongelma on aina vaan se, etten taida keksiä mitä ostaa...
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:03  
+
0
En ole kyllä kuullut, että muilla makaronilaatikkoa joulupöydässä olisi ollut, mutta meillä kuitenkin tapana. Ja ihan hyvä vaan, sillä mä en olis etenkään pienempänä mihinkään muuhun koskenut noista laatikoista. Tarviikin äitiltä jossain vaiheessa kysyä miten makaronilaatikko on meidän perinteisiin päätynyt. :nauru:

Maksalaatikko on kuitenkin kuulunut mun käsityksen mukaan ihan yleisesti käytetty ruoka joulupöydässä. Ei sitä ainakaan kukaan ole ihmetellyt, toisin kuin tuota makaronilaatikkoa. Meillä oli aina koulussakin jouluaterialla maksalaatikkoa.

Samaa mieltä kuin PNKD, hillo kuuluu ehdottomasti sakaroiden päälle. Näyttää omaan silmään paljon paremmalta. Mutta mä en ole ikinä kuullutkaan mistään jouluhalosta... :nolo:

Meillä on ollut aina rauhallisia jouluja, sillä meillä on aina rajoitettu koirien määrää. Me ei olla koskaan taidettu viettää joulua taloudessa, jossa olisi koiria. Tänäkin vuonna kokoontuu mummin luokse ihmisiä kuudesta eri taloudesta, joissa kolmessa on koiria (yht. 6 koiraa), joten on sanomattakin selvää, ettei kaikkia koiria edes annettaisi ottaa mukaan 8 aikuisen ja 3 lapsen sekaan. Yleensä ennen joulua käydäänkin keskustelua siitä kuka saa ottaa koiransa mukaan. Tai oikeastaan kamppailu käydään mun ja siskoni välillä, sillä äiti jättää aina suosiolla koiransa kotiin. Ainoa mistä ollaan jouluina "kärsitty" on kerjäävät koirat ja kissat, jotka yrittävät tuhota joulupallot kuusesta.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 16:30)