Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 00:07

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 17:43  
+
0
Miksi minun silmissäni hyppii koko ajan joulupulina? :nauru:

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.10.2013 klo 17:44)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 17:47  
+
0
Tänään Hesarissa oli juttu että pitäis myydä nyt kaupoissa "24 päivää joulukuun ensimmäiseen päivään-kalenteria" :lallati:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 18:08  
+
0
^^Niin samaa mieltä. :nauru: Oon niin jouluihminen kuin voi jouluihminen olla, mutta nyt on vielä ihan liian aikasta! Menee koko touhusta maku ennen joulua.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 18:23  
+
0
Lurch, sanoppa muuta! :nauru: Meidän naapurit laitto tällasen kynttelikön ikkunaan jo elokuun viimesellä viikolla.
Bolognesenarttu 7/2012

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 18:29  
+
0
Reppis :ttou:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 18:44  
+
0
Täällä tuli jouluherkut kauppoihin heti syyskuun alussa :roll: Tällä hetkellä joka ainoa kauppa myy jo kovalla tohinalla kaikkea joulukrääsää. Ehtii taatusti saada yliannostuksen hyvissä ajoin ennen joulua :roll:
Ylläpitäjä

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 18:51  
+
0
Jouluolut bongattu salessa, nyt se on sitten virallisesti joulunodotusaika! :nauru:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 19:55  
+
0
Voi jee. Naapuri oli sitten räväyttänyt etu- ja takapihalle siniset "koristevalot". Kohtalaisen hirveät. Oma halu laittaa koristevalot paikalleen hyytyi kyllä niitä katsellessa. Tyydyn käyttämään kiinteitä ulkovalaisimia niiden sijaan.
Mukana menossa snu Napo

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 20:25  
+
0
Saako jo aloittaa piparien syömisen? Mun on tehnyt ihan hirveesti mieli pipareita ja glögiä koko viikon. :nauru:

Oon ehtinyt kehittää jo kriisinkin mitä antaa joululahjaksi. Kovasti tekisi mieli tehdä itse, mutta luovuuden kukka ei ole toistaiseksi oikein kukkinut. Meinasin ensin tehdä takan sytykeruusuja(?), kunnes tajusin ettei puolella lahjottavista ole takkaa. :nauru: Eikä mulla ole edes mitään värillisiä kynttilän jämiä, joita voisin sulatella sytykkeitä varten. Saakohan jostain paskartelukaupasta kynttiläaineksia?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.10.2013 klo 20:27)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 20:30  
+
0
^ Pikavilkaisulla ainakin Sinellistä löytyy noita
Ylläpitäjä

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 21:26  
+
0
Riisis: HobbyPointissa on hyvä valikoima kynttilätavaraa :) Noi mehiläisvahaliuskat on helpoin tapa tehdä näyttäviä kynttilöitä, ja lisäksi ne tuoksuu hyvälle (ei kuitenkaan kauheen voimakkaasti). Noita siis ei tartte sulattaa edes :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 13.10.2013 klo 23:47  
+
0
^^ ja ^Kiitos vinkeistä! Sitä värillistä steariinia tarvitsee niihin sytykkeisiin. En ajatellut perustaa kynttiläpajaa, ainakaan vielä. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 13:56  
+
0
IKEAn joulun erikoiskuvasto tuli tänään.. :shifty: Mä löysin niiin monta ihanaa asiaa sieltä mitkä haluan (just-nyt-heti), voi sentään miten mä haluaisin jo koristella joulukuusta! :hymy: Haluan vähintäänkin konvehtimuotteja, että pääsen askartelemaan ihanaisia joulusuklaita. Oikeastaan se mitä odotan kaikkein eniten koko juhlassa on juuri se ruuanlaitto, leipominen ja koristelut ynnä muut näpräämiset. :love: Askarrella avohyllyille lasipurkkeihin kauniita (suomenlapinkoiran muotoisia) pipareita ja ruveta suunnittelemaan ei niin perinteisiä jouluherkkuja - tehdä juhlasta ihan omannäköisensä. :hymy:

En nyt vielä sentään mitään joululauluja rupea soitattamaan, mutta kyllä pitänee käydä keskiviikkona hakemassa ne konvehtimuotit ja tehdä testierä, eikö vain? :ylpea:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 14:08  
+
0
^ Mä kävin Ikeassa lauantaina ja ikäväkseni totesin, että muutamat jutut oli jo ehtineet loppua. Näin käy Ikeassa ihan joka ikinen joulu. Tänä vuonna mä ajattelin olevani ajoissa, kun menin just ennen kuvaston postitusta, vaan ei. Mun lahjapaperit oli jo joku kerinny käydä rohmuumassa :heristel: Jospa tänä vuonna niille tulis toinenkin erä...

Tänä vuonna näyttäis tulevan enempi perinteisiä jouluvärejä ja -teemoja. Mun mielestä kiva juttu. Mä en kovasti syttynyt niille muutaman aiemman vuoden överikimalteellisille pinkeille ja turkooseille höyhenhärpäkkeille. Ikeassa ainakin hyvin perinteikästä linjaa koristeet ja mitä olen nettiä selaillut, monessa muussa paikassa näyttää samantyyppistä olevan tulossa.

muoks. Ja siis mitenniin joululauluja ei vielä aleta soittaa? Kyllä meillä on soinut jo parina iltana kun joulureseptejä oon käyny läpi :shifty: Mutta ei muuten pääse tunnelmaan :paapatus:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.10.2013 klo 14:08)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 14:33  
+
0
Joulupulina...
Tarkoittaako tämä sitä että on se aika vuodesta kun ikkunalaudalta ja purkeista pitää riipiä ylös jo kuukausia sitten kuolleet kesäkukat? :eek:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 14:34  
+
0
Mä olen jo monta vuotta suunnitellut laittavani kattoon senkin ja sen päällä olevan peilin yläpuolelle kuusenoksan joulukuusen korvikkeeksi, mutta se on vaan jäänyt. Kuustakaan ei ole ollut useampaan vuoteen, kun ollaan vietetty joulua muualla ja olikohan se neljä vuotta sitten kun oli eka vuosi Veera-kissan kanssa ja todettiin, että se kaataisi kuusen mennen tullen ja päätettiin olla riskeeraamatta. :nauru: Nyt Veera on vähän vanhempi ja fiksumpi, mutta toisaalta vauva on vielä niin pieni, ettei senkään vuoksi kuusta tarvita (kun joulu on edelleenkin tarkoitus viettää kummankin vanhemmilla). Sen oksan voisi kuitenkin täksi jouluksi jo saada laitettua...

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 14:46  
+
0
Mikä Ikeastanian joulukuvasto?? Onpa masentavaa jos tuollain tuotteet häviää hyllyiltä. Kunnon tarkotus hakea muutama leluhiiri sieltä noille mutten pelkästään niiden takia vielä oo lähteny vaikka vähän poltteleekin jo :wink:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 14:56  
+
0
Meille ainakin tuli tänään postissa tuollainen Ikean ohut joulukuvasto.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 15:12  
+
0

maddy kirjoitti:

Kuustakaan ei ole ollut useampaan vuoteen, kun ollaan vietetty joulua muualla ja olikohan se neljä vuotta sitten kun oli eka vuosi Veera-kissan kanssa ja todettiin, että se kaataisi kuusen mennen tullen ja päätettiin olla riskeeraamatta. :nauru: Nyt Veera on vähän vanhempi ja fiksumpi, mutta toisaalta vauva on vielä niin pieni, ettei senkään vuoksi kuusta tarvita (kun joulu on edelleenkin tarkoitus viettää kummankin vanhemmilla). Sen oksan voisi kuitenkin täksi jouluksi jo saada laitettua...



Mulla on kolme kissaa, joista pienimmäinen viettää ekaa joulua tänä vuonna. Kahdella vanhemmalla on takana jo pari joulua, ja molempina vuosina mulla on ollut ihan aito ja oikea kuusi. Kisut on aika riehujia, toisella isoista kisuista on tapana hyppiä verhoissakin, mutta siitä huolimatta mulla yhdistelmä kissat ja kuusi ei ole tuottanut sen suurempia ongelmia. Okei, alaoksat kokee koristekadon parissa päivässä ja lasiset pallot on ihan nounou, mutta muuten on toiminut yhteiselo kuusen kanssa hienosti. Kuusi vaan pitää sitoa kiinni kattoon, niin pysyy pystyssä :shifty: Mun porukoilla on myös aina aito kuusi, ja siellä kun ollaan joulunpyhät eläinköörin kanssa, nekin köyttää varmuuden vuoksi kuusen kattokoukkuun kiinni. Hyvin on sujunut. Enempi koitoksella on äidin kirjahyllyt, koska kissojen mielestä niissä on ihan mielettömän kiva kiipeillä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 15:31  
+
0

suibe kirjoitti:

Mun mielestä joulusta ei mee maku, vaikka sitä valmistelis pitkään ja hartaasti. Kun tekee pikkuhiljaa, ehtii jokaisesta pienestäkin asiasta nauttia oikeasti, eikä tule sitä kuuluisaa joulustressiä ja kiirettä. Mulle syksy on aina jotenkin kauheen masentavaa pimeyksineen ja kyylmine iltoineen, joten joulu tuo jotain piristystä ja odottamisen arvoista. Joulun voimalla jaksaa marraskuun loskapaskakelitkin helposti. En mäkään tykkää siitä kauheasta häsellyksestä, mihin kaupoissa törmää, ja hullusta mainostulvasta ja joulun "tuputtamisesta", mutta itselleni jouluun virittäytyminen onnistuu parhaiten tällatavalla vähän vähältä hivuttamalla. Kukin tyylillään, eiks joo :wink:


KOMPS! Siis Joulun miettiminen, suunnittelu ja lahjojen laittaminenhan on ihan paras tapa huiputtaa itsensä uskomaan että päälle hiipivä pimeys ja kylmyys ei haittaa.

Mä olen ostanu ekat joululahjat ja lauantain käsityömessuilta hankin jokusen kuusen koristeenkin :nauru:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 08:00)