Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 00:07

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:05  
+
0
Mä en ole ikinä tykännyt jouluruuista vaikka olen koittanut sinnikkäästi opetella. En siis ole muutoin lainkaan nirso tyyppi! Kolmisen vuotta sitten kyllästyin, koska halusin itsekin syödä jouluna jotakin herkkua ja nyt kokkaan itselleni aina oman joulumenun kun muut mättää perinteistä safkaa :nauru:
Kyllä mä joistakin jouluruuista pidän, esim. kalasta (graavi ja savu), riisipuurosta, joulutortuista, pipareista... Vaaleasta glögistäkin opin tykkäämään viime vuonna.

Mutta juu, joulu on kivaa aikaa. Saa rauhoittua ja olla perheen parissa. Tykkään siitä tunnelmasta.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:16  
+
0
On meilläkin muuten aina makaronilaatikkoa ollut, siis ilman jauhelihaa tietysti. Täti sen on aina tehnyt, en tarkkaan tiedä mitä siihen tulee mutta se on aavistuksen makea ja varmaan pääasiassa sisältää ihan vaaleeta makaronia ja munamaitoo (tai kermaa). Mun mielestä siinä ei oo edes juustoraastetta. Ja hyvää on. :kieli:
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:26  
+
0
Yksi jouluihminen ilmottautuu :heiluti:
Tänään tein ensimmäiset joulutortut ja osa tuli syötyäkin. Joululaulut on soinu koko päivän ja glögiäkin meni jo pari mukillista :shifty: Jokohan sitä kehtais laittaa jouluvalot ikkunaan :mietiskel:
Mulle tulee joulufiilikset mieleen aina, kun lumi ensimmäisen kerran peittää maan. Ja sitä jatkuu sitte jonnekin maaliskuuhun. On se mukavaa kun joulu kestää niin kauan :jjei:

Meillä on joulut menny aina niin, että aattona ollaan oltu kotikotona, joulupäivänä isänäidin luo ja tapanina äidinäidin luo. Nyt kun porukat eros, niin aaton oon isällä, joulupäivän sen sukulaisten kanssa ja sitte vaihdan äidin luo tapaniksi. Isä kun olis muuten varmaan aika yksin ja äidillä tiedän olevan seuraa. Aaton perinteisiin kuuluu ehdottomasti Joulupukki ja noitarumpu -elokuva ja sitten käydään haudoilla ja joulukirkossa, kotona mennään sitte joulusaunaan ja syödään illalla jouluruokia ja jaetaan lahjat. Meillä on aina ollut joulupöydässä kinkkua, maksa- ja lanttulaatikkoa, lihapullia, perunoita, italiansalaattia ja rosollia.
Lahjojen hankkiminen on mun mielestä todella kivaa, varsinkin silloin kun oikeasti keksii/löytää saajalle täydellisen lahjan. Tän vuoden lahjat on kaikki vielä hankkimatta, mutta pari ideaa on jo mietitty. Kohta pitää alkaa todenteolla pohtia niitä.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:32  
+
0
Mie olen aina ollut tosi kova jouluihminen. Rakastan joulua ja kaikkea sitä hössötystä ja etenkin sitä, että kerrankin saa syödä hyvää ruokaa ja herkkuja juuri niin paljon kuin haluaa! (Okei, ehkä teen aina niin, mutta nyt sille on ainakin syy :nauru: )

Met vietetään joulua porukoiden tykönä maalla, jonne tulee myös paljon muita sukulaisia. Olen tosi läheisissä väleissä kaikkien sukulaisteni kanssa ja heidän näkemisensä onkin yksi parhaita puolia joulussa. On ihanaa viettää yhdessä aikaa, tehdä jouluruokia ja koristella taloa.

Kieltämättä ärsyttää vähän, kun joulu on niin kaupallistettua nykyään ja kaupat pursuavat joulutavaraa jo marraskuun alusta lähtien. Tässä meidänkin kerrostalossa jotkut laittoivat jouluvalot parvekkeelle jo lokakuussa :ttou: Mun mielestä joulusta menee vähän maku, jos sitä aletaan viettää montaa kuukautta aiemmin.
Seropiuros Roope 11/2010

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:07  
+
0
Täällä kanssa yksi jouluihminen :heiluti: Tykkään siitä tunnelmasta kun saa koristella kotia ja leipoa jouluherkkuja. Nyt oon laittanut takapihalle jo lyhdyn. Ja ne ruoat! Porkkanalaatikko on ihan parasta. Meillä on yleensä joulupöydässä porkkanalaatikkoa, maksalaatikkoa, graavilohta, lämminsavulohta, sienisalaattia, rosollia, keitettyjä perunoita ja kinkkua.

Tänään tuli ostettua pari tölkkiä glögiä, ehkä kohta joutuu pyöräyttää muutamat tortutkin. Sopivasti pikkujoulut tulossa kavereiden kanssa.

Lahjoja ei juurikaan ostella, jotain pientä ja hyödyllistä. (Viime vuonna sain navigaattorin mieheltä kun eksyin aina auton kanssa) :nauru:
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:09  
+
0

Melina kirjoitti:

Joko voidaan aloittaa tappelu, mitkä ruoat kuuluu joulupöytään ja mitkä ei? :nauru: Maksalaatikko ja makaroonilaatikko nimittäin EI kuulu. Nih. :ylpea:



No ei kyllä kuulukaan. Mutta syököön jokainen jouluna mitä tahtoo :D


Joku mainitsi jouluhalon. Teettekö itse vai ostatteko? Jos teette itse, niin reseptiä kehiin!



Meillä äiti on tehnyt ja itsekin tehtiin joku melkein jouluhalko viime vuonna. Oma resepti meni aikalailla näin:
1) suklainen kääretorttupohja
2) kostutus sopivalla liköörillä tms alkoholilla
3) täytteeksi luumuhilloa ja
4) valion jouluista rahkaseosta (olikohan se nyt rommi ja jokin?) sekä kermaa vaahdotettuna
5) kääritään kääretortuksi ja kuorrutetaan kermavaahdolla + koristellaan...


Kuuluuko hillo joulutorttujen sakaroiden päälle vai alle? Mun mielestä alle, mutta pitäisi keksiä joku, millä ne sakarat sitte pysyisi siinä hillon päällä. Kylmä vesi ei kaikkien kohdalla auta :(



Alle se kuuluis mutta yleensä päätyy päälle koska se on helpompaa niin. Ja samapa se nyt oikeastaan on.


Mitäs kommelluksia koiranne (tai muut lemmikit) ovat aiheuttaneet joulupuuhissa? Meillä on kuusen herkulliset vedet juotu pariin otteeseen ja yhtenä jouluna meinasi kuusi kaatua, kun neiti rupes leikkimään kuusessa roikkuneella kävyllä ja koitti repiä sitä irti :nauru:


Ei oikeastaan juuri mitään. Paketoimiseen ne tahtoo osallistua ja Yuki avaisi paketit jos saisi. Joten niitä ei kasata kuusen alle ellei joku vahdi niitä.


Toinen muoks: jos jollain on tiedossa hyvä glögiresepti, niin senkin saa jakaa :) Ei punkkupohjaista kiitos.



Mä oon tehnyt glögiä sekoittaen karpalo + mustaherukkamehua (laimennettavia) ja maustaen sen sitten piparkakkumausteella, kanelilla, vaniljalla ja ajoittain chilillä, inkiväärillä tms. Makua pitää siis testata ja säätää :)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:10  
+
0
Täällä kans yks jouluihminen ilmottautuu. Mä tykkään kyllä koristella kodin jouluiseen tunnelmaan, mut mä oon vaan niin pirun tarkka siitä, että se tunnelma on sit yhtenäinen, että se joskus vähän kiristää pipoa :viheltel: Eli en tosiaan voi sietää monivärisiä jouluvaloja, varsinkaan vilkkuvia semmosia. Saati että ne valot miktä on laitettu, näyttää siltä ku ne ois vaan viskattu jonku puskan päälle..
Omalla kylällä tuntuu, että tuolla taajamassa oikein kisataan kellä on eniten valoa ja kellä vilkkuu eniten ja kellä on eniten eri värejä ja musta se yksinkertasuus kuiteski on ehkä kauneinta ja se kohtuus, myös sitten lahjojen ostamisessa.

Mä tykkään semmosesta aika yksinkertasesta tunnelmantuojasta kuten tekstiilit ja valot ja pientä koristetta sekä se kuusi ja paketit kuusen juurelle sit ihan aaton tienoilla. Mitään valomerta en aio laittaa, ulos kuistille yksi valoköynnös ja kuistin eteen kukkapadan päälle valotuija, sisälle yksi, korkeintaan kaksi valoa ikkunalle, loput sit hoituu tekstiileillä ja kynttilän polttamisella. :viheltel:
Ite oon toivonu kahta arvokasta lahjaa, mitkä oikeesti on tarpeen, ja sanoin jo suoraan, että en tarvii mitään rättejä ja tilpehööriä kun kaapit niitä tursuaa entisestään, että kysyyvät sit jos tulee mieleen jotaki muuta, että tarvitaanko. Jouluna lisäks tulee syötyä muutenki niin aina niiden tavaroiden lisäks ei tarvii ostaa suklaata (nimim. viime jouluna saatiin 5 konvehtirasiaa, yök :eek:)

Nyt on suorastaa ihana kun päästään tätä uutta kotia ekaa kertaa jouluun valmistamaan, ja Turkuun lähetäänki jouluostoksille ja sukuloimaan, kun meiän kylällä jouluvalovalikoima ei oo mun makuun ja eka kuusikin tulee meidän huuholliin tänä jouluna, joten koristeet siihenkin on hakusessa :peukku:

Parasta on kuitenkin se kiireetön oleminen sukulaisten kanssa ja hyvä ruoka. Me käydään ekaks meiän mummolassa, mihin tulee mun äiti ja sen siskot ja mun sisarukset tietysti ja sieltä sit huristellaan miehen vanhempien luo, ja sieltä kotiin. Parasta yleensä on mummolassa pukin käynti (mummo muistaa joka joulu mainita, että hänen koko ikänsä, reilu 80v, joka joulu pukki on käynyt ja käypi vielä niin pitkään ku hänessä henki pihisee:nauru: ), sillä itsekin tätä roolia olen päässyt vetämään ja se jos mikä saa aikaan parhaat naurut illan aikana :wink:

Hyvää joulun odotusaikaa kaikille :heiluti:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:22  
+
0
Meillä ruokapolitiikka vaihtelee jouluittain ja monelta osin ei noudateta perinteitä. Pipareissa mä tykkään vaaleista enemmän kuin perinteisistä. Torttuja on toki. Jälkiruoka vaihtelee: puolukka/karpalojäädykettä, hehkukiisseliä + kanelivaahtoa, luumurahkaa... Pääruokana on ollut perinteisesti toisena päivänä kalkkunaa, kastiketta, perunoita, laatikoita (lanttu + porkkana), vihanneksia ja hedelmiä, salaattia, karpalohyytelöä jne ja toisena päivänä sit lohta joka on kuorrutettu äidin salaisen reseptin mukaan katkaravuilla, sienillä ja kermaisella kastikkeella. Nam! Mutta joinain vuosina jompi kumpi on ollutkin poroa tai jotain muuta. Kinkkua meillä ei ole kuin leivänpäällysteeksi. Paitsi nyt kun mies sen vaatii. Mä pärjäisin ilmankin. Kalojakaan mä en kaipais mutta mies haluaa. Tänä vuonna suunnitelmissa on ainakin kylmäsavuheppaa, kalkkunaa ja puhuttiin me tsatsikin yhdistämisestä johonkin kans :D Pääasia on että ruoka on hyvää ja että tarjolla on myös niitä vain jouluna syötäviä juttuja (lähinnä siis laatikot ja noi jouluisen jälkkkärit).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:24  
+
0
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi jouluihminen. Olen tähän asti ollut todella jouluvastainen ja yletön kaupallisuus ja tuputtaminen kieltämättä risoo. Mutta joulu tarkoittaa itselleni yhteistä aikaa pohjoisessa perheen kanssa, ruokaa (jouluruoat on muuten kamalaa skeidaa, pysyn aina pottuja & lohta-linjalla), lepoa ja rentoutumista.
Nyt olen alkanut innostua jostain hassusta syystä jopa joulukoristeista ja vähän alkaa kämppä saada jouluista vivahdetta. Ostin elämäni ekan Maalaisunelmia-lehden ja voih, mitä jouluasuntoja. Haluaisin itse väsätä risuista, valoista, sammaleesta ja vastaavista itse joulukoristeita ja oikea joulukuusikin olisi ihana... Kotikotona sellainen ei tule enää kysymykseen äitini allergian takia. :( Joulukuusen tuoksu vain on niin ihanan huumaava tuoksu, jota jaksaisi haistella vuodet läpeensä.

Joululahjoista en ole jaksanut ottaa stressiä. Opiskelijabudjetin pienuus risoo myös, sillä nautin lahjojen antamisesta ihmisille. Ajattelin panostaa käsin tehtyihin lahjoihin, oli ne sitten itse tehtyjä ja jonkun käsityöläisen tekemiä.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

April

April
Viestimäärä: 201

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 07:30  
+
0
Jouluruuat ovat ihan parhaita, kaikki laatikot, kinkku, kalat, rosolli, NAM. Niin ja suklaakonvehdit, joulunpyhien aikaan tuntuu että parissa päivässä tulee väh. + 2kg vyörölle. :nolo:
Mutta, maksalaatikko ja makaronilaatikko eivät todella kuulu minunkaan mielestäni joulupöytään, liian arkisia ruokia, joita saa syödä muutenkin ympäri vuoden. Mutta kukin toki tyylillään!

Olen erittäin suuri glögin ystävä, ja viikonloppuna korkkasin glögikauden avatuksi. Siihen muutama pipari ja voi että tuli jouluinen fiilis! :peukku:

Elmiira

Elmiira
Viestimäärä: 97

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 15:03  
+
0
Joulu on kyllä munkin mieleen! Tietysti tunnelma itsessään on jo ihanaa, mutta jos pitäisi eritellä, sanoisin, että hyvä ruoka ja pienten lahjojen hankkiminen on hienointa. Ruoka nyt muutenkin on "jee, mun lempparia!", mutta onhan joulusyömiset ihan oma lukunsa!

Ja pidän siis myös siitä, että saan miettiä lahjoja läheisimmille ihmisille. Ja lahjojen paketointi - se onkin sitten melkein joulun kohokohta!:nauru: Voisin vaikka koko joulukuun vain paketoida lahjoja, ja miettiä pakettien yksityiskohtia, ostella papereita ja erilaisia naruja ja vaikka mitä! Joka vuosi on kova pinnistely, että maltan odotella sen paketoinnin kanssa. Siinä pääsee niin täydelliseen joulutunnelmaan, että ei kaikkea voi paketoida jo joulukuun alussa!

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 17:10  
+
0
Täällä myös yksi jouluihminen! Eilen ompelin uudet jouluverhot joulua odottamaan ja lauantaina laitoin pihalle jouluvalot, tosin niitäkään en laittanut vielä päälle. Huomasin kyllä eilen lenkillä, että jonkun verran alkaa olemaan kynttelikköjä ja joitakin joulutähtiä ikkunoissa. Meille tulee jouluksi melko minimaalinen joulukoristelu, olohuoneeseen kaksi kynttelikköä ikkunalaudalle, keittiöön jouluverhot ja joululiina sekä kaksi puista joulutonttua. Ulko-oveen laitoin eilen jo ihan simppelin kranssin, missä on vaan yksi käpytonttu alareunassa.

Joulun vietän ihan kotikotona nauttien perheen seurasta ja hyvästä ruoasta. Siskolla on pieniä lapsia ja se tekee mun mielestä joulusta vieläkin kivempaa. Viime jouluna oli niin ihana seurata lasten reaktioita, kun joulupukki (eli mun pikkuveli) tuli käymään ensimmäistä kertaa.. Voi niitä ilmeitä :). Joulunodotuksessa on parasta se, kun herää aamuisin ja on muuten pimeätä, mutta olohuonetta valaisee kyntteliköt ja jouluna yksi parhaimpia asioita on juuri se, kun on muuten pimeätä, mutta joulukuusessa on valot päällä. Tykkään myös joulukorttien askartelusta, kunhan sen muistaa tehdä ajoissa eikä viime tingassa :). Ja jouluruoka, aaah! <3
shelam 4/10
Blogi

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 19:18  
+
0
Ah, joulu! ♥

Mä olen täysi jouluihminen, varmaan perinyt sen äidiltäni :D Mitään uskonnollistahan joulussa ei mulle ole, mutta se on vaan niin rakas juhla. Se tunnelma, ruoat (ja se että voi vetää mahan täyteen suklaata vaikka yöllä), perheen kanssa vietetty aika, kiireettömyys, piirrettyjen ym jouluohjelmien katsominen, pelailu, lökövaatteissa juoksentelu, koristelu, joulukuusen valojen ihastelu pimeässä. Kaikki! Tietenkin myös se kaunis talvimaisema; edellisjouluna olin todella katkera kun ulkona näkyi lumen sijaan nurmikko, meni osa tunnelmasta siinä :D

Meidän joulukuviot, kuten viimeisenä 5 vuonna, menevät niin, että aattona päivällä on ruoka pitkän kaavan mukaan avon isoäidin luona, jossa siis koko avon perhe. Sieltä siirrytään avon vanhemmille, jossa ei yleensä olla kovin pitkään, ja illalla sitten mun vanhemmille, jossa ollaan myös oltu yötä. Onneksi kaikki asuu lähikunnissa! Koko perheen kanssa oleminen on mulle oleellisin osa joulua, ja vaikka koitan tänä vuonna panostaa kunnolla joulukoristeluihin omassa kodissa (viime vuonna yksiössä ei oikein toiminut), ei se tunnelma ole silti sama kuin "kotikotona". Eikä ruoat :D Mutta niin, joulupäivänä saatetaan sitten käydä vielä mun mamman luona. Äidin puolen suvun perinteenä myös öisessä urkukonsertissa tuomiokirkossa käyminen, joskus saatan itsekin osallistua. Haudoilla käydään myös.

Lumiukosta en pidä, mutta Ihmeellinen on elämä täytyy aina katsoa! Lisäksi ollaan nyt parina jouluna päädytty katsomaan Love, actually.

Lahjoja en ole vielä hankkinut, miettiä olen koittanut mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksella :D No, kyllä se siitä. Suosikkiosuus on se lahjojen paketointi :) Sen kanssa koitan nähdä vaivaa. Kortteja en lähetä. Itseäni olen tavallaan jo lahjonut, kun hurmiossa ostelin taas vähän lisää kuusenkoristeita.. :shifty:

Vähän jännittää miten ensimmäinen joulu tuon pennun kanssa sujuu, tytöllä ikää silloin 6kk. Mahtaako olla kuusi nurin ja paketit paremmissa suissa..
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 19:26  
+
0
Me heräillään ihan rauhassa omassa kodissa avon kanssa, annan kanille ja koiralle jouluherkut (kanilla on viimmeistään tässä vaiheessa talon ainut kuusi). Aamupäivällä menemme anoppilaan syömään ja juttelemaan, sekä tietty lahjat vaihdetaan. Tämän jälkeen menemme minun kotiin ja vietämme iltaa siellä pulisten ja tietenkin lisää syöden :nauru: Lahjat myös sinne. Jossain vaiheessa häivymme takaisin kotiin piiloon ja vietetään rentoa loppuiltaa/yötä.

Lahjat on melkein kaikki hankittu, mutta joulukoristeet saa vielä odottaa.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.11.2010 klo 19:26)

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 19:41  
+
0
Apua miten niin monella on lahjat jo hankittuna. :eek: mä en oo ehtiny vielä edes miettimään muutakun äitin lahjaa, kun "nythän on vasta marraskuun alku...".

Mutta mä oon kyllä tänä vuonna ihan innoissani joulusta. En tiedä minkä takia, mutta ah odotan niin paljon sitä kaikkee hösellystä. :hymy: sitä että pääsee koiran kanssa lumeen peuhaamaan ja sitten kylmissään tulee sisälle juomaan kuumaa glögiä ja syömään joulutorttuja. :love: Ja ne kaikki herkut. Ensimmäiset konvehtirasiat, jotka vielä jaksaa ahmia innoissaan.
Meillä on joulupöydässä vähän millon mitäkin niiden perinteisten ruokien lisäksi. Viime vuonna tehtiin ekaa kertaa jouluisia juureksia ja bataattilaatikkoa ja aivan varmasti tänäkin jouluna tehdään, oli niin hyvää. Ja mun mielestä maksalaatikko kuuluu joulupöytään! :hymy: makaronilaatikosta siinä yhteydessä en oo kuullutkaan. Jälkiruuaks sitten juustotarjotin ja suolakeksejä sekä hedelmäsalaattia, aijai. En halua ajatella enempää kun en malta odottaa. :nauru: Todennäkösesti avon kanssa taas hajaannutaan täkskin jouluks kun kumpikaan ei halua olla aattona pois omien vanhempien luota. Mulla onkin nyt sitten ensimmäinen koirallinen joulu. :hymy:
Bokseri Oona 25.11.2009

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 23:49  
+
0
Mä olen aina ennen ollut oikein jouluihminen.
Rakastan antaa lahjoja ja niiden hankkiminen ja miettiminen on mukavaa.

Kaikki kuitenkin muuttui viime vuonna kun tuli riitaa siitä kenen koirat saavat tulla ja minne..
Riita äityi niin pahaksi etten ole vuoteen ollut tekemisissä enoni kanssa ja mummuni syytti minua ties mistä.
Päätin tuolloin etten joulua enää vietä. Meni maku koko juhlaan :mietiskel:
Mä menen ennemmin koirieni kanssa jonnekkin jumalan selän taakse piiloon ja olen joulun siellä. Syön pizzaa,sipsejä ja karkkia ja nautin noista elikoista, jotka kuitenkin ovat mun elämän suola..
Ihmiset tuppaa olemaan niin hiton vaikeita tapauksia.
Tää joulu tulee muutenkin olemaan raskaampi kun ei ole enää avoakaan tukena ja turvana...

Ihana perhe mulla on, iskä, äiti ja maailman paras pikkuveli, ja lapsuuden joulut on ollu oikeen kultasta aikaa :hymy:
mutten mä kumminkaan jaksa pilata kaikkien joulua kun sukulaiset näkee vaivaa mun koiristani. oma perhe ei.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 10:17  
+
0
Meillä kuuluu maksalaatikko (vaikken itse syökkään) ja makaronilaatikko (nam!) jouluruokiin.
Mä oon itse hurjan nirso ylipäätäänkin ruokien suhteen, joten jouluna mulla uppoaa parhaiten äidin tekemä makaronilaatikko, lihapullakastike ja salaatit.
Meillä on kyl ihan hurjasti poikkeamia "perinteisiin" jouluruokiin, mut se nyt on vaan muokkautunut syöjien mukaan ja joulunahan on tarkoitus syödä hyvin, joten ei sit laitella vaan perinteiden vuoksi jotain mikä jää syömättä.

Joulupäivänä keräännytään melkein koko suvun voimin yhteen ja otetaan perinteeksi muodostunut trivial pursuit "ottelu". :)

Vitsit, tota jouluhalkoa voiskin kokeilla. Ite en vaan kauheena noista rahka/kermavaahto pohjaisista täytteistä tyksi, niin jos jollain on hyvän kreemin ohje, niin saa laitella tuonne reseptipuolelle. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 14:59  
+
0
Minun mielestäni kyllä oikeaan Bûche de Noëliin kuuluu suklaakuorrute päälle, sehän on koko leipomuksen paras osa! :paapatus:

Mua kyllä masentaa kun tänä jouluna ekat joulutortut saa vasta ihan jouluna, 20. päivä lennän Suomeen nääs ja joulutortuista on uunitta, torttutaikinatta ja luumumarmeladitta on varmaan turha edes uneksia.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 15:06  
+
0
^ Aivan varmasti sieltäkin saa torttutaikinaa ja luumumarmeladia. Se uuni voi ollakin sitte vähän hankalampi toteuttaa, jollet sitten pääse jonkun opiskelukaverisi luokse kylään?
Ylläpitäjä

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 15:25  
+
0
Oioi, Lumiukko on ihana, siitä on tullut mun jouluperinne. Saa nähdä, joudunko tänä vuonna töihin, niin etten ehdi katsoa sitä... Joulupukin kuumaa linjaa pitää aina muutama minuutti katsoa myös (just ennen Lumiukkoa, koska siinä soitetaan pianolla Lumiukon tunnusmusiikkia), pakkohan se on se Oikea Joulupukki nähdä kerran vuodessa!

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 21:45)